abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2011 @ 15:10:10 #1
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_96045546
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Laatste 2 delen:
Werkzoekend # 25
Werkzoekend # 26

De OP vind je hier.

[ Bericht 19% gewijzigd door Rucky op 27-04-2011 15:30:34 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 27 april 2011 @ 19:27:39 #2
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_96056325
Ik kom me hier toch maar aanmelden.

Ik zoek al een tijdje naar een administratieve functie, de laatste jaren werkte ik als medewerker op een crediteuren-administratie maar in het verleden heb ik ook gewerkt als binnendienstmedewerker (administratief) en inkoopassistente.

Met genoeg ervaring en een MEAO diploma zou het toch een keer moeten lukken?
Helaas kan ik niet meer dan 28 uur per week werken waardoor het er niet makkelijk op wordt want de meeste functies zijn voor 32, 36 of 40 uur.
Ik heb 3 kinderen en ben best flexibel maar meer dan 28 uur gaat echt niet lukken.

Er reageren ontzettend veel mensen en die wonen vaak dichterbij.
Ik woon zelf in Hardenberg, hier is vrij weinig te vinden. Reageer ik op een functie in Zwolle (40 km hier vandaan), word ik afgewezen omdat ik te ver van de werkplek af woon. Uitzendbureaus willen me om deze reden vaak helemaal niet voorstellen!

Goed, ik hoop hier wat herkenning en tips te vinden
Misschien kan iemand me helpen aan adressen van bedrijven in deze regio waar ik een open sollicitatie naartoe kan sturen. Het lijkt me bijvoorbeeld leuk om bij een drukkerij of een grafisch bureau te werken. non-profit organisaties, stichtingen, zorg gerelateerde bedrijven lijken me ook interessant.

Als het een leuke baan is en het uurloon is redelijk dan hoef ik helemaal geen reiskosten maar ook dan willen ze me niet voorstellen.

Gelukkig werkt mijn partner wel maar nu ik steeds langer werkloos ben denk ik er wel over om een baan onder mijn niveau te zoeken (lees: verkoopster, postbezorger, schoonmaakwerk). Vakantiewerk word hier nog wel eens aangeboden, deze advertenties zijn echt gericht op jongeren. Is het erg vreemd op hierop te reageren als 34-jarige?

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 27-04-2011 20:05:04 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_96058119
Hee Janena, jij ook hier :P Wie niet waagt wie niet wint, denk ik, ik zou gewoon reageren. Wie weet wat eruit komt rollen. Wel treurig dat ze je afwijzen vanwege die geringe afstand. Als je zelf al verklaart bereid te zijn die afstand dagelijks te willen en kunnen overbruggen, wat is dan het probleem?

Zelf meld ik me ook maar even aan hier. Ik kom net terug van een tijd werken in het buitenland en ben nu op zoek naar een fulltime baan in Nederland, liefst in Amsterdam of elders in de Randstad. Ik ben afgestudeerd cultureel antropoloog ( :') bevorderlijk, ja) en zou het allerliefst in de non-profit sector werken. De baan die ik in het buitenland heb gehad was niet heel erg gerelateerd aan mijn studie en arbeidswensen maar ik heb er wel goede basisvaardigheden op kunnen doen.

Voor de vacatures waar ik tot nu toe heb gesolliciteerd ben ik afgewezen omdat andere kandidaten kwaliteiten meer ervaring hadden op de gevraagde gebieden (op één van die vacatures waren meer dan 450 reacties binnengekomen).

Nou ja, blijven volharden maar, er moet toch iets te vinden zijn :) Veel succes allemaal!

Misschien nog een nuttige tip: ik gebruik dagelijks Jobrapido, dat is een zoekmachine voor vacatures (beetje zoals Google zeg maar maar alleen voor vacatures). Handig om met 1 keer zoeken de vacatures van een heleboel verschillende websites te vinden.
  woensdag 27 april 2011 @ 21:51:53 #4
33350 Janena
pi_96065225
Ha Gifkwal!

Jobrapido is inderdaad een fijne site.

Ook kijk ik met enige regelmaat op banenbijbedrijven.nl en met google kom je soms ook een heel eind (googlen op functies en woonplaatsen).

Ik vind het ook triest dat ik om de afstand word afgewezen, misschien verwachten ze problemen met slecht weer zoals tijdens de afgelopen winter.
Voor mijn laatste baan moest ik 55 km reizen (enkele reisafstand), ook met slecht weer kwam ik gewoon, alleen iets later dan normaal.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_96065752
Tja, als het ijzelt en er ligt drie meter sneeuw dan heeft Henkie uit het dorp om de hoek net zo goed een probleem. Zonde dat ze je daarom afwijzen. Maar het gaat je vast lukken! Gewoon doorzetten :)

Banenbijbedrijven.nl kende ik nog niet. Handige site, dank je!
pi_96072934
Morgen voor het eerst een UZB opzoeken.. Is het nou zo dat al die UZB's alle vacatures online hebben staan.. of zijn er ook vacatures die niet worden gepubliceerd. Dat werkzoekenden bijv. vanuit het UZB worden benaderd ipv dat jezelf online reageert.
pi_96073144
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:46 schreef Maryn. het volgende:
Morgen voor het eerst een UZB opzoeken.. Is het nou zo dat al die UZB's alle vacatures online hebben staan.. of zijn er ook vacatures die niet worden gepubliceerd. Dat werkzoekenden bijv. vanuit het UZB worden benaderd ipv dat jezelf online reageert.
Het is altijd verstandig om af en toe je gezicht te laten zien. Lang niet alles wordt op de site gezet.
pi_96073870
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:42 schreef Blobje het volgende:
Werd vanmiddag gebeld: "Hoi! met .... van Studentjob. Ben je nog steeds op zoek naar werk?" Ik: "Ja, ik werk nu tijdelijk bij TNT en zou wel graag iets willen hebben wat aansluit bij mijn opleiding." UB: "Nou we hebben de perfecte baan voor je gevonden." Ik heel benieuwd: "Vertel!" UB: "Officier bij de marine!"

Ik moest toen heel hard lachen. _O- Ze werd nog nijdig ook.

Zo is een uitzendbureau toch ook niet serieus te nemen. Sinds wanneer sluit mijn opleiding daarop aan? Iedereen die Havo of VWO heeft gedaan kan na de middelbare school officier worden bij de marine. Bovendien heeft ze mijn C.V. dus ook niet gelezen, want ik heb al 4 jaar bij de landmacht gewerkt. En bovendien, als ik bij de marine zou willen werken dan had ik dat toch al lang zelf gedaan. Meer mensen die door ze gebeld zijn? :D
Mij hebben ze daar een tijdje geleden ook voor benaderd. Op een heel krampachtig gemaakt-enthousiaste manier. :') En inderdaad waren ze nogal geīrriteerd toen ik liet merken dat ik geen interesse had.
pi_96081070
Dank voor de tip van Jobrapido
  donderdag 28 april 2011 @ 13:01:35 #10
154407 Rucky
pi_96086037
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:51 schreef Janena het volgende:
Ha Gifkwal!

Jobrapido is inderdaad een fijne site.

Ik vind het ook triest dat ik om de afstand word afgewezen, misschien verwachten ze problemen met slecht weer zoals tijdens de afgelopen winter.
Voor mijn laatste baan moest ik 55 km reizen (enkele reisafstand), ook met slecht weer kwam ik gewoon, alleen iets later dan normaal.
Die ben ik nu ook aan het bekijken.
Afgewezen op reisafstand is idd kut. Dat heb ik ook al een aantal maal meegemaakt. Zelfs als ik vertel dat ik er geen bezwaar tegen heb en dat ik bereid ben om te verhuizen.Ik heb een goede vacature gevonden maar is 4,5 uur reizen per dag. -O-
Maar ik word over een uur gebeld door een bureau die wat voor mij hebben gevonden. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Rucky op 28-04-2011 13:14:05 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  donderdag 28 april 2011 @ 14:26:09 #11
33350 Janena
pi_96089301
Ben benieuwd Rucky!
  donderdag 28 april 2011 @ 14:52:34 #12
154407 Rucky
pi_96090169
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:26 schreef Janena het volgende:
Ben benieuwd Rucky!
Ik ook, maar ik heb nog geen telefoon gehad. :{
pi_96094142
Ik denk vooral dat bij gelijke geschiktheid de reisafstand in je nadeel kan werken. Als ze een keuze mķeten maken, dan ga je ook op dat soort zaken selecteren.
  donderdag 28 april 2011 @ 16:35:19 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96094197
Ben nou al begonnen? Of per 1 mei? Jammer dat ik niet in de buurt woon én geen affiniteit heb met hun producten, anders ging ik ook eens solliciteren, want ze hebben nog meer vaca's, zag ik :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_96094383
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:35 schreef Viking84 het volgende:
Ben nou al begonnen? Of per 1 mei? Jammer dat ik niet in de buurt woon én geen affiniteit heb met hun producten, anders ging ik ook eens solliciteren, want ze hebben nog meer vaca's, zag ik :P.
Moi?

1 juni. Opzegtermijn enzo. Vandaag was wel de laatste dag van 1 van mijn 2 parttimebanen. Bij de grotere parttimebaan was mijn opzegtermijn natuurlijk het langst...

Ik heb ontzettend veel vakantiedagen over maar ik mag ze niet opnemen omdat anders de continuīteit in gevaar komt. Lees: ik moet mijn opvolger inwerken....
  donderdag 28 april 2011 @ 16:40:53 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96094445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:39 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Moi?

1 juni. Opzegtermijn enzo. Vandaag was wel de laatste dag van 1 van mijn 2 parttimebanen. Bij de grotere parttimebaan was mijn opzegtermijn natuurlijk het langst...

Ik heb ontzettend veel vakantiedagen over maar ik mag ze niet opnemen omdat anders de continuīteit in het gevaar komt. Lees: ik moet mijn opvolger inwerken....
Ja jij ja :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_96094553
Ze blijven er ook vacatures houden. Volgens mij is het een plek waar je in een jaar of twee veel ervaring opdoet, om dan weer verder te gaan. Ik krijg ook het idee dat er veel jonge mensen werken.
  donderdag 28 april 2011 @ 16:44:05 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96094586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:43 schreef _Arual_ het volgende:
Ze blijven er ook vacatures houden. Volgens mij is het een plek waar je in een jaar of twee veel ervaring opdoet, om dan weer verder te gaan. Ik krijg ook het idee dat er veel jonge mensen werken.
Maar je moet wel heel goed zijn. Ze hadden immers toch al aardig wat sollicitanten afgewezen?
Niet meer actief op Fok!
pi_96094781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar je moet wel heel goed zijn. Ze hadden immers toch al aardig wat sollicitanten afgewezen?
Ja, er waren ontzettend veel sollicitanten waaruit ze konden kiezen (ik krijg het precieze aantal maar niet te horen). En toch hebben ze vijf of zes mensen die vķķr mij op gesprek zijn geweest, afgewezen. Terwijl ze gezien het aantal brieven al heel kieskeurig konden zijn.

Ik moet mijn proeftijd ook nog door zien te komen straks :p

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 28-04-2011 16:54:42 (Typen met een touchscreen... Zucht) ]
pi_96097565
quote:
Werkzaamheden op WERK.NL
Wij verrichten onderhoudswerkzaamheden op werk.nl. Daarom is de site momenteel niet bereikbaar. Wij hopen de werkzaamheden zo snel mogelijk af te ronden.
Die website kon ook wel wat werk gebruiken :P
pi_96103676
Vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor administratief werk. _O_
Ik werd gebeld door de persoon v/h uitzendbureau die me altijd helpt. Zij was helemaal enthousiast terwijl ik redelijk lauw reageerde, maar dat kwam omdat het niet helemaal tot me doordrong. Ze vroeg nog of ik wel blij was dat ik was aangenomen :') .
Toen het gesprek af was gelopen drong pas tot me door dat ik mag gaan werken. Morgen nog even langs gaan om nog wat afspraken te maken en a.s. maandag mag ik beginnen.
Ik heb er in ieder geval zin in!
pi_96106119
Ik ben mijn proeftijd door inmiddels, kan nu serieus een huis gaan zoeken in het westen en mijn huis in Emmen gaan verhuren, ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
pi_96120228
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:05 schreef karton het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor administratief werk. _O_
Ik werd gebeld door de persoon v/h uitzendbureau die me altijd helpt. Zij was helemaal enthousiast terwijl ik redelijk lauw reageerde, maar dat kwam omdat het niet helemaal tot me doordrong. Ze vroeg nog of ik wel blij was dat ik was aangenomen :') .
Toen het gesprek af was gelopen drong pas tot me door dat ik mag gaan werken. Morgen nog even langs gaan om nog wat afspraken te maken en a.s. maandag mag ik beginnen.
Ik heb er in ieder geval zin in!
Gefeliciteerd ^O^. Ben zelf ook aangenomen voor een leer-werktraject. Scheelt mij ivg met voltijd duizenden euros w/
pi_96129610
Ik ga hier ook maar weer meelezen en posten. Laatste sollicitatie is afgeketst op "geen klik" ondanks dat ik "de perfecte kwalificaties en ervaring" had. We zoeken verder.
pi_96130644
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:43 schreef JDx het volgende:
Ik ben mijn proeftijd door inmiddels, kan nu serieus een huis gaan zoeken in het westen en mijn huis in Emmen gaan verhuren, ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
succes ermee!

Hier loop ik weer alle UZB langs digitaal dan. Maar ik kan geen ene vacature vinden, welke bij mijn studie "past" of waar ik aan alle eisen voldoe.
En fysiek werk is er vele, maar dat kan ik niet aan en zelf voor magezijnmedewerker(vooral opruimen ervan)worden specifieke eisen gesteld, mwaarik dus niet aan voldoe -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')