Er zijn uitzonderingen waarop je langer over die drie dagen mag doen (WA en Maxima hadden ook zo'n uitzondering) en daarnaast, dat de naam niet op het kaartje staat, wil niet zeggen dat er geen aangifte gedaan is hequote:Op zondag 22 mei 2011 14:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Baby zonder naar is gisteren naar huis gegaan. Dus zoveel te vroeg was ze niet en ze heeft er langer dan 3 dagen gelegen. Dan krijg je toch een boete van de gemeente?
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:02 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik vond vroeger Eli Lily zo mooi (ielai) was een restaurant in Ierland <3
maar Elin en Eli, tsja
en ik vind dat ik de jongensnaam ook al heb, meisjenaam idem. alleen vind HIJdat niet
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:20 schreef PM-girl het volgende:
Nais!
Had ik hier pas al geschreven dat er in de krant een Beppie was geboren? Zusje van Tinus en Jopie?
Is weer eens wat anders!Of in de krant worden ook schuilnamen gebruikt.
Idd, en dan in een TV-programma de opmerking van Koningin Margarethe dat de namen daar pas later bekend worden gemaakt als een grapje neerzetten...quote:Op maandag 23 mei 2011 12:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het is in meer landen wel gebruikelijk om niet gelijk een naam paraat te hebben. In Scandinavische landen is het ook normaal om eerst even te kijken welke naam bij de nieuwgeborene past. Vind het helemaal geen slecht idee.
Ik zou m'n zoon (of dochterquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik zat net op namensites te kijken en zag dat er de afgelopen paar jaar een paar Jochies geboren zijn. Even kijken of ik nog kan vinden waar dat was!!
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:05 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
tís dat Luxaja geen meisje krijgt, anders was dit een goede tip
Nee! Ik heb het geboortekaartje van Beppie zien hangen. Haar zussen Tinus en Jopie zijn erg schattig, zag ik op de voorkant van t kaartjequote:
Ik hoor Jochem er nooit over klagenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Klinkt een beetje als Jochem en dat zou ik ook niet geven.
ik ging er wel van uit dat Jopie een meisje was maar Tinus ook dus?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:42 schreef tweeoogje het volgende:
Nee! Ik heb het geboortekaartje van Beppie zien hangen. Haar zussen Tinus en Jopie zijn erg schattig, zag ik op de voorkant van t kaartje.
Tinus zou ik ook als jongensnaam bedacht hebben ja, maar ge wit oit noit!quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:05 schreef trui het volgende:
[..]
ik ging er wel van uit dat Jopie een meisje was maar Tinus ook dus?![]()
(ik vind ze wel stukken leuker dan Aranxtha enzo hoor).
quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:59 schreef Leandra het volgende:
Maar Beppie, Tinus en Jopie zijn toch hopelijk alleen roepnamen?
De dames zullen toch wel fatsoenlijke officiële namen hebben waar die namen van afgeleid zijn?
Elisabeth, Josephine en Leontine ofzo?
Nee dat heeft weinig met elitair te maken, de namen zoals ze genoemd zijn, zijn simpelweg van oudsher roepnamen cq koosnamen die vrijwel uitsluitend gebruikt worden als variant op de officiële naam.quote:
Nou dat is ondertussen toch echt met zoveel namen zoquote:Op woensdag 25 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat heeft weinig met elitair te maken, de namen zoals ze genoemd zijn, zijn simpelweg van oudsher roepnamen cq koosnamen die vrijwel uitsluitend gebruikt worden als variant op de officiële naam.
Dat kan wel zijn, en een Lizzy van Elisabeth of Lotte van Charlotte mag dan inmiddels wel ingeburgerd zijn maar dat zijn namen waarvan een hoop al niet een meer weten dat het afgekorte namen zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou dat is ondertussen toch echt met zoveel namen zo
Ik denk dat iedereen wel weet dat Lies of Lizzy van Elisabeth komt, ik zie het verschil niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, en een Lizzy van Elisabeth of Lotte van Charlotte mag dan inmiddels wel ingeburgerd zijn maar dat zijn namen waarvan een hoop al niet een meer weten dat het afgekorte namen zijn.
Bij namen als Beppie, Tinus en Jopie ga ik er vanuit dat men dat wel weet.
Vind ik ook. Fancy schmancy namen geven en ze dan Tinus of zo noemen, dat vind ik echt helemaal overbodigquote:Op woensdag 25 mei 2011 09:26 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel weet dat Lies of Lizzy van Elisabeth komt, ik zie het verschil niet.
Beter geef je ze meteen de naam hoe je wil dat ze aangesproken worden, dan de lange naam, om ze dan toch anders te gaan noemen, vind ik.
Ja, het kind is je er later vast dankbaar voor als te eindelijk door het glazen plafond heen is en als CEO Beppie of Tinus de Vries bekend staat...quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:26 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel weet dat Lies of Lizzy van Elisabeth komt, ik zie het verschil niet.
Beter geef je ze meteen de naam hoe je wil dat ze aangesproken worden, dan de lange naam, om ze dan toch anders te gaan noemen, vind ik.
Ik vind er weinig fancy aan, ik zou m'n kind alleen geen koosnaam als officiële naam geven, dat beperkt het kind immers nogal in het naamgebruik.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Vind ik ook. Fancy schmancy namen geven en ze dan Tinus of zo noemen, dat vind ik echt helemaal overbodig
Ik vind beppie ook helemaal niets.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het kind is je er later vast dankbaar voor als te eindelijk door het glazen plafond heen is en als CEO Beppie of Tinus de Vries bekend staat...
En geen alternatief heeft met de namen/naam die ze heeft.
Maar in het geval van Tinus Jopie en Beppie zijn het gewoon hun eigen officiële namen, geen koosnamenquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind er weinig fancy aan, ik zou m'n kind alleen geen koosnaam als officiële naam geven, dat beperkt het kind immers nogal in het naamgebruik.
Dat vind ik ook wel handig (hebben mijn beide zoons ook) maar ik vind namen als Beppie meer een koosnaam.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar in het geval van Tinus Jopie en Beppie zijn het gewoon hun eigen officiële namen, geen koosnamen![]()
Gewoon de roepnaam als officiële naam, ik vind het wel zo handig en overzichtelijk
Dat is toch iets heel anders?quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel handig (hebben mijn beide zoons ook) maar ik vind namen als Beppie meer een koosnaam.
Alsof je je zoon Morris als koosnaam Mootje zult geven en daarom Mootje maar de officiële naam maakt.
Oh die heeft wel die twee klinkers weer, ik vind m wel leukquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee trui das allemaal niks bij ons. Maar begin letter M mag wel. L liever niet. Mijn lief komt steeds met de naam Mathias. Die vind ik ook wel leuk maar (nog) niet leuk genoeg.
ik ken ook een mathis. is dat misschien iets? of de italiaanse variant: mattia.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee trui das allemaal niks bij ons. Maar begin letter M mag wel. L liever niet. Mijn lief komt steeds met de naam Mathias. Die vind ik ook wel leuk maar (nog) niet leuk genoeg.
Nou ja, dan zijn er zoveel namen waar je over kan gaan discussiëren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef trui het volgende:
ik vind beppie ook wel op 't randje hoor, qua 'echte naam'. het is maar een gevoel/smaak kwestie uiteraard, maar ik snap best wat leandra bedoelt.
Ezra is hier een naam die heel veel turkse meiden dragen. Dus nee dat vinden we beide niks. En Boaz zo heet de hond van mijn nicht.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef oh-oh het volgende:
Ezra is ook leuk bij jullie MeNicole.
Alhoewel ik juist zou proberen iets te vinden met die "botsende" klinkers zoals bij die andere twee.
Was Boaz al geopperd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |