abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96236615

[ Bericht 100% gewijzigd door JumpingJacky op 02-05-2011 07:30:14 ]
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Eindredactie Games maandag 2 mei 2011 @ 09:51:58 #52
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_96238801
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:37 schreef TronCarter het volgende:
De fiets is van de verzekeraar, grapjassen :P
Het enige goede antwoord! Je moet de verzekering bellen om aan te geven dat hij weer terecht is!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_96238924
Zoals inmiddels al 2 keer aangegeven is dat al gebeurd. Verzekering heeft hierbij aangegeven de fiets niet terug te hoeven.
pi_96239737
Waar je over kan zeiken zeg. Volgens mij zijn jullie niet echt als vrienden uit elkaar gegaan, of wel? :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_96240276
In tegenstelling :) . Van de week nog een logeerbed naar hem brengen wat ik over heb en hij kan gebruiken. Ik was niet van plan om er een drama om te gaan lopen maken mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden. Als je een keer het ergens niet met elkaar eens bent hoef je niet meteen slaande ruzie met iemand te hebben. Of heeft er verder nooit iemand een meningsverschil? Hij denkt er alleen anders over dan ik. That's all.
pi_96240403
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:48 schreef Farouche het volgende:
In tegenstelling :) . Van de week nog een logeerbed naar hem brengen wat ik over heb en hij kan gebruiken. Ik was niet van plan om er een drama om te gaan lopen maken mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden. Als je een keer het ergens niet met elkaar eens bent hoef je niet meteen slaande ruzie met iemand te hebben. Of heeft er verder nooit iemand een meningsverschil? Hij denkt er alleen anders over dan ik. That's all.
Het klonk echt alsof jullie die fiets wilden hebben omdat jullie elkaar die fiets misgunden. Nja, wel fijn dat het zonder ruzie is dan :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_96252195
Toffe ex dat ie toch de fiets teruggeeft zonder veel morren :).

Dit hoor of lees je zelden, meestal kunnen exen elkaars bloed wel drinken.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:03:47 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_96252883
Ik zou gewoon vriendelijke verzoeken aan je ex om die fiets bij jou af te leveren. Doet hij dit niet, dan ga je wederom naar de politie om aangifte te doen van diefstal. :D

Je ex wil die fiets waarschijnlijk doorverkopen ofzoiets dergelijks, om er zo nog een slaatje uit te kunnen slaan.
pi_96253575
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:51 schreef muhahaha het volgende:
Toffe ex dat ie toch de fiets teruggeeft zonder veel morren :).

Dit hoor of lees je zelden, meestal kunnen exen elkaars bloed wel drinken.
Waarschijnlijk heeft 'ie eerst de remmen nog even gesaboteerd :D
pi_96262643
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:37 schreef TronCarter het volgende:
De fiets is van de verzekeraar, grapjassen :P
Link: boek 3 BW

Als je het bezit van de fiets door diefstal bent kwijtgeraakt, kun je die weer opeisen (binnen 3 jaar dacht ik, 3:86 B.W.). Als jij echter het eigendom hebt overgedragen aan de verzekeraar om die premie te cashen (dit zou je moeten nakijken in de voorwaarden van de verzekeraar), kan dat niet - jij hebt dan immers geen eigendomsrecht en ook geen juridische reden om 'm op te eisen. De vraag is dan wat de juridische status van de fiets was toen je ex het bezit ervan verkreeg. Als die toen van niemand was (bijv. omdat de verzekeraar ook afstand had gedaan), dan is inbezitneming al voldoende (3:113 BW). De bezitter wordt vervolgens vermoed de eigenaar te zijn (3:119 BW) en na 3 jaar (3:99 BW jo 3:105 BW) wordt hij ook eigenaar. In ieder geval kan je wel zeggen dat hij bezitter te goeder trouw is, lijkt me, nu immers de verzekeraar aangeeft de fiets niet te willen en hij zulks weet (3:118 BW jo 3:108 BW). Overigens kan jij dan niets eraan doen dat hij dat bezit heeft, je hebt zelf dan immers afstand gedaan van al je rechten m.b.t. de fiets ten gunste van de verzekeraar, dus alleen de verzekeraar zou er wat aan kunnen doen. Als die dat niet wil, wordt je ex automatisch eigenaar na 3 jaar.

Ik meende dat er ook nog een artikel was die de verjaring van een goed dat kennelijk aan niemand toebehoort op 1 jaar stelde, maar kan het niet vinden aan 't eind van boek 3 dus ik zal 't wel mis hebben (gehad).

Maar leuk dat je 'm terugkrijgt.
pi_96262816
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:48 schreef Farouche het volgende:
Ik was niet van plan om er een drama om te gaan lopen maken mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden.
Ja wat is nu zijn standpunt: fiets houden of fiets aan jou geven (dan wel retourneren)? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_96262940
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft 'ie eerst de remmen nog even gesaboteerd :D
Of over het zadel gekwakt :D
pi_96263814
Hij heeft met lichte tegenzin de fiets aan mij terug gegeven. Hij ziet het gewoon anders dan hoe ik het zie, maar ook hij heeft geen zin om herrie te gaan lopen schoppen over een fiets.

Geen idee wat hij met de fiets uitgespookt heeft. Maar goed, hij is ook een jaar in het bezit geweest van een junk. Denk dat ik me daar meer zorgen over zou moeten maken.
pi_96264430
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:45 schreef Farouche het volgende:
Maar goed, hij is ook een jaar in het bezit geweest van een junk. Denk dat ik me daar meer zorgen over zou moeten maken.

Zou ik me ook zorgen over maken :o
Klote junks overal :(
Even a broken clock is right twice a day.
pi_96264710
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:45 schreef Farouche het volgende:
Hij heeft met lichte tegenzin de fiets aan mij terug gegeven. Hij ziet het gewoon anders dan hoe ik het zie, maar ook hij heeft geen zin om herrie te gaan lopen schoppen over een fiets.
Dan snap ik je zinsnede "mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden" niet; maar goed.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_96264829
en als je nu een leuk mens bent verpats je die fiets en ga je je ex trakteren op een frietje ofzo
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 20:05:47 #67
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_96264933
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:22 schreef Sessy het volgende:

[..]

Link: boek 3 BW

Als je het bezit van de fiets door diefstal bent kwijtgeraakt, kun je die weer opeisen (binnen 3 jaar dacht ik, 3:86 B.W.). Als jij echter het eigendom hebt overgedragen aan de verzekeraar om die premie te cashen (dit zou je moeten nakijken in de voorwaarden van de verzekeraar), kan dat niet - jij hebt dan immers geen eigendomsrecht en ook geen juridische reden om 'm op te eisen. De vraag is dan wat de juridische status van de fiets was toen je ex het bezit ervan verkreeg. Als die toen van niemand was (bijv. omdat de verzekeraar ook afstand had gedaan), dan is inbezitneming al voldoende (3:113 BW). De bezitter wordt vervolgens vermoed de eigenaar te zijn (3:119 BW) en na 3 jaar (3:99 BW jo 3:105 BW) wordt hij ook eigenaar. In ieder geval kan je wel zeggen dat hij bezitter te goeder trouw is, lijkt me, nu immers de verzekeraar aangeeft de fiets niet te willen en hij zulks weet (3:118 BW jo 3:108 BW). Overigens kan jij dan niets eraan doen dat hij dat bezit heeft, je hebt zelf dan immers afstand gedaan van al je rechten m.b.t. de fiets ten gunste van de verzekeraar, dus alleen de verzekeraar zou er wat aan kunnen doen. Als die dat niet wil, wordt je ex automatisch eigenaar na 3 jaar.

Ik meende dat er ook nog een artikel was die de verjaring van een goed dat kennelijk aan niemand toebehoort op 1 jaar stelde, maar kan het niet vinden aan 't eind van boek 3 dus ik zal 't wel mis hebben (gehad).

Maar leuk dat je 'm terugkrijgt.
Interessant, maar op welke gronden had de ex het recht om deze fiets in bezit te nemen? Ook in het geval dat de verzekeringsmaatschappij al afstand had gedaan. Je kan toch niet zomaar een politiebureau inlopen, een fiets uitkiezen en als blijkt dat die van niemand is 'm gewoon in bezit nemen?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_96265129
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan snap ik je zinsnede "mocht hij bij zijn standpunt blijven en de fiets houden" niet; maar goed.
Ten tijden van toen hij de fiets nog in zijn bezit had, had ik geen zin om er een drama van te gaan maken. Mocht hij toen voet bij stuk hebben gehouden had hij de fiets mogen houden. Snap je het nu wel?

Ik heb al aan hem gevraagd aan wie hij de fiets wilde geven. Mocht ik diegene de fiets ook gunnen zal ik diegene de fiets geven. Maar dat is dan wel mijn keuze.
pi_96286954
quote:
Op zondag 1 mei 2011 21:43 schreef vosss het volgende:
Godsklere wat kan jij bitchen zeg. Geen wonder dat die relatie naar de klote gelopen is.

Ik had je ook al lang en breed de keien op getrapt
DIT!

Laat hem. Jij hebt toch al een nieuwe fiets. OMFG! Waar gaat dit over.

Echt. Sommige vrouwen.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:15:14 #70
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96287745
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:53 schreef Droopie het volgende:
Zonder beledigend te worden, want zit me echt te ergeren, ik snap nu waarom programma's zoals de rijdende rechter tot in de eeuwigheid zal blijven bestaan.
Iemand is benieuwd hoe dit kwa recht in elkaar steekt en jij zit je meteen te ergeren? Misschien moet je ff van teh intarwebs wegblijven want je relativeringsvermogen is kennlijk compleet onderontwikkeld.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96558123
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:05 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Interessant, maar op welke gronden had de ex het recht om deze fiets in bezit te nemen? Ook in het geval dat de verzekeringsmaatschappij al afstand had gedaan. Je kan toch niet zomaar een politiebureau inlopen, een fiets uitkiezen en als blijkt dat die van niemand is 'm gewoon in bezit nemen?
Burgerlijk wetboek boek 5 wellicht?

• Artikel 4
Hij die een aan niemand toebehorende roerende zaak in bezit neemt, verkrijgt daarvan de eigendom.

• Artikel 18
De eigendom van een roerende zaak wordt verloren, wanneer de eigenaar het bezit prijsgeeft met het oogmerk om zich van de eigendom te ontdoen.

(waarbij ik even gemakshalve ervan uit ga dat de verzekeraar midellijk bezitter is van de fiets op het moment dat de politie de fiets houdt voor de rechtmatige eigenaar)
Zodoende heb je dus een roerende zaak (fiets) waarvan de eigendom prijsgegeven is door de verzekeraar, en is er sprake van een res nullius, dus een zaak die aan niemand toebehoort, en kan je die opeisen als de jouwe.
De politie houdt hem vervolgens nog steeds voor wie ook zichzelf als eigenaar wil aanmerken (niet voor zichzelf, dus de politie wordt geen bezitter), maar: kun je door *midellijk* bezitter te worden (de politie gaat 'm dan eerst voor jou houden, alvorens je hem ophaalt) ook bezit nemen en aldus eigendom verkrijgen? Dat weet ik dus niet. Zou *gokken* van wel...

En, dat over 1 jaar waar ik het eerder over had, dat heb ik ook gevonden vanmiddag (toen ik met iets anders bezig was). Nog steeds boek 5:

• Artikel 5
1. Hij die een onbeheerde zaak vindt en onder zich neemt, is verplicht:
a. met bekwame spoed overeenkomstig lid 2, eerste zin, van de vondst aangifte te doen, tenzij hij terstond na de vondst daarvan mededeling heeft gedaan aan degene die hij als eigenaar of als tot ontvangst bevoegd mocht beschouwen;

• Artikel 6
1. De vinder die aan de hem in artikel 5 lid 1 gestelde eisen heeft voldaan, verkrijgt de eigendom van de zaak één jaar na de in artikel 5 lid 1 onder a bedoelde aangifte of mededeling, mits de zaak zich op dat tijdstip nog bevindt in de macht van de vinder of van de gemeente.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005288/geldigheidsdatum_09-05-2011
  maandag 9 mei 2011 @ 23:32:48 #72
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96578138
Waarom heeft de politie eigenlijk jouw fiets aan een vreemd iemand gegeven?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 00:32:04 #73
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_96580905
Misschien wilde hij nog wat oefenen op een oude fiets
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_96587279
Geen idee, waarschijnlijk hebben ze niet in hun computer gekeken naar degene die aangifte had gedaan van diefstal maar hebben ze alleen de gegevens bij de verzekering gecontroleerd. Ik sta namelijk in de aangifte als eigenaar vermeld. Mijn ex heeft de verzekering betaald en zal dan in hun systeem staan. Hij heeft toen een brief ontvangen van de politie en deze heeft hij moeten inleveren bij het ophalen van de brief.

Mocht ik eens tijd over hebben kan ik eens even er een belletje aan wagen. Kijken welke procedure de politie volgt. Het lijkt mij namelijk dat ze eerst in hun eigen systeem kijken voordat ze de database van de verzekeringsmaatschappijen gaan snuffelen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:26:14 #75
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_96587539
Je ex en jij lijken me voor elkaar gemaakt.

Doe al die andere mensen op de wereld een plezier en probeer jullie relatie weer op te pakken. Betreed onder geen beding de relatiemarkt!
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')