Ik heb geen idee, daar zal ik straks achter komenquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:55 schreef MetBas het volgende:
Is het een beetje in één dag te leren of niet?
Ik hoop het.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:55 schreef MetBas het volgende:
Ik begin nu, dus laten we het hopen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:55 schreef MetBas het volgende:
Sta een 7.1 dus ik denk het wel.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:00 schreef -tape- het volgende:
[..]
Ik begin nu, dus laten we het hopen.
Oh en als jij geleerd hebt voor je SE's dan wel denk ik
Bij ons dinsdag bij sommigen 'omdat dat eigenlijk moest' (met een glimlachquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:38 schreef -tape- het volgende:
Kun je niet gewoon een spiekbriefje in je woordenboek plakken en keihard pownen op je examen? Bij ons worden de woordenboeken niet gecontroleerd..
Word documentje toesturen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:42 schreef -tape- het volgende:
Ja dat heb ik ook, want als ik een 1 haal ben ik de lul. Alleen als je niet gecontroleerd wordt, ik heb alle begrippen met uitleg in een word-documentje staan..
Check je inbox ff (A)quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:46 schreef -tape- het volgende:
[..]
PM/DM je e-mail maar. Het is trouwens niet mijn werk, maar die van eleqtronique.
Boek vind ik ook niet handig. Ik heb nu mijn samengevat boekje ondergekladderd met markeerstift bij de begrippen/relaties die ik nog niet zo goed wist.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:49 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Recept is ''Samengevat Aardrijkskunde''. Ik heb mijn boek niet eens aangeraakt en weet nu al de helft van de examenstof.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:57 schreef Moira. het volgende:
http://5h.buitenland.epn.nl/sites/buiteNLand/5h/
NOMNOMNOM!
volgensmij klopt je verval niet helemaal.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:24 schreef Moira. het volgende:
Hoe moet je nou verval én verhang uitrekenen?
[ afbeelding ]
Riviertje is 9000 meter lang en 300 meter hoog.
9000/300 = 30, dus de rivier heeft van punt a naar punt b een verval van 30 (wat? eigenlijk? 30 km/h? 30 kg?).
Als je dan het verval per km (=verhang) wilt uitrekenen, hoe moet je dat dan doen?
Verval en verhang is eigenlijk gewoon hoogte/lengte van de rivier dus dan is het 300/9000 = 0,03 Meter maar ze vragen meestal cm dus dan is het 3 cm.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:24 schreef Moira. het volgende:
[ afbeelding ]
9000/300 = 30, dus de rivier heeft van punt a naar punt b een verval van 30 (wat? eigenlijk? 30 km/h? 30 kg?).
Als je dan het verval per km (=verhang) wilt uitrekenen, hoe moet je dat dan doen?
Weet je zeker dat je 9000 meter bedoeld?? Lengte van rivieren word enkel in km's gegeven...quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:24 schreef Moira. het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stel dat ik uitga van een rivier van 9000 meter (dus 9 kilometer) dan is de uitkomst al heel anders:
Het verval blijft dan gewoon 300 meter, maar het verhang is dan:
300/9= 33,33 meter per kilometer (dit is overigens niet ondenkbaar. Denk aan een beekje in heuvelachtig gebied)Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
Verval en verhang is niet hetzelfde.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:38 schreef Masterboy het volgende:
[..]
Verval en verhang is eigenlijk gewoon hoogte/lengte van de rivier dus dan is het 300/9000 = 0,03 Meter maar ze vragen meestal cm dus dan is het 3 cm.
Niet zomaar iets roepen..quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:38 schreef Masterboy het volgende:
[..]
Verval en verhang is eigenlijk gewoon hoogte/lengte van de rivier
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:41 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je 9000 meter bedoeld?? Lengte van rivieren word enkel in km's gegeven...
Stel dat die 9000 meter, 9000 km is..
Dan:
Is het verval: 300 meter van oorsprong tot monding..
Het verhang is 300 meter delen door 9000 kilometer = 0,03 meter
Het verhang is dus 3cm per kilometer. In andere woorden: Je rivier gaat gemiddeld 3 centimeter omlaag per kilometer dat hij lang is..Oke, dus verval is lengte gedeeld door hoogte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verhang is verval delen door lengte?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:38 schreef Masterboy het volgende:
[..]
Verval en verhang is eigenlijk gewoon hoogte/lengte van de rivier dus dan is het 300/9000 = 0,03 Meter maar ze vragen meestal cm dus dan is het 3 cm.
Hoppa. In de hoek jij, zegt de meester!quote:
My badquote:
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oke, dus verval is lengte gedeeld door hoogte.
En verhang is verval delen door lengte?Nee.. verval is het hoogteverschil tussen punt A en punt B.. In jou voorbeeld dus alleen de hoogteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhang = verval gedeeld door de afstand in kilometer.Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
Oh mijn god. Ben ik nou zo'n dom wicht dan?quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:46 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Nee.. verval is het hoogteverschil tussen punt A en punt B.. In jou voorbeeld dus alleen de hoogte
Verhang = verval gedeeld door de afstand in kilometer.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oh mijn god. Ben ik nou zo'n dom wicht dan?
Verval is dus iets wat je helemaal niet hoeft uit te rekenen maar gewoon een gegeven is?
En met dat gegeven kun je dus het verhang uitrekenen?
Wat dus verval/lengte van punt a naar b (afstand in km) is?
Het kan gegeven zijn. Als punt A op bijv. 250 m hoogte is en punt B op 100. Dan is het verval 150.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oh mijn god. Ben ik nou zo'n dom wicht dan?
Verval is dus iets wat je helemaal niet hoeft uit te rekenen maar gewoon een gegeven is?
En met dat gegeven kun je dus het verhang uitrekenen?
Wat dus verval/lengte van punt a naar b (afstand in km) is?
Jaaaa dat was het!!!quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:49 schreef Chai het volgende:
[..]
Het kan gegeven zijn. Als punt A op bijv. 250 m hoogte is en punt B op 100. Dan is het verval 150.
Het verhang is het gemiddelde hoogteverschil/km. Dus stel punt A ligt 10 km van B. Dan deel je 150 m door 10 km en dan weet je hoeveel hoger/lager je gemiddeld per kilometer gaat. In dit geval ga je dus gemiddeld 15 m/km omlaag/omhoog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
Denk het niet. Heb net een stukje gemaakt van examen van vorig jaar, heb echt zoveel fouten de hele tijd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:00 schreef -tape- het volgende:
Als dit toch morgen op de toets komt, ga ik hardop lachen tijdens mijn examen.
Ik ookquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:00 schreef -tape- het volgende:
Als dit toch morgen op de toets komt, ga ik hardop lachen tijdens mijn examen.
Ik was daar gister mee begonnen ja. Ben na de eerste pagina en verder wat doorkijken er maar mee op gehouden. Eerst maar 's leren en dan vanavond opnieuw proberenquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:01 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk het niet. Heb net een stukje gemaakt van examen van vorig jaar, heb echt zoveel fouten de hele tijd.
Oeh oeh, ik pm je m'n mail ffquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:01 schreef Markachuuu het volgende:
Ik heb trouwens nog best wel goede samenvattingen van Indonesie en wonen in nederland.. Iemand behoefte? (:
En fuck, dan moet ik ook een rekenmachine gaan zoeken.
Nouja de meeste fouten maak ik niet eens doordat ik het antwoord niet weet. Alleen ik lees vaak niet precies genoeg.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:02 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik was daar gister mee begonnen ja. Ben na de eerste pagina en verder wat doorkijken er maar mee op gehouden. Eerst maar 's leren en dan vanavond opnieuw proberen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |