Ik doe mee, voor een 15 weken mijlpaal vandaag, die ook eigenlijk geen mijlpaal is!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:05 schreef Kleurdoos het volgende:
en ik jompel even voor mijn 18 wk mijlpaal, wat eigenlijk geen mijlpaal is
Ze zweerden bij een baarstoel of gewoon in bed in het ziekenhuis. Ze praatte heel snel over een badbevalling heen als in, de kans dat je echt in bad bevallen is dusdanig klein, daar praten we niet over.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:17 schreef mefke79 het volgende:
cleany, oe, had maar geroepen, dan had ik je dat van te voren kunnen vertellen. Ik vond die avond ook niet bijzonder nuttig. En ja, helaas, die 40w en 6 dagen is de standaard bij de eerste. Maar goed, er gaan er genoeg ook overheen, dus er moeten er ook eerder, wie weet jouw vrouw wel.
Wat was er mis met in bad bevallen? En hoezo vertelden ze weinig over medicatie? Alhoewel, een vk heeft natuurlijk ook maar weinig keuze in het geven van medicatie, dan ben je gewoon meteen medisch volgens mij.
Lol, nou ik en mijn stiefzusje zijn ook dezelfde dag bevallen, dus wie weet joh!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:26 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee, niet mijn stiefzus, de stiefzus van mijn stiefdochter (jaja 't is een ingewikkelde familie, maar dat is dan dus de dochter van haar stiefvader, die ook zwanger is, snapt ge?). Maar 't blijft een rare situatie ja.
Avotar gefeliciteerd!
Wat ben jij toch ook altijd heerlijk positief he!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:27 schreef mefke79 het volgende:
Aventura, verwacht ook daar niet te veel van. Het zal voornamelijk een rondleiding zijn en als je geluk hebt uitleg over pijnbestrijding.
I know, maar het voelt gewoon prettig om daar alvast te zijn geweest enzo. De echt gedetailleerde vragen stel ik wel aan de gynaecoloog.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:27 schreef mefke79 het volgende:
Aventura, verwacht ook daar niet te veel van. Het zal voornamelijk een rondleiding zijn en als je geluk hebt uitleg over pijnbestrijding.
Tja...nu heb ik ook het idee dat de ene verloskundige er anders tegen aan kijkt dan de andere. Dit was een voorlichtingsavond van 5 praktijken en er waren 2 verloskundigen die allebei niet van onze praktijk waren. We weten dat in 'onze' praktijk een verloskundige er falikant tegen is en de rest voor badbevallingen is. Ze benadrukten gisteren wel dat de zwangere uiteraard zelf bepaald hoe ze wilt bevallen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:26 schreef mefke79 het volgende:
Cleany, vervelend zeg! Ergens snap ik het wel, er zijn natuurlijk ook maar weinig mensen die en badbevalling willen, maar dat hadden ze ook eerder tegen jullie kunnen zeggen.
ja wij hebben een speciaal bad gekocht.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:38 schreef Zana het volgende:
Is een gewoon bad misschien te klein, op de website van mijn verloskundigenpraktijk stond dat je speciale bevallingsbaden kon/ moest huren. Ik heb mij toen verder niet in verdiept, maar vond dat ook vreemd.
Ik ben gisteren in het ziekenhuis trouwens op een verloskundige getroffen die niets meer wou weten over inleiden en gewoon een controle doorgevoerd heeft. Als ik er niet specifiek nog naar gevraagd had, dat de andere verloskundige vorige week in overleg met de gyn "mij een handje wou helpen in verband met mijn bloeddruk" en mij min of meer erop voor heeft bereid dat ze maandag iets aan actie ondernemen, en ik daarom ook extra 's ochtend vroeg een afspraak moest maken en alvast uit voorzorg de tas moest meenemen, had ik er gisteren denk ik helemaal niets meer over gehoord.
Volgens de vk van gisteren was het niet mogelijk mij in te leiden en bleek uit het inwendige onderzoek dat de situatie onveranderd was, dus 1-2 cm ontsluiting.
Ervan afgezien dat ik zelf helemaal geen voorstaander van het inleiden was, vind ik het best raar dat het beleid van de verloskundigen blijkbaar best verschillend is, als zwangere weet je helemaal niet meer wat nu juist is, want je hebt natuurlijk de medische achtergrond ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |