Ik heb het idee dat beide gevallen exact hetzelfde zijn. Hamilton zat in beide gevallen naast (maar niet helemaal) de ander en Schumacher geeft hem de ruimte omdat hij er anders tegenaan zou komen en Maldonado stuurt juist te vroeg in, waardoor hij er wel tegenaan komt. (vandaar je idee dat Hamilton er beter naast zit, wat imho niet het geval is)quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tja, bij Schumacher zat Hamilton er beter naast en die besliste hem ruimte te geven, bij Maldonado niet en die stuurt dan ook gewoon in, of Hamilton hiervoor een straf moet krijgen is een tweede
Op het moment dat Schumacher wil insturen is het voorwiel tegen voorwiel wat bij Maldonado niet het geval was maar goed verder ben ik het wel met je eensquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat beide gevallen exact hetzelfde zijn. Hamilton zat in beide gevallen naast (maar niet helemaal) de ander en Schumacher geeft hem de ruimte omdat hij er anders tegenaan zou komen en Maldonado stuurt juist te vroeg in, waardoor hij er wel tegenaan komt. (vandaar je idee dat Hamilton er beter naast zit, wat imho niet het geval is)
Wat opvalt is ook dat in het ene geval het wel wordt gezien als goede inhaalactie, maar in het andere geval niet, omdat de buitenste coureur toch instuurt. Het is of beide goed of beide fout, maar niet de een goed en de ander fout.
IMHO zat Hamilton in beide gevallen niet ver genoeg er naast om de bocht op te eisen (en toont aan dat DRS in Monaco sowieso niet had gemoeten) maar handelde Schumacher het beste van de twee tegenstrevers door Hamilton de ruimte te geven (en daardoor niet te crashen), terwijl Maldonado juist het verkeerde deed door rücksichtslos (en te vroeg) in te sturen om Hamilton af te snijden en zichzelf daardoor te elimineren.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:08 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
De race in Bahrein kan doorgaan jongens!!!!!
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91924quote:Virgin has parted company with technical director Nick Wirth following its disappointing start to the season.
The team had targeted reaching Q2 on a regular basis this year, but has failed to start any higher than the tenth row during the first six races of the season. As a result, Wirth Research is no longer a part of the operation.
Former Renault director of engineering Pat Symonds has overseen the review of Virgin, and is understood to be heading up plans for its 2012 car in his capacity as a consultant.
"The decision has been taken that the team will take greater control of its own destiny," said Marussia Virgin CEO Andy Webb in a statement to AUTOSPORT.
"Accordingly, having consulted with our existing technical partner during the course of the past few weeks, we have been obliged to terminate our relationship with them."
"I believe that the steps we are taking in terms of our technical leadership and operational excellence will provide us with the robust foundation required to go on and achieve our performance objectives in the years ahead. These are bold but positive steps that will enable us to move forward with confidence."
Despite the change in technical direction, the team already has a raft of upgrades and developments that have been signed off by Wirth Research that it plans to introduce in the coming months. It is hoped that these will allow it to close the gap to Team Lotus.
But there is also desire to trial run new development directions with the current Virgin MVR-02 in the latter stages of the season. This could lead to major revisions later in the campaign.
"At this time of year it is commonplace for all teams to start looking ahead to the following racing year, whilst continuing to develop the existing car for the remaining races of the current season," said Webb.
"The upgrades we have planned for the summer races are now passing from the design phase to the production stage and more and more of our focus is turning to 2012.
"In light of our long-term plans we will continue to aggressively pursue this strategy, but as next year's regulations contain few changes we hope that some of the development work aimed at the MVR-03 may also find its way onto the current car."
AUTOSPORT understands that the team is well-advanced with plans to establish its own technical base, with the ex-Arrows and Super Aguri facility at Leafield among the facilities it has evaluated.
There have also been reports that Virgin is seeking a technical partner, with McLaren among the options. This would likely lead to a partnership along similar lines to the one that helped to propel Force India from the back of the grid into regular points scorers over the past two-and-a-half years.
The team would not comment in detail on its new technical structure, but confirmed that these changes have been in the pipeline since emerging Russian sportscar manufacturer Marussia Motors bought into the team last year.
"In November 2010, sports car manufacturer Marussia Motors acquired a significant shareholding in the Marussia Virgin Racing F1 Team, securing the Team's future and underlining the marque's long-term commitment to Formula One," said Webb.
"Over the past six months, Marussia and the Board of Directors have undertaken a comprehensive review in order to ensure that Marussia Virgin Racing has the strongest platform, team of people and resources in place to achieve its long-term ambitions.
"Integral to this review has been an evaluation of the technical direction of Marussia Virgin Racing. Marussia's goal remains to be in a position to be able to challenge for a podium finish at the inaugural Russian Grand Prix in Sochi 2014.
"With this in mind, it is readily apparent that the team must take major steps in order to accelerate its rate of improvement.
"Looking ahead, we will now be pursuing an alternative technical path and look forward to announcing our plans in more detail over the coming weeks."
Virgin is also set to drop its all-CFD development strategy, which was key to it being able to afford to move into F1 in the first place. Now an established team in its second season, it is expected to start a windtunnel testing programme alongside ongoing CFD work.
"At this stage I would like to underline our continued commitment to a cost-efficient commercial model," said Webb. "We maintain our absolute belief in CFD (Computational Fluid Dynamics) as a technology, especially since it continues to become more cost-effective with every year.
"Naturally, we will continue to use every means at our disposal to improve the aerodynamics of our car with immediate effect."
Zo dat is leuk voor hem, zij zijn dan ook de enigen die kunnen beoordelen of hij nu echt zo goed is of dat Schumi gewoon ver over de top is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:23 schreef kepler het volgende:
Mercedes schijnt Rosberg 60 miljoen te bieden voor een contract tot 2016(Volgens de Duitse krant the Bild)
Een reden voor dat hoge salaris schijnt ook de interesse van Ferrari te zijn. Dus Rosberg kan sowieso wel een goede deal verwachten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:23 schreef kepler het volgende:
Mercedes schijnt Rosberg 60 miljoen te bieden voor een contract tot 2016(Volgens de Duitse krant the Bild)
klopt!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:30 schreef vosss het volgende:
Volgens mij valt vandaag een beslissing over Bahrein toch?
quote:FIA beslist over doorgaan Grand Prix van Bahrein
3 juni 2011
Vandaag (vrijdag) wordt eindelijk duidelijk of de Grand Prix van Bahrein dit jaar nog doorgang vindt of niet. Na de politieke onlusten in het land werd de beoogde openingsrace van het seizoen 2011 uitgesteld, maar nog altijd is niet duidelijk of hij later dit jaar nog plaats gaat vinden.
De regering van Bahrein heeft laten weten dat de Formule 1 welkom is, maar het is aan de FIA om te bepalen of het ook echt gaat gebeuren. Het idee was, om de Grand Prix van India te verhuizen naar 11 december, zodat Bahrein nog naar 30 oktober kan. Dat stuitte echter op de nodige weerstand, waardoor het onduidelijk wordt of dat plan het gaat halen.
30 oktober is de datum van de GP van India. Wat gebeurt daar dan mee?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:46 schreef Tarado het volgende:
Bahrein gaat door, datum nog niet bekend gemaakt
30 october maar nog niet officieel bevestigd
nu wel
fawaz_alkhalifa Fawaz Al Khalifa President Information Affairs Authority Bahrein
Fia confirms Bahrain date on 30th of October .
Klikquote:Dochter Bernie Ecclestone showt lingerie
Tamara Ecclestone is het nieuwe gezicht - en lichaam - van het lingeriemerk Ultimo. Het 26-jarige model en tv-presentatrice is de dochter van Formule 1-baas Bernie Ecclestone.
http://www.redbullracing.(...)tion-021243027546084quote:Red Bull Racing has acknowledged the FIA World Motor Sport Councils decision to go ahead with the 2011 Bahrain Grand Prix.
We will go through the correct channels and discuss this decision within the appropriate forum with the other F1 teams and our fellow FOTA members.
quote:Round 1 Bahrain, Sakhir – 11 March
Round 2 Australia, Melbourne – 18 March
Round 3 Malaysia, Sepang – 1 April
Round 4 China, Shanghai – 8 April
Round 5 Korea, Yeongam – 22 April
Round 6 Turkey, Istanbul – 6 May *
Round 7 Spain, Barcelona – 20 May
Round 8 Monaco, Monte Carlo – 27 May
Round 9 Canada, Montreal – 10 June
Round 10 United States, Austin – 17 June
Round 11 Europe, Valencia – 1 July
Round 12 Great Britain, Silverstone – 15 July
Round 13 Germany, Hockenheim – 29 July
Round 14 Hungary, Budapest – 5 August
Round 15 Belgium, Spa – 2 September
Round 16 Italy, Monza – 9 September
Round 17 Singapore – 30 September
Round 18 Japan, Suzuka – 14 October
Round 19 India, Greater Noida – 28 October
Round 20 Abu Dhabi, Yas Marina – 11 November
Round 21 Brazil, São Paulo – 25 November
* Subject to confirmation
quote:De nieuwe regels voor 2013 zijn bekend. Het plan om met turbomotoren te gaan rijden is bevestigd door de FIA en een aantal andere veranderingen zijn ook verduidelijkt.
De auto's zullen vanaf 2013 een viercilinder turbomotor in het achteronder hebben liggen, iets wat de World Motor Sport Council eerder al bevestigde. Op aërodynamisch gebied verandert er ook het één en ander, met de hoogte van de neus als belangrijkste onderdeel. Die moet lager, om het risico bij een zogenaamde t-bone botsing te verminderen.
De bevestiging van de nieuwe regels betekent dat we voor het eerst sinds 1988 turbomotoren zullen horen op de Formule 1-grid. Het maximale toerental van de nieuwe motoren is 12.000.
Zolang ze de top circuits maar niet schrappen ben ik al lang blij, als er afvallers zijn zullen dat zeker niet de big spenders uit het midden oosten zijnquote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:44 schreef zoem het volgende:
In 2013 rijden ze met kerstmis ook nog zeker? Gooi er liever een paar saaie circuits af zoals Bahrein
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nog niet helemaal zeker dus? Weer wachten tot 30 juni
quote:The FIA has left the door open for the introduction of its 2013 Formula 1 regulations, which includes the controversial 1.6-litre turbocharged engines, to be delayed.
The World Motor Sport Council today approved the rules, which include aerodynamic regulations based on those currently in use alongside modifications designed to achieve the target of a 35 per cent reduction in fuel consumption. However, an FIA statement does allow for the possibility of the timing of the rules' introduction to be changed by vote.
Such a vote would be held by the WMSC, but only if F1's stakeholders, which includes the teams and engine manufacturers, demand it.
The statement read: "In consultation with the main stakeholders, and following the outcome of this consultation, a fax vote by the WMSC could be considered by 30 June latest to redefine the implementation date of these technical regulations."
...
Die zou dan naar 11 december gaan. Maar daar zijn de teams niet blij mee. Mede omdat hun medewerkers dan amper vakantie hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
30 oktober is de datum van de GP van India. Wat gebeurt daar dan mee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |