abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:25:04 #1
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63141193
Omdat het anders offtopic is in het kinderbijslag topic en ik hier eigenlijk ook wel benieuwd naar ben.
Dit omdat ik het moeilijk vind voor mezelf te formuleren waarom ik kinderen zou willen.

Waarom heb jij gekozen voor kinderen?
Was het een bewuste keuze, heb je de natuur zijn gang laten gaan, of is er echt sprake van family planning bij jou en je partner?

TS: twijfelt heel erg. Ik zou het niet doen om een 'kindje van ons samen' te hebben. En een kloon van mezelf lijkt me al helemaal niet leuk ( ik zou jaloers zijn ! )
Is het heel erg dat ik wel begin na te denken over de toekomst, en ik de gedachte om helemaal alleen oud te worden een heel enge vind?
pi_63141226
Om de AOW van de kinderlozen zeker te stellen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63141265
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:25 schreef SHE het volgende:
Is het heel erg dat ik wel begin na te denken over de toekomst, en ik de gedachte om helemaal alleen oud te worden een heel enge vind?
Neuh, volgens mij heel normaal als je rond de 30 bent (ben je toch?).
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 november 2008 @ 21:28:55 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63141346
Gewoon... leuk....

En ja ze waren nogal geplanned... op de laatste na.
pi_63141406
quote:
Gewoon... leuk....

En ja ze waren nogal geplanned.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:31:35 #6
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63141475
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

Neuh, volgens mij heel normaal als je rond de 30 bent (ben je toch?).
thank god! ja, ik ben idd 30.

het leek me een nogal egoistische gedachte. Een kind nemen omdat je geen eenzame bejaarde wil zijn
Ik heb namelijk nog niet die onbedwingbare drang tot kinderen nemen. Wel hormonale vlagen, maar die zijn ook zo weer voorbij en dan ben ik altijd weer blij dat ik geen zaad gezocht heb

Is kinderen krijgen/nemen zoiets wat je weet? net als de ware?
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:33:17 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_63141546
Zaadzoeken. Tsja t'is weer es wat anders dan golddiggen
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_63141645
Hm, een kind krijgen is toch sowieso egoistisch? Dat kind heeft er immers nooit om gevraagd.
En ik heb ook heel lang getwijfeld. met mijn ratio dan. Mijn gevoel wist (al dan niet tijdelijk weggedrukt) heel goed wat ik wilde....
En als ik zo af en toe jouw posts lees weet jouw gevoel het ook al lang...
pi_63141653
Ja ik denk het wel. (edit: dat je dat voelt dus, net als de ware...)
Mijn eierstokken rammelen zo hard dat bij Reinhilde de kopjes uit de kast trillen (toch? )
Dat heb ik altijd al gehad maar dat is de laatste 2 jaar veel erger geworden.
Maar het helpt wel dat lief wat dat betreft op één lijn zit met mij. Ik denk dat als jij wel heel graag wil maar je lief niet dat je het dan toch automatisch op een iets lager pitje zet ofzo.
Ik ben nog vrij jong voor huidige begrippen om aan kinderen te beginnen maar toch zou ik echt niets anders liever willen op dit moment. Om de redenen die jij noemt, eenzame bejaarde haha, maar ook omdat ik denk/vind/hoop/weet dat ik nog zo ontzettend enorm veel liefde te geven heb, en die wil ik zo graag met een kindje delen.

/kwijlpost over.

En om ze in hippe kleertjes te steken natuurlijk
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63141701
Ik heb bij de wens om zwanger te raken nooit nagedacht over al dan niet alleen oud worden. Bij mijn tweede zwangerschap dacht ik ook niet dat ik nog een kindje wilde omdat mijn eerste kindje dan niet alleen zou zijn. Nee.. want als ik alleen oud zou worden zou ik ook niet beter weten en een enigst kind weet vaak ook niet beter.

Maar waarom dat wel? Moeilijk te omschrijven.. Ik denk dat het een oergevoel was, een natuurlijke drang.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:39:36 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63141753
Ja, dat hoor ik vaker..dat enorm veel liefde te geven.
Nu is dat voor mij een punt, want dat heb ik helemaal niet. Ik vind het soms al een opgave om het in mijn partner te steken, laat staan in nog een mens.
Niet omdat ik een trut ben ofzo, integendeel, maar omdat de wereld om mij draait Ik vind het moeilijk om mezelf weg te cijferen en die wereld met een ander te delen.
Dus ik denk dan ook automatisch dat ik wellicht beter geen kinderen kan nemen

Erg he?
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:43:27 #12
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63141921
Ja, da's wel erg ja .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63141928
Liefde voor je kind gaat zo vanzelf.. echt
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:43:43 #14
24188 Belana
kloon van belana
pi_63141931
Ik wist het nooit zeker. Een vaag gevoel van "niet kinderloos oud willen worden" heeft mee gespeeld. Ik was er zeker van dat ALS ik dan er aan begon, ik er maar 1 zou krijgen.
Ik heb nu 2 prachtige zoons en ik vind het echt fijn om een gezin te hebben.
Enorme aandrang is er nooit echt geweest, maar het idee dat er nooit een kind zou zijn wat zou rondkruipen, dat idee vond ik echt niet leuk, dat gaf bij mij de doorslag.
ik zou echter nooit de medische malle molen ingestapt zijn als het niet op natuurlijke manier zou zijn gelukt en dan zou ik volkomen gelukkig zijn geweest ook.
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 november 2008 @ 21:43:52 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63141939
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:39 schreef SHE het volgende:
Nu is dat voor mij een punt, want dat heb ik helemaal niet. Ik vind het soms al een opgave om het in mijn partner te steken, laat staan in nog een mens.
Niet omdat ik een trut ben ofzo, integendeel, maar omdat de wereld om mij draait Ik vind het moeilijk om mezelf weg te cijferen en die wereld met een ander te delen.

Erg he?
Nee, wel verstandig. Want kinderen eisen heel wat meer dan een partner.
pi_63141943
Ik was hetzelfde als TS, totdat ik me ineens anders ging voelen. Na 2 jaar nadenken toch besloten om het te proberen...
Beste beslissing van mijn leven!!!
En ja, ook mijn dochter is de leukste, liefste en de knapste.
Everyone is entitled to My opinion.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 november 2008 @ 21:44:37 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63141968
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:43 schreef Koosje het volgende:
Liefde voor je kind gaat zo vanzelf.. echt
Wel een erg naïeve stelling.... helaas.
pi_63141970
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:39 schreef SHE het volgende:

Erg he?
Hahaha, nee niet erg, zelfkennis is goed

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gevoel niet ken. Niet dat ik nou zo'n moeder Theresa ben ofzo, maar mijn wereld draait wel degelijk vaker om iemand anders dan om mijzelf.
Maar misschien vind jouw inner-self het wel tijd dat je eens iemand anders in the centre of attention plaatst

Maar ik denk niet dat je het om die reden zou moeten laten hoor, als zoiets eenmaal zover is dan kan ik me niet voorstellen dat je iets anders kan en wil dan het in het midden van je wereld te plaatsen. (uitzonderingen daargelaten, maar ik ga er niet van uit dat jij tot die uitzonderingen hoort )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:45:53 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_63142016
en SHE, het vraagt en kost inderdaad heel veel energie, een kind. Het is wel iets waar je in groeit ofzo, maar het vergt veel van je soms. Van de 1 meer als van de ander denk ik, maar gezien jouw gedachten hierover denk ik dat het jou echt veel zou kosten en dan moet je je idd afvragen of je dat wel wilt
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:46:13 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63142037
Ik geloof dat ik het niet eens kan beargumenteren. Gelukkig maar trouwens vind ik.
Het had iig voor mij niks te maken met de AOW, en ook niet met 'klonen' of 'iets van ons samen'.

Ik weet alleen dat ik altijd heb geweten dat ik een kindje wilde. Als ik naar anderen keek met hun kinderen, dan wilde ik dat ook.
En nu Sasha er is klopt dat ook gewoon. Dat waar ik altijd verlangend naar keek (jaja, sentimenteel wijf, sue me) is er nu gewoon, heb ik nu gewoon. Idd de onvoorwaardelijke liefde, maar ook trots en gewoon de constante fascinatie van kijken naar dat kleine jongetje. Kijken naar hoe hij groeit, hem helpen bij de dingen die hij steeds weer leert en ontdekt, maar hem ook zelf laten ontdekken etc. etc.

Waarom ik dat wilde? Geen idee. Het leek mij gewoon een heel mooi iets om mee te maken. En dat is het ook. Meekijken bij een ander (nichtje, neefje, kindje van vrienden) is gewoon niet hetzelfde voor mij.

Sorry, beter dan dit kan ik het niet zeggen. Mss is het idd wel gewoon een kwestie van 'weten'.

En over je eigen twijfel. Ik durf je eigenlijk bijna wel te bezweren dat je angsten ongegrond zijn. Gevoelens voor een kindje zijn in niks te vergelijken met die voor een partner. Althans, bij mij iig niet en als ik zo eens om me heen kijk bij anderen ook niet.
Ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat kindjes met reden zo ontzetten lief en vertederend zijn, en zoveel liefde vragen en geven als ze klein zijn om er zo voor te zorgen dat je een buffertje hebt voor als dat niet meer zo is.
Want nog steeds kan ik me niets voorstellen bij een knul van 16 met zweetvoeten en een grote mond.
Ze zeggen dat je daar vanzelf in mee groeit, daar vertrouw ik dan maar op.
pi_63142048
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wel een erg naïeve stelling.... helaas.
ík hoef er in elk geval niet veel moeite voor te doen om mijn kinderen liefde te geven. Jij?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 november 2008 @ 21:47:12 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63142084
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:46 schreef Koosje het volgende:

[..]

ík hoef er in elk geval niet veel moeite voor te doen om mijn kinderen liefde te geven. Jij?
Ik niet, maar gezien het feit dat huiselijk geweld en kindermishandeling schering en inslag zijn is het NIET vanzelfsprekend.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:48:25 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63142140
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik niet, maar gezien het feit dat huiselijk geweld en kindermishandeling schering en inslag zijn is het NIET vanzelfsprekend.
Ik zou een kindje nooit slaan
pi_63142175
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:48 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik zou een kindje nooit slaan
Hahahhaa, ik wou net zeggen, ik ging er dus inderdaad gemakshalve even vanuit dat je dat achterwege zou laten, daar breken je nagels namelijk van
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:49:18 #25
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63142180
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zijn vast geen mensen die zich al jaren druk maken of ze nou wel of niet aan kinderen moeten beginnen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')