en nu is mijn vraag aan al die ouders hier
Waaaaaarom in hemelsnaam
wegen de voordelen echt tegen de nadelen op ???
zoo groot is die evolutionaire drang tot voortplanten toch ook niet ??
en om alleen maar door een of andere oer drang de rest van je leven aan een kind vast te zitten ... je moet het maar willen
maar ja hoe zien jullie dit
quote:ga jij nou eerst maar eens een keer neuken, dan praten we wel weer!
Op dinsdag 22 juli 2003 21:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zie af en toe wat topic uit dit OUD forum voorbij komenen nu is mijn vraag aan al die ouders hier
Waaaaaarom in hemelsnaam
![]()
wegen de voordelen echt tegen de nadelen op ???
zoo groot is die evolutionaire drang tot voortplanten toch ook niet ??en om alleen maar door een of andere oer drang de rest van je leven aan een kind vast te zitten ... je moet het maar willen
maar ja hoe zien jullie dit
[Dit bericht is gewijzigd door paarse_paashaas op 22-07-2003 21:33]
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 21:33 schreef paarse_paashaas het volgende:[..]
ga jij nou eerst maar eenseen keer neuken, dan praten we wel weer!
Wat overigens niet wil niet zeggen dat het alleen maar kommer en kwel is, natuurlijk niet. Het is gewoon ook ontzettend leuk, lief, hartverwarmend, etc. etc..
quote:Wat heeft neuken tegenwoordig nog perse met kinderen te maken, dacht dat we daar anticoncepti middelen voor hadden ontwikkeld.
Op dinsdag 22 juli 2003 21:33 schreef paarse_paashaas het volgende:[..]
ga jij nou eerst maar eens een keer neuken, dan praten we wel weer!
Ik neuk graag, maar kinderen hoef ik (nu) toch echt nog niet, en ik ben er echt niet zeker van dat ik later van mening ga verandering, eerder tegengesteld.
quote:wat trouwens ook geen ramp zou zijn
Op dinsdag 22 juli 2003 21:36 schreef Nausicaa het volgende:
Is geen rationele beslissing. Gelukkig niet, want dan waren we met z'n allen al lang geleden uitgestorven.
quote:maarja of dat opweegt tegen het ontbreken van vrijheid iig de eerste 10 jaar. En alle andere dingen ( huilbabies, schreeuwbabies, vervelebende kinderen, gepeste kinderen, pestende kinderen, pubers, criminelen in de dop ga zo maar door )
Wat overigens niet wil niet zeggen dat het alleen maar kommer en kwel is, natuurlijk niet. Het is gewoon ook ontzettend leuk, lief, hartverwarmend, etc. etc..
zowiezo is mijn DNA het niet waard aan iemand doorgeven te worden duss
Het is een natuurlijke drang / behoefte voor velen; de kinderwens is op zich niet rationeel en daarmee het daadwerkelijk besluit ook niet.
quote:Tegenwoordig is (de overmate aan) nageslacht eerder een bedreiging voor de wereld dan een noodzakelijkheid om te overleven.
Op dinsdag 22 juli 2003 21:36 schreef Nausicaa het volgende:
Is geen rationele beslissing. Gelukkig niet, want dan waren we met z'n allen al lang geleden uitgestorven.Wat overigens niet wil niet zeggen dat het alleen maar kommer en kwel is, natuurlijk niet. Het is gewoon ook ontzettend leuk, lief, hartverwarmend, etc. etc..
En steeds meer (hoogopgeleide) mensen betrekken in sterke mate rationaliteit bij hun keuze om wel/dan niet kinderen proberen te krijgen.
quote:laat maar waaien, was een beetje erg incrowd opmerking, mrk ik wel!
Op dinsdag 22 juli 2003 21:37 schreef CoReTeX het volgende:[..]
Wat heeft neuken tegenwoordig nog perse met kinderen te maken, dacht dat we daar anticoncepti middelen voor hadden ontwikkeld.
Ik neuk graag, maar kinderen hoef ik (nu) toch echt nog niet, en ik ben er echt niet zeker van dat ik later van mening ga verandering, eerder tegengesteld.
quote:precies een drang en dan zit je met de gevolgen opgescheept
Op dinsdag 22 juli 2003 21:40 schreef MetalMessiah het volgende:
Kinderen krijgen is niet iets wat je besluit nadat je een lijstje met voors en tegens tegen elkaar hebt afgewogen.Het is een natuurlijke drang / behoefte voor velen; de kinderwens is op zich niet rationeel en daarmee het daadwerkelijk besluit ook niet.
quote:die van een jaar of 8,9 anders niet echt meer!
Op dinsdag 22 juli 2003 21:44 schreef DJKoster het volgende:
Kindertjes zijn lief
We gaan in bovenstaande verder, daar staan al veel zinvolle reacties in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |