abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96223469
Nadat het op de laatste verjaardag bijna uit de hand is gelopen met voor- en tegenstanders ben ik wel benieuwd hoe buitenstaanders over het volgende denken:

Met het beeindigen van een relatie van 5 jaar zijn mijn ex en ik overeengekomen dat we cadeaus die we tijdens de relatie aan elkaar hadden gegeven gewoon zouden houden.
Ik had voor mijn verjaardag een fiets van hem gekregen, incl verzekering. Een aantal maanden nadat de relatie over was is mijn fiets gestolen voor mijn nieuwe huis. Ik heb aangifte gedaan, en dankzij de verzekering heb ik, met een kleine bijbetaling, een nieuwe fiets uit mogen kiezen. Een jaar later kreeg ik opeens van mijn ex te horen dat mijn fiets terecht was. De politie had hem gebeld en hij heeft de fiets bij het bureau opgehaald. Mijn ex vind dat hij nu recht heeft op de fiets aangezien ik een nieuwe heb gekregen van de verzekering en ik vind dat ik recht heb op de fiets omdat ik hem heb gekregen en ik ook degene ben geweest die aangifte heeft gedaan. Als eerste zou de verzekering de fiets op kunnen eisen, maar die hoeft de fiets niet meer terug.

Dus hoe zit het met eigendomsrecht bij iets wat je gekregen hebt?
pi_96223566
:') ik zou hopen dat ie er veel plezier aan beleeft en een vrachtwagen kopt als het op deze manier moet :')
pi_96223735
De fiets is van de verzekeraar, grapjassen :P
Even a broken clock is right twice a day.
pi_96223861
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:37 schreef TronCarter het volgende:
Heb je de hele OP gelezen?
pi_96223896
Wat boeit het, jij hebt toch een nieuwe fiets? Dan kan hij die oude fiets toch houden?
Wat kunnen mensen het elkaar toch moeilijk maken zeg.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_96223978
Het is jouw fiets. Aan de eigendomsoverdracht ligt een zogenaamde schenkingsovereenkomst (artikel 7:175 BW) ten grondslag (= geldige titel). Er heeft een bezitsoverdracht plaatsgevonden (artikel 3:90, eerste lid BW) en er vanuit gaande dat je ex destijds beschikkingsbevoegd was ten aanzien van de fiets, heb jij krachtens artikel 3:84 BW de eigendom verkregen.

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat de verzekeraar eigenaar is geworden van de fiets toen zij jouw schade vergoedde, maar die doet kennelijk afstand van dat vorderingsrecht.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_96224006
Waarom maak je je druk om die fiets?
Je hebt nu toch een fiets? Of is het een principekwestie geworden?
Hell To The Liars
pi_96224071
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:39 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Heb je de hele OP gelezen?
Ja, jij ook?
pi_96224124
Godsklere wat kan jij bitchen zeg. Geen wonder dat die relatie naar de klote gelopen is.

Ik had je ook al lang en breed de keien op getrapt ~:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_96224125
geef gewoon die fiets aan die jongen, dan zijn jullie er allebei vanaf :')

altijd drama met exen, daarom zo snel mogelijk contact verbreken
pi_96224174
Ja, het is jouw fiets. Maar wat een gezeik zeg, jij hebt nu toch een nieuwe fiets? Laat hem dan lekker die andere houden. Dat je hier moeilijk om gaat doen zeg.
  zondag 1 mei 2011 @ 21:46:12 #12
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_96224271
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:43 schreef vosss het volgende:
Godsklere wat kan jij bitchen zeg. Geen wonder dat die relatie naar de klote gelopen is.

Ik had je ook al lang en breed de keien op getrapt ~:)
Dat dus...
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_96224360
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:44 schreef Dennis101 het volgende:
Ja, het is jouw fiets. Maar wat een gezeik zeg, jij hebt nu toch een nieuwe fiets? Laat hem dan lekker die andere houden. Dat je hier moeilijk om gaat doen zeg.
Dit
pi_96224403
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:46 schreef Flurry het volgende:

[..]

Dat dus...
Want? Waarom zou de ex in kwestie meer aanspraak hebben op de fiets dan TS? Misschien heeft die ex zelf (ook) al een fiets, weet jij veel. Mooie boel als je bepaalde zaken zomaar aan anderen zou moeten afstaan enkel en alleen omdat je er anders twee van hebt.

TS stelt een (op zichzelf betrekkelijk eenvoudige) juridische vraag en een antwoord daarop lukt prima zonder een of ander moreel oordeel ten aanzien van de persoon van TS eraan te verbinden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_96224424
Ik ga hier helemaal verder niet moeilijk over doen. Heb ik dat ergens geschreven? Ik ben alleen benieuwd hoe het eigendomsrecht ligt bij gegeven artikelen. En als mijn relatie met mijn ex niet goed zou zijn zou hij me ook niet inlichten dat de fiets weer terecht is he .

De verzekering is gebeld dat de fiets weer terecht is, maar deze hoeft het niet terug.
pi_96224442
Heeft TS een nieuwe vriend met wie ze lekker fietstochtjes wilt maken?
Hell To The Liars
pi_96224558
Ik snap dat je afspreekt dat je kado's niet terug hoeft te geven als het uitgaat want dat is nogal ehm sneu. Maar als hij aangeeft dat hij graag die fiets wil hebben, is dat toch prima.
Waarom vraag je je dan nog af wie er recht op heeft?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_96224612
Ik denk dat de fiets aan de persoon toebehoort op wie de verzekering ten name gesteld stond.
Hell To The Liars
pi_96224615
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:51 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Maar als hij aangeeft dat hij graag die fiets wil hebben, is dat toch prima.
Want?
pi_96224632
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:52 schreef Droopie het volgende:
Ik denk dat de fiets aan de persoon toebehoort op wie de verzekering te name gesteld stond.
nee.
pi_96224640
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:51 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik snap dat je afspreekt dat je kado's niet terug hoeft te geven als het uitgaat want dat is nogal ehm sneu. Maar als hij aangeeft dat hij graag die fiets wil hebben, is dat toch prima.
Waarom vraag je je dan nog af wie er recht op heeft?
Misschien wil TS die fiets ook wel graag hebben ;) Ik zou er verder alleen geen probleem van maken als hij die fiets zou willen (om gezeik te voorkomen), maar goed, ik ken verder de situatie niet.
pi_96224675
Zonder beledigend te worden, want zit me echt te ergeren, ik snap nu waarom programma's zoals de rijdende rechter tot in de eeuwigheid zal blijven bestaan.
Hell To The Liars
pi_96224682
Ik denk dat het ding gewoon weggegeven moet worden in Fokkers helpen Fokkers. Kan er weer zo'n zeikert uit KLB naar buiten en de wereld ervaren :Y
pi_96224733
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:53 schreef TronCarter het volgende:
Ik denk dat het ding gewoon weggegeven moet worden in Fokkers helpen Fokkers. Kan er weer zo'n zeikert uit KLB naar buiten en de wereld ervaren :Y
_O-
pi_96224742
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:52 schreef Dennis101 het volgende:
Ik zou er verder alleen geen probleem van maken
iemand zonder enige aanspraak wil iets hebben dat van jou is en jij geeft het maar af 'om gezeik te voorkomen'?
  zondag 1 mei 2011 @ 21:54:11 #26
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_96224745
Niet alleen de relatie tussen jou en je ex is voorgoed aan barrels, maar ook de bezoekers van je verjaardag heb je verdeeld in kampen.
Goed bezig over een fiets. :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_96224860
Als je de fiets aan deze vrouw geeft, ben je een baas.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ste_fietsenshop.html
Hell To The Liars
pi_96224873
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:54 schreef Argento het volgende:

[..]

iemand zonder enige aanspraak wil iets hebben dat van jou is en jij geeft het maar af 'om gezeik te voorkomen'?
Ja, want ik heb al een fiets.
pi_96224876
Mijn ex heeft zelf al 2 fietsen en wat zou hij met een vrouwenfiets willen?

De menigen over wie juridisch recht heeft op de fiets is dus nogal verschillend. En nadat hij had gezegd dat ik "eventueel 1 van de gegaardigden was" over wat hij met de fiets wilde gaan doen was ik daar nogal verbaasd over. Maar wettelijk gezien ben ik dus de eigenaar. Laten we het daar maar bij houden.
pi_96224969
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:56 schreef Farouche het volgende:

De menigen over wie juridisch recht heeft op de fiets is dus nogal verschillend. En nadat hij had gezegd dat ik "eventueel 1 van de gegaardigden was" over wat hij met de fiets wilde gaan doen was ik daar nogal verbaasd over. Maar wettelijk gezien ben ik dus de eigenaar. Laten we het daar maar bij houden.
Kijk dat verandert de zaak al een beetje, heeft ie gezegd wat ie met de fiets wilt doen?
Hell To The Liars
pi_96224996
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja, want ik heb al een fiets.
Ik ook, maar gek genoeg is dat voor mij nog geen reden om mijn andere fiets(en) zomaar mee te geven aan iedereen die er eentje wil hebben.
pi_96225053
quote:

De menigen over wie juridisch recht heeft op de fiets is dus nogal verschillend.
Het antwoord op de vraag wie eigenaar is, is geen mening. Iedereen die 'meent' dat jij niet de eigenaar bent, heeft het gewoon bij het verkeerde eind (en waarschijnlijk nog nooit een wetboek van dichtbij gezien, maar dat hoeft ook niet)
pi_96225091
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:58 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik ook, maar gek genoeg is dat voor mij nog geen reden om mijn andere fiets(en) zomaar mee te geven aan iedereen die er eentje wil hebben.
Een eerder gestolen fiets zou ik persoonlijk al als verloren hebben beschouwd en daarom kan het mij heel eerlijk gezegd aan me reet roesten wat er mee zou gebeuren.
pi_96225121
goed om te weten
pi_96225140
ofschoon dat nog geen reden is om TS dezelfde opvatting op te dringen, maar goed.
pi_96225149
Nee, heeft hij niet gezegd. En in tegenstelling tot wat sommigen hier denken ben ik geen gemene heks die alles doet om mijn ex dwars te zitten. Als hij gewoon had aangegeven van "goh, Flippie moet altijd een uur lopen om bij de bushalte te komen, is het goed als we haar die fiets geven" dan had ik er ook niet moeilijk over gedaan. Maar dat "1 van de gegaardigden" schoot bij mij op dat moment even verkeerd.
pi_96225151
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:59 schreef Argento het volgende:

[..]

Het antwoord op de vraag wie eigenaar is, is geen mening. Iedereen die 'meent' dat jij niet de eigenaar bent, heeft het gewoon bij het verkeerde eind (en waarschijnlijk nog nooit een wetboek van dichtbij gezien, maar dat hoeft ook niet)
Juridisch heb je volgens mij geen poot om op te staan lijkt mij.
Ex zegt gewoon is mijn fiets, kijk maar naar verzekering en aankoop bewijs en heb hem in bruikleen gegeven? Hoe kijk jij daar tegen aan?
Hell To The Liars
pi_96225199
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:01 schreef Farouche het volgende:
Nee, heeft hij niet gezegd. En in tegenstelling tot wat sommigen hier denken ben ik geen gemene heks die alles doet om mijn ex dwars te zitten. Als hij gewoon had aangegeven van "goh, Flippie moet altijd een uur lopen om bij de bushalte te komen, is het goed als we haar die fiets geven" dan had ik er ook niet moeilijk over gedaan. Maar dat "1 van de gegaardigden" schoot bij mij op dat moment even verkeerd.
Oke duidelijk.. principe kwestie, maar wel een met gegronde reden ;)
Hell To The Liars
pi_96225228
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:01 schreef Argento het volgende:
ofschoon dat nog geen reden is om TS dezelfde opvatting op te dringen, maar goed.
Ik geef mijn mening, wat TS (of wie dan ook) daar mee doet moet ze zelf weten. Zoals ik al zei ken ik de situatie verder niet.
  zondag 1 mei 2011 @ 22:03:19 #40
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_96225266
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:01 schreef Farouche het volgende:
Maar dat "1 van de gegaardigden" schoot bij mij op dat moment even verkeerd.
Wat moet jouw leven geweldig zijn (en dat meen ik!).
Ik bedoel, als je grootste ergernis een fiets is die een jaar geleden gejat werd, wat al vergoed is door de verzekeraar en terwijl je al een andere fiets hebt.
Geef mij zo'n leven!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_96225309
Ik ben degene die aangifte heeft gedaan en op het PV als eigenaar staat aangemerkt. Maar dat bruikleen / eigendom lijkt mij dus moeilijk te bewijzen. Anders heb ik hem dat horloge ook in bruikleen gegeven ;)
pi_96225458
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:03 schreef Farouche het volgende:
Ik ben degene die aangifte heeft gedaan en op het PV als eigenaar staat aangemerkt. Maar dat bruikleen / eigendom lijkt mij dus moeilijk te bewijzen. Anders heb ik hem dat horloge ook in bruikleen gegeven ;)
Oke..
Zulke opmerkingen dragen niet echt bij aan het ' ik ben geen gemene heks die alles doet om mijn ex dwars te zitten'
pi_96225460
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:01 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ex zegt gewoon is mijn fiets, kijk maar naar verzekering en aankoop bewijs en heb hem in bruikleen gegeven? Hoe kijk jij daar tegen aan?
Succes met betogen dat die kerel een splinternieuwe damesfiets koopt, en deze direct in bruikleen geeft aan z'n vriendin. Dit alles zonder bewijs (bijvoorbeeld in de vorm van een getekende overeenkomst) natuurlijk. :')
pi_96225480
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:01 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat is een andere kwestie. Uitgaande van de gegevens die TS geeft, is zij eigenaar van de fiets
(zie post #6).

Als haar ex zich op het standpunt stelt dat niet TS maar hij eigenaar is (en dat doet hij niet, hij wil enkel de fiets van haar hebben) ligt de zaak inderdaad anders. Dan is van belang dat haar ex de fiets daadwerkelijk onder zich heeft. In dat geval geldt de eigendomspresumptie van artikel 3:109 BW jo 3:119 BW. De houder wordt vermoed bezitter te zijn en de bezitter wordt vermoed eigenaar te zijn. Anders gezegd, degene die de fiets daadwerkelijk (feitelijk) heeft, wordt vermoed ook juridisch eigenaar te zijn.

Dat is slechts een rechtsvermoeden. Als TS niettemin aanspraak maakt op de eigendom van de fiets, kan zij dat rechtsvermoeden weerleggen door te stellen en te bewijzen dat niet haar ex, maar zij eigenaar is. Maar ten aanzien van roerende zaken is dat vaak een lastige klus.
pi_96225543
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat moet jouw leven geweldig zijn (en dat meen ik!).
Ik bedoel, als je grootste ergernis een fiets is die een jaar geleden gejat werd, wat al vergoed is door de verzekeraar en terwijl je al een andere fiets hebt.
Geef mij zo'n leven!
I wish. Dit zijn de kleinigheidjes die je even afleiden van de echte dingen in het leven. En daarnaast vind ik het leerzaam om te weten hoe het eigendomsrecht dus ligt bij cadeaus.
pi_96225715
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:06 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is een andere kwestie. Uitgaande van de gegevens die TS geeft, is zij eigenaar van de fiets
(zie post #6).

Als haar ex zich op het standpunt stelt dat niet TS maar hij eigenaar is (en dat doet hij niet, hij wil enkel de fiets van haar hebben) ligt de zaak inderdaad anders. Dan is van belang dat haar ex de fiets daadwerkelijk onder zich heeft. In dat geval geldt de eigendomspresumptie van artikel 3:109 BW jo 3:119 BW. De houder wordt vermoed bezitter te zijn en de bezitter wordt vermoed eigenaar te zijn. Anders gezegd, degene die de fiets daadwerkelijk (feitelijk) heeft, wordt vermoed ook juridisch eigenaar te zijn.

Dat is slechts een rechtsvermoeden. Als TS niettemin aanspraak maakt op de eigendom van de fiets, kan zij dat rechtsvermoeden weerleggen door te stellen en te bewijzen dat niet haar ex, maar zij eigenaar is. Maar ten aanzien van roerende zaken is dat vaak een lastige klus.
netjes en voor een leek, zoals ik, redelijk te begrijpen
Hell To The Liars
pi_96225966
De fiets is inmiddels alweer bij mij. Ik was alleen benieuwd hoe het precies zit. Zonder meteen Mr Visser in te gaan huren. Dat laat ik liever over aan mensen die last hebben van overhangende bomen.
pi_96233213
Ik zou het ook uitmaken met zo'n vriendin
pi_96235627
quote:
Fietsen lijkt me.
quote:
Ik was er ook nogal verbaasd over dat jij 1 van de "gegaardigden" was.

Alsof je het over een kip aan het spit hebt ... :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_96235640
Typische vrouwenreactie.
Als die kerel beetje slim is laat ie je het lekker uitzoeken met 2 fietsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2011 03:25:28 ]
pi_96236615

[ Bericht 100% gewijzigd door JumpingJacky op 02-05-2011 07:30:14 ]
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Eindredactie Games maandag 2 mei 2011 @ 09:51:58 #52
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_96238801
quote:
Het enige goede antwoord! Je moet de verzekering bellen om aan te geven dat hij weer terecht is!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_96238924
Zoals inmiddels al 2 keer aangegeven is dat al gebeurd. Verzekering heeft hierbij aangegeven de fiets niet terug te hoeven.
pi_96239737
Waar je over kan zeiken zeg. Volgens mij zijn jullie niet echt als vrienden uit elkaar gegaan, of wel? :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_96240276
In tegenstelling :) . Van de week nog een logeerbed naar hem brengen wat ik over heb en hij kan gebruiken. Ik was niet van plan om er een drama om te gaan lopen maken mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden. Als je een keer het ergens niet met elkaar eens bent hoef je niet meteen slaande ruzie met iemand te hebben. Of heeft er verder nooit iemand een meningsverschil? Hij denkt er alleen anders over dan ik. That's all.
pi_96240403
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:48 schreef Farouche het volgende:
In tegenstelling :) . Van de week nog een logeerbed naar hem brengen wat ik over heb en hij kan gebruiken. Ik was niet van plan om er een drama om te gaan lopen maken mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden. Als je een keer het ergens niet met elkaar eens bent hoef je niet meteen slaande ruzie met iemand te hebben. Of heeft er verder nooit iemand een meningsverschil? Hij denkt er alleen anders over dan ik. That's all.
Het klonk echt alsof jullie die fiets wilden hebben omdat jullie elkaar die fiets misgunden. Nja, wel fijn dat het zonder ruzie is dan :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_96252195
Toffe ex dat ie toch de fiets teruggeeft zonder veel morren :).

Dit hoor of lees je zelden, meestal kunnen exen elkaars bloed wel drinken.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:03:47 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_96252883
Ik zou gewoon vriendelijke verzoeken aan je ex om die fiets bij jou af te leveren. Doet hij dit niet, dan ga je wederom naar de politie om aangifte te doen van diefstal. :D

Je ex wil die fiets waarschijnlijk doorverkopen ofzoiets dergelijks, om er zo nog een slaatje uit te kunnen slaan.
pi_96253575
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:51 schreef muhahaha het volgende:
Toffe ex dat ie toch de fiets teruggeeft zonder veel morren :).

Dit hoor of lees je zelden, meestal kunnen exen elkaars bloed wel drinken.
Waarschijnlijk heeft 'ie eerst de remmen nog even gesaboteerd :D
pi_96262643
quote:
Link: boek 3 BW

Als je het bezit van de fiets door diefstal bent kwijtgeraakt, kun je die weer opeisen (binnen 3 jaar dacht ik, 3:86 B.W.). Als jij echter het eigendom hebt overgedragen aan de verzekeraar om die premie te cashen (dit zou je moeten nakijken in de voorwaarden van de verzekeraar), kan dat niet - jij hebt dan immers geen eigendomsrecht en ook geen juridische reden om 'm op te eisen. De vraag is dan wat de juridische status van de fiets was toen je ex het bezit ervan verkreeg. Als die toen van niemand was (bijv. omdat de verzekeraar ook afstand had gedaan), dan is inbezitneming al voldoende (3:113 BW). De bezitter wordt vervolgens vermoed de eigenaar te zijn (3:119 BW) en na 3 jaar (3:99 BW jo 3:105 BW) wordt hij ook eigenaar. In ieder geval kan je wel zeggen dat hij bezitter te goeder trouw is, lijkt me, nu immers de verzekeraar aangeeft de fiets niet te willen en hij zulks weet (3:118 BW jo 3:108 BW). Overigens kan jij dan niets eraan doen dat hij dat bezit heeft, je hebt zelf dan immers afstand gedaan van al je rechten m.b.t. de fiets ten gunste van de verzekeraar, dus alleen de verzekeraar zou er wat aan kunnen doen. Als die dat niet wil, wordt je ex automatisch eigenaar na 3 jaar.

Ik meende dat er ook nog een artikel was die de verjaring van een goed dat kennelijk aan niemand toebehoort op 1 jaar stelde, maar kan het niet vinden aan 't eind van boek 3 dus ik zal 't wel mis hebben (gehad).

Maar leuk dat je 'm terugkrijgt.
pi_96262816
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:48 schreef Farouche het volgende:
Ik was niet van plan om er een drama om te gaan lopen maken mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden.
Ja wat is nu zijn standpunt: fiets houden of fiets aan jou geven (dan wel retourneren)? :?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_96262940
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft 'ie eerst de remmen nog even gesaboteerd :D
Of over het zadel gekwakt :D
pi_96263814
Hij heeft met lichte tegenzin de fiets aan mij terug gegeven. Hij ziet het gewoon anders dan hoe ik het zie, maar ook hij heeft geen zin om herrie te gaan lopen schoppen over een fiets.

Geen idee wat hij met de fiets uitgespookt heeft. Maar goed, hij is ook een jaar in het bezit geweest van een junk. Denk dat ik me daar meer zorgen over zou moeten maken.
pi_96264430
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:45 schreef Farouche het volgende:
Maar goed, hij is ook een jaar in het bezit geweest van een junk. Denk dat ik me daar meer zorgen over zou moeten maken.

Zou ik me ook zorgen over maken :o
Klote junks overal :(
pi_96264710
quote:
Hij heeft met lichte tegenzin de fiets aan mij terug gegeven. Hij ziet het gewoon anders dan hoe ik het zie, maar ook hij heeft geen zin om herrie te gaan lopen schoppen over een fiets.
Dan snap ik je zinsnede "mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden" niet; maar goed.
.
pi_96264829
en als je nu een leuk mens bent verpats je die fiets en ga je je ex trakteren op een frietje ofzo
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 20:05:47 #67
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_96264933
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:22 schreef Sessy het volgende:

[..]

Link: boek 3 BW

Als je het bezit van de fiets door diefstal bent kwijtgeraakt, kun je die weer opeisen (binnen 3 jaar dacht ik, 3:86 B.W.). Als jij echter het eigendom hebt overgedragen aan de verzekeraar om die premie te cashen (dit zou je moeten nakijken in de voorwaarden van de verzekeraar), kan dat niet - jij hebt dan immers geen eigendomsrecht en ook geen juridische reden om 'm op te eisen. De vraag is dan wat de juridische status van de fiets was toen je ex het bezit ervan verkreeg. Als die toen van niemand was (bijv. omdat de verzekeraar ook afstand had gedaan), dan is inbezitneming al voldoende (3:113 BW). De bezitter wordt vervolgens vermoed de eigenaar te zijn (3:119 BW) en na 3 jaar (3:99 BW jo 3:105 BW) wordt hij ook eigenaar. In ieder geval kan je wel zeggen dat hij bezitter te goeder trouw is, lijkt me, nu immers de verzekeraar aangeeft de fiets niet te willen en hij zulks weet (3:118 BW jo 3:108 BW). Overigens kan jij dan niets eraan doen dat hij dat bezit heeft, je hebt zelf dan immers afstand gedaan van al je rechten m.b.t. de fiets ten gunste van de verzekeraar, dus alleen de verzekeraar zou er wat aan kunnen doen. Als die dat niet wil, wordt je ex automatisch eigenaar na 3 jaar.

Ik meende dat er ook nog een artikel was die de verjaring van een goed dat kennelijk aan niemand toebehoort op 1 jaar stelde, maar kan het niet vinden aan 't eind van boek 3 dus ik zal 't wel mis hebben (gehad).

Maar leuk dat je 'm terugkrijgt.
Interessant, maar op welke gronden had de ex het recht om deze fiets in bezit te nemen? Ook in het geval dat de verzekeringsmaatschappij al afstand had gedaan. Je kan toch niet zomaar een politiebureau inlopen, een fiets uitkiezen en als blijkt dat die van niemand is 'm gewoon in bezit nemen?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_96265129
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan snap ik je zinsnede "mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden" niet; maar goed.
Ten tijden van toen hij de fiets nog in zijn bezit had, had ik geen zin om er een drama van te gaan maken. Mocht hij toen voet bij stuk hebben gehouden had hij de fiets mogen houden. Snap je het nu wel?

Ik heb al aan hem gevraagd aan wie hij de fiets wilde geven. Mocht ik diegene de fiets ook gunnen zal ik diegene de fiets geven. Maar dat is dan wel mijn keuze.
pi_96286954
quote:
Op zondag 1 mei 2011 21:43 schreef vosss het volgende:

Ik had je ook al lang en breed de keien op getrapt
DIT!

Laat hem. Jij hebt toch al een nieuwe fiets. OMFG! Waar gaat dit over.

Echt. Sommige vrouwen.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:15:14 #70
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96287745
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:53 schreef Droopie het volgende:
Zonder beledigend te worden, want zit me echt te ergeren, ik snap nu waarom programma's zoals de rijdende rechter tot in de eeuwigheid zal blijven bestaan.
Iemand is benieuwd hoe dit kwa recht in elkaar steekt en jij zit je meteen te ergeren? Misschien moet je ff van teh intarwebs wegblijven want je relativeringsvermogen is kennlijk compleet onderontwikkeld.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96558123
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:05 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Interessant, maar op welke gronden had de ex het recht om deze fiets in bezit te nemen? Ook in het geval dat de verzekeringsmaatschappij al afstand had gedaan. Je kan toch niet zomaar een politiebureau inlopen, een fiets uitkiezen en als blijkt dat die van niemand is 'm gewoon in bezit nemen?
Burgerlijk wetboek boek 5 wellicht?

• Artikel 4
Hij die een aan niemand toebehorende roerende zaak in bezit neemt, verkrijgt daarvan de eigendom.

• Artikel 18
De eigendom van een roerende zaak wordt verloren, wanneer de eigenaar het bezit prijsgeeft met het oogmerk om zich van de eigendom te ontdoen.

(waarbij ik even gemakshalve ervan uit ga dat de verzekeraar midellijk bezitter is van de fiets op het moment dat de politie de fiets houdt voor de rechtmatige eigenaar)
Zodoende heb je dus een roerende zaak (fiets) waarvan de eigendom prijsgegeven is door de verzekeraar, en is er sprake van een res nullius, dus een zaak die aan niemand toebehoort, en kan je die opeisen als de jouwe.
De politie houdt hem vervolgens nog steeds voor wie ook zichzelf als eigenaar wil aanmerken (niet voor zichzelf, dus de politie wordt geen bezitter), maar: kun je door *midellijk* bezitter te worden (de politie gaat 'm dan eerst voor jou houden, alvorens je hem ophaalt) ook bezit nemen en aldus eigendom verkrijgen? Dat weet ik dus niet. Zou *gokken* van wel...

En, dat over 1 jaar waar ik het eerder over had, dat heb ik ook gevonden vanmiddag (toen ik met iets anders bezig was). Nog steeds boek 5:

• Artikel 5
1. Hij die een onbeheerde zaak vindt en onder zich neemt, is verplicht:
a. met bekwame spoed overeenkomstig lid 2, eerste zin, van de vondst aangifte te doen, tenzij hij terstond na de vondst daarvan mededeling heeft gedaan aan degene die hij als eigenaar of als tot ontvangst bevoegd mocht beschouwen;

• Artikel 6
1. De vinder die aan de hem in artikel 5 lid 1 gestelde eisen heeft voldaan, verkrijgt de eigendom van de zaak één jaar na de in artikel 5 lid 1 onder a bedoelde aangifte of mededeling, mits de zaak zich op dat tijdstip nog bevindt in de macht van de vinder of van de gemeente.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005288/geldigheidsdatum_09-05-2011
  maandag 9 mei 2011 @ 23:32:48 #72
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96578138
Waarom heeft de politie eigenlijk jouw fiets aan een vreemd iemand gegeven?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 00:32:04 #73
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_96580905
Misschien wilde hij nog wat oefenen op een oude fiets
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_96587279
Geen idee, waarschijnlijk hebben ze niet in hun computer gekeken naar degene die aangifte had gedaan van diefstal maar hebben ze alleen de gegevens bij de verzekering gecontroleerd. Ik sta namelijk in de aangifte als eigenaar vermeld. Mijn ex heeft de verzekering betaald en zal dan in hun systeem staan. Hij heeft toen een brief ontvangen van de politie en deze heeft hij moeten inleveren bij het ophalen van de brief.

Mocht ik eens tijd over hebben kan ik eens even er een belletje aan wagen. Kijken welke procedure de politie volgt. Het lijkt mij namelijk dat ze eerst in hun eigen systeem kijken voordat ze de database van de verzekeringsmaatschappijen gaan snuffelen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:26:14 #75
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_96587539
Je ex en jij lijken me voor elkaar gemaakt.

Doe al die andere mensen op de wereld een plezier en probeer jullie relatie weer op te pakken. Betreed onder geen beding de relatiemarkt!
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_96588585
Te laat :)

Maar wat is het probleem dat ik gewoon wil weten hoe dit wettelijk is geregeld? Ik ben gewoon benieuwd hoe dit officieel in elkaar steekt.
pi_96589273
Let niet op de trollen, ze moeten nog gevoerd worden :').
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:13:21 #78
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_96589298
Ik troll niet, ik verbaas me oprecht dat er zulke kleinzielige mensen bestaan.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:15:48 #79
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_96589407
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') ik zou hopen dat ie er veel plezier aan beleeft en een vrachtwagen kopt als het op deze manier moet :')
Ik vind TS eigenlijk maar een zeikstraal. Je bent uit elkaar, je hebt een nieuwe fiets van de verzekering. Ga elkaar dan ook niet in de wegzitten.

Dit is gewoon rancuneus geneuzel.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:18:03 #80
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_96589503
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Wat boeit het, jij hebt toch een nieuwe fiets? Dan kan hij die oude fiets toch houden?
QFT

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_96590838
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
dat.
Ja doei.
pi_96590885
quote:
maar ook hij heeft geen zin om herrie te gaan lopen schoppen over een fiets.

ook hij? :') hij is de enige verstandige in deze kwestie...
Ja doei.
pi_96623064
quote:

[..]

(zie post #6).

Lijkt me niet zo heel lastig gelet op de manier hoe de ex de fiets heeft gekregen. Er is zo te zeggen een duidelijk paper trail.
pi_96632639
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo heel lastig gelet op de manier hoe de ex de fiets heeft gekregen. Er is zo te zeggen een duidelijk paper trail.
Naar de rechtbank voor een fiets. :')
pi_96634170
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Naar de rechtbank voor een fiets. :')
In theorie :)
pi_96644348
naar de rechtbank op de fiets
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:44:18 #87
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96644564
Ts, ik vind je ook een zeikerd. Je hebt een fiets gekregen van je ex en je hebt nu via die weg nog steeds een fiets. Ik zou er geen twee keer over nadenken en het al helemaal niet in mijn kop halen om het een ander te misgunnen :')

Volgens mij zit de crux hem overigens meer in het stukje dat je per se wilt weten wie er op die fiets gaat rijden. Andere vrouw inmiddels in zijn leven en kun je dat niet hebben? :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_96644588
verpats de fiets en elk 50-50
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:36:37 #89
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_96646679
quote:

van artikel 3:109 BW jo 3:119 BW
Wie is eigenlijk die Jo toch telkens :?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_96649671
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 12:44 schreef Ripley het volgende:
Ts, ik vind je ook een zeikerd. Je hebt een fiets gekregen van je ex en je hebt nu via die weg nog steeds een fiets. Ik zou er geen twee keer over nadenken en het al helemaal niet in mijn kop halen om het een ander te misgunnen :')

Volgens mij zit de crux hem overigens meer in het stukje dat je per se wilt weten wie er op die fiets gaat rijden. Andere vrouw inmiddels in zijn leven en kun je dat niet hebben? :)
Hier helemaal mee eens.

Ik heb 17 maanden niet gepost op Fok maar ik was hier zo boos (!) over dat ik wel moest posten, kutwijven.
pi_96649923
Wat heeft het er in hemelsnaam mee te maken dat ze al een nieuwe fiets heeft gehad van de verzekering?

De terug gevonden fiets is en blijft van haar.

Persoonlijk zou ik hem ook niet terug hoeven als een junk er een jaar op heeft gereden, maar als zij dat wel wil, dan is dat haar goed recht.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_96650317
Het gaat TS vast om het 'principe' :r
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_96686476
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:36 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wie is eigenlijk die Jo toch telkens :?
Jo. is de afkorting van juncto.
pi_96686491
Waarom kunnen mensen een strikt juridische vraag niet als zodanig behandelen, zonder daar meteen allerlei morele oordelen aan te verbinden?
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:22:46 #95
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96687702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:49 schreef Argento het volgende:
Waarom kunnen mensen een strikt juridische vraag niet als zodanig behandelen, zonder daar meteen allerlei morele oordelen aan te verbinden?
Omdat in dit soort gevallen meer factoren meespelen dan alleen juridische.
pi_96691447
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:22 schreef Ripley het volgende:

[..]

Alleen voor de betrokkenen lijkt mij.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_96692632
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:22 schreef Ripley het volgende:

[..]

wie bepaalt dat?

TS stelt een juridische vraag waarbij alleen een juridisch antwoord past. Haar ex neemt niet eens deel aan deze discussie, Dus waar hebben we het over?
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:46:18 #98
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96700675
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:24 schreef Argento het volgende:

[..]

wie bepaalt dat?

TS stelt een juridische vraag waarbij alleen een juridisch antwoord past. Haar ex neemt niet eens deel aan deze discussie, Dus waar hebben we het over?
Het is een forum. Mensen geven hun mening. Dus ook als ze je juridische vraag te zeikerig voor woorden vinden. Als je dat niet wilt bel je maar een advocaat. :)
pi_96707950
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:48 schreef Argento het volgende:

[..]

Jo. is de afkorting van juncto.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Juncto_(Latijn)
pi_96724129
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:24 schreef Argento het volgende:

[..]

wie bepaalt dat?

eens, wat een gelul toch, ze stelt HIER een vraag, waar totaal niet uit blijkt of ze moeilijk doet tegen dr ex. Het enige wat hieruit blijkt is nieuwsgierigheid, stelletje zuigers.

Soms is een vraag gewoon een vraag...
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:37:50 #101
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96742979
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

eens, wat een gelul toch, ze stelt HIER een vraag, waar totaal niet uit blijkt of ze moeilijk doet tegen dr ex. Het enige wat hieruit blijkt is nieuwsgierigheid, stelletje zuigers.

Dat de vraag uberhaupt in je opkomt vind ik al sneu. :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:38:48 #102
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_96743024
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

Ze heeft al aangegeven dat ze de fiets ondertussen terugheeft. Ergo: ze heeft moeilijk gedaan tegen d'r ex.
pi_96881360
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:46 schreef Ripley het volgende:

[..]

Het is een forum. Mensen geven hun mening. Dus ook als ze je juridische vraag te zeikerig voor woorden vinden. Als je dat niet wilt bel je maar een advocaat. :)
Ja, dat snap ik ook wel, maar vind je het zelf niet vreemd dat een juridische vraag wordt beantwoord met een moreel oordeel over de persoon van de vraagsteller?

Dat vind persoonlijk nog veel sneuer dan de vraag uberhaupt stellen. Want strikt juridisch beschouwd (en nogmaals, waarom zouden we een strikt juridische vraag anders beschouwen?) is het een prima vraag.
pi_96884420
Nou, eerlijk gezegd, als ik ooit van mijn vriendin een fiets cadeau krijg, en die dan gestolen wordt en zij die dan een jaar later weer in handen krijgt zou ik die fiets ook terugwillen.. Het is toch verdomme míjn fiets?? Maakt geen reet uit of ik dan nog een nieuwe fiets heb of niet.
  maandag 16 mei 2011 @ 14:12:25 #105
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_96885397
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:46 schreef Skint het volgende:
Nou, eerlijk gezegd, als ik ooit van mijn vriendin een fiets cadeau krijg, en die dan gestolen wordt en zij die dan een jaar later weer in handen krijgt zou ik die fiets ook terugwillen.. Het is toch verdomme míjn fiets?? Maakt geen reet uit of ik dan nog een nieuwe fiets heb of niet.
Ja natuurlijk maakt dat uit. Je bent gecompenseerd voor je verlies.
  maandag 16 mei 2011 @ 14:15:03 #106
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96885481
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:20 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook wel, maar vind je het zelf niet vreemd dat een juridische vraag wordt beantwoord met een moreel oordeel over de persoon van de vraagsteller?

Dat vind persoonlijk nog veel sneuer dan de vraag uberhaupt stellen. Want strikt juridisch beschouwd (en nogmaals, waarom zouden we een strikt juridische vraag anders beschouwen?) is het een prima vraag.
Ik vind dat niet vreemd nee en ook niet sneu. Ik vind het getuigen van een kinderachtigheid van jewelste en dat vind ik deze kwestie belangrijker dan de jurifidische vraag. Dat jij dat niet vindt is wel duidelijk. Maar dat maakt nog niet dat ik niet over de situatie zoals hij geschetst is mijn mening kan of mag geven.
pi_96886314
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:12 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja natuurlijk maakt dat uit. Je bent gecompenseerd voor je verlies.
Het zou mij persoonlijk niet uitmaken. Als de verzekering bepaalt dat ze mijn oude fiets niet terugwillen dan wil ik hem zelf terug. Als je nou die junk zou zien lopen met jouw fiets dan zeg je toch ook niet 'laat maar zitten, ik heb al een nieuwe'?
pi_96887003
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:20 schreef Argento het volgende:

[..]

Precies. Je kan je bijvoorbeeld ook afvragen hoe het juridisch zit met cadeautjes van je oma, dat is toch ook een prima vraag? Zelfs al vind je het niet normaal dat je oma een neusoperatie voor je betaalt of zo.
pi_96889513
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:15 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik vind dat niet vreemd nee en ook niet sneu. Ik vind het getuigen van een kinderachtigheid van jewelste en dat vind ik deze kwestie belangrijker dan de jurifidische vraag. Dat jij dat niet vindt is wel duidelijk. Maar dat maakt nog niet dat ik niet over de situatie zoals hij geschetst is mijn mening kan of mag geven.
Ja, dat zal allemaal wel, maar ik vraag me gewoon af waarom een juridische vraag niet gewoon een antwoord krijgt maar in plaats daarvan ongevraagd een moreel oordeel over de vraagsteller. Ik zie het verband tussen het een en het ander gewoon niet.

Als jij een vraag hebt over een boedelscheiding of over een aanspraak op schadevergoeding, dan wil je toch ook gewoon antwoord op die vraag? Of ben je dan ook geinteresseerd in wat mensen aan de hand van jouw vraag van jouw morele niveau vinden?

Ik realiseer me overigens dat ik die vraag hier niet beantwoord zal zien, dus laat verder maar zitten, maar ik vind het gewoon wonderlijk hoe dat bij sommige mensen werkt.
pi_96915349
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:56 schreef Argento het volgende:
Als jij een vraag hebt over een boedelscheiding of over een aanspraak op schadevergoeding, dan wil je toch ook gewoon antwoord op die vraag? Of ben je dan ook geinteresseerd in wat mensen aan de hand van jouw vraag van jouw morele niveau vinden?
Ik vrees dat er inderdaad aardig wat Fokkers zijn waarbij moreel aanzien het wint van juridisch gelijk, ook als ze zelf zoiets bij de hakken zouden hebben.
.
pi_96945017
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:53 schreef TronCarter het volgende:
:) :P
pi_96946934
quote:
Met het beeindigen van een relatie van 5 jaar zijn mijn ex en ik overeengekomen dat we cadeaus die we tijdens de relatie aan elkaar hadden gegeven gewoon zouden houden.
Weet jij wel wat cadeau is? Zo ontzettend triest, hier ik stopte met lezen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:33:03 #113
3542 Gia
User under construction
pi_96947975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:11 schreef Santello het volgende:

[..]

Weet jij wel wat cadeau is? Zo ontzettend triest, hier ik stopte met lezen.
Deze snap ik niet. TS weet schijnbaar heel goed wat een cadeau is. Als je iets cadeau krijgt, is het van jou. Zij hadden afgesproken dat ze de gekregen cadeaus mochten houden.

Nu stond in het geval van deze fiets de verzekering schijnbaar op naam van haar ex-vriend, waardoor die gebeld is dat de fiets terecht is. Het was haar fiets die gestolen was, zij heeft die vergoed gekregen, en vervolgens wordt HAAR fiets teruggevonden. De verzekering claimt die niet, dus het blijft HAAR fiets.

Hoe komt die ex erbij enig recht te hebben op die fiets. Vind dat gewoon van de zotte.

Heeft hij soms een nieuwe vriendin die hij wil verblijden met een 'nieuwe' fiets?
  PR/Manusje van alles dinsdag 17 mei 2011 @ 18:58:27 #114
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_96952235
edit. het is wel jouw fiets. *O*

[ Bericht 89% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 17-05-2011 19:09:47 ]
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_96953762
Goh, dat het sommigen nog zo bezig houdt...

Toch typisch dat er mensen zijn een oordeel over iemand geven over 1 onderwerp. De fiets is gewoon mijn eigendom. En dat heeft er niks mee te maken dat ik mijn ex zou willen "pesten". Fiets was ten tijden van de diefstal nog rond de ¤ 300 waard. Als ik de fiets nu weer een beetje opknap zou ik er waarschijnlijk nog rond de ¤ 150 voor kunnen krijgen als ik hem zou willen verkopen. Dat vind ik toch wel redelijk wat geld om weg te geven "om van het gezeik af te zijn" en om mijn ex "niet dwars te willen gaan zitten met wraakgevoelens"

Het is niet altijd vanzelfsprekend dat je bij het verbreken van een relatie de gekregen cadeaus houdt. Als jij bijvoorbeeld een erfstuk krijgt van je partner is dat iets wat bij het verbreken van een relatie eventueel terug gaat naar de gever.
pi_96954018
So he's one of those degifters!
Oh, and that's a bad miss!
pi_96955475
jij hebt toch een nieuwe ? lekker belangrijk wie de oude dan heeft.. laat hem lekker fietsenn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')