Ik geloof dat ik het niet eens kan beargumenteren.

Gelukkig maar trouwens vind ik.

Het had iig voor mij niks te maken met de AOW, en ook niet met 'klonen' of 'iets van ons samen'.
Ik weet alleen dat ik altijd heb geweten dat ik een kindje wilde. Als ik naar anderen keek met hun kinderen, dan wilde ik dat ook.
En nu Sasha er is klopt dat ook gewoon. Dat waar ik altijd verlangend naar keek (jaja, sentimenteel wijf, sue me) is er nu gewoon, heb ik nu gewoon. Idd de onvoorwaardelijke liefde, maar ook trots en gewoon de constante fascinatie van kijken naar dat kleine jongetje. Kijken naar hoe hij groeit, hem helpen bij de dingen die hij steeds weer leert en ontdekt, maar hem ook zelf laten ontdekken etc. etc.
Waarom ik dat wilde? Geen idee. Het leek mij gewoon een heel mooi iets om mee te maken. En dat is het ook. Meekijken bij een ander (nichtje, neefje, kindje van vrienden) is gewoon niet hetzelfde voor mij.
Sorry, beter dan dit kan ik het niet zeggen. Mss is het idd wel gewoon een kwestie van 'weten'.
En over je eigen twijfel. Ik durf je eigenlijk bijna wel te bezweren dat je angsten ongegrond zijn. Gevoelens voor een kindje zijn in niks te vergelijken met die voor een partner. Althans, bij mij iig niet en als ik zo eens om me heen kijk bij anderen ook niet.
Ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat kindjes met reden zo ontzetten lief en vertederend zijn, en zoveel liefde vragen en geven als ze klein zijn om er zo voor te zorgen dat je een buffertje hebt voor als dat niet meer zo is.
Want nog steeds kan ik me niets voorstellen bij een knul van 16 met zweetvoeten en een grote mond.
Ze zeggen dat je daar vanzelf in mee groeit, daar vertrouw ik dan maar op.