iddquote:Op maandag 23 mei 2011 13:34 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Dynamiek en Stagnatie in Vietnam? Wtf
quote:
It's true though. Maar als je er iets in hebt staan dat de Vietcong goed verborgen/verstopt zat diep in de jungle en lastig te pakken was door de Amerikanen waarmee ze successen boekten, dan zal je al wel 1 van de 2 punten hebben.quote:
Zegt wat over het niveau van de resultatenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:34 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Dynamiek en Stagnatie in Vietnam? Wtf
Huh, nu snap ik het helemaal niet meer. Dat hoorde toch bij een andere vraag?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:34 schreef Moira. het volgende:
Ja true. Ben ook de [havo] vergeten
Anyway:
[..]
[..]
It's true though. Maar als je er iets in hebt staan dat de Vietcong goed verborgen/verstopt zat diep in de jungle en lastig te pakken was door de Amerikanen waarmee ze successen boekten, dan zal je al wel 1 van de 2 punten hebben.
ja die had ik goed (denk ik)quote:Op maandag 23 mei 2011 13:35 schreef Ezell het volgende:
[..]
Huh, nu snap ik het helemaal niet meer. Dat hoorde toch bij een andere vraag?
Nee, we hebben het hier over een paragraaf van het 'werkstuk' dat je zogenaamd ging maken over het succes van de Vietcong, dat je dat verklaart.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:35 schreef Ezell het volgende:
[..]
Huh, nu snap ik het helemaal niet meer. Dat hoorde toch bij een andere vraag?
Ja (of mercantillisme) en voorbijlandvaart. Maar die had ik foutquote:Op maandag 23 mei 2011 13:37 schreef Markachuuu het volgende:
Dat wordt een 8 :3 Vraag over wat Engeland voor maatregelen had tegen de Replubiek was lastig. Dat was toch Acte van Navigatie?
Ik had (wel uitgebreider) dat er goede zorg was.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee, we hebben het hier over een paragraaf van het 'werkstuk' dat je zogenaamd ging maken over het succes van de Vietcong, dat je dat verklaart.
Er zat dan een bron bij van die echte OK-meisjes in de jungle wat een geïmproviseerde operatiekamer moest voorstellen.
En dan moest je uitleggen waarom deze foto een geschikte illustratie was van die paragraaf uit je werkstuk.
Dus wat die foto laat zien dat de Vietcong zo succesvol maakte.
= Vietcong goed verstopt, niet te vinden voor de vijand, verassingsaanvallen
= Vrouwen werkten/vochten mee aan het 'front' - teamspirit
oow k, ik had dat van dat vrouwen niet, maar ja hopen op volle puntenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee, we hebben het hier over een paragraaf van het 'werkstuk' dat je zogenaamd ging maken over het succes van de Vietcong, dat je dat verklaart.
Er zat dan een bron bij van die echte OK-meisjes in de jungle wat een geïmproviseerde operatiekamer moest voorstellen.
En dan moest je uitleggen waarom deze foto een geschikte illustratie was van die paragraaf uit je werkstuk.
Dus wat die foto laat zien dat de Vietcong zo succesvol maakte.
= Vietcong goed verstopt, niet te vinden voor de vijand, verassingsaanvallen
= Vrouwen werkten/vochten mee aan het 'front' - teamspirit
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef Verras het volgende:
Ik had bij vraag 1:
Toen Piet Hein de Zilvervloot bij Indonesië voor de VOC veroverd had, moest hij van de VN de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden stichten op het vasteland. Maar toen kwam Raadspensionaris Ho Chi Minh en hij stichtte de Democratische Republiek Vietnam. Giap werd in deze Republiek de meneer die de stad mocht vasthouden, de stadhouder!
Ik had ''Graties Puntjes''quote:Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef Verras het volgende:
Ik had bij vraag 1:
Toen Piet Hein de Zilvervloot bij Indonesië voor de VOC veroverd had, moest hij van de VN de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden stichten op het vasteland. Maar toen kwam Raadspensionaris Ho Chi Minh en hij stichtte de Democratische Republiek Vietnam. Giap werd in deze Republiek de meneer die de stad mocht vasthouden, de stadhouder!
Zal ook wel goed zijn. We zullen 't over 22 minuten zienquote:Op maandag 23 mei 2011 13:37 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Ik had (wel uitgebreider) dat er goede zorg was.
Wat?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef Verras het volgende:
Ik had bij vraag 1:
Huh? Voorbijlandvaart? :p dat werd door de regenten zelf gedaan hoorquote:Op maandag 23 mei 2011 13:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja (of mercantillisme) en voorbijlandvaart. Maar die had ik fout
Serieus?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:38 schreef Wabo het volgende:
[..]
Ik had ''Graties Puntjes''. En bij de tet-offensief
Vraag 24:
Retteke Tet-offensief Naar beter bed!
Idd, dat was niet specifiek van Engeland tegenover de Republiek. Regenten uit de Republiek deden hier zelf ook aan.quote:
ik dacht al, je haalde 2 onderwerpen expres door elkaar net als de titel van dit topicquote:Op maandag 23 mei 2011 13:38 schreef Verras het volgende:
En mijn antwoord op vraag 1 was een grapje, trouwens..
Het zou zomaar kunnen dat jij dat zou antwoordenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:38 schreef Verras het volgende:
En mijn antwoord op vraag 1 was een grapje, trouwens..
Ghehequote:Op maandag 23 mei 2011 13:38 schreef Wabo het volgende:
[..]
Vraag 24:
Doet me denken aan een klasgenoot die antwoorde bij m&o over de vraag: Waar in staat het toekomstperspectief van een stichting geschreven? Antwoorde hij in de Acte van Navigatie...quote:Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef Verras het volgende:
Ik had bij vraag 1:
Wie wilde ook alweer mensen stenigen?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:40 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ghehe
Ik had daar Operation Rolling Thunder opgeschreven.
Ik dacht dat jij dat was.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:40 schreef Internepper het volgende:
[..]
Wie wilde ook alweer mensen stenigen?
Ahh joh, ik had 'm toch foutquote:Op maandag 23 mei 2011 13:39 schreef Excuseme het volgende:
[..]
Idd, dat was niet specifiek van Engeland tegenover de Republiek. Regenten uit de Republiek deden hier zelf ook aan.
Hè?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:40 schreef Internepper het volgende:
[..]
Wie wilde ook alweer mensen stenigen?
Was vraag 24 het Tet-offensief?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:38 schreef Wabo het volgende:
[..]
Vraag 24:
Dat vraag ik me ook af.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:42 schreef Markachuuu het volgende:
Wat ik me wel afvraag trouwens.. die kiddo's zeiden dat ze alleen maar vraag 1 en 2 hadden gezien.. maar hoe de f*** kan dat als vraag 3 ook op die pagina stond? :3
Ja, en vraag 2 was ook té lang om dat nog helemaal te gaan lezen en dan die antwoorden/volgorde te onthouden.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:42 schreef Markachuuu het volgende:
Wat ik me wel afvraag trouwens.. die kiddo's zeiden dat ze alleen maar vraag 1 en 2 hadden gezien.. maar hoe de f*** kan dat als vraag 3 ook op die pagina stond? :3
Vind ik ook heel vreemd. Het hele examen konden ze eigenlijk bekijken,quote:Op maandag 23 mei 2011 13:42 schreef Markachuuu het volgende:
Leerlingen hequote:Op maandag 23 mei 2011 13:42 schreef Markachuuu het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haters are like crickets. Crickets make a lot of noise, u hear it but u can't see them. Then right when u walk by them, they're quiet.
Heey, Hoe is die gegaan? Hij was best goed te doen he?quote:
quote:
Voor vraag 1 & 2 krijg je gewoon de volle punten (3 in dit geval). Bron: www.examenklacht.nlquote:Op maandag 23 mei 2011 13:48 schreef IvarHAVO het volgende:
[..]
Heey, Hoe is die gegaan? Hij was best goed te doen he?Jammer van vraag 1 & 2 want die waren vrij simpel.. maar goed!
Wel chill, ik ging voor 1,2 minstens omdat ik dan een 4 afgerond zou hebben, maar de 3,2 voro 5 afgerond zit er ook nog wel in. Ben eigenlijk al wel geslaagd nu.quote:
Zoveel is dat niet vergeleken met de andere examens. En inderdaad, hij was gewoon goed te doen, maar ook wel logisch dat dat niet iedereen kan vinden.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:54 schreef Markachuuu het volgende:
Al meer dan 500 klachten binnen trouwens bij examenklacht. De fuck, zo moeilijk was hij nou ook weer niet..
ik ben ook eigenlijk wel geslaagd, 1 onvoldoende (nog niet zeker) 2 compensatiepunten, en wis en eco nog te gaan en dat zijn tog makkelijke vakkequote:Op maandag 23 mei 2011 13:54 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Wel chill, ik ging voor 1,2 minstens omdat ik dan een 4 afgerond zou hebben, maar de 3,2 voro 5 afgerond zit er ook nog wel in. Ben eigenlijk al wel geslaagd nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kan 2 nou op het einde zijn?quote:
Ho ging dood in 1969quote:Op maandag 23 mei 2011 13:56 schreef Wabo het volgende:
[..]
Hoe kan 2 nou op het einde zijn?. Parijse akkoorden in 1973. Maar hij ging toch in 1919 naar de vredesconverentie na 1e wereldoorlog? en werden zijn plannen van tafel geveegd?
Weet ik ook wel, ik zeg ook vergeleken met andere. Bij bijvoorbeeld Nederlands stonden 2 uur na het afnemen van de toets al 3 keer zoveel klachten.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:56 schreef Markachuuu het volgende:
@Bedrijfseconoom, het examen is nog geen 2 uur geleden afgelopen. Laten we ervan uit gaan dat een gemiddeld persoon minimaal een kwartier reistijd heeft en ook lang niet iedereen direct zijn/haar computer start om te klagen. Zal vast nog veel meer worden.
ik d8 dat ook dus had ik nummer 2 op plaats 4 gezetquote:Op maandag 23 mei 2011 13:56 schreef Wabo het volgende:
[..]
Hoe kan 2 nou op het einde zijn?. Parijse akkoorden in 1973. Maar hij ging toch in 1919 naar de vredesconverentie na 1e wereldoorlog? en werden zijn plannen van tafel geveegd?
Das waar (: aaaaah ik wil de antwoorden.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:57 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, ik zeg ook vergeleken met andere. Bij bijvoorbeeld Nederlands stonden 2 uur na het afnemen van de toets al 3 keer zoveel klachten.
maar ja, dan noem je ook wel een vak dat meer leerlingen heeft en dus ook kans op meer klachtenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:57 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, ik zeg ook vergeleken met andere. Bij bijvoorbeeld Nederlands stonden 2 uur na het afnemen van de toets al 3 keer zoveel klachten.
Ik had 6-5-1-3-4-2quote:
Ha, ja hij was goed te doen.. Inderdaad ook mijn gedachte bij vraag 1 en 2quote:Op maandag 23 mei 2011 13:48 schreef IvarHAVO het volgende:
[..]
Heey, Hoe is die gegaan? Hij was best goed te doen he?Jammer van vraag 1 & 2 want die waren vrij simpel.. maar goed!
Zoals?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:11 schreef Markachuuu het volgende:
Ik ben het niet helemaal eens met sommige antwoorden in het correctiemodel.
Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat je wel aan het aantal punten zo goed als zeker weet? De docent kan heus wel ergens paar puntjes eraf of erbij rekenen waardoor je cijfer nog lager / hoger ligt.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:14 schreef Moira. het volgende:
Ik heb tussen een 4,7 en een 6,7 met ongeveer 38 punten.
Ik heb een 5,0 nodig om voldoende te staan voor geschiedenis, dus de normering moet minimaal 0,3 worden voor mij!
Kut zeg. Nu ben ik alsnog afhankelijk van de normeringen!
Met normering 0,0 heb ik nu drie 5en voor AK, DU en GS.
Maar voor Duits heb ik 0,2 nodig, voor AK 0,9 en GS 0,3 en waarschijnlijk komen die er wel.
Dus met een beetje geluk slaag ik zelfs zonder onvoldoendes!
Toch was het prettiger geweest als ik nu gelijk al had kunnen zien dat ik geslaagd was. Als ik boven de 5 had gehad had ik maar 2 onvoldoendes gehad en daarmee ben je sowieso geslaagd.
65 punten is een 7,7 minimaal, da's geen 9 hoor.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:13 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Haha zo dan, 9 kan je zeker halen dan
Oh. Havovwo.nl zei 5.5-7.5. Och, alsnog geen drama.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:14 schreef Moira. het volgende:
[..]
45 punten is met 0,0 een 5,3. Da's onvoldoende
Kan jij niet lezen? Hij zegt toch streng nagekeken? Alsof alle docenten net zo streng nakijken als hijzelf????quote:Op maandag 23 mei 2011 14:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
65 punten is een 7,7 minimaal, da's geen 9 hoor.
Kijken jullie niet in die omzettingstabel ofzo?
http://havovwo.nl/havo/hgs/bestanden/hgspi11itab.pdf
Ik reken expres streng zodat het alleen nog maar beter kan worden. Staat het er niet precies zoals het in het correctievoorschrift staat? Dan geen punten.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:15 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat je wel aan het aantal punten zo goed als zeker weet? De docent kan heus wel ergens paar puntjes eraf of erbij rekenen waardoor je cijfer nog lager / hoger ligt.
Sowieso is die normering echt wel hoger dan 0,5quote:Op maandag 23 mei 2011 14:16 schreef MetBas het volgende:
[..]
Oh. Havovwo.nl zei 5.5-7.5. Och, alsnog geen drama.
Overigens heb ik nergens bij gezegd dat ik alles zeker weet.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:15 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat je wel aan het aantal punten zo goed als zeker weet? De docent kan heus wel ergens paar puntjes eraf of erbij rekenen waardoor je cijfer nog lager / hoger ligt.
Oké begrijpelijk, maar omdat je alles zo duidelijk liet spreken welke normering je nodig had..quote:Op maandag 23 mei 2011 14:18 schreef Moira. het volgende:
[..]
Overigens heb ik nergens bij gezegd dat ik alles zeker weet.
Ik heb zelfs 'ongeveer' 38 punten gezegd.
Ik weet helemaal niks zeker want voor mij is 't gewoon afwachten op het daadwerkelijke aantal punten (dus nagekeken door docent én 2e corrector) en dan nog de normering.
Ja, daar ga ik gewoon vanuit. Minimale van het minimalequote:Op maandag 23 mei 2011 14:19 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Oké begrijpelijk, maar omdat je alles zo duidelijk liet spreken welke normering je nodig had..
Waarom zegt die LAKS-cijferberekening dat telkens? Ik wil gvd weten wat zij van mijn puntenaantal vindenquote:Je hebt meer punten ingevuld dan mogelijk is voor dit examen.
Ga je toch naar havovwo.nlquote:Op maandag 23 mei 2011 14:23 schreef Moira. het volgende:
[..]
Waarom zegt die LAKS-cijferberekening dat telkens? Ik wil gvd weten wat zij van mijn puntenaantal vinden
Ja, maar dat is die met 2 punten marge vanwege onbekende N-term.quote:
Ik heb het zelfde maar ik moet een 6,5 halen. Dus die heb ik zeker binnen.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:24 schreef Masterboy het volgende:
Ik heb 50 punten +3 = 53 punten... dat is dus tussen de 6,5 - 8.5
Nu hopen dat de normering minimaal 0,3 is voor een compensatiepunt!
huh? het zit tog tussen de 5.1 en de 7.1?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:30 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
tussen de 4,9 en 6,9 afhankelijk van de N norm
ja die had ik ookquote:Op maandag 23 mei 2011 14:27 schreef Markachuuu het volgende:
Een voorbeeld voor een guerillaoorlog is toch ook de infiltratie?
kan gebeurenquote:Op maandag 23 mei 2011 14:34 schreef Markachuuu het volgende:
Oh fuck ik zit bij die van Pilot te kijken, de fuck.
Jepp. Ik zit (minimaal) tussen de 5,9 en 7,9 in dus hopen dat die normering er een 6,5je van maakt en ik ben tevreden.quote:
Heb je de link? Ik ben best benieuwd naar hoe dat eruit ziet.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:34 schreef Markachuuu het volgende:
Oh fuck ik zit bij die van Pilot te kijken, de fuck.
me 2quote:Op maandag 23 mei 2011 14:41 schreef Mallerd het volgende:
Was goed te doen, maar die Ho Chi Minh chronologie heb ik fout
Is volgens mij gebaseerd op de norm van de afgelopen jaren en niet op alle mogelijkheden. De norm wordt pas op 16 juni bekend.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:41 schreef Markachuuu het volgende:
Huh op examenklacht staat een veel hoger cijfer.. tussen de 6,5 en 7,3.. is hier de normering al bijgevoegd ofzo?
Er waren 77 punten te halen, niet 70.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
WOEHOEEEEEEEEEEEEEEee
Ik heb best streng nagekeken. Kom uit op 48 punten
48/70 x 9 = 6,2
woehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Beter heb ik minimaal die 48 punten! Heb een 5,8 nodig.
Op mijn examen staatquote:Op maandag 23 mei 2011 14:43 schreef 111023 het volgende:
De formule is nu --> Punten / 73 * 9 = minimum cijfer.
Anders was het --> Punten / 76 * 9 = minimum cijfer.
Bij de twee formule zou je juist een lagere N-norm krijgen, maar bij de 1e lijkt me dat van niet. Aangezien je die gratis punten helemaal niet meerekent en ze gewoon geschrapt zijn. ?
Er waren er 73.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:50 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Er waren 77 punten te halen, niet 70.
Nee volgens mij zit de norm van LAKS bij ieder vak tussen de 0.6-1.4quote:Op maandag 23 mei 2011 14:49 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Is volgens mij gebaseerd op de norm van de afgelopen jaren en niet op alle mogelijkheden. De norm wordt pas op 16 juni bekend.
Dat dus.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:50 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Op mijn examen staat
"Voor dit examen zijn maximaal 73 punten te behalen"
Dus die 3 pnt voor vraag 1 en 2 eraf, dan hou je er maar 70 over.
Oh,pfff.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:50 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Verkeerde topicIk dacht, rare vragen hier.
quote:Op maandag 23 mei 2011 14:52 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]
73 punten. Dus min 3 pnt = 70.
http://examenklacht.nl/ni(...)schiedenis-geschraptquote:Afgelopen vrijdagmiddag tipte een leerling het LAKS dat het havo examen geschiedenis was uitgedeeld aan een aantal kandidaten in plaats van het havo examen Engels. Naar aanleiding van deze blunder zouden de eerste twee vragen van het geschiedenis examen onder een aantal examenkandidaten al bekend zijn.
Het CvE heeft naar aanleiding van deze berichten besloten dat vragen 1 en 2 van het havo geschiedenis examen dat vanochtend afgenomen is,niet meegenomen worden in de beoordeling. "De kans dat geheimhouding op deze wijze geschonden is, is niet volledig uit te sluiten", aldus een woordvoerder. Aan iedere kandidaat moet het maximale puntenaantal worden toegekend voor deze twee vragen, ongeacht wat er geantwoord is.
Ja, ongeacht wat je antwoord staat er.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:54 schreef Markachuuu het volgende:
Geldt dat trouwens ook als je daar niks hebt ingevuld? Vast wel toch? :3
Oh, dus je moet die 3 punten erbij optellen?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:53 schreef Ezell het volgende:
[..]
[..]
http://examenklacht.nl/ni(...)schiedenis-geschrapt
Tuurlijk, ongeacht wat er is ingevuld, dus als je niks invuld krijg je ook de punten.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:54 schreef Markachuuu het volgende:
Geldt dat trouwens ook als je daar niks hebt ingevuld? Vast wel toch? :3
Jup!quote:Op maandag 23 mei 2011 14:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Oh, dus je moet die 3 punten erbij optellen?
wiskunde is zo easyquote:Op maandag 23 mei 2011 14:58 schreef Markachuuu het volgende:
Ik kom er net ook achter dat ik een 0,9 mag halen voor wiskunde om nog een 3,5 te staan (afgerond een 4 dus en mn enigste onvoldoende (hoogstwaarschijnlijk). Vetttttt![]()
En ja ik weet het, je kunt niet eens een 0,9 halen. Nog veel vetttttttter.
Klopt dit?quote:Er wordt gevraagd naar twee redenen voor het uitblijven van de hongersnood in Noord-Vietnam na de Amerikaanse bombardementen in de Rode Delta.
Een van de redenen, die niet genoemd wordt in het correctiemodel, is de aanvoer van voedsel via de Ho Chi Minhroute. Hoewel in de stofomschrijving en in het leerboek benadrukt wordt dat deze route vooral gebruikt wordt voor de aanvoer van wapens en andere militaire middelen, blijkt uit diverse bronnen op internet dat de Ho Chi Minhroute wel degelijk ook gebruikt werd voor de aanvoer van voedsel. Zo blijkt ook uit de volgende citaat:
"Usually located one days march from one another, commo-liaison units were responsible for providing FOOD, housing, medical care, and guides to the next way-station." http://en.wikipedia.org/wiki/Ho_Chi_Minh_trail
De Amerikanen zijn er gedurende de hele oorlog er niet in geslaagd de aanvoer via de route te hinderen, zoals we lezen in de Syllabus stofomschrijving:
"Daarnaast kon de Ho-Chi-Minhroute, de belangrijkste aanvoerroute vanuit
Noord-Vietnam naar het Zuiden, slechts beperkt worden gebombardeerd, omdat deze route deels
door Laos en Cambodja liep." (Bron: Syllabus Geschiedenis HAVO centraal examen 2011)
Hierdoor is het zeer aannemelijk dat deze stabiele toevoer van voedsel via de Ho Chi Minhroute er aan heeft bijgedragen dat er geen hongersnood was in Noord-Vietnam. Ik ben daarom van mening dat dit antwoord ook goed moet worden gerekend bij de beoordeling.
Chill, een hoger cijfer dan je had verwacht is altijd leuk indd :3quote:Op maandag 23 mei 2011 15:01 schreef WG1122 het volgende:
Ik zit waarschijnlijk tussen de 6 en 7. Helemaal niet verwacht
Het feit dat je je informatie van wikipedia afhaalt is dan weer een beetje jammer.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:02 schreef fuzzy_logic66 het volgende:
Ben ik de enige die bij vraag 23 als reden voor het uitblijven van de hongersnoden de Ho Chi Minhtrail heeft ingevuld?? Ik heb de volgende klacht ingediend:
[..]
Klopt dit?
Had ik dus ook, vervoer via de HCM-Route en aanvoer van voedsel via Communistische buurlanden zoals China.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:02 schreef fuzzy_logic66 het volgende:
Ben ik de enige die bij vraag 23 als reden voor het uitblijven van de hongersnoden de Ho Chi Minhtrail heeft ingevuld?? Ik heb de volgende klacht ingediend:
[..]
Klopt dit?
Er zijn meer antwoorden mogelijk, waarschijnlijk staat er 'Voorbeeld van het juiste antwoord'.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:02 schreef fuzzy_logic66 het volgende:
[..]
Klopt dit?
Had ik ookquote:Op maandag 23 mei 2011 15:04 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Had ik dus ook, vervoer via de HCM-Route en aanvoer van Communistische buurlanden zoals China.
Hier had ik dat de voedselproductie na het landverdelen met 40% dus dat ze de voedsel op peil hiledenquote:Op maandag 23 mei 2011 15:02 schreef fuzzy_logic66 het volgende:
[..]
Klopt dit?
Klopt, is me eigenlijk niet opgevallen. Toch zie ik het voor me dat het antwoord fout wordt gerekend omdat het nergens in het leermateriaal letterlijk staat dat ook voedsel werd aangevoerd. Lijkt me goed als LAKS dat effe benadruktquote:Op maandag 23 mei 2011 15:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
Er zijn meer antwoorden mogelijk, waarschijnlijk staat er 'Voorbeeld van het juiste antwoord'.
de meeste antwoorden zijn 'voorbeelden van een goed antwoord zijn:' of 'kern van een goed antwoord is', je kan dus ook antwoorden goed hebben die niet op het antwoordenblad staanquote:Op maandag 23 mei 2011 15:08 schreef Panda1000 het volgende:
Mijn antwoorden zijn heel anders als die op het nakijkblad. Ik zit dus weer eens fout.
Waarom verkloot ik deze examens zo hard?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ook: voedsel van China, en vervoer van voedsel van Z-Vietnam (Vietcong) naar Noord-Vietnam via de Ho Chi Minh route. Vraag me af of dat 2e goed wordt gerekend.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:04 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Had ik dus ook, vervoer via de HCM-Route en aanvoer van voedsel via Communistische buurlanden zoals China.
quote:Op maandag 23 mei 2011 15:02 schreef fuzzy_logic66 het volgende:
[..]
Klopt dit?
Lol ik heb ook precies hetzelfde.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:10 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Ik ook: voedsel van China, en vervoer van voedsel van Z-Vietnam (Vietcong) naar Noord-Vietnam via de Ho Chi Minh route. Vraag me af of dat 2e goed wordt gerekend.
kan iemand hierop reageren bedanktquote:Op maandag 23 mei 2011 15:07 schreef lolhaha het volgende:
ik had dat ze voedsel kregen van china(1) en voedsel van de sovjet unie (2), dit word zeker als 1 gerekend?
d8 ik ook al, was het proberen waard, wist toch niks andersquote:Op maandag 23 mei 2011 15:13 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Denk niet dat het goed wordt gerekend. Maar ik ben een hater haha :3
quote:Op maandag 23 mei 2011 15:14 schreef lolhaha het volgende:
[..]
d8 ik ook al, was het proberen waard, wist toch niks anders
38+3=41 , kan nog wat van af gaan maar kan ook wat bij krijgen, moet een 4.8 halen, moet te doen zijnquote:
Dat is de nieuwe vorm van het examen geschiedenis, jullie hebben allemaal steeds 2 thema's met elk hun eigen boek waar heel diep op wordt ingegaan, terwijl de nieuwe vorm over de 50 kenmerkende aspecten van de 10 tijdvakken gaan, oftewel de gehele geschiedenis, en dan wat korter per onderdeel. Volgensmij wordt de nieuwe vorm standaard over een paar jaar, ligt er net aan hoe goed het wordt ontvangen door de scholen en of andere scholen makkelijk over kunnen naar de nieuwe vorm. Het leren voor de nieuwe vorm is wel irritant, in plaats van 2 thema's moet je eigenlijk van de hele geschiedenis verschillende dingen weten, chronologische volgordes zijn wat makkelijker, etc. Ik heb de laatste 3 maanden ook geen les meer gevolgd dus hoe je echt moest leren voor de nieuwe vorm weet ik ook nietquote:
Is goed te doen indd. (: Nu hopen dat de normering rond de 0,5 is.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:16 schreef lolhaha het volgende:
[..]
38+3=41 , kan nog wat van af gaan maar kan ook wat bij krijgen, moet een 4.8 halen, moet te doen zijn
Maar het kan dus ook net zo goed voor de bevoorrading van N-Vietnam gebruikt worden als daar een hongersnood drijgt lijkt mequote:Op maandag 23 mei 2011 15:12 schreef 111023 het volgende:
De HCM-route als antwoord lijkt me fout. Deze route liep van N-Vietnam naar Z-Vietnam om de Vietcong daar te bevoorraden.
wat had jij danquote:Op maandag 23 mei 2011 15:22 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Is goed te doen indd. (: Nu hopen dat de normering rond de 0,5 is.
Chill voor jou!quote:Op maandag 23 mei 2011 14:58 schreef Markachuuu het volgende:
Ik kom er net ook achter dat ik een 0,9 mag halen voor wiskunde om nog een 3,5 te staan (afgerond een 4 dus en mn enigste onvoldoende (hoogstwaarschijnlijk). Vetttttt![]()
En ja ik weet het, je kunt niet eens een 0,9 halen. Nog veel vetttttttter.
ik ga voor een 8.2 , wil tog echt minimaal 1 8 op mijn rapportquote:Op maandag 23 mei 2011 15:26 schreef Sabyo het volgende:
[..]
Chill voor jou!
Ik mag een 1,0 halen. Dus dat wordt nog zweten(not ) ....
Haha nee, ik ben zo goed als zeker geslaagdZo'n fijn gevoel
11 kantjes, jezus hoe doe je dat dan?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:15 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoeveel kantjes hadden jullie?
ik fucking 11. Kreeg pijn aan mn hand, haha
Ja dat is inderdaad waar. Ik heb ook een klacht gestuurd over die vraag.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:24 schreef fuzzy_logic66 het volgende:
[..]
Maar het kan dus ook net zo goed voor de bevoorrading van N-Vietnam gebruikt worden als daar een hongersnood drijgt lijkt me
Schatje, je kunt toch minimaal een 1,1 halen voor een vak, daarom dus.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:28 schreef computerprobleem het volgende:
Mensen, die berekening klopt toch niet? Ik zie hier iedereen het volgende doen:
(bv):
48:70 x 9 = 6.2
Maar als iemand 69 van de 70 punten heeft, dan komt hij met die berekening op het volgende cijfer uit:
69:70 x 9 = 8.9
Dus dat ENE puntje is 1.1 hele fucking cijfer waard? Dat kan toch NIET?
De vraag herhalen, extra dingen opschrijven.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:28 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
11 kantjes, jezus hoe doe je dat dan?
Ja, maar dan zou je dus geen 10 kunnen halen! Want als je zelfs ALLES goed hebt heb je maar een 9!quote:Op maandag 23 mei 2011 15:29 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Schatje, je kunt toch minimaal een 1,1 halen voor een vak, daarom dus.
Extra tekeningen maken?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
De vraag herhalen, extra dingen opschrijven.
Enne Sabyo, dat wordt wel zweten haha! Ik zit te twijfelen om maar gewoon niet te gaan ofzo. Maar dat is ook weer zo not done...quote:Op maandag 23 mei 2011 15:29 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Schatje, je kunt toch minimaal een 1,1 halen voor een vak, daarom dus.
En toch moet het zo..quote:Op maandag 23 mei 2011 15:30 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ja, maar dan zou je dus geen 10 kunnen halen! Want als je zelfs ALLES goed hebt heb je maar een 9!
Kijk maar:
70: 70 x 9 = 9
!!!!!
DAT KAN TOCH NIET.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
En toch moet het zo..
[aantal punten] / [aantal te behalen punte] x 9 (+ normering)
respect! Ik heb ongeveer het zelfde gedaan. Alleen sliep ik een halfuur langer.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik begin nu pas echt moe te worden. Heb heerlijk 3 uurtjes geslapen vannacht en was om 7 uur klaar wakker om verder te leren. De vermoeidheid komt nu pas..
Maar het was het waard.
Ja maar omdat je minimaal een 1,0 moet halen(als je niks in vult) voor een vak klopt het dus wel!quote:Op maandag 23 mei 2011 15:32 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
DAT KAN TOCH NIET.
Dan kan niemand een 10 halen, zelfs niet als je alles helemaal goed hebt! Waar slaat dat op.
Kijk maar:
70 : 70 x 9 = 9 en geen 10 en je hebt alle punten!
Dus het is b.v 66:73 x 9 + 1 ?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:33 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Ja maar omdat je minimaal een 1,0 moet halen(als je niks in vult) voor een vak klopt het dus wel!
Kijk indd ff naar die voorlopige omzettingstabel. (:quote:Op maandag 23 mei 2011 15:35 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Dus het is b.v 66:73 x 9 + 1 ?
Niet? Ik tekende een giraf die een appel uit een boom at bij vraag 1quote:
Nee, die klopt niet. Daar staat 79 (?) punten. Het zijn er 73.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:35 schreef lolhaha het volgende:
misschien moeten jullie allemaal gewoon kijken naar het voorlopige omzettabel, daar staat ook gewoon het minimale cijfer die je behaalt bij het aantal punten die je hebt....
Oh, kut. Ik tekende een banaan.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:36 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Niet? Ik tekende een giraf die een appel uit een boom at bij vraag 1
jij zit vast bij de pilot te kijken...quote:Op maandag 23 mei 2011 15:36 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee, die klopt niet. Daar staat 79 (?) punten. Het zijn er 73.
Da's kut, nu heb je een 5,7..... ach en weequote:Op maandag 23 mei 2011 15:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Oh, kut. Ik tekende een banaan.
je krijgt de punten maar zal vast wel rekening mee gehouden bij de normering dus een lagere n waardequote:Op maandag 23 mei 2011 15:38 schreef Tetouanie het volgende:
Hoe zit het nou met die eerste twee vragen? Klopt het dat je de punten ervan gratis en voor niks erbij krijgt?
Oja.. even kijkenquote:Op maandag 23 mei 2011 15:37 schreef lolhaha het volgende:
[..]
jij zit vast bij de pilot te kijken...
Hahahaquote:Op maandag 23 mei 2011 15:38 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Da's kut, nu heb je een 5,7..... ach en wee
gvd, waren nog twee vragen waarvan ik het antwoord nog zeker wist ook. Wat een kut mongolen zeg die gasten die het allemaal voor me hebben verpest.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:39 schreef lolhaha het volgende:
[..]
je krijgt de punten maar zal vast wel rekening mee gehouden bij de normering dus een lagere n waarde
6,3 - 8,3quote:Op maandag 23 mei 2011 15:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik kan het bestand niet openen.![]()
Kan iemand kijken op welk cijfer je uitkomt met 51 punten?
Tussen 6,3 en 8,3quote:Op maandag 23 mei 2011 15:43 schreef Markachuuu het volgende:
Moiraaaaaaa, heb je het een beetje overleeft?
Helaas is er geen examen 'overdrijven'quote:Op maandag 23 mei 2011 15:44 schreef computerprobleem het volgende:
Ik heb maar 66 punten van de 73.
Ik had een 8.8 nodig verdomme, heb maar een 8.3 minimaal!
Zegt niets dat het tussen 8.3 en 9.6 ligt, misschien is de normering wel gewoon 0! HE! Zit ik opgescheept met zo'n cijfer.
Maar 66 punten?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:44 schreef computerprobleem het volgende:
Zegt niets dat het tussen 8.3 en 9.6 ligt, misschien is de normering wel gewoon 0! HE! Zit ik opgescheept met zo'n cijfer.
En eigenlijk moet de berekening gewoon 66 : 73 x 10 zijn, is het meest logisch en hoef je niet te klooien met al die N norm enz.
Ja, had een 8.8 nodig.quote:
Ja ik heb ook maar 3 uurtjes geslapen, maar toen kon ik niet eens meer slapen. Heb wel toen ik, om 6 uurquote:Op maandag 23 mei 2011 15:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik begin nu pas echt moe te worden. Heb heerlijk 3 uurtjes geslapen vannacht en was om 7 uur klaar wakker om verder te leren. De vermoeidheid komt nu pas..
Maar het was het waard.
Balen joh!quote:Op maandag 23 mei 2011 15:44 schreef computerprobleem het volgende:
En eigenlijk moet de berekening gewoon 66 : 73 x 10 zijn, is het meest logisch en hoef je niet te klooien met al die N norm enz.
Weet niet, moet op zo'n PTA gesprek. Studie is in het Engels, dus weet niet of dat verlooting is enz. enz.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:50 schreef IvarHAVO het volgende:
[..]
Wil je een studie waarbij geloot wordt?
Doe je ook een IB programme dan? (:quote:Op maandag 23 mei 2011 15:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Weet niet, moet op zo'n PTA gesprek. Studie is in het Engels, dus weet niet of dat verlooting is enz. enz.
Ja, IBMS.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:54 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Doe je ook een IB programme dan? (:
0.5quote:Op maandag 23 mei 2011 15:53 schreef 111023 het volgende:
Wat was de norm vorig jaar van Geschiedenis??
Nee, ik doe met je mee. We hebben wel het geluk dat het pas 13:30 is, dus zelfs als het 4 uur wordt, heb je nog méér dan voldoende slaap (12 uur opstaan, 3 kwartier alles nakijken is dan nog mogelijk ook en je hebt 8 uur slaap gehad).quote:Op maandag 23 mei 2011 15:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hebben jullie ook economie, trouwens?
Dat wordt weer een nachtje doorhalen voor mij, hopelijk ben ik niet alleen.
IBMS is een vervolgstudie op het hboquote:Op maandag 23 mei 2011 15:56 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Ik bedoelde een Engels IB programma. Dat is IBMS niet of wat? xD
IBMS staat voor International Business Management & Studies. De voertaal is Engels.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:56 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Ik bedoelde een Engels IB programma. Dat is IBMS niet of wat? xD
Ik naar Avans in Den Bosch.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:58 schreef computerprobleem het volgende:
Ik ga naar Avans Hogeschool in Breda en jullie?
Eindje.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:58 schreef computerprobleem het volgende:
Ik ga naar Avans Hogeschool in Breda en jullie?
quote:Het International Baccalaureate (IB), voorheen International Baccalaureate Organization (IBO), is een internationale instantie die onder andere het International Baccalaureate Diploma Programme, een pre-universitaire opleiding van twee jaar bedoeld voor de leeftijd van 16 tot 19 jaar, verzorgt.
Een IB-diploma wordt door Nederlandse instanties erkend als gelijkwaardig aan het vwo. Het Europese Baccalaureaat is van de IB-diploma afgeleid. De opleiding wordt verzorgd door een instelling in Genève, Zwitserland.[1]
Bieden ze daar IBMS aan?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:59 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik naar Avans in Den Bosch.
Wat bedoel je met eindje? Ga je ook naar Breda? Breda is de beste IBMS opleiding van NL.quote:
Fontys Eindhoven.. dichtbij huisquote:Op maandag 23 mei 2011 16:01 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat bedoel je met eindje? Ga je ook naar Breda? Breda is de beste IBMS opleiding van NL.
Oh, ik dacht dat je ook ibms ging doen..quote:Op maandag 23 mei 2011 16:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Geen idee? Ik ga rechten studeren.
Nee, nooit gezegd.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:02 schreef Internepper het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je ook ibms ging doen..
Succes!quote:Op maandag 23 mei 2011 16:03 schreef IvarHAVO het volgende:
Ik ga maandag auditie doen bij het Rotterdams conservatorium
Succes!quote:Op maandag 23 mei 2011 16:03 schreef IvarHAVO het volgende:
Ik ga maandag auditie doen bij het Rotterdams conservatorium
Die ben ik inderdaad ook tegenkomen in het boek, maar stond niet in het correctiemodel, normaliter zou die idd goed gerekend moeten worden.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:08 schreef admiraalmichiel het volgende:
bij vraag 23 hé
23- noem 2 redenen voor het uitblijven van een hongersnood.
ik heb als eerste Noord-Vietnam ontvangt voedesel van communistische buurlanden,
en als tweede , dat de bevolking in noord vietnam 's nachts oogste / zaaide, want s'nachts waren er geen amerikaanse bombardementen. En dat dan hierdoor dat de hongersnood uitbleef.
kan ik die tweede goedrekenen ?
jaa ik wil ibms doen, mr ik twijfel nogquote:
DAT HAD IK OOK. Precies hetzelfde (alleen had ik alleen China opgeschreven, niet de SU). Maar ik weet niet of het goed is.. ;oquote:Op maandag 23 mei 2011 16:08 schreef admiraalmichiel het volgende:
bij vraag 23 hé
23- noem 2 redenen voor het uitblijven van een hongersnood.
ik heb als eerste Noord-Vietnam ontvangt voedesel van communistische buurlanden,
en als tweede , dat de bevolking in noord vietnam 's nachts oogste / zaaide, want s'nachts waren er geen amerikaanse bombardementen. En dat dan hierdoor dat de hongersnood uitbleef.
http://havovwo.nl/havo/hgs/bestanden/hgs11itab.pdfquote:Op maandag 23 mei 2011 15:36 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee, die klopt niet. Daar staat 79 (?) punten. Het zijn er 73.
JALOEZIIEEEEquote:Op maandag 23 mei 2011 16:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Jongens, ik ga slapen. Ik ben zoooo kapot.
Je bedoelt die ene over Jan Poppens?quote:Op maandag 23 mei 2011 16:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
TROUWENS. Ik heb gister met vraag 4 behandelt met een vriend van me. Echt precies dezelfde vraag, alleen een andere naam.![]()
![]()
Dat had ik ook, die tweede redenering! Neem aan dat ze die wel goed zullen rekenen?quote:Op maandag 23 mei 2011 16:08 schreef admiraalmichiel het volgende:
[...]
Matig tot kut. Tussen een 4,7 en een 6,7. Heb 'gemiddeld' gerekend (waar ik bij de ene twijfelde gaf ik wel punten, en bij de ander niet).quote:Op maandag 23 mei 2011 16:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik keek bij het pilot, moest de normale hebben.
Hoe is het gegaan?
Ehhh.... Wat denk je zelf?quote:Op maandag 23 mei 2011 16:20 schreef Tetouanie het volgende:
50 - 53 punten. Ik hoop dat ik genoeg punten heb voor een 4.8.
Komt wel goed.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Matig tot kut. Tussen een 4,7 en een 6,7. Heb 'gemiddeld' gerekend (waar ik bij de ene twijfelde gaf ik wel punten, en bij de ander niet).
Dus hopen dat ik op 't goeie puntenaantal zat (38) en een norm van 0,3 want ik móét die 6 afgerond hebben!
Kan IB op jullie school op havo dan?quote:Op maandag 23 mei 2011 16:06 schreef Markachuuu het volgende:
Oh was in de war met IB en IBMS. IB is indd extra examen (tweetalig enzo) in het Engels er extra bij(wat ik dus doe). Zjorry.
53 punten zijn wel meer dan genoeg voor een 4.8, maar ben bang dat die k*t leraar van mij me gaat naaien op de een of ander manier. Die kijkt altijd echt erg streng na en doet net alsof jij daarbij baat hebt, terwijl dat natuurlijk niet het geval is.quote:
op naar de geschiedenis leraren opleiding te Nijmegen !!quote:Op maandag 23 mei 2011 16:24 schreef handboek het volgende:
Op naar de geschiedenis leraren opleiding te Rotterdam!!
oops, double postquote:Op maandag 23 mei 2011 16:26 schreef Tetouanie het volgende:
[..][quote]Op maandag 23 mei 2011 16:26 schreef Tetouanie het volgende:
[..]
Daar heb je de 2e corrector voor.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:25 schreef Tetouanie het volgende:
[..]
53 punten zijn wel meer dan genoeg voor een 4.8, maar ben bang dat die k*t leraar van mij me gaat naaien op de een of ander manier. Die kijkt altijd echt erg streng na en doet net alsof jij daarbij baat hebt, terwijl dat natuurlijk niet het geval is.
Hoppa, wij zijn goed bezigquote:Op maandag 23 mei 2011 16:26 schreef admiraalmichiel het volgende:
[..]
op naar de geschiedenis leraren opleiding te Nijmegen !!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |