Bij Olivier past maar één naam en dat is Adriaanquote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Er was geen nieuwe volgens mij?
Bij Olivier komt ie met maar één naam die er bij past. Nou dat is dan een makkelijke keuze![]()
Silvijn.
1 van mijn beste vrienden heet Silvan, vind ik mooiquote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:55 schreef huuphuup het volgende:
hahaha sandra, wendy, anita, allemaal niets mis mee op zich, maar wel een beetje erg eh... geweest zeg maar![]()
Net als mijn naam, die hoor ik nu ook nauwelijks meer gegeven worden, terwijl ie in mijn eigen generatie nog best wel veel voorkomt.
Silvijn vind ik wel leuk. Zoontje van een vriendin van me heet Justijn. Ook leuk, hoewel ik Silvijn dan leuker vind geloof ik, maar dat komt door die s-klank.
Ik ook!quote:Op zondag 15 mei 2011 09:19 schreef Asyniur het volgende:
Poppedein, dan ben ik wel benieuwd naar je eerste naam
quote:Op maandag 16 mei 2011 18:13 schreef Kleurdoos het volgende:
Jules, hebben we er nu voor een meisje bij. En voor een jongen Malo
Ik heb dat altijd met de naam Demi. Wie noemt zijn kind nu Halfquote:Op maandag 16 mei 2011 20:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Malo betekent in het Servisch weinig, dus ik vind het ietsje minder geschikt als naam
djuulesquote:Op maandag 16 mei 2011 21:52 schreef innepin het volgende:
Ja ja Sjuul, Zjuul, ge snapt me wel.
KD, wat bedoel jij dan met "echt Jules"? Djoelz of Zjuul of Juu-lus?
Julius wilde ik ook, is geveto'd, natuurlijk, net als de andere 100000 namen waar ik mee aan kom zetten
Ik vind Jules meer bij jullie passen dan Julius. Net als bij ons. Want redelijk overlappende smaak enzo, blijkt maar weerquote:Op maandag 16 mei 2011 21:56 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
djuules
Ik weet alleen niet of Julius zo bij óns' past.
voorlopig staat David nog steeds op 1.
ach mensen die er uiteindelijk toe doen die zeggen dan gewoon Jules en niet sjuul, later kan ze zelf wel verbeteren. ik moet ook bij iedereen vertellen dat het T jimkJe is en niet Tjimke of tjinkie of sjimpie ofzoquote:Op maandag 16 mei 2011 22:00 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik vind Jules meer bij jullie passen dan Julius. Net als bij ons. Want redelijk overlappende smaak enzo, blijkt maar weer
Maar dat argument van mij tegen de naam Jules he, dat iedereen dus automatisch Zjuul zegt, vind jij dat niet irritant dan?
Zo noem ik mijn moeder al jaren. Koosnaampjequote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:14 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind Moos wel een leuke naam (als in 'afgekort' van Mozes). Gewoon uitspreken zoals je het schrijft.
Ik vind gewoon Mo zo leuk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:14 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind Moos wel een leuke naam (als in 'afgekort' van Mozes). Gewoon uitspreken zoals je het schrijft.
Monique?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:04 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Zo noem ik mijn moeder al jaren. Koosnaampje
Nee, mam werd moes en moes werd moos..quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:29 schreef She-Wolf het volgende:
Ik vertelde van de week aan manlief over een vage kennis die een zoon, Morris had gekregen. Hij: "Oh, leuke naam". Ik: "Toen ik die voorstelde vond je het nog een naam voor een oude vent".
Hij keek me zo wazig aanmaar dat heeft hij toen echt gezegd.
Ik vind Morris en Morrison allebei leuk. Maar die tweede wel iets te 'Jim'.
Dat was nog niet eens in me opgekomen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:29 schreef She-Wolf het volgende:
Ik vind Morris en Morrison allebei leuk. Maar die tweede wel iets te 'Jim'.
ook gelezen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:32 schreef Finland. het volgende:
Ook leuk. Iemand die Like heet
http://www.rtl.nl/%28/act(...)ert-tot-voornaam.xml
Ook een aanrader wegens het lijstje met andere paupernamen.
ik ben echt oud geloof ikquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:00 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat was nog niet eens in me opgekomen.
Ik moest gelijk denken aan 'Morrison krijgt een zusje' en da's zo'n leuk jongetje!
Dat lijstje links is inderdaad mooi!quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:32 schreef Finland. het volgende:
Prachtigquote:Ook Like in Nederland
Overigens is er in Nederland ook een vrouw waarvan de naam als Like geschreven wordt, al is de aanleiding daarvoor minder modern dan die van de Israëlische ouders. Eigenlijk had de Eindhovense Lieke moeten heten, maar haar vader heeft destijds een foutje gemaakt bij de aangifte bij de gemeente. De naam Like wordt in haar geval wel gewoon als 'Lieke' uitgesproken.
Hahaquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Ook Like in Nederland
Overigens is er in Nederland ook een vrouw waarvan de naam als Like geschreven wordt, al is de aanleiding daarvoor minder modern dan die van de Israëlische ouders. Eigenlijk had de Eindhovense Lieke moeten heten, maar haar vader heeft destijds een foutje gemaakt bij de aangifte bij de gemeente. De naam Like wordt in haar geval wel gewoon als 'Lieke' uitgesproken.
Doe het niet, doe-het-niet! Als het arme kind het geluk heeft 80 te worden, moet ie zich gerimpeld en al vanuit zijn rolstoel voorstellen met: hallo, ik ben Jong. Dan denkt iedereen dat ie seniel is!quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:46 schreef Lijnloos het volgende:
Die aparte voornamen zijn ook echt wel van het caliber heeeeeeel apart zegWie verzint dat??? (nou ja, van 1 weet je het dan wel weer, Bikkel, maar de rest???)
Gisteren erg gelachen met manlief. Wij hebben al een tijdje zowel een jongens- als meisjesnaam voor als we weer een kindje mogen krijgen, maar hij kwam gisteren met de melding dat hij de jongensnaam toch niet meer zo leuk vond. Kwam goed uit, ik zit al een tijd met precies hetzelfde... Dus we kunnen weer gaan brainstormen over een jongensnaam!!! (nu nog een jongetje bakken) Oh en suggesties staan vrij hoor.Ik denk dat het "Jong" wordt...
Dat bestáát niet! Peanut!quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:45 schreef Vlindur het volgende:
Een vriendin van me heeft een dochtertje en dat dochtertje zit bij een Peanut op de groep in het kdv![]()
Peanut is dat jaar 1 keer gegeven aan een kind.
uit het artikelquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:32 schreef Finland. het volgende:
Onzin. Vash betekend helemaal geen honing...het is D'vash...Vache is wel koe in het Frans...pff mogen ze eerst goed checken voor dat ze onzin verkopenquote:Meer ongebruikelijke namen
Like is niet de enige in het gezin met een ongebruikelijke naam. De ouders houden erg van koken en noemden haar zus Pie (naar het Engelse woord voor taart). Een ander heet Vash (naar het Hebreeuwse woord voor honing).
Sorry Claudia, ik hou hem toch nog effe voor me, stel je voor dat eventuele hormonen straks (weer) de overhand nemen en we hem toch leuk vinden...quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Lijnloos, nu ben ik heel nieuwsgierig welke naam dat was!
Oh, en ik vind Seth een leuke naam.
Ook toevallig, een studiegenoot van mij heet Fay Marlen (uitspraak Faai Marléhn).quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:10 schreef calilov3 het volgende:
Hier zijn 4 voorstellen gedaan door mijn verloofde, ik wist niet dat die edgyness in hem zat:
Fay Maylen
In welk land gaat jullie kind opgroeien?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:10 schreef calilov3 het volgende:
Hier zijn 4 voorstellen gedaan door mijn verloofde, ik wist niet dat die edgyness in hem zat:
Fay Maylen
Apple Rose
Ever Winter
Luna Mae
quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:39 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja en echt iedereen noemt die kinderen Harrie en Zus
ik heb een tante Zus! en ze had een (tweeling)broer die Broer genoemd werd. maar ze hadden allebei ook nog officiële andere namen. dus we zijn waarschijnlijk toch geen familie.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:46 schreef oh-oh het volgende:
Dat zeggen Belgen vaak tegen een meisje dat een zusje is![]()
Mn oma had trouwens een zus die echt Zus heet![]()
En een broer die Broer of Breur heet ook.
Nou, bij mn oma waren dat de jongste twee kinderen, en dat was ook een tweeling hoor!quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:08 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb een tante Zus! en ze had een (tweeling)broer die Broer genoemd werd. maar ze hadden allebei ook nog officiële andere namen. dus we zijn waarschijnlijk toch geen familie.
ik vind 't niet echt een naam eigenlijk. ken ook een Muis, nog iets erger.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:17 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik ken ook een Mijs, vindt het wel leuk.
Deze in Limburg, en ik weet eerlijk gezegd niet eens of ze nog in leven zijn, mn oma is al jaren dood, maar de tweeling was het jongste van de 14 kinderen, en mn oma de oudste.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:17 schreef trui het volgende:
nah! da's toch wel erg zeg oh oh!maar nog even ter check die tante van mij woont in Friesland.
Apple is een leuke naam voor een chihuahuateef met een appelkop, niet voor een mensenkind.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:18 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ow, en Apple vindt ik echt een stoere naam! Zeker voor een meisje die in Amerika opgroeit
nah, definitief niet dezelfde.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:20 schreef oh-oh het volgende:
Deze in Limburg, en ik weet eerlijk gezegd niet eens of ze nog in leven zijn, mn oma is al jaren dood, maar de tweeling was het jongste van de 14 kinderen, en mn oma de oudste.
Oudoom Broer had ieg vroeger een frietkraam in Sittard.
Wij kregen altijd gratis ijsjes daar
Peerke.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:21 schreef oh-oh het volgende:
Apple is een leuke naam voor een chihuahuateef met een appelkop, niet voor een mensenkind.
Je noemt je zoon toch ook niet Banana?
De enige fruitnaam die enigszins cute zou kunnen zijn is wellicht Peaches![]()
Maar ook dat niet eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |