abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96927541
Aventura :*
pi_96927579
En Evenstar sterkte! Wat ontzettend zwaar :*
pi_96927636
Avotar, gefeliciteerd met je dochter! Hopelijk kan je ze snel mee naar huis nemen!

Aventura, beterschap, en evenstar, sterkte!

Vannacht niet echt lekker geslapen, dus hopen dat ik vandaag maar een beetje door ga komen. En anders morgen maar weer extra lang uitslapen..
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:00:25 #229
100412 mefke79
komt goed!
pi_96927651
Evenstar, ik hoop op een iets betere dag vandaag!

Aventura, beterschap!

Takkembah, succes bij de vk vanmiddag.

Ik mag vanmiddag ook weer op controle, kan niet heel boeiend zijn eerlijk gezegd. Straks eerst even naar mijn werk voor een stukkie taart, gezellig!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96927652
Danic sterkte!
gefeliciteerd Nirak!
gefeliciteerd Avotar en vrouw, lekker vroeg! *O* geniet van je meisjes!
succes Takkembah!
sterkte evenstar.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:01:25 #231
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96927673
Ff denken hoor, evenstar, was jij nou ook Kersjes? Die zo misselijk was? En je bent nu weer zwanger?

Het lijkt me de hel op aarde. Ik had het zondag de hele dag, misselijk zijn en overgeven, en daar werd ik al simpel van. Je weet niet meer waar je het zoeken moet, of je nou moet zitten, liggen of staan. En dat is slechts een virusje.

Sterkte!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:04:24 #232
100412 mefke79
komt goed!
pi_96927738
Evenstar = niet Kersjes. Maar ze spuugt wel bijna net zo veel...
pi_96927763
ik zit weer te liegen, geen mijlpaal vandaag

-edit-
pi_96927816
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:05 schreef Kleurdoos het volgende:
en ik jompel even voor mijn 18 wk mijlpaal, wat eigenlijk geen mijlpaal is
Ik doe mee, voor een 15 weken mijlpaal vandaag, die ook eigenlijk geen mijlpaal is! *O* *O* voor de niet-mijlpalen!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:08:27 #235
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96927828
Ow oke. Dan heb ik me vergist. Wel een oude bekende blijkbaar (ik post hier ook nog maar pas een jaar).
Vind het wel opvallend dat er elke keer wel iemand meepost die zo erg misselijk is. Het komt dus redelijk vaak voor blijkbaar.
Gek dat er dan geen goede behandeling voor is.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:09:19 #236
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96927842
18 weken, 15 weken, allemaal mijlpalen hoor! Ben zelf vandaag exact 32 weken!
pi_96927844
gisteren informatieavond gehad voor bevallen met de verloskundige in schoolbanken...het duurde 2 uur, daar hadden de zwangere vrouwen even niet op gerekend zo'n hele zit. Het was voor zwangeren vanaf 32 weken, maar m'n vrouw is net 'ongunstig' uitgerekend, dus konden we de vorige niet bijwonen en nu zit ze dus op 37+ weken. Toen ze daar hoorde dat de meeste vrouwen bevallen met 40w6 dagen zakte de moed wel een beetje in d'r schoenen en de hoop dat ze thuis kon bevallen in bad vervaagde ook. Het leek wel of het werd ontmoedigd, net als bepaalde vormen van medicatie, waar ze juist over wilde horen.
't was leuk zo'n informatieavond, alleen jammer dat je er na 2 uur achter komt dat je het meeste al had gehoord...

einde klaag/egopost :P
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:17:51 #238
100412 mefke79
komt goed!
pi_96927991
cleany, oe, had maar geroepen, dan had ik je dat van te voren kunnen vertellen. Ik vond die avond ook niet bijzonder nuttig. En ja, helaas, die 40w en 6 dagen is de standaard bij de eerste. Maar goed, er gaan er genoeg ook overheen, dus er moeten er ook eerder, wie weet jouw vrouw wel.

Wat was er mis met in bad bevallen? En hoezo vertelden ze weinig over medicatie? Alhoewel, een vk heeft natuurlijk ook maar weinig keuze in het geven van medicatie, dan ben je gewoon meteen medisch volgens mij.
pi_96928095
morgen pas 18 wk :P

en medicatie, tsja, daar blijven ze hier gewoon moeilijk om doen, mij vertelden ze zelfs tijdens de bevalling (toen ik op 7 cm zat) dat ik stom zou zijn om een ruggenprik te nemen want dan zou mijn baby hoofdpijn krijgen en niet bij mij mogen liggen :')

op dat moment vertelden ze mij namelijk ook dat ik nog wel 3 uur te gaan had, niet wetende dat ik dus al volledig ontsloten was en 8 minuten later moeder werd :P

eikels :P
pi_96928110
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:17 schreef mefke79 het volgende:
cleany, oe, had maar geroepen, dan had ik je dat van te voren kunnen vertellen. Ik vond die avond ook niet bijzonder nuttig. En ja, helaas, die 40w en 6 dagen is de standaard bij de eerste. Maar goed, er gaan er genoeg ook overheen, dus er moeten er ook eerder, wie weet jouw vrouw wel.

Wat was er mis met in bad bevallen? En hoezo vertelden ze weinig over medicatie? Alhoewel, een vk heeft natuurlijk ook maar weinig keuze in het geven van medicatie, dan ben je gewoon meteen medisch volgens mij.
Ze zweerden bij een baarstoel of gewoon in bed in het ziekenhuis. Ze praatte heel snel over een badbevalling heen als in, de kans dat je echt in bad bevallen is dusdanig klein, daar praten we niet over.

Ze wilde alleen ingaan op de ruggeprik en andere plaatselijke verdoving (ik weet niet exact hoe dat heet), maar ja dat is bij veel mensen wel bekend.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:25:59 #241
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96928198
Vaag verhaal cleany. Wij gaan volgende wk wel naar de voorlichtingsavond (van het ziekenhuis, dus wellicht iets andere insteek). Ik sta er anders in omdat ik weet dat ik daar op medische indicatie ga bevallen. We willen zien hoe alles eruit ziet en wat de gang van zaken zo ong. zal zijn.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:26:20 #242
100412 mefke79
komt goed!
pi_96928209
Cleany, vervelend zeg! Ergens snap ik het wel, er zijn natuurlijk ook maar weinig mensen die en badbevalling willen, maar dat hadden ze ook eerder tegen jullie kunnen zeggen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:27:09 #243
100412 mefke79
komt goed!
pi_96928230
Aventura, verwacht ook daar niet te veel van. Het zal voornamelijk een rondleiding zijn en als je geluk hebt uitleg over pijnbestrijding.
pi_96928262
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:26 schreef innepin het volgende:

[..]

Nee, niet mijn stiefzus, de stiefzus van mijn stiefdochter (jaja 't is een ingewikkelde familie, maar dat is dan dus de dochter van haar stiefvader, die ook zwanger is, snapt ge?). Maar 't blijft een rare situatie ja. :P

Avotar gefeliciteerd! *O*
Lol, nou ik en mijn stiefzusje zijn ook dezelfde dag bevallen, dus wie weet joh! *O* Maar het blijft wel een hele bijzondere situatie ook zo. En Willow wordt dan gewoon misschien wel tante en grote zus op dezelfde dag... ook bizar!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:30:14 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96928294
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:27 schreef mefke79 het volgende:
Aventura, verwacht ook daar niet te veel van. Het zal voornamelijk een rondleiding zijn en als je geluk hebt uitleg over pijnbestrijding.
Wat ben jij toch ook altijd heerlijk positief he! :o :D _O-
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:34:10 #246
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96928400
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:27 schreef mefke79 het volgende:
I know, maar het voelt gewoon prettig om daar alvast te zijn geweest enzo. De echt gedetailleerde vragen stel ik wel aan de gynaecoloog.
pi_96928534
Is een gewoon bad thuis misschien te klein, op de website van mijn verloskundigenpraktijk stond dat je speciale bevallingsbaden kon/ moest huren. Ik heb mij toen verder niet in verdiept, maar vond dat ook vreemd.

Ik ben gisteren in het ziekenhuis trouwens op een verloskundige getroffen die niets meer wou weten over inleiden en gewoon een controle doorgevoerd heeft. Als ik er niet specifiek nog naar gevraagd had, dat de andere verloskundige vorige week in overleg met de gyn "mij een handje wou helpen in verband met mijn bloeddruk" en mij min of meer erop voor heeft bereid dat ze maandag iets aan actie ondernemen, en ik daarom ook extra 's ochtend vroeg een afspraak moest maken en alvast uit voorzorg de tas moest meenemen, had ik er gisteren denk ik helemaal niets meer over gehoord.
Volgens de vk van gisteren was het niet mogelijk mij in te leiden en bleek uit het inwendige onderzoek dat de situatie onveranderd was, dus 1-2 cm ontsluiting.
Ervan afgezien dat ik zelf helemaal geen voorstaander van het inleiden was, vind ik het best raar dat het beleid van de verloskundigen blijkbaar best verschillend is, als zwangere weet je helemaal niet meer wat nu juist is, want je hebt natuurlijk de medische achtergrond ook niet.
pi_96928588
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:26 schreef mefke79 het volgende:
Cleany, vervelend zeg! Ergens snap ik het wel, er zijn natuurlijk ook maar weinig mensen die en badbevalling willen, maar dat hadden ze ook eerder tegen jullie kunnen zeggen.
Tja...nu heb ik ook het idee dat de ene verloskundige er anders tegen aan kijkt dan de andere. Dit was een voorlichtingsavond van 5 praktijken en er waren 2 verloskundigen die allebei niet van onze praktijk waren. We weten dat in 'onze' praktijk een verloskundige er falikant tegen is en de rest voor badbevallingen is. Ze benadrukten gisteren wel dat de zwangere uiteraard zelf bepaald hoe ze wilt bevallen.

Nou ja komt wel goed, we doen het gewoon zoals mijn vrouw het wilt uiteraard :)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:41:57 #249
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96928614
Zana, wanneer ben je uitgerekend?
pi_96928652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:38 schreef Zana het volgende:
Is een gewoon bad misschien te klein, op de website van mijn verloskundigenpraktijk stond dat je speciale bevallingsbaden kon/ moest huren. Ik heb mij toen verder niet in verdiept, maar vond dat ook vreemd.

Ik ben gisteren in het ziekenhuis trouwens op een verloskundige getroffen die niets meer wou weten over inleiden en gewoon een controle doorgevoerd heeft. Als ik er niet specifiek nog naar gevraagd had, dat de andere verloskundige vorige week in overleg met de gyn "mij een handje wou helpen in verband met mijn bloeddruk" en mij min of meer erop voor heeft bereid dat ze maandag iets aan actie ondernemen, en ik daarom ook extra 's ochtend vroeg een afspraak moest maken en alvast uit voorzorg de tas moest meenemen, had ik er gisteren denk ik helemaal niets meer over gehoord.
Volgens de vk van gisteren was het niet mogelijk mij in te leiden en bleek uit het inwendige onderzoek dat de situatie onveranderd was, dus 1-2 cm ontsluiting.
Ervan afgezien dat ik zelf helemaal geen voorstaander van het inleiden was, vind ik het best raar dat het beleid van de verloskundigen blijkbaar best verschillend is, als zwangere weet je helemaal niet meer wat nu juist is, want je hebt natuurlijk de medische achtergrond ook niet.
ja wij hebben een speciaal bad gekocht.
Lijkt me ook niet fijn om tegenstrijdige verhalen te horen Zana. Ik denk dat je het beste uit kan gaan van de verloskundige waar je het meeste vertrouwen in hebt, maar dat is een open deur natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')