abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97325724
Roan?
pi_97325749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:16 schreef bodpa09 het volgende:
Roan?
Die hebben we al :D
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_97326197
ik heb 1 naam, mijn kinderen hebben 1 naam.
Lekker makkelijk :Y

Roan vind ik wel leuk ^O^
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:58:58 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97326420
Ik heb er 3:
Naam oma aan moederskant, naam oma vaderskant, roepnaam.

Die laatste zou alleen roepnaam worden maar m'n vader besloot tijdens de aangifte dat de naam er maar gewoon bij moest.

Omdat ik uit ervaring wist dat het niet handig was als de eerste naam een andere is dan de roepnaam hebben mijn beide zoons wel een eerste naam die ook roepnaam is.

Bij de oudste is er niet vernoemd, en hij heeft 2 namen, bij de jongste is er wel vernoemd en hij heeft behalve zijn roepnaam ook de namen van beide opa's.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 26 mei 2011 @ 09:30:02 #255
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_97327076
Ik heb zelf 4 namen (1e is roepnaam) en als ik die ergens voluit moet schrijven past het vaak niet.
Jorja en espen hebben beide ook nog een tweede naam, maar we hebben niet aan vernoemen gedaan, de namen zijn gewoon voor de leuk. Denk niet dat ze daar last van hebben in hun verdere leven.

Ik zou er trouwens ook niet voor kiezen om een andere naam te geven als de roepnaam. Had een godefridus in de klas die Frits heette, hij werd zelf een beetje kriegelig van het steeds te moeten zeggen.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:12:47 #256
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_97328335
Mika heeft eigenlijk alleen een tweede naam vanwege de post, omdat mijn man ook M is. Mijn vader en mijn broer hebben dezelfde voorletter en er is regelmatig ruzie geweest omdat mijn vader per ongeluk mijn broers post open maakte. Mika's tweede naam is dus Viggo, dat spreken we uit als Wiggo. De baby heeft ook een tweede naam (Scandinavisch) waarbij je ook de V uit spreekt als een W. Die heeft eigenlijk alleen een tweede naam omdat Mika dat ook heeft.
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:23:48 #257
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_97328662
Ons meisje krijgt 3 namen, een roepnaam en daarnaast twee vernoemingen, een aan mijn kant vd familie en een aan de kant van manlief zijn familie.

Bij mij in de familie zijn wij de eerste sinds hele lange tijd die hun kind meer dan een naam geven, mijn opa en oma hebben al hun kinderen een naam gegeven, mijn vader had twee namen en een roepnaam. Alle mijn neefjes en nichtjes hebben maar een naam en de twee achterkleinkinderen die er al zijn hebben ook maar een naam.

Dus wij zijn behoorlijk ouderwets/orgineel met vernoemen en 3 namen voor ons mupke.
Ben heel benieuwd hoe de reacties zullen zijn. :)
pi_97329405
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:44 schreef Pvoesss het volgende:
ik heb 1 naam, mijn kinderen hebben 1 naam.
Lekker makkelijk :Y

Wolf en ikzelf ook. Met vernoemen heb ik totaal niks en een tweede naam voor de leuk zou ik niet weten waarom ik dat zou doen.
Mijn man heeft 4 namen, en dan echt van die hele lange namen waaruit je wel heel veel roepnamen kan verzinnen behalve die hij heeft :')
zn ouders moesten vernoemen en kozen uiteindelijk een roepnaam die ze zelf mooi vonden denk ik
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_97329535
Mikael en Leander hebben ook 2 namen. Mikael zijn tweede naam is Harm, vernoemd naar de mannen aan de kant van zijn vader en naar de mannen aan mijn vaders kant van de familie.
Leander zijn tweede naam is Henk, vernoemd naar de overleden vader van mijn vriend. Deze baby krijgt dus ook een tweede naam, een vernoeming naar zijn vader.
Als het een meisje was geweest dan had ik de namen van de oma's genomen en daar was dan Marie uitgekomen!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_97350483
ben nu benieuwd wat de lijstje van jongensnamen gaat zijn kleurdoos????

ik vind 1 naam voldoende.. ik zelf en ventje hebben er 3.. en die moeten altijd op oficiele papieren...
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:22:55 #261
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97364325
Ik heb zelf maar 1 naam, J. heeft er 3 waarvan geen zijn roepnaam is. Hij heet J os en zijn eerste naam is J ozef.
Onze kinderen hebben beide 3 namen, Bram heet officieel Bram Teunis George, vernoemd naar onze nog levende opa's.
Eline heet Eline Catharina Helena, vernoemd naar mijn oma en Helena omdat we het een mooie naam vonden, maar niet geschikt als roepnaam.
Beide kinders hebben dus hun roepnaam ook als voornaam, vonden we wel zo makkelijk
pi_97428930
mn jongensnaam is nu toch vervallen, omdat ik m niet uit kon spreken :D

'Potter'

maar mijn r hoor je ampe, dus dan wodt het potte
pi_97428959
ik zal even mijn meidennamen doneren straks :D
pi_97429585
Ik moet bij de naam Silas altijd aan jou denken, KD. Komt omdat ik vroeger iemand kende die zo heette die sprekend op je vriend lijkt. En op Jezus, dat was z'n bijnaam.

Leuke naam ook trouwens. Jammer van de 'hoe heet dat boek ook alweer?'-associaties.
pi_97429773
Zo was er vandaag een Fedja bij voetbal. Vind ik best een leuke naam, maar toen zijn moeder hem begon aan te moedigen klonk het als VETJE!!!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:52:24 #266
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97430107
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:40 schreef Ssserpente het volgende:
Ik moet bij de naam Silas altijd aan jou denken, KD. Komt omdat ik vroeger iemand kende die zo heette die sprekend op je vriend lijkt. En op Jezus, dat was z'n bijnaam.

Leuke naam ook trouwens. Jammer van de 'hoe heet dat boek ook alweer?'-associaties.
Silas is van die Duitse serie van dat straatjoch met dat zwarte paard O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_97430248
Ik bedoel de Da Vinci Code. :)
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:56:05 #268
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_97430293
Oh, Silas. O+ ja!!!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:58:09 #269
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97430410
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:55 schreef Ssserpente het volgende:
Ik bedoel de Da Vinci Code. :)
He bah, stom boek :{w
Ik bedoel deze O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_97430432
hadden we op de lijst, maar dat wordt m niet

we hebben 3 namen nu..maar nog niet intensief achter jongensnamen aangegegaan, dus t kan nog alle kanten op

(nu 1 nederlandse, een hebreeuwse en een scandinavische)
pi_97430472
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:58 schreef Kleurdoos het volgende:
hadden we op de lijst, maar dat wordt m niet

we hebben 3 namen nu..maar nog niet intensief achter jongensnamen aangegegaan, dus t kan nog alle kanten op

(nu 1 nederlandse, een hebreeuwse en een scandinavische)
Ben wel erg benieuwd wat jullie nr 1 naam was als het een meisje zou zijn
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_97430582
We hadden Lena (Elisabeth Matilda)
en als 2e Ariël

dus lekker de inmiddels op fok afgezaagde lena. :P

maar dat zou nog wel veranderen omdat mijn vriend er verder niet over na wilde denken tot de 20 weken echo
pi_97430663
Dat boek ken ik geloof ik niet, oh-oh. Plaatje doet me aan Atreyu van de Never Ending Story denken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97430710
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:02 schreef Kleurdoos het volgende:
We hadden Lena (Elisabeth Matilda)
en als 2e Ariël

dus lekker de inmiddels op fok afgezaagde lena. :P

maar dat zou nog wel veranderen omdat mijn vriend er verder niet over na wilde denken tot de 20 weken echo
Ariël is O+ O+ O+
mooi hoor
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:06:41 #275
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_97430798
Is geen boek maar een tv serie. Echt gesmuld! Zal wel de woensdagmiddag geweest zijn. Oh-oh ik bemerk een generatiekloof. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')