En als die links is, dan ben je conservatief...quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:09 schreef waht het volgende:
[..]
Als jonger persoon wordt van je verwacht tegen de status quo aan te schoppen. Niet omdat het goed is, maar gewoon omdat er geschopt moet worden. Denk ik dan.
O.a. Die overigens wel een meerderheid uitmaken aan de faculteit.quote:
Simpele versie:quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? In mijn directe omgeving kom ik het niet tegen namelijk.
Ik ook niet, ondanks dat ik een D66-stemmende, kosmopolitische twintiger ben.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:15 schreef Morendo het volgende:
Ik ga mijn kinderen later niet 'Lente, Vlinder, Merel of Appel' noemen.
Ooit een tijd in het buitenland gewoond?quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:16 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik ook niet, ondanks dat ik een D66-stemmende, kosmopolitische twintiger ben.
Hier op FOK! ook. Althans hier in POL. Het lijkt het nieuwe politiek-correctisme te zijn onder academici en aanverwante lieden; inclusief allerlei draconische reorganisaties in de basale verzorgingsstaat benoemen als hervorming en/of progressiviteit. Tja, ik heb daar helemaal niets mee, als vertegenwoordiger van generatie X. Maar generatie Y heeft daar dus alles mee...quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
O.a. Die overigens wel een meerderheid uitmaken aan de faculteit.
Hmm, zo simpel ligt het denk ik niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:15 schreef JoaC het volgende:
Je hersenen werken grotendeels onbewust, patronen van associatie zorgen voor empathie bij een groep waar je niet direct mee te maken hebt.
Nee, wel lange bezoeken bij familie en veel buitenlanders in omgevingquote:Op woensdag 11 mei 2011 01:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ooit een tijd in het buitenland gewoond?
Kanaleneiland zeker.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:19 schreef JoaC het volgende:
[..]
Nee, wel lange bezoeken bij familie en veel buitenlanders in omgeving
Waar, wanneer?quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:16 schreef JoaC het volgende:
Godverdomme, Fukuyama was in Nederland. Gemist.
Je herkent bepaalde zaken niet omdat het niet past bij bestaande informatie, hierdoor valt een D66'er als ik minder snel over irritante woordkeuze bij Pechtold, en een PVV'er kan compleet omgekeerde zaken zeggen in korte tijd, en er alsnog achter staan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hmm, zo simpel ligt het denk ik niet.
Aula UvA, vanavond (10 mei)quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar, wanneer?
Toch de interessantste publicist in de afgelopen 20 jaar hè.
Met de verzorgingsstaat heb ik ook niet zo veel. Mijn sympathie gaat vooral uit naar Wassenaar en 't Gooi.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hier op FOK! ook. Althans hier in POL. Het lijkt het nieuwe politiek-correctisme te zijn onder academici en aanverwante lieden; inclusief allerlei draconische reorganisaties in de basale verzorgingsstaat benoemen als hervorming en/of progressiviteit. Tja, ik heb daar helemaal niets mee, als vertegenwoordiger van generatie X. Maar generatie Y heeft daar dus alles mee...
Ik stap er dus uit, althans dat voornemen heb ik. Stoppen met werken voor een baas en zelf baas worden. Rot maar lekker op, stelletje farizeeërs, denk ik. Zal mijn tijd wel duren.
Singelquote:Op woensdag 11 mei 2011 01:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Oudemannenhuispoort?
Hij hield een rede?
Die komt een keer online te staan?
Dat kan, als je geld hebt van je familie, is alles wat je afhoudt van vermeerdering van dat kapitaal natuurlijk tegen je belangen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Met de verzorgingsstaat heb ik ook niet zo veel. Mijn sympathie gaat vooral uit naar Wassenaar en 't Gooi.![]()
Ik ben waarschijnlijk gewoon een reactionair.
Tja, maar mijn ouders zijn gewoon leraar in een provinciehoofdstad.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan, als je geld hebt van je familie, is alles wat je afhoudt van vermeerdering van dat kapitaal natuurlijk tegen je belangen.. Dan word je vanzelf reactionair, want daardoor kun je vasthouden aan je kapitaal.
quote:www.John-Adams.nl
gelijknamige instituut
Francis Fukuyama
The Origins of Political Order
10 May 2011
One of America’s most distinguished political thinkers takes the John Adams Institute stage to discuss his latest, far-ranging exploration of history and society. Francis Fukuyama’s new book is about how states form, but while it goes back into the distant past, its relevance is very up-to-date. How did ancient societies relinquish their tribal ties in favor of a strong central government? The West has long supported democracy as an organizing principle, and has pushed tribal societies to change. But how realistic is that?
Moderator: Frans Timmermans
In cooperation with Contact publishers
Schedule
7:30pm - Doors open
8:00pm - Introduction
8.20pm - Interview / discussion / Q & A
9.30pm - book signing by the author
The John Adams Institute often organizes events at the Aula of the Universiteit van Amsterdam. However, we are not allowed to have a book sale at this venue. If you would like to order Fukuyama's book The Origins of Political Order in advance online, we have worked out an arrangement with Athenaeum Bookshop whereby you can get a discount of ¤8.40
Please go to : http://www.athenaeum.nl/a(...)gins-political-order
At this site you can also reserve the deluxe Dutch hardcover edition, De Oorsprong van de Politiek.
http://hum.leidenuniv.nl/(...)lezing-spil-mei.htmlquote:Lezing Francis Fukuyama
De Studievereniging voor Politicologen in Leiden heeft in de week van 9 mei een lustrumweek die zal worden geopend door politicoloog, socioloog en filosoof dr. Francis Fukuyama. Fukuyama is onder andere bekend van het boek The End of History and the Last Man.
Aangezien deze lezing met name voor Geschiedenis- en Wijsbegeerte studenten ook interessant kan zijn nodigt de studievereniging studenten van de Faculteit Geesteswetenschappen van harte uit om de lezing bij te wonen.
De lezing vind plaats op 9 mei om 20.00u in de Hooglandse Kerk, meer informatie over deze lezing en over de lustrumweek kan worden gevonden op de website van SPIL.
Mooie reactionair ben je.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tja, maar mijn ouders zijn gewoon leraar in een provinciehoofdstad.
Ach, een van de beste op Internationale Betrekkingen in de actieve politiek atmquote:
De thymos als leidend principe in de moderne geschiedenis, vond ik echt een vondst van die man. Dat heeft meer ogen geopend voor mij dan de studie aan de universiteit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:24 schreef JoaC het volgende:
[..]
Singel
Geen idee, ik ben nog bezig met balen.
Was eergisteren(9 mei)n dus ook in Leiden
Dat is eigenlijk ook wel zo.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:29 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ach, een van de beste op Internationale Betrekkingen in de actieve politiek atm
Goed moment gekozen om geboren te worden, kunnen we wat van lerenquote:Op woensdag 11 mei 2011 01:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, 't zijn babyboomers pur sang trouwens
Kop op. Niet bitter worden. Jij zult heus nog wel wat van je leven maken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:32 schreef JoaC het volgende:
[..]
Goed moment gekozen om geboren te worden, kunnen we wat van leren
Ik maak me zorgen om generatiegenoten, zij die de hersenen niet meehebben op een niveau waarop je concurrerend kan zijn in een informatiesamenleving/kenniseconomie.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kop op. Niet bitter worden. Jij zult heus nog wel wat van je leven maken.
Ciaoquote:
Wat is dit nu weer voor zielige post???quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb (zover mogelijk) al jouw informatie, en als ik merk dat jij ook maar iets doet wat mij niet aanstaat dan ligt er binnen no-time een abuse-melding bij jouw provider. Heb jij dat goed begrepen jongeman?
Hou je er even buiten, die knul zit mij gewoon te bedreigen via DMquote:Op woensdag 11 mei 2011 06:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor zielige post???
die van pruisen knul daalde gewoon af naar een te laag niveau.quote:Op woensdag 11 mei 2011 06:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Hang jij nu niet al aan het staatsinfuus?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, rare vraag Koos.
[..]
Nee, ik zorg ervoor dat het mij niet overkomt, daarbij geniet ik mijn eigen gelukje..
En ja, van 70 procent kun je nog royaal rondkomen, en als je gvd bedenkt dat ze in China een moord zouden doen voor zo'n loon dan zou de gemiddelde arbeider z'n bek moeten houden. Altijd maar te klagen.
Hangt er vanaf hoe lang ze in de uitkering zitten he.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij vindt dat een werkloze elke baan aan moet pakken?
Dat uiteraard. Maarja, lees het topic eens terug en je ziet welke blaaskaak meent het te gaan maken en er vooral simpel over praat. Lijkt mij afdoende om de discussie hier niet te voerenquote:Op woensdag 11 mei 2011 08:22 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe lang ze in de uitkering zitten he.
Ik stop er al mee. Heb uberhaupt weinig zin om dit hele topic door te lezen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat uiteraard. Maarja, lees het topic eens terug en je ziet welke blaaskaak meent het te gaan maken en er vooral simpel over praat. Lijkt mij afdoende om de discussie hier niet te voeren
Ach boze puber taal, gewoon negeren. Wanneer hij ooit een vriendin heeft en de ballen indalen raakt die frustratie wel een keer op.quote:Op woensdag 11 mei 2011 06:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Daarom, de lamme leidt de blinde.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat uiteraard. Maarja, lees het topic eens terug en je ziet welke blaaskaak meent het te gaan maken en er vooral simpel over praat. Lijkt mij afdoende om de discussie hier niet te voeren
Ah, geen narcose hangover vandaag?quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:45 schreef von_Preussen het volgende:
Goedenmorgen!
Voor het eerst sinds tijden weer eens goed geslapen en meteen na het wakker worden weer scherp, zal wel aan het weer liggen.
Daar lijkt het idd op, echter moet ik er wel bij zeggen dat mijn lichaam (door alcoholtekort?) schijnbaar erg goed is in het "faken" van hangover's...quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, geen narcose hangover vandaag?
Het kwam er vooral op neer dat twee tieners denken te kunnen oordelen over hoe het is om je baan kwijt te raken. Volgens Php moet een voormalig noem-maar-wat met een inkomen van 4k p/m een baan als putjesschepper accepteren, zelfs als dat betekent dat hij er 3k per maand op achteruit gaat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom, de lamme leidt de blinde.
Uiteraard, wanneer je zo'n baan zou accepteren zou zowel je levensstijl onhoudbaar zijn alsmede je carrière verwoest omdat je niks meer opbouwt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het kwam er vooral op neer dat twee tieners denken te kunnen oordelen over hoe het is om je baan kwijt te raken. Volgens Php moet een voormalig noem-maar-wat met een inkomen van 4k p/m een baan als putjesschepper accepteren, zelfs als dat betekent dat hij er 3k per maand op achteruit gaat.
Natuurlijk is het zaak om niet te lang werkloos te blijven en wanneer de Bijstand in zicht is, is drastische actie wellicht nodig, maar een WW'er pakt natuurlijk niet de eerste beste lullige baan aan.
Elke dag het maandagochtend gevoel, ik leef met je mee.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daar lijkt het idd op, echter moet ik er wel bij zeggen dat mijn lichaam (door alcoholtekort?) schijnbaar erg goed is in het "faken" van hangover's...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |