quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:20 schreef Poppedein het volgende:
jaaaaaa hij is er! Onze lieve kleine Jelte is in ons leven
razendsnel gegaan, om 19.48 was ie er! En hij is zooo mooi, ik herken Lena nog niet direct in m geloof ik, maar daar ga ik me de komende uren maar eens op concentreren
Hoera!!!!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:20 schreef Poppedein het volgende:
jaaaaaa hij is er! Onze lieve kleine Jelte is in ons leven
razendsnel gegaan, om 19.48 was ie er! En hij is zooo mooi, ik herken Lena nog niet direct in m geloof ik, maar daar ga ik me de komende uren maar eens op concentreren
quote:Op zondag 15 mei 2011 10:03 schreef Takkembah het volgende:
l'tiekje meldplicht
Hier mooie taferelen, Manlief is nog happiger op die bevalling dan ik. Ik zeg: Oh, ik heb iedere keer het gevoel dat ik moet poepah, als ik ga lopen is het weg Manlief: DAT ZIJN WEEEEEN![]()
![]()
I wish
Ik zei: als weeen voelde alsof je moest poepah, zouden mannen ook kunnen bevallenquote:Op zondag 15 mei 2011 10:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]helaasch haha
Hier was dat gevoel vanaf 30/32 weken, dan drukte ze op een stukje darm ofzo, letterlijk poepirritant!
Weeen alsof je moet poepen was hier een shit rij door anders beval ik in de auto momentquote:Op zondag 15 mei 2011 10:32 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Ik zei: als weeen voelde alsof je moest poepah, zouden mannen ook kunnen bevallen
Zoooooooooo Poppedein, kom maar op met een mooie feauteaux <3
En ik maar zeggen tegen te vlos (op zo'n huilerig toontje): ik doe echt niks hoor! Mijn lijf duwt (ik mocht nog niet persen ivm nog geen gehele ontsluiting)quote:Op zondag 15 mei 2011 10:38 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Weeen alsof je moet poepen was hier een shit rij door anders beval ik in de auto moment![]()
Maar op dat moment van reflectoire persdrang heb je zelf ook wel door dat het weeen zijn. Als het kwartje dan pas valt ben je a) traag van begrip, b) heb je een loeihoge pijngrens
of c) zwaar in ontkenningquote:Op zondag 15 mei 2011 10:38 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Weeen alsof je moet poepen was hier een shit rij door anders beval ik in de auto moment![]()
Maar op dat moment van reflectoire persdrang heb je zelf ook wel door dat het weeen zijn. Als het kwartje dan pas valt ben je a) traag van begrip, b) heb je een loeihoge pijngrens
quote:
quote:Op zondag 15 mei 2011 13:15 schreef Susie het volgende:
Mannen die ziek zijn die zijn dan ook eeeeeeeecccchhhhhtttt heeeeeeuuuuulllll zielig! Aanstellers zijn het vaak.
hehehe jij had gewoon geen trek in die aardappels en wel in t toetjequote:Op zondag 15 mei 2011 13:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
of c) zwaar in ontkenning
'Nee hoor schat, niks aan de hand..ga jij de aardappels maar schillen voor straks' 10 minuten later was Bep er
WTF???quote:Op zondag 15 mei 2011 14:53 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mn pa was laatst bij ons op visite, en mn moeder had tegen hem gezegd dat ik voorlopig maar niks meer van haar hoef te verwachten, want ik had echt iets verschrikkelijks gedaan: ik had het doosje chocola wat ik voor moederdag had gegeven niet ingepakten daarmee had ik een statement gemaakt
![]()
schiet mij maar dood als ik ooit zo kleinzielig als haar wordt hoor.
Je bent je moeder kwijt begrijp ik?quote:Op zondag 15 mei 2011 15:25 schreef Susie het volgende:
Ah, dan was jij toch degene die al problemen met d'r moeder had. Mijn moeder zei ook altijd dat ze niets hoefde, als we maar gewoon even langskwamen en ook dat hoefde eigenlijk niet eens.
en nu komen bij mij de hormonen even los en zit met tranen in mijn ogen....
vooral als er een nieuwe generatie aankomt...moeilijk voor jullie (ook isis). Sterkte!quote:Op zondag 15 mei 2011 19:16 schreef Susie het volgende:
Klopt Aventura. Bedankt voor de knuffel en ook Isis. Alweer een poosje, maar soms he?
Dat dus!!!quote:Op zondag 15 mei 2011 21:03 schreef Vicky het volgende:
Poppedein wat istie mooi!!![]()
*ducttape zoekt voor eierstokken*
Lage bloeddruk, had ik ook op het einde. Viel ook overal bijna flauw. Zorg voor eten en drinken bij je! Dat helpt. En verder zo weinig mogelijk alleen weggaan.quote:Op maandag 16 mei 2011 08:58 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jaaaa een LLV! Tuurlijk mag datSpannend hoor!!
Enig idee wat je tegen duizeligheid doet? Ik had het vorige week al in de Prenatal en nu op werk weer: het gevoel alsof ik elk moment uit kan gaan.
Voelt niet tof...
Jij gaat twee wk langer door dan ik, hier gaat op 1 juni al mijn verlof in. Ik begin dan eigenlijk op 15 september weer, maar ik neem nog twee weken vakantiedagen op. Dan begin ik 3 oktober weer.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:15 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik voelde mijn baby met 16 weken dus op zich kan het snel voor je gaan, Jipster!
Net een mailtje gestuurd naar de personeelsfunctionaris, verlof gaat hier in op 21 juni. Via UWV op de 23e dus neem 2 verlofdagen op. Eerste werkdag is weer op 17-10-2011. Klinkt zo ver weg
Ik zit ook een beetje in een faaase dat ik me niet zo goed kan voorstellen dat ik er zo'n mensje uit ga werken en dat het ook echt in me zit... Ja, als ik misselijk ben/overgeef word ik met de neus op de feiten gedrukt, maar verder bij gebrek aan echte zwangerbuik, en nog geen kamertje etc. Voelt het soms nog steeds een beetje onwerkelijk.. daarom kijk ik heel erg uit naar het voelen van mijn beebquote:Op maandag 16 mei 2011 11:35 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeetje Aventura, 15 september moet ik als het goed is nog bevallen, haha!! Het lijkt zo ver weg, maar ondertussen ben ik al over de helft... wat ik al zei, de tijd gaat snel!!! Maar het idee dat ik er over een maandje of 4 een mensje uit ga persen vind ik echt heel vreemd. Kan het me eigenlijk helemaal niet voorstellen, haha!
Nou ik ook niet en voor mij is het stukken dichterbij! Ben nog zo bezig met andere dingen zoals mijn bruiloft en helaas toch ook nog dat slepende project/conflict op mijn werk. Dat zijn een soort obstakels die me tegenhouden al te veel te mijmeren over de baby.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:35 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeetje Aventura, 15 september moet ik als het goed is nog bevallen, haha!! Het lijkt zo ver weg, maar ondertussen ben ik al over de helft... wat ik al zei, de tijd gaat snel!!! Maar het idee dat ik er over een maandje of 4 een mensje uit ga persen vind ik echt heel vreemd. Kan het me eigenlijk helemaal niet voorstellen, haha!
Ik ga inderdaad 4 weken van te voren met verlof. Maar heb nu al elke week een extra verlofdag, teveel vakantie uren die ik zo mooi af kan bouwen!quote:Op maandag 16 mei 2011 11:30 schreef Aventura het volgende:
[..]
Jij gaat twee wk langer door dan ik, hier gaat op 1 juni al mijn verlof in. Ik begin dan eigenlijk op 15 september weer, maar ik neem nog twee weken vakantiedagen op. Dan begin ik 3 oktober weer.
Ja en daarom heb ik ook lekker va. 34 weken genomen. Ik voel me lichamelijk nog best prima en ik had ook wel door kunnen gaan tot 36 weken, maar dit voelt gewoon beter. Ik heb de tijd vooral nodig om me geestelijk voor te bereiden. Echt even genieten van en voorbereiden op het feit dat ik moeder word. De eerste drie maanden werden beheerst door mijn gebroken hand, burnout achtige klachten bij vriend, dode poes, het tweede trimester door mijn werk en het derde ook door werk en trouwerij. Straks even helemaal niks!quote:Op maandag 16 mei 2011 11:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeetje inderdaad, je gaat ook trouwen!! Superspannend en hartstikke leuk
Dan ben je daar inderdaad veel meer mee bezig, en ook met je werk.
Als dat allemaal straks achter de rug is dan denk ik dat je je inderdaad gaat beseffen dat het toch echt wel gaat gebeuren. Denk dat je verlof daar ook wel deels voor is, om je voor te bereiden op wat komen gaat, is ook niet een kleine verandering ofzo
Dat is ook al fijn! Ik heb ook teveel vakantieuren, maar ook nog teveel werk haha.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:51 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad 4 weken van te voren met verlof. Maar heb nu al elke week een extra verlofdag, teveel vakantie uren die ik zo mooi af kan bouwen!
Daar ben ik ook nog niet helemaal over uit.. Ga binnenkort even met iemand praten die het me heel basic uit kan leggen. Ik ga straks namelijk nog maar 24 uur werken dus dan is het zonde om er niets mee te doen nu ik nog 34 uur werk..quote:Op maandag 16 mei 2011 11:57 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is ook al fijn! Ik heb ook teveel vakantieuren, maar ook nog teveel werk haha.
Ik zet mijn teveel aan vakantie-uren wel lekker na mijn verlof in.
Moet me ook nog verdiepen in ouderschapsverlof. Het is goed dat het er is, maar eigenlijk is het nu ook weer niet zo gunstig- minder inkomen, maar ook minder uren werken wat natuurlijk ongunstig kan zijn voor je loopbaan. Ik ga het denk ik gebruiken als er nood aan de man is.
Heel slim. Ook voor jou is het een beetje anders dan anders gegaan. Was niet laatst je 'eigenlijke' uitgerekende datum verstreken? Ook dat zal wel niet in je koude kleren zijn gaan zitten.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Heerlijk, je hebt groot gelijk dat je gewoon vanaf week 34 verlof hebt genomen. Is een stormachtig jaartje geweest, zo.
Ik heb vanaf week 35 verlof genomen. Gewoon lekker straks doornemen met mezelf wat er nou eigenlijk gaat gebeuren![]()
Maagzuur, ik rken het gelukkig niet. Knulletje zit volgens mij al tijden laag en ver naar voren. Hij hangt als het ware aan me en zit daardoor weinig organen in de weg. Hij beweegt wel veel, vorige week met de echo lag-ie eerst met zijn wervelkolom links, en toen bij het hartje luisteren bij de vk een uur later lag het ruggetje rechts. Strekt zich ook niet, ligt meer als een garnaaltje.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:02 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Daar ben ik ook nog niet helemaal over uit.. Ga binnenkort even met iemand praten die het me heel basic uit kan leggen. Ik ga straks namelijk nog maar 24 uur werken dus dan is het zonde om er niets mee te doen nu ik nog 34 uur werk..
Vandaag maar wel de dokter gebeld over mijn maagzuur, wil er toch iets voor gaan halen. Het is ondraaglijk op deze manierde hele zaterdagnacht wakker gelegen en nu alweer last..
Dat is wel zeker een voordeel van ouderschapsverlof inderdaad, er verandert niks aan je contracturen. Ik ga gewoon eerst kijken hoe ik 36 uur werken vind gaan, en dan kijk ik vanuit die situatie wel verder; ik kan nu eenmaal niet in een glazen bol kijken en nu al bepalen wat ik over pakweg een half jaar een prettige situatie zou vinden. Het scheelt wel dat ik tegen die tijd verplicht 1-2 dagen moet thuiswerken. Niet dat ik de illusie heb dat ik dan zorg en werk kan combineren, er komt wel opvang, maar ik vind dat het wel helpt. Geen reistijd, geen gestress voor de creche, thuis zijn als je kind misschien toch ziek wordt, het flexibele ervan.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wat volgens mij het voordeel is van ouderschapsverlof, is dat je die uren die je eerst werkte ook gewoon na een tijdje weer terug kan krijgen, je houdt er recht op. Als je "gewoon" minder gaat werken kun je misschien niet zo makkelijk meer terug. En je werkgever betaald als je geluk hebt een stukje door, en de belastingdienst geeft ook een stukje compensatie.
Ik zou eigenlijk na de zomervakantie nog 4 weken thuis mogen blijven, maar ik begin gelijk weer(mijn verlof is dan ook al 3 weken afgelopen als de baby op tijd komt..), en die vier weken neem ik verspreid over het jaar op, dus die krijg ik gewoon betaald. Als er dan nog uren overblijven zet ik daar wat ouderschapsverlof op in. Maar ik vermoed dat ik dit eerste jaar bijna zonder ouderschapsverlof afkan, aangezien ik twee lessen per week meer ga geven dan dat ik van plan was..
Mijn contract wordt na mijn verlof aangepast naar 24 uren werken. Het recht op verlof blijft sowieso staan dus dat scheeltquote:Op maandag 16 mei 2011 12:18 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is wel zeker een voordeel van ouderschapsverlof inderdaad, er verandert niks aan je contracturen. Ik ga gewoon eerst kijken hoe ik 36 uur werken vind gaan, en dan kijk ik vanuit die situatie wel verder; ik kan nu eenmaal niet in een glazen bol kijken en nu al bepalen wat ik over pakweg een half jaar een prettige situatie zou vinden. Het scheelt wel dat ik tegen die tijd verplicht 1-2 dagen moet thuiswerken. Niet dat ik de illusie heb dat ik dan zorg en werk kan combineren, er komt wel opvang, maar ik vind dat het wel helpt. Geen reistijd, geen gestress voor de creche, thuis zijn als je kind misschien toch ziek wordt, het flexibele ervan.
Wat zou dat fijn zijn voor julliequote:Op maandag 16 mei 2011 13:45 schreef miss-jones25 het volgende:
Waarschijnlijk worden wij vandaag nieuwe huis eigenaren van mn droom huis![]()
We hadden een bod gedaan en die word waarschijnlijk geaccepteerd, dus duim maar mee voor ons aub. kan ik verhuizen voor de bevalling
Je mag stoppen met duimen want we hebben al bericht gehad en het bod is geaccepteerdquote:Op maandag 16 mei 2011 13:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Miss Jones, ik duim voor jullie!!! *duim duim duim*
Hilliebillie, zeker een fijn vooruitzicht!!
En Jipster en bitterend bedankt![]()
Ik heb het niet vastgelegd. Ik ben ook wel van plan om nog wat vakantie op te nemen hoor. vandaar dat ik zeg dat het sowieso is tot ons kind 1 jaar is, dan heb ik nog behoorlijk wat speling om vakantie op te nemen (zomer vakantie is daarin al wel mee geteld). Ik heb dan nog best een buffertje dus als ik minder vakantie op neem als wat ik nu denk dan kan het zijn dat het langer door gaat.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:35 schreef mefke79 het volgende:
Hilliebillie, heb je dat van je vakantieuren vastgelegd? Want het is echt niet slim om geen vakantie te nemen in het eerste jaar van je kindje. Je moet ook gewoon wennen enzo en dan heb je die vakantie nog hard nodig. En stiekem moet je er ook rekening mee houden dat ze zo af en toe ziek worden en dat kan je ook niet onbeperkt oplossen met calamiteiten en/of zorgverlof. Het lijkt nu een win-win situatie (jij lekker vrij en voor je werkgever geen stuwmeer aan vrije dagen) maar er zitten wel wat haken en ogen aan.
Zal een zenuw zijn ofzo? ik hoop dat ze dan snel achter komen! arme meid zit er zolang mee!quote:Op maandag 16 mei 2011 20:47 schreef As1981 het volgende:
Geen stomme vraag hoor bitterend, ik wist het ook niet. En daar weten ze het eigenlijk ook niet. Het kan zijn dat er iets geraakt is na de bevalling, maar omdat het zo lang duurt weten het volgens mij zelf ook nog niet.
hey! Datumjattertquote:Op maandag 16 mei 2011 21:42 schreef Nirak het volgende:
Ik zie dat oktober nog niet zo heel goed vertegenwoordigd is, dus ik meld me even aan voor de 22e
Tja, eigenlijk was het de 19e, maar de gynaecologe heeft de datum 3 dagen naar achteren gezet... Maar eerst nog maar eens zien. Als de kleine net zo'n timing heeft als ik komt het toch te laatquote:
Rocksquote:Op maandag 16 mei 2011 21:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Evenstarretje, hoe is het met jou?
Danic, beterschap joh.. bah, dat is niet leuk zo.
En popsedeinie, wat een menneke!
We hebben dus gewoon geruild! Volgens mijn cyclus (ivf nota bene) is het de 19e, maar echo's zeggen anders..quote:Op maandag 16 mei 2011 21:55 schreef Kleurdoos het volgende:
onee ik was teruggezet naar de 19e(in de eerste instantie 22 okt, daar ga ik zelf nog steeds vanuit ivm cyclus, dus we kunnen voor een datumdrieling gaan, met Susie)
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:32 schreef twentemeisje het volgende:
Gefeliciteerd met jullie dochter Avotar. Ben erg benieuwd naar haar naam
. Geniet van je gezinnetje!
En misschien heb ik het gemist in een eerder deel, maar hoe is het verder gegaan met die echodense/witte darmen?
En ik kom ook nog snel een dikke kus voor Danic brengen, meis wat balen! Hopelijk zijn jullie snel weer thuis!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik hoop ze inderdaad vandaag mee naar huis te mogen nemen.
De darmpjes, dat is nog wel een verhaal apart. Met 32 weken hebben nog allerlei extra controles gehad, waarbij het bijna niet meer leek voor te komen. Vandaag hebben we nog een uitgebreid consult met een kinderarts, maar ze heeft inmiddels al een paar keer gepoept gisteren al, dus de darmpjes lijken gewoon te werken.
Ik hoorde gyneacoloog gisteren zeggen dat ze maar in 30% van de gevallen uiteindelijk een oorzaak kunnen vinden.en het biertje was heeeeerlijkquote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:56 schreef Asyniur het volgende:
Avotar, van harte gefeliciteerd!
Hopelijk heeft het biertje gesmaakt en mag je je dames vandaag mee naar huis nemen...
[ Bericht 11% gewijzigd door avotar op 17-05-2011 08:05:59 ]"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
Mooi!quote:
Nee, niet mijn stiefzus, de stiefzus van mijn stiefdochter (jaja 't is een ingewikkelde familie, maar dat is dan dus de dochter van haar stiefvader, die ook zwanger is, snapt ge?). Maar 't blijft een rare situatie ja.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:36 schreef Beessie-Jen het volgende:
Innepin; wat lijkt me dat een bizarre situatie zeg!! je stiefdochter en je stiefzus tegelijk met je zwanger!
wordt je misschien wel op dezelfde dag, moeder als oma ..... vreemd!
Ik doe mee, voor een 15 weken mijlpaal vandaag, die ook eigenlijk geen mijlpaal is!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:05 schreef Kleurdoos het volgende:
en ik jompel even voor mijn 18 wk mijlpaal, wat eigenlijk geen mijlpaal is
Ze zweerden bij een baarstoel of gewoon in bed in het ziekenhuis. Ze praatte heel snel over een badbevalling heen als in, de kans dat je echt in bad bevallen is dusdanig klein, daar praten we niet over.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:17 schreef mefke79 het volgende:
cleany, oe, had maar geroepen, dan had ik je dat van te voren kunnen vertellen. Ik vond die avond ook niet bijzonder nuttig. En ja, helaas, die 40w en 6 dagen is de standaard bij de eerste. Maar goed, er gaan er genoeg ook overheen, dus er moeten er ook eerder, wie weet jouw vrouw wel.
Wat was er mis met in bad bevallen? En hoezo vertelden ze weinig over medicatie? Alhoewel, een vk heeft natuurlijk ook maar weinig keuze in het geven van medicatie, dan ben je gewoon meteen medisch volgens mij.
Lol, nou ik en mijn stiefzusje zijn ook dezelfde dag bevallen, dus wie weet joh!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:26 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee, niet mijn stiefzus, de stiefzus van mijn stiefdochter (jaja 't is een ingewikkelde familie, maar dat is dan dus de dochter van haar stiefvader, die ook zwanger is, snapt ge?). Maar 't blijft een rare situatie ja.
Avotar gefeliciteerd!
Wat ben jij toch ook altijd heerlijk positief he!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:27 schreef mefke79 het volgende:
Aventura, verwacht ook daar niet te veel van. Het zal voornamelijk een rondleiding zijn en als je geluk hebt uitleg over pijnbestrijding.
I know, maar het voelt gewoon prettig om daar alvast te zijn geweest enzo. De echt gedetailleerde vragen stel ik wel aan de gynaecoloog.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:27 schreef mefke79 het volgende:
Aventura, verwacht ook daar niet te veel van. Het zal voornamelijk een rondleiding zijn en als je geluk hebt uitleg over pijnbestrijding.
Tja...nu heb ik ook het idee dat de ene verloskundige er anders tegen aan kijkt dan de andere. Dit was een voorlichtingsavond van 5 praktijken en er waren 2 verloskundigen die allebei niet van onze praktijk waren. We weten dat in 'onze' praktijk een verloskundige er falikant tegen is en de rest voor badbevallingen is. Ze benadrukten gisteren wel dat de zwangere uiteraard zelf bepaald hoe ze wilt bevallen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:26 schreef mefke79 het volgende:
Cleany, vervelend zeg! Ergens snap ik het wel, er zijn natuurlijk ook maar weinig mensen die en badbevalling willen, maar dat hadden ze ook eerder tegen jullie kunnen zeggen.
ja wij hebben een speciaal bad gekocht.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:38 schreef Zana het volgende:
Is een gewoon bad misschien te klein, op de website van mijn verloskundigenpraktijk stond dat je speciale bevallingsbaden kon/ moest huren. Ik heb mij toen verder niet in verdiept, maar vond dat ook vreemd.
Ik ben gisteren in het ziekenhuis trouwens op een verloskundige getroffen die niets meer wou weten over inleiden en gewoon een controle doorgevoerd heeft. Als ik er niet specifiek nog naar gevraagd had, dat de andere verloskundige vorige week in overleg met de gyn "mij een handje wou helpen in verband met mijn bloeddruk" en mij min of meer erop voor heeft bereid dat ze maandag iets aan actie ondernemen, en ik daarom ook extra 's ochtend vroeg een afspraak moest maken en alvast uit voorzorg de tas moest meenemen, had ik er gisteren denk ik helemaal niets meer over gehoord.
Volgens de vk van gisteren was het niet mogelijk mij in te leiden en bleek uit het inwendige onderzoek dat de situatie onveranderd was, dus 1-2 cm ontsluiting.
Ervan afgezien dat ik zelf helemaal geen voorstaander van het inleiden was, vind ik het best raar dat het beleid van de verloskundigen blijkbaar best verschillend is, als zwangere weet je helemaal niet meer wat nu juist is, want je hebt natuurlijk de medische achtergrond ook niet.
o normaal wel, maar dit is iets met schade en schande enzo en werkervaring...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat ben jij toch ook altijd heerlijk positief he!![]()
![]()
Ik snap het dus ook niet. En nee, ik zit nog met een heleboel vragen, maar omdat ik gisteren ervan uitging dat ze in elk gevalquote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:46 schreef mefke79 het volgende:
Zana, ik snap die opmerking over niet kunnen inleiden niet helemaal, zeker als je al 1 a 2 cm hebt. Weet je nu wat de bedoeling is en heb je alle vragen kunnen stellen?
ik wou niet in het overzicht, omdat ik het zo verplichtend voel om dan ook tijdens de geboorte hier een update te geven en de naam en de foto openbaar te makenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:01 schreef cleany het volgende:
[..]
waarom sta je eigenlijk dan niet in het overzicht?
Aargh, ik ril bij het idee dat mijn navel gaat ploppen, brrrrr!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:02 schreef Zana het volgende:
Misschien heb je een groeispurt, dat je buik sneller groeit dan de huid rond je navel mee kan trekken?
Mijn navel is ook helemaal uitgerekt en staat een beetje omhoog, heel lelijk, maar het is op dit moment niet meer pijnlijk. Ik had wel een of twee keer tijdens de zwangerschap dat het echt zeer deed.
begrijpelijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:04 schreef Zana het volgende:
[..]
ik wou niet in het overzicht, omdat ik het zo verplichtend voel om dan ook tijdens de geboorte hier een update te geven en de naam en de foto openbaar te maken
Mijn navel is geplopt en heeft een heel klein poosje wat "pijn" gedaan. Heb het lekker vettig gehouden met uierzalf (quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:04 schreef Aventura het volgende:
[..]
Aargh, ik ril bij het idee dat mijn navel gaat ploppen, brrrrr!
Het is ook zo dun daar, zal ik de eerste zijn bij wie de navel scheurt?
'Ze' zeggen dat je er minder vatbaar voor bent boven de 30, maar die vlieger ging bij mij mooi niet op!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:33 schreef Aventura het volgende:
Striae heb ik dan weer niet. Nog niet...Zal we komen denk ik. Heb altijd weinig buik gehad en er valt dus veel te stretchen
En hier had ik met no. 1 niks (en begon ik met uber platte buik die aardig uitrekte), en nu met uitgelubberde buik van no.1 heb ik wel striaaiaiaieeeeequote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
'Ze' zeggen dat je er minder vatbaar voor bent boven de 30, maar die vlieger ging bij mij mooi niet op!
Herkenbaarquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:47 schreef Takkembah het volgende:
[..]
En hier had ik met no. 1 niks (en begon ik met uber platte buik die aardig uitrekte), en nu met uitgelubberde buik van no.1 heb ik wel striaaiaiaieeeee.
Geen pijl op te trekken dus
Ja, het heeft er op zich wel mee te maken hoor, je bindweefsel wordt gewoon minder sterk na je dertigste, uiteraard met een beetje natuurlijk verloop, niet van de ene op de andere dag, maar het heeft ook wel iets met aanleg te maken vlgs mij hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:54 schreef Aventura het volgende:
@Takkembah, ik heb even gegoogeld op navelbreuk en dat is het denk ik toch niet..
@BE, ben inderdaad nu 33 maar ik denk niet dat leeftijd met het al dan niet krijgen van striae te maken heeft. Misschien dat je in je jongere jaren sneller krijgt omdat je in die periode doorgaans groeit (dus ook bij je heupen, borsten etc.) en omdat men vroeger altijd veel jonger voor het eerst zwanger was. Ik denk eigenlijk ook niet dat ik er onderuit kom. De striae die ik heb (op mijn heupen) is trouwens niet echt lelijk of opvallend, zijn hele dunne witte lijntjes, dus als dat bij mijn buik uiteindelijk ook zo wordt kan ik er vrede mee hebben.
ja maar dan heb je geen opblaasbodem.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Avotar gefeliciteerd met jullie dochter. Mijn schoonmoeder opperde die naam voor ons mooie naam hoor
Evenstar krijg je medicatie?
Aventura beterschap
Zana aparte situatie zo
Onze vk zei dat als je in bad wilde bevallen je ook gewoon een opblaasbad bij de speelgoed winkel kon kopen
Vraag of je primperan erbij mag dat is sterker. Ik weet helaas hoe je je voelt het is zo uitputtend hoeveel wk ben je nu?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Avotar proficiat!!
FR. Ik krijg al weken emesafene zetpillen , daardoor blijft vocht beter binnen, zonder gaat ook dat eruit. Weet je het gewone spugen is tot daaraantoe. Maar dat galIk kan het ook niet altijd tegenhouden
zo soms op weg naar school of winkel dichtbij moet Ik regelmatig de bosjes in of putjes rennen
.
Ik moet echt continue plat om kleine dingen te doen. Koken etc. Crime.. En normaal mantelzorg Ik veel, maar dat gaat allemaal niet. Toen mijn lief hier was in de vakantie deed hij allesmaar nu weer alles alleen. Maar mijn meisje is te lief en helpt wat ze kan en begrijpt het gelukkig. Zodra het over is ( ik blijf hoopvol! ) maar even goedmaken met haar
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:56 schreef Kleurdoos het volgende:
striae? zo verschrikkelijk hier dat de gyn er zelfs nog wat collega's bij heeft geroepen..zo erg hadden ze t nog niet eerder gezien.
Ik vind dat je het ook zwaar hebt. Je hebt een kind thuis en partner in het buitenland respect dat je het trektquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Priperam heb ik erbij gehad, maar deed hier niets. Ik ben morgen 12 weken.. Maar bij Arwen werd het pas rond 19 weken minder en was het sporadisch ipv continu. Ik hoop dat ik dit nu weer zo heb en niet de gehele zwangerschap.
Tijd zal het leren, en ja die uitputting brr.. Hoe gaat t nu met jou? T voelt dat t van mij nog niks is t.o.v alle ellende die jij had..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |