Heb je de hele OP gelezen?quote:Op zondag 1 mei 2011 21:37 schreef TronCarter het volgende:
De fiets is van de verzekeraar, grapjassen
Dat dus...quote:Op zondag 1 mei 2011 21:43 schreef vosss het volgende:
Godsklere wat kan jij bitchen zeg. Geen wonder dat die relatie naar de klote gelopen is.
Ik had je ook al lang en breed de keien op getrapt
Ditquote:Op zondag 1 mei 2011 21:44 schreef Dennis101 het volgende:
Ja, het is jouw fiets. Maar wat een gezeik zeg, jij hebt nu toch een nieuwe fiets? Laat hem dan lekker die andere houden. Dat je hier moeilijk om gaat doen zeg.
Want? Waarom zou de ex in kwestie meer aanspraak hebben op de fiets dan TS? Misschien heeft die ex zelf (ook) al een fiets, weet jij veel. Mooie boel als je bepaalde zaken zomaar aan anderen zou moeten afstaan enkel en alleen omdat je er anders twee van hebt.quote:
Want?quote:Op zondag 1 mei 2011 21:51 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Maar als hij aangeeft dat hij graag die fiets wil hebben, is dat toch prima.
nee.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:52 schreef Droopie het volgende:
Ik denk dat de fiets aan de persoon toebehoort op wie de verzekering te name gesteld stond.
Misschien wil TS die fiets ook wel graag hebbenquote:Op zondag 1 mei 2011 21:51 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik snap dat je afspreekt dat je kado's niet terug hoeft te geven als het uitgaat want dat is nogal ehm sneu. Maar als hij aangeeft dat hij graag die fiets wil hebben, is dat toch prima.
Waarom vraag je je dan nog af wie er recht op heeft?
quote:Op zondag 1 mei 2011 21:53 schreef TronCarter het volgende:
Ik denk dat het ding gewoon weggegeven moet worden in Fokkers helpen Fokkers. Kan er weer zo'n zeikert uit KLB naar buiten en de wereld ervaren
iemand zonder enige aanspraak wil iets hebben dat van jou is en jij geeft het maar af 'om gezeik te voorkomen'?quote:Op zondag 1 mei 2011 21:52 schreef Dennis101 het volgende:
Ik zou er verder alleen geen probleem van maken
Ja, want ik heb al een fiets.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:54 schreef Argento het volgende:
[..]
iemand zonder enige aanspraak wil iets hebben dat van jou is en jij geeft het maar af 'om gezeik te voorkomen'?
Kijk dat verandert de zaak al een beetje, heeft ie gezegd wat ie met de fiets wilt doen?quote:Op zondag 1 mei 2011 21:56 schreef Farouche het volgende:
Mijn ex heeft zelf al 2 fietsen en wat zou hij met een vrouwenfiets willen?
De menigen over wie juridisch recht heeft op de fiets is dus nogal verschillend. En nadat hij had gezegd dat ik "eventueel 1 van de gegaardigden was" over wat hij met de fiets wilde gaan doen was ik daar nogal verbaasd over. Maar wettelijk gezien ben ik dus de eigenaar. Laten we het daar maar bij houden.
Ik ook, maar gek genoeg is dat voor mij nog geen reden om mijn andere fiets(en) zomaar mee te geven aan iedereen die er eentje wil hebben.quote:
Het antwoord op de vraag wie eigenaar is, is geen mening. Iedereen die 'meent' dat jij niet de eigenaar bent, heeft het gewoon bij het verkeerde eind (en waarschijnlijk nog nooit een wetboek van dichtbij gezien, maar dat hoeft ook niet)quote:Op zondag 1 mei 2011 21:56 schreef Farouche het volgende:
De menigen over wie juridisch recht heeft op de fiets is dus nogal verschillend.
Een eerder gestolen fiets zou ik persoonlijk al als verloren hebben beschouwd en daarom kan het mij heel eerlijk gezegd aan me reet roesten wat er mee zou gebeuren.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik ook, maar gek genoeg is dat voor mij nog geen reden om mijn andere fiets(en) zomaar mee te geven aan iedereen die er eentje wil hebben.
Juridisch heb je volgens mij geen poot om op te staan lijkt mij.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:59 schreef Argento het volgende:
[..]
Het antwoord op de vraag wie eigenaar is, is geen mening. Iedereen die 'meent' dat jij niet de eigenaar bent, heeft het gewoon bij het verkeerde eind (en waarschijnlijk nog nooit een wetboek van dichtbij gezien, maar dat hoeft ook niet)
Oke duidelijk.. principe kwestie, maar wel een met gegronde redenquote:Op zondag 1 mei 2011 22:01 schreef Farouche het volgende:
Nee, heeft hij niet gezegd. En in tegenstelling tot wat sommigen hier denken ben ik geen gemene heks die alles doet om mijn ex dwars te zitten. Als hij gewoon had aangegeven van "goh, Flippie moet altijd een uur lopen om bij de bushalte te komen, is het goed als we haar die fiets geven" dan had ik er ook niet moeilijk over gedaan. Maar dat "1 van de gegaardigden" schoot bij mij op dat moment even verkeerd.
Ik geef mijn mening, wat TS (of wie dan ook) daar mee doet moet ze zelf weten. Zoals ik al zei ken ik de situatie verder niet.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:01 schreef Argento het volgende:
ofschoon dat nog geen reden is om TS dezelfde opvatting op te dringen, maar goed.
Wat moet jouw leven geweldig zijn (en dat meen ik!).quote:Op zondag 1 mei 2011 22:01 schreef Farouche het volgende:
Maar dat "1 van de gegaardigden" schoot bij mij op dat moment even verkeerd.
Oke..quote:Op zondag 1 mei 2011 22:03 schreef Farouche het volgende:
Ik ben degene die aangifte heeft gedaan en op het PV als eigenaar staat aangemerkt. Maar dat bruikleen / eigendom lijkt mij dus moeilijk te bewijzen. Anders heb ik hem dat horloge ook in bruikleen gegeven
Succes met betogen dat die kerel een splinternieuwe damesfiets koopt, en deze direct in bruikleen geeft aan z'n vriendin. Dit alles zonder bewijs (bijvoorbeeld in de vorm van een getekende overeenkomst) natuurlijk.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:01 schreef Droopie het volgende:
[..]
Juridisch heb je volgens mij geen poot om op te staan lijkt mij.
Ex zegt gewoon is mijn fiets, kijk maar naar verzekering en aankoop bewijs en heb hem in bruikleen gegeven? Hoe kijk jij daar tegen aan?
Dat is een andere kwestie. Uitgaande van de gegevens die TS geeft, is zij eigenaar van de fietsquote:Op zondag 1 mei 2011 22:01 schreef Droopie het volgende:
[..]
Juridisch heb je volgens mij geen poot om op te staan lijkt mij.
Ex zegt gewoon is mijn fiets, kijk maar naar verzekering en aankoop bewijs en heb hem in bruikleen gegeven? Hoe kijk jij daar tegen aan?
I wish. Dit zijn de kleinigheidjes die je even afleiden van de echte dingen in het leven. En daarnaast vind ik het leerzaam om te weten hoe het eigendomsrecht dus ligt bij cadeaus.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat moet jouw leven geweldig zijn (en dat meen ik!).
Ik bedoel, als je grootste ergernis een fiets is die een jaar geleden gejat werd, wat al vergoed is door de verzekeraar en terwijl je al een andere fiets hebt.
Geef mij zo'n leven!
netjes en voor een leek, zoals ik, redelijk te begrijpenquote:Op zondag 1 mei 2011 22:06 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is een andere kwestie. Uitgaande van de gegevens die TS geeft, is zij eigenaar van de fiets
(zie post #6).
Als haar ex zich op het standpunt stelt dat niet TS maar hij eigenaar is (en dat doet hij niet, hij wil enkel de fiets van haar hebben) ligt de zaak inderdaad anders. Dan is van belang dat haar ex de fiets daadwerkelijk onder zich heeft. In dat geval geldt de eigendomspresumptie van artikel 3:109 BW jo 3:119 BW. De houder wordt vermoed bezitter te zijn en de bezitter wordt vermoed eigenaar te zijn. Anders gezegd, degene die de fiets daadwerkelijk (feitelijk) heeft, wordt vermoed ook juridisch eigenaar te zijn.
Dat is slechts een rechtsvermoeden. Als TS niettemin aanspraak maakt op de eigendom van de fiets, kan zij dat rechtsvermoeden weerleggen door te stellen en te bewijzen dat niet haar ex, maar zij eigenaar is. Maar ten aanzien van roerende zaken is dat vaak een lastige klus.
Fietsen lijkt me.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:56 schreef Farouche het volgende:
Ik was er ook nogal verbaasd over dat jij 1 van de "gegaardigden" was.quote:De menigen over wie juridisch recht heeft op de fiets is dus nogal verschillend. En nadat hij had gezegd dat ik "eventueel 1 van de gegaardigden was" over wat hij met de fiets wilde gaan doen was ik daar nogal verbaasd over. Maar wettelijk gezien ben ik dus de eigenaar. Laten we het daar maar bij houden.
Het enige goede antwoord! Je moet de verzekering bellen om aan te geven dat hij weer terecht is!quote:Op zondag 1 mei 2011 21:37 schreef TronCarter het volgende:
Het klonk echt alsof jullie die fiets wilden hebben omdat jullie elkaar die fiets misgunden. Nja, wel fijn dat het zonder ruzie is danquote:Op maandag 2 mei 2011 10:48 schreef Farouche het volgende:
In tegenstelling. Van de week nog een logeerbed naar hem brengen wat ik over heb en hij kan gebruiken. Ik was niet van plan om er een drama om te gaan lopen maken mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden. Als je een keer het ergens niet met elkaar eens bent hoef je niet meteen slaande ruzie met iemand te hebben. Of heeft er verder nooit iemand een meningsverschil? Hij denkt er alleen anders over dan ik. That's all.
Waarschijnlijk heeft 'ie eerst de remmen nog even gesaboteerdquote:Op maandag 2 mei 2011 15:51 schreef muhahaha het volgende:
Toffe ex dat ie toch de fiets teruggeeft zonder veel morren.
Dit hoor of lees je zelden, meestal kunnen exen elkaars bloed wel drinken.
Link: boek 3 BWquote:Op zondag 1 mei 2011 21:37 schreef TronCarter het volgende:
Ja wat is nu zijn standpunt: fiets houden of fiets aan jou geven (dan wel retourneren)?quote:Op maandag 2 mei 2011 10:48 schreef Farouche het volgende:
Ik was niet van plan om er een drama om te gaan lopen maken mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden.
Of over het zadel gekwaktquote:Op maandag 2 mei 2011 16:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft 'ie eerst de remmen nog even gesaboteerd
quote:Op maandag 2 mei 2011 19:45 schreef Farouche het volgende:
Maar goed, hij is ook een jaar in het bezit geweest van een junk. Denk dat ik me daar meer zorgen over zou moeten maken.
Dan snap ik je zinsnede "mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden" niet; maar goed.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:45 schreef Farouche het volgende:
Hij heeft met lichte tegenzin de fiets aan mij terug gegeven. Hij ziet het gewoon anders dan hoe ik het zie, maar ook hij heeft geen zin om herrie te gaan lopen schoppen over een fiets.
Interessant, maar op welke gronden had de ex het recht om deze fiets in bezit te nemen? Ook in het geval dat de verzekeringsmaatschappij al afstand had gedaan. Je kan toch niet zomaar een politiebureau inlopen, een fiets uitkiezen en als blijkt dat die van niemand is 'm gewoon in bezit nemen?quote:Op maandag 2 mei 2011 19:22 schreef Sessy het volgende:
[..]
Link: boek 3 BW
Als je het bezit van de fiets door diefstal bent kwijtgeraakt, kun je die weer opeisen (binnen 3 jaar dacht ik, 3:86 B.W.). Als jij echter het eigendom hebt overgedragen aan de verzekeraar om die premie te cashen (dit zou je moeten nakijken in de voorwaarden van de verzekeraar), kan dat niet - jij hebt dan immers geen eigendomsrecht en ook geen juridische reden om 'm op te eisen. De vraag is dan wat de juridische status van de fiets was toen je ex het bezit ervan verkreeg. Als die toen van niemand was (bijv. omdat de verzekeraar ook afstand had gedaan), dan is inbezitneming al voldoende (3:113 BW). De bezitter wordt vervolgens vermoed de eigenaar te zijn (3:119 BW) en na 3 jaar (3:99 BW jo 3:105 BW) wordt hij ook eigenaar. In ieder geval kan je wel zeggen dat hij bezitter te goeder trouw is, lijkt me, nu immers de verzekeraar aangeeft de fiets niet te willen en hij zulks weet (3:118 BW jo 3:108 BW). Overigens kan jij dan niets eraan doen dat hij dat bezit heeft, je hebt zelf dan immers afstand gedaan van al je rechten m.b.t. de fiets ten gunste van de verzekeraar, dus alleen de verzekeraar zou er wat aan kunnen doen. Als die dat niet wil, wordt je ex automatisch eigenaar na 3 jaar.
Ik meende dat er ook nog een artikel was die de verjaring van een goed dat kennelijk aan niemand toebehoort op 1 jaar stelde, maar kan het niet vinden aan 't eind van boek 3 dus ik zal 't wel mis hebben (gehad).
Maar leuk dat je 'm terugkrijgt.
Ten tijden van toen hij de fiets nog in zijn bezit had, had ik geen zin om er een drama van te gaan maken. Mocht hij toen voet bij stuk hebben gehouden had hij de fiets mogen houden. Snap je het nu wel?quote:Op maandag 2 mei 2011 20:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan snap ik je zinsnede "mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden" niet; maar goed.
DIT!quote:Op zondag 1 mei 2011 21:43 schreef vosss het volgende:
Godsklere wat kan jij bitchen zeg. Geen wonder dat die relatie naar de klote gelopen is.
Ik had je ook al lang en breed de keien op getrapt
Iemand is benieuwd hoe dit kwa recht in elkaar steekt en jij zit je meteen te ergeren? Misschien moet je ff van teh intarwebs wegblijven want je relativeringsvermogen is kennlijk compleet onderontwikkeld.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:53 schreef Droopie het volgende:
Zonder beledigend te worden, want zit me echt te ergeren, ik snap nu waarom programma's zoals de rijdende rechter tot in de eeuwigheid zal blijven bestaan.
Burgerlijk wetboek boek 5 wellicht?quote:Op maandag 2 mei 2011 20:05 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Interessant, maar op welke gronden had de ex het recht om deze fiets in bezit te nemen? Ook in het geval dat de verzekeringsmaatschappij al afstand had gedaan. Je kan toch niet zomaar een politiebureau inlopen, een fiets uitkiezen en als blijkt dat die van niemand is 'm gewoon in bezit nemen?
Ik vind TS eigenlijk maar een zeikstraal. Je bent uit elkaar, je hebt een nieuwe fiets van de verzekering. Ga elkaar dan ook niet in de wegzitten.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
ik zou hopen dat ie er veel plezier aan beleeft en een vrachtwagen kopt als het op deze manier moet
QFTquote:Op zondag 1 mei 2011 21:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Wat boeit het, jij hebt toch een nieuwe fiets? Dan kan hij die oude fiets toch houden?
Wat kunnen mensen het elkaar toch moeilijk maken zeg.
dat.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Wat boeit het, jij hebt toch een nieuwe fiets? Dan kan hij die oude fiets toch houden?
Wat kunnen mensen het elkaar toch moeilijk maken zeg.
ook hij?quote:Op maandag 2 mei 2011 19:45 schreef Farouche het volgende:
maar ook hij heeft geen zin om herrie te gaan lopen schoppen over een fiets.
Lijkt me niet zo heel lastig gelet op de manier hoe de ex de fiets heeft gekregen. Er is zo te zeggen een duidelijk paper trail.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:06 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is een andere kwestie. Uitgaande van de gegevens die TS geeft, is zij eigenaar van de fiets
(zie post #6).
Als haar ex zich op het standpunt stelt dat niet TS maar hij eigenaar is (en dat doet hij niet, hij wil enkel de fiets van haar hebben) ligt de zaak inderdaad anders. Dan is van belang dat haar ex de fiets daadwerkelijk onder zich heeft. In dat geval geldt de eigendomspresumptie van artikel 3:109 BW jo 3:119 BW. De houder wordt vermoed bezitter te zijn en de bezitter wordt vermoed eigenaar te zijn. Anders gezegd, degene die de fiets daadwerkelijk (feitelijk) heeft, wordt vermoed ook juridisch eigenaar te zijn.
Dat is slechts een rechtsvermoeden. Als TS niettemin aanspraak maakt op de eigendom van de fiets, kan zij dat rechtsvermoeden weerleggen door te stellen en te bewijzen dat niet haar ex, maar zij eigenaar is. Maar ten aanzien van roerende zaken is dat vaak een lastige klus.
Naar de rechtbank voor een fiets.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo heel lastig gelet op de manier hoe de ex de fiets heeft gekregen. Er is zo te zeggen een duidelijk paper trail.
In theoriequote:Op woensdag 11 mei 2011 00:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Naar de rechtbank voor een fiets.
Wie is eigenlijk die Jo toch telkensquote:
Hier helemaal mee eens.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:44 schreef Ripley het volgende:
Ts, ik vind je ook een zeikerd. Je hebt een fiets gekregen van je ex en je hebt nu via die weg nog steeds een fiets. Ik zou er geen twee keer over nadenken en het al helemaal niet in mijn kop halen om het een ander te misgunnen
Volgens mij zit de crux hem overigens meer in het stukje dat je per se wilt weten wie er op die fiets gaat rijden. Andere vrouw inmiddels in zijn leven en kun je dat niet hebben?
Jo. is de afkorting van juncto.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wie is eigenlijk die Jo toch telkens
Omdat in dit soort gevallen meer factoren meespelen dan alleen juridische.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:49 schreef Argento het volgende:
Waarom kunnen mensen een strikt juridische vraag niet als zodanig behandelen, zonder daar meteen allerlei morele oordelen aan te verbinden?
Alleen voor de betrokkenen lijkt mij.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:22 schreef Ripley het volgende:
[..]
Omdat in dit soort gevallen meer factoren meespelen dan alleen juridische.
wie bepaalt dat?quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:22 schreef Ripley het volgende:
[..]
Omdat in dit soort gevallen meer factoren meespelen dan alleen juridische.
Het is een forum. Mensen geven hun mening. Dus ook als ze je juridische vraag te zeikerig voor woorden vinden. Als je dat niet wilt bel je maar een advocaat.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:24 schreef Argento het volgende:
[..]
wie bepaalt dat?
TS stelt een juridische vraag waarbij alleen een juridisch antwoord past. Haar ex neemt niet eens deel aan deze discussie, Dus waar hebben we het over?
eens, wat een gelul toch, ze stelt HIER een vraag, waar totaal niet uit blijkt of ze moeilijk doet tegen dr ex. Het enige wat hieruit blijkt is nieuwsgierigheid, stelletje zuigers.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:24 schreef Argento het volgende:
[..]
wie bepaalt dat?
TS stelt een juridische vraag waarbij alleen een juridisch antwoord past. Haar ex neemt niet eens deel aan deze discussie, Dus waar hebben we het over?
Dat de vraag uberhaupt in je opkomt vind ik al sneu.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
eens, wat een gelul toch, ze stelt HIER een vraag, waar totaal niet uit blijkt of ze moeilijk doet tegen dr ex. Het enige wat hieruit blijkt is nieuwsgierigheid, stelletje zuigers.
Soms is een vraag gewoon een vraag...
Ze heeft al aangegeven dat ze de fiets ondertussen terugheeft. Ergo: ze heeft moeilijk gedaan tegen d'r ex.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
eens, wat een gelul toch, ze stelt HIER een vraag, waar totaal niet uit blijkt of ze moeilijk doet tegen dr ex. Het enige wat hieruit blijkt is nieuwsgierigheid, stelletje zuigers.
Soms is een vraag gewoon een vraag...
Ja, dat snap ik ook wel, maar vind je het zelf niet vreemd dat een juridische vraag wordt beantwoord met een moreel oordeel over de persoon van de vraagsteller?quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:46 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het is een forum. Mensen geven hun mening. Dus ook als ze je juridische vraag te zeikerig voor woorden vinden. Als je dat niet wilt bel je maar een advocaat.
Ja natuurlijk maakt dat uit. Je bent gecompenseerd voor je verlies.quote:Op maandag 16 mei 2011 13:46 schreef Skint het volgende:
Nou, eerlijk gezegd, als ik ooit van mijn vriendin een fiets cadeau krijg, en die dan gestolen wordt en zij die dan een jaar later weer in handen krijgt zou ik die fiets ook terugwillen.. Het is toch verdomme míjn fiets?? Maakt geen reet uit of ik dan nog een nieuwe fiets heb of niet.
Ik vind dat niet vreemd nee en ook niet sneu. Ik vind het getuigen van een kinderachtigheid van jewelste en dat vind ik deze kwestie belangrijker dan de jurifidische vraag. Dat jij dat niet vindt is wel duidelijk. Maar dat maakt nog niet dat ik niet over de situatie zoals hij geschetst is mijn mening kan of mag geven.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook wel, maar vind je het zelf niet vreemd dat een juridische vraag wordt beantwoord met een moreel oordeel over de persoon van de vraagsteller?
Dat vind persoonlijk nog veel sneuer dan de vraag uberhaupt stellen. Want strikt juridisch beschouwd (en nogmaals, waarom zouden we een strikt juridische vraag anders beschouwen?) is het een prima vraag.
Het zou mij persoonlijk niet uitmaken. Als de verzekering bepaalt dat ze mijn oude fiets niet terugwillen dan wil ik hem zelf terug. Als je nou die junk zou zien lopen met jouw fiets dan zeg je toch ook niet 'laat maar zitten, ik heb al een nieuwe'?quote:Op maandag 16 mei 2011 14:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maakt dat uit. Je bent gecompenseerd voor je verlies.
Precies. Je kan je bijvoorbeeld ook afvragen hoe het juridisch zit met cadeautjes van je oma, dat is toch ook een prima vraag? Zelfs al vind je het niet normaal dat je oma een neusoperatie voor je betaalt of zo.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook wel, maar vind je het zelf niet vreemd dat een juridische vraag wordt beantwoord met een moreel oordeel over de persoon van de vraagsteller?
Dat vind persoonlijk nog veel sneuer dan de vraag uberhaupt stellen. Want strikt juridisch beschouwd (en nogmaals, waarom zouden we een strikt juridische vraag anders beschouwen?) is het een prima vraag.
Ja, dat zal allemaal wel, maar ik vraag me gewoon af waarom een juridische vraag niet gewoon een antwoord krijgt maar in plaats daarvan ongevraagd een moreel oordeel over de vraagsteller. Ik zie het verband tussen het een en het ander gewoon niet.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:15 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik vind dat niet vreemd nee en ook niet sneu. Ik vind het getuigen van een kinderachtigheid van jewelste en dat vind ik deze kwestie belangrijker dan de jurifidische vraag. Dat jij dat niet vindt is wel duidelijk. Maar dat maakt nog niet dat ik niet over de situatie zoals hij geschetst is mijn mening kan of mag geven.
Ik vrees dat er inderdaad aardig wat Fokkers zijn waarbij moreel aanzien het wint van juridisch gelijk, ook als ze zelf zoiets bij de hakken zouden hebben.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:56 schreef Argento het volgende:
Als jij een vraag hebt over een boedelscheiding of over een aanspraak op schadevergoeding, dan wil je toch ook gewoon antwoord op die vraag? Of ben je dan ook geinteresseerd in wat mensen aan de hand van jouw vraag van jouw morele niveau vinden?
quote:Op zondag 1 mei 2011 21:53 schreef TronCarter het volgende:
Ik denk dat het ding gewoon weggegeven moet worden in Fokkers helpen Fokkers. Kan er weer zo'n zeikert uit KLB naar buiten en de wereld ervaren
Weet jij wel wat cadeau is? Zo ontzettend triest, hier ik stopte met lezen.quote:Met het beeindigen van een relatie van 5 jaar zijn mijn ex en ik overeengekomen dat we cadeaus die we tijdens de relatie aan elkaar hadden gegeven gewoon zouden houden.
Deze snap ik niet. TS weet schijnbaar heel goed wat een cadeau is. Als je iets cadeau krijgt, is het van jou. Zij hadden afgesproken dat ze de gekregen cadeaus mochten houden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:11 schreef Santello het volgende:
[..]
Weet jij wel wat cadeau is? Zo ontzettend triest, hier ik stopte met lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |