Koeien vreten meer hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:10 schreef Netsplitter het volgende:
Dus omdat hij alleen maar groenvoer eet is hij schadelijker voor het milieu omdat er meer groente verbouwd moet worden voor dat soort figuren.
Daarmee verstoord hij dus de natuurlijke balans die er nu is.
Dus eigenlijk is hij zeer egoïstisch bezig.
Maar dat komt er nog eens extra bovenop.quote:
Oh maar dat heb ik ook, tot op een zekere hoogtequote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:17 schreef Balisto het volgende:
Je zou natuurlijk ook gewoon respect kunnen hebben voor de levenswijze van iemand anders. Dat geldt zowel voor jou als voor hem.
het probleem bij dit soort mensen is dat respect vaak maar één kant op werkt, net als bij gelovigenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:17 schreef Balisto het volgende:
Je zou natuurlijk ook gewoon respect kunnen hebben voor de levenswijze van iemand anders. Dat geldt zowel voor jou als voor hem.
He?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar dat komt er nog eens extra bovenop.
De situatie uit de OP is wel zo dat TS bij de veganist in kwestie op bezoek komt. Althans, zijn vriend woont met de veganist samen. Naar mijn mening mag de veganist dan stellen dat hij geen vlees in zijn huis wilt hebben. Dreigen met geweld gaat dan zeker te ver, maar hij kan op zijn minst vragen of TS zijn boterham ergens anders op wil eten, of hem een vleesloos alternatief aanbieden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:17 schreef Balisto het volgende:
Daar zou ik niet al te bang voor zijn, jij hebt als vleeseter meer spieren, vet en energie om hem makkelijk aan te kunnenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:04 schreef Unfabulouss het volgende:
Echter deze gestoorde gek wilde me in elkaar slaan als ik iets van vlees at in zijn huis![]()
Dat is wel zo, respect voor andermans levensstijl. Maar het wordt voor die gasten een obsessie. Vegan multi-vitaminenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:21 schreef Xaryna het volgende:
[..]
De situatie uit de OP is wel zo dat TS bij de veganist in kwestie op bezoek komt. Althans, zijn vriend woont met de veganist samen. Naar mijn mening mag de veganist dan stellen dat hij geen vlees in zijn huis wilt hebben. Dreigen met geweld gaat dan zeker te ver, maar hij kan op zijn minst vragen of TS zijn boterham ergens anders op wil eten, of hem een vleesloos alternatief aanbieden.
Haha, ja dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:21 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Daar zou ik niet al te bang voor zijn, jij hebt als vleeseter meer spieren, vet en energie om hem makkelijk aan te kunnen
Zelfs banken, bedden, vloerkleden. Kan zo wel door blijven gaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Wat ik eigenlijk het meeste kwalijk vindt en eigenlijk ook ontzettend krom vindt, is dat wij ons moeten aanpassen aan de levenstyle van die mensen, maar ondertussen moeten we alles maar slikken.
Ik ga toch ook niet, als ik een vegatarïer, op bezoek heb, hem of haar dwingen vlees te eten. Waarom dringen vegatariërs ons dan wel die tofu/soja-zooi op?
Ik had het daar over vegatarïers. Die zijn over het algemeen wel wat schappelijkerquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:28 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Zelfs banken, bedden, vloerkleden. Kan zo wel door blijven gaan.
![]()
![]()
quote:Steve Jobs, oprichter en directeur van de computerfirma Apple was in de zeventiger jaren fruitariër en kwam volgens eigen zeggen zo op het idee de firma Apple te noemen.
I was actually a fruitarian at that point in time. I ate only fruit. Now I'm a garbage can like everyone else. And we were about three months late in filing a fictitious business name so I threatened to call the company Apple Computer unless someone suggested a more interesting name by five o'clock that day. Hoping to stimulate creativity. And it stuck. And that's why we're called Apple.
Dat is met alle "geloven" zo helaas....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Wat ik eigenlijk het meeste kwalijk vindt en eigenlijk ook ontzettend krom vindt, is dat wij ons moeten aanpassen aan de levenstyle van die mensen, maar ondertussen moeten we alles maar slikken.
Ik ga toch ook niet, als ik een vegatarïer, op bezoek heb, hem of haar dwingen vlees te eten. Waarom dringen vegatariërs ons dan wel die tofu/soja-zooi op?
Dat bedoel ik ook, (dreigen met) geweld gaat sowieso te ver, wat voor overtuiging je ook hebt. De meeste veganisten zullen dit nooit doen. Types zoals de kennis van TS en de Vegan Streaker geven veganisten een slechte naam.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:21 schreef Xaryna het volgende:
[..]
De situatie uit de OP is wel zo dat TS bij de veganist in kwestie op bezoek komt. Althans, zijn vriend woont met de veganist samen. Naar mijn mening mag de veganist dan stellen dat hij geen vlees in zijn huis wilt hebben. Dreigen met geweld gaat dan zeker te ver, maar hij kan op zijn minst vragen of TS zijn boterham ergens anders op wil eten, of hem een vleesloos alternatief aanbieden.
Ik geloof dat hij zich daar ook mee bezighoudt. Weet dat niet preciesquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:32 schreef PierreTT het volgende:
Je hebt ook nog fruitaristen blijkbaar![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fruitarisme
[..]
Ik zie het iets anders. Als ik mensen op bezoek krijg, ga ik geen vlees voor ze maken. Maar andersom verwacht ik ook niet dat ze voor mij tofu/soja-zooi gaan maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
die wonen daar niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:04 schreef Unfabulouss het volgende:
Als ik in Afrika loop vreten tijgers mij ook op.
Belachelijk. Net als mensen die willen bidden voor het eten. Denk je nou echt dat ik zoiets toelaat? Als het eten op tafel staat ga ik eten. Ik ga toch zeker geen moeite doen voor iemand anders zijn levenswijze?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:19 schreef Convict het volgende:
ik heb ook dat tuig in mijn familie... en als ze langs komen verwachten ze dat er vegetarisch gegeten word.....
als wij langs komen verwachten wij toch ook niet dat we dan wel vleesch krijgen!
opbokken met die lui
Je hebt ook Breatharianism, die gasten beweren te kunnen leven door met ademen voedingstoffen uit de lucht op te nemen. Zo was er een debiel die beweerde dat zijn / haar DNA in de longen verzesvoudigt was en zo meer voedingsstoffen uit de lucht kon opnemenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:34 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Ik geloof dat hij zich daar ook mee bezighoudt. Weet dat niet preciesEn wil ik graag zo houden
![]()
Dankzij de vleesbehoefte van jou en je vriendjes worden de zuurstof, landbouwgrond en schoon water voor honderden miljoenen mensen vernietigd of onbruikbaar gemaakt. Dus dat jij een keer een stukje tofu voorgeschoteld krijgt, wat je nog gewoon kunt weigeren ook, nou sorry, daar lig ik niet zo wakker van eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Ja dat ken ik ook ja. Sterker nog ik kende iemand die dit 7 weken had gedaan. Trouwens welke vage figuren ken ik eigenlijkquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:44 schreef Sqwurb het volgende:
[..]
Je hebt ook Breatharianism, die gasten beweren te kunnen leven door met ademen voedingstoffen uit de lucht op te nemen. Zo was er een debiel die beweerde dat zijn / haar DNA in de longen verzesvoudigt was en zo meer voedingsstoffen uit de lucht kon opnemenen een andere kerel die beweerde niet te hoeven eten was een keer betrapt met een big mac
Leeftie nog?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Ja dat ken ik ook ja. Sterker nog ik kende iemand die dit 7 weken had gedaan. Trouwens welke vage figuren ken ik eigenlijk
Haha, en toen viel ie om zekers?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Ja dat ken ik ook ja. Sterker nog ik kende iemand die dit 7 weken had gedaan. Trouwens welke vage figuren ken ik eigenlijk
Nou, hij vertelde dat hij met een soort medium dit had vol gehouden. Is wel 3 jaar terug ofzow, ken hem niet meer.quote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:51 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Nou, hij vertelde dat hij met een soort medium dit had vol gehouden. Is wel 3 jaar terug ofzow, ken hem niet meer.
Keihard aan de pillen ofzo?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:51 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Nou, hij vertelde dat hij met een soort medium dit had vol gehouden. Is wel 3 jaar terug ofzow, ken hem niet meer.
Ja ik had in die tijd ook een vaag iemand in me vrienden kring. Sterker nog hij zit hier zelfs op fok! Maar ja.quote:
Nou het zal wel bij water gebleven zijn. Ik heb geen idee, het gaat op zon-lichtquote:
Omdat je de planeet overbelast met je elke dag een kilo steak eten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar je gaat niet inhoudelijk in op mijn post.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dankzij de vleesbehoefte van jou en je vriendjes worden de zuurstof, landbouwgrond en schoon water voor honderden miljoenen mensen vernietigd of onbruikbaar gemaakt. Dus dat jij een keer een stukje tofu voorgeschoteld krijgt, wat je nog gewoon kunt weigeren ook, nou sorry, daar lig ik niet zo wakker van eerlijk gezegd.
blijft ie warm als ie stopt met ademenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:53 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Nou het zal wel bij water gebleven zijn. Ik heb geen idee, het gaat op zon-licht
Misschien kan hij dan al fotosynthetiserenquote:
Alsof iedereen die geen vegatarïer is, elke dag een kilo vlees eet. Kom op, zeg.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Omdat je de planeet overbelast met je elke dag een kilo steak eten.
idd, was ie toevallig een beetje groen van kleur?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:57 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Misschien kan hij dan al fotosynthetiseren
Dit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dankzij de vleesbehoefte van jou en je vriendjes worden de zuurstof, landbouwgrond en schoon water voor honderden miljoenen mensen vernietigd of onbruikbaar gemaakt. Dus dat jij een keer een stukje tofu voorgeschoteld krijgt, wat je nog gewoon kunt weigeren ook, nou sorry, daar lig ik niet zo wakker van eerlijk gezegd.
Als het eens konquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:57 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Alsof iedereen die geen vegatarïer is, elke dag een kilo vlees eet. Kom op, zeg.
Oh sorry.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:55 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar je gaat niet inhoudelijk in op mijn post.
De planeet wordt overbelast omdat iedereen zo nodig kinderen wil.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Omdat je de planeet overbelast met je elke dag een kilo steak eten.
Er zijn tijgers uitgezet in Afrika ja, omdat ze met uitsterven bedreigt worden. Discovery had daar een paar jaar geleden een documentaire over.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 04:36 schreef NoCigar het volgende:
Tijgers in Afrika?
Nou ja, hij is is natuurlijk wel consequent: geen dierlijke producten zijn geen dierlijke producten.
Veganisten zijn natuurlijk de fundamentalistische variant van de vegetariërs. En dat zijn vaak mensen die niet weten en beseffen dat een lekker plofkippetje vaak veel duurzamer is dan wat zijzelf eten, om het maar even over dat aspect te hebben.
Doen ze dat? Je dwingen tot tofu eten? Hoe? Binden ze je vast en douwen het door je strot?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Je kent de foute veggies.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Dat is waar, maar zodra iemand (= TS in dit geval) er last van heeft dan is dat geen goede zaak. Iedereen is in mijn ogen vrij om te doen wat hij of zij wil doen, mits de andere mensen er geen hinder door ondervinden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:07 schreef Frollo het volgende:
Respect voor veganisten, zij proberen tenminste iets te doen tegen de vernietiging van het milieu en de respectloze uitbuiting van dieren.
Maar een veggie hoeft niet voor gasten vlees te gaan maken.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:54 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Dat is waar, maar zodra iemand (= TS in dit geval) er last van heeft dan is het gedrag van de veganist fout. Iedereen is in mijn ogen vrij om te doen wat hij of zij wil doen, mits de andere mensen er geen hinder door ondervinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:55 schreef juxtaposition het volgende:
Maar een veggie hoeft niet voor gasten vlees te gaan maken.
Ik ga ook niet spons maken voor veggies als ze komen eten
Ts hoeft ook niet in ZIJN huis te komen, Zijn huis, zijn regels.
Ik pas me ook niet aan aan anders als die bij mij langskomen.Als we bij iemand op bezoek komen dan hebben wij ons inderdaad aan te passen aan zijn of haar regels, want wij betreden tijdens een bezoek zijn of haar eigendom en dus heeft diegene het recht om te bepalen wat wel of wat niet kan in zijn huis. Echter, helaas hebben veel veganisten de nare eigenschap om zijn of haar mening op te dringen aan andere en dát vind ik fout. Een vriend van mij is veganist, dus ik spreek uit ervaring. We waren een keer in het centrum, bij een snackbar bestelde ik een patatje en nog geen twee seconden nadat ik dat gedaan had begon hij te zeiken dat mijn patatje in dierlijke vetten gebakken zou zijn. Als het daar bij bleef had ik het niet erg gevonden, maar hij probeerde mij op een opdringerige manier ervan te overtuigen dat ik ook diervriendelijk moest gaan eten en drinken en weet ik veel wat nog meer. Van zijn opdringerige houding was ik niet gediend, dus ik heb hem toen even heel erg duidelijk gemaakt dat het zijn keus is om veganist te zijn en dat hij zijn mening niet aan mij moest opdringen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:29 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Als we bij iemand op bezoek komen dan hebben wij ons inderdaad aan te passen aan zijn of haar regels, want wij betreden tijdens een bezoek zijn of haar eigendom en dus heeft diegene het recht om te bepalen wat wel of wat niet kan in zijn huis. Echter, helaas hebben veel veganisten de nare eigenschap om zijn of haar mening op te dringen aan andere en dát vind ik fout. Een vriend van mij is veganist, dus ik spreek uit ervaring. We waren een keer in het centrum, bij een snackbar bestelde ik een patatje en nog geen twee seconden nadat ik dat gedaan had begon hij te zeiken dat mijn patatje in dierlijke vetten gebakken zou zijn. Als het daar bij bleef had ik het niet erg gevonden, maar hij probeerde mij op een opdringerige manier ervan te overtuigen dat ik ook diervriendelijk moest gaan eten en drinken en weet ik veel wat nog meer. Van zijn opdringerige houding was ik niet gediend, dus ik heb hem toen even heel erg duidelijk gemaakt dat het zijn keus is om veganist te zijn en dat hij zijn mening niet aan mij moest opdringen.
Wat heeft de hoektanden van mensen met vlees te maken?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:42 schreef Resistor het volgende:
Laat hem je hoektanden zien, en vraag hem waarom we die gekregen hebben in de loop van de evolutie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoektandquote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:10 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Wat heeft de hoektanden van mensen met vlees te maken?
quote:De hoektand of cuspidaat is het deel van het dierlijke gebit dat grip op het voedsel geeft en ook als wapen kan worden gebruikt. De tand is daarom puntig van vorm, en bij veel soorten de grootste tand in het gebit. Mensen hebben (net als veel andere diersoorten) vier hoektanden, twee in de bovenste kaak en twee in de onderste kaak.
Kleiner
Door de jaren heen is de hoektand steeds kleiner geworden. Waar de tand vroeger werd gebruikt om vlees van botten te scheuren, eten we nu steeds vaker filet, of hapklare brokken. Sommige mensen hebben niet meer dan wat een tandarts een kegeltand noemt als hoektand.
quote:De hoektand of cuspidaat is het deel van het dierlijke gebit dat grip op het voedsel geeft en ook als wapen kan worden gebruikt. De tand is daarom puntig van vorm, en bij veel soorten de grootste tand in het gebit. Mensen hebben (net als veel andere diersoorten) vier hoektanden, twee in de bovenste kaak en twee in de onderste kaak.
Kleiner
Door de jaren heen is de hoektand steeds kleiner geworden. Waar de tand vroeger werd gebruikt om vlees van botten te scheuren, eten we nu steeds vaker filet, of hapklare brokken. Sommige mensen hebben niet meer dan wat een tandarts een kegeltand noemt als hoektand.
Die enge stomme andere mensenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:21 schreef moezeidekoe het volgende:
Veganisten zijn niet helemaal honderd procent. Ik kan me nog wel vinden in vegetariers en ben zelf fel tegen dierenleed, maar veganisme is gewoon ongezond. Die mensen zijn hetzelfde als strengelovigen en verpesten menig feesten door hun idealen te spuien als de bitterballen op tafel komen. Daarnaast is het eten gewoon niet te vreten... Ik kan prima eten zonder vlees eten, maar geen kaas, melk, en eieren...
Helemaal mee eens. En aangezien er vele malen meer mensen hinder ondervinden van vleeseten dan van niet-vleeseten, zou het de vleeseters passen om eens wat minder hoog van de toren te blazen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:54 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Dat is waar, maar zodra iemand (= TS in dit geval) er last van heeft dan is dat geen goede zaak. Iedereen is in mijn ogen vrij om te doen wat hij of zij wil doen, mits de andere mensen er geen hinder door ondervinden.
Het gaat mij te ver om te zeggen dat veganisten geestelijk gezien niet helemaal 100% zijn. Wel ben ik het met u eens dat het niet gezond kan zijn als iemand geen producten eet wat van dieren afkomstig is. Een lichaam heeft bepaalde voedingsstoffen nodig en die voedingsstoffen zitten voornamelijk in dierlijke producten zoals vis, vlees, eieren en zuivel.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:21 schreef moezeidekoe het volgende:
Veganisten zijn niet helemaal honderd procent. Ik kan me nog wel vinden in vegetariers en ben zelf fel tegen dierenleed, maar veganisme is gewoon ongezond.
Voornamelijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:00 schreef Xenzo het volgende:
die voedingsstoffen zitten voornamelijk in dierlijke producten zoals vis, vlees, eieren en zuivel.
Er is slechts 1 voedingsstof die enkel in dierlijke producten zit, dat is vitamine B12, die kun je in potjes kopen, en er zijn zat mensen die het zelfs zonder een supplement redden (hoe weet ik niet).quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:00 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Het gaat mij te ver om te zeggen dat veganisten geestelijk gezien niet helemaal 100% zijn. Wel ben ik het met u eens dat het niet gezond kan zijn als iemand geen producten eet wat van dieren afkomstig is. Een lichaam heeft bepaalde voedingsstoffen nodig en die voedingsstoffen zitten voornamelijk in dierlijke producten zoals vis, vlees, eieren en zuivel.
Is het wel natuurlijk dat 95% van de bevolking het zich kan veroorloven om iedere dag een flinke lap vlees op tafel te zetten? Waardoor 3 miljoen kippen op 2 vierkante meter moeten leven en varkens in stallen leven op een kale betonnen vloer in een hok waar ze nog geen stap in kunnen zetten? Is dat natuurlijk?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:39 schreef Pipo1234 het volgende:
Tegennatuurlijk. Alle veganisten/-etariërs zijn xenofobische figuren die zo dom zijn dat ze niet snappen dat sommige dingen gewoon zijn zoals ze zijn.
Ik ken er zo eentje. Met zo'n dodelijke allergie dus. Die is er vast niet blij mee als wapen ingezet te worden tegen veganisten. Hij draagt blijmoedig z'n lot en heeft heel weinig boodschap aan wat anderen lekker wel kunnen eten en dat wel of niet doen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:45 schreef 08gnoT. het volgende:
Geen vlees willen eten is tot daaraan toe, maar krampachtig alle voedingsmiddelen met melk, ei, of gelatine vermijden is wel het andere uiterste. Wees blij dat je het kúnt eten denk ik dan, in tegenstelling tot mensen die een dodelijke allergie hebben voor melk of ei.
Ik durf wel te stellen dat ik dat een vrij respectloze keuze vind naar de mensen die het zo graag zouden eten maar niet kunnen.
Dan heb ik het wel alleen over de echte fanatiekelingen natuurlijk. Met vegetariërs of gematigde veganisten heb ik geen problemen.
Blijmoedig zijn lot? Om nooit uit eten te kunnen, nooit iets buitenshuis te kunnen kopen, alle verpakkingen te moeten lezen? Op verjaardagen nooit iets te kunnen nemen zonder om de verpakking te vragen? Bij het stappen niemand te kunnen zoenen omdat ze wellicht net iets met melk of ei ophebben?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ken er zo eentje. Met zo'n dodelijke allergie dus. Die is er vast niet blij mee als wapen ingezet te worden tegen veganisten. Hij draagt blijmoedig z'n lot en heeft heel weinig boodschap aan wat anderen lekker wel kunnen eten en dat wel of niet doen.
Bizar argument.
Jij meldt dat veganisten zich moeten schamen ten opzichte van zo iemand - dat is iemand anders' ziekte inzetten tegen veganisme.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:07 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Blijmoedig zijn lot? Om nooit uit eten te kunnen, nooit iets buitenshuis te kunnen kopen, alle verpakkingen te moeten lezen? Op verjaardagen nooit iets te kunnen nemen zonder om de verpakking te vragen? Bij het stappen niemand te kunnen zoenen omdat ze wellicht net iets met melk of ei ophebben?
Echt vrolijkmakend ja. Dat heeft niks te maken met 'wapen tegen veganisten', wat je daar ook mee bedoelt.
Nee, niet moeten schamen, enkel dat ze blij moeten zijn dat ze niet ten alle tijden verplicht worden. Tuurlijk moeten ze zich niet schamen voor hun levensstijl, daar kiezen ze zelf voor. Ik zei alleen dat ik de extreemste gevallen nogal overdreven vind.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij meldt dat veganisten zich moeten schamen ten opzichte van zo iemand - dat is iemand anders' ziekte inzetten tegen veganisme.
Precies. Ik weet waarover ik praat omdat ik zelf ook een dodelijke allergie heb, al is dat geen melk of ei. Ik blijf er ook altijd positief onder, maar je kunt nooit met een gerust hart naar buiten stappen en zelfs binnen ben je niet veilig.quote:En ja, precies wat jij schrijft. Nooit uit eten. Altijd apart bestek. Leven op stokbrood, wajangmargarine, rijstwafels en droge stampot. Mijn neefje is er altijd zeer goedgehumeurd onder gebleven. Zelfs als 'ie weer eens ternauwernood een met melk besmet kopje koffie van een onzorgvuldige collega had overleefd.
Whahaha. Wat een bijzonder trieste opmerking, dit is zelfs voor jou een uiterste.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:45 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik durf wel te stellen dat ik dat een vrij respectloze keuze vind naar de mensen die het zo graag zouden eten maar niet kunnen.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:20 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Nee, niet moeten schamen, enkel dat ze blij moeten zijn dat ze niet ten alle tijden verplicht worden. Tuurlijk moeten ze zich niet schamen voor hun levensstijl, daar kiezen ze zelf voor. Ik zei alleen dat ik de extreemste gevallen nogal overdreven vind.
Jij vind niet dat mensen zich zouden horen te schamen als ze vrij respectloos zijn?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:45 schreef 08gnoT. het volgende:
Net zo natuurlijk als het niet eten van vlees.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:48 schreef thenxero het volgende:
[..]
Is het wel natuurlijk dat 95% van de bevolking het zich kan veroorloven om iedere dag een flinke lap vlees op tafel te zetten? Waardoor 3 miljoen kippen op 2 vierkante meter moeten leven en varkens in stallen leven op een kale betonnen vloer in een hok waar ze nog geen stap in kunnen zetten? Is dat natuurlijk?
Incorrect. Mensen hebben "vroeger" nooit elke dag vlees gegeten. Dat is een stuk onnatuurlijker dan totaal geen vlees eten. in moeilijke periodes was dat niet abnormaal.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Net zo natuurlijk als het niet eten van vlees.
Nee, dat bedoel ik helemaal nietquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:53 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Jij vind niet dat mensen zich zouden horen te schamen als ze vrij respectloos zijn?
Apart.
Het blijft een bizar argument. Sommigen mensen gaan dood aan een hapje pinda - misschien jij wel. Dan is een ander respectloos wanneer diegene niet van pindakaas houdt? Misschien is dat logisch als de allergische persoon het middelpunt van de hele wereld is, maar anders niet hoor.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:45 schreef 08gnoT. het volgende:
krampachtig alle voedingsmiddelen met melk, ei, of gelatine vermijden is wel het andere uiterste. Wees blij dat je het kúnt eten denk ik dan, in tegenstelling tot mensen die een dodelijke allergie hebben voor melk of ei.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:02 schreef 08gnoT. het volgende:
Met normale vegetariërs en veganisten hebben ik helemaal geen moeite, prima, hun keuze! Moeten ze zelf weten, daar heb ik niks tegen. Ongeacht hun reden om geen vlees te eten.
Quote dan ook alles.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:45 schreef 08gnoT. het volgende:
Geen vlees willen eten is tot daaraan toe, maar krampachtig alle voedingsmiddelen met melk, ei, of gelatine vermijden is wel het andere uiterste. Wees blij dat je het kúnt eten denk ik dan, in tegenstelling tot mensen die een dodelijke allergie hebben voor melk of ei.
Dan heb ik het wel alleen over de echte fanatiekelingen natuurlijk. Met vegetariërs of gematigde veganisten heb ik geen problemen.
Je hoort mij toch ook niet zeggen dat elke dag vlees eten natuurlijk is...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:02 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Incorrect. Mensen hebben "vroeger" nooit elke dag vlees gegeten. Dat is een stuk onnatuurlijker dan totaal geen vlees eten. in moeilijke periodes was dat niet abnormaal.
quote:
Maar dan moet je wel de lijn doortrekken en in boomhut op de hei gaan wonen, niet meer naar de dokter gaan, en je afmelden van FOK!; dat is namelijk ook allemaal niet echt natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:48 schreef thenxero het volgende:
[..]
Is het wel natuurlijk dat 95% van de bevolking het zich kan veroorloven om iedere dag een flinke lap vlees op tafel te zetten? Waardoor 3 miljoen kippen op 2 vierkante meter moeten leven en varkens in stallen leven op een kale betonnen vloer in een hok waar ze nog geen stap in kunnen zetten? Is dat natuurlijk?
Waarom moet het dan gelijk zo extreem?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:47 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel de lijn doortrekken en in boomhut op de hei gaan wonen, niet meer naar de dokter gaan, en je afmelden van FOK!; dat is namelijk ook allemaal niet echt natuurlijk.
Ok.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:02 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik helemaal nietEn dat zeg ik ook helemaal niet. Met normale vegetariërs en veganisten hebben ik helemaal geen moeite, prima, hun keuze! Moeten ze zelf weten, daar heb ik niks tegen. Ongeacht hun reden om geen vlees te eten.
Ik heb het puur en alleen over mensen die extreem reageren. Die doen alsof de wereld vergaat als er ergens een spoortje ei in blijkt te zitten. Ik weet dat dat een kleine groep is, maar ik had sowieso niet verwacht dat m'n reactie gequote zou worden en dat ik me verder zou moeten verklaren.
En nou ja, ik kan nog wel verder typen maar ik vrees dat ik toch weer verkeerd begrepen word, dus ik laat het hierbij.
Als je zoals de poster die ik quotte geen vlees wil eten omdat dat niet natuurlijk is dan moet je alles wat niet natuurlijk is wegdoen uit je leven, en niet alleen dat wat je het minste zal gaan missen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:49 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Waarom moet het dan gelijk zo extreem?
Als iemand zijn best doet, dan kan je daar toch respect voor hebben?
Net zo'n onzin als de PVV die alle buitenlandse dieren het land uit wilde.
Niet natuurlijk om vlees te eten? Welke randdebiel heeft dat verzonnen?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:59 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Als je zoals de poster die ik quotte geen vlees wil eten omdat dat niet natuurlijk is dan moet je alles wat niet natuurlijk is wegdoen uit je leven, en niet alleen dat wat je het minste zal gaan missen.
Even kijken wat je precies citeerde hoor.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:59 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Als je zoals de poster die ik quotte geen vlees wil eten omdat dat niet natuurlijk is dan moet je alles wat niet natuurlijk is wegdoen uit je leven, en niet alleen dat wat je het minste zal gaan missen.
Euh? Kan je niet lezen?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:48 schreef thenxero het volgende:
[..]
Het argument is dat het niet natuurlijk is om elke dag grote hoeveelheden vlees te eten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:00 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Niet natuurlijk om vlees te eten? Welke randdebiel heeft dat verzonnen?
Wilde er nog op reageren, maar is al gedaan.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:59 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Alsof mensen als ze vroeger een beer geschoten hadden na een poot stopten en zeiden "de rest is voor morgen, anders is het niet meer natuurlijk".quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Even kijken wat je precies citeerde hoor.
[..]
Euh? Kan je niet lezen?
Tis niet alsof ze elke dag een beer te pakken hadden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:06 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Alsof mensen als ze vroeger een beer geschoten hadden na een poot stopten en zeiden "de rest is voor morgen, anders is het niet meer natuurlijk".
Als er iets natuurlijk is dan is het wel vlees eten.
De rest is voor morgen, want elke dag een beer vangen gaat je niet in de koude kleren zitten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:06 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Alsof mensen als ze vroeger een beer geschoten hadden na een poot stopten en zeiden "de rest is voor morgen, anders is het niet meer natuurlijk".
Als er iets natuurlijk is dan is het wel vlees eten.
En dan zeker niet alleen spierweefsel. Das echt westers van de afgelopen 20 a 30 jaar.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:04 schreef Tanin het volgende:
[..]
Het argument is dat het niet natuurlijk is om elke dag grote hoeveelheden vlees te eten.
Dit is nu officieel de domste post die ik ooit op Fok gelezen heb !quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:10 schreef Netsplitter het volgende:
Dus omdat hij alleen maar groenvoer eet is hij schadelijker voor het milieu omdat er meer groente verbouwd moet worden voor dat soort figuren.
Daarmee verstoord hij dus de natuurlijke balans die er nu is.
Dus eigenlijk is hij zeer egoïstisch bezig.
Elke dag vlees eten is niet natuurlijk. En al helemaal geen opgepomt vlees met antibiotica erin.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Net zo natuurlijk als het niet eten van vlees.
Maar wel lekkerquote:Op zondag 29 mei 2011 01:01 schreef thenxero het volgende:
[..]
Elke dag vlees eten is niet natuurlijk. En al helemaal geen opgepomt vlees met antibiotica erin.
Ach, een veel gehoorde klacht mbt vegetarisch eten is inderdaad dat om soja te verbouwen grote stukken regenwoud gekapt worden. Ook niet zo goed voor de natuur, inclusief de beestjes die daar woonden.quote:Op zondag 29 mei 2011 00:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dit is nu officieel de domste post die ik ooit op Fok gelezen heb !
Hulde
vlees is toch niet dikmakend? Er zitten in ieder geval minder calorieen in biefstuk dan in de meeste vleesvervangersquote:
Inderdaadquote:Op zondag 29 mei 2011 10:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
vlees is toch niet dikmakend? Er zitten in ieder geval minder calorieen in biefstuk dan in de meeste vleesvervangers
Zeker in de kiloknallers zitten aanzienlijk meer dikmakers zoals verzadigd vetquote:Op zondag 29 mei 2011 10:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
vlees is toch niet dikmakend? Er zitten in ieder geval minder calorieen in biefstuk dan in de meeste vleesvervangers
Jij beweert dat elke dag vlees eten dikmakend is, en dan kom je met voorbeeld van de mac en kiloknaller vlees. Beetje zwart/wit denken zeg.quote:Op zondag 29 mei 2011 10:58 schreef MisterSqueaky het volgende:
Zeker in de kiloknallers zitten aanzienlijk meer dikmakers zoals verzadigd vet
Biologisch en hoger kwaliteitsvlees heeft dat idd minder. Maarja, dat is duurder en hebben ze niet bij de Mac...
Elke dag hoge kwaliteitsvleeseten IS ook ongezond en dikmakendquote:Op zondag 29 mei 2011 11:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jij beweert dat elke dag vlees eten dikmakend is, en dan kom je met voorbeeld van de mac en kiloknaller vlees.
En TOCH word je er dikker vanquote:Ook kiloknaller kipfilet is 'slanker' dan bijv .Valess vleesvervanger.
quote:Op zondag 29 mei 2011 11:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
En TOCH word je er dikker van
Nouja, tenzij je Atkins doet.
Klopt, elke dag vlees eten is ook niet gezond. Maar zo,n 3 keer per week yum yum yum, lekker schouder karbonaadjequote:Op zondag 29 mei 2011 11:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Elke dag hoge kwaliteitsvleeseten IS ook ongezond en dikmakendOns lichaam is daar niet op berekend.
Helemaal geen vlees eten is trouwens ook niet gezond.
[..]
Oh?quote:Op zondag 29 mei 2011 11:33 schreef gifkwal het volgende:
Wat ik wel heb kunnen constateren is dat dit soort discussies altijd gestart worden door vleeseters die iets hebben tegen mensen die een andere keuze hebben gemaakt dan zij en nooit andersom.
Ik heb respect voor ieder zijn keuze. Maar er zijn mensen die totaal doorslaan. Neemt mijn respect toch wel wat weg, als mensen gestoord en geobsedeerd bezig zijn.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:38 schreef gifkwal het volgende:
Van wat ik heb gezien, ja. En op Fok! zekerIk zie nooit een topic "Die vervelende vleeseters met hun vlees!"
Zoals eerder gezegd ben ik een erg flexibele vegetarier, en ik heb dus al 2 keer een relatie gehad met meiden die graag vlees eten (ook mijn huidige relatie). Als ik kook zit er geen vlees in het eten, als zij kookt (komt minder vaak voor), zit er vaak wel vlees in, alhoewel ze laatst toegaf dat ze sinds ze met mij is af en toe ook zonder vlees kookt!quote:Op zondag 29 mei 2011 12:47 schreef moezeidekoe het volgende:
Ik heb ooit een vegetarier gedate, nooit meer! Toen hij bijna eiste dat mijn opa en oma maar geen vlees aan hem moesten geven en dat hij de jus ook niet ging eten die bij de aardappelen werd geschonken, wist ik dat ik hier geen zin meer in had.
Ik vind het niet erg om vleesloos eten te eten. Ik hoef niet elke dag vlees. Maar dat hij ging eisen bij mijn grootouders, die van een mager pensioenetje leven en zich hadden uitgesloofd voor het eten (wat best veel geld koste voor hun), vond ik zo respectloos en walgelijk, het ging ook een maand later uit.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:22 schreef Tanin het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd ben ik een erg flexibele vegetarier, en ik heb dus al 2 keer een relatie gehad met meiden die graag vlees eten (ook mijn huidige relatie). Als ik kook zit er geen vlees in het eten, als zij kookt (komt minder vaak voor), zit er vaak wel vlees in, alhoewel ze laatst toegaf dat ze sinds ze met mij is af en toe ook zonder vlees kookt!
Ik dring het zeker niet op, en ze hoeft van mij echt niet vegetarisch te worden, maar dat ze zich bewust is dat het ook zonder kan vind ik wel heel tof
dat snap ik niet zo. Hij wil ook bij jouw grootouders geen vlees eten en jij wist dat hij vegetarier was. Had je toch tegen je grootouders kunnen zeggen dat ze voor vriendje geen vlees hoeven te kopen? Scheelt hun weer geld. En ik wil ook geen jus hoor, ook al ben ik geen vegetarier.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:02 schreef moezeidekoe het volgende:
Maar dat hij ging eisen bij mijn grootouders, die van een mager pensioenetje leven en zich hadden uitgesloofd voor het eten (wat best veel geld koste voor hun), vond ik zo respectloos en walgelijk, het ging ook een maand later uit.
Wat lol? Is er iets grappigs?quote:
quote:Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat snap ik niet zo. Hij wil ook bij jouw grootouders geen vlees eten en jij wist dat hij vegetarier was. Had je toch tegen je grootouders kunnen zeggen dat ze voor vriendje geen vlees hoeven te kopen? Scheelt hun weer geld. En ik wil ook geen jus hoor, ook al ben ik geen vegetarier.
Moet je dan altijd vleesvervangers eten als je een dagje geen vlees eet?quote:Op zondag 29 mei 2011 11:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jij beweert dat elke dag vlees eten dikmakend is, en dan kom je met voorbeeld van de mac en kiloknaller vlees. Beetje zwart/wit denken zeg.
Ook kiloknaller kipfilet is 'slanker' dan bijv .Valess vleesvervanger. Ze voegen eerder water toe om het gewicht te verhogen dan verzadig vet.
Grappig is dat, als je ergens bent in een groep en er is een vegetarier dan wordt die altijd helemaal uitgehoort, of ze het vlees niet missen enzo, zelfs als alles gewoon heel vriendelijk blijft moet het altijd even bovenkomen bij de vleesetersquote:Op zondag 29 mei 2011 11:33 schreef gifkwal het volgende:
Ik snap dit soort discussies nooit. Ik heb nog nooit van een vegetariër of veganist gehoord dat ik net zo moet gaan eten als zij. Dus ik vraag me af waar al die mensen dan zijn waar de gekweste vleeseters zich zo druk over maken omdat ze zich door hun aangevallen voelen. En sinds ik zelf vegetariër ben val ik daar andere mensen ook niet mee lastig. Het is toch een persoonlijke keuze?
Wat ik wel heb kunnen constateren is dat dit soort discussies altijd gestart worden door vleeseters die iets hebben tegen mensen die een andere keuze hebben gemaakt dan zij en nooit andersom.
Als je dit topic een beetje gelezen heb dan hebben wij het meer over de extreme mensen. Mensen die compleet doordraaien. Ik heb niks tegen vegetariërs, maar lees OP nog maar eens.quote:Op zondag 29 mei 2011 16:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Wat een zinloze discussie hier![]()
Ik was geen vegetariër maar wel een zeeeeeeeeeer matige vleeseter en als ik vlees at
wat het 99% van de keren dat ik vlees at Biologisch vlees.
Mijn echtgenoot was al langer vegetariër maar ik heb hem nooit horen klagen als ik wel
eens vlees at hoor, wat een flauwekul.
Ik heb ook nog nooit tegen iemand gezegd dat hij geen vlees mag/moet eten, ik heb wel
eens uitgelegd aan mensen hoe slecht het is om vlees uit de Bio industrie te eten, meestal
met weinig resultaat, want ''ze'' hebben toch liever ''goedkoop'' vlees ondanks dat je
uitlegt hoe gevaarlijk het eigenlijk is, dus toen heb ik er een topic over geopend![]()
Maar alle mensen die ondanks alle gevaren toch kilo knallers en hamburgers van Mac Donald
willen vreten moeten dat vooral zelf weten![]()
Als ze dan ziek worden heb ik alleen nog maar medelijden met het dier wat ze opgevreten
hebben eigenlijk, maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen..
Foei zeg ik nu tegen mezelf![]()
enne... de meeste vleesvervangers zijn niet te vreten trouwens![]()
Heb ik ook niet nodig trouwens ik kan prima zonder, want sinds mijn topic
De Bio-industrie hoef ik helemaal geen vlees meer
Dus nu ben ik ook officeel een vegetariërShoot me
Dat gevalletje uit de OP hoort bij een psychiater thuis. Lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:21 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Als je dit topic een beetje gelezen heb dan hebben wij het meer over de extreme mensen. Mensen die compleet doordraaien. Ik heb niks tegen vegetariërs, maar lees OP nog maar eens.
ja, dat bedoelde ik ook eigenlijkquote:Op zondag 29 mei 2011 18:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dat gevalletje uit de OP hoort bij een psychiater thuis. Lijkt me duidelijk.
Dat beweer ik ook niet, maar je bent wel een boer(in) zeg. De ex is ook blij dat de relatie over is denk ik?quote:Op zondag 29 mei 2011 20:29 schreef moezeidekoe het volgende:
natuurlijk gaan mijn opa en oma niet apart eten voor hem maken als de overige 5 mensen wel gewoon vlees eten, kom op zeg.
Dan kan hij toch gewoon zonder vlees/jus?quote:Op zondag 29 mei 2011 20:29 schreef moezeidekoe het volgende:
natuurlijk gaan mijn opa en oma niet apart eten voor hem maken als de overige 5 mensen wel gewoon vlees eten, kom op zeg.
quote:Op zondag 29 mei 2011 18:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja, dat bedoelde ik ook eigenlijktegen dat soort figuren was mijn post ook gericht,
niet tegen TS![]()
eh... dus niet tegen jou Unfabulouss maar sommige hier maken ook wel stomme opmerkingen
hoor, eerlijk is eerlijk
neeuh...quote:Op zondag 29 mei 2011 23:46 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
niet dat ik dadelijk wordt afgeschilderd als anti-vegetariër
![]()
Tis zo simpel eigenlijk, effe Oma bellen dat vriendje geen vlees eet, ik zie het probleem niet,quote:Op zondag 29 mei 2011 22:51 schreef Zoheetik het volgende:
Je hoeft helemaal niet apart eten te maken, alleen het vlees apart doen en hetzelfde gerecht maken. Kunnen de vleeseters vleesjes zelf erbij mengen en de vegetariërs pakken er niks bij.
ik snap je volkomen sommige mensen hebben een voedselallergie voor bijv, pinda's, noten,quote:Op maandag 30 mei 2011 00:27 schreef Zoheetik het volgende:
Ja precies dat bedoel ik.
Als iemand tegen mij zou zeggen: goh kook ff niet met tarwe, dan moet dat toch ook lukken?
(En dan noem ik nog niet eens bijv alleen 1 groentesoort ofzo. Zo van: kook ff zonder paprika.)
Oke beetje scheel voorbeeld misschien.
Een allergie neem ik serieus. vegetariers/veganisten niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik snap je volkomen sommige mensen hebben een voedselallergie voor bijv, pinda's, noten,
tarwe, soja, vis en schaal- en schelpdieren, lijkt me ook wel verstandig om dat van te voren even
door te geven voordat er iemand dood van zijn stoel pleurt![]()
Oke misschien ook wel een beetje (eh... scheel ?? of scheef voorbeeld) maar je snapt
wel wat ik wil zeggen, sommige dingen kan je van te voren gewoon even aangeven zodat er
geen genante situaties ontstaan.
gezeik altijd![]()
slapies doen
Ja scheef inderdaad. Of krom. Beetje scheve verwoordingquote:Op maandag 30 mei 2011 00:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik snap je volkomen sommige mensen hebben een voedselallergie voor bijv, pinda's, noten,
tarwe, soja, vis en schaal- en schelpdieren, lijkt me ook wel verstandig om dat van te voren even
door te geven voordat er iemand dood van zijn stoel pleurt![]()
Oke misschien ook wel een beetje (eh... scheel ?? of scheef voorbeeld) maar je snapt
wel wat ik wil zeggen, sommige dingen kan je van te voren gewoon even aangeven zodat er
geen genante situaties ontstaan.
gezeik altijd![]()
slapies doen
Dan neem ik jouw eetgewoonten ook niet serieusquote:Op maandag 30 mei 2011 00:46 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Een allergie neem ik serieus. vegetariers/veganisten niet.
Ben jij een carnivoor dan met lange puntige slagtanden, zodat je een ander dier kunt openrijten vanaf de maag. Ga eens voor de spiegel staan en doe van "raaawrr" zoals die MGM-leeuw... Report back!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:04 schreef Unfabulouss het volgende:
Een vriend van me is gaan samenwonen met iemand die extreem veganist is. Echter, deze gast is zo extreem. Geen kleding dat gemaakt is van dieren, geen voedsel. Echter deze gestoorde gek wilde me in elkaar slaan als ik iets van vlees at in zijn huisSterker nog, hij gaat om met die vegan-streaker.
[ afbeelding ]
Dierenleed oke, maar je kan ook doorslaan. Als ik in Afrika loop vreten tijgers mij ook op. Het is onnatuurlijk dat je als mens geen vlees eet.
Conclusie die vriend van me zal me daar nooit meer vindenHij zoekt het maar uit met die gast.
Meningen over het veganisme in algemeen?
quote:Op maandag 30 mei 2011 06:03 schreef Specularium het volgende:
Topic niet gelezen maar ben sowieso tegen die tofunazi's en hun belerende toon.
(inb4 :"maar ze zijn niet allemaal zo", dan zeg ik, fok jou, dat zijn ze wel.)
Het vrije denken claimen met een my little pony ideologie op de achtergrond en ondertussen iedereen je ongewassen wil opleggen.
Nee, daar word ik niet vrolijk van.
Lekkere trut dan, zo respectloos tegen je eigen vriendje nog welquote:Op maandag 30 mei 2011 00:46 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Een allergie neem ik serieus. vegetariers/veganisten niet.
Maar hij wel Zenmasterquote:
quote:Op maandag 30 mei 2011 07:15 schreef Specularium het volgende:
Ik drink elke dag thee, Zenmaster die ik er ben.
Daarom is het waarschijnlijk ook haar vriendje niet meerquote:Lekkere trut dan, zo respectloos tegen je eigen vriendje nog wel
En mensen zoals jij begrijpen niet dat vlees niet aan bomen groeit, dat die dieren een veelvoud aan plantaardig spul naar binnen moeten werken van wat wij doen voordat we hun vlees kunnen eten.quote:Op maandag 30 mei 2011 05:58 schreef voederbietel het volgende:
Hardcore niet-vlees eters beseffen zich volgens mij nooit dat het landbouwtechnisch onmogelijk is om iedere jaar groeten te verbouwen op percelen.
Gewassen als aardappels 1x in de vier jaar.
Maar gewassen als bonen, erwten etc. kan maar 1x in de acht jaar.
Als je deze frequentie omhoog gooit gaan de opbrengsten door ziekte vrij snel naar beneden.
Importquote:Op maandag 30 mei 2011 05:58 schreef voederbietel het volgende:
Hardcore niet-vlees eters beseffen zich volgens mij nooit dat het landbouwtechnisch onmogelijk is om iedere jaar groeten te verbouwen op percelen.
Gewassen als aardappels 1x in de vier jaar.
Maar gewassen als bonen, erwten etc. kan maar 1x in de acht jaar.
Als je deze frequentie omhoog gooit gaan de opbrengsten door ziekte vrij snel naar beneden.
quote:Op maandag 30 mei 2011 04:15 schreef KoningStoma het volgende:
Respect voor mensen die zo weinig mogenlijk leed willen veroorzaken door niets van dieren te comsumeren.![]()
Ik wordt zo ziek van de mensen die proberen goed te praten dat ze voor hun eigen plezier dieren op laten sluiten in te kleine hokjes en dood laten maken.
Prima dat je vlees lekker vindt en dat je er verslaafd aan bent, maar geef op z'n minst toe dat je een egoistische eikel bent. Dat schijnheilige gezever altijd
Jij maakt een dier dood, of laat het doodmaken en jij hebt er plezier van.
En nee, ik ben geen vegetariër. Ik eet af en toe vlees. Ik probeer het iig niet goed te praten.
Amen!quote:Op maandag 30 mei 2011 04:15 schreef KoningStoma het volgende:
Respect voor mensen die zo weinig mogenlijk leed willen veroorzaken door niets van dieren te comsumeren.![]()
Ik wordt zo ziek van de mensen die proberen goed te praten dat ze voor hun eigen plezier dieren op laten sluiten in te kleine hokjes en dood laten maken.
Prima dat je vlees lekker vindt en dat je er verslaafd aan bent, maar geef op z'n minst toe dat je een egoistische eikel bent. Dat schijnheilige gezever altijd
Jij maakt een dier dood, of laat het doodmaken en jij hebt er plezier van.
En nee, ik ben geen vegetariër. Ik eet af en toe vlees. Ik probeer het iig niet goed te praten.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik hier totaal niet bij stil sta wanneer ik boodschappen doe, wat ik ook koop.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:38 schreef erodome het volgende:
[..]
En mensen zoals jij begrijpen niet dat vlees niet aan bomen groeit, dat die dieren een veelvoud aan plantaardig spul naar binnen moeten werken van wat wij doen voordat we hun vlees kunnen eten.
Dat juist in de veevoer secor er veel roofbouw gepleegd wordt, landbouwgronden naar zijn grootje worden geholpen door veelste eenzijdige bebouwing.
wat was het ook alweer, 70% van de landbouwgronden voor veevoer?
quote:Op maandag 30 mei 2011 16:44 schreef aspi het volgende:
Hmm met dit mooie weer ruik je het alweer. Lekker vlees op de BBQ.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |