Ik denk dat dat juist de mensen zijn die heel bewust heel jong aan kinderen zijn begonnen en het ouderschap compleet ophemelen en nooit iemand met een postnatale depressie gezien hebbenquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:38 schreef Silven het volgende:
Mensen die zo'n "dat komt nog wel" reactie geven, dan krijg ik altijd zo'n idee alsof ze ongewenst kinderen hebben en dat goed proberen te maken door jou op te leggen dat je ook wel kinderen zal willen/krijgen na verloop van tijd
Ze dulden ook geen enkele tegenreactie die niet in hun straatje past en blijven die dooddoener herhalen dat het nog wel komt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:41 schreef Grimbert het volgende:
Dat komt gewoon omdat die mensen niet verder nadenken en zich niet kunnen inleven in een ander.
Vroeger kon ik daar wel eens kwaad om worden. Dan dacht ik van 'hoe kan jij dat nou weten?' En ik vond het ook zo belerend overkomen. Tegenwoordig zeg ik altijd maar dat ik nu nog geen kinderwens heb, niet verwacht die te krijgen maar vanwege alle rammelende eierstokkenverhalen niet 100% uitsluit dat ik daar geen last van krijg.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:42 schreef Silven het volgende:
[..]
Ze dulden ook geen enkele tegenreactie die niet in hun straatje past en blijven die dooddoener herhalen dat het nog wel komt.
Omdat de meeste mensen zitten vastgeroest in het huisje-boompje-beestje ideaal. En daar horen dus ook kinderen bij.quote:
Dat laatste is de spijker op de kop. In feite is het niet belerend maar gewoon de mededeling dat men er zelf vroeger precies zo over dacht en toch van mening veranderd is.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:45 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Vroeger kon ik daar wel eens kwaad om worden. Dan dacht ik van 'hoe kan jij dat nou weten?' En ik vond het ook zo belerend overkomen. Tegenwoordig zeg ik altijd maar dat ik nu nog geen kinderwens heb, niet verwacht die te krijgen maar vanwege alle rammelende eierstokkenverhalen niet 100% uitsluit dat ik daar geen last van krijg.
Dus toch dat het logisch verstand door de goot gaat als de primaire levenbehoefte de kop opsteekt? Zou wel logisch zijn maar tegenwoordig is de mentaliteit van mensen dusdanig veranderd dat deze behoeften onderdrukt kunnen worden zoals zovele behoeften van de mens, we kunnen tegenwoordig ook een fijn leven hebben zonder te voldoen aan de behoefte ons voort te planten. Ik hoop dat die trend zich voortzet. Alles onder voorbehoud natuurlijk, anders krijg ik over een jaar of 10 nog backfire op deze reactie.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:08 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dat laatste is de spijker op de kop. In feite is het niet belerend maar gewoon de mededeling dat men er zelf vroeger precies zo over dacht en toch van mening veranderd is.
Face it: niemand groeit op met als ideaal een hypotheek, twee drukke banen en twee jengelende kinderen die in een dichtgemetseld schema van school naar hockey worden gereden - en toch komen een hoop mensen daar terecht.
Misschien is het een idee om jezelf af te vragen hoe dat komt, in plaats van te denken dat jij zo anders bent.
Primaire levensbehoefte is het zelf in leven blijven. Kinderen horen bij de levensbehoefte van de soort, maar het is voor het voortbestaan van de soort niet noodzakelijk dat ik ze krijg.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:12 schreef Silven het volgende:
[..]
Dus toch dat het logisch verstand door de goot gaat als de primaire levenbehoefte de kop opsteekt?
Je ondertitel klopt dus haha. Ik denk trouwens wel dat dit voor 99% bij vrouwen voorkomt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:16 schreef E.T. het volgende:
Toen ik 28 was, wilde ik echt geen kinderen. Had al jaren een stabiele relatie, woonde samen etc. Had ik toen per ongeluk toch zwanger geworden had dat 100% abortus betekend![]()
2 jaar later zat ik bij een IVF-kliniek![]()
Ergens is 'de knop' omgegaan, geheel irrationeel en vooral ook onverwacht.
Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar ik kan me dus heel veel van de reacties als 'wacht maar af' wel voorstellen omdat ik nu datzelfde zou denken
Zo gek is het niet met uitspraken als "30 is de nieuwe 20". Mensen blijven gewoon langer in de fase hangen dat ze vrijheid willen etc. Precies dit dus:quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:20 schreef Silven het volgende:
[..]
Je ondertitel klopt dus haha. Ik denk trouwens wel dat dit voor 99% bij vrouwen voorkomt.
Veel mensen worden het op een gegeven moment toch zat. En dan willen ze naar de "volgende fase". Vervelende is wel dat de biologische klok hard begint te tikken naarmate je in de buurt komt van de 30. Mensen generaliseren en vandaar krijg je die reacties. Alsof jij daardoor maar even snel van gedachte veranderd.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:32 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
daarnaast kost het enorm veel tijd, geld en toewijding om een kind goed op te voeden. Die tijd, geld en toewijding besteed ik liever aan andere dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |