Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies?quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:11 schreef RingBewoner het volgende:
Gisteren met mijn Corsa reed ik met ongeveer 120 over Schwedenkreuz heen en ik voelde de auto al licht worden.
Hebben we het over deze bocht:quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies?
(overigens: met een hele snelle auto is de hobbel aan het eind van het "rechte" stuk voor SK ook bijzonder listig. Heb daar wel eens met 265 km/u een zwabberende achterkant gehad. Minder zeg maar... Sindsdien rem ik al voor de hobbel... Heel houden is toch belangrijker dan de tijd.
Prima.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:28 schreef RingBewoner het volgende:
Laat je via DM wel even weten als ik er weer ben.
Yep. En daar zou je met 120 km/u geen problemen moeten hebben. Alleen als er olie op de baan ligt oid...quote:
kon de volle lap van Stephan Bellof niet vinden. (6.11)quote:
Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin...quote:
Yupquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:10 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin...
Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...).quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Tinos85 het volgende:
Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk!
Dan ben jij inderdaad de gevaarlijke gekquote:Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven
Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Er staan meer gele mannetjes als je denktquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:42 schreef Palomar het volgende:
[..]
Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...).
Zo dan, die zwarte auto die er bijna nog bovenop klapt...quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Tinos85 het volgende:
Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk!
Die is echt briljant. Het zal je maar gebeuren, zit je daar op je motor te stoempen als een gek om een snelle ronde te rijden, komt er een f*cking transit je voorbij zetten. Ik zou mijn motor accuut aan de kant neerzetten en nooit meer rijden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Deze blijft ook leuk
"There is a bike in my way"
Exact. Zeker omdat het blok wat ik heb enorm betrouwbaar en duurzaam is, maar ze staan wel bekend om oliedrukproblemen bij zware belasting. Dus of een ander carter, of nog even wachten. Maargoed eerst andere (Nederlandse) circuits opzoeken als er weer een een meeting op het circuit is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:20 schreef Palomar het volgende:
[..]
Dat is idd ook wel iets om rekening mee te houden. Op een circuit wordt je auto stukken zwaarder belast dan op de weg. Normaal ga je nooit met 160 vol in de remmen. Dan ineens wel meerdere keren. En echt hard door de bocht kan normaal in het verkeer ook niet. Je auto wordt dan wel op de proef gesteld en bij een oudere auto kunnen dan best ineens allerlei verborgen gebreken aan het licht komen..... En dan nog niet te spreken over de motor die ook wat meer te verduren krijgt ind e poging om een beetje snelheid te maken.
Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, ook al staat de nordschleife niet expliciet in je verzekeringsvoorwaarden vermeld. Sterker nog; je schijnt zelfs geroyeerd te kunnen worden als je verzekeraar erachter komt dat je met je auto daar rijdt - dus nog zonder dat er überhaupt sprake is van schade.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef RingBewoner het volgende:
Je bent verzekerd! Tijdens de toeristendagen is het namelijk een éénrichtingsweg, snelweg om precies te zijn met een tolheffing. Je bent verzekerd onder de duitse snelwegomstandigheden mits je niet hebt "geraced". Als je wat krijgt maakt de politie altijd proces-verbaal op. Als hieruit blijkt dat je niet hebt zitten scheuren moet je verzekering betalen. ALLES, als je op de snelweg schade rijd zijn namelijk ook vangrail en verkeersborden gedekt. Er zijn echter wel verzekeraars die vanwege akkefietjes in het verleden de Nürburgring expliciet vermelden als zijnde niet gedekt.
Dat hangt toch ernstig af van de voorwaarden...quote:Op woensdag 27 april 2011 11:17 schreef k_man het volgende:
Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, ook al staat de nordschleife niet expliciet in je verzekeringsvoorwaarden vermeld.
Dat is hoe dan ook onzin. Het is verzekerd of niet, maar een verzekeraar kan jou niet vertellen dat je daar niet mag rijden, laat staan daar zware consequenties aan verbinden.quote:Sterker nog; je schijnt zelfs geroyeerd te kunnen worden als je verzekeraar erachter komt dat je met je auto daar rijdt - dus nog zonder dat er überhaupt sprake is van schade.
Een uitspraak waar genoeg op af te dingen valt overigens en die je moet lezen ten aanzien van die specifieke verzekeringsvoorwaarden.quote:Er zijn de afgelopen maanden diverse topics op autofora verschenen van mensen die daarmee te maken hebben gehad. Ook is er inmiddels jurisprudentie waaruit blijkt dat rijden op de Nordschleife gezien moet worden als rijden op een circuit en dat je aldus niet gedekt bent. Het verweer dat het een éénrichtingsweg met tol was, vond geen gehoor bij de rechter.
Zie o.a. hier.
Nee hoor.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:25 schreef k_man het volgende:
Die 'specifieke' verzekeringsvoorwaarden zijn vrij algemeen.
Mijn voorwaarden hebben niets staan over rijden over een circuit. Wel deelnemen aan snelheidswedstrijden. Maar TF is geen snelheidswedstrijd, sterker nog: het is expliciet verboden om je tijd te meten tijdens TF.quote:Zo ongeveer elke verzekeraar heeft iets in de voorwaarden staan over rijden op een circuit (niet gedekt). De rechter heeft nu bepaald dat de Nordschleife wel degelijk een circuit is.
Dat lijkt mij dan een gevalletje klok-klepel te zijn geweest.quote:Het geroyeerd worden lijkt mij ook een nogal sterk verhaal, toch wordt het door diverse mensen gmeeld en is het een reden geweest om fora af te schermen, zodat ze niet eenvoudig meer te checken zijn door iedere verzekeringsmaatschappij-medewerker.
En alleen al daaruit blijkt dat het kennelijk nog niet zo vast staat dat de TF onder de normale uitsluiting valt.quote:Overigens zijn er steeds meer maatschappijen die - om elke verwarring te voorkomen - expliciet de Nordschleife vermelden (o.a. FBTO, Centraal Beheer).
Dat is een feit. Gewoon je voorwaarden checken en dan met name de uitsluitingen.quote:Het is hoe dan ook veel te simpel om hier - zoals Ringbewoner doet - simpelweg te stellen dat je wel verzekerd bent en users moeten dat goed beseffen voor ze hun rondjes gaan rijden.
Oh ja. als het er bij jou niet in staat dan kan het natuurlijk nooit een veel voorkomende passage zijn. Kom op, voor een jurist mag je wel wat beter redeneren hoor. Er zijn - naast Unigarant - vele maatschappijen die zoiets in de voorwaarden hebben staan. Dat het bij jou toevallig (nou ja...?) niet zo is, doet daar niks aan af.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:38 schreef DS4 het volgende:
Nee hoor. Mijn voorwaarden hebben niets staan over rijden over een circuit.
Het is een uitspraak van een lagere rechter en het is inderdaad een uitspraak waar wel iets op af te dingen valt, maar het is momenteel de enige uitspraak die er is. Nu is het voor jou waarschijnlijk vrij makkelijk om door te procederen tot de HR, maar voor de 'normale' consument is dat een kostbare en tijdrovende zaak (zeker als je ook daar zou verliezen). Dat risico moet je dus wel durven nemen.quote:In het geval waar jij naar verwijst is recht gesproken. En daarbij is verwezen naar de voorwaarden van (ik meen) Unigarant. En zelfs daar zou ik het aandurven om daar nog eens over te procederen, want die rechter mag mij gaan vertellen wat bussen doen op een circuit, hoe het kan dat ik naar Breidscheid kan rijden vanuit Nurburg via de NS, enz.
Het zijn users die melden dat ze zelf uit hun verzekering zijn gegooid, dus niet van horen zeggen. Wat er van waar is kan ik natuurlijk niet toetsen.quote:Dat lijkt mij dan een gevalletje klok-klepel te zijn geweest.
Niet persé. Het kan ook zijn om aan eventuele verwarring een einde te maken voor er een claim ligt. Dat is voor iedereen prettiger.quote:En alleen al daaruit blijkt dat het kennelijk nog niet zo vast staat dat de TF onder de normale uitsluiting valt.
Ik was de b.v. vergeten, maar ik kan je vertellen dat de tekst zoals ik hem in de voorwaarden heb niet uniek is.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:23 schreef k_man het volgende:
Oh ja. als het er bij jou niet in staat dan kan het natuurlijk nooit een veel voorkomende passage zijn.
Ik heb mijn verzekering niet uitgezocht op basis van de uitsluitingen... Wel gecheckt op een later moment. Even voor de goede orde...quote:Kom op, voor een jurist mag je wel wat beter redeneren hoor. Er zijn - naast Unigarant - vele maatschappijen die zoiets in de voorwaarden hebben staan. Dat het bij jou toevallig (nou ja...?) niet zo is, doet daar niks aan af.
Klopt. Ik zou ook iedereen aanraden om naar een betere verzekering te zoeken.quote:Het is een uitspraak van een lagere rechter en het is inderdaad een uitspraak waar wel iets op af te dingen valt, maar het is momenteel de enige uitspraak die er is. Nu is het voor jou waarschijnlijk vrij makkelijk om door te procederen tot de HR, maar voor de 'normale' consument is dat een kostbare en tijdrovende zaak (zeker als je ook daar zou verliezen). Dat risico moet je dus wel durven nemen.
Uit je verzekering gegooid zijn nadat je daar schade hebt gereden is wat anders dan om het enkele feit dat je daar rijdt. Ik geloof daar niets van en als het al gebeurd is, dan zouden ze een klacht er over in moeten dienen. Want als de verzekeraar het niet wil dekken: prima. Maar bepalen wat jij met die auto doet buiten de dekking om: niet hun zaak.quote:Het zijn users die melden dat ze zelf uit hun verzekering zijn gegooid, dus niet van horen zeggen. Wat er van waar is kan ik natuurlijk niet toetsen.
Evidente zaken hoef je niet te benoemen. Nog afgezien dat je jezelf daarmee in de vingers kan snijden. Door zaken heel expliciet te noemen kun je zaken die niet expliciet genoemd zijn er juist weer buiten laten vallen... immers, je was zaken expliciet aan het noemen.quote:Niet persé. Het kan ook zijn om aan eventuele verwarring een einde te maken voor er een claim ligt. Dat is voor iedereen prettiger.
Herken ik niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:47 schreef Catch_me het volgende:
Helaas zul je op dit circuit veel arrogante nederlanders tegen komen die denken dat ze de baan beheersen, ik zou er iig niet naar toe gaan, veelste gevaarlijk met al die debielen
Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:11 schreef FalleNk810i het volgende:
Zou wel eens een keer mee willen rijden met zo'n Porsche ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |