abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97432954
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:48 schreef thenxero het volgende:

[..]

Is het wel natuurlijk dat 95% van de bevolking het zich kan veroorloven om iedere dag een flinke lap vlees op tafel te zetten? Waardoor 3 miljoen kippen op 2 vierkante meter moeten leven en varkens in stallen leven op een kale betonnen vloer in een hok waar ze nog geen stap in kunnen zetten? Is dat natuurlijk?
Net zo natuurlijk als het niet eten van vlees.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_97433230
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Net zo natuurlijk als het niet eten van vlees.
Incorrect. Mensen hebben "vroeger" nooit elke dag vlees gegeten. Dat is een stuk onnatuurlijker dan totaal geen vlees eten. in moeilijke periodes was dat niet abnormaal.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:02:29 #78
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_97433250
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:53 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Jij vind niet dat mensen zich zouden horen te schamen als ze vrij respectloos zijn?
Apart.

Het blijft een bizar argument. Sommigen mensen gaan dood aan een hapje pinda - misschien jij wel. Dan is een ander respectloos wanneer diegene niet van pindakaas houdt? Misschien is dat logisch als de allergische persoon het middelpunt van de hele wereld is, maar anders niet hoor.
Nee, dat bedoel ik helemaal niet :') En dat zeg ik ook helemaal niet. Met normale vegetariërs en veganisten hebben ik helemaal geen moeite, prima, hun keuze! Moeten ze zelf weten, daar heb ik niks tegen. Ongeacht hun reden om geen vlees te eten.

Ik heb het puur en alleen over mensen die extreem reageren. Die doen alsof de wereld vergaat als er ergens een spoortje ei in blijkt te zitten. Ik weet dat dat een kleine groep is, maar ik had sowieso niet verwacht dat m'n reactie gequote zou worden en dat ik me verder zou moeten verklaren. :+

En nou ja, ik kan nog wel verder typen maar ik vrees dat ik toch weer verkeerd begrepen word, dus ik laat het hierbij. :)
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_97433467
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:45 schreef 08gnoT. het volgende:
krampachtig alle voedingsmiddelen met melk, ei, of gelatine vermijden is wel het andere uiterste. Wees blij dat je het kúnt eten denk ik dan, in tegenstelling tot mensen die een dodelijke allergie hebben voor melk of ei.

Ik durf wel te stellen dat ik dat een vrij respectloze keuze vind naar de mensen die het zo graag zouden eten maar niet kunnen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:02 schreef 08gnoT. het volgende:
Met normale vegetariërs en veganisten hebben ik helemaal geen moeite, prima, hun keuze! Moeten ze zelf weten, daar heb ik niks tegen. Ongeacht hun reden om geen vlees te eten.
:')
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:10:33 #80
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_97433646
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:45 schreef 08gnoT. het volgende:
Geen vlees willen eten is tot daaraan toe, maar krampachtig alle voedingsmiddelen met melk, ei, of gelatine vermijden is wel het andere uiterste. Wees blij dat je het kúnt eten denk ik dan, in tegenstelling tot mensen die een dodelijke allergie hebben voor melk of ei.

Ik durf wel te stellen dat ik dat een vrij respectloze keuze vind naar de mensen die het zo graag zouden eten maar niet kunnen.

Dan heb ik het wel alleen over de echte fanatiekelingen natuurlijk. Met vegetariërs of gematigde veganisten heb ik geen problemen.
Quote dan ook alles.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_97433781
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:10 schreef 08gnoT. het volgende:
Quote dan.
Doe ik toch. :')
pi_97434763
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:02 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Incorrect. Mensen hebben "vroeger" nooit elke dag vlees gegeten. Dat is een stuk onnatuurlijker dan totaal geen vlees eten. in moeilijke periodes was dat niet abnormaal.
Je hoort mij toch ook niet zeggen dat elke dag vlees eten natuurlijk is...
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:39:46 #83
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97435033
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:13 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Doe ik toch. :')
_O-

Maar laat 08gnoT even met rust, ze formuleert het een beetje krom, maar d'r punt is duidelijk. Kunnen we niet terug OT
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:47:01 #84
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97435382
quote:

[..]

Is het wel natuurlijk dat 95% van de bevolking het zich kan veroorloven om iedere dag een flinke lap vlees op tafel te zetten? Waardoor 3 miljoen kippen op 2 vierkante meter moeten leven en varkens in stallen leven op een kale betonnen vloer in een hok waar ze nog geen stap in kunnen zetten? Is dat natuurlijk?
Maar dan moet je wel de lijn doortrekken en in boomhut op de hei gaan wonen, niet meer naar de dokter gaan, en je afmelden van FOK!; dat is namelijk ook allemaal niet echt natuurlijk.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_97435492
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:47 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Maar dan moet je wel de lijn doortrekken en in boomhut op de hei gaan wonen, niet meer naar de dokter gaan, en je afmelden van FOK!; dat is namelijk ook allemaal niet echt natuurlijk.
Waarom moet het dan gelijk zo extreem?
Als iemand zijn best doet, dan kan je daar toch respect voor hebben?

Net zo'n onzin als de PVV die alle buitenlandse dieren het land uit wilde. :')
pi_97435847
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:02 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik helemaal niet :') En dat zeg ik ook helemaal niet. Met normale vegetariërs en veganisten hebben ik helemaal geen moeite, prima, hun keuze! Moeten ze zelf weten, daar heb ik niks tegen. Ongeacht hun reden om geen vlees te eten.

Ik heb het puur en alleen over mensen die extreem reageren. Die doen alsof de wereld vergaat als er ergens een spoortje ei in blijkt te zitten. Ik weet dat dat een kleine groep is, maar ik had sowieso niet verwacht dat m'n reactie gequote zou worden en dat ik me verder zou moeten verklaren. :+

En nou ja, ik kan nog wel verder typen maar ik vrees dat ik toch weer verkeerd begrepen word, dus ik laat het hierbij. :)
Ok.

Het typische is dat ik in de OP eigenlijk alleen iets lees over iemand die in z'n eigen huis eigen regels stelt, en een TS en een aantal anderen die extreem reageren - met reacties waarin geen vlees eten gelijk staat aan vleeseters dwingen tot tofu eten. Eigenlijk vind ik een stel vleeseters extreem verkrampt reageren (ik eet overigens vlees).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:59:27 #87
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97436076
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:49 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Waarom moet het dan gelijk zo extreem?
Als iemand zijn best doet, dan kan je daar toch respect voor hebben?

Net zo'n onzin als de PVV die alle buitenlandse dieren het land uit wilde. :')
Als je zoals de poster die ik quotte geen vlees wil eten omdat dat niet natuurlijk is dan moet je alles wat niet natuurlijk is wegdoen uit je leven, en niet alleen dat wat je het minste zal gaan missen.
pi_97436145
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:59 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Als je zoals de poster die ik quotte geen vlees wil eten omdat dat niet natuurlijk is dan moet je alles wat niet natuurlijk is wegdoen uit je leven, en niet alleen dat wat je het minste zal gaan missen.
Niet natuurlijk om vlees te eten? Welke randdebiel heeft dat verzonnen? :')
pi_97436297
quote:

[..]

Even kijken wat je precies citeerde hoor.
quote:

[..]

Euh? Kan je niet lezen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:04:55 #90
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97436364
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:00 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Niet natuurlijk om vlees te eten? Welke randdebiel heeft dat verzonnen? :')
Het argument is dat het niet natuurlijk is om elke dag grote hoeveelheden vlees te eten.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_97436438
quote:

[..]

Wilde er nog op reageren, maar is al gedaan.
Dat was dus niet wat de poster zei.
Het is niet natuurlijk om elke dag een enorme lap vlees te eten.
En dat klopt. Het is WEL mogelijk.
Net als Geen vlees eten. Niet super natuurlijk, WEL mogelijk.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:06:25 #92
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97436439
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Even kijken wat je precies citeerde hoor.

[..]

Euh? Kan je niet lezen?
Alsof mensen als ze vroeger een beer geschoten hadden na een poot stopten en zeiden "de rest is voor morgen, anders is het niet meer natuurlijk".

Als er iets natuurlijk is dan is het wel vlees eten.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:08:47 #93
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97436570
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:06 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Alsof mensen als ze vroeger een beer geschoten hadden na een poot stopten en zeiden "de rest is voor morgen, anders is het niet meer natuurlijk".

Tis niet alsof ze elke dag een beer te pakken hadden.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:11:28 #94
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97436757
Dan nog, ze zaten heus wel boven de 100g beer of varken ver dag. :')
pi_97437075
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:06 schreef Doodloper het volgende:

[..]

De rest is voor morgen, want elke dag een beer vangen gaat je niet in de koude kleren zitten.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:18:13 #96
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97437155
Of juist wel, daar heb je dan weer de berenhuidjes voor. 10.gif
pi_97437252
Ze hadden vrij goede manieren om vlees te bewaren. (koelen, pekelen, verpakken, ligt eraan welke plek ze leefden)
En ze hadden niet elke week een beer bijvoorbeeld.
Het kan ook weken duren voor ze weer eens een dier tegrazen konden nemen.
Kijk maar naar de Afrikaanse stammen, die op een natuurlijkere manier leven, in poephutjes en met speren.
Die eten niet elke dag vlees.
pi_97437386
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:04 schreef Tanin het volgende:

[..]

Het argument is dat het niet natuurlijk is om elke dag grote hoeveelheden vlees te eten.
En dan zeker niet alleen spierweefsel. Das echt westers van de afgelopen 20 a 30 jaar.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:16:32 #99
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_97443610
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:10 schreef Netsplitter het volgende:
Dus omdat hij alleen maar groenvoer eet is hij schadelijker voor het milieu omdat er meer groente verbouwd moet worden voor dat soort figuren.
Daarmee verstoord hij dus de natuurlijke balans die er nu is.
Dus eigenlijk is hij zeer egoïstisch bezig. :)
Dit is nu officieel de domste post die ik ooit op Fok gelezen heb !

_O_ Hulde _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')