abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97555310
Pin me er niet op vast, maar vaak is het ook een beetje bluf. Je bent verplicht om daar gehoor aan te geven, echter zijn er veel meer bijstandsgerechtigden dan plekken op de sociale werkplaats/schoffelen en dergelijke. Helemaal met de aankomende bezuinigingen. Ik heb uit mijn omgeving ook nooit gehoord dat ze gedwongen aan het werk moesten. Heb je een goede opleiding afgerond, toon je genoeg motivatie en ben je druk aan het solliciteren dan zit het vaak wel goed. Sociale werkplaats en dergelijke is meer voor de laaggeschoolde mensen zonder uitzicht op een baan.

Ben je onder de 27 en val je onder de WIJ-wet dan krijg je wel zeker weten een leer of werktraject van enkele maanden aangeboden die je moet accepteren.
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:39:14 #77
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_97568325
Kwam dit toevallig tegen,...

Voor onze filmsite FOK!film hebben we echte filmliefhebbers nodig. We zoeken gemotiveerde mensen die hun steentje bij willen dragen aan FOK!film. We brengen dagelijks reviews van films en nieuws over films, acteurs en alles wat daar bij komt kijken.

Nieuwsposters
We zijn op zoek naar nieuwsposters die filmnieuws willen posten op de site. Dit kan bestaan uit het posten van nieuws uit geautomatiseerde nieuwsfeeds als die van het ANP of Novum of het vertalen en herschrijven van berichten uit buitenlandse (online) bronnen. Dat laatste zal je hoofdzakelijke taak worden.

Kennis van films, acteurs en de filmwereld in algemene zin, is een vereiste. Daarnaast is de beheersing van de Engelse taal ook iets om rekening mee te houden als je denkt dat dit wel iets voor jou is. Vrijwel alle buitenlandse bronnen zijn Amerikaanse websites.

Ben jij de filmliefhebber die we zoeken? Stuur dan een e-mail met een motivatie en je username voor maandag 6 juni naar film@fok.nl.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  woensdag 1 juni 2011 @ 01:39:03 #78
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_97569764
Dat is vrijwilligerswerk waarschijnlijk.

Dan kun je beter reageren op de vacature voor administratief medewerker (16 uur maar weliswaar) die nu open staat bij de Groene Amsterdammer. Tenminste, als je in Amsterdam woont en dat blad leest, bij toeval.

http://www.groene.nl/comm(...)istratief-medewerker
pi_97569786
In plaats van zo laat nog op, zouden jullie niet beter vroeg naar bed kunnen gaan en morgen de ochtend op tijd weer beginnen met zoeken of zeg ik nu iets heel geks? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 1 juni 2011 @ 01:48:52 #80
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_97569932
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 01:40 schreef vosss het volgende:
In plaats van zo laat nog op, zouden jullie niet beter vroeg naar bed kunnen gaan en morgen de ochtend op tijd weer beginnen met zoeken of zeg ik nu iets heel geks? :@
Of je kunt aannemen dat iemand iets post om te posten ipv nu bezig met zoeken. :')
Ik kwam die vacature gewoon tegen omdat ik naar de site van de groene ging.
pi_97570064
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 01:48 schreef Frith het volgende:

[..]

Of je kunt aannemen dat iemand iets post om te posten ipv nu bezig met zoeken. :')
Ik kwam die vacature gewoon tegen omdat ik naar de site van de groene ging.
Ow ik heb het topic verder niet gelezen behalve de titel hoor dus ik heb geen idee waar jullie het over hebben :)
vosss is de naam,
pi_97570206
quote:
Een groot gedeelte van het werk zoeken vindt op internet plaats. Wat maakt het uit of je dat 's morgens, 's middags, 's avonds of 's nachts doet?
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:56:49 #83
33350 Janena
pi_97572243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 01:39 schreef Frith het volgende:
Dat is vrijwilligerswerk waarschijnlijk.

Dan kun je beter reageren op de vacature voor administratief medewerker (16 uur maar weliswaar) die nu open staat bij de Groene Amsterdammer. Tenminste, als je in Amsterdam woont en dat blad leest, bij toeval.

http://www.groene.nl/comm(...)istratief-medewerker
Zou best vrijwillig kunnen zijn maar het is wel iets wat je op je cv kunt zetten natuurlijk ;).
Ik ben zelf wijkhoofd voor een stichting, dat heb ik ook op mijn cv staan.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:19:32 #84
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_97572614
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 02:05 schreef Balisto het volgende:
Een groot gedeelte van het werk zoeken vindt op internet plaats. Wat maakt het uit of je dat 's morgens, 's middags, 's avonds of 's nachts doet?
Ik had vanmorgen 3 voorstellen. 1 verzonden om 23.30 en 2 stuks om 4.38 :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:06:32 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97573608
quote:
Crisis, weer zo'n typische opmerking van iemand die nooit werkloos is geweest. Je wordt er snel genoeg hoorndol van om 24/7 bezig te zijn met zoeken, hoor.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:10:02 #86
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97573697
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:39 schreef Janena het volgende:
Kwam dit toevallig tegen,...

Voor onze filmsite FOK!film hebben we echte filmliefhebbers nodig. We zoeken gemotiveerde mensen die hun steentje bij willen dragen aan FOK!film. We brengen dagelijks reviews van films en nieuws over films, acteurs en alles wat daar bij komt kijken.

Nieuwsposters
We zijn op zoek naar nieuwsposters die filmnieuws willen posten op de site. Dit kan bestaan uit het posten van nieuws uit geautomatiseerde nieuwsfeeds als die van het ANP of Novum of het vertalen en herschrijven van berichten uit buitenlandse (online) bronnen. Dat laatste zal je hoofdzakelijke taak worden.

Kennis van films, acteurs en de filmwereld in algemene zin, is een vereiste. Daarnaast is de beheersing van de Engelse taal ook iets om rekening mee te houden als je denkt dat dit wel iets voor jou is. Vrijwel alle buitenlandse bronnen zijn Amerikaanse websites.

Ben jij de filmliefhebber die we zoeken? Stuur dan een e-mail met een motivatie en je username voor maandag 6 juni naar film@fok.nl.
Vrijwiligerswerk idd :). Wel geinig op zich en wel relevant voor mij ook ;). Dus ik ga wel reageren, denk ik!
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:40:09 #87
33350 Janena
pi_97574474
Leuk.

Het zal niet zo heel veel tijd in beslag nemen en je kunt het altijd wel kwijt op je cv.

Vanmorgen langs geweest bij Randstad en vanmiddag weer even kijken naar vacatures (onderhand ben ik nu gewoon 20 uur per week bezig met solliciteren en zoeken).

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 01-06-2011 11:19:39 ]
pi_97574777
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Crisis, weer zo'n typische opmerking van iemand die nooit werkloos is geweest. Je wordt er snel genoeg hoorndol van om 24/7 bezig te zijn met zoeken, hoor.
Lighten up dude, ik ben zelf ook enkele keren wat langer werkeloos geweest. Ik maakte slechts een grapje afgelopen nacht :@

Succes met zoeken naar nieuw werk allemaal; komt vast goed *O*
vosss is de naam,
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:25:43 #89
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97575914
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Lighten up dude, ik ben zelf ook enkele keren wat langer werkeloos geweest. Ik maakte slechts een grapje afgelopen nacht :@

Succes met zoeken naar nieuw werk allemaal; komt vast goed *O*
Dudette ;).

En thanks! :).

En sorry voor m'n aangebrande reacties, maar af en toe komen er van die betweters hier :|W .
Niet meer actief op Fok!
pi_97578451
Is het done om een open sollicitatie te sturen naar een bedrijf wat gewoon een paar vacatures online heeft staan? De vacatures online passen wel in mijn straatje, maar ik zoek inhoudelijk net iets meer.
pi_97579084
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:47 schreef Fixers het volgende:
Is het done om een open sollicitatie te sturen naar een bedrijf wat gewoon een paar vacatures online heeft staan? De vacatures online passen wel in mijn straatje, maar ik zoek inhoudelijk net iets meer.
Gewoon doen, beetje brutaal zijn kan geen kwaad lijkt me.
pi_97579764
Dat lijkt mij ook wel positief. Zo zien ze dat jij in het bedrijf geïnteresseerd bent en niet alleen in die toevallig openstaande vacatures.
pi_97579824
Had vanmorgen het vreemdste sollicitatiegesprek ooit :')
Het ging over een open sollicitatie via een uitzendbureau voor in de grafische sector.
Begin van het gesprek verliep standaard; kopie van m'n CV aan de eigenaar geven, kopje thee gekregen etc.
Gaat de beste man eerst uitgebreid m'n CV zitten lezen wat zo'n 10 minuten duurde. (als hij zich wat had voorbereid dan had ie mijn CV doorgelezen wat ie een week eerder via de mail had ontvangen). Snel nog even een CV doorscannen oké, maar dit was gewoon de eerste keer dat hij het zag.
Daarna samen m'n portfolio zitten bekijken waar hij inhoudelijk niet zoveel over zei behalve "mooi", "leuk". Toen hij alles gezien had zegt hij dat m'n portfolio vrij klein is en dat ik mijn werk uitgebreider moest tonen. Nou ja, ik heb in totaal 12 verschillende werken op mijn portfolio staan varierend van werk waar ik binnen een dag mee klaar was en werk waar ik een paar weken mee bezig ben geweest + een beschrijving bij elk werk...klein zou ik het niet durven noemen.
Ook had hij opmerkingen over de navigatie van mijn website (simpele website bestaande uit 4 kleine pagina's met een menubalk bovenaan de pagina), deze zou volgens hem beter kunnen. :')
Het diepte punt van het gesprek was toen hij begon over hoe duur ik wel niet was. (uitzendbureau heeft salarisindicaties). Pakt hij een rekenmachine erbij en gaat zitten rekenen hoeveel ik hem per uur en per dag zou gaan kosten. Mijn gezichtsuitdrukking zal waarschijnlijk op de :{ hebben geleken.
Naar mijn gevoel heeft hij gewoon zitten zoeken naar redenen om mij af te schepen, zeiken over kleine dingetjes die totaal niet relevant of vergezocht zijn.
Gelukkig had hij ook wat positiefs te melden! Hij vond mij als persoon zeer sterk en gemotiveerd over komen. "Als persoon heb een 200% goed gevoel over jou!".
Ik neem het allemaal maar niet serieus wat hij heeft gezegd, ene oor in en het andere uit. Op naar het volgende bedrijf!
pi_97580109
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:28 schreef karton2 het volgende:
Had vanmorgen het vreemdste sollicitatiegesprek ooit :')
Het ging over een open sollicitatie via een uitzendbureau voor in de grafische sector.
Begin van het gesprek verliep standaard; kopie van m'n CV aan de eigenaar geven, kopje thee gekregen etc.
Gaat de beste man eerst uitgebreid m'n CV zitten lezen wat zo'n 10 minuten duurde. (als hij zich wat had voorbereid dan had ie mijn CV doorgelezen wat ie een week eerder via de mail had ontvangen). Snel nog even een CV doorscannen oké, maar dit was gewoon de eerste keer dat hij het zag.
Daarna samen m'n portfolio zitten bekijken waar hij inhoudelijk niet zoveel over zei behalve "mooi", "leuk". Toen hij alles gezien had zegt hij dat m'n portfolio vrij klein is en dat ik mijn werk uitgebreider moest tonen. Nou ja, ik heb in totaal 12 verschillende werken op mijn portfolio staan varierend van werk waar ik binnen een dag mee klaar was en werk waar ik een paar weken mee bezig ben geweest + een beschrijving bij elk werk...klein zou ik het niet durven noemen.
Ook had hij opmerkingen over de navigatie van mijn website (simpele website bestaande uit 4 kleine pagina's met een menubalk bovenaan de pagina), deze zou volgens hem beter kunnen. :')
Het diepte punt van het gesprek was toen hij begon over hoe duur ik wel niet was. (uitzendbureau heeft salarisindicaties). Pakt hij een rekenmachine erbij en gaat zitten rekenen hoeveel ik hem per uur en per dag zou gaan kosten. Mijn gezichtsuitdrukking zal waarschijnlijk op de :{ hebben geleken.
Naar mijn gevoel heeft hij gewoon zitten zoeken naar redenen om mij af te schepen, zeiken over kleine dingetjes die totaal niet relevant of vergezocht zijn.
Gelukkig had hij ook wat positiefs te melden! Hij vond mij als persoon zeer sterk en gemotiveerd over komen. "Als persoon heb een 200% goed gevoel over jou!".
Ik neem het allemaal maar niet serieus wat hij heeft gezegd, ene oor in en het andere uit. Op naar het volgende bedrijf!
Tjah, of je er na zo'n gesprek ook überhaupt nog wel zou willen werken? Heb het zelf ook een keer gehad bij een gesprek. De man waar ik een gesprek mee had heeft me zelf uitgenodigd, maar mijn C.V. was voor hem ook helemaal nieuw, ondanks dat hij die al 2 weken had. Voorbereidingen treffen moet wel van 2 kanten komen lijkt me dan. Waarom hij me uitgenodigd heeft zonder mijn C.V. te hebben gelezen is me een raadsel.

Misschien was hij stiekem nogal jaloers op jouw werk en voelde hij zich bedreigd. ;)
pi_97583749
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:47 schreef Fixers het volgende:
Mag ik vragen hoe jij nu solliciteert? Als vrouw of als man? En meld je het? :)

Super overigens dat je die stap durft te maken _O_ is lang geleden dat ik je heb gezien, maar lees nog wel eens mee in R&P :*
Ja doei.
pi_97583781
Oh, en zelf ga ik binnenkort op zoek naar werk (bijbaan naast studie) in Engeland :+ ben benieuwd hoe goed/slecht dat gaat :)
Ja doei.
pi_97584164
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:03 schreef Janena het volgende:
Ik kijk vaak bij bedrijven die ik leuk vind en vaak hebben ze meerdere vestigingen.
Ik zoek ook naar administtratief werk en kom zodoende nog wel eens wat tegen.

Succes!
Gister brief gestuurd voor de functie bij het CBR. Net een mailtje gehad dat ik op gesprek mag komen! :) Helemaal goed.. Snel geregeld zo!
pi_97587218
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe jij nu solliciteert? Als vrouw of als man? En meld je het? :)

Super overigens dat je die stap durft te maken _O_ is lang geleden dat ik je heb gezien, maar lees nog wel eens mee in R&P :*
Gewoon als man nog. D'r is aan mij niets te zien en dat zal voorlopig (nog zeker 6 maanden tot een jaar) zo blijven. Ik vind het nu nog niet zo relevant om te melden in een sollicitatie.

Werken in Engeland is best te doen, ik heb het een klein jaar gedaan. Vergeet vooral niet heel veel please en thank you te zeggen. De bedrijfscultuur is wat hiërarchischer en paternalistischer dan in Nederland. En je moet niet raar opkijken dat ze ongevraagd melk in je thee gooien.
pi_97588324
quote:
Gaat de beste man eerst uitgebreid m'n CV zitten lezen wat zo'n 10 minuten duurde. (als hij zich wat had voorbereid dan had ie mijn CV doorgelezen wat ie een week eerder via de mail had ontvangen).
Mocht ik dat ooit meemaken dan zou ik hem interrumperen en vragen waarom hij zich in tegenstelling tot mij klaarblijkelijk totaal niet voorbereidt heeft op ons gesprek.

Tevens zou ik hem mededelen dat ik hem later die dag nog wel zou bellen voor een nieuwe afspraak zodat hij zich wél voor kan bereiden mocht hij nog interesse in mij hebben.

En dat had jij ook gerust kunnen doen. Het moet natuurlijk wel van twee kanten komen. Me dunkt.

Hier zou ik absoluut niet van gediend zijn en zoals gezegd had ik het gesprek afgebroken en hem de mogelijkheid gegeven tot een nieuw gesprek.

:)
vosss is de naam,
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:34:02 #100
33350 Janena
pi_97592602
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:47 schreef Ghostinthemachine het volgende:

[..]

Gister brief gestuurd voor de functie bij het CBR. Net een mailtje gehad dat ik op gesprek mag komen! :) Helemaal goed.. Snel geregeld zo!
Wat leuk!

Wanneer ga je op gesprek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')