Was dat dezelfde stof?quote:Op maandag 9 mei 2011 16:37 schreef -tape- het volgende:
Ik ga niet uit het boek leren denk ik, doe een paar examens van vorig jaar en de jaren daarvoor en vind het wel best.
Geen idee, volgens mij wel. Me lerares zei dat het goed was examens van de jaren daarvoor te leren.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Was dat dezelfde stof?
Ik heb tot nu toe nog nergens naar gekekenSta een 6,2 geloof ik
Nee maar wel een kutvakquote:Op maandag 9 mei 2011 16:41 schreef -tape- het volgende:
[..]
Geen idee, volgens mij wel. Me lerares zei dat het goed was examens van de jaren daarvoor te leren.Ik sta zelf ook een 6.nogwat, AK is niet zo lastig.
Mooiste vak wat er is!quote:
Wij gebruiken ook BuiteNLand en raden de leerlingen aan gewoon alles goed door te lezen, maar vooral oude examens e.d. te leren.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:36 schreef Moira. het volgende:
Vrijdag 20 mei / 09:00-11:30
Wij gebruiken het boek BuiteNLand. Voor zover ik weet alle CE stukken leren (dus de eerste 10 paragrafen van alle hoofdstukken enzo), en de 'basic' dingen uit het 4 havo boek...
Anyone?
Het lijkt mij verstandig om te weten in welke tijd de creatieve stad zich heeft ontwikkeld (heden) en waarom dat zo is. Reurbanisatie tijdperk. (Creatieve) bedrijven willen zich graag in de binnensteden vestigen in mooie oude panden. 'Zooi over slimheid' kan ik niet zoveel mee..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:30 schreef Gafietsen het volgende:
Wij gebruiken De Geo.....
Wat ik graag zou willen weten over de stof: Moet je De Creatieve Stad ook weten?
Zegmaar al die zooi over slimheid enzo (echt veruit het saaiste van ak).
Of moet je gewoon Wijkpatroon, hoe huizen eruit zagen in bepaalde tijden etc weten?
Al die fysische dingen vind ik juist het makkelijkst/prettigst om te lerenquote:Op maandag 16 mei 2011 18:59 schreef NextTVH het volgende:
Wij hebben samengevat van onze school gekregen, denk dat ik daarmee ga leren, heb nooit zo'n problemen met aardrijkskunde gehad, alleen met platen tektoniek
Wat is dat dan?quote:Op maandag 16 mei 2011 20:00 schreef emzor1994 het volgende:
Ik vind persoonlijk BuiteNLand heel fijn om uit te leren, maar mijn leraar zei dat het niet helemaal volledig was. Onder andere staat de centrale plaatsenleer van Christaller er niet in. ik ga dus nog wel even wat examens oefenen om te kijken of ik met alleen BuiteNLand een goed cijfer kan halen.
Ik heb de Geo gebruikt in de eerste van het vwo dus weet niks van het 5 havo boekquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:30 schreef Gafietsen het volgende:
Wij gebruiken De Geo.....
Wat ik graag zou willen weten over de stof: Moet je De Creatieve Stad ook weten?
Zegmaar al die zooi over slimheid enzo (echt veruit het saaiste van ak).
Of moet je gewoon Wijkpatroon, hoe huizen eruit zagen in bepaalde tijden etc weten?
Het is dat ik bijna plaatsvervangende schaamte voel voor iemand die AK het mooiste vak van de wereld vindt en zich gelukkig voelt in het lesgeven ervan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:48 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Het lijkt mij verstandig om te weten in welke tijd de creatieve stad zich heeft ontwikkeld (heden) en waarom dat zo is. Reurbanisatie tijdperk. (Creatieve) bedrijven willen zich graag in de binnensteden vestigen in mooie oude panden. 'Zooi over slimheid' kan ik niet zoveel mee..
Bij 'wijkpatronen' en 'hoe huizen eruit zagen' is er gewoon slim om je te realiseren waarom er in welke perioden welke soorten woningen gebouwd zijn. Ook hier geldt weer dat dit aansluit bij het verhaal over urbanisatie, suburbanisatie en reurbanisatie.
Centrale plaatsenleer van Christaller is dat je bij het inplannen van een gebied er rekening mee houdt hoe ver de reikwijdten reiken van voorzieningen. En dan dus bedenkt hoever twee dezelfde voorzieningen uit elkaar moeten liggen en een zo efficient mogelijke spreiding te hebben.quote:
Ohh, maar dat staat er wel in! Alleen niet dat het van hem komtquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:57 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Centrale plaatsenleer van Christaller is dat je bij het inplannen van een gebied er rekening mee houdt hoe ver de reikwijdten reiken van voorzieningen. En dan dus bedenkt hoever twee dezelfde voorzieningen uit elkaar moeten liggen en een zo efficient mogelijke spreiding te hebben.
De noordoostpolder is op Christaller zijn theorie ingevuld, met Emmeloord als grootste 'centrale plaats', met de belangrijkste voorzieningen. Daaromheen op telkens dezelfde afstand an Emmeloord allemaal kleinere dorpjes met minder voorzieningen. Je kan er zo een honingraadstructuur op uittekenen, zó gepland is het..
Haha, ik heb dat ook nog steeds ja, ik haal die dingen telkens door elkaarquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:00 schreef electronique het volgende:
heeft iemand een duidelijke uitleg, hoe het zit met hoge- en lagedrukgebieden? evt in een filmpje of wat dan ook. ik snap er niks van :|
Verval = per kilometerquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:35 schreef Moira. het volgende:
Kluupkluup, kun je even uitleggen hoe je verval/verhang ook alweer moet berekenen?
En wat het verschil tussen beide is
Ik ben dat een beetje vergetenEn ik zie net dat het in het vorige examen wel is voorgekomen.
