
Nou dit klinkt echt alsof het uit het diepst van zn hart komtquote:Hamilton biedt Massa en Maldonado excuses aan
31 mei 2011
Lewis Hamilton heeft via Twitter zijn excuses aangeboden aan Pastor Maldonado en Felipe Massa. De Brit raakte tijdens de race in Monaco betrokken bij botsingen met beide coureurs en haalde na afloop flink uit naar de stewards.
"Ik wil mijn excuses aanbieden voor mijn prestaties van afgelopen weekend en mijn uitspraken na de race”, schreef Hamilton, die een drive through-penalty en een tijdstraf kreeg. “Het was nooit mijn bedoeling iemand te beledigen en ik wil iedereen bedanken voor de positieve en negatieve berichten. Beide opinies respecteer ik.”
“Massa en Maldonado, als ik jullie heb beledigd, wil ik ook aan jullie mijn excuses aanbieden”, vervolgde de McLaren-coureur. “Jullie zijn beiden fantastische coureurs en ik heb veel respect voor jullie. Het is nu tijd om vooruit te kijken naar Montreal.”
Die reactie eronder is ook mooi:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:36 schreef rooneyelst het volgende:
haha give me a bottle of water!! wtf hebben ze niet gewoon een drankinstallatie aan boord van die gammele wagen?
quote:Trackside Announcer: "Kimi, what happened out there?"
Kimi: "The number 87 Perky Jerky Toyota Camry it cannot turn because it have no water."
Trackside Announcer: "You were experiencing radiator trouble?"
Kimi: "Wait. What?"
Trackside Announcer: "Do you think you'll be able to improve on your finish next race?"
Kimi: "No. My Finnish is fine, I am from Finland. Do you have any water?"
Had je anders verwacht dan? Stel je eens wat minder aan, anders mag je straks van Danny op Twitter sorry zeggenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou dit klinkt echt alsof het uit het diepst van zn hart komt![]()
!!!
McLaren die hier spreekt dames en heren, en niet Lewis.
Godsklere
Lekker boeie wie jij wat gunt of nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:06 schreef vosss het volgende:
Nee natuurlijk had ik niet anders verwacht van die arrogante zak hooi.
Ik mag hopen dat hij nooit meer WC wordt. Ik gun het hem in elk geval NIET.
Dat weet ik ook wel dat het niet relevant is, maar ik wilde toch mijn mening even ventilerenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Lekker boeie wie jij wat gunt of niet
Totaal irrelevant!
Van mij mag Lewis het iig wel proberen dit jaar (doet 'ie toch wel ook al zou het niet mogen van me)... anders wordt het een saai jaar. Kunt zeggen van Lewis wat je wilt maar saai is het niet met hem op de baan (of sinds een par seconden naast de baan).quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel dat het niet relevant is, maar ik wilde toch mijn mening even ventileren
Häkkinen ook nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:35 schreef vosss het volgende:
Ik zeg ook nergens dat ie saai is he.
Bovendien is elke WC gewoon een arrogante klootzak, maar dat even ter zijde (behalve Button dan)
Kunnen ze beter dezelfde motoren gebruiken als de 6 cylinder 2,4 liter turbomotoren die de IndyCar volgend jaar gaat gebruiken. Zijn al drie leveranciers voor: Honda, Chevrolet en Lotus (=Judd).quote:Op maandag 30 mei 2011 16:15 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom houden ze niet gewoon de huidige motoren maar bouwen ze om zodat ze op methanol kunnen lopen? Weinig grote veranderingen dus weinig kosten, maar wel 100% milieuvriendelijk.
O jonge ik was zo kwaad toen ie Kimi ramde bij dat rode licht in de pit godverdomme ik heb sindsdien alleen nog maar PVV gestemd puur en alleen om die actie van Lewisquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:09 schreef rooneyelst het volgende:
hamilton staat bekend om domme acties..crashes..en het niet halen van de pitstraat..en die hoer van hem
Sorry, maar dan ben je echt sneu en geen haar beter dan de Hamilton die jij zo vervloekt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
O jonge ik was zo kwaad toen ie Kimi ramde bij dat rode licht in de pit godverdomme ik heb sindsdien alleen nog maar PVV gestemd puur en alleen om die actie van Lewis
Hee Vosss, nog eens dan hé. Moet je nu echt steeds al die topics volspammen met al je persoonlijke bullshit? Ik weet niet hoe dit met anderen zit maar ik vind het behoorlijk irritant: de "twee-wekelijkse-ik-ben-een-pauper-die-ploegendienst-draait-en-daarom-qualify/race-mist-:(" en die racistische opmerkingen steeds gaan nergens over welke PI je er ook aan vastplakt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:27 schreef vosss het volgende:
Zie de PI
Ik zal nooit van mn leven PVV stemmen
Whehehequote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:02 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie de link met racisme niet, maar dat je een pauper bent klopt natuurlijk wel
Wie nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:42 schreef vosss het volgende:
Overigens is Pirelli voorstander van een verbod op bandenwissels bij code rood.
En dat ben ik met ze eens
Zeker als je leest dat hij zn team volledig genegeerd heeft.quote:Die achtervleugel vond ik wel het summum van bizarriteit, anderzijds, als je het toch van de andere kant probeerd te analiseren, is juist de achtervleugel nog loyaal om een coureur in de strijd te houden, jammer dat het de vleugel van Hamilton was in dit geval en hij heeft imo. weer een aantal stappen terug gedaan op de ladder der proffesionals.
quote:McLaren gaf Hamilton opdracht om uit te vallen
31 mei 2011
Lewis Hamilton blijkt in de slotfase van de Grand Prix van Monaco een opdracht van zijn team te hebben genegeerd. De Brit kreeg, nadat zijn achtervleugel beschadigd was geraakt, de instructie om naar de pits te komen en uit te vallen.
"Ik werd van achteren geraakt, waardoor mijn achtervleugel los kwam te hangen", vertelde de McLaren-coureur. "Ik kreeg te horen dat ik naar de pits moest komen om uit te vallen, maar dat weigerde ik. Achteraf gezien maar goed ook, want daarna werd de rode vlag uitgehangen. Het team kon mijn achtervleugel repareren, waarna ik nog een paar punten kon scoren. Anders had ik nog meer achterstand opgelopen in het kampioenschap." Hamilton was op het moment dat hij de opdracht kreeg om uit te vallen, al niet zo blij met mijn team. "Toen ik voor mijn eerste pitstop naar binnen werd geroepen, stond er niemand klaar", aldus Hamilton. "Ik had mij enorm goed op deze race voorbereid en was de snelste man op de baan. Ik had kunnen winnen."
Hamilton finishte uiteindelijk als zesde, Sebastian Vettel won de race.
Goede call geweest dus van Hamiltonquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker als je leest dat hij zn team volledig genegeerd heeft.
Die riepen hem binnen om uit te vallen met die vleugel en dat deed hij niet.
Als de rode vlag niet was gekomen had ie 100% zeker een meatball moeten krijgen.
En dan achteraf lullen van ja en maar gelukkig dat ik niet naar het team luisterde want toen kwam de rode vlag en konden we repareren en toen kon ik toch nog punten pakken.
quote:Q. What is your view on Pastor's race-ending accident with Lewis Hamilton?
SM: It was a racing incident.
quote:Michael kiest kant van Hamilton in incident met Maldonado
Sam Michael, de aan het eind van dit jaar vertrekkende technisch directeur van Williams, heeft een andere kijk op de botsing tussen Lewis Hamilton en Pastor Maldonado aan het einde van de Grand Prix van de Monaco dan de stewards. Hij vindt de straf voor Hamilton ietwat overdreven en schaart zich achter de lezing van de wereldkampioen van 2008: Het was een race-ongeluk.
Het betekende wel dat Williams veel minder punten overhield aan de Grand Prix van Monaco dan waar het naar op weg leek. Michael: Het is geweldig voor iedereen binnen Williams dat we van de hatelijke nul af zijn en we bedanken Rubens Barrichello daar voor. Het smaakt echter bitterzoet, aangezien Pastor dicht bij een grotere hoeveelheid punten was. Voor Rubens zat er ook meer in totdat de eerste safety car op een ongunstig moment naar buiten kwam. Monaco is altijd een loterij en wat dat betreft mogen we blij zijn dat we er wat punten aan overgehouden hebben.
Prima idd. Meer coureurs doen niet altijd wat ze gezegd wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:30 schreef kepler het volgende:
[..]
Goede call geweest dus van Hamilton
Ze zaten al achter de safety-car op dat moment, dus als code rood er niet was gekomen dan was de race ws gestopt achter de SC. En als de race weer was vrijgegeven op dat moment dan was hij misschien wel naar binnen gegaan.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:25 schreef vosss het volgende:
Wat een zak hooi inderdaad, rijdt ie op een stuk versere banden komt ie er nog niet aan voorbij.
Kampioen-onwaardig!!!!
Ja vanaf het moment dat de auto's lelijk werden is Alfa van Fiatquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:03 schreef vosss het volgende:
Ach ik heb zelf ook jaren in een Fiat rondgereden
Valt Alfa toevallig niet ook onder dat knakenmerk?
Indien ja dan rijdt ik nog steeds in een Fiat
Daar begon zo'n beetje de omslag mee naar betere modellen inderdaadquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:07 schreef vosss het volgende:
Vanaf dat ze lelijk werden??
Ik heb een 156 en ik vind dat toch persoonlijk een mooien auto
Even een vergelijking tussen de inhaalactie op Schumacher en op dezelfde plek op Maldonado.quote:
Tja, bij Schumacher zat Hamilton er beter naast en die besliste hem ruimte te geven, bij Maldonado niet en die stuurt dan ook gewoon in, of Hamilton hiervoor een straf moet krijgen is een tweedequote:Op woensdag 1 juni 2011 11:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Even een vergelijking tussen de inhaalactie op Schumacher en op dezelfde plek op Maldonado.
Bekijk deze beelden eens en geef dan aan wie er fout zit?
http://img23.imageshack.us/img23/8572/hamiltonmonaco2011t1.jpg (copy/paste deze link)
http://img857.imageshack.us/img857/3797/hamiltonmonacoturn1b.jpg (copy/paste deze link)
Toont tevens aan hoe inconsequent Brundle en Coulthard reageren.
imageshack
En een video die aantoont dat Maldonado meerdere keren van zijn lijn afwijkt (blocking) en zo vroeg instuurt dat hij de bocht nooit kon halen zonder over de kerbs te gaan.
En hier Hamilton die Schumacher inhaalt
Ik had meer t idee dat ie veel vroeger instuurde. Maldonado had het op zich zelf in de hand om 7e te worden, en met een team in de positie waarin ze zaten (puntloos) had ie er beter aan gedaan gewoon in te houden.. Of zorgen dat Hamilton er nooit naast had kunnen komen aan de binnenkant, maar daar was het toen al te laat voor.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:32 schreef Tarado het volgende:
Tja, bij Schumacher zat Hamilton er beter naast en die besliste hem ruimte te geven, bij Maldonado niet en die stuurt dan ook gewoon in, of Hamilton hiervoor een straf moet krijgen is een tweede
Dat zou kunnen maar Hamilton zat er nog niet ver genoeg tussen om anders af te dwingen, achteraf is het natuurlijk weer tijd voor Captain HINDSIGHTquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:52 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik had meer t idee dat ie veel vroeger instuurde. Maldonado had het op zich zelf in de hand om 7e te worden, en met een team in de positie waarin ze zaten (puntloos) had ie er beter aan gedaan gewoon in te houden.. Of zorgen dat Hamilton er nooit naast had kunnen komen aan de binnenkant, maar daar was het toen al te laat voor.
Ik heb het idee dat beide gevallen exact hetzelfde zijn. Hamilton zat in beide gevallen naast (maar niet helemaal) de ander en Schumacher geeft hem de ruimte omdat hij er anders tegenaan zou komen en Maldonado stuurt juist te vroeg in, waardoor hij er wel tegenaan komt. (vandaar je idee dat Hamilton er beter naast zit, wat imho niet het geval is)quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tja, bij Schumacher zat Hamilton er beter naast en die besliste hem ruimte te geven, bij Maldonado niet en die stuurt dan ook gewoon in, of Hamilton hiervoor een straf moet krijgen is een tweede
Op het moment dat Schumacher wil insturen is het voorwiel tegen voorwiel wat bij Maldonado niet het geval was maar goed verder ben ik het wel met je eensquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat beide gevallen exact hetzelfde zijn. Hamilton zat in beide gevallen naast (maar niet helemaal) de ander en Schumacher geeft hem de ruimte omdat hij er anders tegenaan zou komen en Maldonado stuurt juist te vroeg in, waardoor hij er wel tegenaan komt. (vandaar je idee dat Hamilton er beter naast zit, wat imho niet het geval is)
Wat opvalt is ook dat in het ene geval het wel wordt gezien als goede inhaalactie, maar in het andere geval niet, omdat de buitenste coureur toch instuurt. Het is of beide goed of beide fout, maar niet de een goed en de ander fout.
IMHO zat Hamilton in beide gevallen niet ver genoeg er naast om de bocht op te eisen (en toont aan dat DRS in Monaco sowieso niet had gemoeten) maar handelde Schumacher het beste van de twee tegenstrevers door Hamilton de ruimte te geven (en daardoor niet te crashen), terwijl Maldonado juist het verkeerde deed door rücksichtslos (en te vroeg) in te sturen om Hamilton af te snijden en zichzelf daardoor te elimineren.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:08 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
De race in Bahrein kan doorgaan jongens!!!!!
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91924quote:Virgin has parted company with technical director Nick Wirth following its disappointing start to the season.
The team had targeted reaching Q2 on a regular basis this year, but has failed to start any higher than the tenth row during the first six races of the season. As a result, Wirth Research is no longer a part of the operation.
Former Renault director of engineering Pat Symonds has overseen the review of Virgin, and is understood to be heading up plans for its 2012 car in his capacity as a consultant.
"The decision has been taken that the team will take greater control of its own destiny," said Marussia Virgin CEO Andy Webb in a statement to AUTOSPORT.
"Accordingly, having consulted with our existing technical partner during the course of the past few weeks, we have been obliged to terminate our relationship with them."
"I believe that the steps we are taking in terms of our technical leadership and operational excellence will provide us with the robust foundation required to go on and achieve our performance objectives in the years ahead. These are bold but positive steps that will enable us to move forward with confidence."
Despite the change in technical direction, the team already has a raft of upgrades and developments that have been signed off by Wirth Research that it plans to introduce in the coming months. It is hoped that these will allow it to close the gap to Team Lotus.
But there is also desire to trial run new development directions with the current Virgin MVR-02 in the latter stages of the season. This could lead to major revisions later in the campaign.
"At this time of year it is commonplace for all teams to start looking ahead to the following racing year, whilst continuing to develop the existing car for the remaining races of the current season," said Webb.
"The upgrades we have planned for the summer races are now passing from the design phase to the production stage and more and more of our focus is turning to 2012.
"In light of our long-term plans we will continue to aggressively pursue this strategy, but as next year's regulations contain few changes we hope that some of the development work aimed at the MVR-03 may also find its way onto the current car."
AUTOSPORT understands that the team is well-advanced with plans to establish its own technical base, with the ex-Arrows and Super Aguri facility at Leafield among the facilities it has evaluated.
There have also been reports that Virgin is seeking a technical partner, with McLaren among the options. This would likely lead to a partnership along similar lines to the one that helped to propel Force India from the back of the grid into regular points scorers over the past two-and-a-half years.
The team would not comment in detail on its new technical structure, but confirmed that these changes have been in the pipeline since emerging Russian sportscar manufacturer Marussia Motors bought into the team last year.
"In November 2010, sports car manufacturer Marussia Motors acquired a significant shareholding in the Marussia Virgin Racing F1 Team, securing the Team's future and underlining the marque's long-term commitment to Formula One," said Webb.
"Over the past six months, Marussia and the Board of Directors have undertaken a comprehensive review in order to ensure that Marussia Virgin Racing has the strongest platform, team of people and resources in place to achieve its long-term ambitions.
"Integral to this review has been an evaluation of the technical direction of Marussia Virgin Racing. Marussia's goal remains to be in a position to be able to challenge for a podium finish at the inaugural Russian Grand Prix in Sochi 2014.
"With this in mind, it is readily apparent that the team must take major steps in order to accelerate its rate of improvement.
"Looking ahead, we will now be pursuing an alternative technical path and look forward to announcing our plans in more detail over the coming weeks."
Virgin is also set to drop its all-CFD development strategy, which was key to it being able to afford to move into F1 in the first place. Now an established team in its second season, it is expected to start a windtunnel testing programme alongside ongoing CFD work.
"At this stage I would like to underline our continued commitment to a cost-efficient commercial model," said Webb. "We maintain our absolute belief in CFD (Computational Fluid Dynamics) as a technology, especially since it continues to become more cost-effective with every year.
"Naturally, we will continue to use every means at our disposal to improve the aerodynamics of our car with immediate effect."
Zo dat is leuk voor hem, zij zijn dan ook de enigen die kunnen beoordelen of hij nu echt zo goed is of dat Schumi gewoon ver over de top is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:23 schreef kepler het volgende:
Mercedes schijnt Rosberg 60 miljoen te bieden voor een contract tot 2016(Volgens de Duitse krant the Bild)
Een reden voor dat hoge salaris schijnt ook de interesse van Ferrari te zijn. Dus Rosberg kan sowieso wel een goede deal verwachten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:23 schreef kepler het volgende:
Mercedes schijnt Rosberg 60 miljoen te bieden voor een contract tot 2016(Volgens de Duitse krant the Bild)
klopt!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:30 schreef vosss het volgende:
Volgens mij valt vandaag een beslissing over Bahrein toch?
quote:FIA beslist over doorgaan Grand Prix van Bahrein
3 juni 2011
Vandaag (vrijdag) wordt eindelijk duidelijk of de Grand Prix van Bahrein dit jaar nog doorgang vindt of niet. Na de politieke onlusten in het land werd de beoogde openingsrace van het seizoen 2011 uitgesteld, maar nog altijd is niet duidelijk of hij later dit jaar nog plaats gaat vinden.
De regering van Bahrein heeft laten weten dat de Formule 1 welkom is, maar het is aan de FIA om te bepalen of het ook echt gaat gebeuren. Het idee was, om de Grand Prix van India te verhuizen naar 11 december, zodat Bahrein nog naar 30 oktober kan. Dat stuitte echter op de nodige weerstand, waardoor het onduidelijk wordt of dat plan het gaat halen.
30 oktober is de datum van de GP van India. Wat gebeurt daar dan mee?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:46 schreef Tarado het volgende:
Bahrein gaat door, datum nog niet bekend gemaakt
30 october maar nog niet officieel bevestigd
nu wel
fawaz_alkhalifa Fawaz Al Khalifa President Information Affairs Authority Bahrein
Fia confirms Bahrain date on 30th of October .
Klikquote:Dochter Bernie Ecclestone showt lingerie
Tamara Ecclestone is het nieuwe gezicht - en lichaam - van het lingeriemerk Ultimo. Het 26-jarige model en tv-presentatrice is de dochter van Formule 1-baas Bernie Ecclestone.
http://www.redbullracing.(...)tion-021243027546084quote:Red Bull Racing has acknowledged the FIA World Motor Sport Councils decision to go ahead with the 2011 Bahrain Grand Prix.
We will go through the correct channels and discuss this decision within the appropriate forum with the other F1 teams and our fellow FOTA members.
quote:Round 1 Bahrain, Sakhir – 11 March
Round 2 Australia, Melbourne – 18 March
Round 3 Malaysia, Sepang – 1 April
Round 4 China, Shanghai – 8 April
Round 5 Korea, Yeongam – 22 April
Round 6 Turkey, Istanbul – 6 May *
Round 7 Spain, Barcelona – 20 May
Round 8 Monaco, Monte Carlo – 27 May
Round 9 Canada, Montreal – 10 June
Round 10 United States, Austin – 17 June
Round 11 Europe, Valencia – 1 July
Round 12 Great Britain, Silverstone – 15 July
Round 13 Germany, Hockenheim – 29 July
Round 14 Hungary, Budapest – 5 August
Round 15 Belgium, Spa – 2 September
Round 16 Italy, Monza – 9 September
Round 17 Singapore – 30 September
Round 18 Japan, Suzuka – 14 October
Round 19 India, Greater Noida – 28 October
Round 20 Abu Dhabi, Yas Marina – 11 November
Round 21 Brazil, São Paulo – 25 November
* Subject to confirmation
quote:De nieuwe regels voor 2013 zijn bekend. Het plan om met turbomotoren te gaan rijden is bevestigd door de FIA en een aantal andere veranderingen zijn ook verduidelijkt.
De auto's zullen vanaf 2013 een viercilinder turbomotor in het achteronder hebben liggen, iets wat de World Motor Sport Council eerder al bevestigde. Op aërodynamisch gebied verandert er ook het één en ander, met de hoogte van de neus als belangrijkste onderdeel. Die moet lager, om het risico bij een zogenaamde t-bone botsing te verminderen.
De bevestiging van de nieuwe regels betekent dat we voor het eerst sinds 1988 turbomotoren zullen horen op de Formule 1-grid. Het maximale toerental van de nieuwe motoren is 12.000.
Zolang ze de top circuits maar niet schrappen ben ik al lang blij, als er afvallers zijn zullen dat zeker niet de big spenders uit het midden oosten zijnquote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:44 schreef zoem het volgende:
In 2013 rijden ze met kerstmis ook nog zeker? Gooi er liever een paar saaie circuits af zoals Bahrein
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nog niet helemaal zeker dus? Weer wachten tot 30 juni
quote:The FIA has left the door open for the introduction of its 2013 Formula 1 regulations, which includes the controversial 1.6-litre turbocharged engines, to be delayed.
The World Motor Sport Council today approved the rules, which include aerodynamic regulations based on those currently in use alongside modifications designed to achieve the target of a 35 per cent reduction in fuel consumption. However, an FIA statement does allow for the possibility of the timing of the rules' introduction to be changed by vote.
Such a vote would be held by the WMSC, but only if F1's stakeholders, which includes the teams and engine manufacturers, demand it.
The statement read: "In consultation with the main stakeholders, and following the outcome of this consultation, a fax vote by the WMSC could be considered by 30 June latest to redefine the implementation date of these technical regulations."
...
Die zou dan naar 11 december gaan. Maar daar zijn de teams niet blij mee. Mede omdat hun medewerkers dan amper vakantie hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
30 oktober is de datum van de GP van India. Wat gebeurt daar dan mee?
Bah. Terug in de tijdquote:
quote:Ik zou bijna gaan denken dat Bernie het gewoon voor het geld doet...![]()
Inderdaad, die man is een ontzettende filantroop. De suggestie alleen al.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:02 schreef Schunckelstar het volgende:
dat geloof ik niet, bernie zou nooit iets doen puur voor het geld
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:05 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad, die man is een ontzettende filantroop. De suggestie alleen al.
Yup, ook de reden dat hij zo voor de GP van Bahrein is. Zo kunnen de mensen aldaar die demonstraties weer vergeten en weer aan leuke dingen denken. Ik kan me dus ook geen grotere weldoener dan Bernie voorstellen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:10 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
![]()
alles uit liefde voor de sport![]()
de suggestie dat deze man iets doet puur uit winstbejag maakt me misselijk
Bahrein grijpt hard in bij protestenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:55 schreef Trystar het volgende:
Bahrain Grand Prix reinstated on 2011 F1 calendar
[..]
http://www.redbullracing.(...)tion-021243027546084
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91981quote:Red Bull driver Mark Webber has expressed his disappointment at the decision to reinstate the Bahrain Grand Prix on the 2011 Formula 1 calendar, and says he 'does not feel comfortable' with the prospect of racing in the country in October.
The FIA announced yesterday that the race - postponed from March due to the political situation in the Gulf state - would take place on 30 October, with the inaugural Indian GP moved to the season finale slot in a new December date to make space for it.
But Webber is still sceptical over whether the Sakhir race will even go ahead.
"My opinion is unchanged since I was first asked about this in late February," he wrote on his personal website.
"Even though a decision has been made, I'll be highly surprised if the Bahrain Grand Prix goes ahead this year."
On the eve of the FIA's meeting, Webber had expressed his concern on his Twitter feed, writing: "When people in a country are being hurt, the issues are bigger than sport. Let's hope the right decision is made."
And in his website column, he reasserted this position, saying returning to Bahrain this year did not reflect well on the sport's morals.
"In my personal opinion, the sport should have taken a much firmer stance earlier this year rather than constantly delaying its decision in hope of being able to re-schedule it in 2011," Webber said.
"It would have sent a very clear message about F1's position on something as fundamental as human rights and how it deals with moral issues.
"It's obvious that the parties involved have struggled to reach a decision but sadly I feel that they still haven't made the right one. Like it or not, F1 and sport in general isn't above having a social responsibility and conscience. I hope F1 is able to return to Bahrain eventually but now isn't the right time."
The Australian added that he fears F1's presence in the country will only exacerbate the political tensions.
"As a competitor I do not feel at all comfortable going there to compete in an event when, despite reassurances to the contrary, it seems inevitable that it will cause more tension for the people of that country," he said.
"I don't understand why my sport wishes to place itself in a position to be a catalyst for that."
Nu dus wel. Wie organiseert de F1? De rijke sjeik, dezelfde sjeiks die mensen aftuigen voor het simpele feit dat ze demonstreren. Die sjeiks gaan de race dus gebruiken dat er totaal niks aan de hand is, dat alles in orde is in Bahrein. Oftewel, F1 wordt een politiek middel, en daar zou niet moeten gebeuren, nog zou men dat goed willen vinden.quote:Op zondag 5 juni 2011 03:59 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dat ze niet moeten zeuren. F1 heeft niets met politiek te maken. Gewoon dat gaspedaal intrappen en niet proberen goedkoop te scoren.
Bovendien, als fan zou je elke extra race moeten verwelkomen.
In dit geval heeft heeft het alles met politiek te maken. Waarom denk je dat Bahrein per se wil dat de race door gaat? Omdat ze ontzettend van de sport houden?quote:Op zondag 5 juni 2011 03:59 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dat ze niet moeten zeuren. F1 heeft niets met politiek te maken. Gewoon dat gaspedaal intrappen en niet proberen goedkoop te scoren.
Oh, dat moet van jou?quote:Bovendien, als fan zou je elke extra race moeten verwelkomen.
Zit WTCC te kijken op Eurosport nu..quote:Op zondag 5 juni 2011 12:12 schreef JohnB52 het volgende:
Is de DTM nog ergens op tv te zien? of WTCC? Verveel me n beetje met die regen buiten...
Hier een filmpje van de vanaf voren gezien :quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |