abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98030478
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:08 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zo.. mijn eerste taartje heb ik gebakken! :)
Niet super hoog geworden, maar zeker eetbaar en gaar..

Nu heb ik m voor morgen nodig..

Ik wil m vanaaf gaan afmaken: vullen (banketbakkersroom, die niet uit de koeling komt), afsmeren met botercreme en bekleden met marsepein..
Kan ik dit geheel nou tot morgen gewoon buiten de koeling bewaren?
Ik bewaar alles in taartdozen die ik op een donkere plaats ga neerzetten..
Ik bewaar het meestal buiten de koelkast, alleen na het afsmeren met botercrème zet ik hem in de koelkast om deze een beetje te laten stijven. Na het bekleden bewaar ik taarten niet meer op een koude plaats, omdat het marsepein dan gaat zweten.
pi_98030622
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:16 schreef Skaai het volgende:
Appelmuffins met kaneelkruimel (ik moest wel, appel + kaneel is O+) in de oven en ik heb een passievrucht botercreme gemaakt :D.
Hoe maak je die kaneelkruimel?
  † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2011 @ 18:21:59 #103
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98032452
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:28 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Hoe maak je die kaneelkruimel?
100gr suiker
75gr witte bloem
50gr boter in stukjes
1,5 tl kaneelpoeder

Dit alles door elkaar mengen (beetje prakken) totdat je kruimels hebt, die dan over de muffins verdelen en helemaal meebakken :). Als je denkt dat de kruimels te grof worden of dat het gaat plakken, gooi er nog wat bloem doorheen :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_98032676
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:21 schreef Skaai het volgende:

[..]

100gr suiker
75gr witte bloem
50gr boter in stukjes
1,5 tl kaneelpoeder

Dit alles door elkaar mengen (beetje prakken) totdat je kruimels hebt, die dan over de muffins verdelen en helemaal meebakken :). Als je denkt dat de kruimels te grof worden of dat het gaat plakken, gooi er nog wat bloem doorheen :D
Thanks O+ en die appelmuffins, is dat nog iets specifieks of gooi je gewoon appels bij je deeg :D?
  † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2011 @ 18:37:11 #105
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98033025
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:28 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Thanks O+ en die appelmuffins, is dat nog iets specifieks of gooi je gewoon appels bij je deeg :D?
Ehm ik gooi er zelfs abrikozen yoghurt doorheen :D. Volgens het recept wat ik heb moet er ook nog citroensap en biogarde doorheen maar dat had ik niet. Dus getest met de vruchten yoghurt die ik nog had staan :'). En het recept was voor 14 bakvormpjes, beetje gekke hoeveelheid. Ik kon er in ieder geval 48 mini muffins van bouwen :D

250 gram appels (ik probeer wat zure appels te kiezen, die proef je dan zo lekker :D)
2el citroensap (heb ik dus niet gedaan, wie weet voegt het wat toe :P)
250 gram bloem
2 tl bakpoeder
1/2 tl zuiveringszout
1 ei
125 gram suiker
1 zakje vanillesuiker
80ml plantaardige olie
250ml biogarde (ik heb er 200ml perzikyoghurt en 50ml melk van gemaakt :D)

Schil de appels, snijd ze doormidden, verwijder de klokhuizen en snijd het vruchtvlees in kleine stukjes (of grove stukken, wat jij lekker vindt). Druppel er citroensap over.
Meng bakpoeder, zuiveringszout en bloem door elkaar.
Klop ei los, meng dit met suiker, vanillesuiker, olie, biogarde en appel door elkaar en doe dit vervolgens door het bloemmengsel en maak er een romige appelpap van (niet snoepen!)
Bak de muffins in de oven in +/- 30 minuten 8-) goudbruin en laat ze 5 minuten rusten in de bakvorm alvorens ze eruit te nemen en helemaal af te laten koelen.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:11:51 #106
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_98037027
Blue berry cupcakes :9
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_98037923
Bedankt voor je uitgebreide recept O+! Daar kan ik wat mee :D
  † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2011 @ 20:37:37 #108
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98038072
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:11 schreef MissHobje het volgende:
Blue berry cupcakes :9
[ afbeelding ]
Nomnom! Wat een leuke vormpjes O+
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:38:33 #109
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_98038109
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:37 schreef Skaai het volgende:

[..]

Nomnom! Wat een leuke vormpjes O+
van ikea :D die zijn wat hoger, lopen iets breder uit en van onder iets smaller, ik vind ze wel stoer ook ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2011 @ 20:39:26 #110
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98038140
Wel handig als je een lekkere druipfrosting of whatever erop wil doen :D

Ik heb van de week dit boek gekocht :@

pi_98039189
Oeh dat ziet er goed uit, die serie ken ik geloof ik wel... Laat je even weten of de recepten een beetje goed zijn? En of het goed smaakt? (Ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk, hahaha)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_98091753
Dit is een van mijn favoriete lurk-topics, en ik ben behoorlijk aangestoken door al jullie mooie taarten en cupcakes.

Omdat we vandaag mijn zoontjes tweede verjaardag vierden, leek het me leuk om het eindelijk eens te proberen. Ik wilde graag een taart maken met veel zomerfruit, omdat hij daar zo van houdt.
Het fruit en behoorlijk wat groene fondantblaadjes heeft hij opgesnoept, de taart heeft hij niet aangeraakt. :')
Gaf niet, was er meer voor de rest. :Y)
Het was biscuit gevuld met witte chocolade-yoghurt vulling en een laagje bosvruchtenjam.
Zonder fruit:

Ik had trouwens erg veel groene blaadjes over. :D
Met fruit:

Ik had wel vaak mijn nagels in het fondant staan, bij het schrijven en tekenen van de takken.
Ik vond het helemaal niet makkelijk, maar was wel aangenaam verrast door het resultaat. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 12 juni 2011 @ 23:53:59 #113
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_98093071
Wow, wat een mooie taart zeg! En de naam Kobus voor een tweejarig ventje, heerlijk!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_98102497
Mooi Oeke!
  maandag 13 juni 2011 @ 10:41:51 #115
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_98103491
Mooie taart Oeke! ^O^
  maandag 13 juni 2011 @ 16:14:37 #116
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98116027
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:24 schreef Skaai het volgende:

Wat is jouw recept voor frosting/creme laag want het ziet er wel mooi uit zeg O+.
De roze:

Topping
100 gram boter
200 gram monchou
120 ml geklopte slagroom
1 bus poedersuiker
2 theelepels vanille extract
roze levensmiddelen kleurstof - Of dus rode zoals ik deed.

Topping
Doe de zachte boter, monchou en vanille in een kom. Voeg beetje bij beetje de poedersuiker toe. Mix alles steeds goed door tot een luchtig beslag. Voeg dan de geklopte stijve slagroom toe. Met een spatel vouw je alles door elkaar. Kleur de helft van de topping met rose levensmiddelen kleurstof.

Blauw volgens mij deze

250 gram zachte boter ( op kamertemperatuur)
250 gram poedersuiker
2 eetlepels heet water
1,5 eetlepel honing
2 theelepels kaneelpoeder
levensmiddelen kleurstof in elke gewenste kleur.

Doe de zachte boter in een kom en mix tot een luchtige smeuïge massa. Voeg dan langzaam de poedersuiker toe en mix door tot een mooie crème. Hoe langer je blijft mixen, hoe beter de delen in elkaar op gaan. De textuur en de kleur veranderen. Voeg als laatste het water en, honing, kaneel en de vanille extract toe.Mix alles nog eens goed door met de mixer
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  † In Memoriam † maandag 13 juni 2011 @ 20:15:08 #117
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98127404
Oeh thanks, klinkt goed met monchou en die andere met honing ^O^
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 17:27:01 #118
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98256613
Hallo! Wat voor boter gebruiken jullie over het algemeen voor de botercreme? Ik heb altijd de el cheepo margarine van de euro shoppen maar denk eraan om eens lekker roomboter op kamertemperatuur te laten komen en dan te gebruiken. Is dat raadzaam? 8-)

Ik ga morgenochtend frambozen muffins met witte chocolade maken (in het recept zit een soort botercreme maar die gebruik ik niet. In plaats van frambozen in de topping bak ik in elke muffin een frambozen mee 8-) en doe ik er wat frambozen essence in) en daarbij de monchou/slagroom botercreme met vanille :9~

[ Bericht 21% gewijzigd door Skaai op 16-06-2011 17:33:56 ]
pi_98256880
Ik gebruik altijd roomboter voor al mijn bak creaties.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 20:32:54 #120
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98264945
Heb toch voor roomboter gekozen, en de frosting is heerlijk! Hij staat nu in de koelkast :D
En er is trouwens geen hele bus poedersuiker in gegaan, hij was na zo'n 175 gram ofzo al zoet genoeg 8-)
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:33:55 #121
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98265004
Ik gebruik ook altijd roomboter.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:34:25 #122
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98293348
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, nieuwe poging:

2 juli gaan we de eerste verjaardag van onze zoon vieren. Ik wil heel graag zelf een taart maken. Ik heb wel ervaring met zelf taarten maken zoals appeltaart, monchoutaart en kwartaart (zonder pakjes uiteraard) maar wilde nu graag een taart maken met marsepein in de vorm van een 1. Wat ik nu denk nodig te hebben is het volgende:

2 cakes bakken van biscuitdeeg (1 in 3en en 1 hele zodat je een "1" kunt maken)
doormidden snijden en jam o.i.d. in doen.
Blauwe marsepein om mee te bekleden
1 frostingsheet bestellen met figuurtjes om mee te decoreren.

Volgens mij heb ik iets te makkelijk gedacht, vandaar dat ik hier maar even advies kom inwinnen. Ik zie dat jullie botercreme gebruiken. Dat is om het doorgesneden gedeelte mee te besmeren en de buitenkant voordat je de marsepein erop legt? Is er verder nog iets wat ik moet weten/wat handig is.
Mijn taarten lukken over het algemeen goed en ik vind het erg leuk om te bakken, maar dit is weer even een nieuwe uitdaging.
pi_98295765
Machtige chocolade cupcakes;

200 gram pure chocolade
190 gram boter
250 gram suiker
115 gram bloem
3 eieren
1 theelepel vanille essence

Smelt de boter met de chocolade in de magnetron of au bain-marie.
Mix de eieren met de vanille essence in ongeveer 1 minuut tot ze schuimig zijn.
Meng het chocolade/boter mengsel en de eieren met de mixer.
Voeg de bloem en suiker toe en mix kort.

Bak ze in een verwarmde oven op 180 graden voor 17 minuten, ze zijn dan nog een beetje vochtig aan de binnenkant.

Goed voor ongeveer 14 cupcakes, eigen recept, oorspronkelijk bedoeld als browniebeslag, maar dit werkt ook prima.
Geen referral hier.
pi_98297889
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 14:34 schreef pessie het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, nieuwe poging:

2 juli gaan we de eerste verjaardag van onze zoon vieren. Ik wil heel graag zelf een taart maken. Ik heb wel ervaring met zelf taarten maken zoals appeltaart, monchoutaart en kwartaart (zonder pakjes uiteraard) maar wilde nu graag een taart maken met marsepein in de vorm van een 1. Wat ik nu denk nodig te hebben is het volgende:

2 cakes bakken van biscuitdeeg (1 in 3en en 1 hele zodat je een "1" kunt maken)
doormidden snijden en jam o.i.d. in doen.
Blauwe marsepein om mee te bekleden
1 frostingsheet bestellen met figuurtjes om mee te decoreren.

Volgens mij heb ik iets te makkelijk gedacht, vandaar dat ik hier maar even advies kom inwinnen. Ik zie dat jullie botercreme gebruiken. Dat is om het doorgesneden gedeelte mee te besmeren en de buitenkant voordat je de marsepein erop legt? Is er verder nog iets wat ik moet weten/wat handig is.
Mijn taarten lukken over het algemeen goed en ik vind het erg leuk om te bakken, maar dit is weer even een nieuwe uitdaging.
Als dit je eerste taart wordt om te bekleden, zou ik beginnen met een ronde en geen vormtaart, die zijn door alle vouwen en plooien haske moeilijk. Ik zou een ronde taart maken met daarop een 1 van gekleurde marsepein.. Ik maak mijn taarten altijd in drie fases: bakken van de taart zelf (laten afkoelen), vullen en crumbcoaten (laten opstijven) en tenslotte bekleden en versieren. Trek hier genoeg tijd voor uit, ook om dus steeds tussendoor af te laten koelen en de coating op te laten stijven. Dan krijg je een veel strakkere taart. Verder gebruik ik vaak poedersuiker met een beetje water om decoraties op te plakken, kleurstof om de fondant of marsepein te kleuren, operatiehandschoenen om te voorkomen dat ik zelf onder kom te zitten en crisco om mijn werkblad en deegroller mee in te vetten als ik de fondant/marsepein uitrol. Een smoother is ook erg handig om ervoor te zorgen dat je bij het bekleden geen vingers in de marsepein krijgt als je deze aanbrengt en gladstrijkt.

Oja: als je de taart wil vullen met jam, vergeet dan niet een dijkje van botercrème te spuiten langs de randen voordat je hem vult en verder gaat met coaten.
  † In Memoriam † zaterdag 18 juni 2011 @ 23:25:43 #125
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98352967
Ze waren heeerlijk, mijn frambozen met witte chocolade cupcakes! Met de Monchou/ slagroom topping die Harajuku me gaf ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')