Dat lijkt me nogal onzin. Net alsof de 'autovrije zondag' vrijwillig is.quote:Ik noem het bewust "kindervrij", omdat daar een aspect van vrijwilligheid in zit, terwijl dat voor kinderloos niet geldt.
Die vraag heb ik ook wel eens de groep ingegooid in een ver grijs verleden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:22 schreef totebel het volgende:
Omdat ik zelf bewust kindervrij ben krijg ik heel vaak dingen naar mijn hoofd waarvan ik denk "en vraag je dat aan mensen met kinderen ook?"
Ik noem het bewust "kindervrij", omdat daar een aspect van vrijwilligheid in zit, terwijl dat voor kinderloos niet geldt.
Ik blijf erbij dat ik het al dan niet krijgen van kinderen een zeer persoonlijk en intiem iets van het stel in kwestie vind, al is het helaas maar al te vaak de omgeving ( (schoon)ouders ) die dat niet respecteert.
Toch ben ik oprecht heel benieuwd wat voor veel mensen nu de motivatie (if any, het kan ook gewoon een diepgeworteld, niet uit te legen verlangen zijn) is om wel kinderen te krijgen (als het je gegeven is uiteraard).
NIet om elkaar te overtuigen van het eigen gelijk, maar puur menselijke belangstelling.
dat vind ik dan weer onzin, Instinct onderdrukken. Ik hou gewoon niet van kinderen, ik smelt niet bij het zien van een baby en krijg zeker niet de drang om er zelf ook een te hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:30 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal onzin. Net alsof de 'autovrije zondag' vrijwillig is.
Verder is het min of meer 'normaal' dat men een kinderwens heeft, dit is puur instinct als je het mij vraagt. Maar goed, ik geloof best dat iemand dat instinct kan onderdrukken.
Het doel van het leven is duidelijk: het in stand houden van de soort. Er zijn al genoeg andere mensen die dat doen, persoonlijk heb ik die behoefte niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:30 schreef ArnoKlaassen het volgende:
De mens is een sociaal wezen. Als je ouder wordt krijg je minder en minder vrienden cq sociale contacten. Met je kinderen heb je echter een totaal andere sociale band. Daarnaast bouw je iets op. Je ziet je kinderen evolueren en dingen bereiken. Dat geeft een gevoel van voldoening.
Zonder kinderen is het enige waar je op kunt focussen jezelf en dat gaat (imho) op een gegeven moment vervelen en zal de gedachte zich van he meestermaken wat het leven nu precies inhoud en welk doel het heeft
Prima toch? Ik snap dat je je druk maakt over die idiote sociale druk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:44 schreef totebel het volgende:
[..]
Als ik spijt mocht krijgen, heb ik daar alleen mezelf mee. Als een ouder spijt krijgt (en dat soms zelfs ook verwoord naar zijn of haar kinderen) hebben de kinderen daar de last van die er zelf niet om gevraagd hebben om geboren te worden.
Mijn ouwe lul vroeg na 5 min nadat we getrouwd waren of de eerste al in zicht was.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Prima toch? Ik snap dat je je druk maakt over die idiote sociale druk.
Mijn schoonmoeder zou bijna letterlijk het zaad uit me willen trekken voor een tweede kleinkind.
Ook zoiets, dat verplichte tweede kind.![]()
De eerste is er nog niet uit of die heks begint over nr 2.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind baby's vaak verschrikkelijk. Alleen dat gejank en geschijt de hele dag al... En op het moment dat je even lekker rustig boodschappen wil doen lijkt opeens de kinderopvang gesloten te zijn, dat iedereen z'n huilmachine maar meeneemt. Bij de kassa is het dan meestal traditie dat er minstens 4 baby's zo'n 115dB per stuk moeten produceren. Om koppijn van te krijgen. En op het moment dat je de verwekker van dat verschrikkelijke wezen dan staat te bekijken met een blik van "Moet dat nou weer...", krijg je er meestal een terug van "Tja, over een paar jaar staat jouw koter ook de hele winkel bij elkaar te bleren, dat hoort erbij". En over dat laatste hebben ze dan meestal weer gelijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:42 schreef totebel het volgende:
[..]
dat vind ik dan weer onzin, Instinct onderdrukken. Ik hou gewoon niet van kinderen, ik smelt niet bij het zien van een baby en krijg zeker niet de drang om er zelf ook een te hebben.
Wij krijgen steeds gevraagd of het ondertussen geen tijd is om te trouwen...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mijn ouwe lul vroeg na 5 min nadat we getrouwd waren of de eerste al in zicht was.
...als 14 jarige kun je dat makkelijk roepen, zelf net 10 jaar s'nachts zindelijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ah, het wekelijkse 'waarom kinderen topic' inclusief alle 'kinderen zijn jankende schijt-machines'-reacties!
Toch heerlijk dat er altijd weer iemand is die zijn kindervrijheid even in de picture moet zetten om aan te geven hoe 'anders dan anderen' ze wel niet zijn.
Positieve ontwikkeling, toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ah, het wekelijkse 'waarom kinderen topic' inclusief alle 'kinderen zijn jankende schijt-machines'-reacties!
37 en al jaren getrouwdquote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:56 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind baby's vaak verschrikkelijk. Alleen dat gejank en geschijt de hele dag al... En op het moment dat je even lekker rustig boodschappen wil doen lijkt opeens de kinderopvang gesloten te zijn, dat iedereen z'n huilmachine maar meeneemt. Bij de kassa is het dan meestal traditie dat er minstens 4 baby's zo'n 115dB per stuk moeten produceren. Om koppijn van te krijgen. En op het moment dat je de verwekker van dat verschrikkelijke wezen dan staat te bekijken met een blik van "Moet dat nou weer...", krijg je er meestal een terug van "Tja, over een paar jaar staat jouw koter ook de hele winkel bij elkaar te bleren, dat hoort erbij". En over dat laatste hebben ze dan meestal weer gelijk.
Maar goed, hoe oud ben je ondertussen als ik mag vragen?
Niet iedereen zit hier al jaren. Ik zou het verder ook waarderen om geen persoonlijkheidsanalyse op anderen los te laten. Ik ken jou niet, jij kent mij niet. Ik laat jou in je waarde, doe dat ook bij anderen. Dankuquote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:23 schreef Brighteyes het volgende:
Toch heerlijk dat er altijd weer iemand is die zijn kindervrijheid even in de picture moet zetten om aan te geven hoe 'anders dan anderen' ze wel niet zijn.
Het resultaat van zoeken op 'waarom' in de TT in OUD:
Waarom kinderen?
Waarom kinderen # 2
Waarom kinderen #3
Waarom Kinderen #4
Waarom veranderen mensen in ouders?
Waarom veranderen mensen in ouders? Deeltje deux.
Waarom "neem" je kinderen?
Waarom uberhaubt kinderen :{
En dan is er ook nog:
Geen kinderwens...
Geen kinderwens
Geen kinderwens en iedereen roept....
Met een uitstapje naar R&P:
Geen kinderwens
Geen kinderwens # 2
Geen kinderwens #3
Als je geen kinderwens hebt...
Geen kinderwens is dat gek?
Oh, dus kinderen zijn een prima afleiding, zodat je je niet met de grote vragen van het leven bezig hoeft te houden?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:30 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Zonder kinderen is het enige waar je op kunt focussen jezelf en dat gaat (imho) op een gegeven moment vervelen en zal de gedachte zich van he meestermaken wat het leven nu precies inhoud en welk doel het heeft
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:27 schreef totebel het volgende:
[..]
Niet iedereen zit hier al jaren. Ik zou het verder ook waarderen om geen persoonlijkheidsanalyse op anderen los te laten. Ik ken jou niet, jij kent mij niet. Ik laat jou in je waarde, doe dat ook bij anderen. Danku
Mwoah... ik kan me prima met de grote vragen des levens bezighouden naast mijn kind. Dus nee, het is geen vervanging, het is gewoon een gedeelte van de invulling van mijn levenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh, dus kinderen zijn een prima afleiding, zodat je je niet met de grote vragen van het leven bezig hoeft te houden?
Die kunnen zich beter niet hier in OUD melden want dat lijkt me errug gevaarlijk.quote:Daar rust nog steeds een groot taboe op, terwijl het WEL voorkomt, spijtoptanten.
Ja, precies. De reden die ArnoKlaassen gaf vind ik dan ook geen reden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mwoah... ik kan me prima met de grote vragen des levens bezighouden naast mijn kind. Dus nee, het is geen vervanging, het is gewoon een gedeelte van de invulling van mijn leven
Ik zie echt het probleem niet, de een wil een kind, de ander wil een flitsende carriėre, weer een ander wil het allebei. Doe gewoon je ding...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |