Ik bewaar het meestal buiten de koelkast, alleen na het afsmeren met botercrème zet ik hem in de koelkast om deze een beetje te laten stijven. Na het bekleden bewaar ik taarten niet meer op een koude plaats, omdat het marsepein dan gaat zweten.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:08 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zo.. mijn eerste taartje heb ik gebakken!
Niet super hoog geworden, maar zeker eetbaar en gaar..
Nu heb ik m voor morgen nodig..
Ik wil m vanaaf gaan afmaken: vullen (banketbakkersroom, die niet uit de koeling komt), afsmeren met botercreme en bekleden met marsepein..
Kan ik dit geheel nou tot morgen gewoon buiten de koeling bewaren?
Ik bewaar alles in taartdozen die ik op een donkere plaats ga neerzetten..
Hoe maak je die kaneelkruimel?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:16 schreef Skaai het volgende:
Appelmuffins met kaneelkruimel (ik moest wel, appel + kaneel is) in de oven en ik heb een passievrucht botercreme gemaakt
.
100gr suikerquote:
Thanksquote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:21 schreef Skaai het volgende:
[..]
100gr suiker
75gr witte bloem
50gr boter in stukjes
1,5 tl kaneelpoeder
Dit alles door elkaar mengen (beetje prakken) totdat je kruimels hebt, die dan over de muffins verdelen en helemaal meebakken. Als je denkt dat de kruimels te grof worden of dat het gaat plakken, gooi er nog wat bloem doorheen
Ehm ik gooi er zelfs abrikozen yoghurt doorheenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Thanksen die appelmuffins, is dat nog iets specifieks of gooi je gewoon appels bij je deeg
?
Nomnom! Wat een leuke vormpjesquote:
van ikeaquote:
De roze:quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:24 schreef Skaai het volgende:
Wat is jouw recept voor frosting/creme laag want het ziet er wel mooi uit zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, nieuwe poging:
2 juli gaan we de eerste verjaardag van onze zoon vieren. Ik wil heel graag zelf een taart maken. Ik heb wel ervaring met zelf taarten maken zoals appeltaart, monchoutaart en kwartaart (zonder pakjes uiteraard) maar wilde nu graag een taart maken met marsepein in de vorm van een 1. Wat ik nu denk nodig te hebben is het volgende:
2 cakes bakken van biscuitdeeg (1 in 3en en 1 hele zodat je een "1" kunt maken)
doormidden snijden en jam o.i.d. in doen.
Blauwe marsepein om mee te bekleden
1 frostingsheet bestellen met figuurtjes om mee te decoreren.
Volgens mij heb ik iets te makkelijk gedacht, vandaar dat ik hier maar even advies kom inwinnen. Ik zie dat jullie botercreme gebruiken. Dat is om het doorgesneden gedeelte mee te besmeren en de buitenkant voordat je de marsepein erop legt? Is er verder nog iets wat ik moet weten/wat handig is.
Mijn taarten lukken over het algemeen goed en ik vind het erg leuk om te bakken, maar dit is weer even een nieuwe uitdaging.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:34 schreef pessie het volgende:
Als dit je eerste taart wordt om te bekleden, zou ik beginnen met een ronde en geen vormtaart, die zijn door alle vouwen en plooien haske moeilijk. Ik zou een ronde taart maken met daarop een 1 van gekleurde marsepein.. Ik maak mijn taarten altijd in drie fases: bakken van de taart zelf (laten afkoelen), vullen en crumbcoaten (laten opstijven) en tenslotte bekleden en versieren. Trek hier genoeg tijd voor uit, ook om dus steeds tussendoor af te laten koelen en de coating op te laten stijven. Dan krijg je een veel strakkere taart. Verder gebruik ik vaak poedersuiker met een beetje water om decoraties op te plakken, kleurstof om de fondant of marsepein te kleuren, operatiehandschoenen om te voorkomen dat ik zelf onder kom te zitten en crisco om mijn werkblad en deegroller mee in te vetten als ik de fondant/marsepein uitrol. Een smoother is ook erg handig om ervoor te zorgen dat je bij het bekleden geen vingers in de marsepein krijgt als je deze aanbrengt en gladstrijkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, nieuwe poging:
2 juli gaan we de eerste verjaardag van onze zoon vieren. Ik wil heel graag zelf een taart maken. Ik heb wel ervaring met zelf taarten maken zoals appeltaart, monchoutaart en kwartaart (zonder pakjes uiteraard) maar wilde nu graag een taart maken met marsepein in de vorm van een 1. Wat ik nu denk nodig te hebben is het volgende:
2 cakes bakken van biscuitdeeg (1 in 3en en 1 hele zodat je een "1" kunt maken)
doormidden snijden en jam o.i.d. in doen.
Blauwe marsepein om mee te bekleden
1 frostingsheet bestellen met figuurtjes om mee te decoreren.
Volgens mij heb ik iets te makkelijk gedacht, vandaar dat ik hier maar even advies kom inwinnen. Ik zie dat jullie botercreme gebruiken. Dat is om het doorgesneden gedeelte mee te besmeren en de buitenkant voordat je de marsepein erop legt? Is er verder nog iets wat ik moet weten/wat handig is.
Mijn taarten lukken over het algemeen goed en ik vind het erg leuk om te bakken, maar dit is weer even een nieuwe uitdaging.
Oja: als je de taart wil vullen met jam, vergeet dan niet een dijkje van botercrème te spuiten langs de randen voordat je hem vult en verder gaat met coaten.
Weet jij heel toevallig of er verschil is tussen de 2 versies van 500 Cupcakes? Ik heb zelf het boek van de bruine cupcake, zoals op jouw plaatje plaatje, maar ik zie vooral op internet een versie met een roze cupcake op de voorkant.. Het is niet de Engelse versie, daar heb ik al naar gekeken..quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:39 schreef Skaai het volgende:
Wel handig als je een lekkere druipfrosting of whatever erop wil doen
Ik heb van de week dit boek gekocht
[ afbeelding ]
echt leuk idd! zag aan het eerste plaatje niet dat het cake wasquote:Op zondag 19 juni 2011 17:25 schreef Isabeau het volgende:
Niet door mij gemaakt, maar ik moet dit plaatje even delen! Wat een leuk idee
[ afbeelding ]
Aha, eindelijk duidelijkheid!quote:Op zondag 19 juni 2011 11:10 schreef _Loki het volgende:
Die bruine is de herziene en uitgebreidere versie van de roze
De vork gaf het wel een beetje weg.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
echt leuk idd! zag aan het eerste plaatje niet dat het cake was
Hij is erg leukquote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:02 schreef charmed_angel het volgende:
Hoi hoi!
Gister workshop taarten decoreren gedaan. Ik ben best wel trots op mijn eerste taart
[ afbeelding ]
Ja he?quote:
quote:Op zondag 19 juni 2011 09:43 schreef Skaai het volgende:
Ik gebruik geen spuitzak maar zo'n ehm handpompje waar je ook eieren mee vult ofzo, super makkelijk
En bedankt
woow die is mooi geluktquote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:02 schreef charmed_angel het volgende:
Hoi hoi!
Gister workshop taarten decoreren gedaan. Ik ben best wel trots op mijn eerste taart
[ afbeelding ]
oeh dat ziet er lekker uitquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:41 schreef pessie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een klein proeftaartje gemaakt zodat ik een beetje weet hoe het straks moet. Ik vond het minder lastig/tijdrovend dan een appeltaart. Ik moet alleen wel meer botercreme gebruiken (als in veel meer). Maar de smaak was goed! Voor de verjaardag van onze zoon gebruik ik uiteraard blauwe muisjes en blauwe fondant. En zal ik em leuk decoreren. Die muisjes bovenop waren om te kijken of dat wat is, ik vind van niet.
Hij was lekker! Gisteravond was hij nog beter, toen had hij dus 24 uur in de koelkast gestaan.quote:
Als je een vriezer hebt waar hij in past wel een paar maanden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:35 schreef LovelyLady het volgende:
Hoeveel uur/dagen/weken kan je een taart van te voren maken
Als ik het heb over een taart van biscuitmix/botercreme/fondant en yoghurt/kersenvulling achtig iets?
ik zou dus ook eerst de taart kunnen maken, invriezen en later doorsnijden en vullen/bekleden?quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als je een vriezer hebt waar hij in past wel een paar maanden.
Op de leukstetaarten.nl staat volgens mij wel een lijstje welke vullingen goed zijn in te vriezen.
Ja zeker!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:43 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
ik zou dus ook eerst de taart kunnen maken, invriezen en later doorsnijden en vullen/bekleden?
Mooi gelukt hoorquote:Op donderdag 23 juni 2011 18:18 schreef Maaikebb het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk doetie het! Toch even een accountje aangemaakt om m'n eerste taart te showen!
Hij was erg lekker!
jeetje wat sneuquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
http://twitpic.com/5fqvai
te kort in de oven geweest neem ik aan? Zijn de eerste cupcakes van mijn meisje...
Dat is een hele goede! In de periode dat ik nog zelf biscuitdeeg probeerde te maken (als in 8 jaar geleden) stond in mijn boek "roeren", ik dacht met houten lepel. Met als gevolg dat ik een hele dikke massa kreeg die absoluut niet wilde rijzen. Zo ziet dit er wel een beetje uit. Volgende keer kijken dat je beslag goed luchtig is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:15 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mooi gelukt hoor
Wat had je als vulling?
[..]
jeetje wat sneu
Te snel uit de oven gehaald? Ik zou het ook niet weten... Wat voor mix heb je gebruikt, en heb je lang genoeg gemixed?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
te kort in de oven geweest neem ik aan? Zijn de eerste cupcakes van mijn meisje...
Hoe smaakten ze?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
Snijplank er bovenop leggen als je ze warm uit de oven haaltquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:59 schreef LovelyLady het volgende:
Ik krijg mijn cupcakes niet mooi plat , ze barsten of open of ze rijzen scheef...
Heeft iemand nog tips wat dat betreft?
Dan worden ze net als mijn oma, gerimpeld en verfrommeldquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Snijplank er bovenop leggen als je ze warm uit de oven haalt
Bij mij niet, plus ik versier dat deel toch altijdquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:15 schreef LovelyLady het volgende:
Dan worden ze net als mijn oma, gerimpeld en verfrommeld
ik gebruik de papiertjes in een cupcake blik (siliconenvorm)quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:17 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Bij mij niet, plus ik versier dat deel toch altijd. Gebruik je zo'n cupcakeblik of zet je de papiertjes los op een bakplaat?
Ik heb een hard cupcakeblik, daarin worden ze altijd netjes van vorm en als ik ze meteen uit de oven 'plet' met een glazen snijplank voor een halve tot een minuut worden ze ook nog mooi plat en recht omdat het blik de plank tegenhoudt..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:20 schreef LovelyLady het volgende:
ik gebruik de papiertjes in een cupcake blik (siliconenvorm)
Ah dat is wel balen zeg!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik ga het de volgende keer gewoon proberenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:33 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb een hard cupcakeblik, daarin worden ze altijd netjes van vorm en als ik ze meteen uit de oven 'plet' met een glazen snijplank voor een halve tot een minuut worden ze ook nog mooi plat en recht omdat het blik de plank tegenhoudt..
Je oventemperatuur wat minder hoog zettenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:59 schreef LovelyLady het volgende:
Ik krijg mijn cupcakes niet mooi plat , ze barsten of open of ze rijzen scheef...
Heeft iemand nog tips wat dat betreft?
Heb t niet eens geprobeerd, ze waren niet eens gaar.quote:
gedaan en dit is het resultaat:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:16 schreef pessie het volgende:
[..]
Je oventemperatuur wat minder hoog zetten
Oke wat is er gebeurd? Je moet ze wel heel erg kort in de oven hebben gehad danquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:47 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
gedaan en dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Op zich wel netjes toch?
volgende keer toch iets minder erin doen dan komen ze ook niet zo hoog uit... het is even uitkienen. maar ze rijzen iig niet scheef, en ze barsten ook niet open...
-edit- na 5 minuten te hebben afgekoeld zijn ze een beetje ingekakt dus dan is heul die plank niet eens nodig...
Bedankt voor jullie adviezenIk denk dat het hier wel mee gaat lukken
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:09 schreef MarjoBlabla het volgende:
Hahaha, ik denk wel gewoon die temperatuur die zij aangeven, maar zeker 5 minuten langer.. Ik had hem nu zo'n 18 minuten.. Ik zal denk ik toch wel dan voor de 25 minuten gaan.. De mini's waren gewoon in 20 min gaar (normaal zo'n 15 min)
Als jij ze maakt, post je er dan even iets over? Kan ik weer van jouw ervaring leren!
Misschien kan je de topping gebruiken van een monchou taartquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:56 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Groot
ik heb ze uiteindelijk een half uur op 160C gedaan, want mijn oven kent geen 175, alleen 180 en de vorige keer dat ik dat deed brandden mijn cupcakes aan, dus dan maar wat langer op een lagere temperatuur. Bij mij blijven ze wel gewoon in de papiertjes zitten overigens. Ik wil alleen kijken of ik een wat vastere vorm van die roomkaastopping kan vinden, deze ziet er nog wat vloeibaar uit en zakt een beetje in, ik wil liever wat stevigers. Overigens vind ik met een spuitzak even makkelijk werken als met zo'n spuit, op een zak passen wat meer mondjes dus dat is erg handig.
Ze smaken wel erg lekker, heb het recept van deleukstetaarten.nl gebruikt en de topping is ook erg lekker, die komt hiervandaan.
Aan de buitenkant zien ze er niet erg rood uit, heb uiteindelijk één eetlepel kleurstof gebruikt, misschien valt het aan de binnenkant mee en anders volgende keer 2 tot 2,5 el.
Ik denk dat ik dan een vergelijkbaar resultaat krijg, ik heb nu roomkaas (is toch hetzelfde als monchou of niet?), boter en suiker. De vorige keer probeerde in het ook met roomkaas en slagroom maar dat kakte helemaal in.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:07 schreef LovelyLady het volgende:
Misschien kan je de topping gebruiken van een monchou taart? (monchou, suiker, half geslagen room)
Oeh kersen monchou cupcakes...
* LovelyLady onthouden gaat
Verder zien ze er wel erg tasty uit hoor
De mijne zijn altijd mooi stevig heur.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:33 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan een vergelijkbaar resultaat krijg, ik heb nu roomkaas (is toch hetzelfde als monchou of niet?), boter en suiker. De vorige keer probeerde in het ook met roomkaas en slagroom maar dat kakte helemaal in.
Oh wat zien ze er mooi uitquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Ziet er lekker uit Trinity!
Ik heb voor het eerst cupcakes gedecoreerd. De cherry chip cupcakes heb ik met roze fondant bekleed en de chocolade cupcakes met groene marsepein.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:06 schreef Skaai het volgende:
[..]
Oh wat zien ze er mooi uit
Ik heb zojuist mini cupcakes met lemon curd erin uit de oven gehald. En heb de Hara-topping gemaakt, nu met vanille en wat citroensap erdoorheen maar dat laatste proef je bijna niet
. Had citroen aroma gekocht maar vergeten bij mijn zus
.
Bij mij blijft werkt de opgeklopte slagroom ook goed i.c.m monchou, roomboter en poedersuiker.
Ik zou gewoon verse limoen gebruiken Skaai, veel lekkerder van smaak en die proef je welquote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:06 schreef Skaai het volgende:
[..]
Oh wat zien ze er mooi uit
Ik heb zojuist mini cupcakes met lemon curd erin uit de oven gehald. En heb de Hara-topping gemaakt, nu met vanille en wat citroensap erdoorheen maar dat laatste proef je bijna niet
. Had citroen aroma gekocht maar vergeten bij mijn zus
.
Bij mij blijft werkt de opgeklopte slagroom ook goed i.c.m monchou, roomboter en poedersuiker.
kersen-monchou cupcakes, die ga ik onthoudenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:07 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Misschien kan je de topping gebruiken van een monchou taart? (monchou, suiker, half geslagen room)
Oeh kersen monchou cupcakes...
* LovelyLady onthouden gaat
Verder zien ze er wel erg tasty uit hoor
Ik vind zelf dat monchou wat stugger is dan roomkaas zelf ... en je moet eerst de slagroom kloppen en dan de monchou er door.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:33 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan een vergelijkbaar resultaat krijg, ik heb nu roomkaas (is toch hetzelfde als monchou of niet?), boter en suiker. De vorige keer probeerde in het ook met roomkaas en slagroom maar dat kakte helemaal in.
Voor een eerste keer gaat het je ontzettend goed af. Ze zijn hartstikke leukquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Ziet er lekker uit Trinity!
Ik heb voor het eerst cupcakes gedecoreerd. De cherry chip cupcakes heb ik met roze fondant bekleed en de chocolade cupcakes met groene marsepein.
[ afbeelding ]
Welke verhoudingenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:42 schreef Harajuku. het volgende:
De mijne zijn altijd mooi stevig heur.
geweldig!quote:Op zondag 26 juni 2011 23:43 schreef SV-tje het volgende:
Mijn laatste 2 creaties, de pioenroos heb ik op een workshop gemaakt bij Miss Pebble in Eindhoven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtigquote:Op zondag 26 juni 2011 23:43 schreef SV-tje het volgende:
Mijn laatste 2 creaties, de pioenroos heb ik op een workshop gemaakt bij Miss Pebble in Eindhoven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |