Juich maar niet te vroeg. Ik heb 2 maanden geleden apparatuur van ze geleend voor een workshop. Gelijk na de workshop geretourneerd, maar misschien hebben ze het nog altijd niet ontvangenquote:
Weekend = weekend. Geen sollicitatieactiviteiten of zorgen in het weekend, maar de focus op leuke zaken. Dit was een behoorlijke steunpilaar voor mij iig. Al heb ik wel op een zondag gesolliciteerd bij het bedrijf waar ik nu voor werk, maar goed.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:32 schreef Fixers het volgende:
Vormittag is tussen de middag of in de loop van de ochtend als ik het me goed herinner van mijn duitse les. Is je Duits toch niet zo heel slecht dus.
Edit volgens de Duitse wikipedia: alles tussen ontbijt en middagmaal.
Zeg, wat doen de thuiszitters om een beetje regelmaat te creëren? Ik heb 't gevoel mezelf een beetje in de weg te zitten en tegen de muren op te lopen. Nu heb ik niet bepaald een overvloed aan zelfdiscipline, dus lang hangen, lummelen en uitslapen is wel een valkuil voor me.
Ik heb voor mezelf nu wel een klein bijbaantje om gewoon bezig te zijn (en natuurlijk ook voor het inkomen). Ik geef freelance bijles en werk ook nog in een pretpark, gewoon banen waar je eigenlijk altijd wel voor wordt aangenomen maar ook makkelijk mee kan stoppen als je een 'echte' baan hebt gevonden.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:32 schreef Fixers het volgende:
Vormittag is tussen de middag of in de loop van de ochtend als ik het me goed herinner van mijn duitse les. Is je Duits toch niet zo heel slecht dus.
Edit volgens de Duitse wikipedia: alles tussen ontbijt en middagmaal.
Zeg, wat doen de thuiszitters om een beetje regelmaat te creëren? Ik heb 't gevoel mezelf een beetje in de weg te zitten en tegen de muren op te lopen. Nu heb ik niet bepaald een overvloed aan zelfdiscipline, dus lang hangen, lummelen en uitslapen is wel een valkuil voor me.
Ik geef je groot gelijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:53 schreef Balisto het volgende:
Ugh... Ik zou deze week via een uitzendbureau wat schoonmaakwerk doen. Word ik teruggebeld met de mededeling dat ik een zwarte pantalon, witte polo en nette zwarte schoenen aan moet. Ik heb zo'n outfit niet, en het uitzendbureau en schoonmaakbedrijf kunnen mij ook niets lenen.
Ik heb dus maar gezegd dat het dan niet doorgaat, ik ga namelijk echt niet voor zo'n stom baantje nieuwe kleren aanschaffen.Mens van het uitzendburau natuurlijk weer helemaal chagrijnig.
Ik kreeg ook eens werkschoenen van een uitzendbureau, ze belde mij destijds op een woensdag op als ik nog interesse in die vacature had. Ja gezegd, vroegen ze als ik morgen al kon beginnen en die woensdag nog naar het uizendbureau om schoenen op te halen en gesprek. Zegt die jongen daar dat ik makkelijk lange tijd kan werken zelfs wanneer ik weer begin met studie. Klonk als een mooi vooruitzicht en kreeg meteen die werkschoenen (lelijkste werkschoenen die ik ooit heb gezienquote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:58 schreef The_Dean het volgende:
Nee, doen ze eigenlijk nooit. Enige wat ik ooit kreeg van een uitzendburo was een paar werkschoenen.
Verder moest ik altijd de voorschreven kleding zelf regelen.
Gelukkig ging het nooit verder dan 'een' lange broek of een wit t-shirt [bakkerij].
Natuurlijk krijg je in fabrieken enzo wel stofjassen/overals of andere beschermende kleding van de zaak, maar die worden dan ook vanuit het bedrijf gewassen bij een textielboer.
Zelfde hier, want geen werkquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:10 schreef Viking84 het volgende:
Pff, gelukkig blijft al dat gezeik met werkkleding en -schoenen mij bespaard zeg.
Hier wel werk vanaf overmorgen!quote:
Netjes, gefeliciteerdquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hier wel werk vanaf overmorgen!. Maar geen werk waar ik werkkleding voor nodig is.
Wat trouwens ook best lekker is: een brief krijgen van de belastingdienst dat je over 2009 nog een lekker sommetje terug krijgt. Een sommetje waar ik zonder werk toch alweer 1,5 maand van kan overleven
.
Ben aan het zoeken sinds eind maart en echt actief sinds begin april. Ben rond eind april gestopt met Hbo studie Culturele en maatschappelijke vorming en was dus eigenlijk van plan zoveel mogelijk te gaan werken, maar wilt niet echt lukken. Bijna niks te vinden wat geschikt is, of alleen baantjes die 3,79 bruto per uur verdienen als 18 jarige.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:23 schreef Viking84 het volgende:
@ Gemaskerde: hoe lang zoek je al?
Ik ben zelf sinds januari actief aan het zoeken geweest. Gelukkig straks voor 3,5 maand onder de pannen, maar ik heb ook dagen gehad dat ik echt dacht dat ik gek werd.... Verveelde me kapot
. Heb je wel een dagbesteding nu?
.
Jup, informaticaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:29 schreef Viking84 het volgende:
Ga je in september weer studeren dan?. Dan weet je iig wanneer er een eind aan komt
.
Ik ben ook geen big spender, maar ik vind het wel heel fijn dat ik de komende tijd weer even adem kan halen, financieel gezien. Weer eens nieuwe kleren kopen, iemand mee uit eten nemen etc.
Wat voor vakantiewerk ben je naar opzoek?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Waarom kan ik nergens vakantiewerk vinden? Vorig jaar ging het veel makkelijker
Yepquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:31 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Jup, informaticaGehaal de andere sector op haha.
Ik snap wat je bedoeld ja. Ook al ben je geen big-spender, je geld wordt er uiteindelijk niet meer op en vertrouwen in een baan ook niet, you know i'm saying?
Wat voor werk ga je doen?
Aha, dat had ik gelezen jaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Yep. Je gaat zoveel mogelijk op de centen zitten, want je weet niet hoe lang je nog met je geld moet doen
. En als er weer wat binnenkomt...
Ik ga bij een bibliotheek werken, als manusje-van-alles(zie hierboven).
@ hierboven: wat zoek je dan voor vakantiewerk? In de zorg zijn ze altijd wel op zoek naar mensen. Weet niet of je ervaring hebt in de zorg en of je met bejaarden wilt werken?.
Als je wat gevonden hebt PM dan ook even aubquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Waarom kan ik nergens vakantiewerk vinden? Vorig jaar ging het veel makkelijker
Het liefst iets technisch waar ik ook nog wat van kan leren, maar goed alles is beter als niks.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat voor vakantiewerk ben je naar opzoek?
Zoiets had ik laatst ook. Gesolliciteerd naar een assistentfunctie. Goed eerste gesprek gehad. Werd zelfs al wat kort over de beloning gesproken. Krijg ik week later telefoon: "Sorry, je hebt werkelijk de absoluut perfecte competenties en precies passende werkervaring, maar er was een betere klik met een andere kandidaat." Ok dat kan ik nog volgen. Al vind ik iemand met perfecte competenties de deur wijzen raar, sociaal moet je ook goed met elkaar overweg kunnen. Dat is net zo goed belangrijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:13 schreef Gemaskerde het volgende:
Hmggf, had vorige week twee solicitaties op woensdag. Eerste ging niet helemaal goed werden nogal slechte vragen gesteld waardoor die recruiter totaal geen goed beeld van mij kreeg. Tweede gesprek ging fantastisch. Eerste was btw. voor callcenter, tweede voor een winkel mbt. verkoop van babymeubels. Degene met wie ik een gesprek had was erg positief en vond mij de beste kandidaat. Werkten op dat moment 10 meiden, 3 mannen en hij wou dus graag een man erbij. Nja, einde van het gesprek met erg positief gevoel weg aangezien het echt klikte.
Zou de volgende dag gebeld worden aangezien de oorspronkelijke persoon ziek was. Niets gehoord, dag erna gebeld. Zou dinsdag iets horen. Nog niet gehoord, bel ik net zelf. Ja, we hebben iemand anders gevonden. Blegh, rot dan op met mij een heel positief gevoel geven en uiteindelijk toch iemand anders te kiezenOja eerste is het ook niet geworden, had meer hart voor die tweede.
Wat debiel zeg... Blijkbaar waren ze dus ook niet zó enthousiast over jou dat ze je alsnog vroegen? Of miss durfden ze niet na hun afgangquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zoiets had ik laatst ook. Gesolliciteerd naar een assistentfunctie. Goed eerste gesprek gehad. Werd zelfs al wat kort over de beloning gesproken. Krijg ik week later telefoon: "Sorry, je hebt werkelijk de absoluut perfecte competenties en precies passende werkervaring, maar er was een betere klik met een andere kandidaat." Ok dat kan ik nog volgen. Al vind ik iemand met perfecte competenties de deur wijzen raar, sociaal moet je ook goed met elkaar overweg kunnen. Dat is net zo goed belangrijk.
Nog geen week stond dezelfde vacature ineens online. Ik heb gebeld om verhaal te halen. Bleek dat die persoon met die geweldige klik plots afgezien had. Zo goed was die klik dus niet.Helaas niet meer gevraagd op een herhaling in de sollicitatieronde. Jammer want ik had enorm veel zin in die functie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |