abonnement Unibet Coolblue
pi_96036616
quote:
4s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:17 schreef k_man het volgende:

Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, ook al staat de nordschleife niet expliciet in je verzekeringsvoorwaarden vermeld.
Dat hangt toch ernstig af van de voorwaarden...

quote:
Sterker nog; je schijnt zelfs geroyeerd te kunnen worden als je verzekeraar erachter komt dat je met je auto daar rijdt - dus nog zonder dat er überhaupt sprake is van schade.
Dat is hoe dan ook onzin. Het is verzekerd of niet, maar een verzekeraar kan jou niet vertellen dat je daar niet mag rijden, laat staan daar zware consequenties aan verbinden.

quote:
Er zijn de afgelopen maanden diverse topics op autofora verschenen van mensen die daarmee te maken hebben gehad. Ook is er inmiddels jurisprudentie waaruit blijkt dat rijden op de Nordschleife gezien moet worden als rijden op een circuit en dat je aldus niet gedekt bent. Het verweer dat het een éénrichtingsweg met tol was, vond geen gehoor bij de rechter.

Zie o.a. hier.
Een uitspraak waar genoeg op af te dingen valt overigens en die je moet lezen ten aanzien van die specifieke verzekeringsvoorwaarden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96036817
Die 'specifieke' verzekeringsvoorwaarden zijn vrij algemeen. Zo ongeveer elke verzekeraar heeft iets in de voorwaarden staan over rijden op een circuit (niet gedekt). De rechter heeft nu bepaald dat de Nordschleife wel degelijk een circuit is.

Het geroyeerd worden lijkt mij ook een nogal sterk verhaal, toch wordt het door diverse mensen gemeld en is het een reden geweest om fora af te schermen, zodat ze niet eenvoudig meer te checken zijn door iedere medewerker van een verzekeringsmaatschappij..

Overigens zijn er steeds meer maatschappijen die - om elke verwarring te voorkomen - expliciet de Nordschleife vermelden (o.a. FBTO, Centraal Beheer).

Het is hoe dan ook veel te simpel om hier - zoals Ringbewoner doet - simpelweg te stellen dat je wel verzekerd bent en users moeten dat goed beseffen voor ze hun rondjes gaan rijden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 11:27:12 ]
pi_96037324
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:25 schreef k_man het volgende:
Die 'specifieke' verzekeringsvoorwaarden zijn vrij algemeen.
Nee hoor.

quote:
Zo ongeveer elke verzekeraar heeft iets in de voorwaarden staan over rijden op een circuit (niet gedekt). De rechter heeft nu bepaald dat de Nordschleife wel degelijk een circuit is.
Mijn voorwaarden hebben niets staan over rijden over een circuit. Wel deelnemen aan snelheidswedstrijden. Maar TF is geen snelheidswedstrijd, sterker nog: het is expliciet verboden om je tijd te meten tijdens TF.

En die rechter heeft uitspraken gedaan op basis waarvan hij concludeert dat het een circuit is die niet juist zijn (anders gezegd: is uitgegaan van onjuiste feiten). Verder vind ik het allemaal niet zo relevant, als het nu de HR zou zijn geweest...

In het geval waar jij naar verwijst is recht gesproken. En daarbij is verwezen naar de voorwaarden van (ik meen) Unigarant. En zelfs daar zou ik het aandurven om daar nog eens over te procederen, want die rechter mag mij gaan vertellen wat bussen doen op een circuit, hoe het kan dat ik naar Breidscheid kan rijden vanuit Nurburg via de NS, enz.

quote:
Het geroyeerd worden lijkt mij ook een nogal sterk verhaal, toch wordt het door diverse mensen gmeeld en is het een reden geweest om fora af te schermen, zodat ze niet eenvoudig meer te checken zijn door iedere verzekeringsmaatschappij-medewerker.
Dat lijkt mij dan een gevalletje klok-klepel te zijn geweest. ;)

quote:
Overigens zijn er steeds meer maatschappijen die - om elke verwarring te voorkomen - expliciet de Nordschleife vermelden (o.a. FBTO, Centraal Beheer).
En alleen al daaruit blijkt dat het kennelijk nog niet zo vast staat dat de TF onder de normale uitsluiting valt.

quote:
Het is hoe dan ook veel te simpel om hier - zoals Ringbewoner doet - simpelweg te stellen dat je wel verzekerd bent en users moeten dat goed beseffen voor ze hun rondjes gaan rijden. :)
Dat is een feit. Gewoon je voorwaarden checken en dan met name de uitsluitingen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96039080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:38 schreef DS4 het volgende:
Nee hoor. Mijn voorwaarden hebben niets staan over rijden over een circuit.
Oh ja. als het er bij jou niet in staat dan kan het natuurlijk nooit een veel voorkomende passage zijn. Kom op, voor een jurist mag je wel wat beter redeneren hoor. Er zijn - naast Unigarant - vele maatschappijen die zoiets in de voorwaarden hebben staan. Dat het bij jou toevallig (nou ja...?) niet zo is, doet daar niks aan af.

quote:
In het geval waar jij naar verwijst is recht gesproken. En daarbij is verwezen naar de voorwaarden van (ik meen) Unigarant. En zelfs daar zou ik het aandurven om daar nog eens over te procederen, want die rechter mag mij gaan vertellen wat bussen doen op een circuit, hoe het kan dat ik naar Breidscheid kan rijden vanuit Nurburg via de NS, enz.
Het is een uitspraak van een lagere rechter en het is inderdaad een uitspraak waar wel iets op af te dingen valt, maar het is momenteel de enige uitspraak die er is. Nu is het voor jou waarschijnlijk vrij makkelijk om door te procederen tot de HR, maar voor de 'normale' consument is dat een kostbare en tijdrovende zaak (zeker als je ook daar zou verliezen). Dat risico moet je dus wel durven nemen.

quote:
Dat lijkt mij dan een gevalletje klok-klepel te zijn geweest. ;)
Het zijn users die melden dat ze zelf uit hun verzekering zijn gegooid, dus niet van horen zeggen. Wat er van waar is kan ik natuurlijk niet toetsen.

quote:
En alleen al daaruit blijkt dat het kennelijk nog niet zo vast staat dat de TF onder de normale uitsluiting valt.
Niet persé. Het kan ook zijn om aan eventuele verwarring een einde te maken voor er een claim ligt. Dat is voor iedereen prettiger.
pi_96039413
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:23 schreef k_man het volgende:

Oh ja. als het er bij jou niet in staat dan kan het natuurlijk nooit een veel voorkomende passage zijn.
Ik was de b.v. vergeten, maar ik kan je vertellen dat de tekst zoals ik hem in de voorwaarden heb niet uniek is.

quote:
Kom op, voor een jurist mag je wel wat beter redeneren hoor. Er zijn - naast Unigarant - vele maatschappijen die zoiets in de voorwaarden hebben staan. Dat het bij jou toevallig (nou ja...?) niet zo is, doet daar niks aan af.
Ik heb mijn verzekering niet uitgezocht op basis van de uitsluitingen... Wel gecheckt op een later moment. Even voor de goede orde...

Bij Unigarant vind ik het ook niet waterdicht.

quote:
Het is een uitspraak van een lagere rechter en het is inderdaad een uitspraak waar wel iets op af te dingen valt, maar het is momenteel de enige uitspraak die er is. Nu is het voor jou waarschijnlijk vrij makkelijk om door te procederen tot de HR, maar voor de 'normale' consument is dat een kostbare en tijdrovende zaak (zeker als je ook daar zou verliezen). Dat risico moet je dus wel durven nemen.
Klopt. Ik zou ook iedereen aanraden om naar een betere verzekering te zoeken. ;)

quote:
Het zijn users die melden dat ze zelf uit hun verzekering zijn gegooid, dus niet van horen zeggen. Wat er van waar is kan ik natuurlijk niet toetsen.
Uit je verzekering gegooid zijn nadat je daar schade hebt gereden is wat anders dan om het enkele feit dat je daar rijdt. Ik geloof daar niets van en als het al gebeurd is, dan zouden ze een klacht er over in moeten dienen. Want als de verzekeraar het niet wil dekken: prima. Maar bepalen wat jij met die auto doet buiten de dekking om: niet hun zaak.

quote:
Niet persé. Het kan ook zijn om aan eventuele verwarring een einde te maken voor er een claim ligt. Dat is voor iedereen prettiger.
Evidente zaken hoef je niet te benoemen. Nog afgezien dat je jezelf daarmee in de vingers kan snijden. Door zaken heel expliciet te noemen kun je zaken die niet expliciet genoemd zijn er juist weer buiten laten vallen... immers, je was zaken expliciet aan het noemen.

Er zijn dus ook risico's verbonden aan expliciete uitsluitingen. Waarbij opgemerkt dat de TF vrij uniek zijn, dus dat risico is in dezen wel beperkt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 27 april 2011 @ 12:47:30 #56
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_96039831
Helaas zul je op dit circuit veel arrogante nederlanders tegen komen die denken dat ze de baan beheersen, ik zou er iig niet naar toe gaan, veelste gevaarlijk met al die debielen :)
Op elke fokker past een bril.
pi_96040524
Hier ook een matig maar regelmatig bezoeker :)

Probeer inderdaad eerst de NS een beetje te verkennen vooraleer je snel wil gaan. Er zijn een groot aantal bochten met een goed zicht waar je kan "testen" hoe snel je bochten kan nemen met je wagen (bvb Hatzenbach). Het stukje Adenauer-Forst (zie dat 70ies filmpje eerder) is bijvoorbeeld héél verraderlijk, daar ben ik al uitgevlogen :') Volledig verkeerd aangesneden en veel te scherp moeten draaien met als resultaat rechtdoor het gras is. Helaas staan daar nu redelijk steile curbs...
Ook richting Aremberg zou ik als beginner opletten (dat is waar DS4 tegen 265 een los kontje kreeg). Je hebt een hele tijd volgas kunnen rijden, je rijdt dan ff bergop waardoor je auto ff héél licht wordt. Als je dan nog hard moet remmen, dan kunnen je wielen nogal snel blokkeren..... de bocht erna lijkt onscherp, maar tegen een te hoge snelheid een bocht ingaan die dan nog eens off camber licht ook... pfieuw :P Daar heb ik me in 't begin toch een aantal keren bijna aan mispakt.

Om te "oefenen" kan je de NS in GT5 gebruiken, die is redelijk accuraat. Maar in 't echt rijden is toch nog helemaal iets anders. Er gaan stukken zijn waar je in je broek gaat schijten, bvb fuchsrohre: lang en steil stuk, omlaag. Als je dat na verloop van tijd volgas kan nemen (enfin, lukt toch met mijn wagen :D), zalig!

Ik zou als beginner zeker je rondje niet timen, dat zou je pas moeten doen vanaf je de NS echt goed begint te kennen. En dat is niet na 10 rondjes ;) Timen als beginner zorgt waarschijnlijk voor brokken. Al weet ik dat het héél moeilijk is om dat te laten.

Als je tijdens je eerste rondjes merkt dat je remmen plots minder goed pakken, dan heb je last van fading. Dat probleem lost zichzelf op als de remmen terug afkoelen. Rij je rondje dan op 't gemak af. Je weet nog niet goed hoe scherp een blinde bocht soms kan zijn. Als je regelmatig wil gaan rijden, zeker goeie sportremblokken monteren en de remolie vervangen (dot4 is meestal meer dan genoeg), anders ga je altijd fading krijgen...


Die zwarte op 01:58 ben ik. En ja, die moto hield mij verrassend genoeg op.
pi_96040751
Lijkt me echt tof!
Zou wel eens een keer mee willen rijden met zo'n Porsche ofzo :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96066029
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:47 schreef Catch_me het volgende:
Helaas zul je op dit circuit veel arrogante nederlanders tegen komen die denken dat ze de baan beheersen, ik zou er iig niet naar toe gaan, veelste gevaarlijk met al die debielen :)
Herken ik niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96066144
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:11 schreef FalleNk810i het volgende:
Zou wel eens een keer mee willen rijden met zo'n Porsche ofzo :Y
Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96072714
Een rondje maken met Sabine lijkt me ook wel wat.
  donderdag 28 april 2011 @ 00:08:42 #62
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96073926
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Herken ik niet.
Ik ook niet.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 28 april 2011 @ 00:09:10 #63
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96073953
quote:
6s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:41 schreef k_man het volgende:
Een rondje maken met Sabine lijkt me ook wel wat.
Wie niet?? ;-)
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.
Ik zie je de 26e :)
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96125015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:09 schreef RingBewoner het volgende:

Ik zie je de 26e :)
Ok.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:03:25 #65
277865 Sejt
Ondertitel
pi_96141289
Wie is er het weekend van 17-19 juni? :)

Ik heb een vriendengroep, waar het al ongeveer 6 jaar traditie is om elk jaar een weekend lang naar de Ring te gaan. Altijd in Center Parcs (heet nu anders...) op 15km van de Ring gezeten, maar dit jaar voor het eerst een villa in Adenau gehuurd met 12 personen.

Ik heb zelf ongeveer 10-12 rondjes gereden op de Ring; de eerste zo'n 10 jaar geleden en de laatste ongeveer 5 jaar geleden met mijn Honda Prelude 2.2 VTi van toen. Van de 4 auto's die ik tot nu toe gehad heb, was dat de beste circuitauto!
M'n eerste rondje was een Suzuki Swift 1.3 GTi uit '87, welke enorme fading kreeg op weg naar Breidscheid. Vanaf het eerste moment dus altijd groot respect gehad voor De Groene Hel.
Vroegâh was het nog rustig op de baan tijdens de TF; de laatste zoveel jaar is het gewoon niet leuk meer en dat hield / houdt mij tegen om te gaan rijden.
Daarnaast is m'n huidige Seat Toledo 1.9 TDi niet zo spannend op het circuit - leuke wegligging voor B-weggetjes, maar een circuit... nee.

Kom zelf niet meer naar de Ring, behalve die ene keer per jaar, doordat het nu 1000km ver weg ligt O~)
I love my mispoken words.
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:06:28 #66
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96182787
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.
Is dat zo? Ik kan me zo voorstellen dat mensen er rijden voor hun eigen plezier, en niet om constant van die opgeschoten kerels mee te nemen die zelf geen risico willen nemen maar wel willen profiteren van een ander.

Ik zou graag een eens rondje mee doen met iemand. Zelf rijden lijkt me ook wel geinig, maar m'n 320d lijkt me daar niet helemaal geschikt voor...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_96189831
ben dit jaar nog geen een keer geweest :'(
pi_96189895
http://auto.nieuws.nl/640(...)erecord_nordschleife

Zetten ze er geen tijd bij, alleen een gemiddelde snelheid... Nou weet ik wel dat ik dan zelf die tijd uit kan rekeken, maar daar heb ik nu gewoon geen zin in. :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_96190620
9:01,338...
pi_96190847
dan moet dit het record voor een elektrische auto zijn, want dit rijdt sabine in een transit nog wel stuk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96201232
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:06 schreef Mikkie het volgende:

Is dat zo? Ik kan me zo voorstellen dat mensen er rijden voor hun eigen plezier, en niet om constant van die opgeschoten kerels mee te nemen die zelf geen risico willen nemen maar wel willen profiteren van een ander.
Het hangt natuurlijk van de persoon af, maar de meesten die er echt vaak komen hebben er geen probleem mee. Het is niet altijd u vraagt, wij draaien natuurlijk, maar als je het vriendelijk vraagt gaat de deur bij velen gewoon open.

Ik doe er iig niet moeilijk over, alleen rij ik niet met passagiers als het regent (verhoogd risico en dan speel ik liever alleen met mijn eigen leven), of als ik bezig ben met afstellingen, oid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96201273
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:23 schreef densmee het volgende:
dan moet dit het record voor een elektrische auto zijn, want dit rijdt sabine in een transit nog wel stuk
Dat dan weer niet, want die haalde de BTG nog niet in 10 min. (wat snel is voor een Transit, maar met een BTG van 10 min. zit je over een volle ronde op bijna 10.30 en dat is wezenlijk langzamer).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 1 mei 2011 @ 12:56:42 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203015
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:20 schreef DS4 het volgende:

Dat is hoe dan ook onzin. Het is verzekerd of niet, maar een verzekeraar kan jou niet vertellen dat je daar niet mag rijden, laat staan daar zware consequenties aan verbinden.
Zie Nürburgring.nl. Het is -helaas- absoluut geen onzin.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 mei 2011 @ 13:00:24 #74
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203114
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:03 schreef Sejt het volgende:
Wie is er het weekend van 17-19 juni? :)

Ik heb een vriendengroep, waar het al ongeveer 6 jaar traditie is om elk jaar een weekend lang naar de Ring te gaan. Altijd in Center Parcs (heet nu anders...) op 15km van de Ring gezeten, maar dit jaar voor het eerst een villa in Adenau gehuurd met 12 personen.

Ik ben er van rond 18-19 juni t/m 25 juni :)

Mn vriendin wil naar Lake Dance, ik zit erover te denken om de Golf op kenteken te zetten en alvast dat weekend naar de Ring te gaan :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 mei 2011 @ 13:01:29 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203146
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik zou graag een eens rondje mee doen met iemand. Zelf rijden lijkt me ook wel geinig, maar m'n 320d lijkt me daar niet helemaal geschikt voor...


318i :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')