Ik weet dat de sociale dienst ook wel eens leuke banen in de aanbieding heeft.
Zo werkt een voormalig buurman van mij (ook 50+) tegenwoordig bij een kunst-centrum via de soos.
Dit is echt de ultieme baan voor hem (is een erg creatief persoon en hij schildert ook zelf).
Ze hebben dus ook wel eens leuke banen, volgens mij is het wel een gesubsidieerde baan maar ik geloof niet dat hij veel met de soos zelf te maken heeft.
Vraagje: Ik heb gisteren een open sollicitatie uitgedaan bij een bedrijf en aangegeven dat ik op zoek ben naar een administratieve/commerciele functie en ook wel interesse heb in andere banen bij hun bedrijf die aansluiten op mijn cv.
Nu staan ze vandaag in de krant met een vacature voor 25 uur per week (ik zoek iets voor 16 tot 24 uur maar 1 uur extra is natuurlijk geen probleem) als receptioniste/secretaresse (veel werkzaamheden zijn administratief van aard, ik heb ervaring met de meeste werkzaamheden) en ze zoeken naar iemand tot 25 jaar (ik ben 34).
De vacature is me dus niet voor 100% op het lijf geschreven maar voor mij wel interessant genoeg, het gaat om een tijdelijke baan.
Zal ik er nog een aanvullende mail aan wagen om aan te geven dat ik interesse heb? Of zouden ze dat naar aanleiding van mijn brief en cv zelf kunnen bedenken.
Het gaat om een kleiner bedrijf en de open sollicitatie heb ik aan de persoon gericht waar ook de brieven voor deze functie in de krant naartoe moeten.
Wat een gedoe, hahaha....
O ja, net nog een sollicitatie uitgedaan maar een administratieve baan bij een bedrijf wat doet in lingerie en (sexy) clubwear... Lijkt me eigenlijk best leuk maar ik hoor de familie al denken:

.
Vanavond nog reageren op 3 andere banen.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard