Het punt is dat "het lot in eigen handen nemen" in grote mate een illusie is. Er zijn honderden situaties te bedenken waarin men dat lot niet in eigen handen kan nemen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Probeer nou eens om het bij het onderwerp te houden en een consistent verhaal te produceren. Je kunt niet iedereen die het niet goed heeft een slachtoffer noemen van de maatschappij. Daar komt je verhaal wat mij betreft op neer.
Mensen moeten hun eigen lot in handen nemen. Doen ze dat niet of kunnen ze dat niet, dan is dat jammer. Dan hebben we basisvoorzieningen in Nederland die er voor zorgen dat ze in leven blijven en een menswaardig bestaan kunnen leiden. Dat jij niet kunt leven van ¤ 900,- in de maand (inclusief alle extra toeslagen en belastingteruggaves die daar nog bij komen) dat wil ik best geloven. Maar objectief kan een mens daar gewoon van leven in Nederland.
Als ze meer nodig hebben dan moeten ze hun leven weer in de hand nemen. Ook daarvoor zijn voorzieningen in Nederland. Al die zieligerds moeten eens uit hun collectieve slachtofferrol komen en eens wat gaan doen voor zichzelf.
ongelofelijk, zo nu en dan denk ik dat het stiekem een grote practical joke is waar we met zijn alle intrappenquote:
Heb je wel goed gelezen? Als ik het artikeltje goed begrijp, komt datgene dat Brinkman gezegd geeft hierop neer: 'Als jij vindt dat ik zo'n fascist ben, pas dan maar op dat je niet te aardig tegen me doet, anders gaan anderen je nog als moffenhoer zien.'quote:
Tjongeuhhhh "geen onaardige bedoelde opmerking" ....quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Heb je wel goed gelezen? Als ik het artikeltje goed begrijp, komt datgene dat Brinkman gezegd geeft hierop neer: 'Als jij vindt dat ik zo'n fascist ben, pas dan maar op dat je niet te aardig tegen me doet, anders gaan anderen je nog als moffenhoer zien.'
Geen onaardig bedoelde opmerking dus, en nog getuigend van zelfspot ook. Lullig van Vos dat ze het uit de context rukt en tegen hem gebruikt.
Het is het type sick joke...quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:27 schreef Tem het volgende:
Zo las ik het ook inderdaad. Beetje vreemde manier van grappen maken maar toch.
Hij vernedert geen vrouwen en hij demoniseert niemand tot nazi-achtig.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tjongeuhhhh "geen onaardige bedoelde opmerking" ....
Gevalletje recht lullen wat krom is
Mei Li Vos heeft hem geen fascist of nsb'er genoemd.. Hoe komt die Hero daarbij??
Welke fantasietjes heeft hij...
[..]
Het is het type sick joke...
Vrouwen vernederen.. iemand demoniseren tot nazi-achtig
Oja... in foute kringen is dat erg grappig ja...
Laat ik het anders uitleggen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hij vernedert geen vrouwen en hij demoniseert niemand tot nazi-achtig.
Haal eens rustig adem en lees het nog eens.
yip nog eens gelezen...quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hij vernedert geen vrouwen en hij demoniseert niemand tot nazi-achtig.
Haal eens rustig adem en lees het nog eens.
Je hoeft er geen honderden te noemen. Met 5 ben ik al heel tevreden. Vrijwel in elke situatie is het niet de situatie die beperkt, maar de manier waarop je er mee omgaat.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het punt is dat "het lot in eigen handen nemen" in grote mate een illusie is. Er zijn honderden situaties te bedenken waarin men dat lot niet in eigen handen kan nemen.
Niet alleen vernederen. Het is een grove belediging.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hij legt haar vriendelijke houding tov hem in haar kamertijd uit als hoerig ...
das wederom vernederen..
Precies... die hoeren zullen hier niet blij mee zijnquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:44 schreef Hoppahoppa het volgende:
Niet alleen vernederen. Het is een grove belediging.
Het duurt even maar OOK in Den Haag (PVDA) gaan de ogen open..... niet gek na al die jarenquote:Hoorn heeft genoeg van Antillianenhulp
HOORN - De gemeente Hoorn in Noord-Holland heeft genoeg van hulpverlening aan Antillianen. Dure subsidieprojecten om Antilliaanse jongeren aan een baan te helpen, lopen vaak op niets uit. Daarom wil de gemeente al in 2012 de stekker uit het Antillianenbeleid trekken.
De plaats, één van de 22 zogenoemde 'Antillianengemeenten', denkt zelf de duurste draaideur van het land te hebben. Jaar in jaar uit wordt er een kapitaal gestoken in het hulpverleningsproject 'Bo Futura' (goede toekomst). ,,Dat moet nu maar eens afgelopen zijn. We kunnen deze doelgroep niet in de watten blijven leggen'', stelt de plaatselijke politieke partij VOC. De lokale tak van het CDA sluit zich daarbij aan.
Het doel van de voormalige Zuiderzeestad was ten minste dertig werkloze Antillianen aan werk te helpen. Het project begon drie jaar geleden en de teller blijft steken op een aantal van vier.
Ook Den Haag heeft de ogen geopend. De PvdA schrijft in een brief aan de gemeenteraad landelijke aandacht te willen vragen voor dit probleem. De partij wil afspraken maken ,,die ervoor zorgen dat de toenemende stroom van kansarme Antillianen wordt verminderd'', zo meldt het Noordhollands Dagblad.
In Nederland wonen momenteel zo'n 140 duizend Antillianen. De groep is oververtegenwoordigd in criminaliteit en onder drugsgebruikers. Ook verlaten veel van hen voortijdig hun school of opleiding.
.
Je juicht te vlot, pvda monden die zijn altijd vlotjes, daden, not so..quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Het duurt even maar OOK in Den Haag (PVDA) gaan de ogen open..... niet gek na al die jaren
Eerst zorgen dat er een stroom is.... vervolgens willen dat het wordt verminderd. Als een PVV'er dit had geroepen ..............
Waarom een bericht over de PVDA in het PVV topic? Nota bene van jou, iemand die zegt niet veel van de pvv af te weten en dat het hem allemaal niet interesseert.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Het duurt even maar OOK in Den Haag (PVDA) gaan de ogen open..... niet gek na al die jaren
Eerst zorgen dat er een stroom is.... vervolgens willen dat het wordt verminderd. Als een PVV'er dit had geroepen ..............
Alleen al met psychische aandoeningen op zich kom ik boven de 5quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:44 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je hoeft er geen honderden te noemen. Met 5 ben ik al heel tevreden. Vrijwel in elke situatie is het niet de situatie die beperkt, maar de manier waarop je er mee omgaat.
[..]
Niet alleen vernederen. Het is een grove belediging.
Zijn allemaal uitkeringen en aanvullende potjes voor. Is totaal geen reden voor armoede. In Nederland is GEEN armoede. Alleen mensen die vinden dat ze meer verdienen dan dat ze hebben. Vaak ook inderdaad hetzelfde slag mens.... dat dan weer wel.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Alleen al met psychische aandoeningen op zich kom ik boven de 5
Maar zal proberen een selectie die niet tien keer hetzelfde is te verzinnen
1. zware depressie
2. kansloze jeugd (alcoholistische / drugsverslaafde ouders & geen goede opvoeding)
3. ziekte die toekomstplannen danig overhoopt gooit (timmerman die handen verliest / wetenschapper die hersenletsel oploopt)
4. vrouw die eindelijk het heft in eigen handen neemt en vlucht van de man die haar en haar kinderen al 10 jaar mishandelt.
5. getraumatiseerde oorlogsveteraan / politieagent
Ik had het ook niet over armoede -.-quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zijn allemaal uitkeringen en aanvullende potjes voor. Is totaal geen reden voor armoede. In Nederland is GEEN armoede. Alleen mensen die vinden dat ze meer verdienen dan dat ze hebben. Vaak ook inderdaad hetzelfde slag mens.... dat dan weer wel.
Pfff ik ben niet echt fit meer zie ik..... ga nu gewoon discussies door elkaar halen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over armoede -.-
Sowieso kansloze discussie dat aangezien het allemaal afhangt van je definitie van armoede en dus een discussie over semantiek wordt.
Kan gebeuren, met die zon gaan je hersens een beetje kokenquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Pfff ik ben niet echt fit meer zie ik..... ga nu gewoon discussies door elkaar halen.
Nog weinig zon gezien vandaagquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Kan gebeuren, met die zon gaan je hersens een beetje koken
http://www.rtvdebilt.nl/?p=9776quote:Rond de 4-mei toespraak van burgemeester Arjen Gerritsen is ophef ontstaan. Bij fractievoorzitter Han IJssennagger van Bilts Belang, tevens statenlid voor de PVV, is de speech in het verkeerde keelgat geschoten.
De vertegenwoordiger van de partij die vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel heeft staan, trekt het niet als een ander zijn mening verkondigt. Hij vind de uitspraken van Gerritsen een grof schandaal. Opmerkelijk want in januari 2010 stond IJssennagger nog vooraan bij een demonstratie voor de vrijheid van meningsuiting.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/357603quote:En daarin komen we nogal wat tegen. Zinloze discussies over hoofddoekjes, mensen die zich cabaretier noemen, maar eigenlijk hun brood verdienen met het beledigen van andere mensen, politieke leiders die geen rust brengen, maar juist onrust wekken, mensen die ’s avonds uit angst niet meer over straat durven, een overheid die klakkeloos allerlei informatie over ons doen en laten mag verzamelen, jongeren die we aan hun lot overlaten en de wereld op eigen houtje laten ontdekken, schoppen tegen het geweten van een ander.
Op de dag dat we die en andere dingen aanvaarden in ons leven, is de dood van die velen die wij vanavond herdenken tevergeefs geweest. Op die dag hebben we onze vrijheid verloren. Wij moeten ons verstand bewaren en onszelf leren wat vrijheid is voor onszelf en voor onze medemens. ‘Vrijheid is geen recht, vrijheid is een plicht’!
Nee, dat is niet waar. Je moet een vast adres hebben!quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:56 schreef Hoppahoppa het volgende:
[
Iedereen in Nederland heeft recht op een uitkering van minimaal ¤ 900,-. Iedereen die zich aan de plichten wil houden die bij die uitkering horen. Van dat geld kun je wonen, eten en kleding kopen. Tuurlijk, het is geen vetpot, maar je blijft in leven en kunt voor jezelf zorgen.
Dat is waar.quote:Dat mensen zich niet willen conformeren aan het leven zoals wij dat in onze maatschappij normaal vinden, heeft niets te maken met armoede maar met een individuele keuze.
Geen geld meer aannemen van Den Haag lijkt mij een goed begin.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:24 schreef attila_de_hun het volgende:
De PVV aan de macht in Limburg ! Ik ben benieuwd hoe ze Limburg weer gaan teruggeven aan de Limburgers!
De pluchegeilheid straalt ervan af en weer wordt er dus kiezersbedrog gepleegd. Ben benieuwd of de Limburgse Henken en Ingrids hier nu blij mee zijn. Speerpunten worden gewoon losgelaten om maar mee te mogen doen.quote:PVV buigt diep voor Limburg
MAASTRICHT - Om mee te kunnen regeren in Limburg, een lang gekoesterde wens van Geert Wilders, heeft de PVV flink in moeten binden. Een groot aantal speerpunten van de partij komt volgens meerdere bronnen niet terug in het coalitieakkoord met CDA en VVD.
Een verbod op de bouw van nieuwe moskeeën in Limburg is niet terug te vinden in het akkoord - een punt dat eerder al door het CDA als onacceptabel was aangestipt. Ook sneuvelt de eis dat gedeputeerden geen auto met chauffeur krijgen. Alleen de PVV-gedeputeerden reizen straks met de eigen auto of het openbaar vervoer, meldt De Limburger.
Bovendien is de wens om de stekker te trekkenm uit het project 'Maastricht Culturele Hoofdstad', niet ingewilligd. Wel komt er een gedeputeerde voor Veiligheid en Leefbaarheid, waar de partij steeds voor heeft gepleit.
De toegeeflijkheid van de PVV zou het gevolg zijn van de nadrukkelijke wens van partijleider Geert Wilders om in Limburg mee te regeren. Ook bij het CDA is vanuit Den Haag druk uitgeoefend om te komen tot een coalitie met PVV en VVD
Tuurlijk zijn die daar blij mee. Die beseffen dit niet en weten toch ook niet wat de provincie doetquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De pluchegeilheid straalt ervan af en weer wordt er dus kiezersbedrog gepleegd. Ben benieuwd of de Limburgse Henken en Ingrids hier nu blij mee zijn. Speerpunten worden gewoon losgelaten om maar mee te mogen doen.
Wel fijn en gerustellend dat je meedenkt met hen en dat je ook hun gevoelens weet. De linkse arrogantie kent geen grenzen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn die daar blij mee. Die beseffen dit niet en weten toch ook niet wat de provincie doet.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wel fijn en gerustellend dat je meedenkt met hen en dat je ook hun gevoelens weet. De linkse arrogantie kent geen grenzen.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wel fijn en gerustellend dat je meedenkt met hen en dat je ook hun gevoelens weet. De linkse arrogantie kent geen grenzen.
Losersquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De pluchegeilheid straalt ervan af en weer wordt er dus kiezersbedrog gepleegd. Ben benieuwd of de Limburgse Henken en Ingrids hier nu blij mee zijn. Speerpunten worden gewoon losgelaten om maar mee te mogen doen.
Bron?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Losers![]()
Wilder is een haatzaaier, hij wil alle moslims dood. De PVV moet verboden worden.
De linkse arrogantie.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Toch doe je het.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:38 schreef G007Drummer het volgende:
[..]
De linkse arrogantie.
Ik ga hier niet op reageren.
Wilders' haatcampagne word gefinancierd door de Mossad.quote:
Ongetwijfeld,.. ik weet het niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wilders' haatcampagne word gefinancierd door de Mossad.
Limburg krijgt wat het verdient: een bestuur met de PVV erin. Het zal mij verder een rotzorg zijn, want ik woon gelukkig niet in Limburg. Anders zou ik me nu dood schamen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou leg dan even uit hoe het wel zit danquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vet van mij: dat is al lang zo, niks nieuws, oude koek. Elke gemeente moet zijn deel dragen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:24 schreef breaky het volgende:
Je kunt ook helemaal niks goed doen bij de PVV:
Zie volgend plan van Leers:
Asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen, mogen niet meer zelf kiezen waar ze gaan wonen. Ze worden voortaan toegewezen aan een gemeente, die binnen tien weken een geschikte woning moet aanbieden.
(knip)
In een reactie heeft PVV-leider Geert Wilders zijn vraagtekens bij de plannen van minister Leers gezet. Hij meldde dat hij absoluut niet akkoord zou kunnen gaan als de plannen betekenen dat de 'gemiddelde Nederlander' dan langer op een woning moet wachten.
Volledige artikel:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/442396/1/1/50/upd-asielzoekers-mogen-woonplaats-niet-meer-kiezen.html
Leers neemt maatregelen om geld te besparen, asielzoekers beter verspreiden en als het goed is zitten de asielzoekers centra dan ook nog eens minder vol.
En waar komt Wilders weer mee aan?
Ja dat klopt, met een achterlijk hypotheek stelsel zoals in NL, konden/kunnen de henk en ingrids ook boven hun stand kopen. De PVV zal dus ook wel pro-HRA zijn, mooi toch voor velen, denken ze...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
"We zijn er voor Henk en Ingrid". Uh huh.
http://www.volkskrant.nl/(...)els-hypotheken.dhtml
De PVV, die vrijheid van meningsuiting zo hoog in het vaandel heeft staan, is weer eens woedend om wat iemand heeft gezegdquote:PVV boos over typering 'geblondeerde Führer'
De PVV-fractie in de Haagse gemeenteraad wil opheldering van het Haagse college over een vergelijking die de Haagse schrijver Karel Kanits heeft gemaakt van PVV-leider Geert Wilders met Adolf Hitler. De schrijver noemde Wilders op het Bevrijdingsfestival in de hofstad 'een geblondeerde Führer'.
Deze opmerking viel niet goed bij de PVV-fractie. 'We zijn een warm pleitbezorger van het vrije woord', stelt raadslid Richard de Mos zondag. 'Maar dit soort vergelijkingen van het belastinggeld van de PVV-stemmers is misplaatst. Uitgerekend op de dag dat we feest vieren omdat Hitler-Duitsland in 1945 is verslagen, programmeert de gemeente Den Haag een brulboei die met deze gore en lage vergelijking komt.'
De fractie wil dat Kanits publiekelijk zijn excuses maakt voor de opmerking en zijn gage voor zijn optreden terugbetaalt.
Ze willen met de schrijver naar Auschwitzquote:Op zondag 8 mei 2011 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De PVV, die vrijheid van meningsuiting zo hoog in het vaandel heeft staan, is weer eens woedend om wat iemand heeft gezegd
Wat een lef hebben die achterlijkenquote:(.....)
Excuses
De fractie wil dat Kanits publiekelijk zijn excuses maakt voor de opmerking en zijn gage voor zijn optreden terugbetaalt.
Daarnaast nodigt de PVV-fractie de schrijver uit voor een bezoek aan voormalig concentratiekamp Auschwitz. ''We zouden daar graag ten overstaan van media het gesprek met hem aangaan’’, aldus PVV-raadslid Machiel de Graaf.
''Al is het maar om voor eens en voor altijd duidelijk te maken dat de PVV wars is van alles wat ruikt naar rassenhaat en massaslachting.’’
Zou dat gedrag nu nog steeds stemmen opleveren?quote:Op zondag 8 mei 2011 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De PVV, die vrijheid van meningsuiting zo hoog in het vaandel heeft staan, is weer eens woedend om wat iemand heeft gezegd
Daarom hebben ze VVD en CDA de Arondeuslezing laten schrappenquote:'We zijn een warm pleitbezorger van het vrije woord', stelt raadslid Richard de Mos zondag.
Vergelijkingen hoeven niet te kloppen om impact te hebben. Kijk bijvoorbeeld naar de claim dat links alle allochtonen Nederland in heeft gehaald, is niets van waar maar wel het beeld dat er leeft.quote:Op zondag 8 mei 2011 17:09 schreef Robus het volgende:
Ik zou mij niet zo druk maken als Wilders zijnde. Dit soort "kritiek" en vergelijkingen raken kant noch wal.
quote:Op zondag 8 mei 2011 17:09 schreef Robus het volgende:
Ik zou mij niet zo druk maken als Wilders zijnde. Dit soort "kritiek" en vergelijkingen raken kant noch wal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |