abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80398124
Naar aanleiding van een opmerking in het topic over spermadonoren vraag ik me af hoe het eigenlijk komt dat als je geen kinderwens hebt zoveel mensen daarover vallen.

Ikzelf heb wel een stabiele relatie maar geen kinderwens. Mijn partner heeft die ook niet en zoals ons leven er nu en de komende jaren uit gaat zien hebben we daar geen ruimte voor, daarnaast kost het enorm veel tijd, geld en toewijding om een kind goed op te voeden. Die tijd, geld en toewijding besteed ik liever aan andere dingen. Maar belangrijker nog, we hebben ook helemaal geen 'innerlijke drang' om kinderen te krijgen en vader en moeder te worden.

Ik heb trouwens ook niks tegen kinderen, ik vind ze best leuk en begrijp het dat mensen er ontzettend van genieten en het als een kroon op hun relatie zien. Ik vind het ook best leuk om met ouders over hun kinderen te praten, ik ben best geïnteresseerd in hoe zij het beleven etcetera zolang het gesprek niet alleen daarop gericht blijft maar er ook andere dingen aan bod komen.

Waar ik me wel over verbaas zijn de reacties van familie en andere mensen op dat we geen kinderen willen. Ik krijg regelmatig de opmerking 'dat komt nog wel als je wat ouder bent / de dertig gepasseerd bent / je biologische klok gaat vanzelf tikken. En mij is zelfs een keer verteld dat ik tegennatuurlijk ben omdat ik liever andere dingen doe dan kinderen opvoeden.

Pissig word ik er niet meer van, blijkbaar is het normaal om ervan uit te gaan dat iedereen kinderen wil. Maar ik begrijp alleen niet waarom iedereen daar toch vanuit gaat en nog belangrijker, waarom zoveel mensen van die 'dat komt nog wel' reacties geven. Het lijkt wel of ze het niet serieus nemen?

Iemand enig idee hoe dit zit?
pi_80398252
Groot gelijk. Leven lang feesten. Behoefte om je voort te planten (primair, instinctief) is er na een gave neukpartij ook wel weer even uit, dus waarom... Denk dat ik zelf wel kinderen neem maar een heeeeeeele tijd ga wachten tot ik veel minder geef om mijn eigen vrijheid en lusten en me dus 100% kan geven. Zolang ik dit minder dan 100% zeker weet ga ik niks op deze wereld zetten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2010 20:36:43 ]
pi_80398357
Ik weet voor mezelf heel zeker dat ik ooit ergens wel kinderen wil maar ik snap het ook heel goed als je die wilt niet hebben.
Als ik er rationeel naar kijk, snap ik ook soms niet waarom ik ze wel zou willen maar dat zullen de rammelende eierstokken zijn. Het kost inderdaad veel tijd, geld en als ik kijk hoe sommige vrouwen ineens veranderen van leuke, zelfstandige wezens naar slonzige moederkloeken spreek ik mezelf ook nog eens vermanend toe dat het krijgen van kinderen 1 ding is, maar ik wil mezelf daar niet bij verliezen.
Ik vind je niet abnormaal, ieder z'n ding
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_80398403
Mensen die zo'n "dat komt nog wel" reactie geven, dan krijg ik altijd zo'n idee alsof ze ongewenst kinderen hebben en dat goed proberen te maken door jou op te leggen dat je ook wel kinderen zal willen/krijgen na verloop van tijd
pi_80398476
Tevens wil ik hier even flink klagen over moeders die zich na bevalling een vlot en pittig kapsel aan laten meten. Alleen daarom zou ik het risico niet nemen. Dan hebben ze zich voorgeplant en willen ze ineens voor de "comfortabele look" gaan. Nu wacht ik af op de "dat komt nog wel" reactie.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2010 20:40:46 ]
pi_80398511
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:38 schreef Silven het volgende:
Mensen die zo'n "dat komt nog wel" reactie geven, dan krijg ik altijd zo'n idee alsof ze ongewenst kinderen hebben en dat goed proberen te maken door jou op te leggen dat je ook wel kinderen zal willen/krijgen na verloop van tijd
Ik denk dat dat juist de mensen zijn die heel bewust heel jong aan kinderen zijn begonnen en het ouderschap compleet ophemelen en nooit iemand met een postnatale depressie gezien hebben
Ooh en natuurlijk de (al dan niet aanstaande) omageneratie, die roepen dat ook.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:41:04 #7
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_80398540
Dat komt gewoon omdat die mensen niet verder nadenken en zich niet kunnen inleven in een ander.
Ja, behalve soms.
pi_80398637
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:41 schreef Grimbert het volgende:
Dat komt gewoon omdat die mensen niet verder nadenken en zich niet kunnen inleven in een ander.
Ze dulden ook geen enkele tegenreactie die niet in hun straatje past en blijven die dooddoener herhalen dat het nog wel komt.
pi_80398741
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:42 schreef Silven het volgende:

[..]

Ze dulden ook geen enkele tegenreactie die niet in hun straatje past en blijven die dooddoener herhalen dat het nog wel komt.
Vroeger kon ik daar wel eens kwaad om worden. Dan dacht ik van 'hoe kan jij dat nou weten?' En ik vond het ook zo belerend overkomen. Tegenwoordig zeg ik altijd maar dat ik nu nog geen kinderwens heb, niet verwacht die te krijgen maar vanwege alle rammelende eierstokkenverhalen niet 100% uitsluit dat ik daar geen last van krijg.
pi_80399504
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:32 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Iemand enig idee hoe dit zit?
Omdat de meeste mensen zitten vastgeroest in het huisje-boompje-beestje ideaal. En daar horen dus ook kinderen bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2010 21:04:32 ]
pi_80400078
Wat is het probleem?
pi_80400417
http://www.kindervrij.nl/

Je bent niet de enige!
pi_80402632
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:45 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Vroeger kon ik daar wel eens kwaad om worden. Dan dacht ik van 'hoe kan jij dat nou weten?' En ik vond het ook zo belerend overkomen. Tegenwoordig zeg ik altijd maar dat ik nu nog geen kinderwens heb, niet verwacht die te krijgen maar vanwege alle rammelende eierstokkenverhalen niet 100% uitsluit dat ik daar geen last van krijg.
Dat laatste is de spijker op de kop. In feite is het niet belerend maar gewoon de mededeling dat men er zelf vroeger precies zo over dacht en toch van mening veranderd is.

Face it: niemand groeit op met als ideaal een hypotheek, twee drukke banen en twee jengelende kinderen die in een dichtgemetseld schema van school naar hockey worden gereden - en toch komen een hoop mensen daar terecht.

Misschien is het een idee om jezelf af te vragen hoe dat komt, in plaats van te denken dat jij zo anders bent.
pi_80402723
Ook zou ikn ooit meer dan 2 kinderen nemen. Gezien het overbevolkings probleem dat er op relatief krote termijn aan zit te komen vind ik het associaal om je anno 2010 nog als konijnen te vermenigvuldigen tot +4 kinderen (ik noem maar iets). Als iedereen op die tour rond blijft gaan maak je de wereld een hel voor je nageslacht, want de natuur ruimt zo niet goedschiks dan wel kwaadschikt de overbevolking op op haar manier. Maar dat is weer een heel andere discussie aangezien we het hier niet expliciet over velen kinderen hebben.
pi_80402783
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dat laatste is de spijker op de kop. In feite is het niet belerend maar gewoon de mededeling dat men er zelf vroeger precies zo over dacht en toch van mening veranderd is.

Face it: niemand groeit op met als ideaal een hypotheek, twee drukke banen en twee jengelende kinderen die in een dichtgemetseld schema van school naar hockey worden gereden - en toch komen een hoop mensen daar terecht.

Misschien is het een idee om jezelf af te vragen hoe dat komt, in plaats van te denken dat jij zo anders bent.
Dus toch dat het logisch verstand door de goot gaat als de primaire levenbehoefte de kop opsteekt? Zou wel logisch zijn maar tegenwoordig is de mentaliteit van mensen dusdanig veranderd dat deze behoeften onderdrukt kunnen worden zoals zovele behoeften van de mens, we kunnen tegenwoordig ook een fijn leven hebben zonder te voldoen aan de behoefte ons voort te planten. Ik hoop dat die trend zich voortzet. Alles onder voorbehoud natuurlijk, anders krijg ik over een jaar of 10 nog backfire op deze reactie.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2010 22:16:18 ]
  vrijdag 16 april 2010 @ 22:16:53 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_80403020
Toen ik 28 was, wilde ik echt geen kinderen. Had al jaren een stabiele relatie, woonde samen etc. Had ik toen per ongeluk toch zwanger geworden had dat 100% abortus betekend

2 jaar later zat ik bij een IVF-kliniek

Ergens is 'de knop' omgegaan, geheel irrationeel en vooral ook onverwacht.

Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar ik kan me dus heel veel van de reacties als 'wacht maar af' wel voorstellen omdat ik nu datzelfde zou denken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_80403058
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:12 schreef Silven het volgende:
[..]
Dus toch dat het logisch verstand door de goot gaat als de primaire levenbehoefte de kop opsteekt?
Primaire levensbehoefte is het zelf in leven blijven. Kinderen horen bij de levensbehoefte van de soort, maar het is voor het voortbestaan van de soort niet noodzakelijk dat ik ze krijg.

Ik denk niet dat het logisch verstand even op vakantie gaat en bij terugkomst uitroept: "OMG, wat heb je NU gedaan!!"
Integendeel, het logisch verstand wikt en weegt, en maakt keuzes. Je prioriteiten, je inzichten, en het belang dat je hecht aan bepaalde zaken kunnen veranderen.
Het logisch gevolg is dat je logisch verstand tot een andere beslissing kan komen.
pi_80403185
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:16 schreef E.T. het volgende:
Toen ik 28 was, wilde ik echt geen kinderen. Had al jaren een stabiele relatie, woonde samen etc. Had ik toen per ongeluk toch zwanger geworden had dat 100% abortus betekend

2 jaar later zat ik bij een IVF-kliniek

Ergens is 'de knop' omgegaan, geheel irrationeel en vooral ook onverwacht.

Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar ik kan me dus heel veel van de reacties als 'wacht maar af' wel voorstellen omdat ik nu datzelfde zou denken
Je ondertitel klopt dus haha. Ik denk trouwens wel dat dit voor 99% bij vrouwen voorkomt.
pi_80405044
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:20 schreef Silven het volgende:

[..]

Je ondertitel klopt dus haha. Ik denk trouwens wel dat dit voor 99% bij vrouwen voorkomt.
Zo gek is het niet met uitspraken als "30 is de nieuwe 20". Mensen blijven gewoon langer in de fase hangen dat ze vrijheid willen etc. Precies dit dus:
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:32 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

daarnaast kost het enorm veel tijd, geld en toewijding om een kind goed op te voeden. Die tijd, geld en toewijding besteed ik liever aan andere dingen.
Veel mensen worden het op een gegeven moment toch zat. En dan willen ze naar de "volgende fase". Vervelende is wel dat de biologische klok hard begint te tikken naarmate je in de buurt komt van de 30. Mensen generaliseren en vandaar krijg je die reacties. Alsof jij daardoor maar even snel van gedachte veranderd.
pi_80408457
Bij mij zijn "de eierstokken ook nooit gaan rammelen" of is "de knop omgedraaid". Niets tegen kinderen hoor maar zelf nooit de behoefte gehad om ze te krijgen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_80411468
ik ben t helemaal met je eens TS, het is idd raar dat je je moet verantwoorden voor iets dat je NIET gaat doen...

(heb er ook last van)
Merk wel dat ik door die opmerkingen steeds vaker goed ga denken of ik t echt niet wil. Maar t antwoord blijft t zelfde... Hoop alleen niet dat die mensen gelijk krijgen op t moment dat te laat is hahahah Maar dat denk ik niet, heb die aandrang nooit gehad
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 april 2010 @ 08:24:15 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80411514
Ah, het halfjaarlijkse "ik heb geen kinderwens" topic.
pi_80411590
als ik het van een vrouw hoor dan vind ik dat altijd een beetje raar, omdat vrouwen een moederinstinct hebben, voorplanting is een natuurlijke drang

als vrouwen daarvoor bewust kiezen, omdat ze carriere willen maken, dan heb ik daar wel begrip voor, maar als ze zeggen dat ze kinderen over het algemeen maar niks vinden, dan vindt ik het beetje apart, zelfs een afknapper, het willen hebben en zorgen van kinderen heeft toch iets vrouwelijks

ik vind het overigens een goede zaak dat niet iedereen kinderen neemt, want sommige mensen zijn niet geschikt als ouder, daarnaast is dit tegenwoordig een veeleisende maatschappij en je eigen vrijheid telt ook mee.
pi_80411656
Dat ze het niet serieus nemen is gewoon omdat je in de minderheid bent. Vaker dan niet gaan vrouwen uiteindelijk toch wel kinderen krijgen/willen. Het is simpele kansberekening.

Ik wil overigens ook geen kinderen, maar hou wel in m'n achterhoofd dat bij mij ineens ook de knop om kan gaan. Ik dacht wel dat m'n eierstokken zouden gaan rammelen toen ik m'n pasgeboren nichtje in m'n armen had, maar het enige wat ik dacht was ' wat een verantwoordlijkheid' in plaats van ' wat ruikt die lekker, ik wil er ook een'.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 april 2010 @ 08:53:43 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80411701
Ik zou ook niet weten waarom een kind van een ander een trigger zou moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')