Ik begrijp de motivatie van Tony Fernandes ook niet behalve een financiele, het lijkt me dat Group Lotus door deze uitspraak niets anders rest dan de naam Team Lotus te kopenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:11 schreef sasquatsch het volgende:
Feit is dat er niet veel verandert aan de huidige situatie. Team Lotus mag de naam Team Lotus en alles wat er aan kleeft (dus ook het logo) gebruiken. Group Lotus mag de naam Lotus echter ook in de F1 gebruiken, inclusief de (historische) kleuren van Lotus, waardoor er nog steeds geen duidelijkheid is en er nog steeds twee teams met de naam Lotus op de grid staan.
Volgens Group Lotus geeft dit te veel onduidelijkheid en gaan in hoger beroep om deze onduidelijkheid op te helderen. Volgens Group Lotus zijn zij ook de enige die de naam Lotus los mogen gebruiken. Team Lotus zal dit altijd als Team Lotus moeten doen. Group Lotus wil dat zij het alleenrecht op de naam in de Formule 1 moeten krijgen.
[..]
Misschien is dat nu wel zijn bedoeling. Nu hij niet Group Lotus de naam Lotus kan verbieden te gebruiken, zal hij op een andere manier moeten zorgen voor dat zijn team niet verward wordt met Lotus.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik begrijp de motivatie van Tony Fernandes ook niet behalve een financiele, het lijkt me dat Group Lotus door deze uitspraak niets anders rest dan de naam Team Lotus te kopen
Voor de fanatici; hier het volledige vonnis, prettig weekend![]()
Je hebt een Etalagekanaal, dat is kanaal 13. 15 Is de Ziggo Event Channel, Ik last het net ook maar op twitter bij toeval. Ik heb dat kanaal wel gewoon.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 00:41 schreef Atreidez het volgende:
Straks even opnieuw scannen dan, heb op dit moment helemaal geen kanaal 15. Is dat een demo kanaal ofzo, want ik heb geen HD pakket.
quote:Am Montag (30.5.) treffen sich die Motorenhersteller erneut mit FIA-Präsident Jean Todt. Es geht um das Motorenreglement für 2013. Die FIA und Renault wollen Vierzylinder-Turbos. Cosworth, Ferrari und Mercedes favorisieren den V8. Ferrari bringt jetzt den V6-Turbo als Kompromissvorschlag in die festgefahrenen Verhandlungen ein.
Es ist Fünf vor Zwölf. Am kommenden Freitag (3.6.) entscheidet der FIA-Weltrat endgültig über das Motorenreglement ab 2013. Geplant sind Vierzylinder-Turbos mit 1,6 Liter Hubraum, Direkteinspritzung und KERS. Cosworth hat mittlerweile festgestellt, dass die Entwicklungskosten so hoch sind, dass man von den Kunden einen höheren Preis verlangen müsste. Das kann sich aber keiner leisten.
Am Montag (30.5.) treffen sich FIA-Präsident Jean Todt und Vertreter von Mercedes, Ferrari, Renault und Cosworth in Paris ein letztes Mal vor der Weltratsitzung. Ganz oben auf der Agenda steht die Finanzierung der Vierzylinder-Motoren. Cosworth sieht nur eine Möglichkeit, ein Vierzylinder-Projekt kostengünstig auf die Beine zu stellen. "Man müsste bestimmte kostenintensive Entwicklungen gemeinsam bestreiten", überlegt Geschäftsführer Mark Gallagher. "Mercedes könnte den Turbolader für alle entwickeln. Wir könnten im Gegenzug Komponenten für alle Hersteller fertigen. Nur so wäre der Vierzylinder für uns refinanzierbar."
Zu viel Macht für die Hersteller
Ansonsten wäre Cosworth aus dem Geschäft. Für die Formel 1 käme das aus zwei Gründen einer Bankrotterklärung gleich. Ohne Cosworth wäre man komplett von Automobilherstellern abhängig. Mercedes und Ferrari können und wollen ihr Kontingent nicht ausweiten. Renault ist bereit, mehr Kunden zu beliefern, aber nicht das halbe Feld.
Mercedes-Vorstandschef Dieter Zetsche und Ferrari-Präsident Luca di Montezemolo haben Jean Todt in einem Brief unmissverständlich mitgeteilt, dass man auf einem Aufschub der neuen Motorenformel bis 2013 bestehe. Todt fürchtet, dass es dann nie dazu kommt. Deshalb will er seinen Plan durchziehen. Ein Rückzieher käme auch einem Gesichtsverlust gleich, weil Bernie Ecclestone seit langem gegen die von der FIA geplanten Schmalspurmotoren wettert.
Vierzylinder nicht automatisch umweltfreundlicher
Cosworth will aber nicht Opfer einer Schlacht verletzter Egos werden. Cosworth-Mann Gallagher versucht Todt eine Brücke zu bauen: "Die FIA kann ihre Ziele auch mit einem V8 realisieren. KERS und eine limitierte Benzindurchflussmenge sind mit jedem Motortyp möglich. Downsizing auf vier Zylinder bedeutet nicht automatisch Spritsparen und grüne Technologie. Das ist zunächst mal nur Kosmetik."
Um die festgefahrenen Positionen aufzuweichen, versucht es Ferrari jetzt mit einem Kompromissvorschlag. Maranello bringt den V6-Turbo ins Spiel. Das hört sich weniger schmalbrüstig an als ein Vierzylinder-Reihenmotor. Und es wird auch von den Chassisbauern favorisiert. Ein Vierzylinder-Reihenmotor bräuchte einen Hilfsrahmen. Der V6-Turbo ist ein quadratischer Motor und damit von seiner Grundstruktur verwindungssteif.
V6-Turbo als Kompromiss für beide Seiten
Da keiner der Motorhersteller in diese Richtung bis jetzt Vorleistung erbracht hat, könnte ein Sechszylinder frühestens 2015 Wirklichkeit werden. Das wiederum wird Todt nicht schmecken. Andererseits hat der FIA-Präsident sein bestes Argument für die neue Motorenformel verloren. Er erhoffte sich neue Hersteller für die Formel 1. Bis jetzt hat keiner angebissen.
Schlimmer noch: Der VW-Konzern hatte in Paris jahrelang Lobbyarbeit für dieses Triebwerkskonzept betrieben. "Jetzt wollen sie nichts von der Formel 1 wissen", klagt Mercedes-Sportchef Norbert Haug. Tenor im Fahrerlager: "Wenn wir jetzt trotzdem dem Wunsch eines Herstellers folgen, der uns an der Nase herumgeführt hat, machen wir uns lächerlich."
GMTAquote:Op maandag 30 mei 2011 23:16 schreef Swindler het volgende:
http://m.jalopnik.com/580(...)ionwide-series-debut
Kan hem helaas niet goed qouten vanwege mobiele layout. Maar toch de moeite waard.

Nou dit klinkt echt alsof het uit het diepst van zn hart komtquote:Hamilton biedt Massa en Maldonado excuses aan
31 mei 2011
Lewis Hamilton heeft via Twitter zijn excuses aangeboden aan Pastor Maldonado en Felipe Massa. De Brit raakte tijdens de race in Monaco betrokken bij botsingen met beide coureurs en haalde na afloop flink uit naar de stewards.
"Ik wil mijn excuses aanbieden voor mijn prestaties van afgelopen weekend en mijn uitspraken na de race”, schreef Hamilton, die een drive through-penalty en een tijdstraf kreeg. “Het was nooit mijn bedoeling iemand te beledigen en ik wil iedereen bedanken voor de positieve en negatieve berichten. Beide opinies respecteer ik.”
“Massa en Maldonado, als ik jullie heb beledigd, wil ik ook aan jullie mijn excuses aanbieden”, vervolgde de McLaren-coureur. “Jullie zijn beiden fantastische coureurs en ik heb veel respect voor jullie. Het is nu tijd om vooruit te kijken naar Montreal.”
Die reactie eronder is ook mooi:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:36 schreef rooneyelst het volgende:
haha give me a bottle of water!! wtf hebben ze niet gewoon een drankinstallatie aan boord van die gammele wagen?
quote:Trackside Announcer: "Kimi, what happened out there?"
Kimi: "The number 87 Perky Jerky Toyota Camry it cannot turn because it have no water."
Trackside Announcer: "You were experiencing radiator trouble?"
Kimi: "Wait. What?"
Trackside Announcer: "Do you think you'll be able to improve on your finish next race?"
Kimi: "No. My Finnish is fine, I am from Finland. Do you have any water?"
Had je anders verwacht dan? Stel je eens wat minder aan, anders mag je straks van Danny op Twitter sorry zeggenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou dit klinkt echt alsof het uit het diepst van zn hart komt![]()
!!!
McLaren die hier spreekt dames en heren, en niet Lewis.
Godsklere
Lekker boeie wie jij wat gunt of nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:06 schreef vosss het volgende:
Nee natuurlijk had ik niet anders verwacht van die arrogante zak hooi.
Ik mag hopen dat hij nooit meer WC wordt. Ik gun het hem in elk geval NIET.
Dat weet ik ook wel dat het niet relevant is, maar ik wilde toch mijn mening even ventilerenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Lekker boeie wie jij wat gunt of niet
Totaal irrelevant!
Van mij mag Lewis het iig wel proberen dit jaar (doet 'ie toch wel ook al zou het niet mogen van me)... anders wordt het een saai jaar. Kunt zeggen van Lewis wat je wilt maar saai is het niet met hem op de baan (of sinds een par seconden naast de baan).quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel dat het niet relevant is, maar ik wilde toch mijn mening even ventileren
Häkkinen ook nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:35 schreef vosss het volgende:
Ik zeg ook nergens dat ie saai is he.
Bovendien is elke WC gewoon een arrogante klootzak, maar dat even ter zijde (behalve Button dan)
Kunnen ze beter dezelfde motoren gebruiken als de 6 cylinder 2,4 liter turbomotoren die de IndyCar volgend jaar gaat gebruiken. Zijn al drie leveranciers voor: Honda, Chevrolet en Lotus (=Judd).quote:Op maandag 30 mei 2011 16:15 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom houden ze niet gewoon de huidige motoren maar bouwen ze om zodat ze op methanol kunnen lopen? Weinig grote veranderingen dus weinig kosten, maar wel 100% milieuvriendelijk.
O jonge ik was zo kwaad toen ie Kimi ramde bij dat rode licht in de pit godverdomme ik heb sindsdien alleen nog maar PVV gestemd puur en alleen om die actie van Lewisquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:09 schreef rooneyelst het volgende:
hamilton staat bekend om domme acties..crashes..en het niet halen van de pitstraat..en die hoer van hem
Sorry, maar dan ben je echt sneu en geen haar beter dan de Hamilton die jij zo vervloekt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
O jonge ik was zo kwaad toen ie Kimi ramde bij dat rode licht in de pit godverdomme ik heb sindsdien alleen nog maar PVV gestemd puur en alleen om die actie van Lewis
Hee Vosss, nog eens dan hé. Moet je nu echt steeds al die topics volspammen met al je persoonlijke bullshit? Ik weet niet hoe dit met anderen zit maar ik vind het behoorlijk irritant: de "twee-wekelijkse-ik-ben-een-pauper-die-ploegendienst-draait-en-daarom-qualify/race-mist-:(" en die racistische opmerkingen steeds gaan nergens over welke PI je er ook aan vastplakt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:27 schreef vosss het volgende:
Zie de PI
Ik zal nooit van mn leven PVV stemmen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |