abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2011 @ 23:00:28 #1
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95975394
Het is vast al eens vaker voorbij gekomen. Maar ik vond het toch de moeite waard om er een account en topic voor te maken. Dit indrukwekkende circuit in Duitsland. Ben er gisteren weer eens geweest en heb meteen een rondje meegepikt. Wat zijn jullie ervaringen, wie wil er gaan, waarom wel of waarom niet. Nog spectaculaire foto's? Deel het en vertel het. Het was voor mij in real-life slechts mijn 4e keer dat ik er was maar ik ben toch wel behoorlijk gegrepen door het virus vrees ik. Heb de baan met Forza3 inmiddels al 250 keer gereden, het is elke keer weer een uitdaging en je vind elke keer weer nieuwe lijnen. Het meest gave stuk vind ik vlak voor Adenauer Forst. Je gaat dan best wel rap omlaag en direct daarna redelijk omhoog, de manier waarop je daar in elkaar en in je stoel word gedrukt vind ik echt onbeschrijfelijk.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_95975885
dit is inderdaad al een veel besproken onderwerp en vanuit de pta sc gaan er ook wel eens clubjes.
ik zou met de motor wel een keer willen gaan, ik ben alleen bang dat ik dan van mijn motor gereden wordt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_95975959
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
pi_95976252
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
toeringcars mogen ook de ring op dus daar zou ik je niet te veel zorgen over maken, en je bent verplicht rechts te houden net als op een gewone weg en links moet je inhalen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_95976256
Nürburgring webcam

Er is nu niet zoveel te zien, maar zo afentoe staat daar best iets leuks...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 25 april 2011 @ 23:18:18 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95976318
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Gevaarlijke situaties heb je, denk en vind ik, voor 95% zelf in de hand. Ik heb ook niet de snelste auto die er is. Sterker nog, het ding is voor Ringbegrippen achterlijk langzaam. Eerste tip die ik je geef, time je lap. Je kan bij het oprijden van het circuit prachtig auto's kijken. Ga daar eens een halfuurtje staan, kijk even wanneer de snelle auto's het circuit opgaan, er zit vaak wel een patroon in en ga dan als de snelle auto's weg zijn. Verder, goed in je spiegels kijken!!! Geef ruimte aan de mensen die het circuit kennen en een snelle auto hebben, ik geef altijd aan met knipperlicht naar rechts dat ik ruimte maak en dat ze mij links kunnen passeren. Doe dit voor een bocht of na een bocht, niet in de bocht. Óf jij óf de andere coureur moet dan van de ideale lijn af en dit zorgt vaak voor tranen. En verder, ga inderdaad rijden, het circuit is zó lastig, zoveel blinde bochten het is echt heel moeilijk.

Kijk alvorens je gaat eens wat filmpjes op youtube en probeer eens wat ronden te doen met een "sim" racer als Gran Turismo, Forza of iets dergelijks.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 25 april 2011 @ 23:19:34 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95976385
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:16 schreef bas-beest het volgende:
Nürburgring webcam

Er is nu niet zoveel te zien, maar zo afentoe staat daar best iets leuks...
Eergister veel mooie dingen gespot. Een Ford GT40, Lamborghini, Porsche's GT2RS en GT3RS, zoveel dat het niet meer leuk was. Een Nissan GT-R en een paar Lotussen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_95976464
Een ouwetje met vanaf ca. 0:32 bijna een poging tot synchroon-driften :)

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_95976632
Het is allemaal nog toekomstmuziek en plannen voor later.
Maar als ik 'straks' mijn motorrijbewijs heb en een motor, wil ik er ook zeker een keertje heen rijden. Of ik er ook een rondje ga rijden kijk ik tegen die tijd nog wel.
Hopelijk wil mijn vader dan ook mee op zijn motor, maken we er een mooie motordag van :)

Alleen jammer dat het dan 2,5 uur (saaie?) snelweg is om er te komen, en dus ook weer 2,5 uur terug :X

Kan je trouwens gewoon (gratis) langs de baan gaan staan om te kijken en/of foto's te maken enzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkNoize op 25-04-2011 23:44:46 ]
pi_95976662
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Een ouwetje met vanaf ca. 0:32 bijna een poging tot synchroon-driften :)

whehehe, die gast op 1:50 valt gewoon uit zn auto terwijl die auto niet eens crasht :') :')
pi_95976845
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:18 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Gevaarlijke situaties heb je, denk en vind ik, voor 95% zelf in de hand. Ik heb ook niet de snelste auto die er is. Sterker nog, het ding is voor Ringbegrippen achterlijk langzaam. Eerste tip die ik je geef, time je lap. Je kan bij het oprijden van het circuit prachtig auto's kijken. Ga daar eens een halfuurtje staan, kijk even wanneer de snelle auto's het circuit opgaan, er zit vaak wel een patroon in en ga dan als de snelle auto's weg zijn. Verder, goed in je spiegels kijken!!! Geef ruimte aan de mensen die het circuit kennen en een snelle auto hebben, ik geef altijd aan met knipperlicht naar rechts dat ik ruimte maak en dat ze mij links kunnen passeren. Doe dit voor een bocht of na een bocht, niet in de bocht. Óf jij óf de andere coureur moet dan van de ideale lijn af en dit zorgt vaak voor tranen. En verder, ga inderdaad rijden, het circuit is zó lastig, zoveel blinde bochten het is echt heel moeilijk.

Kijk alvorens je gaat eens wat filmpjes op youtube en probeer eens wat ronden te doen met een "sim" racer als Gran Turismo, Forza of iets dergelijks.
thnx voor de info.. circuit ken ik al redelijk uit mn hoofd door oa. GT, dus dat zal het probleem niet zijn ;)
  maandag 25 april 2011 @ 23:30:15 #12
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_95976909
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Schijnt wel mee te vallen. Er zijn behoorlijk strenge regels, die tevens goed gehandhaaft worden, en bovendien zijn er vziw. toeristendagen, waarop het standaard is dat mensen zonder ervaring rondrijden. Daar ben je dan ook op ingesteld en de snellere deelnemers zullen ook wat voorzichtiger doen. Het is zoals iemand al zei gebruikelijk gewoon goed rechts te blijven als je langzaam bent, en je kunt je knipperlicht aanzetten om aan te geven dat je degene achter je gezien hebt. Let overigens op: crashen is een duur grapje! Je moet betalen voor de railing die ja kapot rijdt en een ambulancebezoek kost je nog veel meer. Ga dus niet roekeloos rijden als je het niet kunt betalen, want naast een lelijke verwonding kun je ook financieel van een koude kermis thuiskomen.

Ik vraag me overigens af of ze ook speciale motorendagen hebben. De combinatie auto/motor lijkt me nl. niet zo gezond op zo'n circuit..
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 25 april 2011 @ 23:31:43 #13
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95976985
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:24 schreef DarkNoize het volgende:
Het is allemaal nog toekomstmuziek en plannen voor later.
Maar als ik 'straks' mijn motorrijbewijs heb en een motor, wil ik er ook zeker een keerje heen rijden. Of ik er ook een rondje ga rijden kijk ik tegen die tijd nog wel.
Hopelijk wil mijn vader dan ook mee op zijn motor, maken we er een mooie motordag van :)

Alleen jammer dat het dan 2,5 uur (saaie?) snelweg is om er te komen, en dus ook weer 2,5 uur terug :X

Kan je trouwens gewoon (gratis) langs de baan gaan staan om te kijken en/of foto's te maken enzo?
Met de motor is écht!! een uitdaging, het circuit heeft zoveel blinde bochten, met de motor is echt topsport. En ja, je kan gratis kijken er zijn genoeg plekken makkelijk te bereiken. Voor de écht mooie plekken moet je wat meer moeite doen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_95977021
Ook altijd handig om vantevoren te checken:

http://www.nuerburgring.d(...)en-nordschleife.html
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 25 april 2011 @ 23:39:16 #15
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95977424
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:30 schreef twiFight het volgende:

[..]

Schijnt wel mee te vallen. Er zijn behoorlijk strenge regels, die tevens goed gehandhaaft worden, en bovendien zijn er vziw. toeristendagen, waarop het standaard is dat mensen zonder ervaring rondrijden. Daar ben je dan ook op ingesteld en de snellere deelnemers zullen ook wat voorzichtiger doen. Het is zoals iemand al zei gebruikelijk gewoon goed rechts te blijven als je langzaam bent, en je kunt je knipperlicht aanzetten om aan te geven dat je degene achter je gezien hebt. Let overigens op: crashen is een duur grapje! Je moet betalen voor de railing die ja kapot rijdt en een ambulancebezoek kost je nog veel meer. Ga dus niet roekeloos rijden als je het niet kunt betalen, want naast een lelijke verwonding kun je ook financieel van een koude kermis thuiskomen.

Ik vraag me overigens af of ze ook speciale motorendagen hebben. De combinatie auto/motor lijkt me nl. niet zo gezond op zo'n circuit..
Kosten als je schade rijd? Die zijn torenhoog. Stukje vangrail kost je 45 euro per strekende meter. Vangrail is overal 2 lagen hoog, dus een stukje vangrail van 10 meter kost je al 20X45 euro is dus al 900 euro. Dan krijg je nog eventuele afsleepkosten en afsluiten van het circuit. Voor zover ik weet zijn de kosten voor het afsluiten ongeveer 1500 euro per uur.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_95977832
Vind t nog wel meevallen, 45 per m1..
Maar goed, gewoon normaal rijden.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  maandag 25 april 2011 @ 23:50:43 #17
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95978018
Vind je meevallen? Als je eraf gaat, gaat het vaak hard. Je pakt zo een meter of 5 mee, dat gaat dus x2 en dan heb ik vangrailpaaltjes niet meegerekend, volgens mij kost zo'n paaltje ook nog iets van 35 of 45 euro per stuk en staan die dingen er om de meter. Maar het kan ook anders, je auto lekt olie, je rijd nog een paar bochten door voor je het merkt, circuit moet een halfuur tot uur dicht en er moet poeder op gestrooid worden. Je hebt kosten voor het afsluiten van het circuit, manuren die ingezet worden voor het strooien, kosten aan je auto en als je pecht hebt ook nog afsleepkosten.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 25 april 2011 @ 23:57:22 #18
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_95978400
Goed je best doen bij je verzekering om t vergoed te krijgen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:06:04 #19
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95978800
Je bent verzekerd! Tijdens de toeristendagen is het namelijk een éénrichtingsweg, snelweg om precies te zijn met een tolheffing. Je bent verzekerd onder de duitse snelwegomstandigheden mits je niet hebt "geraced". Als je wat krijgt maakt de politie altijd proces-verbaal op. Als hieruit blijkt dat je niet hebt zitten scheuren moet je verzekering betalen. ALLES, als je op de snelweg schade rijd zijn namelijk ook vangrail en verkeersborden gedekt. Er zijn echter wel verzekeraars die vanwege akkefietjes in het verleden de Nürburgring expliciet vermelden als zijnde niet gedekt.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:06:54 #20
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_95978843
Het wordt er met zulke verhalen niet aantrekkelijker op moet ik zeggen. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:07:19 #21
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_95978857
Klopt. En vaak moet je er wel goed achteraan om je gelijk te krijgen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:09:06 #22
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95978921
Heb net even de ING voorwaarden bekeken en de ring staat er niet in vermeld. :)
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:11:57 #23
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_95979030
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef Kriegel het volgende:
Het wordt er met zulke verhalen niet aantrekkelijker op moet ik zeggen. :')
Want? Je hebt het toch grotendeels zelf in de hand. Verhalen waarbij iemand crasht en een ander "meeneemt" zijn heel zeldzaam, meestal is het eenzijdig door overschatting van eigen kunnen of het circuit niet goed kennen. Kijk maar eens op youtube naar crashes, bijna allemaal eenzijdig en vaak op dezelfde plekken. Beruchte plekken zijn Adenauer Forst, die is blind en erg listig en Schwedenkreuz waar je omhoog rijd, je een lichte bocht naar links krijg en de weg meteen weer een beetje omlaag gaat, auto word daar licht en je hebt overstuur als je daar niet op bedacht bent of te snel gaat.

Gisteren met mijn Corsa reed ik met ongeveer 120 over Schwedenkreuz heen en ik voelde de auto al licht worden.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:21:47 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_95979398
Je hoeft je inderdaad niet erg zorgen te maken als je gewoon normaal rijdt. Niet gaan denken dat je Schumacher bent in je 1995 Fiat en dat soort dingen. Bochten moet je pas high speed gaan nemen als je het circuit kent, je auto kent en de ervaring hebt. Mensen die crashen door overmoedingheid cq. macho gedrag mogen ze van mijn part kaal plukken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_95983828
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:50 schreef RingBewoner het volgende:
Vind je meevallen? Als je eraf gaat, gaat het vaak hard. Je pakt zo een meter of 5 mee, dat gaat dus x2 en dan heb ik vangrailpaaltjes niet meegerekend, volgens mij kost zo'n paaltje ook nog iets van 35 of 45 euro per stuk en staan die dingen er om de meter. Maar het kan ook anders, je auto lekt olie, je rijd nog een paar bochten door voor je het merkt, circuit moet een halfuur tot uur dicht en er moet poeder op gestrooid worden. Je hebt kosten voor het afsluiten van het circuit, manuren die ingezet worden voor het strooien, kosten aan je auto en als je pecht hebt ook nog afsleepkosten.
ja, 45 euro voor een meter vangrail incl manuren en al dat soort zaken..
Of had je het enkel over het materiaal?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_95985625
Ik wil ook echt een keer de Nordschleife doen. Maar eerst ervaring op doen op andere circuits en het liefst nog een wat snellere/modernere auto.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:08:55 #27
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96014265
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:38 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

ja, 45 euro voor een meter vangrail incl manuren en al dat soort zaken..
Of had je het enkel over het materiaal?
45 euro is excl. manuren. Dat is alleen nog maar vangrail, de rest komt er gewoon overheen.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:18:53 #28
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_96014931
Lijkt me ook zooo gaaf om een keer te rijden... Alleen zal in mijn Aygo een beetje een slome zijn op de ring....
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_96015051
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik wil ook echt een keer de Nordschleife doen. Maar eerst ervaring op doen op andere circuits en het liefst nog een wat snellere/modernere auto.
Dat is idd ook wel iets om rekening mee te houden. Op een circuit wordt je auto stukken zwaarder belast dan op de weg. Normaal ga je nooit met 160 vol in de remmen. Dan ineens wel meerdere keren. En echt hard door de bocht kan normaal in het verkeer ook niet. Je auto wordt dan wel op de proef gesteld en bij een oudere auto kunnen dan best ineens allerlei verborgen gebreken aan het licht komen..... En dan nog niet te spreken over de motor die ook wat meer te verduren krijgt ind e poging om een beetje snelheid te maken.
pi_96015110
Ik kom er "wel eens"... Als je jezelf Ringbewoner noemt zou je mijn auto wel moeten kennen:



Ben er de 16e weer.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96015505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:11 schreef RingBewoner het volgende:

Gisteren met mijn Corsa reed ik met ongeveer 120 over Schwedenkreuz heen en ik voelde de auto al licht worden.
Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies?

(overigens: met een hele snelle auto is de hobbel aan het eind van het "rechte" stuk voor SK ook bijzonder listig. Heb daar wel eens met 265 km/u een zwabberende achterkant gehad. Minder zeg maar... Sindsdien rem ik al voor de hobbel... Heel houden is toch belangrijker dan de tijd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:28:38 #32
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96015609
@Caspercv

Valt mee, er rijden genoeg auto's die geen 2 euroton kosten en niet harder gaan dan 200.

@Palomar

Klopt, maar er is echt niks te vergelijken met dit circuit. En wat ik eerder zei over oefenen met games. Dat is heel leuk en aardig maar het echte werk is toch heel anders, ook vanwege G-krachten en wisselende baanomstandigheden.

@DS4

Heb je wel eens gezien ja. Heb volgens mij zelfs wel eens een praatje met je gemaakt. De 16e kan ik er helaas niet zijn. Kom een andere keer wel weer. Laat je via DM wel even weten als ik er weer ben.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:30:13 #33
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96015737
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies?

(overigens: met een hele snelle auto is de hobbel aan het eind van het "rechte" stuk voor SK ook bijzonder listig. Heb daar wel eens met 265 km/u een zwabberende achterkant gehad. Minder zeg maar... Sindsdien rem ik al voor de hobbel... Heel houden is toch belangrijker dan de tijd.
Hebben we het over deze bocht:

Linksboven aan, gaat de weg naar links én omlaag.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96015868
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:28 schreef RingBewoner het volgende:
Laat je via DM wel even weten als ik er weer ben.
Prima.

Als je wil kun je dan ook eens een rondje meerijden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96016019
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:30 schreef RingBewoner het volgende:

Hebben we het over deze bocht:

Yep. En daar zou je met 120 km/u geen problemen moeten hebben. Alleen als er olie op de baan ligt oid...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:41:49 #36
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96016520
Dit is wel een mooi rondje:

Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:48:24 #37
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96017002
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:41 schreef rene29 het volgende:
Dit is wel een mooi rondje:

kon de volle lap van Stephan Bellof niet vinden. (6.11)
Hij stierf tijdens crash.


Geen ring, wel veel beheersing:



[ Bericht 17% gewijzigd door rene29 op 26-04-2011 22:09:36 ]
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_96018738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:41 schreef rene29 het volgende:
Dit is wel een mooi rondje:

Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin... :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:13:07 #39
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96018902
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:10 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin... :)
Yup

not for the vaint at heart....
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:32:47 #40
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_96020327

Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk! :o
pi_96020977
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Tinos85 het volgende:

Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk! :o
Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan :o (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...).
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:44:42 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96021166
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Palomar het volgende:
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven ;)

Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche :P En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ?
Dan ben jij inderdaad de gevaarlijke gek :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:47:29 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96021340
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:42 schreef Palomar het volgende:

[..]

Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan :o (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...).
Er staan meer gele mannetjes als je denkt ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:59:27 #44
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96022120
Grappig, die Porsche reed zondag ook weer rond.

Er was ook een Nederlander met een wat oudere peugeot (Volgens mij 205) die ergens rond Karussell begon met olie lekken en die vlak aan het einde van de ingang bij start/finish tot stilstand kwam. Die kon dus gelijk de portomonee trekken.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96023534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Tinos85 het volgende:

Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk! :o
Zo dan, die zwarte auto die er bijna nog bovenop klapt...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_96023644
Deze blijft ook leuk :D


"There is a bike in my way" _O-
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:28:59 #47
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96024086
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:21 schreef bas-beest het volgende:
Deze blijft ook leuk :D


"There is a bike in my way" _O-
Die is echt briljant. Het zal je maar gebeuren, zit je daar op je motor te stoempen als een gek om een snelle ronde te rijden, komt er een f*cking transit je voorbij zetten. Ik zou mijn motor accuut aan de kant neerzetten en nooit meer rijden. :'(
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96026884
pwnd!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96034199
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:20 schreef Palomar het volgende:

[..]

Dat is idd ook wel iets om rekening mee te houden. Op een circuit wordt je auto stukken zwaarder belast dan op de weg. Normaal ga je nooit met 160 vol in de remmen. Dan ineens wel meerdere keren. En echt hard door de bocht kan normaal in het verkeer ook niet. Je auto wordt dan wel op de proef gesteld en bij een oudere auto kunnen dan best ineens allerlei verborgen gebreken aan het licht komen..... En dan nog niet te spreken over de motor die ook wat meer te verduren krijgt ind e poging om een beetje snelheid te maken.
Exact. Zeker omdat het blok wat ik heb enorm betrouwbaar en duurzaam is, maar ze staan wel bekend om oliedrukproblemen bij zware belasting. Dus of een ander carter, of nog even wachten. Maargoed eerst andere (Nederlandse) circuits opzoeken als er weer een een meeting op het circuit is.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_96036500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef RingBewoner het volgende:
Je bent verzekerd! Tijdens de toeristendagen is het namelijk een éénrichtingsweg, snelweg om precies te zijn met een tolheffing. Je bent verzekerd onder de duitse snelwegomstandigheden mits je niet hebt "geraced". Als je wat krijgt maakt de politie altijd proces-verbaal op. Als hieruit blijkt dat je niet hebt zitten scheuren moet je verzekering betalen. ALLES, als je op de snelweg schade rijd zijn namelijk ook vangrail en verkeersborden gedekt. Er zijn echter wel verzekeraars die vanwege akkefietjes in het verleden de Nürburgring expliciet vermelden als zijnde niet gedekt.
Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, ook al staat de nordschleife niet expliciet in je verzekeringsvoorwaarden vermeld. Sterker nog; je schijnt zelfs geroyeerd te kunnen worden als je verzekeraar erachter komt dat je met je auto daar rijdt - dus nog zonder dat er überhaupt sprake is van schade.

Er zijn de afgelopen maanden diverse topics op autofora verschenen van mensen die daarmee te maken hebben gehad. Ook is er inmiddels jurisprudentie waaruit blijkt dat rijden op de Nordschleife gezien moet worden als rijden op een circuit en dat je aldus niet gedekt bent. Het verweer dat het een éénrichtingsweg met tol was, vond geen gehoor bij de rechter.

Zie o.a. hier.
pi_96036616
quote:
4s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:17 schreef k_man het volgende:

Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, ook al staat de nordschleife niet expliciet in je verzekeringsvoorwaarden vermeld.
Dat hangt toch ernstig af van de voorwaarden...

quote:
Sterker nog; je schijnt zelfs geroyeerd te kunnen worden als je verzekeraar erachter komt dat je met je auto daar rijdt - dus nog zonder dat er überhaupt sprake is van schade.
Dat is hoe dan ook onzin. Het is verzekerd of niet, maar een verzekeraar kan jou niet vertellen dat je daar niet mag rijden, laat staan daar zware consequenties aan verbinden.

quote:
Er zijn de afgelopen maanden diverse topics op autofora verschenen van mensen die daarmee te maken hebben gehad. Ook is er inmiddels jurisprudentie waaruit blijkt dat rijden op de Nordschleife gezien moet worden als rijden op een circuit en dat je aldus niet gedekt bent. Het verweer dat het een éénrichtingsweg met tol was, vond geen gehoor bij de rechter.

Zie o.a. hier.
Een uitspraak waar genoeg op af te dingen valt overigens en die je moet lezen ten aanzien van die specifieke verzekeringsvoorwaarden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96036817
Die 'specifieke' verzekeringsvoorwaarden zijn vrij algemeen. Zo ongeveer elke verzekeraar heeft iets in de voorwaarden staan over rijden op een circuit (niet gedekt). De rechter heeft nu bepaald dat de Nordschleife wel degelijk een circuit is.

Het geroyeerd worden lijkt mij ook een nogal sterk verhaal, toch wordt het door diverse mensen gemeld en is het een reden geweest om fora af te schermen, zodat ze niet eenvoudig meer te checken zijn door iedere medewerker van een verzekeringsmaatschappij..

Overigens zijn er steeds meer maatschappijen die - om elke verwarring te voorkomen - expliciet de Nordschleife vermelden (o.a. FBTO, Centraal Beheer).

Het is hoe dan ook veel te simpel om hier - zoals Ringbewoner doet - simpelweg te stellen dat je wel verzekerd bent en users moeten dat goed beseffen voor ze hun rondjes gaan rijden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 11:27:12 ]
pi_96037324
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:25 schreef k_man het volgende:
Die 'specifieke' verzekeringsvoorwaarden zijn vrij algemeen.
Nee hoor.

quote:
Zo ongeveer elke verzekeraar heeft iets in de voorwaarden staan over rijden op een circuit (niet gedekt). De rechter heeft nu bepaald dat de Nordschleife wel degelijk een circuit is.
Mijn voorwaarden hebben niets staan over rijden over een circuit. Wel deelnemen aan snelheidswedstrijden. Maar TF is geen snelheidswedstrijd, sterker nog: het is expliciet verboden om je tijd te meten tijdens TF.

En die rechter heeft uitspraken gedaan op basis waarvan hij concludeert dat het een circuit is die niet juist zijn (anders gezegd: is uitgegaan van onjuiste feiten). Verder vind ik het allemaal niet zo relevant, als het nu de HR zou zijn geweest...

In het geval waar jij naar verwijst is recht gesproken. En daarbij is verwezen naar de voorwaarden van (ik meen) Unigarant. En zelfs daar zou ik het aandurven om daar nog eens over te procederen, want die rechter mag mij gaan vertellen wat bussen doen op een circuit, hoe het kan dat ik naar Breidscheid kan rijden vanuit Nurburg via de NS, enz.

quote:
Het geroyeerd worden lijkt mij ook een nogal sterk verhaal, toch wordt het door diverse mensen gmeeld en is het een reden geweest om fora af te schermen, zodat ze niet eenvoudig meer te checken zijn door iedere verzekeringsmaatschappij-medewerker.
Dat lijkt mij dan een gevalletje klok-klepel te zijn geweest. ;)

quote:
Overigens zijn er steeds meer maatschappijen die - om elke verwarring te voorkomen - expliciet de Nordschleife vermelden (o.a. FBTO, Centraal Beheer).
En alleen al daaruit blijkt dat het kennelijk nog niet zo vast staat dat de TF onder de normale uitsluiting valt.

quote:
Het is hoe dan ook veel te simpel om hier - zoals Ringbewoner doet - simpelweg te stellen dat je wel verzekerd bent en users moeten dat goed beseffen voor ze hun rondjes gaan rijden. :)
Dat is een feit. Gewoon je voorwaarden checken en dan met name de uitsluitingen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96039080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:38 schreef DS4 het volgende:
Nee hoor. Mijn voorwaarden hebben niets staan over rijden over een circuit.
Oh ja. als het er bij jou niet in staat dan kan het natuurlijk nooit een veel voorkomende passage zijn. Kom op, voor een jurist mag je wel wat beter redeneren hoor. Er zijn - naast Unigarant - vele maatschappijen die zoiets in de voorwaarden hebben staan. Dat het bij jou toevallig (nou ja...?) niet zo is, doet daar niks aan af.

quote:
In het geval waar jij naar verwijst is recht gesproken. En daarbij is verwezen naar de voorwaarden van (ik meen) Unigarant. En zelfs daar zou ik het aandurven om daar nog eens over te procederen, want die rechter mag mij gaan vertellen wat bussen doen op een circuit, hoe het kan dat ik naar Breidscheid kan rijden vanuit Nurburg via de NS, enz.
Het is een uitspraak van een lagere rechter en het is inderdaad een uitspraak waar wel iets op af te dingen valt, maar het is momenteel de enige uitspraak die er is. Nu is het voor jou waarschijnlijk vrij makkelijk om door te procederen tot de HR, maar voor de 'normale' consument is dat een kostbare en tijdrovende zaak (zeker als je ook daar zou verliezen). Dat risico moet je dus wel durven nemen.

quote:
Dat lijkt mij dan een gevalletje klok-klepel te zijn geweest. ;)
Het zijn users die melden dat ze zelf uit hun verzekering zijn gegooid, dus niet van horen zeggen. Wat er van waar is kan ik natuurlijk niet toetsen.

quote:
En alleen al daaruit blijkt dat het kennelijk nog niet zo vast staat dat de TF onder de normale uitsluiting valt.
Niet persé. Het kan ook zijn om aan eventuele verwarring een einde te maken voor er een claim ligt. Dat is voor iedereen prettiger.
pi_96039413
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:23 schreef k_man het volgende:

Oh ja. als het er bij jou niet in staat dan kan het natuurlijk nooit een veel voorkomende passage zijn.
Ik was de b.v. vergeten, maar ik kan je vertellen dat de tekst zoals ik hem in de voorwaarden heb niet uniek is.

quote:
Kom op, voor een jurist mag je wel wat beter redeneren hoor. Er zijn - naast Unigarant - vele maatschappijen die zoiets in de voorwaarden hebben staan. Dat het bij jou toevallig (nou ja...?) niet zo is, doet daar niks aan af.
Ik heb mijn verzekering niet uitgezocht op basis van de uitsluitingen... Wel gecheckt op een later moment. Even voor de goede orde...

Bij Unigarant vind ik het ook niet waterdicht.

quote:
Het is een uitspraak van een lagere rechter en het is inderdaad een uitspraak waar wel iets op af te dingen valt, maar het is momenteel de enige uitspraak die er is. Nu is het voor jou waarschijnlijk vrij makkelijk om door te procederen tot de HR, maar voor de 'normale' consument is dat een kostbare en tijdrovende zaak (zeker als je ook daar zou verliezen). Dat risico moet je dus wel durven nemen.
Klopt. Ik zou ook iedereen aanraden om naar een betere verzekering te zoeken. ;)

quote:
Het zijn users die melden dat ze zelf uit hun verzekering zijn gegooid, dus niet van horen zeggen. Wat er van waar is kan ik natuurlijk niet toetsen.
Uit je verzekering gegooid zijn nadat je daar schade hebt gereden is wat anders dan om het enkele feit dat je daar rijdt. Ik geloof daar niets van en als het al gebeurd is, dan zouden ze een klacht er over in moeten dienen. Want als de verzekeraar het niet wil dekken: prima. Maar bepalen wat jij met die auto doet buiten de dekking om: niet hun zaak.

quote:
Niet persé. Het kan ook zijn om aan eventuele verwarring een einde te maken voor er een claim ligt. Dat is voor iedereen prettiger.
Evidente zaken hoef je niet te benoemen. Nog afgezien dat je jezelf daarmee in de vingers kan snijden. Door zaken heel expliciet te noemen kun je zaken die niet expliciet genoemd zijn er juist weer buiten laten vallen... immers, je was zaken expliciet aan het noemen.

Er zijn dus ook risico's verbonden aan expliciete uitsluitingen. Waarbij opgemerkt dat de TF vrij uniek zijn, dus dat risico is in dezen wel beperkt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 27 april 2011 @ 12:47:30 #56
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_96039831
Helaas zul je op dit circuit veel arrogante nederlanders tegen komen die denken dat ze de baan beheersen, ik zou er iig niet naar toe gaan, veelste gevaarlijk met al die debielen :)
Op elke fokker past een bril.
pi_96040524
Hier ook een matig maar regelmatig bezoeker :)

Probeer inderdaad eerst de NS een beetje te verkennen vooraleer je snel wil gaan. Er zijn een groot aantal bochten met een goed zicht waar je kan "testen" hoe snel je bochten kan nemen met je wagen (bvb Hatzenbach). Het stukje Adenauer-Forst (zie dat 70ies filmpje eerder) is bijvoorbeeld héél verraderlijk, daar ben ik al uitgevlogen :') Volledig verkeerd aangesneden en veel te scherp moeten draaien met als resultaat rechtdoor het gras is. Helaas staan daar nu redelijk steile curbs...
Ook richting Aremberg zou ik als beginner opletten (dat is waar DS4 tegen 265 een los kontje kreeg). Je hebt een hele tijd volgas kunnen rijden, je rijdt dan ff bergop waardoor je auto ff héél licht wordt. Als je dan nog hard moet remmen, dan kunnen je wielen nogal snel blokkeren..... de bocht erna lijkt onscherp, maar tegen een te hoge snelheid een bocht ingaan die dan nog eens off camber licht ook... pfieuw :P Daar heb ik me in 't begin toch een aantal keren bijna aan mispakt.

Om te "oefenen" kan je de NS in GT5 gebruiken, die is redelijk accuraat. Maar in 't echt rijden is toch nog helemaal iets anders. Er gaan stukken zijn waar je in je broek gaat schijten, bvb fuchsrohre: lang en steil stuk, omlaag. Als je dat na verloop van tijd volgas kan nemen (enfin, lukt toch met mijn wagen :D), zalig!

Ik zou als beginner zeker je rondje niet timen, dat zou je pas moeten doen vanaf je de NS echt goed begint te kennen. En dat is niet na 10 rondjes ;) Timen als beginner zorgt waarschijnlijk voor brokken. Al weet ik dat het héél moeilijk is om dat te laten.

Als je tijdens je eerste rondjes merkt dat je remmen plots minder goed pakken, dan heb je last van fading. Dat probleem lost zichzelf op als de remmen terug afkoelen. Rij je rondje dan op 't gemak af. Je weet nog niet goed hoe scherp een blinde bocht soms kan zijn. Als je regelmatig wil gaan rijden, zeker goeie sportremblokken monteren en de remolie vervangen (dot4 is meestal meer dan genoeg), anders ga je altijd fading krijgen...


Die zwarte op 01:58 ben ik. En ja, die moto hield mij verrassend genoeg op.
pi_96040751
Lijkt me echt tof!
Zou wel eens een keer mee willen rijden met zo'n Porsche ofzo :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96066029
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:47 schreef Catch_me het volgende:
Helaas zul je op dit circuit veel arrogante nederlanders tegen komen die denken dat ze de baan beheersen, ik zou er iig niet naar toe gaan, veelste gevaarlijk met al die debielen :)
Herken ik niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96066144
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:11 schreef FalleNk810i het volgende:
Zou wel eens een keer mee willen rijden met zo'n Porsche ofzo :Y
Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96072714
Een rondje maken met Sabine lijkt me ook wel wat.
  donderdag 28 april 2011 @ 00:08:42 #62
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96073926
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Herken ik niet.
Ik ook niet.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 28 april 2011 @ 00:09:10 #63
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96073953
quote:
6s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:41 schreef k_man het volgende:
Een rondje maken met Sabine lijkt me ook wel wat.
Wie niet?? ;-)
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.
Ik zie je de 26e :)
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96125015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:09 schreef RingBewoner het volgende:

Ik zie je de 26e :)
Ok.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:03:25 #65
277865 Sejt
Ondertitel
pi_96141289
Wie is er het weekend van 17-19 juni? :)

Ik heb een vriendengroep, waar het al ongeveer 6 jaar traditie is om elk jaar een weekend lang naar de Ring te gaan. Altijd in Center Parcs (heet nu anders...) op 15km van de Ring gezeten, maar dit jaar voor het eerst een villa in Adenau gehuurd met 12 personen.

Ik heb zelf ongeveer 10-12 rondjes gereden op de Ring; de eerste zo'n 10 jaar geleden en de laatste ongeveer 5 jaar geleden met mijn Honda Prelude 2.2 VTi van toen. Van de 4 auto's die ik tot nu toe gehad heb, was dat de beste circuitauto!
M'n eerste rondje was een Suzuki Swift 1.3 GTi uit '87, welke enorme fading kreeg op weg naar Breidscheid. Vanaf het eerste moment dus altijd groot respect gehad voor De Groene Hel.
Vroegâh was het nog rustig op de baan tijdens de TF; de laatste zoveel jaar is het gewoon niet leuk meer en dat hield / houdt mij tegen om te gaan rijden.
Daarnaast is m'n huidige Seat Toledo 1.9 TDi niet zo spannend op het circuit - leuke wegligging voor B-weggetjes, maar een circuit... nee.

Kom zelf niet meer naar de Ring, behalve die ene keer per jaar, doordat het nu 1000km ver weg ligt O~)
I love my mispoken words.
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:06:28 #66
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96182787
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen.
Is dat zo? Ik kan me zo voorstellen dat mensen er rijden voor hun eigen plezier, en niet om constant van die opgeschoten kerels mee te nemen die zelf geen risico willen nemen maar wel willen profiteren van een ander.

Ik zou graag een eens rondje mee doen met iemand. Zelf rijden lijkt me ook wel geinig, maar m'n 320d lijkt me daar niet helemaal geschikt voor...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_96189831
ben dit jaar nog geen een keer geweest :'(
pi_96189895
http://auto.nieuws.nl/640(...)erecord_nordschleife

Zetten ze er geen tijd bij, alleen een gemiddelde snelheid... Nou weet ik wel dat ik dan zelf die tijd uit kan rekeken, maar daar heb ik nu gewoon geen zin in. :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_96190620
9:01,338...
pi_96190847
dan moet dit het record voor een elektrische auto zijn, want dit rijdt sabine in een transit nog wel stuk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96201232
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:06 schreef Mikkie het volgende:

Is dat zo? Ik kan me zo voorstellen dat mensen er rijden voor hun eigen plezier, en niet om constant van die opgeschoten kerels mee te nemen die zelf geen risico willen nemen maar wel willen profiteren van een ander.
Het hangt natuurlijk van de persoon af, maar de meesten die er echt vaak komen hebben er geen probleem mee. Het is niet altijd u vraagt, wij draaien natuurlijk, maar als je het vriendelijk vraagt gaat de deur bij velen gewoon open.

Ik doe er iig niet moeilijk over, alleen rij ik niet met passagiers als het regent (verhoogd risico en dan speel ik liever alleen met mijn eigen leven), of als ik bezig ben met afstellingen, oid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96201273
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:23 schreef densmee het volgende:
dan moet dit het record voor een elektrische auto zijn, want dit rijdt sabine in een transit nog wel stuk
Dat dan weer niet, want die haalde de BTG nog niet in 10 min. (wat snel is voor een Transit, maar met een BTG van 10 min. zit je over een volle ronde op bijna 10.30 en dat is wezenlijk langzamer).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 1 mei 2011 @ 12:56:42 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203015
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:20 schreef DS4 het volgende:

Dat is hoe dan ook onzin. Het is verzekerd of niet, maar een verzekeraar kan jou niet vertellen dat je daar niet mag rijden, laat staan daar zware consequenties aan verbinden.
Zie Nürburgring.nl. Het is -helaas- absoluut geen onzin.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 mei 2011 @ 13:00:24 #74
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203114
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:03 schreef Sejt het volgende:
Wie is er het weekend van 17-19 juni? :)

Ik heb een vriendengroep, waar het al ongeveer 6 jaar traditie is om elk jaar een weekend lang naar de Ring te gaan. Altijd in Center Parcs (heet nu anders...) op 15km van de Ring gezeten, maar dit jaar voor het eerst een villa in Adenau gehuurd met 12 personen.

Ik ben er van rond 18-19 juni t/m 25 juni :)

Mn vriendin wil naar Lake Dance, ik zit erover te denken om de Golf op kenteken te zetten en alvast dat weekend naar de Ring te gaan :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 mei 2011 @ 13:01:29 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203146
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik zou graag een eens rondje mee doen met iemand. Zelf rijden lijkt me ook wel geinig, maar m'n 320d lijkt me daar niet helemaal geschikt voor...


318i :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96203518
Je passagier ziet er wel uit of-ie zich kapot verveelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2011 13:13:05 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 13:17:59 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203645
Dat bén ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96203678
Ah. Was het leuk? :P
  zondag 1 mei 2011 @ 13:19:42 #79
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96203701
Jawel hoor :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96232826
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 12:56 schreef daNpy het volgende:

Zie Nürburgring.nl. Het is -helaas- absoluut geen onzin.
Hebbie ook een linkie?

Blijft staan dat de verzekeraar het niet mag en kan verbieden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 2 mei 2011 @ 02:44:57 #81
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96235314
Aanstaande vrijdag ga ik er naar toe om foto's te nemen en een rondje met m'n wagen te rijden :P
  maandag 2 mei 2011 @ 11:27:32 #82
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96241498
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 00:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hebbie ook een linkie?

Blijft staan dat de verzekeraar het niet mag en kan verbieden.
Zie PM.

Er is zoveel dat niet kan en mag, en toch gebeurt :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96278387
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:27 schreef daNpy het volgende:

Zie PM.
Gezien en gelezen dat de betreffende persoon gerechtelijke stappen onderneemt. En terecht!

quote:
Er is zoveel dat niet kan en mag, en toch gebeurt :+
Dat klopt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96279620
Waarom moet dat nou weer zo stiekem via PM, ik wil die link ook lezen :P
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:21:20 #85
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96297103
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gezien en gelezen dat de betreffende persoon gerechtelijke stappen onderneemt. En terecht!
Hij is inmiddels (met al zijn voertuigen) weg bij betreffende verzekeraar. Hoe dan ook wil je daar niet meer verzekerd zijn imo.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96299853
Nee, dat is een ander verhaal. Maar een royement levert problemen op bij het verkrijgen van een nieuwe verzekering... Dus daarom wil je nog wel even procederen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:40:22 #87
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_96312067
Nordschleife _O_ _O_ _O_ O+ O+ O+

Wat een baan man. Helaas nog maar een rondje gedaan, in de regen....dat is wel tricky O-)
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:05:19 #88
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96313478
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:30 schreef DS4 het volgende:
Nee, dat is een ander verhaal. Maar een royement levert problemen op bij het verkrijgen van een nieuwe verzekering... Dus daarom wil je nog wel even procederen...
Da's waar ja :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:25:12 #89
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96318536
Ga de 16e weer heen. Het begint steeds meer te kriebelen. Ik ben bang dat ik het virus heb. :'(
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96323414
Voor de mensen die zeggen dat hun wagen niet geschikt is:

^O^

Ik heb er ook met een vorige generatie Ford Ka en een Citroën Xsara Picasso diesel op gereden. Blijft gewoon leuk omdat het zo'n uitdagend traject is. Als je gewoon je eigen auto er op los laat en oplettend rijdt hoeft er ook niets aan de hand te zijn, een wagen die niet ontwikkelt is als sportwagen is ook uitdagend en leuk op de ring als je een beetje zijn uiterste kanten opzoekt.
Over extra belasting maak ik mij op zich niet zorgen. Even de Stelviopas rijden is ook een enorme belasting voor je auto en dat doen mensen ook zonder nadenken met bijna alles wat rijdt :+
pi_96327071
Vreemde is dat de brochure van de Nordschleife nadrukkelijk aangeeft dat je wel gewoon verzekerd bent. :') .Klopt dus bij lange na niet.

Ik ben net afgelopen weekend met de motor erover geweest. het was m'n 4e rondje op de motor en 12e rondje overall. Niet echt ervaren nog dus.
Het scheelde dat de baan alleen zondagmiddag open was dit weekend, daardoor was het niet te druk en kon ik redelijk m'n lijnen rijden. Maar het was nog wel goed opletten in veel spiegelen.

motortje is een gpz600 uit '86.
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:15:25 #92
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_96330154
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:46 schreef Dingest het volgende:
Voor de mensen die zeggen dat hun wagen niet geschikt is:
[ afbeelding ]
^O^

Ik heb er ook met een vorige generatie Ford Ka en een Citroën Xsara Picasso diesel op gereden. Blijft gewoon leuk omdat het zo'n uitdagend traject is. Als je gewoon je eigen auto er op los laat en oplettend rijdt hoeft er ook niets aan de hand te zijn, een wagen die niet ontwikkelt is als sportwagen is ook uitdagend en leuk op de ring als je een beetje zijn uiterste kanten opzoekt.
Over extra belasting maak ik mij op zich niet zorgen. Even de Stelviopas rijden is ook een enorme belasting voor je auto en dat doen mensen ook zonder nadenken met bijna alles wat rijdt :+
Leuk om te zien, zal er eens aan denken met de Aygo op eco bandjes ;)
Heb je trouwens die ubergave beertjeswieldoppen op je 121?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_96331120
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:30 schreef gias het volgende:
Vreemde is dat de brochure van de Nordschleife nadrukkelijk aangeeft dat je wel gewoon verzekerd bent.
Welke brochure?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96334031
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:15 schreef caspervc het volgende:

[..]

Leuk om te zien, zal er eens aan denken met de Aygo op eco bandjes ;)
Heb je trouwens die ubergave beertjeswieldoppen op je 121?
[ afbeelding ]
Wil prima, wel een beetje je moment kiezen (bij voorkeur dus met een droge baan en als het kan proberen een grote groep te vermijden), goed in je spiegels kijken en overwegend rechts houden. Ring-verkeer heeft rekening te houden met langzamer verkeer - er komen ook campers of volledig bussen op. Dan kan je nog steeds goed uitleven want de moeilijkheidsgraad wordt er niet veel minder op. Je snelheid is alleen niet zo hoog en er komt geen mooi gebulder onder je kap vandaan :P

Het zijn zelfs lichtmetaal velgen ;)
pi_96338531
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke brochure?
papierenbrochure verkrijgbaar bij de ringkaarten hokje.

daar staat letterlijk:
quote:
Your own vehicle insurance (third-party or comprohensive) is also valid for tourist drives
Kan hem eventueel wel inscannen, maar hij is 125% A4
pi_96340122
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik zou het vrij dommig vinden van Nürburgring GmbH, want als ik dan niet verzekerd blijk te zijn heb ik wellicht verhaalsrecht op hen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96343787
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:47 schreef DS4 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik zou het vrij dommig vinden van Nürburgring GmbH, want als ik dan niet verzekerd blijk te zijn heb ik wellicht verhaalsrecht op hen...
Dan koop je feitelijk gezien dus ook een verzekeringsgarantie voor die 24 euro ;)

In de Algemene Voorwaarden komt het niet voorbij in elk geval: KLIK

Hier een aardig stukje tekst: KLIK
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:20:48 #98
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96357887
Gewoon geen schade rijden ;) . Maar al het gedoe daar gelaten, denk dat als je verzekeraar er in de algemene voorwaarden niks over neerzet, je best wel eens een zaak hebt als ze weigeren uit te keren. Ik heb de ING er op nagelezen en het staat niet vermeld!!! *O*
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:26:40 #99
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96397372
Morgen is het zover :P
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:30:52 #100
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96410979
Hoe zit dat trouwens eigenlijk met de tol? Staat er gewoon een tolhuisje oid? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')