toeringcars mogen ook de ring op dus daar zou ik je niet te veel zorgen over maken, en je bent verplicht rechts te houden net als op een gewone weg en links moet je inhalenquote:Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven
Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Gevaarlijke situaties heb je, denk en vind ik, voor 95% zelf in de hand. Ik heb ook niet de snelste auto die er is. Sterker nog, het ding is voor Ringbegrippen achterlijk langzaam. Eerste tip die ik je geef, time je lap. Je kan bij het oprijden van het circuit prachtig auto's kijken. Ga daar eens een halfuurtje staan, kijk even wanneer de snelle auto's het circuit opgaan, er zit vaak wel een patroon in en ga dan als de snelle auto's weg zijn. Verder, goed in je spiegels kijken!!! Geef ruimte aan de mensen die het circuit kennen en een snelle auto hebben, ik geef altijd aan met knipperlicht naar rechts dat ik ruimte maak en dat ze mij links kunnen passeren. Doe dit voor een bocht of na een bocht, niet in de bocht. Óf jij óf de andere coureur moet dan van de ideale lijn af en dit zorgt vaak voor tranen. En verder, ga inderdaad rijden, het circuit is zó lastig, zoveel blinde bochten het is echt heel moeilijk.quote:Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven
Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Eergister veel mooie dingen gespot. Een Ford GT40, Lamborghini, Porsche's GT2RS en GT3RS, zoveel dat het niet meer leuk was. Een Nissan GT-R en een paar Lotussen.quote:Op maandag 25 april 2011 23:16 schreef bas-beest het volgende:
Nürburgring webcam
Er is nu niet zoveel te zien, maar zo afentoe staat daar best iets leuks...
whehehe, die gast op 1:50 valt gewoon uit zn auto terwijl die auto niet eens crashtquote:Op maandag 25 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Een ouwetje met vanaf ca. 0:32 bijna een poging tot synchroon-driften
thnx voor de info.. circuit ken ik al redelijk uit mn hoofd door oa. GT, dus dat zal het probleem niet zijnquote:Op maandag 25 april 2011 23:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Gevaarlijke situaties heb je, denk en vind ik, voor 95% zelf in de hand. Ik heb ook niet de snelste auto die er is. Sterker nog, het ding is voor Ringbegrippen achterlijk langzaam. Eerste tip die ik je geef, time je lap. Je kan bij het oprijden van het circuit prachtig auto's kijken. Ga daar eens een halfuurtje staan, kijk even wanneer de snelle auto's het circuit opgaan, er zit vaak wel een patroon in en ga dan als de snelle auto's weg zijn. Verder, goed in je spiegels kijken!!! Geef ruimte aan de mensen die het circuit kennen en een snelle auto hebben, ik geef altijd aan met knipperlicht naar rechts dat ik ruimte maak en dat ze mij links kunnen passeren. Doe dit voor een bocht of na een bocht, niet in de bocht. Óf jij óf de andere coureur moet dan van de ideale lijn af en dit zorgt vaak voor tranen. En verder, ga inderdaad rijden, het circuit is zó lastig, zoveel blinde bochten het is echt heel moeilijk.
Kijk alvorens je gaat eens wat filmpjes op youtube en probeer eens wat ronden te doen met een "sim" racer als Gran Turismo, Forza of iets dergelijks.
Schijnt wel mee te vallen. Er zijn behoorlijk strenge regels, die tevens goed gehandhaaft worden, en bovendien zijn er vziw. toeristendagen, waarop het standaard is dat mensen zonder ervaring rondrijden. Daar ben je dan ook op ingesteld en de snellere deelnemers zullen ook wat voorzichtiger doen. Het is zoals iemand al zei gebruikelijk gewoon goed rechts te blijven als je langzaam bent, en je kunt je knipperlicht aanzetten om aan te geven dat je degene achter je gezien hebt. Let overigens op: crashen is een duur grapje! Je moet betalen voor de railing die ja kapot rijdt en een ambulancebezoek kost je nog veel meer. Ga dus niet roekeloos rijden als je het niet kunt betalen, want naast een lelijke verwonding kun je ook financieel van een koude kermis thuiskomen.quote:Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven
Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Met de motor is écht!! een uitdaging, het circuit heeft zoveel blinde bochten, met de motor is echt topsport. En ja, je kan gratis kijken er zijn genoeg plekken makkelijk te bereiken. Voor de écht mooie plekken moet je wat meer moeite doen.quote:Op maandag 25 april 2011 23:24 schreef DarkNoize het volgende:
Het is allemaal nog toekomstmuziek en plannen voor later.
Maar als ik 'straks' mijn motorrijbewijs heb en een motor, wil ik er ook zeker een keerje heen rijden. Of ik er ook een rondje ga rijden kijk ik tegen die tijd nog wel.
Hopelijk wil mijn vader dan ook mee op zijn motor, maken we er een mooie motordag van
Alleen jammer dat het dan 2,5 uur (saaie?) snelweg is om er te komen, en dus ook weer 2,5 uur terug
Kan je trouwens gewoon (gratis) langs de baan gaan staan om te kijken en/of foto's te maken enzo?
Kosten als je schade rijd? Die zijn torenhoog. Stukje vangrail kost je 45 euro per strekende meter. Vangrail is overal 2 lagen hoog, dus een stukje vangrail van 10 meter kost je al 20X45 euro is dus al 900 euro. Dan krijg je nog eventuele afsleepkosten en afsluiten van het circuit. Voor zover ik weet zijn de kosten voor het afsluiten ongeveer 1500 euro per uur.quote:Op maandag 25 april 2011 23:30 schreef twiFight het volgende:
[..]
Schijnt wel mee te vallen. Er zijn behoorlijk strenge regels, die tevens goed gehandhaaft worden, en bovendien zijn er vziw. toeristendagen, waarop het standaard is dat mensen zonder ervaring rondrijden. Daar ben je dan ook op ingesteld en de snellere deelnemers zullen ook wat voorzichtiger doen. Het is zoals iemand al zei gebruikelijk gewoon goed rechts te blijven als je langzaam bent, en je kunt je knipperlicht aanzetten om aan te geven dat je degene achter je gezien hebt. Let overigens op: crashen is een duur grapje! Je moet betalen voor de railing die ja kapot rijdt en een ambulancebezoek kost je nog veel meer. Ga dus niet roekeloos rijden als je het niet kunt betalen, want naast een lelijke verwonding kun je ook financieel van een koude kermis thuiskomen.
Ik vraag me overigens af of ze ook speciale motorendagen hebben. De combinatie auto/motor lijkt me nl. niet zo gezond op zo'n circuit..
Want? Je hebt het toch grotendeels zelf in de hand. Verhalen waarbij iemand crasht en een ander "meeneemt" zijn heel zeldzaam, meestal is het eenzijdig door overschatting van eigen kunnen of het circuit niet goed kennen. Kijk maar eens op youtube naar crashes, bijna allemaal eenzijdig en vaak op dezelfde plekken. Beruchte plekken zijn Adenauer Forst, die is blind en erg listig en Schwedenkreuz waar je omhoog rijd, je een lichte bocht naar links krijg en de weg meteen weer een beetje omlaag gaat, auto word daar licht en je hebt overstuur als je daar niet op bedacht bent of te snel gaat.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef Kriegel het volgende:
Het wordt er met zulke verhalen niet aantrekkelijker op moet ik zeggen.
ja, 45 euro voor een meter vangrail incl manuren en al dat soort zaken..quote:Op maandag 25 april 2011 23:50 schreef RingBewoner het volgende:
Vind je meevallen? Als je eraf gaat, gaat het vaak hard. Je pakt zo een meter of 5 mee, dat gaat dus x2 en dan heb ik vangrailpaaltjes niet meegerekend, volgens mij kost zo'n paaltje ook nog iets van 35 of 45 euro per stuk en staan die dingen er om de meter. Maar het kan ook anders, je auto lekt olie, je rijd nog een paar bochten door voor je het merkt, circuit moet een halfuur tot uur dicht en er moet poeder op gestrooid worden. Je hebt kosten voor het afsluiten van het circuit, manuren die ingezet worden voor het strooien, kosten aan je auto en als je pecht hebt ook nog afsleepkosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |