Bij Olivier past maar één naam en dat is Adriaanquote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Er was geen nieuwe volgens mij?
Bij Olivier komt ie met maar één naam die er bij past. Nou dat is dan een makkelijke keuze![]()
Silvijn.
1 van mijn beste vrienden heet Silvan, vind ik mooiquote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:55 schreef huuphuup het volgende:
hahaha sandra, wendy, anita, allemaal niets mis mee op zich, maar wel een beetje erg eh... geweest zeg maar![]()
Net als mijn naam, die hoor ik nu ook nauwelijks meer gegeven worden, terwijl ie in mijn eigen generatie nog best wel veel voorkomt.
Silvijn vind ik wel leuk. Zoontje van een vriendin van me heet Justijn. Ook leuk, hoewel ik Silvijn dan leuker vind geloof ik, maar dat komt door die s-klank.
Ik ook!quote:Op zondag 15 mei 2011 09:19 schreef Asyniur het volgende:
Poppedein, dan ben ik wel benieuwd naar je eerste naam
quote:Op maandag 16 mei 2011 18:13 schreef Kleurdoos het volgende:
Jules, hebben we er nu voor een meisje bij. En voor een jongen Malo
Ik heb dat altijd met de naam Demi. Wie noemt zijn kind nu Halfquote:Op maandag 16 mei 2011 20:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Malo betekent in het Servisch weinig, dus ik vind het ietsje minder geschikt als naam
djuulesquote:Op maandag 16 mei 2011 21:52 schreef innepin het volgende:
Ja ja Sjuul, Zjuul, ge snapt me wel.
KD, wat bedoel jij dan met "echt Jules"? Djoelz of Zjuul of Juu-lus?
Julius wilde ik ook, is geveto'd, natuurlijk, net als de andere 100000 namen waar ik mee aan kom zetten
Ik vind Jules meer bij jullie passen dan Julius. Net als bij ons. Want redelijk overlappende smaak enzo, blijkt maar weerquote:Op maandag 16 mei 2011 21:56 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
djuules
Ik weet alleen niet of Julius zo bij óns' past.
voorlopig staat David nog steeds op 1.
ach mensen die er uiteindelijk toe doen die zeggen dan gewoon Jules en niet sjuul, later kan ze zelf wel verbeteren. ik moet ook bij iedereen vertellen dat het T jimkJe is en niet Tjimke of tjinkie of sjimpie ofzoquote:Op maandag 16 mei 2011 22:00 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik vind Jules meer bij jullie passen dan Julius. Net als bij ons. Want redelijk overlappende smaak enzo, blijkt maar weer
Maar dat argument van mij tegen de naam Jules he, dat iedereen dus automatisch Zjuul zegt, vind jij dat niet irritant dan?
Zo noem ik mijn moeder al jaren. Koosnaampjequote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:14 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind Moos wel een leuke naam (als in 'afgekort' van Mozes). Gewoon uitspreken zoals je het schrijft.
Ik vind gewoon Mo zo leuk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:14 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind Moos wel een leuke naam (als in 'afgekort' van Mozes). Gewoon uitspreken zoals je het schrijft.
Monique?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:04 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Zo noem ik mijn moeder al jaren. Koosnaampje
Nee, mam werd moes en moes werd moos..quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:29 schreef She-Wolf het volgende:
Ik vertelde van de week aan manlief over een vage kennis die een zoon, Morris had gekregen. Hij: "Oh, leuke naam". Ik: "Toen ik die voorstelde vond je het nog een naam voor een oude vent".
Hij keek me zo wazig aanmaar dat heeft hij toen echt gezegd.
Ik vind Morris en Morrison allebei leuk. Maar die tweede wel iets te 'Jim'.
Dat was nog niet eens in me opgekomen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:29 schreef She-Wolf het volgende:
Ik vind Morris en Morrison allebei leuk. Maar die tweede wel iets te 'Jim'.
ook gelezen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:32 schreef Finland. het volgende:
Ook leuk. Iemand die Like heet
http://www.rtl.nl/%28/act(...)ert-tot-voornaam.xml
Ook een aanrader wegens het lijstje met andere paupernamen.
ik ben echt oud geloof ikquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:00 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat was nog niet eens in me opgekomen.
Ik moest gelijk denken aan 'Morrison krijgt een zusje' en da's zo'n leuk jongetje!
Dat lijstje links is inderdaad mooi!quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:32 schreef Finland. het volgende:
Prachtigquote:Ook Like in Nederland
Overigens is er in Nederland ook een vrouw waarvan de naam als Like geschreven wordt, al is de aanleiding daarvoor minder modern dan die van de Israëlische ouders. Eigenlijk had de Eindhovense Lieke moeten heten, maar haar vader heeft destijds een foutje gemaakt bij de aangifte bij de gemeente. De naam Like wordt in haar geval wel gewoon als 'Lieke' uitgesproken.
Hahaquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Ook Like in Nederland
Overigens is er in Nederland ook een vrouw waarvan de naam als Like geschreven wordt, al is de aanleiding daarvoor minder modern dan die van de Israëlische ouders. Eigenlijk had de Eindhovense Lieke moeten heten, maar haar vader heeft destijds een foutje gemaakt bij de aangifte bij de gemeente. De naam Like wordt in haar geval wel gewoon als 'Lieke' uitgesproken.
Doe het niet, doe-het-niet! Als het arme kind het geluk heeft 80 te worden, moet ie zich gerimpeld en al vanuit zijn rolstoel voorstellen met: hallo, ik ben Jong. Dan denkt iedereen dat ie seniel is!quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:46 schreef Lijnloos het volgende:
Die aparte voornamen zijn ook echt wel van het caliber heeeeeeel apart zegWie verzint dat??? (nou ja, van 1 weet je het dan wel weer, Bikkel, maar de rest???)
Gisteren erg gelachen met manlief. Wij hebben al een tijdje zowel een jongens- als meisjesnaam voor als we weer een kindje mogen krijgen, maar hij kwam gisteren met de melding dat hij de jongensnaam toch niet meer zo leuk vond. Kwam goed uit, ik zit al een tijd met precies hetzelfde... Dus we kunnen weer gaan brainstormen over een jongensnaam!!! (nu nog een jongetje bakken) Oh en suggesties staan vrij hoor.Ik denk dat het "Jong" wordt...
Dat bestáát niet! Peanut!quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:45 schreef Vlindur het volgende:
Een vriendin van me heeft een dochtertje en dat dochtertje zit bij een Peanut op de groep in het kdv![]()
Peanut is dat jaar 1 keer gegeven aan een kind.
uit het artikelquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:32 schreef Finland. het volgende:
Onzin. Vash betekend helemaal geen honing...het is D'vash...Vache is wel koe in het Frans...pff mogen ze eerst goed checken voor dat ze onzin verkopenquote:Meer ongebruikelijke namen
Like is niet de enige in het gezin met een ongebruikelijke naam. De ouders houden erg van koken en noemden haar zus Pie (naar het Engelse woord voor taart). Een ander heet Vash (naar het Hebreeuwse woord voor honing).
Sorry Claudia, ik hou hem toch nog effe voor me, stel je voor dat eventuele hormonen straks (weer) de overhand nemen en we hem toch leuk vinden...quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Lijnloos, nu ben ik heel nieuwsgierig welke naam dat was!
Oh, en ik vind Seth een leuke naam.
Ook toevallig, een studiegenoot van mij heet Fay Marlen (uitspraak Faai Marléhn).quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:10 schreef calilov3 het volgende:
Hier zijn 4 voorstellen gedaan door mijn verloofde, ik wist niet dat die edgyness in hem zat:
Fay Maylen
In welk land gaat jullie kind opgroeien?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:10 schreef calilov3 het volgende:
Hier zijn 4 voorstellen gedaan door mijn verloofde, ik wist niet dat die edgyness in hem zat:
Fay Maylen
Apple Rose
Ever Winter
Luna Mae
quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:39 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja en echt iedereen noemt die kinderen Harrie en Zus
ik heb een tante Zus! en ze had een (tweeling)broer die Broer genoemd werd. maar ze hadden allebei ook nog officiële andere namen. dus we zijn waarschijnlijk toch geen familie.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:46 schreef oh-oh het volgende:
Dat zeggen Belgen vaak tegen een meisje dat een zusje is![]()
Mn oma had trouwens een zus die echt Zus heet![]()
En een broer die Broer of Breur heet ook.
Nou, bij mn oma waren dat de jongste twee kinderen, en dat was ook een tweeling hoor!quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:08 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb een tante Zus! en ze had een (tweeling)broer die Broer genoemd werd. maar ze hadden allebei ook nog officiële andere namen. dus we zijn waarschijnlijk toch geen familie.
ik vind 't niet echt een naam eigenlijk. ken ook een Muis, nog iets erger.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:17 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik ken ook een Mijs, vindt het wel leuk.
Deze in Limburg, en ik weet eerlijk gezegd niet eens of ze nog in leven zijn, mn oma is al jaren dood, maar de tweeling was het jongste van de 14 kinderen, en mn oma de oudste.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:17 schreef trui het volgende:
nah! da's toch wel erg zeg oh oh!maar nog even ter check die tante van mij woont in Friesland.
Apple is een leuke naam voor een chihuahuateef met een appelkop, niet voor een mensenkind.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:18 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ow, en Apple vindt ik echt een stoere naam! Zeker voor een meisje die in Amerika opgroeit
nah, definitief niet dezelfde.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:20 schreef oh-oh het volgende:
Deze in Limburg, en ik weet eerlijk gezegd niet eens of ze nog in leven zijn, mn oma is al jaren dood, maar de tweeling was het jongste van de 14 kinderen, en mn oma de oudste.
Oudoom Broer had ieg vroeger een frietkraam in Sittard.
Wij kregen altijd gratis ijsjes daar
Peerke.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:21 schreef oh-oh het volgende:
Apple is een leuke naam voor een chihuahuateef met een appelkop, niet voor een mensenkind.
Je noemt je zoon toch ook niet Banana?
De enige fruitnaam die enigszins cute zou kunnen zijn is wellicht Peaches![]()
Maar ook dat niet eigenlijk
Hier is het een gebruikelijk koosnaampje voor Pierre, maar dan ook echt als Pie uitgesproken, niet als Pajquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:38 schreef SacreCoeur het volgende:
Pie vind ik eigenlijk wel leuk klinken![]()
. Die zit bij Arwen een in de klasquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:18 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind 't niet echt een naam eigenlijk. ken ook een Muis, nog iets erger.
Ianquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:22 schreef _evenstar_ het volgende:
En we komen maar niet op DE jongensnaam .. Tips! Engelstalig ivm uitspreekbaarheid
Ik kwam er pas achter dat mijn tante Zus heel anders heet toen ze een keer een kaartje met d'r eigen naam ondertekendequote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier is het een gebruikelijk koosnaampje voor Pierre, maar dan ook echt als Pie uitgesproken, niet als Paj
Ome Broer en tante Zus komen bij ons is de familie ook wel voor, geen idee of die nog officiële namen hadden.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:22 schreef _evenstar_ het volgende:
En we komen maar niet op DE jongensnaam .. Tips! Engelstalig ivm uitspreekbaarheid
Was je ook een beetje bang voor Wijno, maar dan op z'n engels? jammerzakje.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:01 schreef trui het volgende:
evenstar, ook van mij een rijtje:
<knip>
...
Evan
...
<knip>
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:22 schreef _evenstar_ het volgende:
quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:25 schreef miss_sly het volgende:
Op vakantie was een Engelse tweeling van 20 maanden: Jack en CharlieIk vond het zo leuk, heerlijk echt Engelse namen zonder gedoe.
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, vooral als het meisje (veel) eerder is geboren dan gedacht.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:39 schreef ferrari_rood het volgende:
In het z-huis op de couveuse afdeling waren de ouders nog niet uit de naam volgens mij
Het kindje heet xxxx *insert achternaam* en op het bord staat meisje *insert achternaam*
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
2 neefjes (broertjes, en Arwen haar engelse maatjes heten jack en Charlie, geen optie dus
![]()
[..]
i know.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:54 schreef oh-oh het volgende:
Joshua is zo een kampnaam geworden, net als Dean, die zou ik niet meer snel doen
Prachtnaamquote:
Ja is ook zo, ik dacht ook al dat dit de reden zou zijn om niet voor de naam te gaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:27 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Prachtnaammaar voelt voor mij verkeerd om de jongensnaam die ik destijds met M voor als het een jongen zou worden, die nu te gebruiken. Plus dat er dan geheid in combi met Arwen weer opmerkingen komen ..
tuut tuut tuut tuut, staat op de kaart.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:52 schreef innepin het volgende:
Ah evenstar handig ben jij! Ik ben op zoek naar min of meer hetzelfde, dus ik lees lekker mee. Hoewel ik zo'n beetje de helft van de hier genoemde namen al een keer heb voorgesteld hier. De enige die nog niet geveto'd zijn, zijn Colin en Evan. En die zijn allebei wel leuk, maar nét niet.
Ik vind Miles een toffe naam <3 maar eh tja zo heet m'n ex dus dat kan ik niet maken
Ja you're welcome, als ik 'm niet kan hebben, dan iemand anders, my pleasure!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:11 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
tuut tuut tuut tuut, staat op de kaart.
bedankt Lucille, tot volgende week!
ik vond vroeger Eli Lily zo mooi (ielai) was een restaurant in Ierland <3quote:
Harveyquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:22 schreef _evenstar_ het volgende:
Of ze willen de naam bekend maken zoveel dagen na de geboortequote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:39 schreef ferrari_rood het volgende:
In het z-huis op de couveuse afdeling waren de ouders nog niet uit de naam volgens mij
Het kindje heet xxxx *insert achternaam* en op het bord staat meisje *insert achternaam*
Er zijn uitzonderingen waarop je langer over die drie dagen mag doen (WA en Maxima hadden ook zo'n uitzondering) en daarnaast, dat de naam niet op het kaartje staat, wil niet zeggen dat er geen aangifte gedaan is hequote:Op zondag 22 mei 2011 14:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Baby zonder naar is gisteren naar huis gegaan. Dus zoveel te vroeg was ze niet en ze heeft er langer dan 3 dagen gelegen. Dan krijg je toch een boete van de gemeente?
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:02 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik vond vroeger Eli Lily zo mooi (ielai) was een restaurant in Ierland <3
maar Elin en Eli, tsja
en ik vind dat ik de jongensnaam ook al heb, meisjenaam idem. alleen vind HIJdat niet
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:20 schreef PM-girl het volgende:
Nais!
Had ik hier pas al geschreven dat er in de krant een Beppie was geboren? Zusje van Tinus en Jopie?
Is weer eens wat anders!Of in de krant worden ook schuilnamen gebruikt.
Idd, en dan in een TV-programma de opmerking van Koningin Margarethe dat de namen daar pas later bekend worden gemaakt als een grapje neerzetten...quote:Op maandag 23 mei 2011 12:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het is in meer landen wel gebruikelijk om niet gelijk een naam paraat te hebben. In Scandinavische landen is het ook normaal om eerst even te kijken welke naam bij de nieuwgeborene past. Vind het helemaal geen slecht idee.
Ik zou m'n zoon (of dochterquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik zat net op namensites te kijken en zag dat er de afgelopen paar jaar een paar Jochies geboren zijn. Even kijken of ik nog kan vinden waar dat was!!
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:05 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
tís dat Luxaja geen meisje krijgt, anders was dit een goede tip
Nee! Ik heb het geboortekaartje van Beppie zien hangen. Haar zussen Tinus en Jopie zijn erg schattig, zag ik op de voorkant van t kaartjequote:
Ik hoor Jochem er nooit over klagenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Klinkt een beetje als Jochem en dat zou ik ook niet geven.
ik ging er wel van uit dat Jopie een meisje was maar Tinus ook dus?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:42 schreef tweeoogje het volgende:
Nee! Ik heb het geboortekaartje van Beppie zien hangen. Haar zussen Tinus en Jopie zijn erg schattig, zag ik op de voorkant van t kaartje.
Tinus zou ik ook als jongensnaam bedacht hebben ja, maar ge wit oit noit!quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:05 schreef trui het volgende:
[..]
ik ging er wel van uit dat Jopie een meisje was maar Tinus ook dus?![]()
(ik vind ze wel stukken leuker dan Aranxtha enzo hoor).
quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:59 schreef Leandra het volgende:
Maar Beppie, Tinus en Jopie zijn toch hopelijk alleen roepnamen?
De dames zullen toch wel fatsoenlijke officiële namen hebben waar die namen van afgeleid zijn?
Elisabeth, Josephine en Leontine ofzo?
Nee dat heeft weinig met elitair te maken, de namen zoals ze genoemd zijn, zijn simpelweg van oudsher roepnamen cq koosnamen die vrijwel uitsluitend gebruikt worden als variant op de officiële naam.quote:
Nou dat is ondertussen toch echt met zoveel namen zoquote:Op woensdag 25 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat heeft weinig met elitair te maken, de namen zoals ze genoemd zijn, zijn simpelweg van oudsher roepnamen cq koosnamen die vrijwel uitsluitend gebruikt worden als variant op de officiële naam.
Dat kan wel zijn, en een Lizzy van Elisabeth of Lotte van Charlotte mag dan inmiddels wel ingeburgerd zijn maar dat zijn namen waarvan een hoop al niet een meer weten dat het afgekorte namen zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou dat is ondertussen toch echt met zoveel namen zo
Ik denk dat iedereen wel weet dat Lies of Lizzy van Elisabeth komt, ik zie het verschil niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, en een Lizzy van Elisabeth of Lotte van Charlotte mag dan inmiddels wel ingeburgerd zijn maar dat zijn namen waarvan een hoop al niet een meer weten dat het afgekorte namen zijn.
Bij namen als Beppie, Tinus en Jopie ga ik er vanuit dat men dat wel weet.
Vind ik ook. Fancy schmancy namen geven en ze dan Tinus of zo noemen, dat vind ik echt helemaal overbodigquote:Op woensdag 25 mei 2011 09:26 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel weet dat Lies of Lizzy van Elisabeth komt, ik zie het verschil niet.
Beter geef je ze meteen de naam hoe je wil dat ze aangesproken worden, dan de lange naam, om ze dan toch anders te gaan noemen, vind ik.
Ja, het kind is je er later vast dankbaar voor als te eindelijk door het glazen plafond heen is en als CEO Beppie of Tinus de Vries bekend staat...quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:26 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel weet dat Lies of Lizzy van Elisabeth komt, ik zie het verschil niet.
Beter geef je ze meteen de naam hoe je wil dat ze aangesproken worden, dan de lange naam, om ze dan toch anders te gaan noemen, vind ik.
Ik vind er weinig fancy aan, ik zou m'n kind alleen geen koosnaam als officiële naam geven, dat beperkt het kind immers nogal in het naamgebruik.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Vind ik ook. Fancy schmancy namen geven en ze dan Tinus of zo noemen, dat vind ik echt helemaal overbodig
Ik vind beppie ook helemaal niets.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het kind is je er later vast dankbaar voor als te eindelijk door het glazen plafond heen is en als CEO Beppie of Tinus de Vries bekend staat...
En geen alternatief heeft met de namen/naam die ze heeft.
Maar in het geval van Tinus Jopie en Beppie zijn het gewoon hun eigen officiële namen, geen koosnamenquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind er weinig fancy aan, ik zou m'n kind alleen geen koosnaam als officiële naam geven, dat beperkt het kind immers nogal in het naamgebruik.
Dat vind ik ook wel handig (hebben mijn beide zoons ook) maar ik vind namen als Beppie meer een koosnaam.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar in het geval van Tinus Jopie en Beppie zijn het gewoon hun eigen officiële namen, geen koosnamen![]()
Gewoon de roepnaam als officiële naam, ik vind het wel zo handig en overzichtelijk
Dat is toch iets heel anders?quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel handig (hebben mijn beide zoons ook) maar ik vind namen als Beppie meer een koosnaam.
Alsof je je zoon Morris als koosnaam Mootje zult geven en daarom Mootje maar de officiële naam maakt.
Oh die heeft wel die twee klinkers weer, ik vind m wel leukquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee trui das allemaal niks bij ons. Maar begin letter M mag wel. L liever niet. Mijn lief komt steeds met de naam Mathias. Die vind ik ook wel leuk maar (nog) niet leuk genoeg.
ik ken ook een mathis. is dat misschien iets? of de italiaanse variant: mattia.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee trui das allemaal niks bij ons. Maar begin letter M mag wel. L liever niet. Mijn lief komt steeds met de naam Mathias. Die vind ik ook wel leuk maar (nog) niet leuk genoeg.
Nou ja, dan zijn er zoveel namen waar je over kan gaan discussiëren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef trui het volgende:
ik vind beppie ook wel op 't randje hoor, qua 'echte naam'. het is maar een gevoel/smaak kwestie uiteraard, maar ik snap best wat leandra bedoelt.
Ezra is hier een naam die heel veel turkse meiden dragen. Dus nee dat vinden we beide niks. En Boaz zo heet de hond van mijn nicht.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef oh-oh het volgende:
Ezra is ook leuk bij jullie MeNicole.
Alhoewel ik juist zou proberen iets te vinden met die "botsende" klinkers zoals bij die andere twee.
Was Boaz al geopperd?
Ben ik het niet mee eens, maar hee, ik kom dan ook uit het katholieke zuiden, waar 'geboren Johannes Wilhelmus, we noemen hem Dennis' een jaar of 30/40 geleden nog heel normaal was :-Pquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:35 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik vind beppie ook helemaal niets.
Maar moest ik mijn kind graag beppie willen noemen, dan zou ik dat ook officieel zo doen, en niet teruggaan naar het ouderwetse alternatief. Maar das mijn mening.
En als ze later anders wil genoemd worden, kan dat nog steeds. Zijn zat mensen die anders willen aangesproken worden dan op hun paspoort. Beter doet ze het later, dan het meteen te moeten doen
quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, maar hee, ik kom dan ook uit het katholieke zuiden, waar 'geboren Johannes Wilhelmus, we noemen hem Dennis' een jaar of 30/40 geleden nog heel normaal was :-P
Isa heet dan ook voluit Isabel
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:25 schreef innepin het volgende:
't zou wél een stunt zijn, je kind gewoon Eli noemen.
nou in mijn geval: heb je even: mijn score qua namen: hepie en hepie, wim, hendrik, toos, bep, grietje, sjaan, rosa, sien, catootje truus en marian.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:12 schreef mefke79 het volgende:
Ik ben ook van de oudhollandse namen voor mijn dieren en als 'schuilnaam'. Score tot nu toe:
Neel (konijn 1), Janus (konijn 2), Driekus (kind 1) en Tienus (kind 2)
En ik ken alleen een nare Jopie dus dat wordt em hier nooit. Uit die categorie hoorde je vroeger nog wel eens Zus als meisjesnaam, maar die is te ouderwetsch geworden.
Op inschrijfformulier van school werd gevraagd naar doopnamen en roepnaamquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik kom ook uit het katholieke zuiden en ik ben ook van 30/40 jaar geleden maar ik ken van mijn generatie echt amper mensen met hele andere roepnaam dan de doopnamen
![]()
En Isa of Isabel, dat is natuurlijk zowat hetzelfde. Dan is de roepnaam een hele duidelijke afkorting van de doopnaam. Toch lijkt het me vervelend met school en zo, maar goed, uiteindelijk kun je zelf gewoon overal wel Isa schrijven ipv voluit Isabel, ik denk dat ik het zelf niet eens meer op officiële dokumenten anders zou zetten als de beginletter hetzelfde is, dus dan gebruik je het nooit meer.
Ja ze vragen het wel, je hoeft het niet persé zo in te vullen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Op inschrijfformulier van school werd gevraagd naar doopnamen en roepnaam
Ik vind het overigens nog steeds heel opvallend in overlijdensadvertenties, hoe vaak dat daar de officiële namen in staan en dan tussen haakjes de roepnaam erbij.
Vind ik ook, al heb ik er nooit echt problemen mee gehad dat mijn doopnamen heel anders zijn dan mijn roepnaam. Ik moet er alleen rekening mee houden als ik officiële documenten invul dat ik mijn doopnamen gebruik.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:35 schreef oh-oh het volgende:
Gewoon de roepnaam als officiële naam, ik vind het wel zo handig en overzichtelijk
Voor vliegtickets moet je toch je officiële naam opgeven? En bijvoorbeeld een hypotheekakte of je testament.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja ze vragen het wel, je hoeft het niet persé zo in te vullen.
Ik gebruik mn doopnamen echt alleen maar voor mn paspoort, verder vul ik ze nergens in, ze vragen maar wat ze willen
Ja maar bij dingen als school en zo is voornaam alleen wel voldoende.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor vliegtickets moet je toch je officiële naam opgeven? En bijvoorbeeld een hypotheekakte of je testament.
Oh die vind ik ook wel leuk hoor. Maar hier komt er geen letter M. meer bij. Jammer dan voor alle mooie namen met een M, 2 M-en in 1 huishouden vind ik al onhandig genoeg... (hoewel Minke en ik andere achternamen hebben, dus dat scheelt).quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef MeNicole2 het volgende:
Door de achternamen mag hier dus nog wel een M komen. Deze baby heeft andere achternaam dan Mikael.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:41 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Oh die vind ik ook wel leuk hoor. Maar hier komt er geen letter M. meer bij. Jammer dan voor alle mooie namen met een M, 2 M-en in 1 huishouden vind ik al onhandig genoeg... (hoewel Minke en ik andere achternamen hebben, dus dat scheelt).
Gaat dat wel goed met diploma's dan? Want die moeten wel je volledige namen bevatten om geldig te zijn dacht ik!quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja maar bij dingen als school en zo is voornaam alleen wel voldoende.
Die paar hele erge officiële dingen zijn niet zo erg.
Ik doe het trouwens vanzelf altijd overal al eerst zonder.
Behalve bij die dingen waar ik mn ID moet overleggen.
Maar voor normale dingen stuur ik rustig een kopie van mn ID mee terwijl ik maar 1 voornaam / voorletter opschrijf.
Matteoquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:45 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Door de achternamen mag hier dus nog wel een M komen. Deze baby heeft andere achternaam dan Mikael.
Ja die is hier een kanshebber. Stond bij Leander al op het lijstje. Maar ben bang dat mijn familie het gaat afkorten naar Teooooo.quote:
Wolf en ikzelf ook. Met vernoemen heb ik totaal niks en een tweede naam voor de leuk zou ik niet weten waarom ik dat zou doen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:44 schreef Pvoesss het volgende:
ik heb 1 naam, mijn kinderen hebben 1 naam.
Lekker makkelijk![]()
Silas is van die Duitse serie van dat straatjoch met dat zwarte paardquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:40 schreef Ssserpente het volgende:
Ik moet bij de naam Silas altijd aan jou denken, KD. Komt omdat ik vroeger iemand kende die zo heette die sprekend op je vriend lijkt. En op Jezus, dat was z'n bijnaam.
Leuke naam ook trouwens. Jammer van de 'hoe heet dat boek ook alweer?'-associaties.
He bah, stom boekquote:
Ben wel erg benieuwd wat jullie nr 1 naam was als het een meisje zou zijnquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:58 schreef Kleurdoos het volgende:
hadden we op de lijst, maar dat wordt m niet
we hebben 3 namen nu..maar nog niet intensief achter jongensnamen aangegegaan, dus t kan nog alle kanten op
(nu 1 nederlandse, een hebreeuwse en een scandinavische)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ariël isquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:02 schreef Kleurdoos het volgende:
We hadden Lena (Elisabeth Matilda)
en als 2e Ariël
dus lekker de inmiddels op fok afgezaagde lena.
maar dat zou nog wel veranderen omdat mijn vriend er verder niet over na wilde denken tot de 20 weken echo
ik heb nog een vriend met mening helaasquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:07 schreef Ssserpente het volgende:
Echt, had je Lena? Wat een brave naam voor jou.
Matilda vind ik mooi. Net als Rebecca. Komt door het boek van Daphne du Maurier.
Hey, nou heb ik DE jongensnaam voor een volgende toch gevonden zeg!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:07 schreef Kleurdoos het volgende:
vond ik ook
maargoed, kom maar gewoon met jongensnamen
Mn vriend noemde vandaag 'Rex' en dan zegtie dat ik met stomme namen kom
Ja! Maar beetje Jip en Janneke met Elinquote:
Linus staat op de lijst, ik vind m leuk, hij niet zo. Jonas idem.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:12 schreef debuurvrouw het volgende:
Malte
Jonas
David
Kareem
Levi
Daniel
Salomon (sal)
Raf
Magnus
Linus
Oeh tiediediedie tiediediedie.. Ik voel je weet jequote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:19 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Linus staat op de lijst, ik vind m leuk, hij niet zo. Jonas idem.
david staat nog steeds op nummer 1
Maar niet apart, en dat had ik wel verwachtquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het maf dat jullie Lena niks voor KD vinden. Elin is toch ook gewoon een 'normale' naam?
Ja, die is hier laatst gepost. Alleen bij mij deed ie het niet. *jank*quote:
quote:
Oh ik ook door dat programma! Met zn oerlelijke zusje met scheefgeknipte pony waar ik me heerlijk aan erger.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Door jullie en het programma 's ochtends ben ik van de naam Linus gaan houden. Misschien moet ik toch nog een derde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |