Ik bewaar het meestal buiten de koelkast, alleen na het afsmeren met botercrème zet ik hem in de koelkast om deze een beetje te laten stijven. Na het bekleden bewaar ik taarten niet meer op een koude plaats, omdat het marsepein dan gaat zweten.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:08 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zo.. mijn eerste taartje heb ik gebakken!
Niet super hoog geworden, maar zeker eetbaar en gaar..
Nu heb ik m voor morgen nodig..
Ik wil m vanaaf gaan afmaken: vullen (banketbakkersroom, die niet uit de koeling komt), afsmeren met botercreme en bekleden met marsepein..
Kan ik dit geheel nou tot morgen gewoon buiten de koeling bewaren?
Ik bewaar alles in taartdozen die ik op een donkere plaats ga neerzetten..
Hoe maak je die kaneelkruimel?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:16 schreef Skaai het volgende:
Appelmuffins met kaneelkruimel (ik moest wel, appel + kaneel is) in de oven en ik heb een passievrucht botercreme gemaakt
.
100gr suikerquote:
Thanksquote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:21 schreef Skaai het volgende:
[..]
100gr suiker
75gr witte bloem
50gr boter in stukjes
1,5 tl kaneelpoeder
Dit alles door elkaar mengen (beetje prakken) totdat je kruimels hebt, die dan over de muffins verdelen en helemaal meebakken. Als je denkt dat de kruimels te grof worden of dat het gaat plakken, gooi er nog wat bloem doorheen
Ehm ik gooi er zelfs abrikozen yoghurt doorheenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Thanksen die appelmuffins, is dat nog iets specifieks of gooi je gewoon appels bij je deeg
?
Nomnom! Wat een leuke vormpjesquote:
van ikeaquote:
De roze:quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:24 schreef Skaai het volgende:
Wat is jouw recept voor frosting/creme laag want het ziet er wel mooi uit zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, nieuwe poging:
2 juli gaan we de eerste verjaardag van onze zoon vieren. Ik wil heel graag zelf een taart maken. Ik heb wel ervaring met zelf taarten maken zoals appeltaart, monchoutaart en kwartaart (zonder pakjes uiteraard) maar wilde nu graag een taart maken met marsepein in de vorm van een 1. Wat ik nu denk nodig te hebben is het volgende:
2 cakes bakken van biscuitdeeg (1 in 3en en 1 hele zodat je een "1" kunt maken)
doormidden snijden en jam o.i.d. in doen.
Blauwe marsepein om mee te bekleden
1 frostingsheet bestellen met figuurtjes om mee te decoreren.
Volgens mij heb ik iets te makkelijk gedacht, vandaar dat ik hier maar even advies kom inwinnen. Ik zie dat jullie botercreme gebruiken. Dat is om het doorgesneden gedeelte mee te besmeren en de buitenkant voordat je de marsepein erop legt? Is er verder nog iets wat ik moet weten/wat handig is.
Mijn taarten lukken over het algemeen goed en ik vind het erg leuk om te bakken, maar dit is weer even een nieuwe uitdaging.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:34 schreef pessie het volgende:
Als dit je eerste taart wordt om te bekleden, zou ik beginnen met een ronde en geen vormtaart, die zijn door alle vouwen en plooien haske moeilijk. Ik zou een ronde taart maken met daarop een 1 van gekleurde marsepein.. Ik maak mijn taarten altijd in drie fases: bakken van de taart zelf (laten afkoelen), vullen en crumbcoaten (laten opstijven) en tenslotte bekleden en versieren. Trek hier genoeg tijd voor uit, ook om dus steeds tussendoor af te laten koelen en de coating op te laten stijven. Dan krijg je een veel strakkere taart. Verder gebruik ik vaak poedersuiker met een beetje water om decoraties op te plakken, kleurstof om de fondant of marsepein te kleuren, operatiehandschoenen om te voorkomen dat ik zelf onder kom te zitten en crisco om mijn werkblad en deegroller mee in te vetten als ik de fondant/marsepein uitrol. Een smoother is ook erg handig om ervoor te zorgen dat je bij het bekleden geen vingers in de marsepein krijgt als je deze aanbrengt en gladstrijkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, nieuwe poging:
2 juli gaan we de eerste verjaardag van onze zoon vieren. Ik wil heel graag zelf een taart maken. Ik heb wel ervaring met zelf taarten maken zoals appeltaart, monchoutaart en kwartaart (zonder pakjes uiteraard) maar wilde nu graag een taart maken met marsepein in de vorm van een 1. Wat ik nu denk nodig te hebben is het volgende:
2 cakes bakken van biscuitdeeg (1 in 3en en 1 hele zodat je een "1" kunt maken)
doormidden snijden en jam o.i.d. in doen.
Blauwe marsepein om mee te bekleden
1 frostingsheet bestellen met figuurtjes om mee te decoreren.
Volgens mij heb ik iets te makkelijk gedacht, vandaar dat ik hier maar even advies kom inwinnen. Ik zie dat jullie botercreme gebruiken. Dat is om het doorgesneden gedeelte mee te besmeren en de buitenkant voordat je de marsepein erop legt? Is er verder nog iets wat ik moet weten/wat handig is.
Mijn taarten lukken over het algemeen goed en ik vind het erg leuk om te bakken, maar dit is weer even een nieuwe uitdaging.
Oja: als je de taart wil vullen met jam, vergeet dan niet een dijkje van botercrème te spuiten langs de randen voordat je hem vult en verder gaat met coaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |