Koeien vreten meer hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:10 schreef Netsplitter het volgende:
Dus omdat hij alleen maar groenvoer eet is hij schadelijker voor het milieu omdat er meer groente verbouwd moet worden voor dat soort figuren.
Daarmee verstoord hij dus de natuurlijke balans die er nu is.
Dus eigenlijk is hij zeer egoïstisch bezig.
Maar dat komt er nog eens extra bovenop.quote:
Oh maar dat heb ik ook, tot op een zekere hoogtequote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:17 schreef Balisto het volgende:
Je zou natuurlijk ook gewoon respect kunnen hebben voor de levenswijze van iemand anders. Dat geldt zowel voor jou als voor hem.
het probleem bij dit soort mensen is dat respect vaak maar één kant op werkt, net als bij gelovigenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:17 schreef Balisto het volgende:
Je zou natuurlijk ook gewoon respect kunnen hebben voor de levenswijze van iemand anders. Dat geldt zowel voor jou als voor hem.
He?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar dat komt er nog eens extra bovenop.
De situatie uit de OP is wel zo dat TS bij de veganist in kwestie op bezoek komt. Althans, zijn vriend woont met de veganist samen. Naar mijn mening mag de veganist dan stellen dat hij geen vlees in zijn huis wilt hebben. Dreigen met geweld gaat dan zeker te ver, maar hij kan op zijn minst vragen of TS zijn boterham ergens anders op wil eten, of hem een vleesloos alternatief aanbieden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:17 schreef Balisto het volgende:
Daar zou ik niet al te bang voor zijn, jij hebt als vleeseter meer spieren, vet en energie om hem makkelijk aan te kunnenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:04 schreef Unfabulouss het volgende:
Echter deze gestoorde gek wilde me in elkaar slaan als ik iets van vlees at in zijn huis![]()
Dat is wel zo, respect voor andermans levensstijl. Maar het wordt voor die gasten een obsessie. Vegan multi-vitaminenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:21 schreef Xaryna het volgende:
[..]
De situatie uit de OP is wel zo dat TS bij de veganist in kwestie op bezoek komt. Althans, zijn vriend woont met de veganist samen. Naar mijn mening mag de veganist dan stellen dat hij geen vlees in zijn huis wilt hebben. Dreigen met geweld gaat dan zeker te ver, maar hij kan op zijn minst vragen of TS zijn boterham ergens anders op wil eten, of hem een vleesloos alternatief aanbieden.
Haha, ja dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:21 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Daar zou ik niet al te bang voor zijn, jij hebt als vleeseter meer spieren, vet en energie om hem makkelijk aan te kunnen
Zelfs banken, bedden, vloerkleden. Kan zo wel door blijven gaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Wat ik eigenlijk het meeste kwalijk vindt en eigenlijk ook ontzettend krom vindt, is dat wij ons moeten aanpassen aan de levenstyle van die mensen, maar ondertussen moeten we alles maar slikken.
Ik ga toch ook niet, als ik een vegatarïer, op bezoek heb, hem of haar dwingen vlees te eten. Waarom dringen vegatariërs ons dan wel die tofu/soja-zooi op?
Ik had het daar over vegatarïers. Die zijn over het algemeen wel wat schappelijkerquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:28 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Zelfs banken, bedden, vloerkleden. Kan zo wel door blijven gaan.
![]()
![]()
quote:Steve Jobs, oprichter en directeur van de computerfirma Apple was in de zeventiger jaren fruitariër en kwam volgens eigen zeggen zo op het idee de firma Apple te noemen.
I was actually a fruitarian at that point in time. I ate only fruit. Now I'm a garbage can like everyone else. And we were about three months late in filing a fictitious business name so I threatened to call the company Apple Computer unless someone suggested a more interesting name by five o'clock that day. Hoping to stimulate creativity. And it stuck. And that's why we're called Apple.
Dat is met alle "geloven" zo helaas....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Wat ik eigenlijk het meeste kwalijk vindt en eigenlijk ook ontzettend krom vindt, is dat wij ons moeten aanpassen aan de levenstyle van die mensen, maar ondertussen moeten we alles maar slikken.
Ik ga toch ook niet, als ik een vegatarïer, op bezoek heb, hem of haar dwingen vlees te eten. Waarom dringen vegatariërs ons dan wel die tofu/soja-zooi op?
Dat bedoel ik ook, (dreigen met) geweld gaat sowieso te ver, wat voor overtuiging je ook hebt. De meeste veganisten zullen dit nooit doen. Types zoals de kennis van TS en de Vegan Streaker geven veganisten een slechte naam.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:21 schreef Xaryna het volgende:
[..]
De situatie uit de OP is wel zo dat TS bij de veganist in kwestie op bezoek komt. Althans, zijn vriend woont met de veganist samen. Naar mijn mening mag de veganist dan stellen dat hij geen vlees in zijn huis wilt hebben. Dreigen met geweld gaat dan zeker te ver, maar hij kan op zijn minst vragen of TS zijn boterham ergens anders op wil eten, of hem een vleesloos alternatief aanbieden.
Ik geloof dat hij zich daar ook mee bezighoudt. Weet dat niet preciesquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:32 schreef PierreTT het volgende:
Je hebt ook nog fruitaristen blijkbaar![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fruitarisme
[..]
Ik zie het iets anders. Als ik mensen op bezoek krijg, ga ik geen vlees voor ze maken. Maar andersom verwacht ik ook niet dat ze voor mij tofu/soja-zooi gaan maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
die wonen daar niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:04 schreef Unfabulouss het volgende:
Als ik in Afrika loop vreten tijgers mij ook op.
Belachelijk. Net als mensen die willen bidden voor het eten. Denk je nou echt dat ik zoiets toelaat? Als het eten op tafel staat ga ik eten. Ik ga toch zeker geen moeite doen voor iemand anders zijn levenswijze?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:19 schreef Convict het volgende:
ik heb ook dat tuig in mijn familie... en als ze langs komen verwachten ze dat er vegetarisch gegeten word.....
als wij langs komen verwachten wij toch ook niet dat we dan wel vleesch krijgen!
opbokken met die lui
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |