quote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:32 schreef twentemeisje het volgende:
Gefeliciteerd met jullie dochter Avotar. Ben erg benieuwd naar haar naam
. Geniet van je gezinnetje!
En misschien heb ik het gemist in een eerder deel, maar hoe is het verder gegaan met die echodense/witte darmen?
En ik kom ook nog snel een dikke kus voor Danic brengen, meis wat balen! Hopelijk zijn jullie snel weer thuis!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik hoop ze inderdaad vandaag mee naar huis te mogen nemen.
De darmpjes, dat is nog wel een verhaal apart. Met 32 weken hebben nog allerlei extra controles gehad, waarbij het bijna niet meer leek voor te komen. Vandaag hebben we nog een uitgebreid consult met een kinderarts, maar ze heeft inmiddels al een paar keer gepoept gisteren al, dus de darmpjes lijken gewoon te werken.
Ik hoorde gyneacoloog gisteren zeggen dat ze maar in 30% van de gevallen uiteindelijk een oorzaak kunnen vinden.en het biertje was heeeeerlijkquote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:56 schreef Asyniur het volgende:
Avotar, van harte gefeliciteerd!
Hopelijk heeft het biertje gesmaakt en mag je je dames vandaag mee naar huis nemen...
[ Bericht 11% gewijzigd door avotar op 17-05-2011 08:05:59 ]"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
Mooi!quote:
Nee, niet mijn stiefzus, de stiefzus van mijn stiefdochter (jaja 't is een ingewikkelde familie, maar dat is dan dus de dochter van haar stiefvader, die ook zwanger is, snapt ge?). Maar 't blijft een rare situatie ja.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:36 schreef Beessie-Jen het volgende:
Innepin; wat lijkt me dat een bizarre situatie zeg!! je stiefdochter en je stiefzus tegelijk met je zwanger!
wordt je misschien wel op dezelfde dag, moeder als oma ..... vreemd!
Ik doe mee, voor een 15 weken mijlpaal vandaag, die ook eigenlijk geen mijlpaal is!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:05 schreef Kleurdoos het volgende:
en ik jompel even voor mijn 18 wk mijlpaal, wat eigenlijk geen mijlpaal is
Ze zweerden bij een baarstoel of gewoon in bed in het ziekenhuis. Ze praatte heel snel over een badbevalling heen als in, de kans dat je echt in bad bevallen is dusdanig klein, daar praten we niet over.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:17 schreef mefke79 het volgende:
cleany, oe, had maar geroepen, dan had ik je dat van te voren kunnen vertellen. Ik vond die avond ook niet bijzonder nuttig. En ja, helaas, die 40w en 6 dagen is de standaard bij de eerste. Maar goed, er gaan er genoeg ook overheen, dus er moeten er ook eerder, wie weet jouw vrouw wel.
Wat was er mis met in bad bevallen? En hoezo vertelden ze weinig over medicatie? Alhoewel, een vk heeft natuurlijk ook maar weinig keuze in het geven van medicatie, dan ben je gewoon meteen medisch volgens mij.
Lol, nou ik en mijn stiefzusje zijn ook dezelfde dag bevallen, dus wie weet joh!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:26 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee, niet mijn stiefzus, de stiefzus van mijn stiefdochter (jaja 't is een ingewikkelde familie, maar dat is dan dus de dochter van haar stiefvader, die ook zwanger is, snapt ge?). Maar 't blijft een rare situatie ja.
Avotar gefeliciteerd!
Wat ben jij toch ook altijd heerlijk positief he!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:27 schreef mefke79 het volgende:
Aventura, verwacht ook daar niet te veel van. Het zal voornamelijk een rondleiding zijn en als je geluk hebt uitleg over pijnbestrijding.
I know, maar het voelt gewoon prettig om daar alvast te zijn geweest enzo. De echt gedetailleerde vragen stel ik wel aan de gynaecoloog.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:27 schreef mefke79 het volgende:
Aventura, verwacht ook daar niet te veel van. Het zal voornamelijk een rondleiding zijn en als je geluk hebt uitleg over pijnbestrijding.
Tja...nu heb ik ook het idee dat de ene verloskundige er anders tegen aan kijkt dan de andere. Dit was een voorlichtingsavond van 5 praktijken en er waren 2 verloskundigen die allebei niet van onze praktijk waren. We weten dat in 'onze' praktijk een verloskundige er falikant tegen is en de rest voor badbevallingen is. Ze benadrukten gisteren wel dat de zwangere uiteraard zelf bepaald hoe ze wilt bevallen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:26 schreef mefke79 het volgende:
Cleany, vervelend zeg! Ergens snap ik het wel, er zijn natuurlijk ook maar weinig mensen die en badbevalling willen, maar dat hadden ze ook eerder tegen jullie kunnen zeggen.
ja wij hebben een speciaal bad gekocht.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:38 schreef Zana het volgende:
Is een gewoon bad misschien te klein, op de website van mijn verloskundigenpraktijk stond dat je speciale bevallingsbaden kon/ moest huren. Ik heb mij toen verder niet in verdiept, maar vond dat ook vreemd.
Ik ben gisteren in het ziekenhuis trouwens op een verloskundige getroffen die niets meer wou weten over inleiden en gewoon een controle doorgevoerd heeft. Als ik er niet specifiek nog naar gevraagd had, dat de andere verloskundige vorige week in overleg met de gyn "mij een handje wou helpen in verband met mijn bloeddruk" en mij min of meer erop voor heeft bereid dat ze maandag iets aan actie ondernemen, en ik daarom ook extra 's ochtend vroeg een afspraak moest maken en alvast uit voorzorg de tas moest meenemen, had ik er gisteren denk ik helemaal niets meer over gehoord.
Volgens de vk van gisteren was het niet mogelijk mij in te leiden en bleek uit het inwendige onderzoek dat de situatie onveranderd was, dus 1-2 cm ontsluiting.
Ervan afgezien dat ik zelf helemaal geen voorstaander van het inleiden was, vind ik het best raar dat het beleid van de verloskundigen blijkbaar best verschillend is, als zwangere weet je helemaal niet meer wat nu juist is, want je hebt natuurlijk de medische achtergrond ook niet.
o normaal wel, maar dit is iets met schade en schande enzo en werkervaring...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat ben jij toch ook altijd heerlijk positief he!![]()
![]()
Ik snap het dus ook niet. En nee, ik zit nog met een heleboel vragen, maar omdat ik gisteren ervan uitging dat ze in elk gevalquote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:46 schreef mefke79 het volgende:
Zana, ik snap die opmerking over niet kunnen inleiden niet helemaal, zeker als je al 1 a 2 cm hebt. Weet je nu wat de bedoeling is en heb je alle vragen kunnen stellen?
ik wou niet in het overzicht, omdat ik het zo verplichtend voel om dan ook tijdens de geboorte hier een update te geven en de naam en de foto openbaar te makenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:01 schreef cleany het volgende:
[..]
waarom sta je eigenlijk dan niet in het overzicht?
Aargh, ik ril bij het idee dat mijn navel gaat ploppen, brrrrr!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:02 schreef Zana het volgende:
Misschien heb je een groeispurt, dat je buik sneller groeit dan de huid rond je navel mee kan trekken?
Mijn navel is ook helemaal uitgerekt en staat een beetje omhoog, heel lelijk, maar het is op dit moment niet meer pijnlijk. Ik had wel een of twee keer tijdens de zwangerschap dat het echt zeer deed.
begrijpelijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:04 schreef Zana het volgende:
[..]
ik wou niet in het overzicht, omdat ik het zo verplichtend voel om dan ook tijdens de geboorte hier een update te geven en de naam en de foto openbaar te maken
Mijn navel is geplopt en heeft een heel klein poosje wat "pijn" gedaan. Heb het lekker vettig gehouden met uierzalf (quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:04 schreef Aventura het volgende:
[..]
Aargh, ik ril bij het idee dat mijn navel gaat ploppen, brrrrr!
Het is ook zo dun daar, zal ik de eerste zijn bij wie de navel scheurt?
'Ze' zeggen dat je er minder vatbaar voor bent boven de 30, maar die vlieger ging bij mij mooi niet op!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:33 schreef Aventura het volgende:
Striae heb ik dan weer niet. Nog niet...Zal we komen denk ik. Heb altijd weinig buik gehad en er valt dus veel te stretchen
En hier had ik met no. 1 niks (en begon ik met uber platte buik die aardig uitrekte), en nu met uitgelubberde buik van no.1 heb ik wel striaaiaiaieeeeequote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
'Ze' zeggen dat je er minder vatbaar voor bent boven de 30, maar die vlieger ging bij mij mooi niet op!
Herkenbaarquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:47 schreef Takkembah het volgende:
[..]
En hier had ik met no. 1 niks (en begon ik met uber platte buik die aardig uitrekte), en nu met uitgelubberde buik van no.1 heb ik wel striaaiaiaieeeee.
Geen pijl op te trekken dus
Ja, het heeft er op zich wel mee te maken hoor, je bindweefsel wordt gewoon minder sterk na je dertigste, uiteraard met een beetje natuurlijk verloop, niet van de ene op de andere dag, maar het heeft ook wel iets met aanleg te maken vlgs mij hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:54 schreef Aventura het volgende:
@Takkembah, ik heb even gegoogeld op navelbreuk en dat is het denk ik toch niet..
@BE, ben inderdaad nu 33 maar ik denk niet dat leeftijd met het al dan niet krijgen van striae te maken heeft. Misschien dat je in je jongere jaren sneller krijgt omdat je in die periode doorgaans groeit (dus ook bij je heupen, borsten etc.) en omdat men vroeger altijd veel jonger voor het eerst zwanger was. Ik denk eigenlijk ook niet dat ik er onderuit kom. De striae die ik heb (op mijn heupen) is trouwens niet echt lelijk of opvallend, zijn hele dunne witte lijntjes, dus als dat bij mijn buik uiteindelijk ook zo wordt kan ik er vrede mee hebben.
ja maar dan heb je geen opblaasbodem.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Avotar gefeliciteerd met jullie dochter. Mijn schoonmoeder opperde die naam voor ons mooie naam hoor
Evenstar krijg je medicatie?
Aventura beterschap
Zana aparte situatie zo
Onze vk zei dat als je in bad wilde bevallen je ook gewoon een opblaasbad bij de speelgoed winkel kon kopen
Vraag of je primperan erbij mag dat is sterker. Ik weet helaas hoe je je voelt het is zo uitputtend hoeveel wk ben je nu?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Avotar proficiat!!
FR. Ik krijg al weken emesafene zetpillen , daardoor blijft vocht beter binnen, zonder gaat ook dat eruit. Weet je het gewone spugen is tot daaraantoe. Maar dat galIk kan het ook niet altijd tegenhouden
zo soms op weg naar school of winkel dichtbij moet Ik regelmatig de bosjes in of putjes rennen
.
Ik moet echt continue plat om kleine dingen te doen. Koken etc. Crime.. En normaal mantelzorg Ik veel, maar dat gaat allemaal niet. Toen mijn lief hier was in de vakantie deed hij allesmaar nu weer alles alleen. Maar mijn meisje is te lief en helpt wat ze kan en begrijpt het gelukkig. Zodra het over is ( ik blijf hoopvol! ) maar even goedmaken met haar
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:56 schreef Kleurdoos het volgende:
striae? zo verschrikkelijk hier dat de gyn er zelfs nog wat collega's bij heeft geroepen..zo erg hadden ze t nog niet eerder gezien.
Ik vind dat je het ook zwaar hebt. Je hebt een kind thuis en partner in het buitenland respect dat je het trektquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Priperam heb ik erbij gehad, maar deed hier niets. Ik ben morgen 12 weken.. Maar bij Arwen werd het pas rond 19 weken minder en was het sporadisch ipv continu. Ik hoop dat ik dit nu weer zo heb en niet de gehele zwangerschap.
Tijd zal het leren, en ja die uitputting brr.. Hoe gaat t nu met jou? T voelt dat t van mij nog niks is t.o.v alle ellende die jij had..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |