misschien moet je je afvragen of het niet juist abnormaal en niet-wenselijk is dat jij blijkbaar niet meeverandert ?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:51 schreef Kreator het volgende:
...Overigens doen de mannen net zo hard mee als de vrouwen, dat is zo mogelijk nog erger want je denkt in het begin dat je nog een anti-front kunt opbouwen met de mannen. ...
Waarom zou ik het op een verjaardag alléén nog maar over zwangerschappen/kinderen moeten hebben als iemand anders (meestal slechts 1 of 2 in de groep) de keus maakt om koters in deze verpauperde wereld te zetten? Dat is toch de omgekeerde wereld?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:59 schreef marit1978 het volgende:
misschien moet je je afvragen of het niet juist abnormaal en niet-wenselijk is dat jij blijkbaar niet meeverandert ?
Eeeehmm neequote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:59 schreef marit1978 het volgende:
[..]
misschien moet je je afvragen of het niet juist abnormaal en niet-wenselijk is dat jij blijkbaar niet meeverandert ?
Goede samenvatting.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:01 schreef HeatWave het volgende:
99% van de ouders is opeens sociaal nergens meer voor te porren.
Het interesseert ze gewoon niet. Als m'n beste vriend jarig is, komen daar dus nu 2 baby's en 5 kinderen onder de 4 jaar mee. Hoe moet je het dan nog ergens anders over hebben? Ik vind het de verantwoordelijkheid vd gastheer om te zeggen dat die kinderen dan uberhaupt al niet welkom zijn en de verantwoordelijkheid vd ouders om ze gewoon thuis te laten. Je kán het dan niet eens ergens anders over hebben, vanwege alle geschreeuw en getetter van die kinderen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:06 schreef Belana het volgende:
Ik snap je irritatie dus wel, ik denk dat ik die ook zou hebben zelfs! Ik zou zeggen, als je dit met vrienden hebt, probeer het bespreekbaar te maken, misschien zijn mensen zich er niet van bewust
Niet omdat ze kansloos zijn, maar gewoon zich er niet van bewust.
Amen! Krea beantwoord je PM eensquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:11 schreef remlof het volgende:
Ben het helemaal eens met het betoog van TS. Het asociale gedrag van newbie-ouders doet hele vriendengroepen uit elkaar vallen. Ik denk dat het voortkomt uit oude gereformeerde/katholieke groepsdruk om er maar vooral zoveel mogelijk kindertjes uit te persen, iets dat veel van ons misschien nog onbewust van hun ouders hebben meegekregen.
waarom is degene die "niet" verandert degene die zou moéten veranderen?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:59 schreef marit1978 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik allemaal wel (bijzonder, hart-smeltend etc). Maar (vooral) moeders van het eerste kind houden dus niet op. Ze gaan maar door, eeuwig en altijd. Jarenlang. Ik vind dat echt zooooooooo egoistisch. Fuck off met je kinderen. Ik krijg op die manier al een antipathie voor het kind vóór het geboren is.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:12 schreef dutchie het volgende:
verhaal
Ik zou niet weten waarom niet, laat iedereen dat nou eens voor zichzelf bepalen .quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:15 schreef on_air het volgende:
Het kan mooi zijn, kinderen hebben, zwanger zijn, maar het moet niet je levensdoel/instelling worden.
Het is niet gezond. Hou een leven, dat waarderen je kinderen later ook. Anders krijg je net als 80% van de huidige generatie kutkoters van die veel te dikke aandachtsgeile ADHD kinderen, omdat hun ouders ervoor hebben gekozen zelf geen leven meer te hebben.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:17 schreef N.icka het volgende:
Ik zou niet weten waarom niet, laat iedereen dat nou eens voor zichzelf bepalen .
Oh absoluut, ga vooral je gang! Als dat je een volwaardig leven schenkt zeker doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:17 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet, laat iedereen dat nou eens voor zichzelf bepalen .
Nee , JII vindt het niet gezond , dat is heel wat anders en je conclussies zijn nergens op gebasseerdquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het is niet gezond. Hou een leven, dat waarderen je kinderen later ook. Anders krijg je net als 80% van de huidige generatie kutkoters van die veel te dikke aandachtsgeile ADHD kinderen, omdat hun ouders ervoor hebben gekozen zelf geen leven meer te hebben.
En als de kinderen dan eindelijk op zich zelf wonen weten ze niet meer wat ze moeten met hun leven, afgezien van zielig doen ivm "lege-nest-syndroom".quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het is niet gezond. Hou een leven, dat waarderen je kinderen later ook. Anders krijg je net als 80% van de huidige generatie kutkoters van die veel te dikke aandachtsgeile ADHD kinderen, omdat hun ouders ervoor hebben gekozen zelf geen leven meer te hebben.
...en als ze dan niet de godganze uitgaansavond verneukt met gebrabbel over die koters, dan heb je de uitzondering op de regel te pakken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:20 schreef Ingetje79 het volgende:
Net een maand geleden bevallen van de 2e en ze kan niet wachten om weer es gezellig met ons op stap te gaan
Ach , mensen om je heen hebben altijd wel wat te zeiken over alles en iedereen .quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:21 schreef on_air het volgende:
[..]
Oh absoluut, ga vooral je gang! Als dat je een volwaardig leven schenkt zeker doen.
Alleen in aansluiting op TS's OP lijkt het me voor mensen erom heen niet altijd net zo'n groot succes.
In het geval van je daarmee compleet distanciëren van anderen en de rest van de wereld en het leven om je heen.
tja, dat er kinderen op een verjaardag komen vind ik niet zo gek, als er in de vriendenkring mensen met kinderen zijn, als de verjaardag overdag is dan he. het is in vriendschappen een betje geven en een beetje nemen. ik snap wel, dat als je niet van kinderen houdt, dat dat dan een enorme opgave is, want dan stoor je je enorm aan die drukte, dat begrijp ik wel. de ouders zelf zijn er aan gewend en hebben er niet zo'n last van denk ik. Dat ze het allen maar over hun kinderen hebben snap ik niet. Dit is ook iets wat echt niet voor iedere ouder geldt denk ik. Niet in mijn vriendenkring iig.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het interesseert ze gewoon niet. Als m'n beste vriend jarig is, komen daar dus nu 2 baby's en 5 kinderen onder de 4 jaar mee. Hoe moet je het dan nog ergens anders over hebben? Ik vind het de verantwoordelijkheid vd gastheer om te zeggen dat die kinderen dan uberhaupt al niet welkom zijn en de verantwoordelijkheid vd ouders om ze gewoon thuis te laten. Je kán het dan niet eens ergens anders over hebben, vanwege alle geschreeuw en getetter van die kinderen.
Tot overmaat van ramp praten ze dus als de kinderen een dvd'tje zitten te kijken continue alleen maar over koters. Nergens anders over. Dat lijkt me toch een enorm sociaal isolement, maar goed dat zal mijn perceptie zijn.
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat ik ze daarop moet wijzen, zien ze dat zelf dan niet? En willen ze het niet eens over voetbal (ofzo) hebben? Of winkelen... of whatever? vanwaar de drang?
Dat is het hem dus idd. het is wel "toegestaan" om een feestje totaal te verdraaien zodat het alleen nog over kinderen gaat, maar het zal niet in mijn hoofd opkomen om in een gemixed gezelschap de hele avond iedereen te dwingen om over voetbal te praten.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja dat snap ik allemaal wel (bijzonder, hart-smeltend etc). Maar (vooral) moeders van het eerste kind houden dus niet op. Ze gaan maar door, eeuwig en altijd. Jarenlang. Ik vind dat echt zooooooooo egoistisch. Fuck off met je kinderen. Ik krijg op die manier al een antipathie voor het kind vóór het geboren is.
Het lijkt wel of jonge ouders de meest egocentrische mensen op aarde zijn. Je auto-vergelijking is wel treffend. Als ik daar de hele avond over zou praten, zouden de vrouwen ook niet blij worden. Dus waarom andersom wel?
Overigens ben ik niet persé tegen kinderen hoor, ik heb gewoon iets tegen het eeuwige gewauwel erover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |