abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96876961
goeiemorgen!

Meld!

Vannacht als een blok geslapen, ik ben ook nog maar net wakker..
Gisteravond nog even een klein rondje wezen fietsen, daarna ben ik dan ook weer bekaf, en zie ik overal problemen opdoemen, maar dat zal wel bij die laatste loodjes horen...
pi_96877141
hallo LLV!

we gingen zaterdag spelletjes doen met vrienden bij ons thuis...we stopten om een uur of 12, maar m'n vrouwtje was toch helemaal uitgeput de volgende dag en dat snap ik ook wel.

gewoon lekker ontspannen laiveneertiekje ;) niet te druk maken...ik neem aan dat je man je ook wel helpt thuis?

hoe gaat het nu eigenlijk met ieneminie?
pi_96877893
mijn buik heeft een sprintje getrokken vannacht, mn meloentje zit opeens onder mijn navel waardoor de bolling wat duidelijker is, jeej.

en nog maar 10 daagjes en dan heb ik mijn echo O+
pi_96878136
Ooohh wat leuk!! En spannend, nog maar 10 dagen! Is echt zo voorbij, de tijd gaat zo hard!
Zo kondig je aan dat je 2 streepjes hebt gepiest en zo ben ik alweer 22 weken en 1 dag en voel ik mn ukkie elke dag vrolijk rommelen O+
Tralalalaaa
pi_96878213
Echo over 10 dagen, leuk en spannend! Dat gaat hard.

Oww ik kijk ook uit naar het voelen van mijn baby... hier nu 15 weken dus ik zal nog even geduld moeten hebben waarschijnlijk.. :X
pi_96878634
Ik voelde mijn baby met 16 weken dus op zich kan het snel voor je gaan, Jipster!

Net een mailtje gestuurd naar de personeelsfunctionaris, verlof gaat hier in op 21 juni *) . Via UWV op de 23e dus neem 2 verlofdagen op. Eerste werkdag is weer op 17-10-2011. Klinkt zo ver weg O+
pi_96878666
Ik was ook 16 weken toen ik het voelde :) Maar ligt ook wel aan of je placenta voor of achter ligt. Bij mij ligt ie achter en dus kon ik m eerder voelen zei de dokter. En dat klopt :)
Tralalalaaa
pi_96878973
Ah ik ben benieuwd! Volgende week weer controle gyn en ga ik even vragen waar mijn placenta ligt. Ben ik vorige keer vergeten..

Wow Cyntiaaa dat schiet al op die laatste werkdag in juni! En pas in oktober weer beginnen, lekker!
pi_96879171
ik elin met 16 wk en deze frutsel met 14 wk :)
  maandag 16 mei 2011 @ 11:30:25 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96879218
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:15 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik voelde mijn baby met 16 weken dus op zich kan het snel voor je gaan, Jipster!

Net een mailtje gestuurd naar de personeelsfunctionaris, verlof gaat hier in op 21 juni *) . Via UWV op de 23e dus neem 2 verlofdagen op. Eerste werkdag is weer op 17-10-2011. Klinkt zo ver weg O+
Jij gaat twee wk langer door dan ik, hier gaat op 1 juni al mijn verlof in. Ik begin dan eigenlijk op 15 september weer, maar ik neem nog twee weken vakantiedagen op. Dan begin ik 3 oktober weer.
pi_96879428
Jeetje Aventura, 15 september moet ik als het goed is nog bevallen, haha!! Het lijkt zo ver weg, maar ondertussen ben ik al over de helft... wat ik al zei, de tijd gaat snel!!! Maar het idee dat ik er over een maandje of 4 een mensje uit ga persen vind ik echt heel vreemd. Kan het me eigenlijk helemaal niet voorstellen, haha!
Tralalalaaa
pi_96879737
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:35 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeetje Aventura, 15 september moet ik als het goed is nog bevallen, haha!! Het lijkt zo ver weg, maar ondertussen ben ik al over de helft... wat ik al zei, de tijd gaat snel!!! Maar het idee dat ik er over een maandje of 4 een mensje uit ga persen vind ik echt heel vreemd. Kan het me eigenlijk helemaal niet voorstellen, haha!
Ik zit ook een beetje in een faaase dat ik me niet zo goed kan voorstellen dat ik er zo'n mensje uit ga werken en dat het ook echt in me zit... Ja, als ik misselijk ben/overgeef word ik met de neus op de feiten gedrukt, maar verder bij gebrek aan echte zwangerbuik, en nog geen kamertje etc. Voelt het soms nog steeds een beetje onwerkelijk.. daarom kijk ik heel erg uit naar het voelen van mijn beeb O+ en tel ik ook al stiekem af naar de 20 weken echo, dan ben je op de helft en weet je of alles tot dan toe gaat is en of het een jongetje of meisje is.. :D Zucht, nog maar 5 weken ;)
pi_96879864
Ik weet nog dat ik net een afspraak had gemaakt bij het ziekenhuis voor die echo, Jipster. Toen moest ik ook 5 weken wachten. En nu is dat alweer 2 weken terug dat ik 'm heb gehad.
Als de rest van mn zwangerschap ook zo snel gaat.. :P
Ze zeggen weleens dat de eerste 20 weken heel langzaam gaat en de tweede helft sneller. Ben benieuwd :P Op zich vind ik dat die eerste 22 weken al snel voorbij zijn gegaan, zo achteraf gezien.
Tralalalaaa
pi_96879952
:Y
Ik moet 8 weken wachten tot de 20 weken echo in het ziekenhuis.....vonden we veel te lang dus heb ik met 16 weken een pret 2d echo gepland voor geslachtsbepaling. Zal verder de enige pretecho die wij gaan maken maar had ik erg zin in O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 16 mei 2011 @ 11:46:59 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96880005
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:35 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou ik ook niet en voor mij is het stukken dichterbij! Ben nog zo bezig met andere dingen zoals mijn bruiloft en helaas toch ook nog dat slepende project/conflict op mijn werk. Dat zijn een soort obstakels die me tegenhouden al te veel te mijmeren over de baby.
De weken gaan toch ongemerkt steeds sneller voorbij. Morgen alweer 32 weken.
Ik kan niet wachten tot mijn verlof, dan ga ik beginnen met kleertjes wassen, vouwen, ga ik het bedje opmaken etc. Denk dat het dan wel snel veel echter wordt!
pi_96880129
Jeetje inderdaad, je gaat ook trouwen!! Superspannend en hartstikke leuk :D
Dan ben je daar inderdaad veel meer mee bezig, en ook met je werk.
Als dat allemaal straks achter de rug is dan denk ik dat je je inderdaad gaat beseffen dat het toch echt wel gaat gebeuren. Denk dat je verlof daar ook wel deels voor is, om je voor te bereiden op wat komen gaat, is ook niet een kleine verandering ofzo :+
Tralalalaaa
pi_96880201
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:30 schreef Aventura het volgende:

[..]

Jij gaat twee wk langer door dan ik, hier gaat op 1 juni al mijn verlof in. Ik begin dan eigenlijk op 15 september weer, maar ik neem nog twee weken vakantiedagen op. Dan begin ik 3 oktober weer.
Ik ga inderdaad 4 weken van te voren met verlof. Maar heb nu al elke week een extra verlofdag, teveel vakantie uren die ik zo mooi af kan bouwen! :)
  maandag 16 mei 2011 @ 11:54:44 #143
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96880305
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeetje inderdaad, je gaat ook trouwen!! Superspannend en hartstikke leuk :D
Dan ben je daar inderdaad veel meer mee bezig, en ook met je werk.
Als dat allemaal straks achter de rug is dan denk ik dat je je inderdaad gaat beseffen dat het toch echt wel gaat gebeuren. Denk dat je verlof daar ook wel deels voor is, om je voor te bereiden op wat komen gaat, is ook niet een kleine verandering ofzo :+
Ja en daarom heb ik ook lekker va. 34 weken genomen. Ik voel me lichamelijk nog best prima en ik had ook wel door kunnen gaan tot 36 weken, maar dit voelt gewoon beter. Ik heb de tijd vooral nodig om me geestelijk voor te bereiden. Echt even genieten van en voorbereiden op het feit dat ik moeder word. De eerste drie maanden werden beheerst door mijn gebroken hand, burnout achtige klachten bij vriend, dode poes, het tweede trimester door mijn werk en het derde ook door werk en trouwerij. Straks even helemaal niks!
  maandag 16 mei 2011 @ 11:57:01 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96880404
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:51 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Ik ga inderdaad 4 weken van te voren met verlof. Maar heb nu al elke week een extra verlofdag, teveel vakantie uren die ik zo mooi af kan bouwen! :)
Dat is ook al fijn! Ik heb ook teveel vakantieuren, maar ook nog teveel werk haha.
Ik zet mijn teveel aan vakantie-uren wel lekker na mijn verlof in.
Moet me ook nog verdiepen in ouderschapsverlof. Het is goed dat het er is, maar eigenlijk is het nu ook weer niet zo gunstig- minder inkomen, maar ook minder uren werken wat natuurlijk ongunstig kan zijn voor je loopbaan. Ik ga het denk ik gebruiken als er nood aan de man is.
pi_96880450
Heerlijk, je hebt groot gelijk dat je gewoon vanaf week 34 verlof hebt genomen. Is een stormachtig jaartje geweest, zo.

Ik heb vanaf week 35 verlof genomen. Gewoon lekker straks doornemen met mezelf wat er nou eigenlijk gaat gebeuren :P :+
Tralalalaaa
pi_96880620
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:57 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat is ook al fijn! Ik heb ook teveel vakantieuren, maar ook nog teveel werk haha.
Ik zet mijn teveel aan vakantie-uren wel lekker na mijn verlof in.
Moet me ook nog verdiepen in ouderschapsverlof. Het is goed dat het er is, maar eigenlijk is het nu ook weer niet zo gunstig- minder inkomen, maar ook minder uren werken wat natuurlijk ongunstig kan zijn voor je loopbaan. Ik ga het denk ik gebruiken als er nood aan de man is.
Daar ben ik ook nog niet helemaal over uit.. Ga binnenkort even met iemand praten die het me heel basic uit kan leggen. Ik ga straks namelijk nog maar 24 uur werken dus dan is het zonde om er niets mee te doen nu ik nog 34 uur werk..

Vandaag maar wel de dokter gebeld over mijn maagzuur, wil er toch iets voor gaan halen. Het is ondraaglijk op deze manier :') de hele zaterdagnacht wakker gelegen en nu alweer last.. -O-
  maandag 16 mei 2011 @ 12:10:04 #147
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96880945
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Heerlijk, je hebt groot gelijk dat je gewoon vanaf week 34 verlof hebt genomen. Is een stormachtig jaartje geweest, zo.

Ik heb vanaf week 35 verlof genomen. Gewoon lekker straks doornemen met mezelf wat er nou eigenlijk gaat gebeuren :P :+
Heel slim. Ook voor jou is het een beetje anders dan anders gegaan. Was niet laatst je 'eigenlijke' uitgerekende datum verstreken? Ook dat zal wel niet in je koude kleren zijn gaan zitten.
Straks gewoon even lekker die ratrace uit en even pas op de plaats..

Toch is het wel weer snel gegaan bij jou voor mijn gevoel. Ik meldde me aan in dit draadje toen jij je afmeldde..en nu ben je alweer zo ver!
pi_96881001
Wat volgens mij het voordeel is van ouderschapsverlof, is dat je die uren die je eerst werkte ook gewoon na een tijdje weer terug kan krijgen, je houdt er recht op. Als je "gewoon" minder gaat werken kun je misschien niet zo makkelijk meer terug. En je werkgever betaald als je geluk hebt een stukje door, en de belastingdienst geeft ook een stukje compensatie.

Ik zou eigenlijk na de zomervakantie nog 4 weken thuis mogen blijven, maar ik begin gelijk weer(mijn verlof is dan ook al 3 weken afgelopen als de baby op tijd komt..), en die vier weken neem ik verspreid over het jaar op, dus die krijg ik gewoon betaald. Als er dan nog uren overblijven zet ik daar wat ouderschapsverlof op in. Maar ik vermoed dat ik dit eerste jaar bijna zonder ouderschapsverlof afkan, aangezien ik twee lessen per week meer ga geven dan dat ik van plan was..
  maandag 16 mei 2011 @ 12:14:27 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96881134
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:02 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Daar ben ik ook nog niet helemaal over uit.. Ga binnenkort even met iemand praten die het me heel basic uit kan leggen. Ik ga straks namelijk nog maar 24 uur werken dus dan is het zonde om er niets mee te doen nu ik nog 34 uur werk..

Vandaag maar wel de dokter gebeld over mijn maagzuur, wil er toch iets voor gaan halen. Het is ondraaglijk op deze manier :') de hele zaterdagnacht wakker gelegen en nu alweer last.. -O-
Maagzuur, ik rken het gelukkig niet. Knulletje zit volgens mij al tijden laag en ver naar voren. Hij hangt als het ware aan me en zit daardoor weinig organen in de weg. Hij beweegt wel veel, vorige week met de echo lag-ie eerst met zijn wervelkolom links, en toen bij het hartje luisteren bij de vk een uur later lag het ruggetje rechts. Strekt zich ook niet, ligt meer als een garnaaltje.
Het is zo verschillend, vorige week ontmoette ik iemand die 1 week verder is dan ik. Haar buik stak bijna niet uit, maar haar hele romp was gevuld met baby, zeg maar :D
pi_96881156
Ja, klopt, dat was 21 april. En op die dag begon mn moeder ook stom te doen :') Dus dat trok ik wat slechter dan normaal.
Was heel raar eigenlijk. Verdriet en geluk ligt dan zo dicht bij elkaar. Je voelt leven in je en tegelijkertijd voel je een gevoel van rouw, zo van, ik had nu al moeder kunnen zijn van een prachtig kind. Maarja. Het is wat het is, er is vast een reden dat het fout ging, de natuur breekt het niet zomaar af. Ik kijk nog steeds met heel veel trots terug aan ons eerste kindje en zie heel erg veel als cadeautje in deze zwangerschap; dat het snel weer raak was, dat ik op 2e kerstdag bevrucht ben, dat ik het al zo snel voelde, dat alles ok is...
Ik voel me dolgelukkig met het kindje dat zich in september laat zien!
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')