Ligt eraan of je een samenhangend verhaal hebt gemaakt (wat op zich al vrijwel onmogelijk was hoor) en niet van elk puntje gewoon opgeschreven wat het was. Het moet wel samen komen tot één geheel.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:20 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Help!
Ik heb tussen ieder 'punt' een witregel gedaan. Krijg ik nu wel punten?
Voor zover ik weet gewoon het totaal aantal punten, anders zouden de cijfers wel heel laag uitvallen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:04 schreef Haarklip het volgende:
Krijg je nou een cijfer voor je tekst en een cijfer voor je samenvatting? Of wordt je cijfer puur gebaseerd op het aantal punten in totaal? M'n lerares zei dat je voor allebei een cijfer krijgt en daar het gemiddelde van wordt genomen.
Omdat ze vaak in je junkbox terecht komen en je dat dan niet doorhebtquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:39 schreef AchmedJan het volgende:
Novum) - Ruim negentienduizend scholieren hebben tot nu toe geklaagd over een examen. Dat is te lezen op de website van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS).
Het aantal van 19.132 klachten, dat rond 21.00 uur nog altijd fors oploopt, is het aantal geverifieerde klachten, meldt een woordvoerder van het LAKS. Het totaal aantal klachten, waar ook nog niet-geverifieerde klachten tussen zitten, ligt op de tweede dag van de examens echter op ruim 32 duizend.
^dit gaat over alle klachten..
Waarom bevestigen mensen die mailtjes niet
Lol, hoe de fuck komt je lerares daarbij?quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:04 schreef Haarklip het volgende:
Krijg je nou een cijfer voor je tekst en een cijfer voor je samenvatting? Of wordt je cijfer puur gebaseerd op het aantal punten in totaal? M'n lerares zei dat je voor allebei een cijfer krijgt en daar het gemiddelde van wordt genomen.
Ik vond het ook al erg vaag ja. Heb in totaal 34 punten ongeveer, dus sowieso een dikke voldoende.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
Omdat ze vaak in je junkbox terecht komen en je dat dan niet doorhebt
[..]
Lol, hoe de fuck komt je lerares daarbij?
Je krijgt gewoon voor elk goed antwoord van tekst 1 punten, en voor ieder verwerkt aandachtspunt van tekst 2 punten, en eventueel puntenaftrek als je te veel woorden hebt gebruikt en spelfouten enzo.
Je kunt voor het hele examen maximaal 47 punten halen, in combinatie met de N-term - die inderdaad 16 juni pas bekend gemaakt wordt - baseren ze hierop je cijfer.
Verslagen eindexamenbesprekingen SBN 2011quote:De havo- en vwo-verslagen zijn de neerslag van een voorbespreking op 18 mei 2011 en de landelijke examenbesprekingen in Utrecht en Groningen van 19 mei 2011 waarbij meer dan 60 docenten Nederlands uit het hele land aanwezig waren. Het VMBO GL/TL-verslag werd opgesteld naar aanleiding van de landelijke examenbespreking in Utrecht op 19 mei 2011, eveneens in aanwezigheid van docenten uit den lande.
Een belangrijke opmerking vooraf: de verslagen vervangen het correctievoorschrift van het Cito niet en vullen het ook niet aan. Ze kunnen de betrokken docenten ter ondersteuning zijn bij de interpretatie van artikel 3.3 uit de vakspecifieke regels van het correctievoorschrift. Dat kan immers niet honderd procent dekkend zijn. Het officiële correctievoorschrift van het Cito dient te allen tijde te worden gevolgd. Men raadplege de disclaimer die op de de sectiewebsite van Levende Talen te vinden is voor meer informatie over de status van het verslag. Eventuele kritiekpunten ten aanzien van het eindexamen kunnen aan het CvE worden gemeld.
Rustig blijven en heb net samen met een vriendin een samenvatting gemaakt..quote:Op maandag 20 juni 2011 19:28 schreef Runselpink het volgende:
Ik had een 4.9, moet straks (morgen) een 5.4 halen...
Iemand nog tips?
Ik vond de eerste tekst ook moeilijker..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:56 schreef WG1122 het volgende:
Het ging oke. Ik zit normaal altijd te twisten over de samenvatting, maar die ging juist goed. Wel aardig wat moeten schrappen waardoor ik waarschijnlijk paar punten heb verloren.
De eerste tekst vond ik echter moeilijker. De laatste paar meerkeuze vragen heb ik fout beantwoord, wat wel zonde is. Desondanks zit ik volgens examenklacht rond de 6.4.
Ik ben trouwens al geslaagd en wil mijn 6 naar een 7 krijgen.
SE 6.6 + CE 6.4 = 6.5. Nu maar hopen dat het niet lager is en dat mijn inspanning niet voor niets is geweest (zul je net zien van wel
).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |