Wie nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:42 schreef vosss het volgende:
Overigens is Pirelli voorstander van een verbod op bandenwissels bij code rood.
En dat ben ik met ze eens
Zeker als je leest dat hij zn team volledig genegeerd heeft.quote:Die achtervleugel vond ik wel het summum van bizarriteit, anderzijds, als je het toch van de andere kant probeerd te analiseren, is juist de achtervleugel nog loyaal om een coureur in de strijd te houden, jammer dat het de vleugel van Hamilton was in dit geval en hij heeft imo. weer een aantal stappen terug gedaan op de ladder der proffesionals.
quote:McLaren gaf Hamilton opdracht om uit te vallen
31 mei 2011
Lewis Hamilton blijkt in de slotfase van de Grand Prix van Monaco een opdracht van zijn team te hebben genegeerd. De Brit kreeg, nadat zijn achtervleugel beschadigd was geraakt, de instructie om naar de pits te komen en uit te vallen.
"Ik werd van achteren geraakt, waardoor mijn achtervleugel los kwam te hangen", vertelde de McLaren-coureur. "Ik kreeg te horen dat ik naar de pits moest komen om uit te vallen, maar dat weigerde ik. Achteraf gezien maar goed ook, want daarna werd de rode vlag uitgehangen. Het team kon mijn achtervleugel repareren, waarna ik nog een paar punten kon scoren. Anders had ik nog meer achterstand opgelopen in het kampioenschap." Hamilton was op het moment dat hij de opdracht kreeg om uit te vallen, al niet zo blij met mijn team. "Toen ik voor mijn eerste pitstop naar binnen werd geroepen, stond er niemand klaar", aldus Hamilton. "Ik had mij enorm goed op deze race voorbereid en was de snelste man op de baan. Ik had kunnen winnen."
Hamilton finishte uiteindelijk als zesde, Sebastian Vettel won de race.
Goede call geweest dus van Hamiltonquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker als je leest dat hij zn team volledig genegeerd heeft.
Die riepen hem binnen om uit te vallen met die vleugel en dat deed hij niet.
Als de rode vlag niet was gekomen had ie 100% zeker een meatball moeten krijgen.
En dan achteraf lullen van ja en maar gelukkig dat ik niet naar het team luisterde want toen kwam de rode vlag en konden we repareren en toen kon ik toch nog punten pakken.
quote:Q. What is your view on Pastor's race-ending accident with Lewis Hamilton?
SM: It was a racing incident.
quote:Michael kiest kant van Hamilton in incident met Maldonado
Sam Michael, de aan het eind van dit jaar vertrekkende technisch directeur van Williams, heeft een andere kijk op de botsing tussen Lewis Hamilton en Pastor Maldonado aan het einde van de Grand Prix van de Monaco dan de stewards. Hij vindt de straf voor Hamilton ietwat overdreven en schaart zich achter de lezing van de wereldkampioen van 2008: Het was een race-ongeluk.
Het betekende wel dat Williams veel minder punten overhield aan de Grand Prix van Monaco dan waar het naar op weg leek. Michael: Het is geweldig voor iedereen binnen Williams dat we van de hatelijke nul af zijn en we bedanken Rubens Barrichello daar voor. Het smaakt echter bitterzoet, aangezien Pastor dicht bij een grotere hoeveelheid punten was. Voor Rubens zat er ook meer in totdat de eerste safety car op een ongunstig moment naar buiten kwam. Monaco is altijd een loterij en wat dat betreft mogen we blij zijn dat we er wat punten aan overgehouden hebben.
Prima idd. Meer coureurs doen niet altijd wat ze gezegd wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:30 schreef kepler het volgende:
[..]
Goede call geweest dus van Hamilton
Ze zaten al achter de safety-car op dat moment, dus als code rood er niet was gekomen dan was de race ws gestopt achter de SC. En als de race weer was vrijgegeven op dat moment dan was hij misschien wel naar binnen gegaan.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:25 schreef vosss het volgende:
Wat een zak hooi inderdaad, rijdt ie op een stuk versere banden komt ie er nog niet aan voorbij.
Kampioen-onwaardig!!!!
Ja vanaf het moment dat de auto's lelijk werden is Alfa van Fiatquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:03 schreef vosss het volgende:
Ach ik heb zelf ook jaren in een Fiat rondgereden
Valt Alfa toevallig niet ook onder dat knakenmerk?
Indien ja dan rijdt ik nog steeds in een Fiat
Daar begon zo'n beetje de omslag mee naar betere modellen inderdaadquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:07 schreef vosss het volgende:
Vanaf dat ze lelijk werden??
Ik heb een 156 en ik vind dat toch persoonlijk een mooien auto
Even een vergelijking tussen de inhaalactie op Schumacher en op dezelfde plek op Maldonado.quote:
Tja, bij Schumacher zat Hamilton er beter naast en die besliste hem ruimte te geven, bij Maldonado niet en die stuurt dan ook gewoon in, of Hamilton hiervoor een straf moet krijgen is een tweedequote:Op woensdag 1 juni 2011 11:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Even een vergelijking tussen de inhaalactie op Schumacher en op dezelfde plek op Maldonado.
Bekijk deze beelden eens en geef dan aan wie er fout zit?
http://img23.imageshack.us/img23/8572/hamiltonmonaco2011t1.jpg (copy/paste deze link)
http://img857.imageshack.us/img857/3797/hamiltonmonacoturn1b.jpg (copy/paste deze link)
Toont tevens aan hoe inconsequent Brundle en Coulthard reageren.
imageshack
En een video die aantoont dat Maldonado meerdere keren van zijn lijn afwijkt (blocking) en zo vroeg instuurt dat hij de bocht nooit kon halen zonder over de kerbs te gaan.
En hier Hamilton die Schumacher inhaalt
Ik had meer t idee dat ie veel vroeger instuurde. Maldonado had het op zich zelf in de hand om 7e te worden, en met een team in de positie waarin ze zaten (puntloos) had ie er beter aan gedaan gewoon in te houden.. Of zorgen dat Hamilton er nooit naast had kunnen komen aan de binnenkant, maar daar was het toen al te laat voor.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:32 schreef Tarado het volgende:
Tja, bij Schumacher zat Hamilton er beter naast en die besliste hem ruimte te geven, bij Maldonado niet en die stuurt dan ook gewoon in, of Hamilton hiervoor een straf moet krijgen is een tweede
Dat zou kunnen maar Hamilton zat er nog niet ver genoeg tussen om anders af te dwingen, achteraf is het natuurlijk weer tijd voor Captain HINDSIGHTquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:52 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik had meer t idee dat ie veel vroeger instuurde. Maldonado had het op zich zelf in de hand om 7e te worden, en met een team in de positie waarin ze zaten (puntloos) had ie er beter aan gedaan gewoon in te houden.. Of zorgen dat Hamilton er nooit naast had kunnen komen aan de binnenkant, maar daar was het toen al te laat voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |