abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2011 @ 17:55:15 #251
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_98420983
Gefeliciteerd kentekenplaat! (toepasselijke forumnaam ;)).
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_98439192
Kan iemand mij helpen? Ik zoek even een hele goede reden (die ik in mijn sollicitatiebrief kan zetten) waarom ik als reintegratie consulent wil werken (met werklozen). Kan ik daarin zetten dat ik ook ervaringsdeskundige ben nu ik al een tijdje werkloos ben?

Ik heb nu dit stukje maar ik twijfel hier wel heeel erg over:

Ik heb de functie medewerker poolbureau als leukst ervaren. Dit vanwege het feit dat ik mensen niet alleen aan het werk hielp maar ook de mensen kon helpen met allerlei problemen waar ze tegenaan liepen tijdens of door hun werk. De functie re-integratieconsulent is mij op het lijf geschreven vanwege mijn eerdere werkervaringen maar ook vanwege het feit dat ik na een jaar werkloos te zijn mezelf nu ook ervaringsdeskundige mag noemen.

[ Bericht 50% gewijzigd door MissDior op 20-06-2011 23:05:06 (voorbeeld erbij) ]
pi_98439381
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Snakey op 21-06-2011 01:05:47 ]
pi_98439539
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:01 schreef mikkafca het volgende:
“>50 dollar p/d verdienen? Simpel met deze website!”
En dit is een goed alternatief voor een baan?
Hier zijn mensen serieus opzoek naar een baan.
Dit soort spam is niet echt gepast hier.
  maandag 20 juni 2011 @ 23:44:28 #255
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_98441547
Quote ook even allemaal die post, dan staat die link een paar keer goed in het
topic.
pi_98441574
Op zoek naar een bijbaantje voor in de zomervakantie en evt. op zaterdags. Heb net m'n Havo diploma gehaald en ga HBO doen. Ik zit te twijfelen: KARWEI of Albert Heijn. Ben 16 jaar, een vriend van me werkt er ook (AH) en die is ook 16 en verdient ¤3,54 netto/uur... niet echt veel. Maar voor 17 jarigen is het al ¤4,nog wat. Weet iemand hoeveel het uurloon van een 'hulpkracht' (zo staat het op de site) bij KARWEI is voor 16 en 17 jarigen? En misschien dat iemand hier bij AH/KARWEI heeft gewerkt: wat zijn de werkomstandigheden?

[ Bericht 4% gewijzigd door ConscienceNL op 20-06-2011 23:57:37 ]
pi_98457158
Verdikkie!! Weer een afwijzing van Careyn. Ik ben een beetje lichtelijk aan het doordraaien:s
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:25:07 #258
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_98459283
Dat is balen voor je, heb je nog meer sollicitaties lopen? Ik had het een tijdje geleden ook helemaal gehad dat ik nog geen nieuwe baan gevonden had of weer afgewezen werd. Ik heb me toen ook een paar dagen even helemaal niet bezig gehouden met vacatures. Succes met je volgende sollicitatie.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_98459927
Ja ik heb net een sollicitatie als studieloopbaanbegeleider eruit gedaan en ik ga er vandaag nog een uitgooien naar de gemeente voor de functie re-integratieconsulent maar ik betwijfel of mijn motivatie wel goed is. Ik heb nu in de brief staan:

Ik heb de functie medewerker poolbureau als leukst ervaren. Dit vanwege het feit dat ik mensen niet alleen aan het werk hielp maar ook de mensen kon helpen met allerlei problemen waar ze tegenaan liepen tijdens of door hun werk. De functie re-integratieconsulent is mij op het lijf geschreven vanwege mijn eerdere werkervaringen maar ook vanwege het feit dat ik na een jaar werkloos te zijn mezelf nu ook ervaringsdeskundige mag noemen.

Ik twijfel over bovenstaand stukje omdat het vrij brutaal is? Wat vind jij? Jullie?
pi_98460307
Misschien dat je beter kan uitleggen hoe jouw ervaring als werkloze je in dit werk kan helpen. Voorbeelden noemen uit de praktijk, hoe je dit kan inzetten etc. Ook kan je zinnen als "mensen kon helpen..." etc beter toelichten door expliciete voorbeelden te geven van hoe je problemen hebt opgelost en zo. Verder vind ik het niet brutaal hoor, een beetje brutaliteit moet sowieso in een sollicitatiebrief vind ik.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:52:22 #261
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_98460319
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:43 schreef MissDior het volgende:
Ja ik heb net een sollicitatie als studieloopbaanbegeleider eruit gedaan en ik ga er vandaag nog een uitgooien naar de gemeente voor de functie re-integratieconsulent maar ik betwijfel of mijn motivatie wel goed is. Ik heb nu in de brief staan:

Ik twijfel over bovenstaand stukje omdat het vrij brutaal is? Wat vind jij? Jullie?
Ik vind het een goed stuk, wellicht beetje brutaal maar waarheid. Waarheid gaat voor brutaal lijkt mij :)
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_98461677
Hahaha super bedankt voor jullie reacties! Ik heb net online gesolliciteerd dus ik ga vanaf nu weer heeel hard hopen en duimen!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:29:02 #263
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_98461837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:24 schreef MissDior het volgende:
Hahaha super bedankt voor jullie reacties! Ik heb net online gesolliciteerd dus ik ga vanaf nu weer heeel hard hopen en duimen!
^O^
pi_98486409
Hoera! Ik mag door naar de tweede ronde!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:32:11 #265
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_98486679
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:28 schreef skrn het volgende:
Hoera! Ik mag door naar de tweede ronde!
Netjes! Gefeliciteerd man ^O^
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:36:40 #266
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_98486959
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:43 schreef MissDior het volgende:

Qua stijl zou ik niet teveel "vanwege" achter elkaar gebruiken. Probeer een van de drie bijvoorbeeld te vervangen met "omdat". "vanwege het feit" an sich klinkt nogal wollig, probeer krachtig en bondig te schrijven. Opbouwende kritiek, maar lijkt me overbodig te melden ;).

Succes met de sollicitatie!
pi_98489606
@ Heetboven: dat heb ik gelukkig nog op het laatste moment verbeterd maar toch nog bedankt voor je reactie! Erg fijn dat mensen zo behulpzaam zijn. Ik heb meer aan fok dan aan het uwv:P

@ skrn: Yeaaah super fantastisch. Gefeliciteerd!
pi_98507784
Onze buurman die sprak ik gisteren en vertelde dat hij als 50+ een oproep heeft gekregen van de sociale dienst voor een traject bij de ROTEB! :D terwijl de beste man als account is afgestudeerd :') Hij weet niet wat hij moet of kan verwachten maar iemand die daar ervaring mee heeft wat die trajecten bij de ROTEB vd sociale dienst inhouden en of dat een subsidiebaan is of een echte normale baan waar je niks maar te maken hebt met de sociale dienst. :? kan mij niet voorstellen dat hij platsoenendienst moet gaan doen en schoffelen })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:09:19 #269
33350 Janena
pi_98512647
Ik weet dat de sociale dienst ook wel eens leuke banen in de aanbieding heeft.

Zo werkt een voormalig buurman van mij (ook 50+) tegenwoordig bij een kunst-centrum via de soos.
Dit is echt de ultieme baan voor hem (is een erg creatief persoon en hij schildert ook zelf).
Ze hebben dus ook wel eens leuke banen, volgens mij is het wel een gesubsidieerde baan maar ik geloof niet dat hij veel met de soos zelf te maken heeft.

Vraagje: Ik heb gisteren een open sollicitatie uitgedaan bij een bedrijf en aangegeven dat ik op zoek ben naar een administratieve/commerciele functie en ook wel interesse heb in andere banen bij hun bedrijf die aansluiten op mijn cv.

Nu staan ze vandaag in de krant met een vacature voor 25 uur per week (ik zoek iets voor 16 tot 24 uur maar 1 uur extra is natuurlijk geen probleem) als receptioniste/secretaresse (veel werkzaamheden zijn administratief van aard, ik heb ervaring met de meeste werkzaamheden) en ze zoeken naar iemand tot 25 jaar (ik ben 34).

De vacature is me dus niet voor 100% op het lijf geschreven maar voor mij wel interessant genoeg, het gaat om een tijdelijke baan.
Zal ik er nog een aanvullende mail aan wagen om aan te geven dat ik interesse heb? Of zouden ze dat naar aanleiding van mijn brief en cv zelf kunnen bedenken.

Het gaat om een kleiner bedrijf en de open sollicitatie heb ik aan de persoon gericht waar ook de brieven voor deze functie in de krant naartoe moeten.

Wat een gedoe, hahaha....

O ja, net nog een sollicitatie uitgedaan maar een administratieve baan bij een bedrijf wat doet in lingerie en (sexy) clubwear... Lijkt me eigenlijk best leuk maar ik hoor de familie al denken: :') .

Vanavond nog reageren op 3 andere banen.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_98513715
Dat soort dingen vind ik altijd lastig, Janena. Je wil opvallen maar tegelijk niet te opdringerig zijn. Ik denk dat ik in jouw geval er nog wel een mailtje achteraan zou sturen, of misschien nog een paar dagen wachten om te zien of je überhaupt een reactie krijgt op je open sollicitatie. Zo niet, zou ik er nog een mailtje aan wagen.

Ik heb nu ook zoiets vervelends. Heb ergens gesolliciteerd waar ik echt graag zou willen werken, het lijkt me en heel erg leuke baan. Maar na het sturen van mijn CV en brief vroegen ze of ik het nog een keer wilde verzenden, ze konden het om de één of andere reden niet openen. Dus dat heb ik gedaan, daarna niks meer gehoord. Via nog een mail nog eens om bevestiging gevraagd, na een week nog niks gehoord te hebben gebeld waarna de contactpersoon toezegde mij over 20 minuten te mailen over deze kwestie, maar sindsdien (gistermiddag) weer niks gehoord. Ondertussen heb ik er nog een mailtje achteraan gestuurd, en zit te twijfelen of ik nu nog een keer moet bellen of niet. Het lijkt me dat ik toch genoeg heb gevraagd om een simpele ontvangstbevestiging en ik wil niet overkomen als een zeur. Zucht...
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:42:42 #271
154407 Rucky
pi_98514162
Ik zou ze direct bellen. :Y En dan idd niet opdringerig maar gemotiveerd overkomen.
Nee heb je en ja kan je krijgen. ^O^
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:42:49 #272
33350 Janena
pi_98514170
Ja, die dingen blijven lastig...

Ik denk dat ik afwacht tot het einde van deze week (wie weet heb ik dan al vanzelf bericht) en er anders vrijdag naartoe bel of mail.
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:12:38 #273
154407 Rucky
pi_98515344
Niet afwachten o|O gewoon morgen bellen. :Y
pi_98517937
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:42 schreef Janena het volgende:
Ja, die dingen blijven lastig...

Ik denk dat ik afwacht tot het einde van deze week (wie weet heb ik dan al vanzelf bericht) en er anders vrijdag naartoe bel of mail.
Bellen dus!

En leeftijdsdiscriminatie mag niet, dus dat argument mogen ze niet gebruiken :+
dag
pi_98518761
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:09 schreef Janena het volgende:
O ja, net nog een sollicitatie uitgedaan maar een administratieve baan bij een bedrijf wat doet in lingerie en (sexy) clubwear... Lijkt me eigenlijk best leuk maar ik hoor de familie al denken: :') .
Ik hoor de familie ook al denken. "Wat fijn dat Janena een leuke baan heeft gevonden! Ik hoop dat ze het er erg naar haar zin heeft!".
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')