abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:37:40 #151
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97578166
En dan. Wat als Maldonado de deur wagenwijd open had laten staan, Hamilton had laten passeren? Dan vonden we allemaal dat hij veel te voorzichtig zou rijden. Nu toont hij wat lef en dat is dan ook weer niet goed.....
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97578394
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Tja, bij Schumacher zat Hamilton er beter naast en die besliste hem ruimte te geven, bij Maldonado niet en die stuurt dan ook gewoon in, of Hamilton hiervoor een straf moet krijgen is een tweede
Ik heb het idee dat beide gevallen exact hetzelfde zijn. Hamilton zat in beide gevallen naast (maar niet helemaal) de ander en Schumacher geeft hem de ruimte omdat hij er anders tegenaan zou komen en Maldonado stuurt juist te vroeg in, waardoor hij er wel tegenaan komt. (vandaar je idee dat Hamilton er beter naast zit, wat imho niet het geval is)

Wat opvalt is ook dat in het ene geval het wel wordt gezien als goede inhaalactie, maar in het andere geval niet, omdat de buitenste coureur toch instuurt. Het is of beide goed of beide fout, maar niet de een goed en de ander fout.

IMHO zat Hamilton in beide gevallen niet ver genoeg er naast om de bocht op te eisen (en toont aan dat DRS in Monaco sowieso niet had gemoeten) maar handelde Schumacher het beste van de twee tegenstrevers door Hamilton de ruimte te geven (en daardoor niet te crashen), terwijl Maldonado juist het verkeerde deed door rücksichtslos (en te vroeg) in te sturen om Hamilton af te snijden en zichzelf daardoor te elimineren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:48:12 #153
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97578472
Als Maldonado had ingestuurd daar waar het instuurpunt ligt dan was Hamilton er wel ver genoeg naast geweest.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:01:21 #154
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97578880
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat beide gevallen exact hetzelfde zijn. Hamilton zat in beide gevallen naast (maar niet helemaal) de ander en Schumacher geeft hem de ruimte omdat hij er anders tegenaan zou komen en Maldonado stuurt juist te vroeg in, waardoor hij er wel tegenaan komt. (vandaar je idee dat Hamilton er beter naast zit, wat imho niet het geval is)

Wat opvalt is ook dat in het ene geval het wel wordt gezien als goede inhaalactie, maar in het andere geval niet, omdat de buitenste coureur toch instuurt. Het is of beide goed of beide fout, maar niet de een goed en de ander fout.

IMHO zat Hamilton in beide gevallen niet ver genoeg er naast om de bocht op te eisen (en toont aan dat DRS in Monaco sowieso niet had gemoeten) maar handelde Schumacher het beste van de twee tegenstrevers door Hamilton de ruimte te geven (en daardoor niet te crashen), terwijl Maldonado juist het verkeerde deed door rücksichtslos (en te vroeg) in te sturen om Hamilton af te snijden en zichzelf daardoor te elimineren.
Op het moment dat Schumacher wil insturen is het voorwiel tegen voorwiel wat bij Maldonado niet het geval was maar goed verder ben ik het wel met je eens

Even terzijde ik dacht altijd dat de ongeschreven regel bij racen is dat je pas iemand voorbij bent als jouw voorwiel voor degene zit die je inhaalt, dat is in beide gevallen niet zo
pi_97579112


De race in Bahrein kan doorgaan jongens!!!! :D!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:09:26 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97579154
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:08 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]

De race in Bahrein kan doorgaan jongens!!!! :D!
^O^ _O-
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:37:31 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97604249
Virgin parts company with Wirth

By Edd Straw Wednesday, June 1st 2011, 21:03 GMT

quote:
Virgin has parted company with technical director Nick Wirth following its disappointing start to the season.

The team had targeted reaching Q2 on a regular basis this year, but has failed to start any higher than the tenth row during the first six races of the season. As a result, Wirth Research is no longer a part of the operation.

Former Renault director of engineering Pat Symonds has overseen the review of Virgin, and is understood to be heading up plans for its 2012 car in his capacity as a consultant.

"The decision has been taken that the team will take greater control of its own destiny," said Marussia Virgin CEO Andy Webb in a statement to AUTOSPORT.

"Accordingly, having consulted with our existing technical partner during the course of the past few weeks, we have been obliged to terminate our relationship with them."

"I believe that the steps we are taking in terms of our technical leadership and operational excellence will provide us with the robust foundation required to go on and achieve our performance objectives in the years ahead. These are bold but positive steps that will enable us to move forward with confidence."

Despite the change in technical direction, the team already has a raft of upgrades and developments that have been signed off by Wirth Research that it plans to introduce in the coming months. It is hoped that these will allow it to close the gap to Team Lotus.

But there is also desire to trial run new development directions with the current Virgin MVR-02 in the latter stages of the season. This could lead to major revisions later in the campaign.

"At this time of year it is commonplace for all teams to start looking ahead to the following racing year, whilst continuing to develop the existing car for the remaining races of the current season," said Webb.

"The upgrades we have planned for the summer races are now passing from the design phase to the production stage and more and more of our focus is turning to 2012.

"In light of our long-term plans we will continue to aggressively pursue this strategy, but as next year's regulations contain few changes we hope that some of the development work aimed at the MVR-03 may also find its way onto the current car."

AUTOSPORT understands that the team is well-advanced with plans to establish its own technical base, with the ex-Arrows and Super Aguri facility at Leafield among the facilities it has evaluated.

There have also been reports that Virgin is seeking a technical partner, with McLaren among the options. This would likely lead to a partnership along similar lines to the one that helped to propel Force India from the back of the grid into regular points scorers over the past two-and-a-half years.

The team would not comment in detail on its new technical structure, but confirmed that these changes have been in the pipeline since emerging Russian sportscar manufacturer Marussia Motors bought into the team last year.

"In November 2010, sports car manufacturer Marussia Motors acquired a significant shareholding in the Marussia Virgin Racing F1 Team, securing the Team's future and underlining the marque's long-term commitment to Formula One," said Webb.

"Over the past six months, Marussia and the Board of Directors have undertaken a comprehensive review in order to ensure that Marussia Virgin Racing has the strongest platform, team of people and resources in place to achieve its long-term ambitions.

"Integral to this review has been an evaluation of the technical direction of Marussia Virgin Racing. Marussia's goal remains to be in a position to be able to challenge for a podium finish at the inaugural Russian Grand Prix in Sochi 2014.

"With this in mind, it is readily apparent that the team must take major steps in order to accelerate its rate of improvement.

"Looking ahead, we will now be pursuing an alternative technical path and look forward to announcing our plans in more detail over the coming weeks."

Virgin is also set to drop its all-CFD development strategy, which was key to it being able to afford to move into F1 in the first place. Now an established team in its second season, it is expected to start a windtunnel testing programme alongside ongoing CFD work.

"At this stage I would like to underline our continued commitment to a cost-efficient commercial model," said Webb. "We maintain our absolute belief in CFD (Computational Fluid Dynamics) as a technology, especially since it continues to become more cost-effective with every year.

"Naturally, we will continue to use every means at our disposal to improve the aerodynamics of our car with immediate effect."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91924
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:23:20 #158
34586 kepler
No bounce, no play
pi_97649933
Mercedes schijnt Rosberg 60 miljoen te bieden voor een contract tot 2016 :o (Volgens de Duitse krant the Bild)
The line is a dot to you!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:29:45 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97650085
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:23 schreef kepler het volgende:
Mercedes schijnt Rosberg 60 miljoen te bieden voor een contract tot 2016 :o (Volgens de Duitse krant the Bild)
Zo dat is leuk voor hem, zij zijn dan ook de enigen die kunnen beoordelen of hij nu echt zo goed is of dat Schumi gewoon ver over de top is.
pi_97652899
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:23 schreef kepler het volgende:
Mercedes schijnt Rosberg 60 miljoen te bieden voor een contract tot 2016 :o (Volgens de Duitse krant the Bild)
Een reden voor dat hoge salaris schijnt ook de interesse van Ferrari te zijn. Dus Rosberg kan sowieso wel een goede deal verwachten.
pi_97653216
Rosberg is er in elk geval eentje die een plek in de F1 meer dan waard is wmb.

:Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97653267
Volgens mij valt vandaag een beslissing over Bahrein toch? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:24:13 #163
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_97655016
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:30 schreef vosss het volgende:
Volgens mij valt vandaag een beslissing over Bahrein toch? :)
klopt!

quote:
FIA beslist over doorgaan Grand Prix van Bahrein
3 juni 2011
Vandaag (vrijdag) wordt eindelijk duidelijk of de Grand Prix van Bahrein dit jaar nog doorgang vindt of niet. Na de politieke onlusten in het land werd de beoogde openingsrace van het seizoen 2011 uitgesteld, maar nog altijd is niet duidelijk of hij later dit jaar nog plaats gaat vinden.

De regering van Bahrein heeft laten weten dat de Formule 1 welkom is, maar het is aan de FIA om te bepalen of het ook echt gaat gebeuren. Het idee was, om de Grand Prix van India te verhuizen naar 11 december, zodat Bahrein nog naar 30 oktober kan. Dat stuitte echter op de nodige weerstand, waardoor het onduidelijk wordt of dat plan het gaat halen.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:46:42 #164
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97655712
Bahrein gaat door, datum nog niet bekend gemaakt

30 october maar nog niet officieel bevestigd

nu wel

fawaz_alkhalifa Fawaz Al Khalifa President Information Affairs Authority Bahrein
Fia confirms Bahrain date on 30th of October .

[ Bericht 39% gewijzigd door Tarado op 03-06-2011 14:38:37 ]
pi_97658993
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:46 schreef Tarado het volgende:
Bahrein gaat door, datum nog niet bekend gemaakt

30 october maar nog niet officieel bevestigd

nu wel

fawaz_alkhalifa Fawaz Al Khalifa President Information Affairs Authority Bahrein
Fia confirms Bahrain date on 30th of October .
30 oktober is de datum van de GP van India. Wat gebeurt daar dan mee?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_97659298
F1 gerelateerd nieuws zullen we maar zeggen ;)

quote:
Dochter Bernie Ecclestone showt lingerie
Tamara Ecclestone is het nieuwe gezicht - en lichaam - van het lingeriemerk Ultimo. Het 26-jarige model en tv-presentatrice is de dochter van Formule 1-baas Bernie Ecclestone.
Klik
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97660170
Bahrain Grand Prix reinstated on 2011 F1 calendar

quote:
Red Bull Racing has acknowledged the FIA World Motor Sport Councils decision to go ahead with the 2011 Bahrain Grand Prix.

We will go through the correct channels and discuss this decision within the appropriate forum with the other F1 teams and our fellow FOTA members.
http://www.redbullracing.(...)tion-021243027546084

[ Bericht 40% gewijzigd door Trystar op 03-06-2011 16:21:46 ]
pi_97661762
Volgend jaar 21 races

quote:
Round 1 Bahrain, Sakhir – 11 March
Round 2 Australia, Melbourne – 18 March
Round 3 Malaysia, Sepang – 1 April
Round 4 China, Shanghai – 8 April
Round 5 Korea, Yeongam – 22 April
Round 6 Turkey, Istanbul – 6 May *
Round 7 Spain, Barcelona – 20 May
Round 8 Monaco, Monte Carlo – 27 May
Round 9 Canada, Montreal – 10 June
Round 10 United States, Austin – 17 June
Round 11 Europe, Valencia – 1 July
Round 12 Great Britain, Silverstone – 15 July
Round 13 Germany, Hockenheim – 29 July
Round 14 Hungary, Budapest – 5 August
Round 15 Belgium, Spa – 2 September
Round 16 Italy, Monza – 9 September
Round 17 Singapore – 30 September
Round 18 Japan, Suzuka – 14 October
Round 19 India, Greater Noida – 28 October
Round 20 Abu Dhabi, Yas Marina – 11 November
Round 21 Brazil, São Paulo – 25 November
* Subject to confirmation
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:42:53 #169
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_97661934
21, wat een waanzin :')
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_97661993
4 cylinder turbomotor gaat door

quote:
De nieuwe regels voor 2013 zijn bekend. Het plan om met turbomotoren te gaan rijden is bevestigd door de FIA en een aantal andere veranderingen zijn ook verduidelijkt.

De auto's zullen vanaf 2013 een viercilinder turbomotor in het achteronder hebben liggen, iets wat de World Motor Sport Council eerder al bevestigde. Op aërodynamisch gebied verandert er ook het één en ander, met de hoogte van de neus als belangrijkste onderdeel. Die moet lager, om het risico bij een zogenaamde t-bone botsing te verminderen.

De bevestiging van de nieuwe regels betekent dat we voor het eerst sinds 1988 turbomotoren zullen horen op de Formule 1-grid. Het maximale toerental van de nieuwe motoren is 12.000.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_97662012
In 2013 rijden ze met kerstmis ook nog zeker? Gooi er liever een paar saaie circuits af zoals Bahrein :{
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:48:30 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97662146
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
4 cylinder turbomotor gaat door

[..]

Nog niet helemaal zeker dus? Weer wachten tot 30 juni
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:54:52 #173
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97662370
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:44 schreef zoem het volgende:
In 2013 rijden ze met kerstmis ook nog zeker? Gooi er liever een paar saaie circuits af zoals Bahrein :{
Zolang ze de top circuits maar niet schrappen ben ik al lang blij, als er afvallers zijn zullen dat zeker niet de big spenders uit het midden oosten zijn
pi_97662473
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nog niet helemaal zeker dus? Weer wachten tot 30 juni

Ik lees het ook net
. Turbo gaat door, maar wanneer hangt af van teams en motorenleveranciers. Kan dus ook later worden.
quote:
The FIA has left the door open for the introduction of its 2013 Formula 1 regulations, which includes the controversial 1.6-litre turbocharged engines, to be delayed.

The World Motor Sport Council today approved the rules, which include aerodynamic regulations based on those currently in use alongside modifications designed to achieve the target of a 35 per cent reduction in fuel consumption. However, an FIA statement does allow for the possibility of the timing of the rules' introduction to be changed by vote.

Such a vote would be held by the WMSC, but only if F1's stakeholders, which includes the teams and engine manufacturers, demand it.

The statement read: "In consultation with the main stakeholders, and following the outcome of this consultation, a fax vote by the WMSC could be considered by 30 June latest to redefine the implementation date of these technical regulations."

...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_97663471
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

30 oktober is de datum van de GP van India. Wat gebeurt daar dan mee?
Die zou dan naar 11 december gaan. Maar daar zijn de teams niet blij mee. Mede omdat hun medewerkers dan amper vakantie hebben.

En Texas in juni, dan wordt je als toeschouwer gebraden. :o
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:33:55 #176
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_97663532
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
4 cylinder turbomotor gaat door

[..]

Bah. Terug in de tijd :r.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_97664320
Haha 21 races volgend jaar, beter! Kan mij niet schelen of die monteurs moe worden, hoe meer races hoe beter!
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_97666503
Aan de ene kant ben ik er ook wel voor, hoe meer races, hoe beter.

Maar FIA maakt zich hier volkomen belachelijk mee. Waar zijn de discussies over de budgetten en het groen maken van de F1 ?

Dan gaan ze nu over naar de 4 cylinders met turbo, die eerlijk gezegd helemaal niet zo slecht klinken, maar wel 21 races op de agenda, met meer dan ooit zoveel races buiten Europa ? 1 zo'n extra GP buiten de grenzen van Europa en het hele idee van het economische geneuzel kan al van tafel geschoven worden, want hoeveel vliegtuigen vliegen er met F1-materiaal naar bestemming ?

Als we nu met ca 17 a 18 races blijven zitten, met gemiddeld 9 a 10 GP's in Europa, dan kunnen ze milieutechnisch gezien veel beter bij deze motorconfiguraties blijven, dan zogenaamd Groen te worden, maar wel 4 Grand Prix extra buiten de grenzen van Europa.

Erg geloofwaardig ....

Ik zou bijna gaan denken dat Bernie het gewoon voor het geld doet... _O-
pi_97668554
quote:
Ik zou bijna gaan denken dat Bernie het gewoon voor het geld doet... _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:02:11 #180
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_97668644
dat geloof ik niet, bernie zou nooit iets doen puur voor het geld :N
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_97668772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:02 schreef Schunckelstar het volgende:
dat geloof ik niet, bernie zou nooit iets doen puur voor het geld :N
Inderdaad, die man is een ontzettende filantroop. De suggestie alleen al. :N
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:10:24 #182
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_97668986
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:05 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Inderdaad, die man is een ontzettende filantroop. De suggestie alleen al. :N
:Y

alles uit liefde voor de sport ^O^

de suggestie dat deze man iets doet puur uit winstbejag maakt me misselijk
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_97669082
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:10 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

:Y

alles uit liefde voor de sport ^O^

de suggestie dat deze man iets doet puur uit winstbejag maakt me misselijk
Yup, ook de reden dat hij zo voor de GP van Bahrein is. Zo kunnen de mensen aldaar die demonstraties weer vergeten en weer aan leuke dingen denken. Ik kan me dus ook geen grotere weldoener dan Bernie voorstellen. O+
pi_97676972
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_97678409
Compleet kansloos. Die smerige achterbakse geldwolf mag van mij ter plekke dood neer vallen.

In dat gare kutland heeft de F1 niets te zoeken. :r :r :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97709361
Webber critical of Bahrain decision

quote:
Red Bull driver Mark Webber has expressed his disappointment at the decision to reinstate the Bahrain Grand Prix on the 2011 Formula 1 calendar, and says he 'does not feel comfortable' with the prospect of racing in the country in October.

The FIA announced yesterday that the race - postponed from March due to the political situation in the Gulf state - would take place on 30 October, with the inaugural Indian GP moved to the season finale slot in a new December date to make space for it.

But Webber is still sceptical over whether the Sakhir race will even go ahead.

"My opinion is unchanged since I was first asked about this in late February," he wrote on his personal website.

"Even though a decision has been made, I'll be highly surprised if the Bahrain Grand Prix goes ahead this year."

On the eve of the FIA's meeting, Webber had expressed his concern on his Twitter feed, writing: "When people in a country are being hurt, the issues are bigger than sport. Let's hope the right decision is made."

And in his website column, he reasserted this position, saying returning to Bahrain this year did not reflect well on the sport's morals.

"In my personal opinion, the sport should have taken a much firmer stance earlier this year rather than constantly delaying its decision in hope of being able to re-schedule it in 2011," Webber said.

"It would have sent a very clear message about F1's position on something as fundamental as human rights and how it deals with moral issues.

"It's obvious that the parties involved have struggled to reach a decision but sadly I feel that they still haven't made the right one. Like it or not, F1 and sport in general isn't above having a social responsibility and conscience. I hope F1 is able to return to Bahrain eventually but now isn't the right time."

The Australian added that he fears F1's presence in the country will only exacerbate the political tensions.

"As a competitor I do not feel at all comfortable going there to compete in an event when, despite reassurances to the contrary, it seems inevitable that it will cause more tension for the people of that country," he said.

"I don't understand why my sport wishes to place itself in a position to be a catalyst for that."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91981

Eens met Webber.

Maar goed, het draait om geld. En geld. En nog meer geld... etc...
  zondag 5 juni 2011 @ 03:31:25 #189
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_97725932
Webber dus binnenkort bij Bernie op het matje voor een éénzijdige reality check.
Calm down, please!
  zondag 5 juni 2011 @ 03:59:47 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_97726247
Ik vind dat ze niet moeten zeuren. F1 heeft niets met politiek te maken. Gewoon dat gaspedaal intrappen en niet proberen goedkoop te scoren.

Bovendien, als fan zou je elke extra race moeten verwelkomen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_97727198
Voor de liefhebbers: op TCM is Grand Prix bezig, een F1 film uit de jaren zestig.
Calmer than you are
pi_97728294
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 03:59 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dat ze niet moeten zeuren. F1 heeft niets met politiek te maken. Gewoon dat gaspedaal intrappen en niet proberen goedkoop te scoren.

Bovendien, als fan zou je elke extra race moeten verwelkomen.
Nu dus wel. Wie organiseert de F1? De rijke sjeik, dezelfde sjeiks die mensen aftuigen voor het simpele feit dat ze demonstreren. Die sjeiks gaan de race dus gebruiken dat er totaal niks aan de hand is, dat alles in orde is in Bahrein. Oftewel, F1 wordt een politiek middel, en daar zou niet moeten gebeuren, nog zou men dat goed willen vinden.
Maar ja, Eccle$tone, die NOOIT iets voor het geld doet, en de FIA, die uiteraard kosten wil besparen, maar wel zoveel mogelijk winst wil m aken, hebben schijt aan de onderdrukking, als zij hun geld maar krijgen aan het eind van de maand.
  zondag 5 juni 2011 @ 10:41:52 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97728440
De FOTA heeft nog steeds geen reactie over Bahrein gegeven maar ook veel teams krijgen zoveel Midden Oosten sponsorgeld dat ik me niet kan voorstellen dat ze niet accoord gaan
pi_97728444
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 03:59 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dat ze niet moeten zeuren. F1 heeft niets met politiek te maken. Gewoon dat gaspedaal intrappen en niet proberen goedkoop te scoren.
In dit geval heeft heeft het alles met politiek te maken. Waarom denk je dat Bahrein per se wil dat de race door gaat? Omdat ze ontzettend van de sport houden?
Nee, ze willen dat de wereld beelden als deze maar snel vergeet:

Ze willen laten zien dat er zogenaamd echt he-le-maal niets aan het handje is... het wordt gewoon een propaganda show voor een regime dat net met automatische wapens zijn eigen bevolking neergemaaid heeft.

Mosley heeft hier iets zinnigs over te zeggen, en ik ben het volledig met hem eens:

We will be told that holding the Grand Prix in October will show that, once again, Bahrain is a happy, peaceful country. So why is it wrong for Formula One to go along with this?

Why is this different to running an event in any number of countries where people are oppressed, kept in poverty, held without trial and mistreated (or worse) in prison?

Surely the line has to be drawn when a sporting event is not mere entertainment in a less-than-perfect country, but is being used by an oppressive regime to camouflage its actions.

If a sport accepts this role, it becomes a tool of government. If Formula One allows itself to be used in this way in Bahrain, it will share the regime's guilt as surely as if it went out and helped brutalise unarmed protesters.

It is worth remembering that the trouble in Bahrain began with peaceful protest. The crowds were not seeking the removal of the ruling family, merely a move towards democracy and rights for the Shia majority comparable to those enjoyed by the Sunni elite.

These modest demands were soon met with brutal repression. Demonstrators were shot dead. Protesters were imprisoned and, according to credible reports, hideously mistreated, even tortured and killed.

Doctors and nurses who treated the injured were themselves arrested and imprisoned. When these measures failed to crush the protests, the Bahrain government called in troops from neighbouring Saudi Arabia to crush all opposition with naked force.

Having carried out these horrific acts, the Bahrain government wants to clean up its image. That's where the Grand Prix comes in. By running the race they hope to show the world the troubles were just a small, temporary difficulty and everything is now back to normal.

By agreeing to race there, Formula One becomes complicit in what has happened. It becomes one of the Bahrain government's instruments of repression.

http://www.telegraph.co.u(...)t.html#disqus_thread

quote:
Bovendien, als fan zou je elke extra race moeten verwelkomen.
Oh, dat moet van jou? :')
Ik denk dat de meeste fans zelf wel kunnen bepalen of ze een race verwelkomen of niet.

[ Bericht 21% gewijzigd door roelofjan op 05-06-2011 10:56:44 ]
pi_97730752
Is de DTM nog ergens op tv te zien? of WTCC? Verveel me n beetje met die regen buiten...
pi_97731153
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:12 schreef JohnB52 het volgende:
Is de DTM nog ergens op tv te zien? of WTCC? Verveel me n beetje met die regen buiten...
Zit WTCC te kijken op Eurosport nu..
Where facts are few, experts are many.
pi_97731951
Superleague nu op Rtl7.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 5 juni 2011 @ 12:56:53 #198
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_97732296
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 10:42 schreef roelofjan het volgende:

...

Heb Mosley nooit zo horen praten over racen in China.
Calm down, please!
pi_97732609
Wat n aparte kalender van superleague.

Nu 2 races, en dan in september de volgende
  zondag 5 juni 2011 @ 13:07:25 #200
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_97732658
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')