abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games zondag 20 april 2003 @ 00:23:22 #1
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_9890052
Ik heb laatst nog even een discussie gehad met enkele meiden die kinderen later wilden hebben. Enige wat ik daaruit kon concluderen was: omdat ze zo leuk zijn

Ja maar waarom is dat zo leuk dan?
Ik zou echt niet voor de lol een geval van 3 kilo door een gleuf van 5 cm willen duwen.

Ligt het een beetje aan de vrouwen? omdat ze standaard al zo'n beetje verzorgend gen hebben zijn dat begint te ontwikkelen in de tijd van barbiepoppen. (ik noem hier maar even wat)

Mocht het alleen om de sex gaan, hoef je niet perse kinderen te nemen.

Persoonlijk vind ik het allemaal zo geromantiseerd (fleurig gebracht) lijkt wel of mensen niet eens in de gaten hebben wat de gevolgen zijn nadat er een kind geboren is. Ik vind wel dat kinderen nemen een goeie reden moet hebben. Enige reden die ik zou kunnen bedenken is zorgen voor nageslacht van je familie. Maja, dat begint ook haast op een verplichting te lijken.

Enkele punten waar mensen soms niet aan denken:

Wil je wel een kind neerzetten op deze aardkloot? De wereld wordt er namelijk niet fleuriger op in deze toestand. (even botweg gezegd)

Enig idee wat zo'n kind kost? (ik hoor al mensen zeiken dat ze nooit meer op vakantie kunnen gaan)

Tegenwoordig willen beide ouders hun baan behouden, wie zorgt voor zo'n kind? (en niet zeggen de babysitter of kindercrash)

Oke, ik moet eerlijk zeggen ben er ook nog lang NIET aan toe. Maar m'n ouders lopen me nu al een beetje te pushen dat ik snel moet gaan trouwen en kinderen moet gaan krijgen. For god sake!, ik ben 22. Heftige discussie daarover gehad. Maar goed zit in ons cultuurtje waarschijnlijk.

Even ter duidelijkheid vermelden: Ik heb geen hekel aan kinderen. Ik kan goed opschieten met m'n neefjes en nichtjes.

Maar ik wil wel enkele goede redenen weten waarom mensen graag kinderen willen hebben. Lijkt me toch een interessante issue...

Wel graag een beetje serieuze reacties graag...

[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 20-04-2003 00:32]

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_9890084
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
kindercrash

sorry

22 en je ouders beginnen al te zeuren? hoe oud waren zij toen ze kinderen kregen? mij lijkt de gemiddelde leeftijd voor zoiets ergens rond de 30 ofzo

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_9890095
de wereld draait niet om mij.... ik draai om de wereld heen...
  Redactie Games zondag 20 april 2003 @ 00:27:06 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_9890096
mijn ouders waren 25
  Redactie Games zondag 20 april 2003 @ 00:28:33 #5
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_9890119
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:27 schreef drea het volgende:
www.kindervrij.nl
Ik zeg niet dat ik nooit kinderen wil krijgen. Ik vraag me alleen af wat zo de redenen zijn waarom mensen kinderen nemen.
pi_9890132
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
mijn ouders waren 25
Zeg tegen je ouders dat je homo bent, zullen ze niet meer zeiken om kinderen .
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_9890158
ik zie geen redenen kinderen te nemen slash krijgen.
ik vindt ze niet leuk en voel niet de behoefte om mijn vrije leven en vakanties en natuurlijk niet te vergeten TIJD EN AANDACHT te geven.

sorry ikben geen moeder en een kindje is bij mij niet welkom.
ik wel 2 katten en 3 goudvissen, hartsikke leuk...

pi_9890171
"Kinderen nemen"? Kinderen "neem" je niet! Kinderen krijg je.
pi_9890202
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:32 schreef Bits het volgende:
Je neukt er toch zelf voor?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_9890229
neuken en kinder krijgen is heel wat anders.
hoewel ik ze zelf leiver niet krijg , ben ik van mening dat een kind krijgen een geschenk is van moeder natuur.
  Redactie Games zondag 20 april 2003 @ 00:37:38 #11
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_9890233
quote:
Sorry, maaruh ik vind dit onzin. Mensen kiezen in een relatie ervoor om kinderen te nemen. Tenzij je vrouw bent en je ongewenst zwanger wordt(verkrachting). Voor de rest zijn er genoeg voorbehoedsmiddelen op de markt die dat tegenhouden als je niet wilt. Tja en vrijen zonder condoom is gewoon iemand z'n eigen schuld vind ik.
pi_9890242
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:36 schreef drea het volgende:
neuken en kinder krijgen is heel wat anders.
hoewel ik ze zelf leiver niet krijg , ben ik van mening dat een kind krijgen een geschenk is van moeder natuur.
Maar dat besluit maak je zelf. Iets krijgen is vaak onverwacht.
pi_9890245
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:34 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Het idee is dat sommige mensen geen kinderen kunnen krijgen en dat het dan ongevoelig is om het te hebben over kinderen nemen, alsof dat iets is wat iedereen zo maar even kan doen. Maar ik vind het ook wat overdreven sensitief.
  zondag 20 april 2003 @ 00:38:28 #14
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_9890246
quote:
juist
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 20 april 2003 @ 00:39:09 #15
3011 E.T.
pi_9890254
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:38 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Maar dat besluit maak je zelf. Iets krijgen is vaak onverwacht.

nee, nemen is iets vanzelfsprekends
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_9890258
Wacht maar tot je groter bent en er een hebt............

Een kind is het mooiste dat je kan overkomen.....
en ik hou het bij 1 kind zodat hij alle aandacht en verzorging kan krijgen die hij nodig heeft en verdiend...

zucht
pi_9890267
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:37 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Sorry, maaruh ik vind dit onzin. Mensen kiezen in een relatie ervoor om kinderen te nemen. Tenzij je vrouw bent en je ongewenst zwanger wordt(verkrachting). Voor de rest zijn er genoeg voorbehoedsmiddelen op de markt die dat tegenhouden als je niet wilt. Tja en vrijen zonder condoom is gewoon iemand z'n eigen schuld vind ik.

je moest eens weten hoe veel vrouwen er zijn die maar wat graag een kind zouden "nemen" maar dat niet kunnen
pi_9890268
quote:
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:34 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 20 april 2003 00:37 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ben het toch eens met de laatste 2, van wie krijg je ze tenslotte? Neehoor, je kiest er zelf voor. Of als je pech hebt lukt het niet..
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
pi_9890293
quote:
Nee kinderen produceer je.
Hmmzz....
pi_9890297
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:39 schreef E.T. het volgende:

[..]

nee, nemen is iets vanzelfsprekends

Het is ook in de meeste gevallen vanzelfsprekend. De mensen die niet in staat zijn kinderen te nemen zijn hierbij zwaar in de minderheid dus ik vind dat je wel van 'nemen' kunt spreken.
pi_9890299
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:39 schreef AngelWings het volgende:
Wacht maar tot je groter bent en er een hebt............

Een kind is het mooiste dat je kan overkomen.....
en ik hou het bij 1 kind zodat hij alle aandacht en verzorging kan krijgen die hij nodig heeft en verdiend...

sorry met alle respect voor al ouders, niet iedereen is daarvoor weggelegd, voor mij hoeft het echt niet hoor.
ik hou er niet van dat het me op deze manier wordt opgedrongen dat dat over een poosje wel zo is , omdat jullie dat zo leuk vinden
  Redactie Games zondag 20 april 2003 @ 00:43:25 #22
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_9890305
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:40 schreef Bits het volgende:

[..]

je moest eens weten hoe veel vrouwen er zijn die maar wat graag een kind zouden "nemen" maar dat niet kunnen

Kijk hier heb je het over mensen die onvruchtbaar zijn. Maar dan nog is m'n vraag niet beantwoord waarom ze die graag willen hebben...
  zondag 20 april 2003 @ 00:43:42 #23
3011 E.T.
pi_9890310
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:43 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Het is ook in de meeste gevallen vanzelfsprekend. De mensen die niet in staat zijn kinderen te nemen zijn hierbij zwaar in de minderheid dus ik vind dat je wel van 'nemen' kunt spreken.

1 op de 6 stellen heeft medische hulp nodig
ZO vanzelfsprekend is het 't allemaal niet meer
pi_9890313
Je hebt helemaal gelijk;mensen nemen kinderen omdat ze weten dat het kan,maar ze beseffen absoluut niet dat ze een mens op de wereld zetten die daar (op de lange termijn) helemaal niet om gevraagd heeft
Blijf maar baren,blijf maar baren,blijf maar baren...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 april 2003 @ 00:46:21 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_9890343
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:44 schreef ilona-scuderia het volgende:
Je hebt helemaal gelijk;mensen nemen kinderen omdat ze weten dat het kan,maar ze beseffen absoluut niet dat ze een mens op de wereld zetten die daar (op de lange termijn) helemaal niet om gevraagd heeft
Blijf maar baren,blijf maar baren,blijf maar baren...
Er zijn anders zat mensen die daar wel heel bewust over MOETEN nadenken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')