Het zelfde hier, alleen wij hadden een AK leraar die de normering van onze proefwerken altijd zo streng maakte en de proefwerken zo lang dat iedereen altijd tussen de 5.5 en 6.5 haalde. Gelukkig snap ik alles wel goed dus hopen op dat 6jequote:Op woensdag 18 mei 2011 12:42 schreef Masterboy het volgende:
Ik heb altijd moeite met die vraagstelling van AK....Ik hoop op een 5!
Precies dit, maar dan omgekeerd!quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:41 schreef Schermetje het volgende:
[..]
Verval = per kilometer
Voorbeeld: De Loire is lang 1000 km en ontspringt op een hoogte van 1400 m. De berekening is als volgt: 1400 m : 1000 km = 140 cm
Verhang is het verschil in hoogte van het begin tot het einde van een rivier!
Ik merk dat mensen vooral de "geef een situatiebeschrijving en een algemene regel"-vragen lastig vinden.. En de "hoe-hoe" vragen: "Hoe meer ..., hoe meer.."quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:42 schreef Masterboy het volgende:
Ik heb altijd moeite met die vraagstelling van AK....Ik hoop op een 5!
hahahah , inderdaad nu ik nader mijn boek bestudeer. Werk aan de winkel.....quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:37 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Precies dit, maar dan omgekeerd!
Verval = hoogteverschil van punt A naar punt B. Bijvoorbeeld hoogteverschil van oorsprong naar monding.
Verhang = het verval per km uitgedrukt in meters.
Op het noordelijk halfrond heeft de wind een afwijking naar rechts en op het zuidelijk halfrond naar linksquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:20 schreef NextTVH het volgende:
Kan iemand mij de wet van Buys Ballot uitleggen?
Was het niet andersom?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:41 schreef Schermetje het volgende:
[..]
Verval = per kilometer
Voorbeeld: De Loire is lang 1000 km en ontspringt op een hoogte van 1400 m. De berekening is als volgt: 1400 m : 1000 km = 140 cm
Verhang is het verschil in hoogte van het begin tot het einde van een rivier!
En dat was toch ook iets met dat ze per half jaar van richting veranderen, of is dat weer iets anders?quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:26 schreef Moira. het volgende:
[..]
Op het noordelijk halfrond heeft de wind een afwijking naar rechts en op het zuidelijk halfrond naar links
Met de moessons ja. Weet niet helemaal hoe dat zitquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:29 schreef NextTVH het volgende:
[..]
En dat was toch ook iets met dat ze per half jaar van richting veranderen, of is dat weer iets anders?
Ik zal is even verder zoeken, bedankt in ieder gevalquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:30 schreef Moira. het volgende:
[..]
Met de moessons ja. Weet niet helemaal hoe dat zit
quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:30 schreef Moira. het volgende:
[..]
Met de moessons ja. Weet niet helemaal hoe dat zit
Voor Indonesië is er dus een droge moesson in Januari en een natte moesson in Juli.quote:Een wind die een halfjaar lang uit een bepaalde richting waait. Het kan een zeewind of een landwind zijn. De moesson ontstaan doordat de inter tropische convergentiezone zich niet altijd boven de evenaar bevindt, maar nu eens ten zuiden, dan weer ten noorden ervan ligt. De wind moet om het ITC te bereiken de evenaar passeren en draait dan ongeveer 120 gr. van richting.
Dat snapte ik dus niet, dankjewelquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:45 schreef Masterboy het volgende:
[..]
[..]
Voor Indonesië is er dus een droge moesson in Januari en een natte moesson in Juli.
Ik had idd al bevestigd dat het andersom is..quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Was het niet andersom?
Verval = lengte vd rivier gedeeld door de hoogte van de rivier in de bovenloop.
Verhang = verval per km.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:37 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Precies dit, maar dan omgekeerd!
Verval = hoogteverschil van punt A naar punt B. Bijvoorbeeld hoogteverschil van oorsprong naar monding.
Verhang = het verval per km uitgedrukt in meters.
Klopt. Het is een misvatting dat moessons altijd 'nat' zijn..quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:45 schreef Masterboy het volgende:
[..]
[..]
Voor Indonesië is er dus een droge moesson in Januari en een natte moesson in Juli.
Ik onthoud het altijd zo:quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Was het niet andersom?
Verval = lengte vd rivier gedeeld door de hoogte van de rivier in de bovenloop.
Verhang = verval per km.
Dat zijn gewoon inzichtsvragen. Moet je statistieken opzoeken in de atlas en naar aanleiding daarvan met je eigen inzicht een antwoord concluderen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:18 schreef Markachuuu het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de dingen die we moeten leren voor die examens?
Wij hebben namelijk 4 boeken ; Arm en rijk, Wonen in Nederland, Systeem Aarde en Indonesie actueel maar ik zit nu een examen van 2010 door te lezen en hier staan ook dingen in over Japan en Madagaskar (terwijl we volgensmij precies dezelfde onderwerpen hebben als t examen vorig jaar)?![]()
Ik heb geen idee, daar zal ik straks achter komenquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:55 schreef MetBas het volgende:
Is het een beetje in één dag te leren of niet?
Ik hoop het.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:55 schreef MetBas het volgende:
Ik begin nu, dus laten we het hopen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:55 schreef MetBas het volgende:
Sta een 7.1 dus ik denk het wel.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:00 schreef -tape- het volgende:
[..]
Ik begin nu, dus laten we het hopen.
Oh en als jij geleerd hebt voor je SE's dan wel denk ik
Bij ons dinsdag bij sommigen 'omdat dat eigenlijk moest' (met een glimlachquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:38 schreef -tape- het volgende:
Kun je niet gewoon een spiekbriefje in je woordenboek plakken en keihard pownen op je examen? Bij ons worden de woordenboeken niet gecontroleerd..
Word documentje toesturen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:42 schreef -tape- het volgende:
Ja dat heb ik ook, want als ik een 1 haal ben ik de lul. Alleen als je niet gecontroleerd wordt, ik heb alle begrippen met uitleg in een word-documentje staan..
Check je inbox ff (A)quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:46 schreef -tape- het volgende:
[..]
PM/DM je e-mail maar. Het is trouwens niet mijn werk, maar die van eleqtronique.
Boek vind ik ook niet handig. Ik heb nu mijn samengevat boekje ondergekladderd met markeerstift bij de begrippen/relaties die ik nog niet zo goed wist.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:49 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Recept is ''Samengevat Aardrijkskunde''. Ik heb mijn boek niet eens aangeraakt en weet nu al de helft van de examenstof.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:57 schreef Moira. het volgende:
http://5h.buitenland.epn.nl/sites/buiteNLand/5h/
NOMNOMNOM!
volgensmij klopt je verval niet helemaal.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:24 schreef Moira. het volgende:
Hoe moet je nou verval én verhang uitrekenen?
[ afbeelding ]
Riviertje is 9000 meter lang en 300 meter hoog.
9000/300 = 30, dus de rivier heeft van punt a naar punt b een verval van 30 (wat? eigenlijk? 30 km/h? 30 kg?).
Als je dan het verval per km (=verhang) wilt uitrekenen, hoe moet je dat dan doen?
Verval en verhang is eigenlijk gewoon hoogte/lengte van de rivier dus dan is het 300/9000 = 0,03 Meter maar ze vragen meestal cm dus dan is het 3 cm.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:24 schreef Moira. het volgende:
[ afbeelding ]
9000/300 = 30, dus de rivier heeft van punt a naar punt b een verval van 30 (wat? eigenlijk? 30 km/h? 30 kg?).
Als je dan het verval per km (=verhang) wilt uitrekenen, hoe moet je dat dan doen?
Weet je zeker dat je 9000 meter bedoeld?? Lengte van rivieren word enkel in km's gegeven...quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:24 schreef Moira. het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stel dat ik uitga van een rivier van 9000 meter (dus 9 kilometer) dan is de uitkomst al heel anders:
Het verval blijft dan gewoon 300 meter, maar het verhang is dan:
300/9= 33,33 meter per kilometer (dit is overigens niet ondenkbaar. Denk aan een beekje in heuvelachtig gebied)Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
Verval en verhang is niet hetzelfde.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:38 schreef Masterboy het volgende:
[..]
Verval en verhang is eigenlijk gewoon hoogte/lengte van de rivier dus dan is het 300/9000 = 0,03 Meter maar ze vragen meestal cm dus dan is het 3 cm.
Niet zomaar iets roepen..quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:38 schreef Masterboy het volgende:
[..]
Verval en verhang is eigenlijk gewoon hoogte/lengte van de rivier
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:41 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je 9000 meter bedoeld?? Lengte van rivieren word enkel in km's gegeven...
Stel dat die 9000 meter, 9000 km is..
Dan:
Is het verval: 300 meter van oorsprong tot monding..
Het verhang is 300 meter delen door 9000 kilometer = 0,03 meter
Het verhang is dus 3cm per kilometer. In andere woorden: Je rivier gaat gemiddeld 3 centimeter omlaag per kilometer dat hij lang is..Oke, dus verval is lengte gedeeld door hoogte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verhang is verval delen door lengte?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:38 schreef Masterboy het volgende:
[..]
Verval en verhang is eigenlijk gewoon hoogte/lengte van de rivier dus dan is het 300/9000 = 0,03 Meter maar ze vragen meestal cm dus dan is het 3 cm.
Hoppa. In de hoek jij, zegt de meester!quote:
My badquote:
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oke, dus verval is lengte gedeeld door hoogte.
En verhang is verval delen door lengte?Nee.. verval is het hoogteverschil tussen punt A en punt B.. In jou voorbeeld dus alleen de hoogteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhang = verval gedeeld door de afstand in kilometer.Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
Oh mijn god. Ben ik nou zo'n dom wicht dan?quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:46 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Nee.. verval is het hoogteverschil tussen punt A en punt B.. In jou voorbeeld dus alleen de hoogte
Verhang = verval gedeeld door de afstand in kilometer.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oh mijn god. Ben ik nou zo'n dom wicht dan?
Verval is dus iets wat je helemaal niet hoeft uit te rekenen maar gewoon een gegeven is?
En met dat gegeven kun je dus het verhang uitrekenen?
Wat dus verval/lengte van punt a naar b (afstand in km) is?
Het kan gegeven zijn. Als punt A op bijv. 250 m hoogte is en punt B op 100. Dan is het verval 150.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oh mijn god. Ben ik nou zo'n dom wicht dan?
Verval is dus iets wat je helemaal niet hoeft uit te rekenen maar gewoon een gegeven is?
En met dat gegeven kun je dus het verhang uitrekenen?
Wat dus verval/lengte van punt a naar b (afstand in km) is?
Jaaaa dat was het!!!quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:49 schreef Chai het volgende:
[..]
Het kan gegeven zijn. Als punt A op bijv. 250 m hoogte is en punt B op 100. Dan is het verval 150.
Het verhang is het gemiddelde hoogteverschil/km. Dus stel punt A ligt 10 km van B. Dan deel je 150 m door 10 km en dan weet je hoeveel hoger/lager je gemiddeld per kilometer gaat. In dit geval ga je dus gemiddeld 15 m/km omlaag/omhoog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
Denk het niet. Heb net een stukje gemaakt van examen van vorig jaar, heb echt zoveel fouten de hele tijd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:00 schreef -tape- het volgende:
Als dit toch morgen op de toets komt, ga ik hardop lachen tijdens mijn examen.
Ik ookquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:00 schreef -tape- het volgende:
Als dit toch morgen op de toets komt, ga ik hardop lachen tijdens mijn examen.
Ik was daar gister mee begonnen ja. Ben na de eerste pagina en verder wat doorkijken er maar mee op gehouden. Eerst maar 's leren en dan vanavond opnieuw proberenquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:01 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk het niet. Heb net een stukje gemaakt van examen van vorig jaar, heb echt zoveel fouten de hele tijd.
Oeh oeh, ik pm je m'n mail ffquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:01 schreef Markachuuu het volgende:
Ik heb trouwens nog best wel goede samenvattingen van Indonesie en wonen in nederland.. Iemand behoefte? (:
En fuck, dan moet ik ook een rekenmachine gaan zoeken.
Nouja de meeste fouten maak ik niet eens doordat ik het antwoord niet weet. Alleen ik lees vaak niet precies genoeg.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:02 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik was daar gister mee begonnen ja. Ben na de eerste pagina en verder wat doorkijken er maar mee op gehouden. Eerst maar 's leren en dan vanavond opnieuw proberen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:12 schreef Kluupkluup het volgende:
Wat nou samenvattingen?! Zal ik jullie gewoon de examens opsturen!?
In de spoiler mijn mailadres:Was het maar zo'n feest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enfin, ik ga nu echt bikkelen!
Noooohh, I totally get it nowquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:05 schreef Kluupkluup het volgende:
ik zie dat het kwartje gevallen is
[ afbeelding ]
Hier nog even een (simpel) plaatje van de Rijn..
Punt A is de monding van de Rijn: 0m
Punt B is waar de Rijn Nederland binnenkomt: 15m
Punt C is de oorsprong van de Rijn in Zwitserland: 2300m
De Rijn is 1250km lang (van C naar A).
De Rijn is in Nederland 150km lang (van B naar A)
Het verval van de Rijn is 2300 meter.
Het verval van de Rijn in Nederland is 15 meter.
Het verhang van de Rijn is 1,84m/km
Het verhang van de Rijn in Nederland is 0,1m/km
Moraal van dit verhaal: Het verval is niet per definitie gemeten vanaf de oorsprong, maar kan bijvoorbeeld ook een punt in de midden/benedenloop zijn (bijv. waar de Rijn Nederland binnenkomt)..
Ik ga lachen als ze het morgen niet vragenquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:20 schreef Moira. het volgende:
[..]
Noooohh, I totally get it now
Thanks!
heb ik ook wel behoefte aan als iemand het heeftquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:16 schreef Warmemelk het volgende:
Niemand heeft zeker een samenvatting van alles of wel?
Ben vandaag ook pas begonnen..
aight hoe kan ik die dan snel krijgen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:27 schreef Markachuuu het volgende:
Ik heb een samenvatting maar dan moet je wel snel zijn want ik ga zo verkassen naar mijn bureau.![]()
moet je ff t emailadres waarnaar je het wilt in pm sturen (:quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:28 schreef lolhaha het volgende:
[..]
aight hoe kan ik die dan snel krijgen?
gedaan en bedankt alvastquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:29 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
moet je ff t emailadres waarnaar je het wilt in pm sturen (:
Dan heb je veel te lachen. Want er wordt meer niet dan wel gevraagd..quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:21 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Ik ga lachen als ze het morgen niet vragen
Ik ga ook lachen als ze 't wel vragenquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:21 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Ik ga lachen als ze het morgen niet vragen
Intertropische convergentiezonequote:Op donderdag 19 mei 2011 15:37 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt.
Is dat hetzelfde als het equatoriaal minimum?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:06 schreef Chai het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intertropische_convergentiezone
Ja in principe wel dacht ik.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:11 schreef Moira. het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als het equatoriaal minimum?
De ITCZ bestaat inderdaad uit een equatoriaal minimum.. Hierbij noem je de ITCZ het gebied waar het equatoriaal minimum voorkomt in een jaar..quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:11 schreef Moira. het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als het equatoriaal minimum?
Oh oke.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:20 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
De ITCZ bestaat inderdaad uit een equatoriaal minimum.. Hierbij noem je de ITCZ het gebied waar het equatoriaal minimum voorkomt in een jaar..
Je moet alles ook globaal kennen hèquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oh oke.
Ik probeer alles nu gewoon half te snappen, want om al die info nog helemaal te snappen lukt niet meer in minder dan 24 uur
Heldquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:18 schreef Examen2011 het volgende:
Alle examenstof uitgelegd in verschillende filmpjes van totaal 3 uur.
http://www.davidpijpaert.(...)EF%BB%BF/#comment-52
Echt handig bedankt!quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:18 schreef Examen2011 het volgende:
Alle examenstof uitgelegd in verschillende filmpjes van totaal 3 uur.
Ik weet het fijnste er niet van.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:36 schreef Examen2011 het volgende:
Wat is precies een equatoriaal minimum?
Nu gewoon ff niks gaan doen. Ga ff ergens op een terras met vrienden zitten ofzo, te veel stres is niet goed voor je en daar ga dus ook niet beter van leren. Als je nu gaat relaxen kan je straks veel beter leren. Zo werkt het iig bij mij.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:38 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
ZOOOOO'N stress voor morgen! Ik weet helemaal niet wat ik allemaal moet leren. Uit zotheid heb ik gister al mijn boeken van vorig en dit jaar uitgelezen, ben nu bezig met samengevat. Wie helpt mij? Waar moet ik op letten?
Denk niet dat ze kan relaxen voordat ze het gevoel heeft dat ze al een aardig eind op weg is hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:47 schreef Examen2011 het volgende:
[..]
Nu gewoon ff niks gaan doen. Ga ff ergens op een terras met vrienden zitten ofzo, te veel stres is niet goed voor je en daar ga dus ook niet beter van leren. Als je nu gaat relaxen kan je straks veel beter leren. Zo werkt het iig bij mij.
Ach, voor mij werkt het. Ik kan niet te lang achter elkaar leren dus moet ik wel andere dingen gaan doen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk niet dat ze kan relaxen voordat ze het gevoel heeft dat ze al een aardig eind op weg is hoor.
Ja maar dan heb je dus al wel een stuk geleerd. En even een kwartiertje/half uurtje iets anders doen is wel genoeg. Anders heb je nu ook niet erg veel tijd meer om te leren.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:51 schreef Examen2011 het volgende:
[..]
Ach, voor mij werkt het. Ik kan niet te lang achter elkaar leren dus moet ik wel andere dingen gaan doen.
Gewoon globaal leren, je hoeft heus niet alles tot in het kleinste detail kennen, ik heb zo met samengevat gedaan: Hoofdstuk gelezen, even iets leuks doen, daarna volgende hoofdstuk, werkte prima voor mijquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:38 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
ZOOOOO'N stress voor morgen! Ik weet helemaal niet wat ik allemaal moet leren. Uit zotheid heb ik gister al mijn boeken van vorig en dit jaar uitgelezen, ben nu bezig met samengevat. Wie helpt mij? Waar moet ik op letten?
Ja kijk. Dat dacht ik dus ook.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:52 schreef NextTVH het volgende:
[..]
Gewoon globaal leren, je hoeft heus niet alles tot in het kleinste detail kennen, ik heb zo met samengevat gedaan: Hoofdstuk gelezen, even iets leuks doen, daarna volgende hoofdstuk, werkte prima voor mij
Ja heb ik ook gedaan, maar faal nog steeds in dat oefenexamen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:52 schreef NextTVH het volgende:
[..]
Gewoon globaal leren, je hoeft heus niet alles tot in het kleinste detail kennen, ik heb zo met samengevat gedaan: Hoofdstuk gelezen, even iets leuks doen, daarna volgende hoofdstuk, werkte prima voor mij
Gewoon rustig blijven, de vraag een paar keer lezen, moeilijke woorden opzoeken in je woordenboek, uiteindelijk weet je wat ze precies bedoelen met de vraag en zul je zien dat ze toch niet zo moeilijk zijnquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:00 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Ja kijk. Dat dacht ik dus ook.
Als ik maar weet wat globaliseren is. Bij wijze van.
Maar na het maken van het examen 2010 tijdvak 1 is de stress er dik ingeschoten. Er kwamen vragen daarin voor zoals: "Beschrijf het spreidingspatroon van de bevolking in Japan.
Wat is de fysischgeografische oorzaak van dit spreidingspatroon?" en dan sta ik al met tranen in mijn ogen. Nog zo een: "Geef twee redenen waarom de komst van hoge inkomensgroepen niet altijd leidt tot een grotere sociale cohesie in de wijk." Dan sta ik al HELP! Van dat "Geef een fysisch sociale klimatische oorzaakgevolg verbandrelatie" sta ik al bijna te huilen. Waarom moeten die vragen zo gesteld?
Hm. dat hoop ik maar. Want het antwoord van de eerste vraag was dus dat Japan veel relief kent in het midden van het land en daarom de mensen naar de kust trekken. Dat moet je ook maar weten (staat verder niet in samengevat/leertekst). Hopelijk maken ze 'm dit jaar lief voor ons.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:05 schreef NextTVH het volgende:
[..]
Gewoon rustig blijven, de vraag een paar keer lezen, moeilijke woorden opzoeken in je woordenboek, uiteindelijk weet je wat ze precies bedoelen met de vraag en zul je zien dat ze toch niet zo moeilijk zijn
dat staat wel in de atlas. ik wist het toevallig, maar dat zijn inderdaad kutvragen. net als zo´n vraag over het klimaat van madagaskar, ook in een recent examenquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:08 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Hm. dat hoop ik maar. Want het antwoord van de eerste vraag was dus dat Japan veel relief kent in het midden van het land en daarom de mensen naar de kust trekken. Dat moet je ook maar weten (staat verder niet in samengevat/leertekst). Hopelijk maken ze 'm dit jaar lief voor ons.
Nee, wij krijgen er gewoon een van school. Nederlands woordenboek moesten we wel inleveren maar dat was ook alleen omdat er een tekort was aan die woordenboeken. EN-NE en duitse en franse woordenboeken krijgen we ook gewoon van school uit. Wat een bekrompen gedoe zeg, de atlas inleveren haha!quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:28 schreef MetBas het volgende:
Moesten jullie ook allemaal de atlas inleveren? Bij ons gaan ze elke atlas per pagina controleren.
Je moet daar inderdaad erg kritisch mee zijn, het is erg verleidelijk om jezelf te bedonderen en te denken 'oh ja dat zou ik wel weten!'.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:07 schreef -tape- het volgende:
Misschien ben ik de enige die het zo makkelijk vindt, maar ik schrijf de antwoorden niet op. Ik bedenk me wat ik als antwoord neer zou zetten en vergelijk dat met het antwoordmodel, je moet wel kritisch zijn met wat je goed rekent en niet denken van 'oja, dat wist ik; dus reken ik het goed'. Ik maak de examens dus op de PC, examen.nl.
Koude lucht is zwaarder dan warme lucht en beweegt zich naar benden (vandaar dat die koelbakken in de supermarkt vaak geen deksel hebben, koude lucht daalt). Een gebied met dalende, dus koudere lucht noem je een hogedrukgebied (maximum). Een gebied met stijgende, warme lucht noem je een lagedrukgebied (minimum).quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:07 schreef Gafietsen het volgende:
Vraagje:
Hoe zit het met hooge en lage drukgebieden, snap er geen hol van.
Zou fijn zijn als iemand het op een logische manier kon uitleggen
heel erg bedankt! jij snapt wat logisch is;)quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:11 schreef -tape- het volgende:
[..]
Koude lucht is zwaarder dan warme lucht en beweegt zich naar benden (vandaar dat die koelbakken in de supermarkt vaak geen deksel hebben, koude lucht daalt). Een gebied met dalende, dus koudere lucht noem je een hogedrukgebied (maximum). Een gebied met stijgende, warme lucht noem je een lagedrukgebied (minimum).
Lucht stroomt van hoge luchtdruk naar lage luchtdruk, dat noem je de wind.
Je moet dus onthouden, dat als het warm is en daardoor de lucht dus stijgt (warme lucht stijgt op, denk aan een luchtballon) je aanvoer krijgt van een hogedrukgebied (koude lucht) die de leegte, die ontstaat doordat de warme lucht opstijgt, opvult met koude lucht.
Oh dat is wel vervelend, nouja als je ergens echt niet uitkomt kan je het ook nog hier vragen of in de SC.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:40 schreef Gafietsen het volgende:
Niet veel, en die ik wel maakte zitten onderwerpen in die me heel goed afgaan, maar ook onderwerpen die maar niet in mijn hoofd komen, hoe vaak ik ze ook doorlees enzo!
Ik snap het tot en met het bijvoorbeeld deel....quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:50 schreef -tape- het volgende:
Dan moet je allereerst natuurlijk weten wat fragmentarische is (die komt best vaak voor in AK examens); fragment betekend een klein stukje, bv een fragment uit een film kan een scène zijn bv, dus een klein stukje.
Dus; Geef een voorbeeld van 'een klein stukje'-arische modernisering in de dienstensector in India.
Nou dan kan je zelf wel bedenken, dat een klein gedeelte van de dienstensector, is gemoderniseerd. Nu vragen ze wát er dan gemoderniseerd is.
Bijvoorbeeld een postkantoor die via internet brieven/emails verstuurd, of in het bezit is van een brommer of auto.
Indonesië is de grootste archipel (eilandengroep) ter wereld. Absolute ligging wordt bepaald door geografische coördinaten (6º-11º ZB en 95 º -141 º OL).quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:02 schreef Warmemelk het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje, deze staat in de examenbundel:
Geef een economisch-geografische verklaring voor de snelle groei van Shanghai waar bij je ingaat op de absolute ligging en relatieve ligging.
Wat moet ik me voorstellen bij absolute en relatieve ligging?
True that, maar met het beantwoorden van deze vragen leer ik zelf ook.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:04 schreef Schermetje het volgende:
Jeetjes wat komen hier voor vragen binnen die je eigenlijk gewoon kan opzoeken in je lesboek....
Wel de hoofdgroepen, maar of het een droge winter of natte zomer (ofzo iets?quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:24 schreef MetBas het volgende:
Staan in de atlas bij klimaatgebieden eigenlijk termen als 'Af' of gewoon tropisch klimaat e.d.?
Haahahah ik ook niet en toch scoor ik op de Atlas vragen even goed als de kinderen die wel een atlas thuis hebbenquote:Dit weet ik niet zeker, want ik heb geen atlas thuis.
Same here.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:55 schreef Schermetje het volgende:
[..]
Haahahah ik ook niet en toch scoor ik op de Atlas vragen even goed als de kinderen die wel een atlas thuis hebben
Al die shit over rivieren en stadsvernieuwing/herstructurering/gentrificatie heeftie ook té vaak herhaald. Denk dat dat wel belangrijk is danquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:08 schreef MetBas het volgende:
Hebben docenten bij jullie nog gehint naar wat je echt goed moet kennen? Dan ga ik dat nog even doorkijken.
I FEEL YOUR PAAAAIIINNquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:00 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Ja kijk. Dat dacht ik dus ook.
Als ik maar weet wat globaliseren is. Bij wijze van.
Maar na het maken van het examen 2010 tijdvak 1 is de stress er dik ingeschoten. Er kwamen vragen daarin voor zoals: "Beschrijf het spreidingspatroon van de bevolking in Japan.
Wat is de fysischgeografische oorzaak van dit spreidingspatroon?" en dan sta ik al met tranen in mijn ogen. Nog zo een: "Geef twee redenen waarom de komst van hoge inkomensgroepen niet altijd leidt tot een grotere sociale cohesie in de wijk." Dan sta ik al HELP! Van dat "Geef een fysisch sociale klimatische oorzaakgevolg verbandrelatie" sta ik al bijna te huilen. Waarom moeten die vragen zo gesteld?
als je slaagt tenminstequote:Op donderdag 19 mei 2011 22:14 schreef Moira. het volgende:
[..]
I FEEL YOUR PAAAAIIINN![]()
![]()
Maar zie het zo; Morgen om 11:30 ben je klaar met AK en zal je het nooit meer (als vak) hebben in je leven
Dat dacht ik ookquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:14 schreef Moira. het volgende:
[..]
I FEEL YOUR PAAAAIIINN![]()
![]()
Maar zie het zo; Morgen om 11:30 ben je klaar met AK en zal je het nooit meer (als vak) hebben in je leven
Ik zou zeggen:quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:20 schreef MetBas het volgende:
Wat is nou precies de essentie van dat waterhoofdstuk?
* Dacht dat hij het wel kende*quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:29 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik zou zeggen:
- je moet weten hoe er een verhoogde piekafvoer komt in een rivier
- wat je ertegen kan doen
- stroomruggen, oeverwallen herkennen in een foto..
- weten wat binnendijks en buitendijks is..
Ja en het hoort juist omgekeerd te zijn.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1649254
Trouwens net die van vorig jaar gedaan, 2010-1. 8.0Wat zijn die examens ongelofelijk oppervlakkig zeg, je hebt helemaal geen gedetailleerde kennis nodig van de stof. Kwestie van logisch nadenken.
Post je nou vanaf school of hoe doe je dat?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:23 schreef NextTVH het volgende:
Nou volgens mij was dit CE echt alleen maar inzicht, ging wel goed!
Zat op mijn telefoon in het lokaal, was vrij snel klaar dus had niks anders te doen:Pquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:16 schreef -tape- het volgende:
Niks voor niks geleerdGing wel -voldoende-goed.
[..]
Post je nou vanaf school of hoe doe je dat?
Mag na een uur en kwartier weg, was na uur klaar:Pquote:
Haha, maar je hebt er zelf voor gekozen he :pquote:
Bij mij ging dat dus juist niet goedquote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:23 schreef NextTVH het volgende:
Nou volgens mij was dit CE echt alleen maar inzicht, ging wel goed!
Hoe de fuck kom jij aan je mobiel in het lokaal dan?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:28 schreef NextTVH het volgende:
[..]
Zat op mijn telefoon in het lokaal, was vrij snel klaar dus had niks anders te doen:P
Telefoon op stil gezet en gewoon in mijn broekzak gehoudenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:29 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoe de fuck kom jij aan je mobiel in het lokaal dan?
Ik zit nu ff tussen de examens door in de mediatheek op de computer. Stiekem hopen dat hij al online stond.
Bij Nederlands enzo stond hij wel gelijk al een half uur later online, waarom is dat gister en vandaag niet zo? Maar pas om 14:00?
Iedereen vond het relatief makkelijk, sorry dat ik het zeg, maar verwacht de n-term tussen 0,7 en 0,8 ofzo...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:24 schreef lolhaha het volgende:
heb 28 punten streng beoordeelt, als de n norm dan minimaal 1 is dan heb ik een 4.9 precies wat ik nodig heb
Wordt je examen niet door 2 mensen nagekeken?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:41 schreef Gafietsen het volgende:
[..]
Iedereen vond het relatief makkelijk, sorry dat ik het zeg, maar verwacht de n-term tussen 0,7 en 0,8 ofzo...
hopen dat je docent minder streng nakijkt....
Zeer zeker!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:42 schreef -tape- het volgende:
[..]
Wordt je examen niet door 2 mensen nagekeken?
Misschien wel door mijquote:
Mag je wel zeggen of bij vraag 7 dit als antwoord word goegeteld:quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:47 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Misschien wel door mij
Ik ga overigens niet zeggen voor welke school ik de 2e correctie doe
Die vraag over de droge moesson zat er in!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:43 schreef Markachuuu het volgende:
Ik haat Aardrijkskunde, had echt maar net genoeg tijd. (:
Maar ging opzich wel, volgens het antwoordmodel heb ik tussen de 6 en 8. (weet niet precies al mn antwoorden meer + afhankelijk van da normgeval)
Baal wel dat er helemaal nikkkkksch nada niente over wind enzo werd gevraagd. Beetje flauw weer.![]()
das mega goed met je " wel redelijk ".....quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:50 schreef MetBas het volgende:
Ergens tussen de 36 en de 43 punten, wel redelijk.
Mega goed? Dat is -naar mijn weten- ergens tussen de 5.7 en 6.7 of zo.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:50 schreef Gafietsen het volgende:
[..]
das mega goed met je " wel redelijk ".....
Laat de term dan alsjeblieft 0,9 zijnquote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:41 schreef Gafietsen het volgende:
[..]
Iedereen vond het relatief makkelijk, sorry dat ik het zeg, maar verwacht de n-term tussen 0,7 en 0,8 ofzo...
hopen dat je docent minder streng nakijkt....
serieus? ow ik dacht juist dat dat iets tussen 6,0 en 7,0 was.....quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:51 schreef MetBas het volgende:
[..]
Mega goed? Dat is -naar mijn weten- ergens tussen de 5.7 en 6.7 of zo.
Welke plaats?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:47 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Misschien wel door mij
Ik ga overigens niet zeggen voor welke school ik de 2e correctie doe
Ak is echt geen hoerenvak. Een van de leukste vakken die er bestaan. De centrale examens waren alleen echt hoerderig. ECHT hoerderig. En de gemiddelde scores liggen hier lekker laag dus ik hoop dat de Nterm lekker omhoog geschopt word.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:20 schreef Markachuuu het volgende:
Mag je ook een klacht indienen gewoon omdat AK echt een hoerenvak is?(sorry voor de ak leraar die hier ook spamt)
Er wordt heel veel van je verwacht qua inzicht en redenering en verbanden leggen enzo. Té veel eigenlijk. Ik heb liever dat ze dat frequent afwisselen met letterlijke kennis vragen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:19 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ik ga zo een klacht indienen over die moeilijkheidsgraad van de vragen. Niet normaal serieus. Heb oefenexamens gemaakt, maar ben nog nooit zulke moeilijke vragen tegenkomen
In BuiteNLand staat er een beschrijving over, maar echt maar heel kort in een soort 'bron' ofzo. Niet iets waarvan je denkt "nou zeg, dat is nou belangrijk om te leren voor je examens!"quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:57 schreef Hansie18 het volgende:
Zoo die kalksteen vraag daar heb ik dit jaar helemaal niks over gehad!
ik snapte daar echt niks van. klote kalksteenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:47 schreef Moira. het volgende:
[..]
In BuiteNLand staat er een beschrijving over, maar echt maar heel kort in een soort 'bron' ofzo. Niet iets waarvan je denkt "nou zeg, dat is nou belangrijk om te leren voor je examens!"
Er werd wel verteld over kalksteen dat oplost in water. Ik ben daar dus voornamelijk over gaan praten. Die hele samariakloof heeft me 1 punt opgeleverdquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:47 schreef Moira. het volgende:
[..]
In BuiteNLand staat er een beschrijving over, maar echt maar heel kort in een soort 'bron' ofzo. Niet iets waarvan je denkt "nou zeg, dat is nou belangrijk om te leren voor je examens!"
jongen je kent de normering niet eensquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:08 schreef ErikHoevenaars het volgende:
26 punten, moest een 3,8 halen? Ik heb het niet gehaald KUT!!!!
gered zou ik niet zeggen, maar ik overweeg hem bonbons te sturen hahaquote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:34 schreef Examen2011 het volgende:
Deze man heeft mij gered
Laten we dan daarvan het gemiddelde nemen en er 0,9 maken. Dan sta ik voldoende voor AKquote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:31 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het CE relatief makkelijk vond, maar er zaten een aantal 'tricky' vragen bij..
Die met die hoge en lage sponzen..
Ik had daar echt nog nooit van gehoord
Ik denk dat de N-term tussen de 0,8 en 1,0 zit..
Oh daar had ik wel vrij veel goed vanquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:50 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Er werd wel verteld over kalksteen dat oplost in water. Ik ben daar dus voornamelijk over gaan praten. Die hele samariakloof heeft me 1 punt opgeleverd
Hopelijk heb je gelijk!!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:31 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het CE relatief makkelijk vond, maar er zaten een aantal 'tricky' vragen bij..
YES!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:14 schreef ErikHoevenaars het volgende:
afgelopen 5 jaar is de normering hoger dan 1 geweest.
zoals waar dan bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:50 schreef Masterboy het volgende:
Ik heb rond de 34 punten maar heb nog steeds veel bedenkingen bij het antwoordmodel.
Ik heb bij die vraag waarom die andere rivieren geen dijken hadden die sponzen genoemd, want die stromen allemaal langs van die sponzen. Alleen in het antwoordmodel staat alleen de flipper.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:31 schreef Kluupkluup het volgende:
Die vraag dus...Ik had als antwoord bij minder verbouwen = Citrusvruchten en meer verbouwen = Bananenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:25 schreef docent-ak het volgende:
Ik heb het examen nu voor de helft doorgelopen en er is 1 ding dat ik verwarrend vond. In vraag 18 staat het volgende:
Welk gewas uit bron 3 zou vanuit dat streven als eerste in aanmerking komen
- om minder te verbouwen dan in 2001?
- om meer te verbouwen dan in 2001?
In mijn antwoord ben ik er van uit gegaan dat 'veevoer' en 'tuinbouw' als zodanig geen gewas is, dus heb ik die buiten beschouwing gelaten. Dan kom je uit op bananen (5/3).
Het correctiemodel zit dan ook fout met het antwoord 'veevoer'. Dan hadden ze de vraag anders moeten stellen, bv. Welke vorm van agrarische bedrijvigheid uit bron 3 zou....
Ben benieuwd of dit nog tot discussie gaat leiden in den lande.
Nee, dit is namelijk geen antwoord op de vraag. 'Beredeneer waarom de financiële bijdrage van arbeidsmigranten ook gunstig is voor de informele sector'. Wat heeft het voor positief effect op de informele sector. Jij geeft in je antwoord aan dat er alleen een verschuiving van arbeid plaatsvindt vanuit de informele naar de formele sector. Dit is misschien voordelig voor de mensen zelf, maar niet voor de informele sector, want daar verandert immers niks aan.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:46 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Overigens, bij vraag 3 had ik: De financiele bijdrage van de arbeidsmigranten heeft tot gevolg voor ontwikkeling van de werkgelegenheid. Bedrijven kunnen opgezet worden. De mensen van de informele sector kunnen dan gaan werken in de formele sector.
Valt hier over te twisten?
Ik had precies hetzelfde, bleek dus ook fout te zijnquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:54 schreef Masterboy het volgende:
[..]
Die vraag dus...Ik had als antwoord bij minder verbouwen = Citrusvruchten en meer verbouwen = Bananen
Het ging dus om duurzaam watergebruik.
Ik had dat ook ja. Snapte echt de ballen van die vraag.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:54 schreef Masterboy het volgende:
[..]
Die vraag dus...Ik had als antwoord bij minder verbouwen = Citrusvruchten en meer verbouwen = Bananen
Het ging dus om duurzaam watergebruik.
Ging dat over die ene samariakloof? Welk endogeen proces daar plaatsvond?quote:Op zondag 22 mei 2011 18:02 schreef extorminator126 het volgende:
FF over vraag 11, over endogenen processen.
Ik zie op het correctievoorschrift, het antwoord opheffing staan. Hebben jullie dit ooit eerder gehad?
Woow, dit is best chill om te lezen! Dingen die ik als antwoord had gegeven maar geen punten voor had toegekend omdat het niet in het correctievoorschrift stond, worden hier wel goedgerekend! Hopelijk wordt het hoger dan een 4,2 (liefst een 5,1 want daarmee sta ik voldoendequote:Op zondag 22 mei 2011 12:48 schreef docent-ak het volgende:
Ik kreeg deze mail van het KNAG:
De resultaten van de landelijke examenbespreking havo staan online!
De resultaten van de havobespreking kunt u hier downloaden.
http://knag.nl/fileadmin/(...)kingen/havo_2011.pdf
Wij willen u er graag nogmaals op wijzen dat het een advies betreft en dat de verantwoordelijkheid voor de correctie bij de corrector en examinator berust.
Zo te zien zijn ze er dus nog niet over uit wat te doen met de 'gewassen' van opgave 18.
Ja, ik ook!quote:
Dat was dan ook echt een makkelijke vraagquote:Op zondag 22 mei 2011 23:51 schreef -tape- het volgende:
Ik had die vraag met die gewassen goed, allebei. Minder en meer productie. Het was toch gewoon logisch?
Vroeg ik me ook al af.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:55 schreef Kaasrol het volgende:
Trouwens, zijn er voor andere vakken ook al zulke documenten?
Ja ik heb al documenten gezien van Nederlands.M&O is volgens mij alleen voor docentenquote:Op zondag 22 mei 2011 23:55 schreef Kaasrol het volgende:
Trouwens, zijn er voor andere vakken ook al zulke documenten?
Link?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:13 schreef Masterboy het volgende:
[..]
Ja ik heb al documenten gezien van Nederlands.M&O is volgens mij alleen voor docenten
[HAVO] Nederlands #2quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |