quote:
Op maandag 16 mei 2011 14:35 schreef mefke79 het volgende:Hilliebillie, heb je dat van je vakantieuren vastgelegd? Want het is echt niet slim om geen vakantie te nemen in het eerste jaar van je kindje. Je moet ook gewoon wennen enzo en dan heb je die vakantie nog hard nodig. En stiekem moet je er ook rekening mee houden dat ze zo af en toe ziek worden en dat kan je ook niet onbeperkt oplossen met calamiteiten en/of zorgverlof. Het lijkt nu een win-win situatie (jij lekker vrij en voor je werkgever geen stuwmeer aan vrije dagen) maar er zitten wel wat haken en ogen aan.
Ik heb het niet vastgelegd. Ik ben ook wel van plan om nog wat vakantie op te nemen hoor. vandaar dat ik zeg dat het sowieso is tot ons kind 1 jaar is, dan heb ik nog behoorlijk wat speling om vakantie op te nemen (zomer vakantie is daarin al wel mee geteld). Ik heb dan nog best een buffertje dus als ik minder vakantie op neem als wat ik nu denk dan kan het zijn dat het langer door gaat.
vrij nemen op het moment dat ons kind ziek wordt zal voor mij sowieso moeilijk zijn en met andere oppas oplosbaar moeten worden (schoonmoeder heeft zicht daar al voor aangeboden en schoonzus ook op de dagen dat ze vrij is) en anders kan papa wellicht een dag vrij nemen (is daar meestal iets makkelijker te regelen als bij mij op het werk) maar ook daarin al wel wat achter de hand hoor.
Daarbij werk ik erg onregelmatig (ook avonden en weekenden) en zijn m'n vriend en ik dus niet altijd op het zelfde tijdstip aan het werk en dat scheelt dus ook al met opvang (gewoon en bij ziekte). Dus we hebben er wel over na gedacht hoor.
Ik zal niet zeggen dat het nooit moeilijk zal zijn als ie ziek wordt, het zal misschien toch nog wel even puzzelen worden maar ook dat zal wel goed komen hoor!
Maar bedankt voor je advies