Dat de vraag uberhaupt in je opkomt vind ik al sneu.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
eens, wat een gelul toch, ze stelt HIER een vraag, waar totaal niet uit blijkt of ze moeilijk doet tegen dr ex. Het enige wat hieruit blijkt is nieuwsgierigheid, stelletje zuigers.
Soms is een vraag gewoon een vraag...
Ze heeft al aangegeven dat ze de fiets ondertussen terugheeft. Ergo: ze heeft moeilijk gedaan tegen d'r ex.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
eens, wat een gelul toch, ze stelt HIER een vraag, waar totaal niet uit blijkt of ze moeilijk doet tegen dr ex. Het enige wat hieruit blijkt is nieuwsgierigheid, stelletje zuigers.
Soms is een vraag gewoon een vraag...
Ja, dat snap ik ook wel, maar vind je het zelf niet vreemd dat een juridische vraag wordt beantwoord met een moreel oordeel over de persoon van de vraagsteller?quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:46 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het is een forum. Mensen geven hun mening. Dus ook als ze je juridische vraag te zeikerig voor woorden vinden. Als je dat niet wilt bel je maar een advocaat.
Ja natuurlijk maakt dat uit. Je bent gecompenseerd voor je verlies.quote:Op maandag 16 mei 2011 13:46 schreef Skint het volgende:
Nou, eerlijk gezegd, als ik ooit van mijn vriendin een fiets cadeau krijg, en die dan gestolen wordt en zij die dan een jaar later weer in handen krijgt zou ik die fiets ook terugwillen.. Het is toch verdomme míjn fiets?? Maakt geen reet uit of ik dan nog een nieuwe fiets heb of niet.
Ik vind dat niet vreemd nee en ook niet sneu. Ik vind het getuigen van een kinderachtigheid van jewelste en dat vind ik deze kwestie belangrijker dan de jurifidische vraag. Dat jij dat niet vindt is wel duidelijk. Maar dat maakt nog niet dat ik niet over de situatie zoals hij geschetst is mijn mening kan of mag geven.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook wel, maar vind je het zelf niet vreemd dat een juridische vraag wordt beantwoord met een moreel oordeel over de persoon van de vraagsteller?
Dat vind persoonlijk nog veel sneuer dan de vraag uberhaupt stellen. Want strikt juridisch beschouwd (en nogmaals, waarom zouden we een strikt juridische vraag anders beschouwen?) is het een prima vraag.
Het zou mij persoonlijk niet uitmaken. Als de verzekering bepaalt dat ze mijn oude fiets niet terugwillen dan wil ik hem zelf terug. Als je nou die junk zou zien lopen met jouw fiets dan zeg je toch ook niet 'laat maar zitten, ik heb al een nieuwe'?quote:Op maandag 16 mei 2011 14:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maakt dat uit. Je bent gecompenseerd voor je verlies.
Precies. Je kan je bijvoorbeeld ook afvragen hoe het juridisch zit met cadeautjes van je oma, dat is toch ook een prima vraag? Zelfs al vind je het niet normaal dat je oma een neusoperatie voor je betaalt of zo.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook wel, maar vind je het zelf niet vreemd dat een juridische vraag wordt beantwoord met een moreel oordeel over de persoon van de vraagsteller?
Dat vind persoonlijk nog veel sneuer dan de vraag uberhaupt stellen. Want strikt juridisch beschouwd (en nogmaals, waarom zouden we een strikt juridische vraag anders beschouwen?) is het een prima vraag.
Ja, dat zal allemaal wel, maar ik vraag me gewoon af waarom een juridische vraag niet gewoon een antwoord krijgt maar in plaats daarvan ongevraagd een moreel oordeel over de vraagsteller. Ik zie het verband tussen het een en het ander gewoon niet.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:15 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik vind dat niet vreemd nee en ook niet sneu. Ik vind het getuigen van een kinderachtigheid van jewelste en dat vind ik deze kwestie belangrijker dan de jurifidische vraag. Dat jij dat niet vindt is wel duidelijk. Maar dat maakt nog niet dat ik niet over de situatie zoals hij geschetst is mijn mening kan of mag geven.
Ik vrees dat er inderdaad aardig wat Fokkers zijn waarbij moreel aanzien het wint van juridisch gelijk, ook als ze zelf zoiets bij de hakken zouden hebben.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:56 schreef Argento het volgende:
Als jij een vraag hebt over een boedelscheiding of over een aanspraak op schadevergoeding, dan wil je toch ook gewoon antwoord op die vraag? Of ben je dan ook geinteresseerd in wat mensen aan de hand van jouw vraag van jouw morele niveau vinden?
quote:Op zondag 1 mei 2011 21:53 schreef TronCarter het volgende:
Ik denk dat het ding gewoon weggegeven moet worden in Fokkers helpen Fokkers. Kan er weer zo'n zeikert uit KLB naar buiten en de wereld ervaren
Weet jij wel wat cadeau is? Zo ontzettend triest, hier ik stopte met lezen.quote:Met het beeindigen van een relatie van 5 jaar zijn mijn ex en ik overeengekomen dat we cadeaus die we tijdens de relatie aan elkaar hadden gegeven gewoon zouden houden.
Deze snap ik niet. TS weet schijnbaar heel goed wat een cadeau is. Als je iets cadeau krijgt, is het van jou. Zij hadden afgesproken dat ze de gekregen cadeaus mochten houden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:11 schreef Santello het volgende:
[..]
Weet jij wel wat cadeau is? Zo ontzettend triest, hier ik stopte met lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |