Mooi gelukt hoorquote:Op donderdag 23 juni 2011 18:18 schreef Maaikebb het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk doetie het! Toch even een accountje aangemaakt om m'n eerste taart te showen!
Hij was erg lekker!
jeetje wat sneuquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
http://twitpic.com/5fqvai
te kort in de oven geweest neem ik aan? Zijn de eerste cupcakes van mijn meisje...
Dat is een hele goede! In de periode dat ik nog zelf biscuitdeeg probeerde te maken (als in 8 jaar geleden) stond in mijn boek "roeren", ik dacht met houten lepel. Met als gevolg dat ik een hele dikke massa kreeg die absoluut niet wilde rijzen. Zo ziet dit er wel een beetje uit. Volgende keer kijken dat je beslag goed luchtig is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:15 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mooi gelukt hoor
Wat had je als vulling?
[..]
jeetje wat sneu
Te snel uit de oven gehaald? Ik zou het ook niet weten... Wat voor mix heb je gebruikt, en heb je lang genoeg gemixed?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
te kort in de oven geweest neem ik aan? Zijn de eerste cupcakes van mijn meisje...
Hoe smaakten ze?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
Snijplank er bovenop leggen als je ze warm uit de oven haaltquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:59 schreef LovelyLady het volgende:
Ik krijg mijn cupcakes niet mooi plat , ze barsten of open of ze rijzen scheef...
Heeft iemand nog tips wat dat betreft?
Dan worden ze net als mijn oma, gerimpeld en verfrommeldquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Snijplank er bovenop leggen als je ze warm uit de oven haalt
Bij mij niet, plus ik versier dat deel toch altijdquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:15 schreef LovelyLady het volgende:
Dan worden ze net als mijn oma, gerimpeld en verfrommeld
ik gebruik de papiertjes in een cupcake blik (siliconenvorm)quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:17 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Bij mij niet, plus ik versier dat deel toch altijd. Gebruik je zo'n cupcakeblik of zet je de papiertjes los op een bakplaat?
Ik heb een hard cupcakeblik, daarin worden ze altijd netjes van vorm en als ik ze meteen uit de oven 'plet' met een glazen snijplank voor een halve tot een minuut worden ze ook nog mooi plat en recht omdat het blik de plank tegenhoudt..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:20 schreef LovelyLady het volgende:
ik gebruik de papiertjes in een cupcake blik (siliconenvorm)
Ah dat is wel balen zeg!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik ga het de volgende keer gewoon proberenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:33 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb een hard cupcakeblik, daarin worden ze altijd netjes van vorm en als ik ze meteen uit de oven 'plet' met een glazen snijplank voor een halve tot een minuut worden ze ook nog mooi plat en recht omdat het blik de plank tegenhoudt..
Je oventemperatuur wat minder hoog zettenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:59 schreef LovelyLady het volgende:
Ik krijg mijn cupcakes niet mooi plat , ze barsten of open of ze rijzen scheef...
Heeft iemand nog tips wat dat betreft?
Heb t niet eens geprobeerd, ze waren niet eens gaar.quote:
gedaan en dit is het resultaat:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:16 schreef pessie het volgende:
[..]
Je oventemperatuur wat minder hoog zetten
Oke wat is er gebeurd? Je moet ze wel heel erg kort in de oven hebben gehad danquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:47 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
gedaan en dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Op zich wel netjes toch?
volgende keer toch iets minder erin doen dan komen ze ook niet zo hoog uit... het is even uitkienen. maar ze rijzen iig niet scheef, en ze barsten ook niet open...
-edit- na 5 minuten te hebben afgekoeld zijn ze een beetje ingekakt dus dan is heul die plank niet eens nodig...
Bedankt voor jullie adviezenIk denk dat het hier wel mee gaat lukken
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:09 schreef MarjoBlabla het volgende:
Hahaha, ik denk wel gewoon die temperatuur die zij aangeven, maar zeker 5 minuten langer.. Ik had hem nu zo'n 18 minuten.. Ik zal denk ik toch wel dan voor de 25 minuten gaan.. De mini's waren gewoon in 20 min gaar (normaal zo'n 15 min)
Als jij ze maakt, post je er dan even iets over? Kan ik weer van jouw ervaring leren!
Misschien kan je de topping gebruiken van een monchou taartquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:56 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Groot
ik heb ze uiteindelijk een half uur op 160C gedaan, want mijn oven kent geen 175, alleen 180 en de vorige keer dat ik dat deed brandden mijn cupcakes aan, dus dan maar wat langer op een lagere temperatuur. Bij mij blijven ze wel gewoon in de papiertjes zitten overigens. Ik wil alleen kijken of ik een wat vastere vorm van die roomkaastopping kan vinden, deze ziet er nog wat vloeibaar uit en zakt een beetje in, ik wil liever wat stevigers. Overigens vind ik met een spuitzak even makkelijk werken als met zo'n spuit, op een zak passen wat meer mondjes dus dat is erg handig.
Ze smaken wel erg lekker, heb het recept van deleukstetaarten.nl gebruikt en de topping is ook erg lekker, die komt hiervandaan.
Aan de buitenkant zien ze er niet erg rood uit, heb uiteindelijk één eetlepel kleurstof gebruikt, misschien valt het aan de binnenkant mee en anders volgende keer 2 tot 2,5 el.
Ik denk dat ik dan een vergelijkbaar resultaat krijg, ik heb nu roomkaas (is toch hetzelfde als monchou of niet?), boter en suiker. De vorige keer probeerde in het ook met roomkaas en slagroom maar dat kakte helemaal in.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:07 schreef LovelyLady het volgende:
Misschien kan je de topping gebruiken van een monchou taart? (monchou, suiker, half geslagen room)
Oeh kersen monchou cupcakes...
* LovelyLady onthouden gaat
Verder zien ze er wel erg tasty uit hoor
De mijne zijn altijd mooi stevig heur.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:33 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan een vergelijkbaar resultaat krijg, ik heb nu roomkaas (is toch hetzelfde als monchou of niet?), boter en suiker. De vorige keer probeerde in het ook met roomkaas en slagroom maar dat kakte helemaal in.
Oh wat zien ze er mooi uitquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Ziet er lekker uit Trinity!
Ik heb voor het eerst cupcakes gedecoreerd. De cherry chip cupcakes heb ik met roze fondant bekleed en de chocolade cupcakes met groene marsepein.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:06 schreef Skaai het volgende:
[..]
Oh wat zien ze er mooi uit
Ik heb zojuist mini cupcakes met lemon curd erin uit de oven gehald. En heb de Hara-topping gemaakt, nu met vanille en wat citroensap erdoorheen maar dat laatste proef je bijna niet
. Had citroen aroma gekocht maar vergeten bij mijn zus
.
Bij mij blijft werkt de opgeklopte slagroom ook goed i.c.m monchou, roomboter en poedersuiker.
Ik zou gewoon verse limoen gebruiken Skaai, veel lekkerder van smaak en die proef je welquote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:06 schreef Skaai het volgende:
[..]
Oh wat zien ze er mooi uit
Ik heb zojuist mini cupcakes met lemon curd erin uit de oven gehald. En heb de Hara-topping gemaakt, nu met vanille en wat citroensap erdoorheen maar dat laatste proef je bijna niet
. Had citroen aroma gekocht maar vergeten bij mijn zus
.
Bij mij blijft werkt de opgeklopte slagroom ook goed i.c.m monchou, roomboter en poedersuiker.
kersen-monchou cupcakes, die ga ik onthoudenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:07 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Misschien kan je de topping gebruiken van een monchou taart? (monchou, suiker, half geslagen room)
Oeh kersen monchou cupcakes...
* LovelyLady onthouden gaat
Verder zien ze er wel erg tasty uit hoor
Ik vind zelf dat monchou wat stugger is dan roomkaas zelf ... en je moet eerst de slagroom kloppen en dan de monchou er door.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:33 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan een vergelijkbaar resultaat krijg, ik heb nu roomkaas (is toch hetzelfde als monchou of niet?), boter en suiker. De vorige keer probeerde in het ook met roomkaas en slagroom maar dat kakte helemaal in.
Voor een eerste keer gaat het je ontzettend goed af. Ze zijn hartstikke leukquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Ziet er lekker uit Trinity!
Ik heb voor het eerst cupcakes gedecoreerd. De cherry chip cupcakes heb ik met roze fondant bekleed en de chocolade cupcakes met groene marsepein.
[ afbeelding ]
Welke verhoudingenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:42 schreef Harajuku. het volgende:
De mijne zijn altijd mooi stevig heur.
geweldig!quote:Op zondag 26 juni 2011 23:43 schreef SV-tje het volgende:
Mijn laatste 2 creaties, de pioenroos heb ik op een workshop gemaakt bij Miss Pebble in Eindhoven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtigquote:Op zondag 26 juni 2011 23:43 schreef SV-tje het volgende:
Mijn laatste 2 creaties, de pioenroos heb ik op een workshop gemaakt bij Miss Pebble in Eindhoven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
100 gram boterquote:
Thx luv! Ga ik die de volgende keer eens proberen! Voor hoeveel cupcakes is dit ongeveer?quote:Op maandag 27 juni 2011 14:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
100 gram boter
200 gram monchou
120 ml geklopte slagroom
1 bus poedersuiker
2 theelepels vanille extract
roze levensmiddelen kleurstof
Doe de zachte boter, monchou en vanille in een kom. Voeg beetje bij beetje de poedersuiker toe. Mix alles steeds goed door tot een luchtig beslag. Voeg dan de geklopte stijve slagroom toe. Met een spatel vouw je alles door elkaar. Kleur de helft van de topping met rose levensmiddelen kleurstof.
Overigens zonder klopfix, gewoon zo'n bakje geklopte slagroom.
Met die mix kon ik er zelfs bijna 24 mee decoreren, ligt er maar net aan hoe je het doseertquote:
Het leek me al vrij veel voor maar 12.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:52 schreef Skaai het volgende:
Met die mix kon ik er zelfs bijna 24 mee decoreren, ligt er maar net aan hoe je het doseert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |