abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 april 2011 @ 23:00:28 #1
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95975394
Het is vast al eens vaker voorbij gekomen. Maar ik vond het toch de moeite waard om er een account en topic voor te maken. Dit indrukwekkende circuit in Duitsland. Ben er gisteren weer eens geweest en heb meteen een rondje meegepikt. Wat zijn jullie ervaringen, wie wil er gaan, waarom wel of waarom niet. Nog spectaculaire foto's? Deel het en vertel het. Het was voor mij in real-life slechts mijn 4e keer dat ik er was maar ik ben toch wel behoorlijk gegrepen door het virus vrees ik. Heb de baan met Forza3 inmiddels al 250 keer gereden, het is elke keer weer een uitdaging en je vind elke keer weer nieuwe lijnen. Het meest gave stuk vind ik vlak voor Adenauer Forst. Je gaat dan best wel rap omlaag en direct daarna redelijk omhoog, de manier waarop je daar in elkaar en in je stoel word gedrukt vind ik echt onbeschrijfelijk.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_95975885
dit is inderdaad al een veel besproken onderwerp en vanuit de pta sc gaan er ook wel eens clubjes.
ik zou met de motor wel een keer willen gaan, ik ben alleen bang dat ik dan van mijn motor gereden wordt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_95975959
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
pi_95976252
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
toeringcars mogen ook de ring op dus daar zou ik je niet te veel zorgen over maken, en je bent verplicht rechts te houden net als op een gewone weg en links moet je inhalen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_95976256
Nürburgring webcam

Er is nu niet zoveel te zien, maar zo afentoe staat daar best iets leuks...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 25 april 2011 @ 23:18:18 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95976318
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Gevaarlijke situaties heb je, denk en vind ik, voor 95% zelf in de hand. Ik heb ook niet de snelste auto die er is. Sterker nog, het ding is voor Ringbegrippen achterlijk langzaam. Eerste tip die ik je geef, time je lap. Je kan bij het oprijden van het circuit prachtig auto's kijken. Ga daar eens een halfuurtje staan, kijk even wanneer de snelle auto's het circuit opgaan, er zit vaak wel een patroon in en ga dan als de snelle auto's weg zijn. Verder, goed in je spiegels kijken!!! Geef ruimte aan de mensen die het circuit kennen en een snelle auto hebben, ik geef altijd aan met knipperlicht naar rechts dat ik ruimte maak en dat ze mij links kunnen passeren. Doe dit voor een bocht of na een bocht, niet in de bocht. Óf jij óf de andere coureur moet dan van de ideale lijn af en dit zorgt vaak voor tranen. En verder, ga inderdaad rijden, het circuit is zó lastig, zoveel blinde bochten het is echt heel moeilijk.

Kijk alvorens je gaat eens wat filmpjes op youtube en probeer eens wat ronden te doen met een "sim" racer als Gran Turismo, Forza of iets dergelijks.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 25 april 2011 @ 23:19:34 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95976385
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:16 schreef bas-beest het volgende:
Nürburgring webcam

Er is nu niet zoveel te zien, maar zo afentoe staat daar best iets leuks...
Eergister veel mooie dingen gespot. Een Ford GT40, Lamborghini, Porsche's GT2RS en GT3RS, zoveel dat het niet meer leuk was. Een Nissan GT-R en een paar Lotussen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_95976464
Een ouwetje met vanaf ca. 0:32 bijna een poging tot synchroon-driften :)

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_95976632
Het is allemaal nog toekomstmuziek en plannen voor later.
Maar als ik 'straks' mijn motorrijbewijs heb en een motor, wil ik er ook zeker een keertje heen rijden. Of ik er ook een rondje ga rijden kijk ik tegen die tijd nog wel.
Hopelijk wil mijn vader dan ook mee op zijn motor, maken we er een mooie motordag van :)

Alleen jammer dat het dan 2,5 uur (saaie?) snelweg is om er te komen, en dus ook weer 2,5 uur terug :X

Kan je trouwens gewoon (gratis) langs de baan gaan staan om te kijken en/of foto's te maken enzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkNoize op 25-04-2011 23:44:46 ]
pi_95976662
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Een ouwetje met vanaf ca. 0:32 bijna een poging tot synchroon-driften :)

whehehe, die gast op 1:50 valt gewoon uit zn auto terwijl die auto niet eens crasht :') :')
pi_95976845
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:18 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Gevaarlijke situaties heb je, denk en vind ik, voor 95% zelf in de hand. Ik heb ook niet de snelste auto die er is. Sterker nog, het ding is voor Ringbegrippen achterlijk langzaam. Eerste tip die ik je geef, time je lap. Je kan bij het oprijden van het circuit prachtig auto's kijken. Ga daar eens een halfuurtje staan, kijk even wanneer de snelle auto's het circuit opgaan, er zit vaak wel een patroon in en ga dan als de snelle auto's weg zijn. Verder, goed in je spiegels kijken!!! Geef ruimte aan de mensen die het circuit kennen en een snelle auto hebben, ik geef altijd aan met knipperlicht naar rechts dat ik ruimte maak en dat ze mij links kunnen passeren. Doe dit voor een bocht of na een bocht, niet in de bocht. Óf jij óf de andere coureur moet dan van de ideale lijn af en dit zorgt vaak voor tranen. En verder, ga inderdaad rijden, het circuit is zó lastig, zoveel blinde bochten het is echt heel moeilijk.

Kijk alvorens je gaat eens wat filmpjes op youtube en probeer eens wat ronden te doen met een "sim" racer als Gran Turismo, Forza of iets dergelijks.
thnx voor de info.. circuit ken ik al redelijk uit mn hoofd door oa. GT, dus dat zal het probleem niet zijn ;)
  maandag 25 april 2011 @ 23:30:15 #12
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_95976909
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Schijnt wel mee te vallen. Er zijn behoorlijk strenge regels, die tevens goed gehandhaaft worden, en bovendien zijn er vziw. toeristendagen, waarop het standaard is dat mensen zonder ervaring rondrijden. Daar ben je dan ook op ingesteld en de snellere deelnemers zullen ook wat voorzichtiger doen. Het is zoals iemand al zei gebruikelijk gewoon goed rechts te blijven als je langzaam bent, en je kunt je knipperlicht aanzetten om aan te geven dat je degene achter je gezien hebt. Let overigens op: crashen is een duur grapje! Je moet betalen voor de railing die ja kapot rijdt en een ambulancebezoek kost je nog veel meer. Ga dus niet roekeloos rijden als je het niet kunt betalen, want naast een lelijke verwonding kun je ook financieel van een koude kermis thuiskomen.

Ik vraag me overigens af of ze ook speciale motorendagen hebben. De combinatie auto/motor lijkt me nl. niet zo gezond op zo'n circuit..
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 25 april 2011 @ 23:31:43 #13
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95976985
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:24 schreef DarkNoize het volgende:
Het is allemaal nog toekomstmuziek en plannen voor later.
Maar als ik 'straks' mijn motorrijbewijs heb en een motor, wil ik er ook zeker een keerje heen rijden. Of ik er ook een rondje ga rijden kijk ik tegen die tijd nog wel.
Hopelijk wil mijn vader dan ook mee op zijn motor, maken we er een mooie motordag van :)

Alleen jammer dat het dan 2,5 uur (saaie?) snelweg is om er te komen, en dus ook weer 2,5 uur terug :X

Kan je trouwens gewoon (gratis) langs de baan gaan staan om te kijken en/of foto's te maken enzo?
Met de motor is écht!! een uitdaging, het circuit heeft zoveel blinde bochten, met de motor is echt topsport. En ja, je kan gratis kijken er zijn genoeg plekken makkelijk te bereiken. Voor de écht mooie plekken moet je wat meer moeite doen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_95977021
Ook altijd handig om vantevoren te checken:

http://www.nuerburgring.d(...)en-nordschleife.html
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 25 april 2011 @ 23:39:16 #15
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95977424
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:30 schreef twiFight het volgende:

[..]

Schijnt wel mee te vallen. Er zijn behoorlijk strenge regels, die tevens goed gehandhaaft worden, en bovendien zijn er vziw. toeristendagen, waarop het standaard is dat mensen zonder ervaring rondrijden. Daar ben je dan ook op ingesteld en de snellere deelnemers zullen ook wat voorzichtiger doen. Het is zoals iemand al zei gebruikelijk gewoon goed rechts te blijven als je langzaam bent, en je kunt je knipperlicht aanzetten om aan te geven dat je degene achter je gezien hebt. Let overigens op: crashen is een duur grapje! Je moet betalen voor de railing die ja kapot rijdt en een ambulancebezoek kost je nog veel meer. Ga dus niet roekeloos rijden als je het niet kunt betalen, want naast een lelijke verwonding kun je ook financieel van een koude kermis thuiskomen.

Ik vraag me overigens af of ze ook speciale motorendagen hebben. De combinatie auto/motor lijkt me nl. niet zo gezond op zo'n circuit..
Kosten als je schade rijd? Die zijn torenhoog. Stukje vangrail kost je 45 euro per strekende meter. Vangrail is overal 2 lagen hoog, dus een stukje vangrail van 10 meter kost je al 20X45 euro is dus al 900 euro. Dan krijg je nog eventuele afsleepkosten en afsluiten van het circuit. Voor zover ik weet zijn de kosten voor het afsluiten ongeveer 1500 euro per uur.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_95977832
Vind t nog wel meevallen, 45 per m1..
Maar goed, gewoon normaal rijden.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  maandag 25 april 2011 @ 23:50:43 #17
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95978018
Vind je meevallen? Als je eraf gaat, gaat het vaak hard. Je pakt zo een meter of 5 mee, dat gaat dus x2 en dan heb ik vangrailpaaltjes niet meegerekend, volgens mij kost zo'n paaltje ook nog iets van 35 of 45 euro per stuk en staan die dingen er om de meter. Maar het kan ook anders, je auto lekt olie, je rijd nog een paar bochten door voor je het merkt, circuit moet een halfuur tot uur dicht en er moet poeder op gestrooid worden. Je hebt kosten voor het afsluiten van het circuit, manuren die ingezet worden voor het strooien, kosten aan je auto en als je pecht hebt ook nog afsleepkosten.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 25 april 2011 @ 23:57:22 #18
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_95978400
Goed je best doen bij je verzekering om t vergoed te krijgen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:06:04 #19
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95978800
Je bent verzekerd! Tijdens de toeristendagen is het namelijk een éénrichtingsweg, snelweg om precies te zijn met een tolheffing. Je bent verzekerd onder de duitse snelwegomstandigheden mits je niet hebt "geraced". Als je wat krijgt maakt de politie altijd proces-verbaal op. Als hieruit blijkt dat je niet hebt zitten scheuren moet je verzekering betalen. ALLES, als je op de snelweg schade rijd zijn namelijk ook vangrail en verkeersborden gedekt. Er zijn echter wel verzekeraars die vanwege akkefietjes in het verleden de Nürburgring expliciet vermelden als zijnde niet gedekt.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:06:54 #20
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_95978843
Het wordt er met zulke verhalen niet aantrekkelijker op moet ik zeggen. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:07:19 #21
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_95978857
Klopt. En vaak moet je er wel goed achteraan om je gelijk te krijgen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:09:06 #22
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95978921
Heb net even de ING voorwaarden bekeken en de ring staat er niet in vermeld. :)
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:11:57 #23
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95979030
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef Kriegel het volgende:
Het wordt er met zulke verhalen niet aantrekkelijker op moet ik zeggen. :')
Want? Je hebt het toch grotendeels zelf in de hand. Verhalen waarbij iemand crasht en een ander "meeneemt" zijn heel zeldzaam, meestal is het eenzijdig door overschatting van eigen kunnen of het circuit niet goed kennen. Kijk maar eens op youtube naar crashes, bijna allemaal eenzijdig en vaak op dezelfde plekken. Beruchte plekken zijn Adenauer Forst, die is blind en erg listig en Schwedenkreuz waar je omhoog rijd, je een lichte bocht naar links krijg en de weg meteen weer een beetje omlaag gaat, auto word daar licht en je hebt overstuur als je daar niet op bedacht bent of te snel gaat.

Gisteren met mijn Corsa reed ik met ongeveer 120 over Schwedenkreuz heen en ik voelde de auto al licht worden.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:21:47 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_95979398
Je hoeft je inderdaad niet erg zorgen te maken als je gewoon normaal rijdt. Niet gaan denken dat je Schumacher bent in je 1995 Fiat en dat soort dingen. Bochten moet je pas high speed gaan nemen als je het circuit kent, je auto kent en de ervaring hebt. Mensen die crashen door overmoedingheid cq. macho gedrag mogen ze van mijn part kaal plukken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_95983828
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:50 schreef RingBewoner het volgende:
Vind je meevallen? Als je eraf gaat, gaat het vaak hard. Je pakt zo een meter of 5 mee, dat gaat dus x2 en dan heb ik vangrailpaaltjes niet meegerekend, volgens mij kost zo'n paaltje ook nog iets van 35 of 45 euro per stuk en staan die dingen er om de meter. Maar het kan ook anders, je auto lekt olie, je rijd nog een paar bochten door voor je het merkt, circuit moet een halfuur tot uur dicht en er moet poeder op gestrooid worden. Je hebt kosten voor het afsluiten van het circuit, manuren die ingezet worden voor het strooien, kosten aan je auto en als je pecht hebt ook nog afsleepkosten.
ja, 45 euro voor een meter vangrail incl manuren en al dat soort zaken..
Of had je het enkel over het materiaal?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_95985625
Ik wil ook echt een keer de Nordschleife doen. Maar eerst ervaring op doen op andere circuits en het liefst nog een wat snellere/modernere auto.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:08:55 #27
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96014265
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:38 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

ja, 45 euro voor een meter vangrail incl manuren en al dat soort zaken..
Of had je het enkel over het materiaal?
45 euro is excl. manuren. Dat is alleen nog maar vangrail, de rest komt er gewoon overheen.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:18:53 #28
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_96014931
Lijkt me ook zooo gaaf om een keer te rijden... Alleen zal in mijn Aygo een beetje een slome zijn op de ring....
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_96015051
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik wil ook echt een keer de Nordschleife doen. Maar eerst ervaring op doen op andere circuits en het liefst nog een wat snellere/modernere auto.
Dat is idd ook wel iets om rekening mee te houden. Op een circuit wordt je auto stukken zwaarder belast dan op de weg. Normaal ga je nooit met 160 vol in de remmen. Dan ineens wel meerdere keren. En echt hard door de bocht kan normaal in het verkeer ook niet. Je auto wordt dan wel op de proef gesteld en bij een oudere auto kunnen dan best ineens allerlei verborgen gebreken aan het licht komen..... En dan nog niet te spreken over de motor die ook wat meer te verduren krijgt ind e poging om een beetje snelheid te maken.
pi_96015110
Ik kom er "wel eens"... Als je jezelf Ringbewoner noemt zou je mijn auto wel moeten kennen:



Ben er de 16e weer.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96015505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:11 schreef RingBewoner het volgende:

Gisteren met mijn Corsa reed ik met ongeveer 120 over Schwedenkreuz heen en ik voelde de auto al licht worden.
Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies?

(overigens: met een hele snelle auto is de hobbel aan het eind van het "rechte" stuk voor SK ook bijzonder listig. Heb daar wel eens met 265 km/u een zwabberende achterkant gehad. Minder zeg maar... Sindsdien rem ik al voor de hobbel... Heel houden is toch belangrijker dan de tijd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:28:38 #32
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96015609
@Caspercv

Valt mee, er rijden genoeg auto's die geen 2 euroton kosten en niet harder gaan dan 200.

@Palomar

Klopt, maar er is echt niks te vergelijken met dit circuit. En wat ik eerder zei over oefenen met games. Dat is heel leuk en aardig maar het echte werk is toch heel anders, ook vanwege G-krachten en wisselende baanomstandigheden.

@DS4

Heb je wel eens gezien ja. Heb volgens mij zelfs wel eens een praatje met je gemaakt. De 16e kan ik er helaas niet zijn. Kom een andere keer wel weer. Laat je via DM wel even weten als ik er weer ben.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:30:13 #33
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96015737
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies?

(overigens: met een hele snelle auto is de hobbel aan het eind van het "rechte" stuk voor SK ook bijzonder listig. Heb daar wel eens met 265 km/u een zwabberende achterkant gehad. Minder zeg maar... Sindsdien rem ik al voor de hobbel... Heel houden is toch belangrijker dan de tijd.
Hebben we het over deze bocht:

Linksboven aan, gaat de weg naar links én omlaag.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96015868
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:28 schreef RingBewoner het volgende:
Laat je via DM wel even weten als ik er weer ben.
Prima.

Als je wil kun je dan ook eens een rondje meerijden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96016019
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:30 schreef RingBewoner het volgende:

Hebben we het over deze bocht:

Yep. En daar zou je met 120 km/u geen problemen moeten hebben. Alleen als er olie op de baan ligt oid...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:41:49 #36
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96016520
Dit is wel een mooi rondje:

Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:48:24 #37
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96017002
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:41 schreef rene29 het volgende:
Dit is wel een mooi rondje:

kon de volle lap van Stephan Bellof niet vinden. (6.11)
Hij stierf tijdens crash.


Geen ring, wel veel beheersing:



[ Bericht 17% gewijzigd door rene29 op 26-04-2011 22:09:36 ]
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_96018738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:41 schreef rene29 het volgende:
Dit is wel een mooi rondje:

Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin... :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:13:07 #39
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96018902
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:10 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin... :)
Yup

not for the vaint at heart....
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:32:47 #40
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_96020327

Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk! :o
pi_96020977
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Tinos85 het volgende:

Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk! :o
Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan :o (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...).
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:44:42 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96021166
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Dan ben jij inderdaad de gevaarlijke gek :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:47:29 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96021340
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:42 schreef Palomar het volgende:

[..]

Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan :o (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...).
Er staan meer gele mannetjes als je denkt ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:59:27 #44
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96022120
Grappig, die Porsche reed zondag ook weer rond.

Er was ook een Nederlander met een wat oudere peugeot (Volgens mij 205) die ergens rond Karussell begon met olie lekken en die vlak aan het einde van de ingang bij start/finish tot stilstand kwam. Die kon dus gelijk de portomonee trekken.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96023534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Tinos85 het volgende:

Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk! :o
Zo dan, die zwarte auto die er bijna nog bovenop klapt...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_96023644
Deze blijft ook leuk :D


"There is a bike in my way" _O-
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:28:59 #47
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96024086
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Deze blijft ook leuk :D


"There is a bike in my way" _O-
Die is echt briljant. Het zal je maar gebeuren, zit je daar op je motor te stoempen als een gek om een snelle ronde te rijden, komt er een f*cking transit je voorbij zetten. Ik zou mijn motor accuut aan de kant neerzetten en nooit meer rijden. :'(
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96026884
pwnd!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96034199
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:20 schreef Palomar het volgende:

[..]

Dat is idd ook wel iets om rekening mee te houden. Op een circuit wordt je auto stukken zwaarder belast dan op de weg. Normaal ga je nooit met 160 vol in de remmen. Dan ineens wel meerdere keren. En echt hard door de bocht kan normaal in het verkeer ook niet. Je auto wordt dan wel op de proef gesteld en bij een oudere auto kunnen dan best ineens allerlei verborgen gebreken aan het licht komen..... En dan nog niet te spreken over de motor die ook wat meer te verduren krijgt ind e poging om een beetje snelheid te maken.
Exact. Zeker omdat het blok wat ik heb enorm betrouwbaar en duurzaam is, maar ze staan wel bekend om oliedrukproblemen bij zware belasting. Dus of een ander carter, of nog even wachten. Maargoed eerst andere (Nederlandse) circuits opzoeken als er weer een een meeting op het circuit is.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_96036500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef RingBewoner het volgende:
Je bent verzekerd! Tijdens de toeristendagen is het namelijk een éénrichtingsweg, snelweg om precies te zijn met een tolheffing. Je bent verzekerd onder de duitse snelwegomstandigheden mits je niet hebt "geraced". Als je wat krijgt maakt de politie altijd proces-verbaal op. Als hieruit blijkt dat je niet hebt zitten scheuren moet je verzekering betalen. ALLES, als je op de snelweg schade rijd zijn namelijk ook vangrail en verkeersborden gedekt. Er zijn echter wel verzekeraars die vanwege akkefietjes in het verleden de Nürburgring expliciet vermelden als zijnde niet gedekt.
Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, ook al staat de nordschleife niet expliciet in je verzekeringsvoorwaarden vermeld. Sterker nog; je schijnt zelfs geroyeerd te kunnen worden als je verzekeraar erachter komt dat je met je auto daar rijdt - dus nog zonder dat er überhaupt sprake is van schade.

Er zijn de afgelopen maanden diverse topics op autofora verschenen van mensen die daarmee te maken hebben gehad. Ook is er inmiddels jurisprudentie waaruit blijkt dat rijden op de Nordschleife gezien moet worden als rijden op een circuit en dat je aldus niet gedekt bent. Het verweer dat het een éénrichtingsweg met tol was, vond geen gehoor bij de rechter.

Zie o.a. hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')