abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20801685
en je toch steeds moeten verdedigen, tegen alle vooroordelen:
-je weet maar nooit...
-toen ik zo oud was als jij....
-je bent nog jong...
-het ligt aan je relaties...
-etc etc

ik heb nooit de wens gehad om kinderen te willen krijgen, eerder gesteld het tegenover gestelde.
Ik kan me niet voorstellen dat...
Ik volg een werkgerelateerde cursus en daarin kwam naar voren, waaraan je als aanstaand ouder allemaal 'moet' voldoen. Ik kan me dat van meelf ABSOLUUT NIET voorstellen dat ik dat wil, kan etc...
en toch, moet ik me maar steeds 'verdedigen'. Over 9 jaar sta je er heel anders in... jaha denk ik dan, maar 9 jaar geleden wist ik ook al wat ik nu weet en voel. Natuurlijk zal die klok gaan tikken, maar als een ander gevoel zoveel sterker is?????
Hoe moet ik om gaan met deze vooroordelen die mensen maar continue op me blijven afvuren?
  vrijdag 23 juli 2004 @ 02:24:31 #2
15600 BB-King
Long live the King!
pi_20801746
Ach, ik zeg maar altijd zo; je weet maar nooit hoe je later hierover gaat denken want toen ik zo oud was als jij dacht ik eigenlijk precies hetzelfde. Je bent nog jong en je houd er een andere denkwijze aan over en dat kan drastisch veranderen naarmate je ouder wordt. Het ligt aan je relaties ook, want misschien wil je aanstaande man wel graag dat zijn familienaam blijft voortbestaan en tja etc etc kan zo nog wel door blijven gaan maar dit wilde ik toch even kwijt.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_20801762
zucht en dit hoor ik dus steeds!
pi_20802039
Het kán ook heel goed dat je er later heel anders over denkt. Dan kan je nu wel zeggen dat dat nooooooooit zal gebeuren, maar dat weet je gewoon nog niet. Mensen veranderen, en je weet van tevoren niet op welke manier je gaat veranderen.
Kan me voorstellen dat je af en toe weleens baalt van het commentaar van anderen, daar vraag je niet om, dus dat zou iedereen lekker voor zich moeten houden. Maar is het werkelijk een serieus probleem? Het lijkt me niet dat je dagelijks lastig gevallen wordt door dergelijke betweters, dus zo erg zal het wel niet zijn.
Misschien moet je je er wat minder druk om maken en niet elke keer je keuze verdedigen en in discussie gaan.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_20802153
weet je wat het is... het voelt niet als een keuze...
als het een keuze was, is er een twijfelveld... het past gewoonweg echt niet bij me...
ik werk zelfs nu met kids in de leeftijd van ongeboren tot 8 jr... ik kan me er niks bij voorstellen, wil en kan die verantwoordelijkheid niet. Beroepsmatig tot daar aan toe...
Maar iedereen blijft maar herhalen.... het kan zijn dat je er later bladiebla... en ja het zou zo kunnen zijn, maar ik weet wat ik voel, ik weet wat ik denk, ik heb een idee wat ik nog zou kunnen gaan voelen, ik weet waarbij ik me prettig voel, ik voel me zo en ik voel ook dat kinderen niet in mijn leven passen, ondanks alle goede adviezen en veranderingen die kunnen plaats vinden. Ik weet en voel wat ik voel... wrom kan dat niet, zonder bv bovenstaand reacties....
WAT kan ik daar nou es aan doen?????
pi_20802277
Keihard schijt aan hebben, net als ik.
Ze accepteren het vanzelf wel een keer, vooral als je je een paar keer zéér duidelijk uitlaat...
pi_20802289
Door mensen zoals jij sterft de bevolking uit
Es ist gelogen, daß Videogames Kinder beeinflussen. Hätte PacMan das getan, würden wir heute durch dunkle Räume irren, Pillen fressen und elektronische Musik hören.
pi_20802330
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 03:16 schreef President303 het volgende:
Door mensen zoals jij sterft de bevolking uit
doe jij toch wat bter je best.
dooddoener
en ik vind het niet zo slecht om de boel uit laten sterven hoor. noem mij maar egoistisch!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 03:28:15 #9
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20802343
Ach.....Ik heb nooit een kinderwens gehad...

Ik zou niet tegen de drukte van een kind kunnen wennen. Alhoewel je er wel weer een compleet (opvoedings en geloofsbepaald) en een zaligmakend gevoel (het verlengde van je eigen 'ik') voor terug krijgt. Is het hebben van kinderen een vorm van egoistme. ?!.. (mijn kind staat op de eerste plaats)..Zijn er niet genoeg andere kinderen die een betere kans behoren te verdienen dan weer een nieuwe (liefdes) baby te moeten maken.

Beter een duidelijke keuze te maken (voor jezelf/gezin), dan dat je een kind op de wereld zet die je (emotioneel) niet goed kunt/wilt onderhouden. Hoewel ik ook stelletjes ken die geen kinderen wilden hebben er achteraf toch eentje hebben gekregen en je raad het al..... ze zijn er ziels gelukkig mee.

Als je A zegt... dan moet je ook B zeggen.......
pi_20802352
Ik zeg al niet eens A!
Ik zeg GK!
pi_20802361
ik wil niet zagen he
maar ik ken wel wat kinderloze mensen en eens die 50-60 geworden zijn, dan hebben ze er spijt van dat ze geen kinderen hebben.
huizen en auto's kun je kopen zeggen ze dan, kinderen niet
en op die leeftijd verlies je je andere familie en opeens sta je alleen op de wereld, met enkel nog je kennissen.

en als iedereen zoals jij zou denken, zou het menselijk ras vlug uitgestorven zijn. Dus eigenlijk ben jij abnormaal
pi_20802363
Als je 60 bent loop je achter een kinderwagen met een plaspop erin .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 23 juli 2004 @ 03:35:43 #13
89730 Drugshond
pi_20802368
Het menselijk ras uitgestorven..... (uche).... zoek eens wat statistieken op.
Maar je hebt wel een beetje gelijk, hoe zie je eigenlijk je oude dag. ?!
Maar omgekeerd kun je vrienden/vriendinnen/kenissen kiezen, familie heb je al.
pi_20802385
juist, zussen willen wel kids, vriendinnen aantal ook, kan best leuke tante zijn
en anders is de pil van drion allang in ziekenfonds dan...
glukkig houdt er hier iemand wel van manowar, maar dat was dan weer offtopic.
pi_20802398
oo manowar liefhebster?

dan moet je ZEKER kinderen krijgen, liefst zo veel mogelijk
en hen naar HEAVY METAL leren luisteren

als je babbelzz@manowar.be (ofzo) wil hoef je maar mailtje te sturen naar me @ manowar.be

(toevallig ook geen megadeth fan? Hun nieuwe album (staat al op illegale irc's) is eeeeechhht goed ! gewoon super
  vrijdag 23 juli 2004 @ 03:44:53 #16
89730 Drugshond
pi_20802428
geen kinderen ?
  vrijdag 23 juli 2004 @ 03:47:41 #18
89730 Drugshond
pi_20802432
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 03:42 schreef www.manowar.be het volgende:
dan moet je ZEKER kinderen krijgen, liefst zo veel mogelijk
en hen naar HEAVY METAL leren luisteren
(niks mis met metal overigens)
pi_20802437
my first metal shirt schaf ik inmiddels al aan voor vrienden...

en megadad ( ) staat hier ook wat in de kast van, maar is erg offtopic...
open een ander topic, pleur hier de link en i'll be yours...

nu graag ontopic.. thanx
  vrijdag 23 juli 2004 @ 03:50:32 #20
89730 Drugshond
  vrijdag 23 juli 2004 @ 05:15:15 #21
9830 Dr.Vork
Moet ik hier iets tiepen?
pi_20802689
Hoe oud/jong ben je dan?

Gewoon meelullen en wat grappen. Niet duidelijk zijn en niet in dicussie gaan. Laat het lekker overwaaien zo'n gesprek.

Kinderen? Ja een stuk of 16. Sja, de pil is uit het pakket hè.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 09:05:50 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_20803381
Tja, ik zou zeggen, maak je er niet druk om. Als jij geen kinderen wilt, dan toch niet? Ik zou een dergelijke discussie niet eens aangaan eigenlijk. Je wilt geen kinderen, punt.
Maar de discussie lokt blijkbaar ook, want waarom post je het anders hier?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 09:13:58 #23
43556 miss_dynastie
pi_20803476
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 03:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

GK ! ... que ?
geen kinderen, denk ik
pi_20803484
Ja, hoe oud ben je?

Maar goed, in jouw verhaal herken ik wel iets waar ik mij altijd aan erger: de egoitische gedachtengang van verschillende mensen. Zij denken allemaal voor jouw dat het goed komt: "joh, tegen die tijd denk je anders..." of "je klok tikt door". Net nog niet de woorden als: "stel je niet aan" of zo. Joh, lik me reet. Ik zeg heel vaak dan: denk lekker aan jezelf, ik denk wel aan mijzelf. Of: respecteer mij eens gewoon hoe ik ben. Respect, daar gaat het om, maar o zo veel mensen hebben daar moeite mee. Ik snap dat niet.
  † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 09:17:14 #25
43556 miss_dynastie
pi_20803507
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 03:33 schreef www.manowar.be het volgende:
maar ik ken wel wat kinderloze mensen en eens die 50-60 geworden zijn, dan hebben ze er spijt van dat ze geen kinderen hebben.
huizen en auto's kun je kopen zeggen ze dan, kinderen niet
en op die leeftijd verlies je je andere familie en opeens sta je alleen op de wereld, met enkel nog je kennissen.
Dus? Ga eens kijken in de bejaardentehuizen hoeveel mensen er alleen zitten op zon- en feestdagen (en alle andere dagen van de week). Het is echt een fabeltje dat kinderen je oude dagsvoorziening zijn, tenminste, hier in Nederland wel. Meestal is het toch echt 'We moeten naar oma'. Om nou voor dat beeld je hele leven aan te passen Omgekeerd: als je geen kinderen krijgt, kun je in de regel véél meer tijd steken in je sociale leven, waardoor er hechte vriendschappen ontstaan en blijven. Daar kun je ook veel aan hebben als de nood aan de man komt, of als je het gewoon gezellig wil hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')