ik zou dus ook eerst de taart kunnen maken, invriezen en later doorsnijden en vullen/bekleden?quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als je een vriezer hebt waar hij in past wel een paar maanden.
Op de leukstetaarten.nl staat volgens mij wel een lijstje welke vullingen goed zijn in te vriezen.
Ja zeker!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:43 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
ik zou dus ook eerst de taart kunnen maken, invriezen en later doorsnijden en vullen/bekleden?
Mooi gelukt hoorquote:Op donderdag 23 juni 2011 18:18 schreef Maaikebb het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk doetie het! Toch even een accountje aangemaakt om m'n eerste taart te showen!
Hij was erg lekker!
jeetje wat sneuquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
http://twitpic.com/5fqvai
te kort in de oven geweest neem ik aan? Zijn de eerste cupcakes van mijn meisje...
Dat is een hele goede! In de periode dat ik nog zelf biscuitdeeg probeerde te maken (als in 8 jaar geleden) stond in mijn boek "roeren", ik dacht met houten lepel. Met als gevolg dat ik een hele dikke massa kreeg die absoluut niet wilde rijzen. Zo ziet dit er wel een beetje uit. Volgende keer kijken dat je beslag goed luchtig is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:15 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mooi gelukt hoor
Wat had je als vulling?
[..]
jeetje wat sneu
Te snel uit de oven gehaald? Ik zou het ook niet weten... Wat voor mix heb je gebruikt, en heb je lang genoeg gemixed?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
te kort in de oven geweest neem ik aan? Zijn de eerste cupcakes van mijn meisje...
Hoe smaakten ze?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
Snijplank er bovenop leggen als je ze warm uit de oven haaltquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:59 schreef LovelyLady het volgende:
Ik krijg mijn cupcakes niet mooi plat , ze barsten of open of ze rijzen scheef...
Heeft iemand nog tips wat dat betreft?
Dan worden ze net als mijn oma, gerimpeld en verfrommeldquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Snijplank er bovenop leggen als je ze warm uit de oven haalt
Bij mij niet, plus ik versier dat deel toch altijdquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:15 schreef LovelyLady het volgende:
Dan worden ze net als mijn oma, gerimpeld en verfrommeld
ik gebruik de papiertjes in een cupcake blik (siliconenvorm)quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:17 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Bij mij niet, plus ik versier dat deel toch altijd. Gebruik je zo'n cupcakeblik of zet je de papiertjes los op een bakplaat?
Ik heb een hard cupcakeblik, daarin worden ze altijd netjes van vorm en als ik ze meteen uit de oven 'plet' met een glazen snijplank voor een halve tot een minuut worden ze ook nog mooi plat en recht omdat het blik de plank tegenhoudt..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:20 schreef LovelyLady het volgende:
ik gebruik de papiertjes in een cupcake blik (siliconenvorm)
Ah dat is wel balen zeg!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik ga het de volgende keer gewoon proberenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:33 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb een hard cupcakeblik, daarin worden ze altijd netjes van vorm en als ik ze meteen uit de oven 'plet' met een glazen snijplank voor een halve tot een minuut worden ze ook nog mooi plat en recht omdat het blik de plank tegenhoudt..
Je oventemperatuur wat minder hoog zettenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:59 schreef LovelyLady het volgende:
Ik krijg mijn cupcakes niet mooi plat , ze barsten of open of ze rijzen scheef...
Heeft iemand nog tips wat dat betreft?
Heb t niet eens geprobeerd, ze waren niet eens gaar.quote:
gedaan en dit is het resultaat:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:16 schreef pessie het volgende:
[..]
Je oventemperatuur wat minder hoog zetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |