Het doel van het artikel was wat ik er uit haalde toch vooral registratie afraden, omdat dit tot selectieve verboden kon leidenquote:Op maandag 18 april 2011 22:39 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En wel heeft dat artikel relevantie want het vergelijkt waarom bepaalde overheden wapenverboden in willen voeren - om meer controle te hebben over het volk. Dus het middel is hierbij niet gemeen maar het doel wel.
Dat kan je ook met een klik op de "topic volgen"-knop, tvp's zijn verleden tijdquote:Op maandag 18 april 2011 23:32 schreef drumstickNL het volgende:
Lachen, ik ga dit weer volgen. Brengt mij regelmatig een lach.
Dat doe ik trouwens niet, ik leg de keuze bij de mensen zelf. Maar die keuze moet er wel wezen.quote:Op maandag 18 april 2011 23:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In wapenbezitters en niet wapenbezitters dus..
Nee het gaat juist erom dat het niet werkt. Als gewone mensen in dat winkelcomplex bewapend waren had dat wel een paar levens of ze allen kunnen schelen. We weten dat niet want het is niet gebeurd.quote:Als mensen zo onvoorspelbaar zijn, vind ik dat juist een argument tegen particulier wapenbezit. De overheid heeft een geweldsmonopolie, ook om die reden, hebben we met elkaar afgesproken. Dat werkt ook prima.
Waarom zou je als burger dan wel over geweldsmiddelen moeten beschikken?
Sommige mensen, zoals ik, kijken alleen bij hun post geschiedenis en dus niet bij Mijn Actieve Topics. Dus waarom moet je dan perse op Topic Volgen drukken?quote:Op maandag 18 april 2011 23:33 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dat kan je ook met een klik op de "topic volgen"-knop, tvp's zijn verleden tijd
Sigh... je kunt het wel blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. Voor hetzelfde geld waren er in dat geval veel meer doden gevallen.quote:Op maandag 18 april 2011 23:34 schreef vergezocht het volgende:
Nee het gaat juist erom dat het niet werkt. Als gewone mensen in dat winkelcomplex bewapend waren had dat wel een paar levens of ze allen kunnen schelen. We weten dat niet want het is niet gebeurd.
Zie je werkelijk niet in waar je gevolgtrekking klem komt te zitten? Al zou vrij wapenbezit betekenen dat Tristan minder slachtoffers had kunnen maken (nogmaals, valt zeer te betwijfelen) dan moet je tegelijkertijd ook vaststellen dat vrij wapenbezit ook tot meer "Tristans" kan leiden en waarschijnlijk ook zal leiden.quote:Op maandag 18 april 2011 23:34 schreef vergezocht het volgende:
Nee het gaat juist erom dat het niet werkt. Als gewone mensen in dat winkelcomplex bewapend waren had dat wel een paar levens of ze allen kunnen schelen. We weten dat niet want het is niet gebeurd.
Gewelddadige cues wekken agressieve gevoelens op. Iets wat algemeen bekend is in de (sociale) psychologie. Dus op het moment dat bijna iedereen met een vuurwapen mag rondlopen, maakt dat de maatschappij per definitie agressiever en omdat de middelen bij de hand zijn, zullen er vaker schietincidenten voorkomen.quote:Op maandag 18 april 2011 23:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sigh... je kunt het wel blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. Voor hetzelfde geld waren er in dat geval veel meer doden gevallen.
Er gaat iemand schieten in een druk winkelcentrum en daarbij vallen doden. De oplossing? Iedereen moet wapens dragen zodat we terug kunnen schieten.quote:Op maandag 18 april 2011 23:34 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat doe ik trouwens niet, ik leg de keuze bij de mensen zelf. Maar die keuze moet er wel wezen.
[..]
Zoals wij dat zien bij het huidige systeem, is het een en al gefaal. Want hoe had het kunnen gebeuren dat iemand zoals Tristan dit toch ging doen? We moeten dus het systeem veranderen.
Als iedereen dood is loopt niemand meer gevaarquote:Op maandag 18 april 2011 23:43 schreef Argento het volgende:
Precies. Er zullen altijd mensen zijn die merken dat er geschoten wordt maar niet precies weten wie de schutter is. Vervolgens wordt er teruggeschoten. Meer schutters dus. Dat maakt het er allemaal niet duidelijker op, maar hoe meer mensen aan het schieten zijn, hoe bedreigender de situatie, hoe groter de noodzaak om zelf ook te gaan schieten, hoe groter de kans dat je iemand anders dan de eerste schutter raakt, hoe groter de kans dat je zelf geraakt wordt etc. etc.
en dat heet dan 'veilig' te zijn.
truequote:Op maandag 18 april 2011 23:49 schreef JoaC het volgende:
[..]
Als iedereen dood is loopt niemand meer gevaar
Misschien niet in een specifiek geval, dat is ook niet het juiste kader waarin je dit moet bekijken, maar over het algemeen - dwz het gemiddelde - pakt het wel effect uit.quote:Op maandag 18 april 2011 23:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sigh... je kunt het wel blijven herhalen, maar dat maakt het nog niet waar. Voor hetzelfde geld waren er in dat geval veel meer doden gevallen.
Dat doe je niet. Je geeft de keuze aan mensen die je er geschikt voor acht, omdat zij weerbaar moeten zijn tegen de mensen die je er niet geschikt voor acht.quote:Op maandag 18 april 2011 23:34 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat doe ik trouwens niet, ik leg de keuze bij de mensen zelf. Maar die keuze moet er wel wezen.
Als je het niet weet, is het ook geen argument.quote:Nee het gaat juist erom dat het niet werkt. Als gewone mensen in dat winkelcomplex bewapend waren had dat wel een paar levens of ze allen kunnen schelen. We weten dat niet want het is niet gebeurd.
Zoals wij dat zien bij het huidige systeem, is het een en al gefaal. Want hoe had het kunnen gebeuren dat iemand zoals Tristan dit toch ging doen? We moeten dus het systeem veranderen.
Onzin. Dat klopt niet. Je kon afleiden aan de bronnen van kontknager alleen al dat de misdaadcijfers in de VS juist omlaag gaan in regio's van vrij wapenbezit.quote:Op maandag 18 april 2011 23:49 schreef DuTank het volgende:
Ik heb het even opgezocht. USA is nummer 8 op de lijst van moorden met vuurwapens. Nummer 1 van de "westerse" wereld. Landen als Colombia, Zuid-Afrika en Thailand zitten daarboven.
De landen die boven de USA staan, zijn allemaal bekend als uiterst criminele landen, waar drugsbendes een hete strijd moeten leveren. Wit-Rusland misschien daargelaten.
Link? (post niet gezien)quote:Op maandag 18 april 2011 23:56 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Onzin. Dat klopt niet. Je kon afleiden aan de bronnen van kontknager alleen al dat de misdaadcijfers in de VS juist omlaag gaan in regio's van vrij wapenbezit.
Nee dat soort tafereel zal ook niet ontstaan.quote:Op maandag 18 april 2011 23:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Er gaat iemand schieten in een druk winkelcentrum en daarbij vallen doden. De oplossing? Iedereen moet wapens dragen zodat we terug kunnen schieten.
Lekker hoorAlsof de gemiddelde mens in zo'n heftige situatie ook maar denkt om de held uit te gaan hangen en zijn eigen pistool trekt en als ze het al doen moeten ze ook maar gericht kunnen schieten zodat er niet NOG meer doden vallen.
Eerlijk gezegd, je lijkt ook niet veel vertrouwen in je Nederlandse medeburgers te hebben.quote:Op maandag 18 april 2011 23:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Er gaat iemand schieten in een druk winkelcentrum en daarbij vallen doden. De oplossing? Iedereen moet wapens dragen zodat we terug kunnen schieten.
Lekker hoorAlsof de gemiddelde mens in zo'n heftige situatie ook maar denkt om de held uit te gaan hangen en zijn eigen pistool trekt en als ze het al doen moeten ze ook maar gericht kunnen schieten zodat er niet NOG meer doden vallen.
Misdaad is wat anders dan moord he, vergeet dat niet.quote:Op maandag 18 april 2011 23:56 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Onzin. Dat klopt niet. Je kon afleiden aan de bronnen van kontknager alleen al dat de misdaadcijfers in de VS juist omlaag gaan in regio's van vrij wapenbezit.
Ah ja, want zo gaan alle schutters te werk. Zelfs Tristan was niet aan het rondrennen. Die liep heel rustig een beetje in de rondte te schieten. Soms gericht. Soms niet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:00 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee dat soort tafereel zal ook niet ontstaan.
Zoals ik al geschreven had in een vroegere post, herinner me ook niet welke deel (maar het was vrij vroeg in de reeks), kunnen mensen duidelijk weten wie de schutter is en wie de slachtoffers. Het is tenslotte geen spelletje Grand Theft Auto of zo.
De schutter is makkelijk te identifieren - degene die overal rondrent, op iedereen en alles mikt en de meeste schoten aflost.
Jaaaaa, want alle mensen reageren in een uiterst stressvolle situatie EXACT hetzelfde en precies zo als idealiter zou moeten.quote:De slachtoffers daarentegen zoeken een verbergplekje zoals onder een tafeltje of achter een balie, staan aan elkaars kant,
Ik hoop met je mee, maar als jouw wens werkelijkheid wordt, moet dit toch enigszins genuanceerd worden.quote:en bovendien zullen er de meeste mensen niet eens bewapend zijn of een vuurwapen in hun handen hebben
Omdat ik een tijdlang in Amerika gewoond heb in een cultuur waar veel wapens voor sport gebruikt werden en de manier hoe ze gehouden en gebruikt worden bevalt me niet. Het is in een noodsituatie niet veilig genoeg.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:01 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, je lijkt ook niet veel vertrouwen in je Nederlandse medeburgers te hebben.Waar komt dit vandaan?
Iedereen mag in de VS trouwens wapens bezitten (mits onder wat voorwaarden) en toch vertrouwen ze elkaar prima.
Kan het iets mee te maken hebben met de simplistische instelling van het merendeel daarvan? Laat mij het maar weten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |