abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 april 2011 @ 23:00:28 #1
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95975394
Het is vast al eens vaker voorbij gekomen. Maar ik vond het toch de moeite waard om er een account en topic voor te maken. Dit indrukwekkende circuit in Duitsland. Ben er gisteren weer eens geweest en heb meteen een rondje meegepikt. Wat zijn jullie ervaringen, wie wil er gaan, waarom wel of waarom niet. Nog spectaculaire foto's? Deel het en vertel het. Het was voor mij in real-life slechts mijn 4e keer dat ik er was maar ik ben toch wel behoorlijk gegrepen door het virus vrees ik. Heb de baan met Forza3 inmiddels al 250 keer gereden, het is elke keer weer een uitdaging en je vind elke keer weer nieuwe lijnen. Het meest gave stuk vind ik vlak voor Adenauer Forst. Je gaat dan best wel rap omlaag en direct daarna redelijk omhoog, de manier waarop je daar in elkaar en in je stoel word gedrukt vind ik echt onbeschrijfelijk.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_95975885
dit is inderdaad al een veel besproken onderwerp en vanuit de pta sc gaan er ook wel eens clubjes.
ik zou met de motor wel een keer willen gaan, ik ben alleen bang dat ik dan van mijn motor gereden wordt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_95975959
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
pi_95976252
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
toeringcars mogen ook de ring op dus daar zou ik je niet te veel zorgen over maken, en je bent verplicht rechts te houden net als op een gewone weg en links moet je inhalen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_95976256
Nürburgring webcam

Er is nu niet zoveel te zien, maar zo afentoe staat daar best iets leuks...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 25 april 2011 @ 23:18:18 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95976318
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Gevaarlijke situaties heb je, denk en vind ik, voor 95% zelf in de hand. Ik heb ook niet de snelste auto die er is. Sterker nog, het ding is voor Ringbegrippen achterlijk langzaam. Eerste tip die ik je geef, time je lap. Je kan bij het oprijden van het circuit prachtig auto's kijken. Ga daar eens een halfuurtje staan, kijk even wanneer de snelle auto's het circuit opgaan, er zit vaak wel een patroon in en ga dan als de snelle auto's weg zijn. Verder, goed in je spiegels kijken!!! Geef ruimte aan de mensen die het circuit kennen en een snelle auto hebben, ik geef altijd aan met knipperlicht naar rechts dat ik ruimte maak en dat ze mij links kunnen passeren. Doe dit voor een bocht of na een bocht, niet in de bocht. Óf jij óf de andere coureur moet dan van de ideale lijn af en dit zorgt vaak voor tranen. En verder, ga inderdaad rijden, het circuit is zó lastig, zoveel blinde bochten het is echt heel moeilijk.

Kijk alvorens je gaat eens wat filmpjes op youtube en probeer eens wat ronden te doen met een "sim" racer als Gran Turismo, Forza of iets dergelijks.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 25 april 2011 @ 23:19:34 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95976385
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:16 schreef bas-beest het volgende:
Nürburgring webcam

Er is nu niet zoveel te zien, maar zo afentoe staat daar best iets leuks...
Eergister veel mooie dingen gespot. Een Ford GT40, Lamborghini, Porsche's GT2RS en GT3RS, zoveel dat het niet meer leuk was. Een Nissan GT-R en een paar Lotussen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_95976464
Een ouwetje met vanaf ca. 0:32 bijna een poging tot synchroon-driften :)

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_95976632
Het is allemaal nog toekomstmuziek en plannen voor later.
Maar als ik 'straks' mijn motorrijbewijs heb en een motor, wil ik er ook zeker een keertje heen rijden. Of ik er ook een rondje ga rijden kijk ik tegen die tijd nog wel.
Hopelijk wil mijn vader dan ook mee op zijn motor, maken we er een mooie motordag van :)

Alleen jammer dat het dan 2,5 uur (saaie?) snelweg is om er te komen, en dus ook weer 2,5 uur terug :X

Kan je trouwens gewoon (gratis) langs de baan gaan staan om te kijken en/of foto's te maken enzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkNoize op 25-04-2011 23:44:46 ]
pi_95976662
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Een ouwetje met vanaf ca. 0:32 bijna een poging tot synchroon-driften :)

whehehe, die gast op 1:50 valt gewoon uit zn auto terwijl die auto niet eens crasht :') :')
pi_95976845
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:18 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Gevaarlijke situaties heb je, denk en vind ik, voor 95% zelf in de hand. Ik heb ook niet de snelste auto die er is. Sterker nog, het ding is voor Ringbegrippen achterlijk langzaam. Eerste tip die ik je geef, time je lap. Je kan bij het oprijden van het circuit prachtig auto's kijken. Ga daar eens een halfuurtje staan, kijk even wanneer de snelle auto's het circuit opgaan, er zit vaak wel een patroon in en ga dan als de snelle auto's weg zijn. Verder, goed in je spiegels kijken!!! Geef ruimte aan de mensen die het circuit kennen en een snelle auto hebben, ik geef altijd aan met knipperlicht naar rechts dat ik ruimte maak en dat ze mij links kunnen passeren. Doe dit voor een bocht of na een bocht, niet in de bocht. Óf jij óf de andere coureur moet dan van de ideale lijn af en dit zorgt vaak voor tranen. En verder, ga inderdaad rijden, het circuit is zó lastig, zoveel blinde bochten het is echt heel moeilijk.

Kijk alvorens je gaat eens wat filmpjes op youtube en probeer eens wat ronden te doen met een "sim" racer als Gran Turismo, Forza of iets dergelijks.
thnx voor de info.. circuit ken ik al redelijk uit mn hoofd door oa. GT, dus dat zal het probleem niet zijn ;)
  maandag 25 april 2011 @ 23:30:15 #12
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_95976909
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Schijnt wel mee te vallen. Er zijn behoorlijk strenge regels, die tevens goed gehandhaaft worden, en bovendien zijn er vziw. toeristendagen, waarop het standaard is dat mensen zonder ervaring rondrijden. Daar ben je dan ook op ingesteld en de snellere deelnemers zullen ook wat voorzichtiger doen. Het is zoals iemand al zei gebruikelijk gewoon goed rechts te blijven als je langzaam bent, en je kunt je knipperlicht aanzetten om aan te geven dat je degene achter je gezien hebt. Let overigens op: crashen is een duur grapje! Je moet betalen voor de railing die ja kapot rijdt en een ambulancebezoek kost je nog veel meer. Ga dus niet roekeloos rijden als je het niet kunt betalen, want naast een lelijke verwonding kun je ook financieel van een koude kermis thuiskomen.

Ik vraag me overigens af of ze ook speciale motorendagen hebben. De combinatie auto/motor lijkt me nl. niet zo gezond op zo'n circuit..
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 25 april 2011 @ 23:31:43 #13
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95976985
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:24 schreef DarkNoize het volgende:
Het is allemaal nog toekomstmuziek en plannen voor later.
Maar als ik 'straks' mijn motorrijbewijs heb en een motor, wil ik er ook zeker een keerje heen rijden. Of ik er ook een rondje ga rijden kijk ik tegen die tijd nog wel.
Hopelijk wil mijn vader dan ook mee op zijn motor, maken we er een mooie motordag van :)

Alleen jammer dat het dan 2,5 uur (saaie?) snelweg is om er te komen, en dus ook weer 2,5 uur terug :X

Kan je trouwens gewoon (gratis) langs de baan gaan staan om te kijken en/of foto's te maken enzo?
Met de motor is écht!! een uitdaging, het circuit heeft zoveel blinde bochten, met de motor is echt topsport. En ja, je kan gratis kijken er zijn genoeg plekken makkelijk te bereiken. Voor de écht mooie plekken moet je wat meer moeite doen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_95977021
Ook altijd handig om vantevoren te checken:

http://www.nuerburgring.d(...)en-nordschleife.html
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 25 april 2011 @ 23:39:16 #15
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95977424
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:30 schreef twiFight het volgende:

[..]

Schijnt wel mee te vallen. Er zijn behoorlijk strenge regels, die tevens goed gehandhaaft worden, en bovendien zijn er vziw. toeristendagen, waarop het standaard is dat mensen zonder ervaring rondrijden. Daar ben je dan ook op ingesteld en de snellere deelnemers zullen ook wat voorzichtiger doen. Het is zoals iemand al zei gebruikelijk gewoon goed rechts te blijven als je langzaam bent, en je kunt je knipperlicht aanzetten om aan te geven dat je degene achter je gezien hebt. Let overigens op: crashen is een duur grapje! Je moet betalen voor de railing die ja kapot rijdt en een ambulancebezoek kost je nog veel meer. Ga dus niet roekeloos rijden als je het niet kunt betalen, want naast een lelijke verwonding kun je ook financieel van een koude kermis thuiskomen.

Ik vraag me overigens af of ze ook speciale motorendagen hebben. De combinatie auto/motor lijkt me nl. niet zo gezond op zo'n circuit..
Kosten als je schade rijd? Die zijn torenhoog. Stukje vangrail kost je 45 euro per strekende meter. Vangrail is overal 2 lagen hoog, dus een stukje vangrail van 10 meter kost je al 20X45 euro is dus al 900 euro. Dan krijg je nog eventuele afsleepkosten en afsluiten van het circuit. Voor zover ik weet zijn de kosten voor het afsluiten ongeveer 1500 euro per uur.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_95977832
Vind t nog wel meevallen, 45 per m1..
Maar goed, gewoon normaal rijden.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  maandag 25 april 2011 @ 23:50:43 #17
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95978018
Vind je meevallen? Als je eraf gaat, gaat het vaak hard. Je pakt zo een meter of 5 mee, dat gaat dus x2 en dan heb ik vangrailpaaltjes niet meegerekend, volgens mij kost zo'n paaltje ook nog iets van 35 of 45 euro per stuk en staan die dingen er om de meter. Maar het kan ook anders, je auto lekt olie, je rijd nog een paar bochten door voor je het merkt, circuit moet een halfuur tot uur dicht en er moet poeder op gestrooid worden. Je hebt kosten voor het afsluiten van het circuit, manuren die ingezet worden voor het strooien, kosten aan je auto en als je pecht hebt ook nog afsleepkosten.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 25 april 2011 @ 23:57:22 #18
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_95978400
Goed je best doen bij je verzekering om t vergoed te krijgen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:06:04 #19
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95978800
Je bent verzekerd! Tijdens de toeristendagen is het namelijk een éénrichtingsweg, snelweg om precies te zijn met een tolheffing. Je bent verzekerd onder de duitse snelwegomstandigheden mits je niet hebt "geraced". Als je wat krijgt maakt de politie altijd proces-verbaal op. Als hieruit blijkt dat je niet hebt zitten scheuren moet je verzekering betalen. ALLES, als je op de snelweg schade rijd zijn namelijk ook vangrail en verkeersborden gedekt. Er zijn echter wel verzekeraars die vanwege akkefietjes in het verleden de Nürburgring expliciet vermelden als zijnde niet gedekt.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:06:54 #20
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_95978843
Het wordt er met zulke verhalen niet aantrekkelijker op moet ik zeggen. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:07:19 #21
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_95978857
Klopt. En vaak moet je er wel goed achteraan om je gelijk te krijgen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:09:06 #22
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95978921
Heb net even de ING voorwaarden bekeken en de ring staat er niet in vermeld. :)
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:11:57 #23
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95979030
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef Kriegel het volgende:
Het wordt er met zulke verhalen niet aantrekkelijker op moet ik zeggen. :')
Want? Je hebt het toch grotendeels zelf in de hand. Verhalen waarbij iemand crasht en een ander "meeneemt" zijn heel zeldzaam, meestal is het eenzijdig door overschatting van eigen kunnen of het circuit niet goed kennen. Kijk maar eens op youtube naar crashes, bijna allemaal eenzijdig en vaak op dezelfde plekken. Beruchte plekken zijn Adenauer Forst, die is blind en erg listig en Schwedenkreuz waar je omhoog rijd, je een lichte bocht naar links krijg en de weg meteen weer een beetje omlaag gaat, auto word daar licht en je hebt overstuur als je daar niet op bedacht bent of te snel gaat.

Gisteren met mijn Corsa reed ik met ongeveer 120 over Schwedenkreuz heen en ik voelde de auto al licht worden.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:21:47 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_95979398
Je hoeft je inderdaad niet erg zorgen te maken als je gewoon normaal rijdt. Niet gaan denken dat je Schumacher bent in je 1995 Fiat en dat soort dingen. Bochten moet je pas high speed gaan nemen als je het circuit kent, je auto kent en de ervaring hebt. Mensen die crashen door overmoedingheid cq. macho gedrag mogen ze van mijn part kaal plukken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_95983828
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:50 schreef RingBewoner het volgende:
Vind je meevallen? Als je eraf gaat, gaat het vaak hard. Je pakt zo een meter of 5 mee, dat gaat dus x2 en dan heb ik vangrailpaaltjes niet meegerekend, volgens mij kost zo'n paaltje ook nog iets van 35 of 45 euro per stuk en staan die dingen er om de meter. Maar het kan ook anders, je auto lekt olie, je rijd nog een paar bochten door voor je het merkt, circuit moet een halfuur tot uur dicht en er moet poeder op gestrooid worden. Je hebt kosten voor het afsluiten van het circuit, manuren die ingezet worden voor het strooien, kosten aan je auto en als je pecht hebt ook nog afsleepkosten.
ja, 45 euro voor een meter vangrail incl manuren en al dat soort zaken..
Of had je het enkel over het materiaal?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_95985625
Ik wil ook echt een keer de Nordschleife doen. Maar eerst ervaring op doen op andere circuits en het liefst nog een wat snellere/modernere auto.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:08:55 #27
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96014265
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:38 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

ja, 45 euro voor een meter vangrail incl manuren en al dat soort zaken..
Of had je het enkel over het materiaal?
45 euro is excl. manuren. Dat is alleen nog maar vangrail, de rest komt er gewoon overheen.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:18:53 #28
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_96014931
Lijkt me ook zooo gaaf om een keer te rijden... Alleen zal in mijn Aygo een beetje een slome zijn op de ring....
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_96015051
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik wil ook echt een keer de Nordschleife doen. Maar eerst ervaring op doen op andere circuits en het liefst nog een wat snellere/modernere auto.
Dat is idd ook wel iets om rekening mee te houden. Op een circuit wordt je auto stukken zwaarder belast dan op de weg. Normaal ga je nooit met 160 vol in de remmen. Dan ineens wel meerdere keren. En echt hard door de bocht kan normaal in het verkeer ook niet. Je auto wordt dan wel op de proef gesteld en bij een oudere auto kunnen dan best ineens allerlei verborgen gebreken aan het licht komen..... En dan nog niet te spreken over de motor die ook wat meer te verduren krijgt ind e poging om een beetje snelheid te maken.
pi_96015110
Ik kom er "wel eens"... Als je jezelf Ringbewoner noemt zou je mijn auto wel moeten kennen:



Ben er de 16e weer.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96015505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:11 schreef RingBewoner het volgende:

Gisteren met mijn Corsa reed ik met ongeveer 120 over Schwedenkreuz heen en ik voelde de auto al licht worden.
Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies?

(overigens: met een hele snelle auto is de hobbel aan het eind van het "rechte" stuk voor SK ook bijzonder listig. Heb daar wel eens met 265 km/u een zwabberende achterkant gehad. Minder zeg maar... Sindsdien rem ik al voor de hobbel... Heel houden is toch belangrijker dan de tijd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:28:38 #32
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96015609
@Caspercv

Valt mee, er rijden genoeg auto's die geen 2 euroton kosten en niet harder gaan dan 200.

@Palomar

Klopt, maar er is echt niks te vergelijken met dit circuit. En wat ik eerder zei over oefenen met games. Dat is heel leuk en aardig maar het echte werk is toch heel anders, ook vanwege G-krachten en wisselende baanomstandigheden.

@DS4

Heb je wel eens gezien ja. Heb volgens mij zelfs wel eens een praatje met je gemaakt. De 16e kan ik er helaas niet zijn. Kom een andere keer wel weer. Laat je via DM wel even weten als ik er weer ben.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:30:13 #33
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96015737
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies?

(overigens: met een hele snelle auto is de hobbel aan het eind van het "rechte" stuk voor SK ook bijzonder listig. Heb daar wel eens met 265 km/u een zwabberende achterkant gehad. Minder zeg maar... Sindsdien rem ik al voor de hobbel... Heel houden is toch belangrijker dan de tijd.
Hebben we het over deze bocht:

Linksboven aan, gaat de weg naar links én omlaag.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96015868
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:28 schreef RingBewoner het volgende:
Laat je via DM wel even weten als ik er weer ben.
Prima.

Als je wil kun je dan ook eens een rondje meerijden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96016019
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:30 schreef RingBewoner het volgende:

Hebben we het over deze bocht:

Yep. En daar zou je met 120 km/u geen problemen moeten hebben. Alleen als er olie op de baan ligt oid...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:41:49 #36
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96016520
Dit is wel een mooi rondje:

Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:48:24 #37
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96017002
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:41 schreef rene29 het volgende:
Dit is wel een mooi rondje:

kon de volle lap van Stephan Bellof niet vinden. (6.11)
Hij stierf tijdens crash.


Geen ring, wel veel beheersing:



[ Bericht 17% gewijzigd door rene29 op 26-04-2011 22:09:36 ]
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_96018738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:41 schreef rene29 het volgende:
Dit is wel een mooi rondje:

Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin... :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:13:07 #39
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96018902
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:10 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin... :)
Yup

not for the vaint at heart....
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:32:47 #40
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_96020327

Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk! :o
pi_96020977
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Tinos85 het volgende:

Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk! :o
Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan :o (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...).
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:44:42 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96021166
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Dan ben jij inderdaad de gevaarlijke gek :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:47:29 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96021340
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:42 schreef Palomar het volgende:

[..]

Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan :o (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...).
Er staan meer gele mannetjes als je denkt ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:59:27 #44
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96022120
Grappig, die Porsche reed zondag ook weer rond.

Er was ook een Nederlander met een wat oudere peugeot (Volgens mij 205) die ergens rond Karussell begon met olie lekken en die vlak aan het einde van de ingang bij start/finish tot stilstand kwam. Die kon dus gelijk de portomonee trekken.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96023534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Tinos85 het volgende:

Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk! :o
Zo dan, die zwarte auto die er bijna nog bovenop klapt...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_96023644
Deze blijft ook leuk :D


"There is a bike in my way" _O-
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:28:59 #47
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96024086
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Deze blijft ook leuk :D


"There is a bike in my way" _O-
Die is echt briljant. Het zal je maar gebeuren, zit je daar op je motor te stoempen als een gek om een snelle ronde te rijden, komt er een f*cking transit je voorbij zetten. Ik zou mijn motor accuut aan de kant neerzetten en nooit meer rijden. :'(
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96026884
pwnd!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96034199
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:20 schreef Palomar het volgende:

[..]

Dat is idd ook wel iets om rekening mee te houden. Op een circuit wordt je auto stukken zwaarder belast dan op de weg. Normaal ga je nooit met 160 vol in de remmen. Dan ineens wel meerdere keren. En echt hard door de bocht kan normaal in het verkeer ook niet. Je auto wordt dan wel op de proef gesteld en bij een oudere auto kunnen dan best ineens allerlei verborgen gebreken aan het licht komen..... En dan nog niet te spreken over de motor die ook wat meer te verduren krijgt ind e poging om een beetje snelheid te maken.
Exact. Zeker omdat het blok wat ik heb enorm betrouwbaar en duurzaam is, maar ze staan wel bekend om oliedrukproblemen bij zware belasting. Dus of een ander carter, of nog even wachten. Maargoed eerst andere (Nederlandse) circuits opzoeken als er weer een een meeting op het circuit is.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_96036500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef RingBewoner het volgende:
Je bent verzekerd! Tijdens de toeristendagen is het namelijk een éénrichtingsweg, snelweg om precies te zijn met een tolheffing. Je bent verzekerd onder de duitse snelwegomstandigheden mits je niet hebt "geraced". Als je wat krijgt maakt de politie altijd proces-verbaal op. Als hieruit blijkt dat je niet hebt zitten scheuren moet je verzekering betalen. ALLES, als je op de snelweg schade rijd zijn namelijk ook vangrail en verkeersborden gedekt. Er zijn echter wel verzekeraars die vanwege akkefietjes in het verleden de Nürburgring expliciet vermelden als zijnde niet gedekt.
Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, ook al staat de nordschleife niet expliciet in je verzekeringsvoorwaarden vermeld. Sterker nog; je schijnt zelfs geroyeerd te kunnen worden als je verzekeraar erachter komt dat je met je auto daar rijdt - dus nog zonder dat er überhaupt sprake is van schade.

Er zijn de afgelopen maanden diverse topics op autofora verschenen van mensen die daarmee te maken hebben gehad. Ook is er inmiddels jurisprudentie waaruit blijkt dat rijden op de Nordschleife gezien moet worden als rijden op een circuit en dat je aldus niet gedekt bent. Het verweer dat het een éénrichtingsweg met tol was, vond geen gehoor bij de rechter.

Zie o.a. hier.
pi_96036616
quote:
4s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:17 schreef k_man het volgende:

Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, ook al staat de nordschleife niet expliciet in je verzekeringsvoorwaarden vermeld.
Dat hangt toch ernstig af van de voorwaarden...

quote:
Sterker nog; je schijnt zelfs geroyeerd te kunnen worden als je verzekeraar erachter komt dat je met je auto daar rijdt - dus nog zonder dat er überhaupt sprake is van schade.
Dat is hoe dan ook onzin. Het is verzekerd of niet, maar een verzekeraar kan jou niet vertellen dat je daar niet mag rijden, laat staan daar zware consequenties aan verbinden.

quote:
Er zijn de afgelopen maanden diverse topics op autofora verschenen van mensen die daarmee te maken hebben gehad. Ook is er inmiddels jurisprudentie waaruit blijkt dat rijden op de Nordschleife gezien moet worden als rijden op een circuit en dat je aldus niet gedekt bent. Het verweer dat het een éénrichtingsweg met tol was, vond geen gehoor bij de rechter.

Zie o.a. hier.
Een uitspraak waar genoeg op af te dingen valt overigens en die je moet lezen ten aanzien van die specifieke verzekeringsvoorwaarden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96036817
Die 'specifieke' verzekeringsvoorwaarden zijn vrij algemeen. Zo ongeveer elke verzekeraar heeft iets in de voorwaarden staan over rijden op een circuit (niet gedekt). De rechter heeft nu bepaald dat de Nordschleife wel degelijk een circuit is.

Het geroyeerd worden lijkt mij ook een nogal sterk verhaal, toch wordt het door diverse mensen gemeld en is het een reden geweest om fora af te schermen, zodat ze niet eenvoudig meer te checken zijn door iedere medewerker van een verzekeringsmaatschappij..

Overigens zijn er steeds meer maatschappijen die - om elke verwarring te voorkomen - expliciet de Nordschleife vermelden (o.a. FBTO, Centraal Beheer).

Het is hoe dan ook veel te simpel om hier - zoals Ringbewoner doet - simpelweg te stellen dat je wel verzekerd bent en users moeten dat goed beseffen voor ze hun rondjes gaan rijden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 11:27:12 ]
pi_96037324
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:25 schreef k_man het volgende:
Die 'specifieke' verzekeringsvoorwaarden zijn vrij algemeen.
Nee hoor.

quote:
Zo ongeveer elke verzekeraar heeft iets in de voorwaarden staan over rijden op een circuit (niet gedekt). De rechter heeft nu bepaald dat de Nordschleife wel degelijk een circuit is.
Mijn voorwaarden hebben niets staan over rijden over een circuit. Wel deelnemen aan snelheidswedstrijden. Maar TF is geen snelheidswedstrijd, sterker nog: het is expliciet verboden om je tijd te meten tijdens TF.

En die rechter heeft uitspraken gedaan op basis waarvan hij concludeert dat het een circuit is die niet juist zijn (anders gezegd: is uitgegaan van onjuiste feiten). Verder vind ik het allemaal niet zo relevant, als het nu de HR zou zijn geweest...

In het geval waar jij naar verwijst is recht gesproken. En daarbij is verwezen naar de voorwaarden van (ik meen) Unigarant. En zelfs daar zou ik het aandurven om daar nog eens over te procederen, want die rechter mag mij gaan vertellen wat bussen doen op een circuit, hoe het kan dat ik naar Breidscheid kan rijden vanuit Nurburg via de NS, enz.

quote:
Het geroyeerd worden lijkt mij ook een nogal sterk verhaal, toch wordt het door diverse mensen gmeeld en is het een reden geweest om fora af te schermen, zodat ze niet eenvoudig meer te checken zijn door iedere verzekeringsmaatschappij-medewerker.
Dat lijkt mij dan een gevalletje klok-klepel te zijn geweest. ;)

quote:
Overigens zijn er steeds meer maatschappijen die - om elke verwarring te voorkomen - expliciet de Nordschleife vermelden (o.a. FBTO, Centraal Beheer).
En alleen al daaruit blijkt dat het kennelijk nog niet zo vast staat dat de TF onder de normale uitsluiting valt.

quote:
Het is hoe dan ook veel te simpel om hier - zoals Ringbewoner doet - simpelweg te stellen dat je wel verzekerd bent en users moeten dat goed beseffen voor ze hun rondjes gaan rijden. :)
Dat is een feit. Gewoon je voorwaarden checken en dan met name de uitsluitingen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96039080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:38 schreef DS4 het volgende:
Nee hoor. Mijn voorwaarden hebben niets staan over rijden over een circuit.
Oh ja. als het er bij jou niet in staat dan kan het natuurlijk nooit een veel voorkomende passage zijn. Kom op, voor een jurist mag je wel wat beter redeneren hoor. Er zijn - naast Unigarant - vele maatschappijen die zoiets in de voorwaarden hebben staan. Dat het bij jou toevallig (nou ja...?) niet zo is, doet daar niks aan af.

quote:
In het geval waar jij naar verwijst is recht gesproken. En daarbij is verwezen naar de voorwaarden van (ik meen) Unigarant. En zelfs daar zou ik het aandurven om daar nog eens over te procederen, want die rechter mag mij gaan vertellen wat bussen doen op een circuit, hoe het kan dat ik naar Breidscheid kan rijden vanuit Nurburg via de NS, enz.
Het is een uitspraak van een lagere rechter en het is inderdaad een uitspraak waar wel iets op af te dingen valt, maar het is momenteel de enige uitspraak die er is. Nu is het voor jou waarschijnlijk vrij makkelijk om door te procederen tot de HR, maar voor de 'normale' consument is dat een kostbare en tijdrovende zaak (zeker als je ook daar zou verliezen). Dat risico moet je dus wel durven nemen.

quote:
Dat lijkt mij dan een gevalletje klok-klepel te zijn geweest. ;)
Het zijn users die melden dat ze zelf uit hun verzekering zijn gegooid, dus niet van horen zeggen. Wat er van waar is kan ik natuurlijk niet toetsen.

quote:
En alleen al daaruit blijkt dat het kennelijk nog niet zo vast staat dat de TF onder de normale uitsluiting valt.
Niet persé. Het kan ook zijn om aan eventuele verwarring een einde te maken voor er een claim ligt. Dat is voor iedereen prettiger.
pi_96039413
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:23 schreef k_man het volgende:

Oh ja. als het er bij jou niet in staat dan kan het natuurlijk nooit een veel voorkomende passage zijn.
Ik was de b.v. vergeten, maar ik kan je vertellen dat de tekst zoals ik hem in de voorwaarden heb niet uniek is.

quote:
Kom op, voor een jurist mag je wel wat beter redeneren hoor. Er zijn - naast Unigarant - vele maatschappijen die zoiets in de voorwaarden hebben staan. Dat het bij jou toevallig (nou ja...?) niet zo is, doet daar niks aan af.
Ik heb mijn verzekering niet uitgezocht op basis van de uitsluitingen... Wel gecheckt op een later moment. Even voor de goede orde...

Bij Unigarant vind ik het ook niet waterdicht.

quote:
Het is een uitspraak van een lagere rechter en het is inderdaad een uitspraak waar wel iets op af te dingen valt, maar het is momenteel de enige uitspraak die er is. Nu is het voor jou waarschijnlijk vrij makkelijk om door te procederen tot de HR, maar voor de 'normale' consument is dat een kostbare en tijdrovende zaak (zeker als je ook daar zou verliezen). Dat risico moet je dus wel durven nemen.
Klopt. Ik zou ook iedereen aanraden om naar een betere verzekering te zoeken. ;)

quote:
Het zijn users die melden dat ze zelf uit hun verzekering zijn gegooid, dus niet van horen zeggen. Wat er van waar is kan ik natuurlijk niet toetsen.
Uit je verzekering gegooid zijn nadat je daar schade hebt gereden is wat anders dan om het enkele feit dat je daar rijdt. Ik geloof daar niets van en als het al gebeurd is, dan zouden ze een klacht er over in moeten dienen. Want als de verzekeraar het niet wil dekken: prima. Maar bepalen wat jij met die auto doet buiten de dekking om: niet hun zaak.

quote:
Niet persé. Het kan ook zijn om aan eventuele verwarring een einde te maken voor er een claim ligt. Dat is voor iedereen prettiger.
Evidente zaken hoef je niet te benoemen. Nog afgezien dat je jezelf daarmee in de vingers kan snijden. Door zaken heel expliciet te noemen kun je zaken die niet expliciet genoemd zijn er juist weer buiten laten vallen... immers, je was zaken expliciet aan het noemen.

Er zijn dus ook risico's verbonden aan expliciete uitsluitingen. Waarbij opgemerkt dat de TF vrij uniek zijn, dus dat risico is in dezen wel beperkt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 27 april 2011 @ 12:47:30 #56
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_96039831
Helaas zul je op dit circuit veel arrogante nederlanders tegen komen die denken dat ze de baan beheersen, ik zou er iig niet naar toe gaan, veelste gevaarlijk met al die debielen :)
Op elke fokker past een bril.
pi_96040524
Hier ook een matig maar regelmatig bezoeker :)

Probeer inderdaad eerst de NS een beetje te verkennen vooraleer je snel wil gaan. Er zijn een groot aantal bochten met een goed zicht waar je kan "testen" hoe snel je bochten kan nemen met je wagen (bvb Hatzenbach). Het stukje Adenauer-Forst (zie dat 70ies filmpje eerder) is bijvoorbeeld héél verraderlijk, daar ben ik al uitgevlogen :') Volledig verkeerd aangesneden en veel te scherp moeten draaien met als resultaat rechtdoor het gras is. Helaas staan daar nu redelijk steile curbs...
Ook richting Aremberg zou ik als beginner opletten (dat is waar DS4 tegen 265 een los kontje kreeg). Je hebt een hele tijd volgas kunnen rijden, je rijdt dan ff bergop waardoor je auto ff héél licht wordt. Als je dan nog hard moet remmen, dan kunnen je wielen nogal snel blokkeren..... de bocht erna lijkt onscherp, maar tegen een te hoge snelheid een bocht ingaan die dan nog eens off camber licht ook... pfieuw :P Daar heb ik me in 't begin toch een aantal keren bijna aan mispakt.

Om te "oefenen" kan je de NS in GT5 gebruiken, die is redelijk accuraat. Maar in 't echt rijden is toch nog helemaal iets anders. Er gaan stukken zijn waar je in je broek gaat schijten, bvb fuchsrohre: lang en steil stuk, omlaag. Als je dat na verloop van tijd volgas kan nemen (enfin, lukt toch met mijn wagen :D), zalig!

Ik zou als beginner zeker je rondje niet timen, dat zou je pas moeten doen vanaf je de NS echt goed begint te kennen. En dat is niet na 10 rondjes ;) Timen als beginner zorgt waarschijnlijk voor brokken. Al weet ik dat het héél moeilijk is om dat te laten.

Als je tijdens je eerste rondjes merkt dat je remmen plots minder goed pakken, dan heb je last van fading. Dat probleem lost zichzelf op als de remmen terug afkoelen. Rij je rondje dan op 't gemak af. Je weet nog niet goed hoe scherp een blinde bocht soms kan zijn. Als je regelmatig wil gaan rijden, zeker goeie sportremblokken monteren en de remolie vervangen (dot4 is meestal meer dan genoeg), anders ga je altijd fading krijgen...


Die zwarte op 01:58 ben ik. En ja, die moto hield mij verrassend genoeg op.
pi_96040751
Lijkt me echt tof!
Zou wel eens een keer mee willen rijden met zo'n Porsche ofzo :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96066029
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:47 schreef Catch_me het volgende:
Helaas zul je op dit circuit veel arrogante nederlanders tegen komen die denken dat ze de baan beheersen, ik zou er iig niet naar toe gaan, veelste gevaarlijk met al die debielen :)
Herken ik niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96066144
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:11 schreef FalleNk810i het volgende:
Zou wel eens een keer mee willen rijden met zo'n Porsche ofzo :Y
Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96072714
Een rondje maken met Sabine lijkt me ook wel wat.
  donderdag 28 april 2011 @ 00:08:42 #62
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96073926
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Herken ik niet.
Ik ook niet.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 28 april 2011 @ 00:09:10 #63
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96073953
quote:
6s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:41 schreef k_man het volgende:
Een rondje maken met Sabine lijkt me ook wel wat.
Wie niet?? ;-)
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.
Ik zie je de 26e :)
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96125015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:09 schreef RingBewoner het volgende:

Ik zie je de 26e :)
Ok.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:03:25 #65
277865 Sejt
Ondertitel
pi_96141289
Wie is er het weekend van 17-19 juni? :)

Ik heb een vriendengroep, waar het al ongeveer 6 jaar traditie is om elk jaar een weekend lang naar de Ring te gaan. Altijd in Center Parcs (heet nu anders...) op 15km van de Ring gezeten, maar dit jaar voor het eerst een villa in Adenau gehuurd met 12 personen.

Ik heb zelf ongeveer 10-12 rondjes gereden op de Ring; de eerste zo'n 10 jaar geleden en de laatste ongeveer 5 jaar geleden met mijn Honda Prelude 2.2 VTi van toen. Van de 4 auto's die ik tot nu toe gehad heb, was dat de beste circuitauto!
M'n eerste rondje was een Suzuki Swift 1.3 GTi uit '87, welke enorme fading kreeg op weg naar Breidscheid. Vanaf het eerste moment dus altijd groot respect gehad voor De Groene Hel.
Vroegâh was het nog rustig op de baan tijdens de TF; de laatste zoveel jaar is het gewoon niet leuk meer en dat hield / houdt mij tegen om te gaan rijden.
Daarnaast is m'n huidige Seat Toledo 1.9 TDi niet zo spannend op het circuit - leuke wegligging voor B-weggetjes, maar een circuit... nee.

Kom zelf niet meer naar de Ring, behalve die ene keer per jaar, doordat het nu 1000km ver weg ligt O~)
I love my mispoken words.
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:06:28 #66
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96182787
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.
Is dat zo? Ik kan me zo voorstellen dat mensen er rijden voor hun eigen plezier, en niet om constant van die opgeschoten kerels mee te nemen die zelf geen risico willen nemen maar wel willen profiteren van een ander.

Ik zou graag een eens rondje mee doen met iemand. Zelf rijden lijkt me ook wel geinig, maar m'n 320d lijkt me daar niet helemaal geschikt voor...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_96189831
ben dit jaar nog geen een keer geweest :'(
pi_96189895
http://auto.nieuws.nl/640(...)erecord_nordschleife

Zetten ze er geen tijd bij, alleen een gemiddelde snelheid... Nou weet ik wel dat ik dan zelf die tijd uit kan rekeken, maar daar heb ik nu gewoon geen zin in. :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_96190620
9:01,338...
pi_96190847
dan moet dit het record voor een elektrische auto zijn, want dit rijdt sabine in een transit nog wel stuk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96201232
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:06 schreef Mikkie het volgende:

Is dat zo? Ik kan me zo voorstellen dat mensen er rijden voor hun eigen plezier, en niet om constant van die opgeschoten kerels mee te nemen die zelf geen risico willen nemen maar wel willen profiteren van een ander.
Het hangt natuurlijk van de persoon af, maar de meesten die er echt vaak komen hebben er geen probleem mee. Het is niet altijd u vraagt, wij draaien natuurlijk, maar als je het vriendelijk vraagt gaat de deur bij velen gewoon open.

Ik doe er iig niet moeilijk over, alleen rij ik niet met passagiers als het regent (verhoogd risico en dan speel ik liever alleen met mijn eigen leven), of als ik bezig ben met afstellingen, oid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96201273
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:23 schreef densmee het volgende:
dan moet dit het record voor een elektrische auto zijn, want dit rijdt sabine in een transit nog wel stuk
Dat dan weer niet, want die haalde de BTG nog niet in 10 min. (wat snel is voor een Transit, maar met een BTG van 10 min. zit je over een volle ronde op bijna 10.30 en dat is wezenlijk langzamer).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 1 mei 2011 @ 12:56:42 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203015
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:20 schreef DS4 het volgende:

Dat is hoe dan ook onzin. Het is verzekerd of niet, maar een verzekeraar kan jou niet vertellen dat je daar niet mag rijden, laat staan daar zware consequenties aan verbinden.
Zie Nürburgring.nl. Het is -helaas- absoluut geen onzin.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 mei 2011 @ 13:00:24 #74
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203114
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:03 schreef Sejt het volgende:
Wie is er het weekend van 17-19 juni? :)

Ik heb een vriendengroep, waar het al ongeveer 6 jaar traditie is om elk jaar een weekend lang naar de Ring te gaan. Altijd in Center Parcs (heet nu anders...) op 15km van de Ring gezeten, maar dit jaar voor het eerst een villa in Adenau gehuurd met 12 personen.

Ik ben er van rond 18-19 juni t/m 25 juni :)

Mn vriendin wil naar Lake Dance, ik zit erover te denken om de Golf op kenteken te zetten en alvast dat weekend naar de Ring te gaan :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 mei 2011 @ 13:01:29 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203146
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik zou graag een eens rondje mee doen met iemand. Zelf rijden lijkt me ook wel geinig, maar m'n 320d lijkt me daar niet helemaal geschikt voor...


318i :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96203518
Je passagier ziet er wel uit of-ie zich kapot verveelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2011 13:13:05 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 13:17:59 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203645
Dat bén ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96203678
Ah. Was het leuk? :P
  zondag 1 mei 2011 @ 13:19:42 #79
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203701
Jawel hoor :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96232826
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 12:56 schreef daNpy het volgende:

Zie Nürburgring.nl. Het is -helaas- absoluut geen onzin.
Hebbie ook een linkie?

Blijft staan dat de verzekeraar het niet mag en kan verbieden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 2 mei 2011 @ 02:44:57 #81
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96235314
Aanstaande vrijdag ga ik er naar toe om foto's te nemen en een rondje met m'n wagen te rijden :P
  maandag 2 mei 2011 @ 11:27:32 #82
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96241498
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 00:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hebbie ook een linkie?

Blijft staan dat de verzekeraar het niet mag en kan verbieden.
Zie PM.

Er is zoveel dat niet kan en mag, en toch gebeurt :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96278387
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:27 schreef daNpy het volgende:

Zie PM.
Gezien en gelezen dat de betreffende persoon gerechtelijke stappen onderneemt. En terecht!

quote:
Er is zoveel dat niet kan en mag, en toch gebeurt :+
Dat klopt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96279620
Waarom moet dat nou weer zo stiekem via PM, ik wil die link ook lezen :P
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:21:20 #85
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96297103
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gezien en gelezen dat de betreffende persoon gerechtelijke stappen onderneemt. En terecht!
Hij is inmiddels (met al zijn voertuigen) weg bij betreffende verzekeraar. Hoe dan ook wil je daar niet meer verzekerd zijn imo.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96299853
Nee, dat is een ander verhaal. Maar een royement levert problemen op bij het verkrijgen van een nieuwe verzekering... Dus daarom wil je nog wel even procederen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:40:22 #87
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_96312067
Nordschleife _O_ _O_ _O_ O+ O+ O+

Wat een baan man. Helaas nog maar een rondje gedaan, in de regen....dat is wel tricky O-)
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:05:19 #88
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96313478
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:30 schreef DS4 het volgende:
Nee, dat is een ander verhaal. Maar een royement levert problemen op bij het verkrijgen van een nieuwe verzekering... Dus daarom wil je nog wel even procederen...
Da's waar ja :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:25:12 #89
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96318536
Ga de 16e weer heen. Het begint steeds meer te kriebelen. Ik ben bang dat ik het virus heb. :'(
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96323414
Voor de mensen die zeggen dat hun wagen niet geschikt is:

^O^

Ik heb er ook met een vorige generatie Ford Ka en een Citroën Xsara Picasso diesel op gereden. Blijft gewoon leuk omdat het zo'n uitdagend traject is. Als je gewoon je eigen auto er op los laat en oplettend rijdt hoeft er ook niets aan de hand te zijn, een wagen die niet ontwikkelt is als sportwagen is ook uitdagend en leuk op de ring als je een beetje zijn uiterste kanten opzoekt.
Over extra belasting maak ik mij op zich niet zorgen. Even de Stelviopas rijden is ook een enorme belasting voor je auto en dat doen mensen ook zonder nadenken met bijna alles wat rijdt :+
pi_96327071
Vreemde is dat de brochure van de Nordschleife nadrukkelijk aangeeft dat je wel gewoon verzekerd bent. :') .Klopt dus bij lange na niet.

Ik ben net afgelopen weekend met de motor erover geweest. het was m'n 4e rondje op de motor en 12e rondje overall. Niet echt ervaren nog dus.
Het scheelde dat de baan alleen zondagmiddag open was dit weekend, daardoor was het niet te druk en kon ik redelijk m'n lijnen rijden. Maar het was nog wel goed opletten in veel spiegelen.

motortje is een gpz600 uit '86.
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:15:25 #92
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_96330154
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:46 schreef Dingest het volgende:
Voor de mensen die zeggen dat hun wagen niet geschikt is:
[ afbeelding ]
^O^

Ik heb er ook met een vorige generatie Ford Ka en een Citroën Xsara Picasso diesel op gereden. Blijft gewoon leuk omdat het zo'n uitdagend traject is. Als je gewoon je eigen auto er op los laat en oplettend rijdt hoeft er ook niets aan de hand te zijn, een wagen die niet ontwikkelt is als sportwagen is ook uitdagend en leuk op de ring als je een beetje zijn uiterste kanten opzoekt.
Over extra belasting maak ik mij op zich niet zorgen. Even de Stelviopas rijden is ook een enorme belasting voor je auto en dat doen mensen ook zonder nadenken met bijna alles wat rijdt :+
Leuk om te zien, zal er eens aan denken met de Aygo op eco bandjes ;)
Heb je trouwens die ubergave beertjeswieldoppen op je 121?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_96331120
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:30 schreef gias het volgende:
Vreemde is dat de brochure van de Nordschleife nadrukkelijk aangeeft dat je wel gewoon verzekerd bent.
Welke brochure?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96334031
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:15 schreef caspervc het volgende:

[..]

Leuk om te zien, zal er eens aan denken met de Aygo op eco bandjes ;)
Heb je trouwens die ubergave beertjeswieldoppen op je 121?
[ afbeelding ]
Wil prima, wel een beetje je moment kiezen (bij voorkeur dus met een droge baan en als het kan proberen een grote groep te vermijden), goed in je spiegels kijken en overwegend rechts houden. Ring-verkeer heeft rekening te houden met langzamer verkeer - er komen ook campers of volledig bussen op. Dan kan je nog steeds goed uitleven want de moeilijkheidsgraad wordt er niet veel minder op. Je snelheid is alleen niet zo hoog en er komt geen mooi gebulder onder je kap vandaan :P

Het zijn zelfs lichtmetaal velgen ;)
pi_96338531
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke brochure?
papierenbrochure verkrijgbaar bij de ringkaarten hokje.

daar staat letterlijk:
quote:
Your own vehicle insurance (third-party or comprohensive) is also valid for tourist drives
Kan hem eventueel wel inscannen, maar hij is 125% A4
pi_96340122
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik zou het vrij dommig vinden van Nürburgring GmbH, want als ik dan niet verzekerd blijk te zijn heb ik wellicht verhaalsrecht op hen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96343787
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:47 schreef DS4 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik zou het vrij dommig vinden van Nürburgring GmbH, want als ik dan niet verzekerd blijk te zijn heb ik wellicht verhaalsrecht op hen...
Dan koop je feitelijk gezien dus ook een verzekeringsgarantie voor die 24 euro ;)

In de Algemene Voorwaarden komt het niet voorbij in elk geval: KLIK

Hier een aardig stukje tekst: KLIK
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:20:48 #98
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96357887
Gewoon geen schade rijden ;) . Maar al het gedoe daar gelaten, denk dat als je verzekeraar er in de algemene voorwaarden niks over neerzet, je best wel eens een zaak hebt als ze weigeren uit te keren. Ik heb de ING er op nagelezen en het staat niet vermeld!!! *O*
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:26:40 #99
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96397372
Morgen is het zover :P
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:30:52 #100
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96410979
Hoe zit dat trouwens eigenlijk met de tol? Staat er gewoon een tolhuisje oid? :P
pi_96413153
Je moet aan een kassa een pasje halen waarom je aantal gekochte rondjes staat, en dan staat bij de toegang een poortje zoals bij een parkeergarage waar je de pas insteekt (heel vaak is er ook een medewerker aanwezig die helpt) :) Na afloop moet je langs de toeristenkraam om een Ringsticker te kopen :Y
Rijd verstandig en veel plezier ^O^
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:11:07 #102
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96413582
Ik zag het toevallig al op een van de filmpjes. Ga het morgen gewoon rustig aan doen in mijn 2CV hoor ;)

Kan je trouwens pinnen bij die kassa?
pi_96414928
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:11 schreef Erasmo het volgende:
Ik zag het toevallig al op een van de filmpjes. Ga het morgen gewoon rustig aan doen in mijn 2CV hoor ;)
Daar willen we dan natuurlijk wel foto's van. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_96414942
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:11 schreef Erasmo het volgende:
Ik zag het toevallig al op een van de filmpjes. Ga het morgen gewoon rustig aan doen in mijn 2CV hoor ;)

Kan je trouwens pinnen bij die kassa?
Dat weet ik eigenlijk niet (meer). Volgens mij wel. Misschien dat er zelfs wel gewoon een automaat staat om zo'n pasje te kopen, maar dat kan ik ook gefantaseerd hebben :+ Neem het bedrag anders gewoon voor de zekerheid contant mee ;)
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:45:20 #105
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96415361
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:36 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Daar willen we dan natuurlijk wel foto's van. :)
Hou de webcam morgenmiddag maar in de gaten :P Hopelijk nemen de aanwezige ringfotografen de moeite om mij te klikken :)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:36 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat weet ik eigenlijk niet (meer). Volgens mij wel. Misschien dat er zelfs wel gewoon een automaat staat om zo'n pasje te kopen, maar dat kan ik ook gefantaseerd hebben :+ Neem het bedrag anders gewoon voor de zekerheid contant mee ;)
Ik neem sowieso flink wat ¤'s mee zodat ik peut onderweg(25l tank :P) ook onderweg kan afrekenen.
pi_96415422
In de eend! :D respect!
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:48:22 #107
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96415489
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:46 schreef _Drake_ het volgende:
In de eend! :D respect!
Zag trouwens net je filmpje van de AX op joetjoeb :D Zelf filmen/fotograferen ga ik niet doen, wil me volledig focussen op het rijden.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:24:23 #108
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96416909
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:48 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Zag trouwens net je filmpje van de AX op joetjoeb :D Zelf filmen/fotograferen ga ik niet doen, wil me volledig focussen op het rijden.
Kan alleen maar zeggen: have fun! Doe lekker rustig aan, goed in je spiegels kijken en vermaak je!! Neem inderdaad flink wat contanten mee, je kan in de buurt pinnen, automaten zijn dungezaaid en heb wel eens meegemaakt dat ik maximaal 10 euro kon pinnen. Kaartje koop je inderdaad bij het loket naast waar je de baan opgaat, pas is tegenwoordig soort van magnetisch dus het is een kwestie van langs halen. Net als met zo'n OV kaart.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 01:07:34 #109
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_96418220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:48 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Zag trouwens net je filmpje van de AX op joetjoeb :D Zelf filmen/fotograferen ga ik niet doen, wil me volledig focussen op het rijden.
Deze? (dat moet eigenlijk wel, gezien de titel)

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 08:10:39 #110
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96420679
Jup.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 09:19:19 #111
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_96421662
Nee volgens mij is je toegangsticket je 'tol'
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:40:02 #112
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96423966
Helaas moet ik ivm omstandigheden het gebeuren een weekje uitstellen -O-
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:43:50 #113
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96424112
In een eend de Ring op :D.

Ik ken het circuit helemaal niet, dus als ik binnenkort met m'n 320d ga, doe ik lekker rustig aan :).

Zeg ik nu... als ik er eenmaal ben ga ik toch wel doorrijden :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:40:37 #114
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96453244
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:43 schreef Mikkie het volgende:
In een eend de Ring op :D.

Ik ken het circuit helemaal niet, dus als ik binnenkort met m'n 320d ga, doe ik lekker rustig aan :).

Zeg ik nu... als ik er eenmaal ben ga ik toch wel doorrijden :')
Hm..... je hebt racen en racen. Ik ga ook sportiever door de bochten dan op de openbare weg. Maar ik heb nog geen piepende banden, doortrekken in toeren doe ik ook niet. Je hebt het echt zelf in de hand.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 12 mei 2011 @ 04:30:36 #115
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_96683760
Het weekend van 21 en 22 mei mei ga ik er weer naartoe

Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:54:11 #116
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96688972
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:40 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Hm..... je hebt racen en racen. Ik ga ook sportiever door de bochten dan op de openbare weg. Maar ik heb nog geen piepende banden, doortrekken in toeren doe ik ook niet. Je hebt het echt zelf in de hand.
Doortrekken heeft met een diesel sowieso niet echt zin natuurlijk :). Piepende banden enzo doe ik ook niet, daarvoor ken ik het circuit ook echt niet goed genoeg.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 15 mei 2011 @ 22:16:29 #117
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96862515
Nog mensen die morgen gaan?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96866314
Ik iig wel... De PS Cups liggen erop. De route heen en terug kan dus af en toe spannend worden (koude Cups op een nat wegdek is dramatisch...). Hopelijk aldaar een droge baan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 15 mei 2011 @ 23:24:57 #119
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96867056
Ik zie je morgenmiddag. SMS wel als ik er ben.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96867546
Dat is goed, maar zal tot de lunch wel bezig zijn om de bandenspanning goed in te regelen... dus meerijden zal ergens na de lunch 14u zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:39:55 #121
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96920069
Superdag gehad op de ring. En dankzij DS4 echt een ervaring rijker. Zit nu nog met een lach op mijn gezicht. Een toffe vent die enorm goed kan rijden en nog gevoel voor humor heeft ook. Echt helemaal super!! Nogmaals bedankt! En hopelijk tot een volgende keer!!
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:45:41 #122
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96920483
Nu ben ik jaloers! DS4, wanneer ga je weer? ;)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:48:49 #123
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96920656
Mooiste was toch wel eind van de ronde. Waar ik met mijn Corsa halverwege geweest was zat de ronde met de Porsche er al weer op. Zegt hij ook nog heel droog "dit was best een langzaam rondje". Ik kan je vertellen, ik was blij dat mijn hoofd er nog op zat, echt niet te beschrijven hoe gaaf!!!
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96928017
Het weer zat niet echt mee, maar dat risico is er nu eenmaal altijd op de Ring. Voor mijn doen was het geen snel rondje vanwege de omstandigheden (ik schat in dat het zo'n 50 seconden scheelde met een droog rondje), maar wie weet komt dat dan nog wel een keer.

Graag gedaan iig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96928028
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:45 schreef Mikkie het volgende:
DS4, wanneer ga je weer? ;)
Moet ik nog plannen, maar ik meld het wel hier...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96928914
Heb de auto vaker voorbij zien komen, maar telkens helemaal achterin. Die waren de moeite niet.

Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:46:40 #127
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96942906
Kiek um goan!!



Heel cool dat mensen zelfs mij op de foto zetten!!
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96945177
Tof hoor ^O^

Ben inmiddels wel redelijk jaloers aan het worden :P
Jammer dat het zo'n end rijden is naar de Ring.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96946167
Paar foto's van de AX dan :):





Je kan mooi zien hoe extreem anders het onderstel nu is, eerst was het zo :+ (wat voor het publiek wel vermakelijk was):


Was overigens als "shakedown" bedoeld, er waren nog wat kinderziektes tijdens en na de 2 rondjes naar boven gekomen (waren ook vrij ruwe en iets wat trage rondjes).
pi_96946532
Lijkt mij ook geweldig om een Ringauto erbij te nemen. Zal voorlopig toekomstmuziek blijven.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:07:31 #131
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96949680
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:31 schreef FalleNk810i het volgende:
Tof hoor ^O^

Ben inmiddels wel redelijk jaloers aan het worden :P
Jammer dat het zo'n end rijden is naar de Ring.
Waar móet je vandaan komen dan?
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:41:01 #132
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_96951334
stomme vraag misschien zijn busjes ook toegestaan daar zo?
pi_96951519
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:07 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Waar móet je vandaan komen dan?
Omgeving Rotterdam :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:49:01 #134
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_96951759
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:41 schreef flap_konijn het volgende:
stomme vraag misschien zijn busjes ook toegestaan daar zo?
Lijkt me wel, ze rijden daar zelfs met touringcars.

Wel een droom ja om een ringauto te hebben en je daar wat uit te leven. Helemaal met een 911 :9
It's okay to be white
pi_96953038
Als ringauto zat ik dan, vanwege de kosten, eerder te denken aan iets van een 106/205, Corsa/Astra, Golf GTI, Clio. Helemaal strippen, rolkooi erin, racekuip, onderstel/vering aanpassen en dan maar ervaring opdoen.

Als je locals rond ziet gaan met 'oude' gebakjes, dan snap je direct dat hard rondgaan niet alleen met veel vermogen te maken heeft ;)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96953221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:44 schreef FalleNk810i het volgende:

Omgeving Rotterdam :Y
Klein eindje dus. Zou mij niet tegenhouden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96953264
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:41 schreef flap_konijn het volgende:
stomme vraag misschien zijn busjes ook toegestaan daar zo?
Ja, die zijn toegestaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96953706
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klein eindje dus. Zou mij niet tegenhouden...
Klein eindje?
Met een polo met 50 pk.. haha
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96953771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:23 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Klein eindje?
Met een polo met 50 pk.. haha
Ook die haalt de 120 per uur wel. Ben je er met 4 uurtjes.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96953850
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:24 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ook die haalt de 120 per uur wel. Ben je er met 4 uurtjes.
Die kan ook wel harder hoor, maar heb maar 4 versnellingen. Wordt helemaal gek op de snelweg dan :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:26:37 #141
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_96953895
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, die zijn toegestaan.
dat gaat nog leuk worden dan :D
pi_96953929
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:26 schreef flap_konijn het volgende:

[..]

dat gaat nog leuk worden dan :D
Je komt zelfs touringcars tegen :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:31:40 #143
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_96954200
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:27 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Je komt zelfs touringcars tegen :P
dat is een grapje mag ik hopen? _O-
pi_96954328
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:31 schreef flap_konijn het volgende:

[..]

dat is een grapje mag ik hopen? _O-
neen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96954393
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96954732
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:23 schreef FalleNk810i het volgende:

Klein eindje?
Met een polo met 50 pk.. haha
Of je nu 50, 500, of zelfs 530 pk hebt... voor de afstand maakt dat niet uit. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96954794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:26 schreef flap_konijn het volgende:

dat gaat nog leuk worden dan :D
Als je maar goed in de spiegels kijkt en netjes rechts houdt hoor je niemand klagen.

Het meest irritant zijn die gastjes met een GTI-tje die denken hard te gaan, maar vooral in de weg rijden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:44:25 #148
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_96955070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:25 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Die kan ook wel harder hoor, maar heb maar 4 versnellingen. Wordt helemaal gek op de snelweg dan :P
koop dan ook een 5-bak :7
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_96955432
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Of je nu 50, 500, of zelfs 530 pk hebt... voor de afstand maakt dat niet uit. ;)
Nee, dat snapt iedereen. Maar tis toch wel lekker om iets meer te hebben op zulke afstanden. En het comfort in een polo is ook niet alles :P

quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:44 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

koop dan ook een 5-bak :7
Staat wel in de planning ja :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:52:05 #150
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_96955573
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:50 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Nee, dat snapt iedereen. Maar tis toch wel lekker om iets meer te hebben op zulke afstanden. En het comfort in een polo is ook niet alles :P

[..]

Staat wel in de planning ja :Y
ik kocht 'm gewoon met 5-bak :P

maar een stukje nürburgring lijkt mij ook wel een keer tof.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:52:06 #151
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96955575
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je maar goed in de spiegels kijkt en netjes rechts houdt hoor je niemand klagen.

Het meest irritant zijn die gastjes met een GTI-tje die denken hard te gaan, maar vooral in de weg rijden.
Meld :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:14:39 #152
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_96965405
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:41 schreef flap_konijn het volgende:
stomme vraag misschien zijn busjes ook toegestaan daar zo?
De vraag is al positief beantwoord, zie ik, maar check ook deze post van mij... :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Deze blijft ook leuk :D


"There is a bike in my way" _O-
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_96966826
Nou zegt zo'n filmpje met Sabine niet alles, want er is ook een filmpje dat ze tegen de klok in de Ring rijdt en geloof me... dat mag dus niet! ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:50:16 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96967909
Waarom niet? Bij Pistenclub en de RKA doen ze het ook :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96968020
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:50 schreef daNpy het volgende:
Waarom niet? Bij Pistenclub en de RKA doen ze het ook :)
bij de Touristenfahrten lijkt mij dit anders niet heel verstandig om gewoon halverwege om te draaien en terug te rijden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96969463
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:50 schreef daNpy het volgende:
Waarom niet? Bij Pistenclub en de RKA doen ze het ook :)
Ik denk toch dat je schrikt als je Flugplatz op komt rijden en er ineens een SUV je tegemoet komt rijden tijdens de TF... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:23:47 #157
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_96970102
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat je schrikt als je Flugplatz op komt rijden en er ineens een SUV je tegemoet komt rijden tijdens de TF... ;)
Als je goed door die situatie heenkomt, dan weet je wel dat je leeft. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_96970250
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:23 schreef bas-beest het volgende:

Als je goed door die situatie heenkomt, dan weet je wel dat je leeft. :)
Zeer recent nog net een frontale botsing kunnen voorkomen met een idioot die het wel een goed idee vond om voor mijn neus af te slaan (op het allerlaatste moment bedacht hij zich om door te zetten, maar was al wel een stukje ingedraaid) en zo dicht bij Magere Heijn hoef ik niet dagelijks te komen als je het niet erg vindt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:33:24 #159
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96970647
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:12 schreef PeeJay1980 het volgende:
Als ringauto zat ik dan, vanwege de kosten, eerder te denken aan iets van een 106/205, Corsa/Astra, Golf GTI, Clio. Helemaal strippen, rolkooi erin, racekuip, onderstel/vering aanpassen en dan maar ervaring opdoen.

Als je locals rond ziet gaan met 'oude' gebakjes, dan snap je direct dat hard rondgaan niet alleen met veel vermogen te maken heeft ;)
Zeker waar. Met een 316 of 318 kun je plezier genoeg hebben, als je er maar genoeg uit sloopt qua gewicht en het onderstel wat strakker maakt :).
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:44 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Omgeving Rotterdam :Y
Mja, niet naast de deur, maar feitelijk maar een uurtje verder dan voor mij. Het houdt mij ook niet tegen :P.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:34:57 #160
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_96970742
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zeer recent nog net een frontale botsing kunnen voorkomen met een idioot die het wel een goed idee vond om voor mijn neus af te slaan (op het allerlaatste moment bedacht hij zich om door te zetten, maar was al wel een stukje ingedraaid) en zo dicht bij Magere Heijn hoef ik niet dagelijks te komen als je het niet erg vindt.
Kan het me voorstellen :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:41:15 #161
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_96971087
Betaal je nou per rondje ofzo of kun je lekker een middagje knallen?
Op elke fokker past een bril.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:41:21 #162
2571 area51
Retired
pi_96971089
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:47 schreef FalleNk810i het volgende:
Vind t nog wel meevallen, 45 per m1..
Maar goed, gewoon normaal rijden.
In Nederland kost de vangrail gemiddeld ¤ 250,00 per strekkende meter voor de verzekering, en voor de veroorzaker van de schade een forse bekeuring voor het beschadigen van openbaar eigendom.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:49:02 #163
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_96971531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:41 schreef Catch_me het volgende:
Betaal je nou per rondje ofzo of kun je lekker een middagje knallen?
Per rondje.

Soort kaart Prijs
1 Ronde ¤ 24,-
4 Ronden ¤ 89,-
15 Ronden ¤ 310,-
25 Ronden ¤ 470,-
Jaarkaart ¤ 1350,-
  woensdag 18 mei 2011 @ 01:16:52 #164
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_96974497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:33 schreef densmee het volgende:

[..]

neen
[ afbeelding ]
heb nog een setra s 328 dt staan... :7
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je maar goed in de spiegels kijkt en netjes rechts links houdt hoor je niemand klagen.

Het meest irritant zijn die gastjes met een GTI-tje die denken hard te gaan, maar vooral in de weg rijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door flap_konijn op 18-05-2011 01:22:15 (typefoutje ) ]
  woensdag 18 mei 2011 @ 07:42:38 #165
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96976692
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:41 schreef area51 het volgende:

[..]

In Nederland kost de vangrail gemiddeld ¤ 250,00 per strekkende meter voor de verzekering, en voor de veroorzaker van de schade een forse bekeuring voor het beschadigen van openbaar eigendom.
Daar worden ze per paneel van 4 meter vervangen (á 250 euro), en er zitten er 3 boven elkaar. Dus reken maar uit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96979358
Wat zijn de gemiddelde running costs van een ringauto? En dan doel ik meer op 'goedkope' hatches en niet op auto's als een Porsche 911 ;)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 18 mei 2011 @ 18:21:08 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96997915
Hangt er allemaal vanaf wat je rijdt, hoeveel je rijdt, en wat er stuk gaat.

Als het je extra auto is, maakt het niet uit als ie een maandje stil staat omdat je minder geld hebt.
Je moet bij alle auto's regelmatig olieën verversen en banden en remmerij wisselen. Maarja, rijdt je 13, 15, 17 of 19" maakt dat voor de banden (en velgen) wel wat uit in prijs. Idem voor de remmen.

Je kan het zo gek maken als je zelf wil :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96998505
Okay, laat ik het anders zeggen. Als je maar een paar keer per jaar naar de NS zou gaan, is het dan goedkoper om een ringauto te huren of om een 'goedkope' ringauto aan te schaffen?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96999933
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:11 schreef PeeJay1980 het volgende:
Wat zijn de gemiddelde running costs van een ringauto? En dan doel ik meer op 'goedkope' hatches en niet op auto's als een Porsche 911 ;)
Even schaamteloos een copy-paste van nurburgring.nl:

Ok, een auto opbouwen kost veel geld, maar als hij dan goed is ben je voorlopig wel een heel eind klaar. Globaal kijkend naar de kosten van mijn 130 rondes in 2010:
- 600¤ benzine in de racer
- 500¤ benzine in de BMW met daarachter de ambulance
- 250¤ aan remblokken
- 100¤ aan olie e.d.
- banden zijn voor de helft op: 75¤

Bij elkaar is dat dus rond de 1.500¤. Kortom: de jaarkaart was voor mij in 2011 dus 40% van mijn totale Ringkosten

En ja, Ringen met een 205 is very low budget


Paskal rijdt een 205 1.9 GTI.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:07:58 #170
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97000209
Die rijdt op banden van 150/4 = ~35 euro :?
Denk dat ie zich vergist en banden *4 moet :)

Maar idd, de lijst van Paskal is een goede indicatie!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97000585
Als je gaat Ringen ligt "rijk rekenen" altijd op de loer!

Maar het eten in de buurt is goedkoop en dan denk ik maar zo: dure hobby + goedkoop uit eten = gemiddelde prijs voor een dagbesteding. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:29:37 #172
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97004680
Heb afgelopen maandag gegeten bij Guilia, vlakbij breidscheid. Lekkere pizza gehad, en leuke bediening. Prijs viel me nog mee, Cola, Biertje, Pizza Salami en een Pizza Speziale, 29,20 euro.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:30:08 #173
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97004704
Een "Ringracer" kan je prima met een paar vrienden onderhouden.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97005544
Hé, wij zaten ook bij Guilia... 2x zelfs.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:00:24 #175
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97006454
Ik zat er, ik denk rond 19 uur.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97007204
Wij zijn ergens om 19.15u-19.30u binnengekomen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:25:30 #177
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97008003
Hebben we mekaar echt nét misgelopen. Heb namelijk tot ongeveer 19:20 uur nog bovenaan bij Breidscheid gestaan, denk dat wij rond 19:10 bij Guilia zijn weggegaan. Toen nog even bij de Aral getankt en toen naar huis. Heb bij het oprijden van de snelweg de cruise op 145 gezet en dat pas losgelaten toen ik Nederland binnenreed, zalig! Niemand die mij in de weg zat. Nog wel een spannend moment gehad in de omgeving van Keulen/Dusseldorf, je hebt daar op een gegeven moment een stuk snelweg waarbij je voor rechtdoorgaand verkeer 3 banen hebt en voor de binnenstad ook nog 3 banen. Hier dus: http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,209.68,,0,5.4

Was daar lekker aan het doorrijden, meest linkerbaan een Kangoo, midden een oude Mercedes en rechts vrij, Dus ik denk, fuck it, rechts er voorbij. Net als ik op de meest rechterbaan kom denkt een vrachtwagenchauffeur, "hé, ik ga ook rechtdoor" en komt dus zonder richting aan te geven naar links toe op de meest rechterbaan voor rechtdoorgaand verkeer. Ging gelukkig goed maar close was het wel.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97008583
Ach, zo reden wij met een groep achter elkaar aan (997 Carrera S, M3, 968 en ik) met een 250 km/u door de bocht op een snelweg, haalt er ineens een twingo in met 90 km/u... allemaal vol in de remmen... scheelde ook niet heel erg veel.

Ja, zet een groep mannen bij elkaar, stop er nog een paar vrouwen bij, geef ze leuke speeltjes en iedere verantwoordelijkheid vliegt de deur uit! ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:49:37 #179
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97009686
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:34 schreef DS4 het volgende:
Ach, zo reden wij met een groep achter elkaar aan (997 Carrera S, M3, 968 en ik) met een 250 km/u door de bocht op een snelweg, haalt er ineens een twingo in met 90 km/u... allemaal vol in de remmen... scheelde ook niet heel erg veel.

Ja, zet een groep mannen bij elkaar, stop er nog een paar vrouwen bij, geef ze leuke speeltjes en iedere verantwoordelijkheid vliegt de deur uit! ;)
Haha, heel herkenbaar. Alleen had ik mijn broertje bij me. Die heeft de heen en terugweg ongeveer 6 van de 8 uur geslapen. Dé eikel.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:01:50 #180
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_97012527
Prima toch? Kun jij lekker poken en krijg je geen gezeik over je rijstijl :P. Al is 145 niet echt poken natuurlijk.

Rond de 200 beginnen mensen bij mij nog wel eens te emmeren :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_97015825
200 pff, geen idee hoe dat uberhaubt voelt, harder als 160 heb ik nooit gereden..

Dat was in een Ford Transit, rijd best lekker.
Mn polo valt dan onderhand uit elkaar :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:21:27 #182
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97016011
Poos terug was ik met collega's in Amsterdam geweest. Had auto van een familielid mee die best snel kan. Één van mijn collega's was in slaap gevallen, die is nogal bang. Dus toen besloten mijn collega en ik om eens even te planken, het was inmiddels half 3 s'nachts. Op een gegeven moment rijden we 250 (op cruise control) word opeens mijn bange collega wakker, had eerst niks in de gaten. Pas toen hij het door had ging hij mopperen.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:23:11 #183
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97033281
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:30 schreef RingBewoner het volgende:
Een "Ringracer" kan je prima met een paar vrienden onderhouden.
Mweh, verschillende personen, verschillende meningen.
Heb er 1 gehad met 4 vrienden -> schoot niet op en nu met mijn vriendin is het nog een gestechel af en toe :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97033694
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:30 schreef RingBewoner het volgende:
Een "Ringracer" kan je prima met een paar vrienden onderhouden.
Mjah, zulke projecten ken ik. Ga ik niet aan beginnen.
Dan liever iets dieper in de buidel tasten en onafhankelijk zijn.

Maar het zal sowieso toekomstmuziek zijn, aangezien er eerst gespaard moet worden voor een andere 'grote' uitgave. En dan moet ik het idee nog aan mijn wederhelft/directie verkopen :P

Maar de running costs zoals bij die 205 GTI valt mij alleszins mee. Alhoewel ik de nodige vraagtekens bij die banden zet.
Zaten er nu standaard remmen op trouwens? Voldoen de standaard remmen als je alleen maar andere blokken, remvloeistof en stalen remleidingen gebruikt? Eventueel andere schijven.
Met andere woorden, zijn andere remklauwen een must? ;)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97034213
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:32 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Mjah, zulke projecten ken ik. Ga ik niet aan beginnen.
Dan liever iets dieper in de buidel tasten en onafhankelijk zijn.

Maar het zal sowieso toekomstmuziek zijn, aangezien er eerst gespaard moet worden voor een andere 'grote' uitgave. En dan moet ik het idee nog aan mijn wederhelft/directie verkopen :P

Maar de running costs zoals bij die 205 GTI valt mij alleszins mee. Alhoewel ik de nodige vraagtekens bij die banden zet.
Zaten er nu standaard remmen op trouwens? Voldoen de standaard remmen als je alleen maar andere blokken, remvloeistof en stalen remleidingen gebruikt? Eventueel andere schijven.
Met andere woorden, zijn andere remklauwen een must? ;)
Ligt eraan hoe gek je wilt doen en of je het vermogen van de auto ook omhoog schroeft zegmaar.
Standaard 205 GTI heeft remmen die goed genoeg zijn (voor het standaard vermogen) lijkt me, andere remvloeistof erin en kwaliteits blokken en schijven en je kan er wel tegenaan lijkt me!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_97034519
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:32 schreef PeeJay1980 het volgende:

Maar de running costs zoals bij die 205 GTI valt mij alleszins mee. Alhoewel ik de nodige vraagtekens bij die banden zet.
Zaten er nu standaard remmen op trouwens? Voldoen de standaard remmen als je alleen maar andere blokken, remvloeistof en stalen remleidingen gebruikt? Eventueel andere schijven.
Met andere woorden, zijn andere remklauwen een must? ;)
Die 205 is niet orgineel... ook de remmen niet. Kijk even op www.ring-world.nl, dat is de site van Paskal.

Mocht je dan nog vragen hebben moet je hem gewoon mailen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97035370
Zo'n 205 lijkt mij een fantastische low budget ringauto _O_
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:20:34 #188
344381 Spaansehollandboy
Is een Spaanse Hollander
pi_97035668
Hier ook plannen om te gaan, maat van me heeft een E30 320 dus gaan we samen, ik zijn zelf in een peug 106 (hier en daar wel wat aangepast)
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:33:41 #189
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97036193
Wij hebben ook iets grotere remmen op de GTI (280mm), van een G60 :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97036442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die 205 is niet orgineel... ook de remmen niet. Kijk even op www.ring-world.nl, dat is de site van Paskal.

Mocht je dan nog vragen hebben moet je hem gewoon mailen.
Ik had zijn site al een paar keer bekeken. Zag dat er aanpassingen waren gedaan, maar heb over het hoofd gezien dat er remklauwen van een 306 GTI op zitten.
Vind ik ook wel een leuke als ringauto trouwens. Schijnt erg goede wegligging te hebben.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97037674
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die 205 is niet orgineel... ook de remmen niet. Kijk even op www.ring-world.nl, dat is de site van Paskal.

Mocht je dan nog vragen hebben moet je hem gewoon mailen.
Wow, wat heeft die kerel een hoop wagens gehad zeg!

Die franse wagentjes zijn totaal niet mijn ding, maar hoe die alles aanpakt kan ik heel erg respecteren.
Begin echt steeds meer interesse te krijgen in de ring, misschien een keer er gewoon heen om te kijken enzo :)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 19 mei 2011 @ 17:21:55 #192
344381 Spaansehollandboy
Is een Spaanse Hollander
pi_97038028
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:39 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik had zijn site al een paar keer bekeken. Zag dat er aanpassingen waren gedaan, maar heb over het hoofd gezien dat er remklauwen van een 306 GTI op zitten.
Vind ik ook wel een leuke als ringauto trouwens. Schijnt erg goede wegligging te hebben.
266mm remmerij, zit wel goed :)
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:37:59 #193
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97043427
Je bent wel erg vol van je eigen auto he?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97051418
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:21 schreef RingBewoner het volgende:
Poos terug was ik met collega's in Amsterdam geweest. Had auto van een familielid mee die best snel kan. Één van mijn collega's was in slaap gevallen, die is nogal bang. Dus toen besloten mijn collega en ik om eens even te planken, het was inmiddels half 3 s'nachts. Op een gegeven moment rijden we 250 (op cruise control) word opeens mijn bange collega wakker, had eerst niks in de gaten. Pas toen hij het door had ging hij mopperen.
Valt nog mee dat jullie niet zo'n soort 'grap' uitgehaald hebben. :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:43:22 #195
344381 Spaansehollandboy
Is een Spaanse Hollander
pi_97054607
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:37 schreef RingBewoner het volgende:
Je bent wel erg vol van je eigen auto he?
Vind ik nog meevallen :+...
pi_97055147
Zijn jullie jaloers als ik zeg dat mijn schoonouders nog geen 30 min van de Ring wonen? :P
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:55:24 #197
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97055380
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Zijn jullie jaloers als ik zeg dat mijn schoonouders nog geen 30 min van de Ring wonen? :P
Ja!
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 19 mei 2011 @ 23:06:14 #198
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_97055984
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Zijn jullie jaloers als ik zeg dat mijn schoonouders nog geen 30 min van de Ring wonen? :P
Nah, niet echt. Wel als je nu ook nog zegt dat ze een Ringracer hebben waarmee jij onbeperkt de Ring op kan :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 19 mei 2011 @ 23:06:41 #199
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97056010
Of z'n vriendin ontzettend lekker is :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97056071
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:06 schreef daNpy het volgende:
Of z'n vriendin ontzettend lekker is :P
Ik heb geen vriendin, sorry :)
pi_97056120
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nah, niet echt. Wel als je nu ook nog zegt dat ze een Ringracer hebben waarmee jij onbeperkt de Ring op kan :P
Nee, ze geven (net als ik) geen ruk om auto's en autosport :) En ik werk bij een autobedrijf haha En daar zijn ze gek van de ring en gaan ze zo vaak als ze kunnen.

Ik rijd een Peug 307SW en een 2CV. De Ring is niet voor mij ;)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 20:36:27 #202
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97091274
Jaloezie daalt nu wel een beetje.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 20:44:14 #203
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_97091774
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik rijd een Peug 307SW en een 2CV. De Ring is niet voor mij ;)
Want?

* Erasmo wil ook nog steeds de ring doen met de eend :P
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:07:48 #204
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97262462
Ik ga ergens eind Augustus weer. Ben dan ook bij de F1 in Spa. Ga ergens in het begin van de week na de GP.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97274953
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 20:44 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Want?

* Erasmo wil ook nog steeds de ring doen met de eend :P
De kans dat ik die kant weer is op ga met de eend is klein :) Tis leuk, maar 600KM rammelen is niet altijd leuk haha

(vooral niet als je je uitlaat eraf blaast bij Maastricht :'))
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:22:14 #206
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_97275207
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 20:36 schreef RingBewoner het volgende:
Jaloezie daalt nu wel een beetje.
Een beetje maar? :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_97276895
Zondag terug vanaf de Ring naar Nederland was wel leuk. Was Porsche dag op Spa/Francorchamps :P
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:37:16 #208
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97278481
Waar ben je geweest dan? Spa of de Ring?
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:37:45 #209
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97278507
Misschien een idee om eens een meeting te doen met bezoekers van dit topic/forum op de Ring?
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:54:58 #210
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_97279068
Lijkt me prima, maar ik ga de 10e al met wat mensen van Bimmerportal en ik denk niet dat ik heel snel daarna weer ga ;).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:17:41 #211
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_97282414
Prima idee, noem maar een datum.
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:01:35 #212
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97300497
Ergens in Juli/Augustus ofzo? Ik heb wel voorkeur voor een doordeweekse dag, lekker rustig kunnen we rustig even als Fokkers onder elkaar zitten.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:54:20 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97302613
Ik wil mijn Golf op kenteken hebben!!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:33:10 #214
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97307595
En dat lukt niet?
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:47:33 #215
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97308264
Jawel maar hij is nu pas ongeveer klaar + hij staat ver van huis. 'Even' een ochtendje naar de RDW zit er dus niet in.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:55:21 #216
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97308665
Circuitwagen?
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 25 mei 2011 @ 20:35:09 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97310562
Jup!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 25 mei 2011 @ 20:56:20 #218
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97311680
Vet, laat me eens weten als die af is. Dan zoek ik je een keertje op als je op de Ring bent.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 25 mei 2011 @ 21:32:44 #219
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97313695
Dat zul je zeker her en der kunnen lezen ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97315876
Heb je geen project ervan? Of ff een fototje? meer info :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 25 mei 2011 @ 22:16:47 #221
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97316287
Is vast wel te vinden via mn sig ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97317160
mk2 gti 16v?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 25 mei 2011 @ 22:35:31 #223
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97317442
Jup :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97326496
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:35 schreef daNpy het volgende:
Jup :)
KR of PL? :)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:01:30 #225
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97339622
Dat soort info is ook allemaal wel te vinden voor dit topic te veel vervuilt ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97536220
Afgelopen weekend naar de Eifel geweest. Zaterdagavond en zondagochtend zaten we bij Adenauer Forst te genieten van o.a. een Nissan 200sx met mega vlammen uit de uitlaat, Porsche 9FF, enkele Ferrari 458's en het M3's verslindende Volkswagen T3 busje 8-)

Tijdens de Grand Prix van Monaco hebben we besloten een rondje te doen. Ik moet zeggen dat het aan de ene kant een mooie ervaring is, maar hadden in de Alfa of Subaru meer ontspannen kunnen gasgeven. Onze Swift is namelijk een heel rap autootje maar puur gericht op sprintjes en het scherpe bochtenwerk, niet voor de hoge snelheden op de ring.

De reacties van de toeschouwers was toch wel het leukst. Bij de Adenauer Forst werden we luid toegejuigd door iedereen die de Suzuki eerder op het parkeerterrein zagen staan.



  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:59:27 #227
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_97540889
En gewoon fotootjes maken als er van jou een foto wordt gemaakt :D
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:06:10 #228
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97551752
[Zeikmodus]

Je weet dat als je met een camera betrapt word dat je dan gewoon van het circuit word afgehaald of de camera in beslag kan worden genomen. Dit is dus verboden, doe het dus maar niet.

[/Zeikmodus]
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97553913
Hmm, vroeger ( :') ) was dat nooit zo streng volgens mij. Ik wist ook helemaal niet dat er een verbod was.
'Jagen' ze daar ook echt actief op dan? Ik zie namelijk honderden (al dan niet dashcam) ring-filmpjes.
Nee.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:57:13 #230
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97554014
Tja, Dashcam mag dan volgens mij wel weer. Echter ik heb wel eens mensen gezien die een passagier bij zich hadden met een camera in de hand. Dan word het "race" element vaak toch wat groter. Misschien kijken ze ook wel naar het type auto en de bestuurder.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97554646
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:57 schreef RingBewoner het volgende:
Misschien kijken ze ook wel naar het type auto en de bestuurder.
Dat zou helemaal van den gekke zijn, ik zie het al voor me. :')

Ringbewoner in GT4 met DSLR: Hoi :W
Nürburgring medewerker: Gute fahrt! ^O^
Ringbewoner in GT4 met DSLR: VROAAAP! *kliklikliklik* VROAAAAP! 8-)
Opa_vertelt in Daihatsu Cuore met goedkope baggercam: Hallo :W
Nürburgring medewerker: Was machen sie denn da mit die kamera, ab vom ring! :(
Opa_vertelt in Daihatsu Cuore met cam: Nou zeg, stommert. :'(
Nee.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:12:54 #232
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97554741
Haha, weet niet of het zo werkt. Maar degene waarvan de cam werden ingenomen reden inderdaad niet in de meest sportieve wagen en waren 2 toch redelijk jonge knullen. Denk dat een Porsche of Nissan GT-R met een man van 35 wel doormag.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:31:22 #233
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_97555665
hey een ring topic. Kom er 2/3x per jaar. Voornamelijk om te kijken.
Wel eens enkele ronde met de auto gedaan, en afgelopen voorjaar tijdens de motorzegening ook een rondje gedaan. Voor degene met een motor die eens een ronde op de ring willen rijden maar niet durven is dit zeker een mogelijkheid. 12000!!! motoren onder politiebegeleiding over de ring. Dit jaar duurde het ruim een uur voordat alles op weg was.

En 12000 motoren in de paddock ziet er ongeveer zo uit

Net efkes anges
pi_97555735
wow _O_
Nee.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:37:08 #235
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_97555980
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
hey een ring topic. Kom er 2/3x per jaar. Voornamelijk om te kijken.
Wel eens enkele ronde met de auto gedaan, en afgelopen voorjaar tijdens de motorzegening ook een rondje gedaan. Voor degene met een motor die eens een ronde op de ring willen rijden maar niet durven is dit zeker een mogelijkheid. 12000!!! motoren onder politiebegeleiding over de ring. Dit jaar duurde het ruim een uur voordat alles op weg was.

En 12000 motoren in de paddock ziet er ongeveer zo uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wow, dat is best indrukwekkend :D
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:38:34 #236
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97556059
Damn, dat is enorm.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:42:35 #237
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_97556318
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
hey een ring topic. Kom er 2/3x per jaar. Voornamelijk om te kijken.
Wel eens enkele ronde met de auto gedaan, en afgelopen voorjaar tijdens de motorzegening ook een rondje gedaan. Voor degene met een motor die eens een ronde op de ring willen rijden maar niet durven is dit zeker een mogelijkheid. 12000!!! motoren onder politiebegeleiding over de ring. Dit jaar duurde het ruim een uur voordat alles op weg was.

En 12000 motoren in de paddock ziet er ongeveer zo uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat panoramo-shot _O_

En dan nog niet alles erop krijgen :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:31:39 #238
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_97559105
Was ook zeer gaaf om mee te maken (en voor herhaling vatbaar)
Had nog een geluk dat ik bijna vooraan reed.

Ben in 2009 gaan kijken (toen 'slechts' 5000 motoren) en toen ook enkele filmpjes gaan kijken

Net efkes anges
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:45:26 #239
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_97559825
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die 205 is niet orgineel... ook de remmen niet. Kijk even op www.ring-world.nl, dat is de site van Paskal.

Mocht je dan nog vragen hebben moet je hem gewoon mailen.
Is inderdaad een prima site.
Ook fijne eetlocatie's staan daar aangegeven.
En natuurlijk de kijklocatie's.

Ik lees hier diversen verhalen over verzekeringen.
de ring is gewoon een openbare Tolweg, dus je mag deze gewoon rijden.
Tenzij (zoals hier ook al werd opgemaakt) expliciet in je papieren staat vermeldt dat je geen gebruik mag maken van duitse tolweg.

Oh ja, mocht je eraf klappen. (heeft kennis van mij meegemaakt) ¤300,- per strekkende meter vangrail. Meestal 3laags en de kosten van afslepen komen er dan nog bij.
Net efkes anges
pi_97560219
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:45 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik lees hier diversen verhalen over verzekeringen.
de ring is gewoon een openbare Tolweg, dus je mag deze gewoon rijden.
Tenzij (zoals hier ook al werd opgemaakt) expliciet in je papieren staat vermeldt dat je geen gebruik mag maken van duitse tolweg.
Als je het topic echt had gelezen, had je geweten dat het toch wat anders zit...
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:12:07 #241
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97561314
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:45 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Is inderdaad een prima site.
Ook fijne eetlocatie's staan daar aangegeven.
En natuurlijk de kijklocatie's.

Ik lees hier diversen verhalen over verzekeringen.
de ring is gewoon een openbare Tolweg, dus je mag deze gewoon rijden.
Tenzij (zoals hier ook al werd opgemaakt) expliciet in je papieren staat vermeldt dat je geen gebruik mag maken van duitse tolweg.

Oh ja, mocht je eraf klappen. (heeft kennis van mij meegemaakt) ¤300,- per strekkende meter vangrail. Meestal 3laags en de kosten van afslepen komen er dan nog bij.
¤ 300 per paneel, idd 3 boven elkaar.
Been there done that.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:18:53 #242
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_97564867
@k_man, ik heb het wel degelijk gelezen.
Net efkes anges
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:45:02 #243
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97565989
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
@k_man, ik heb het wel degelijk gelezen.
Staat er niks in je voorwaarden dan heb je een redelijke kans. Zeker als je niet daadwerkelijk aan het tijdrijden bent. Ik denk, je maakt wel kans als je het laat voorkomen als je verzekeraar weigert.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97567489
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
@k_man, ik heb het wel degelijk gelezen.
Dat kan. In dat geval heb je het niet begrepen. :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 01:47:54 #245
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_97569920
Wat is eigenlijk de gedachte achter al die graffiti op de weg?
It's okay to be white
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:33:19 #246
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97571923
Traditie bij de 24uurs race baby!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:39:41 #247
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_97572010
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat kan. In dat geval heb je het niet begrepen. :)
Nee hoor, gewoon weten dat het zoals ik al aangaf. gewoon verzekerd is. Je leest al jaren verhalen op internet dat iemand via via heeft gehoord dat hij niet uitgekeerd kreeg. Echter heeft niemand daar ooit bewijs van. Ik ken diversen die helaas eraf gegaan zijn, en de verzekering keerde gewoon uit.
Net efkes anges
pi_97572913
En de clausules van verzekeringsmaatschappijen die expliciet aangeven dat de Nürburgring uitgesloten is?
En de verhalen van mensen die uit de verzekering zijn gezet omdat de verzekeringsmaatschappij er lucht van kreeg dat ze op de NS rijden?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:17:36 #249
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97573881
@PeeJay1980 (Quoten kan ik niet op werk).

Deel 1 is absoluut waar. Kijk maar op site van ANWB, daar word heel duidelijk Nurburgring uitgesloten. Evenals tijdrijden of tijdens een event op een een circuit rijden en nog meer van dat geleuter.

Deel 2 is dus onzin. Mijn verzekeraar kan mij er niet uit gooien omdat ik op de Ring rij. Beetje hetzelfde dat je ziekteverzekering je eruit gooit omdat je rookt terwijl je in het verleden iets met je hart hebt gehad.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97574113
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:17 schreef RingBewoner het volgende:
@PeeJay1980 (Quoten kan ik niet op werk).

Deel 1 is absoluut waar. Kijk maar op site van ANWB, daar word heel duidelijk Nurburgring uitgesloten. Evenals tijdrijden of tijdens een event op een een circuit rijden en nog meer van dat geleuter.

Deel 2 is dus onzin. Mijn verzekeraar kan mij er niet uit gooien omdat ik op de Ring rij. Beetje hetzelfde dat je ziekteverzekering je eruit gooit omdat je rookt terwijl je in het verleden iets met je hart hebt gehad.
Ik zei het ook niet omdat het niet waar is. Ik stelde de vragen omdat ik van beide gevallen al voorbeelden heb gezien.

En ja, dus ook deel 2. Of het rechtmatig is valt natuurlijk te bestrijden, maar het gebeurt wel.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97574233
Ik heb niet zoveel zin om mij erin te verdiepen, maar als op de Ring dezelfde regels gelden als op de Autobahn is het deels waar dat de verzekering niet hoeft uit te keren (muv dus als je verzekering de Ring bij naam uitsluit). Dat wil zeggen; als aangetoond kan worden dat het ongeval veroorzaakt is door te hard rijden of buiten de veilige grenzen van het voertuig rijden, of dat één van die twee een bepalende factor is, kan de verzekering eigen schade weigeren (WA+ of hoger). WA blijf je wel verzekerd. Nou kan ik mij wel voorstellen dat die op de Ring makkelijker als ongevalsreden kan worden aangewezen dan op de Autobahn. Op de Autobahn wordt die reden veel minder onderzocht omdat ongevalanalyse vaak duurder en/of meer moeite is dan direct uitkeren. Hier komt ook het gerucht vandaan dat je boven de 130 op de Autobahn sowieso niet meer verzekerd zou zijn.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:08:18 #252
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97577323
ING wist mij te vertellen dat ik op Autobahn altijd verzekerd ben.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_97580524
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:39 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nee hoor, gewoon weten dat het zoals ik al aangaf. gewoon verzekerd is. Je leest al jaren verhalen op internet dat iemand via via heeft gehoord dat hij niet uitgekeerd kreeg. Echter heeft niemand daar ooit bewijs van. Ik ken diversen die helaas eraf gegaan zijn, en de verzekering keerde gewoon uit.
Dat zeg ik: je hebt het dus of niet gelezen, of niet begrepen. Ik heb een link gegeven naar jurisprudentie waaruit blijkt dat een Nederlandse rechter uitspraak heeft gedaan die behelst dat de Nordschleife een circuit is en daarmee buiten de dekking van de betreffende verzekeraar valt.

Op die uitspraak valt wel het een en ander af te dingen, maar tenzij je bereid bent zelf (mogelijk jarenlang en mogelijk niet succesvol) te procederen, is dat momenteel de juridische stand van zaken.

De vraag is dan wel hoe je verzekeraar het precies formuleert; vallen alleen wedstrijden / tijdritten buiten de verzekering, of valt rijden op een circuit per definitie al buiten de verzekering. In het laatste geval heb je dus - volgens de huidige jurisprudentie - waarschijnlijk geen dekking bij schade.
pi_97580602
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:08 schreef RingBewoner het volgende:
ING wist mij te vertellen dat ik op Autobahn altijd verzekerd ben.
Volgens de Nederlandse rechter is de Nordschleife dus géén normale Autobahn, maar een circuit.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:55:40 #255
79966 dekilo
Stam is ok
pi_97580802
Met je eigen auto op de nordschleife rijden.
Alleen doen als je semi slicks en verlaging hebt anders is het gewoon onverantwoord om hard te gaan op de nordschleife.
Wij hadden Suzuki's swift stage 2 getuned gehuurd.
1 kapot gereden en garage heeft 220¤ afsleep kosten moeten betalen aan nordschleife afsleep dienst.
Het was bijna onmogelijk om met die swiftjes uit de bocht te vliegen.
Wegligging was fenomenaal.
rent4ring.de
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_97581062
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:55 schreef dekilo het volgende:
Met je eigen auto op de nordschleife rijden.
Alleen doen als je semi slicks en verlaging hebt anders is het gewoon onverantwoord om hard te gaan op de nordschleife.
Wij hadden Suzuki's swift stage 2 getuned gehuurd.
1 kapot gereden en garage heeft 220¤ afsleep kosten moeten betalen aan nordschleife afsleep dienst.
Het was bijna onmogelijk om met die swiftjes uit de bocht te vliegen.
Wegligging was fenomenaal.
rent4ring.de
Het is onverantwoord om hard te gaan als je geen baankennis hebt. Ongeacht in wat voor auto je rijdt.

Hoe heb je die Swift kapot gereden? Mechanische problemen of in de vangrail gezet?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:08:03 #257
79966 dekilo
Stam is ok
pi_97581172
koppeling kapot gereden.
Zat er volgens verhuurbedrijf pas 18.000km in.
Normaal gaat hij 30.000 mee!
Wij hadden ook beperkte baankennis op de playstation is niet te vergelijken met echt rijden.
De hellingsgraden, verloop en gaten in de weg.
Je hebt ook vaak nog tig andere weggebruikers.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_97581923
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:49 schreef k_man het volgende:

Volgens de Nederlandse rechter is de Nordschleife dus géén normale Autobahn, maar een circuit.
Maar die NL rechter was er duidelijk nog nooit geweest.

Ik zou gewoon foto's laten zien van bejaarden in een bus die daar rijden. En dan wil ik nog wel eens horen hoe dat gelijk staat aan een trackday!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97582001
Oh, goed dat je er bent DS4. Ik eis meer foto's van die :9~ -wagen van je. :Y
Nee.
pi_97582911
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:08 schreef dekilo het volgende:
koppeling kapot gereden.
Zat er volgens verhuurbedrijf pas 18.000km in.
Normaal gaat hij 30.000 mee!
Wij hadden ook beperkte baankennis op de playstation is niet te vergelijken met echt rijden.
De hellingsgraden, verloop en gaten in de weg.
Je hebt ook vaak nog tig andere weggebruikers.
Begin met hulp van Gran Turismo de namen van alle bochten een beetje uit mn hoofd te kennen en wat ik wel en niet kan bij welke bocht :P
Schwedenkreuz kijk ik in ieder geval wel voor uit! :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_97587956
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar die NL rechter was er duidelijk nog nooit geweest.

Ik zou gewoon foto's laten zien van bejaarden in een bus die daar rijden. En dan wil ik nog wel eens horen hoe dat gelijk staat aan een trackday!
Zoals gezegd; er valt wel wat op die uitspraak aan te merken. Dan moet je echter wel bereid zijn te procederen, wat mogelijk veel tijd en geld kost en geen garantie op succes. :)

Ik wil maar zeggen dat de bewering van Sjoerd102 - dat het gewoon verzekerd is - te kort door de bocht is (pun intended). :P
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:30:36 #262
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_97590129
quote:
Ik heb niet zoveel zin om mij erin te verdiepen, maar als op de Ring dezelfde regels gelden als op de Autobahn is het deels waar dat de verzekering niet hoeft uit te keren (muv dus als je verzekering de Ring bij naam uitsluit). Dat wil zeggen; als aangetoond kan worden dat het ongeval veroorzaakt is door te hard rijden of buiten de veilige grenzen van het voertuig rijden, of dat één van die twee een bepalende factor is, kan de verzekering eigen schade weigeren (WA+ of hoger). WA blijf je wel verzekerd. Nou kan ik mij wel voorstellen dat die op de Ring makkelijker als ongevalsreden kan worden aangewezen dan op de Autobahn. Op de Autobahn wordt die reden veel minder onderzocht omdat ongevalanalyse vaak duurder en/of meer moeite is dan direct uitkeren. Hier komt ook het gerucht vandaan dat je boven de 130 op de Autobahn sowieso niet meer verzekerd zou zijn.
dat dus.
Ik loer mee op meerdere ring fora en daar is nog NOOIT iemand geweigerd of uit verzekering gemieterd na een schade geval op de ring. Ook daar zijn mensen bij diversen maatschappijen verzekerd en niemand zit bij een verzekeringsmaatschappij die de ring expliciet uitsluit.

Als er maatschappijen zijn zou ik graag de naam van die maatschappij eens willen weten. Die heeft tot op heden niemand kunnen geven.

[ Bericht 44% gewijzigd door Sjoerd102 op 01-06-2011 18:37:19 ]
Net efkes anges
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:39:16 #263
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97590457
Centr**l b3h**r.

Maar je móet ons niet geloven, je mag het ook zelf ervaren als je dat per sé wil.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:40:11 #264
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97590486
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:17 schreef RingBewoner het volgende:
Deel 2 is dus onzin. Mijn verzekeraar kan mij er niet uit gooien omdat ik op de Ring rij. Beetje hetzelfde dat je ziekteverzekering je eruit gooit omdat je rookt terwijl je in het verleden iets met je hart hebt gehad.
Nee hoor, is geen onzin.

Volgens mij hebben we het hier al een keer over gehad in dit topic, enkele pagina's terug.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97590507
https://www.centraalbehee(...)polisvoorwaarden.pdf
http://www.welkombij.fbto.nl/PDF/Voorwaarden_Autoverzekering.pdf

Succes met de afhandeling ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door PeeJay1980 op 01-06-2011 18:46:43 ]
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:44:17 #266
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97590653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:30 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

dat dus.
Ik loer mee op meerdere ring fora en daar is nog NOOIT iemand geweigerd of uit verzekering gemieterd na een schade geval op de ring.
Dude serieus. Jij komt duidelijk NIET op de ring fora :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97590849
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:30 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]
Ik loer mee op meerdere ring fora en daar is nog NOOIT iemand geweigerd of uit verzekering gemieterd na een schade geval op de ring. Ook daar zijn mensen bij diversen maatschappijen verzekerd en niemand zit bij een verzekeringsmaatschappij die de ring expliciet uitsluit.
Als je daar echt mee zou loeren, dan had je zelfs gezien dat iemand eruit 'gemieterd' was zonder schade te rijden.
In hoeverre een dergelijke actie stand houdt voor de rechter weet ik niet, maar het gebeurt dus wel.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:47:14 #268
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_97593054
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:39 schreef daNpy het volgende:
Centr**l b3h**r.

Maar je móet ons niet geloven, je mag het ook zelf ervaren als je dat per sé wil.
Hoef het niet zelf te ervaren, vroeg me af welke maatschappijen het vermeldt hadden. Deze maatschappij dus.
Thanks.
Net efkes anges
pi_97594827
Hoezo ben je boven de 130 niet meer op de autobahn verzekerd?
Bedoel je enkel WA, of helemaal niet?

Klinkt als bullshit, want je houdt je gewoon aan de regels.
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:35:07 #270
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97594950
Nope want 130 is adviessnelheid. Ga je harder rijden, is dat je eigen risico.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97595319
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:35 schreef daNpy het volgende:
Nope want 130 is adviessnelheid. Ga je harder rijden, is dat je eigen risico.
Dat klopt dus niet, maar op de één of andere manier komt het altijd weer terug.
Bij 130+ (waar advies 130 is) heb je een verhoogde aansprakelijkheid, geen verlies van verzekering.

/edit
Die Überschreitung der Richtgeschwindigkeit ist keine Straftat oder Ordnungswidrigkeit. Bei einem
Unfall kann jedoch eine Mithaftung aufgrund einer erhöhten Betriebsgefahr angerechnet werden. :)


[ Bericht 21% gewijzigd door Opa_vertelt op 01-06-2011 20:55:17 ]
Nee.
pi_97595461
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:32 schreef nero7 het volgende:
Hoezo ben je boven de 130 niet meer op de autobahn verzekerd?
Bedoel je enkel WA, of helemaal niet?

Klinkt als bullshit, want je houdt je gewoon aan de regels.
Lees de tekst anders nog eens keer, want dat zeg ik helemaal niet :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:51:42 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97595711
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:43 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet, maar op de één of andere manier komt het altijd weer terug.
Bij 130+ (waar advies 130 is) heb je een verhoogde aansprakelijkheid, geen verlies van verzekering.
Ach so :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97595784
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:46 schreef Dingest het volgende:

[..]

Lees de tekst anders nog eens keer, want dat zeg ik helemaal niet :)
Dat gerucht is bullshit, dus wat anderen zeggen. Niet wat jij zegt :)
pi_97595815
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ach so :)
Zie de edit:
"Die Überschreitung der Richtgeschwindigkeit ist keine Straftat oder Ordnungswidrigkeit. Bei einem
Unfall kann jedoch eine Mithaftung aufgrund einer erhöhten Betriebsgefahr angerechnet werden." ^O^
Nee.
pi_97604573
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:31 schreef Dingest het volgende:
Dat wil zeggen; als aangetoond kan worden dat het ongeval veroorzaakt is door te hard rijden of buiten de veilige grenzen van het voertuig rijden, of dat één van die twee een bepalende factor is, kan de verzekering eigen schade weigeren (WA+ of hoger).
Fabel!

Broodje aap afkomstig van het feit dat je medeschuld aan het ongeval kan krijgen indien harder dan 130 km/u. Het kan dus no-claim kosten. That's it!

Edit: zoals hierboven aangegeven dus.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97607288
Dat is niet helemaal wat er staat, maar het lijkt wel redelijk te kloppen; zoals ik zei heb ik mij er niet erg in verdiept. Van wat ik begrijp zijn er wel instanties waarin bij bepaald gedrag de verzekeraar de schade alsnog op de veroorzaker/schuldige kan verhalen of beperken in uitbetaling. En waarschijnlijk dat dit bij Duitse verzekeraars nog weer anders ligt dan bij Nederlandse.
pi_97613620
Bij opzet ja... Niet bij hard rijden. Zelfs in NL kan de verzekeraar niet de uitkering weigeren als je 200 km/u over de snelweg rijdt en een ongeval krijgt.

Als je 200 km/u door een voetgangersgebied gaat rijden en je raakt dan wat voetgangers... ja, in zulke extreme gevallen kan de verzekering dan gaan verhalen omdat je dan ook wel weet dat je wat gaat raken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:29:44 #279
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97880003
Binnenkort moet die meeting maar eens worden georganiseerd. Met het openen van een nieuw topic zal ik daarmee aan de slag gaan.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:26:27 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_102432948
Van het weekend weer aanwezig met 7 personen, Ibiza Cupra, 2x BMW E46 & Volvo 945T.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:46:18 #281
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102433601
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:26 schreef daNpy het volgende:
Van het weekend weer aanwezig met 7 personen, Ibiza Cupra, 2x BMW E46 & Volvo 945T.
Zou er graag bij zijn. Kan helaas niet. Ga misschien eind dit jaar nog een keer. Ergens in November/December. En dan maar gokken op goed weer.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_102434096
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:26 schreef daNpy het volgende:
Van het weekend weer aanwezig met 7 personen, Ibiza Cupra, 2x BMW E46 & Volvo 945T.
Ik ben er zaterdag waarschijnlijk ook. Ben je er met de Daf?

Mocht je een rondje meewillen met zo'n ouderwetse handgeschakelde, dan schiet mij maar aan. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:05:31 #283
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102434254
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben er zaterdag waarschijnlijk ook. Ben je er met de Daf?

Mocht je een rondje meewillen met zo'n ouderwetse handgeschakelde, dan schiet mij maar aan. ;)
:o Als jij er bent word het wel aantrekkelijk om ook heen te gaan. Maar helaas, andere zaken dit weekend. ;(
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:25:51 #284
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_102434955
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben er zaterdag waarschijnlijk ook. Ben je er met de Daf?

Mocht je een rondje meewillen met zo'n ouderwetse handgeschakelde, dan schiet mij maar aan. ;)
Nee met de BMW :)

Weet niet of ik zelf ga rijden trouwens, maar wil wel graag mee.
Ben je er alleen zaterdag? Want ik weet nog niet hoelaat wij aankomen + ik wil nog ff langs wat vrienden in Bonn rijden.
Heb je helmplicht?

Hoe ziet je Porsche er ook alweer uit? Zwart met oranje GT3RS stickering en oranje velgen? Of geen stickers? Wel NL platen toch?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_102440556
Alleen zaterdag, wel tot het eind. Er is geen helmplicht en ik rijd ook niet met helm op de NS.

Auto is zwart met oranje velgen, NL kenteken (duur grapje is dat... ;)).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:14:37 #286
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102441284
Hoeveel rondjes doe je nou meestal als je een dagje gaat?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_102441413
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:14 schreef Mikkie het volgende:
Hoeveel rondjes doe je nou meestal als je een dagje gaat?
Dat hangt een beetje af van de drukte (lees: het aantal klappers). Er zijn dagen dat ik rond de 30 rondes haal, maar dan ben ik echt vanaf het begin tot het eind aan het knallen. Zeldzaam dus, want het is zelden rustig als de hele dag de Ring open is. Je mist al snel 2 uur door baansluitingen en soms ook wel meer.

Een goede dag levert 20+ ronden op.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_102463827
afgelopen weekend voor het eerst op de ring gereden in wat supercars. Zeer vet en ik ga zeker nog eens terug!
pi_102464340
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat hangt een beetje af van de drukte (lees: het aantal klappers). Er zijn dagen dat ik rond de 30 rondes haal, maar dan ben ik echt vanaf het begin tot het eind aan het knallen. Zeldzaam dus, want het is zelden rustig als de hele dag de Ring open is. Je mist al snel 2 uur door baansluitingen en soms ook wel meer.

Een goede dag levert 20+ ronden op.
Zuur ja, die sluitingen. De vorige keer stonden we ook zomaar een uur voor niks langs de kant.
Desondanks wel gaaf, vooral als je een ronde of twintig kan doen! Je hebt een jaarkaart, neem ik aan? Ooit wel eens iets serieus stuk gereden daar?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_102516719
Ja, die baansluitingen...

Vorige week dinsdag besloten om een avondje naar de ring te gaan (was 2.5 uur geopend en bijna nooit druk). Ik had nog twee rondjes op m'n ringcard, die moesten toch op. Daar aangekomen direct 2 rondjes bij gekocht, want 2 vond ik eigenlijk te weinig. Eerst iets gaan eten. Terwijl we het "restaurant" uitlopen: ding dong... de ring gaat even dicht.
Shit, OK, hopelijk niet al te erg, die gaat direct wel weer open. Een uur later: ding dong... de ring gaat voor vandaag dicht.

Samengevat:
300 km heen gereden.
Hamburgertje gegeten.
300 km terug gereden. Al een geluk is de terugweg tot in Nederland bijna de gehele tijd ongelimiteerd, heb je toch iets aan die rit.

Dus nu zit met 4 rondjes die echt wel op moeten :')
  donderdag 29 september 2011 @ 17:14:59 #291
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_102518725
Dit weekend is 't mooi weer. Maar wel druk denk ik.
pi_102519173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:04 schreef Mikkie het volgende:

Zuur ja, die sluitingen. De vorige keer stonden we ook zomaar een uur voor niks langs de kant.
Desondanks wel gaaf, vooral als je een ronde of twintig kan doen! Je hebt een jaarkaart, neem ik aan? Ooit wel eens iets serieus stuk gereden daar?
Ik heb idd een jaarkaart.

De auto heb ik daar nog niet kortgereden. Ik heb wel eens een momentje gehad... maar altijd weer afgelopen zonder de hulp van de ADAC.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_102519233
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:14 schreef Tinos85 het volgende:
Dit weekend is 't mooi weer. Maar wel druk denk ik.
Het zal zeker druk zijn, maar wat wil je... er is weinig goed weer geweest dit seizoen en dit kan het laatste echt mooie weekend zijn en beide dagen open...

Als er maar een beetje goed in de spiegels gekeken wordt ben ik al tevreden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 29 september 2011 @ 17:37:16 #294
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_102519465
Ik baal dat ik moet werken dit weekend anders was ik ook even gegaan.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 08:40:47 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_102576184
Tot straks :W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:32:40 #296
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102582693
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:20 schreef Bort het volgende:
Ja, die baansluitingen...

Vorige week dinsdag besloten om een avondje naar de ring te gaan (was 2.5 uur geopend en bijna nooit druk). Ik had nog twee rondjes op m'n ringcard, die moesten toch op. Daar aangekomen direct 2 rondjes bij gekocht, want 2 vond ik eigenlijk te weinig. Eerst iets gaan eten. Terwijl we het "restaurant" uitlopen: ding dong... de ring gaat even dicht.
Shit, OK, hopelijk niet al te erg, die gaat direct wel weer open. Een uur later: ding dong... de ring gaat voor vandaag dicht.

Samengevat:
300 km heen gereden.
Hamburgertje gegeten.
300 km terug gereden. Al een geluk is de terugweg tot in Nederland bijna de gehele tijd ongelimiteerd, heb je toch iets aan die rit.

Dus nu zit met 4 rondjes die echt wel op moeten :')
Dat lijkt me echt zwaar klote. Hele eind voor niks gereden!!

Voor alle mazzelaars die er vandaag zijn. Veel plezier, doe voorzichtig en maak wat mooie foto's voor ons.
UI Made bij VanilleKwark.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 15:17:19 #297
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102583571
http://www.nuerburgring.de/fileadmin/webcam/webcam.jpg

Het ziet er heerlijk druk uit. Ben best jaloers.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 2 oktober 2011 @ 15:12:59 #298
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102611770
Nou??!?! Hoe was het?!?!?!
UI Made bij VanilleKwark.
pi_102616683
Drukker dan jij dacht. Maar verder wel aardig. Nieuwe remblokken achter, gekozen voor Pagid grijs, waardoor mijn rembalans veel beter is en ik veel later kan remmen.

Danpy is een paar rondjes meegeweest. W.o. een rondje dat we bij Kesselchen even dwars gingen terwijl we wat langzamer gingen door een motorrijder die wat in de weg reed. Olie of koelvloeistof op de weg dus. Ik zei nog dat de volgende ronde er wel iemand in de vangrails zou staan daar en jawel...

Lange baanafsluiting van half vier tot tegen vijfen (maar dat was weer een goed moment om wat bij te praten). Om half zes weer een baanafsluiting en dat was voor mij een reden om het voor gezien te houden. Misschien dat de Ring nog open is geweest, maar ik had geen zin om erop te wachten, ook gelet op het feit dat ik maandag weer ga...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:42:35 #300
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_102619430
_O_ DS4 _O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:30:03 #301
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_102620907
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')