Koeien vreten meer hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:10 schreef Netsplitter het volgende:
Dus omdat hij alleen maar groenvoer eet is hij schadelijker voor het milieu omdat er meer groente verbouwd moet worden voor dat soort figuren.
Daarmee verstoord hij dus de natuurlijke balans die er nu is.
Dus eigenlijk is hij zeer egoïstisch bezig.
Maar dat komt er nog eens extra bovenop.quote:
Oh maar dat heb ik ook, tot op een zekere hoogtequote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:17 schreef Balisto het volgende:
Je zou natuurlijk ook gewoon respect kunnen hebben voor de levenswijze van iemand anders. Dat geldt zowel voor jou als voor hem.
het probleem bij dit soort mensen is dat respect vaak maar één kant op werkt, net als bij gelovigenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:17 schreef Balisto het volgende:
Je zou natuurlijk ook gewoon respect kunnen hebben voor de levenswijze van iemand anders. Dat geldt zowel voor jou als voor hem.
He?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar dat komt er nog eens extra bovenop.
De situatie uit de OP is wel zo dat TS bij de veganist in kwestie op bezoek komt. Althans, zijn vriend woont met de veganist samen. Naar mijn mening mag de veganist dan stellen dat hij geen vlees in zijn huis wilt hebben. Dreigen met geweld gaat dan zeker te ver, maar hij kan op zijn minst vragen of TS zijn boterham ergens anders op wil eten, of hem een vleesloos alternatief aanbieden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:17 schreef Balisto het volgende:
Daar zou ik niet al te bang voor zijn, jij hebt als vleeseter meer spieren, vet en energie om hem makkelijk aan te kunnenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:04 schreef Unfabulouss het volgende:
Echter deze gestoorde gek wilde me in elkaar slaan als ik iets van vlees at in zijn huis![]()
Dat is wel zo, respect voor andermans levensstijl. Maar het wordt voor die gasten een obsessie. Vegan multi-vitaminenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:21 schreef Xaryna het volgende:
[..]
De situatie uit de OP is wel zo dat TS bij de veganist in kwestie op bezoek komt. Althans, zijn vriend woont met de veganist samen. Naar mijn mening mag de veganist dan stellen dat hij geen vlees in zijn huis wilt hebben. Dreigen met geweld gaat dan zeker te ver, maar hij kan op zijn minst vragen of TS zijn boterham ergens anders op wil eten, of hem een vleesloos alternatief aanbieden.
Haha, ja dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:21 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Daar zou ik niet al te bang voor zijn, jij hebt als vleeseter meer spieren, vet en energie om hem makkelijk aan te kunnen
Zelfs banken, bedden, vloerkleden. Kan zo wel door blijven gaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Wat ik eigenlijk het meeste kwalijk vindt en eigenlijk ook ontzettend krom vindt, is dat wij ons moeten aanpassen aan de levenstyle van die mensen, maar ondertussen moeten we alles maar slikken.
Ik ga toch ook niet, als ik een vegatarïer, op bezoek heb, hem of haar dwingen vlees te eten. Waarom dringen vegatariërs ons dan wel die tofu/soja-zooi op?
Ik had het daar over vegatarïers. Die zijn over het algemeen wel wat schappelijkerquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:28 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Zelfs banken, bedden, vloerkleden. Kan zo wel door blijven gaan.
![]()
![]()
quote:Steve Jobs, oprichter en directeur van de computerfirma Apple was in de zeventiger jaren fruitariër en kwam volgens eigen zeggen zo op het idee de firma Apple te noemen.
I was actually a fruitarian at that point in time. I ate only fruit. Now I'm a garbage can like everyone else. And we were about three months late in filing a fictitious business name so I threatened to call the company Apple Computer unless someone suggested a more interesting name by five o'clock that day. Hoping to stimulate creativity. And it stuck. And that's why we're called Apple.
Dat is met alle "geloven" zo helaas....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Wat ik eigenlijk het meeste kwalijk vindt en eigenlijk ook ontzettend krom vindt, is dat wij ons moeten aanpassen aan de levenstyle van die mensen, maar ondertussen moeten we alles maar slikken.
Ik ga toch ook niet, als ik een vegatarïer, op bezoek heb, hem of haar dwingen vlees te eten. Waarom dringen vegatariërs ons dan wel die tofu/soja-zooi op?
Dat bedoel ik ook, (dreigen met) geweld gaat sowieso te ver, wat voor overtuiging je ook hebt. De meeste veganisten zullen dit nooit doen. Types zoals de kennis van TS en de Vegan Streaker geven veganisten een slechte naam.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:21 schreef Xaryna het volgende:
[..]
De situatie uit de OP is wel zo dat TS bij de veganist in kwestie op bezoek komt. Althans, zijn vriend woont met de veganist samen. Naar mijn mening mag de veganist dan stellen dat hij geen vlees in zijn huis wilt hebben. Dreigen met geweld gaat dan zeker te ver, maar hij kan op zijn minst vragen of TS zijn boterham ergens anders op wil eten, of hem een vleesloos alternatief aanbieden.
Ik geloof dat hij zich daar ook mee bezighoudt. Weet dat niet preciesquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:32 schreef PierreTT het volgende:
Je hebt ook nog fruitaristen blijkbaar![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fruitarisme
[..]
Ik zie het iets anders. Als ik mensen op bezoek krijg, ga ik geen vlees voor ze maken. Maar andersom verwacht ik ook niet dat ze voor mij tofu/soja-zooi gaan maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
die wonen daar niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:04 schreef Unfabulouss het volgende:
Als ik in Afrika loop vreten tijgers mij ook op.
Belachelijk. Net als mensen die willen bidden voor het eten. Denk je nou echt dat ik zoiets toelaat? Als het eten op tafel staat ga ik eten. Ik ga toch zeker geen moeite doen voor iemand anders zijn levenswijze?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:19 schreef Convict het volgende:
ik heb ook dat tuig in mijn familie... en als ze langs komen verwachten ze dat er vegetarisch gegeten word.....
als wij langs komen verwachten wij toch ook niet dat we dan wel vleesch krijgen!
opbokken met die lui
Je hebt ook Breatharianism, die gasten beweren te kunnen leven door met ademen voedingstoffen uit de lucht op te nemen. Zo was er een debiel die beweerde dat zijn / haar DNA in de longen verzesvoudigt was en zo meer voedingsstoffen uit de lucht kon opnemenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:34 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Ik geloof dat hij zich daar ook mee bezighoudt. Weet dat niet preciesEn wil ik graag zo houden
![]()
Dankzij de vleesbehoefte van jou en je vriendjes worden de zuurstof, landbouwgrond en schoon water voor honderden miljoenen mensen vernietigd of onbruikbaar gemaakt. Dus dat jij een keer een stukje tofu voorgeschoteld krijgt, wat je nog gewoon kunt weigeren ook, nou sorry, daar lig ik niet zo wakker van eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Ja dat ken ik ook ja. Sterker nog ik kende iemand die dit 7 weken had gedaan. Trouwens welke vage figuren ken ik eigenlijkquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:44 schreef Sqwurb het volgende:
[..]
Je hebt ook Breatharianism, die gasten beweren te kunnen leven door met ademen voedingstoffen uit de lucht op te nemen. Zo was er een debiel die beweerde dat zijn / haar DNA in de longen verzesvoudigt was en zo meer voedingsstoffen uit de lucht kon opnemenen een andere kerel die beweerde niet te hoeven eten was een keer betrapt met een big mac
Leeftie nog?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Ja dat ken ik ook ja. Sterker nog ik kende iemand die dit 7 weken had gedaan. Trouwens welke vage figuren ken ik eigenlijk
Haha, en toen viel ie om zekers?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Ja dat ken ik ook ja. Sterker nog ik kende iemand die dit 7 weken had gedaan. Trouwens welke vage figuren ken ik eigenlijk
Nou, hij vertelde dat hij met een soort medium dit had vol gehouden. Is wel 3 jaar terug ofzow, ken hem niet meer.quote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:51 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Nou, hij vertelde dat hij met een soort medium dit had vol gehouden. Is wel 3 jaar terug ofzow, ken hem niet meer.
Keihard aan de pillen ofzo?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:51 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Nou, hij vertelde dat hij met een soort medium dit had vol gehouden. Is wel 3 jaar terug ofzow, ken hem niet meer.
Ja ik had in die tijd ook een vaag iemand in me vrienden kring. Sterker nog hij zit hier zelfs op fok! Maar ja.quote:
Nou het zal wel bij water gebleven zijn. Ik heb geen idee, het gaat op zon-lichtquote:
Omdat je de planeet overbelast met je elke dag een kilo steak eten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar je gaat niet inhoudelijk in op mijn post.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dankzij de vleesbehoefte van jou en je vriendjes worden de zuurstof, landbouwgrond en schoon water voor honderden miljoenen mensen vernietigd of onbruikbaar gemaakt. Dus dat jij een keer een stukje tofu voorgeschoteld krijgt, wat je nog gewoon kunt weigeren ook, nou sorry, daar lig ik niet zo wakker van eerlijk gezegd.
blijft ie warm als ie stopt met ademenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:53 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Nou het zal wel bij water gebleven zijn. Ik heb geen idee, het gaat op zon-licht
Misschien kan hij dan al fotosynthetiserenquote:
Alsof iedereen die geen vegatarïer is, elke dag een kilo vlees eet. Kom op, zeg.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Omdat je de planeet overbelast met je elke dag een kilo steak eten.
idd, was ie toevallig een beetje groen van kleur?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:57 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Misschien kan hij dan al fotosynthetiseren
Dit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dankzij de vleesbehoefte van jou en je vriendjes worden de zuurstof, landbouwgrond en schoon water voor honderden miljoenen mensen vernietigd of onbruikbaar gemaakt. Dus dat jij een keer een stukje tofu voorgeschoteld krijgt, wat je nog gewoon kunt weigeren ook, nou sorry, daar lig ik niet zo wakker van eerlijk gezegd.
Als het eens konquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:57 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Alsof iedereen die geen vegatarïer is, elke dag een kilo vlees eet. Kom op, zeg.
Oh sorry.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:55 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar je gaat niet inhoudelijk in op mijn post.
De planeet wordt overbelast omdat iedereen zo nodig kinderen wil.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Omdat je de planeet overbelast met je elke dag een kilo steak eten.
Er zijn tijgers uitgezet in Afrika ja, omdat ze met uitsterven bedreigt worden. Discovery had daar een paar jaar geleden een documentaire over.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 04:36 schreef NoCigar het volgende:
Tijgers in Afrika?
Nou ja, hij is is natuurlijk wel consequent: geen dierlijke producten zijn geen dierlijke producten.
Veganisten zijn natuurlijk de fundamentalistische variant van de vegetariërs. En dat zijn vaak mensen die niet weten en beseffen dat een lekker plofkippetje vaak veel duurzamer is dan wat zijzelf eten, om het maar even over dat aspect te hebben.
Doen ze dat? Je dwingen tot tofu eten? Hoe? Binden ze je vast en douwen het door je strot?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Je kent de foute veggies.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:26 schreef Spouwerranger het volgende:
Dat is waar, maar zodra iemand (= TS in dit geval) er last van heeft dan is dat geen goede zaak. Iedereen is in mijn ogen vrij om te doen wat hij of zij wil doen, mits de andere mensen er geen hinder door ondervinden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:07 schreef Frollo het volgende:
Respect voor veganisten, zij proberen tenminste iets te doen tegen de vernietiging van het milieu en de respectloze uitbuiting van dieren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |