abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95567725
Deel 1 kunt u hier nalezen: Vuurwapens legaliseren.
Deel 2 kunt u hier nalezen: Vuurwapens legaliseren. #2
Deel 3: Kan je hier vinden: Vuurwapens legaliseren. #3
Deel 4: Is hier te lezen: Vuurwapens legaliseren. #5
Deel 5: Vuurwapens legaliseren. #5
Deel 6: Verbod vuurwapens aanscherpen. #6

Wil jij weten hoe de wapensituatie momenteel geregeld is? Kijk dan eerst in bij deze links en voeg je dan gezellig bij de discussie!

http://www.rijksoverheid.(...)wapenvergunning.html
http://www.knsa.nl/
http://www.sportschutter.nl/

Hoe en wat:

http://www.politie.nl/vra(...)rvuurwapenbezit.aspx

Nu even verder (had lapo)
  vrijdag 15 april 2011 @ 23:45:42 #2
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95567789
De TT's worden steeds gekker. _O-
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_95567797
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:29 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik hou niet van aannames. Jij zit op een schietclub en jij hebt schietwapens in jouw huis liggen?
Nee, er liggen geen vuurwapens in mijn huis, wél ben ik lid van een studentenschietvereniging.

Op verschillende plekken heb ik de mogelijkheid om te schieten, waar ik dan ook graag gebruik van maak, ondanks dat ik geen eigen wapenverlof heb.

Om het niveau van de omgang weer te geven: je kan nu mijn ogen verbinden, ik kan een Glock 17 uit elkaar halen, weer in elkaar zetten (zal wel eventjes prutsen zijn, dat geef ik toe), kogels uit een doosje in een magazijn stoppen, magazijn in het vuurwapen doen en doorladen (klaar om te schieten), allemaal met verbonden ogen.
pi_95567841
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:40 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja, die regels weet ik en daar hoef ik users geen DM's voor te sturen.

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:44 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Luister goed ik probeer een discussie te houden met mijn debatwaardige voor - en tegenstanders hier in dit topic inhoudelijk en ontopic.

En jij blijft mij verhinderen. Ga nu lekker eens weg.
Nu een verse, schone topic open draaien zonder dat DM gezeur en verstorend gedrag aub.
  vrijdag 15 april 2011 @ 23:47:15 #5
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95567880
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:46 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Nu een verse, schone topic open draaien zonder dat DM gezeur en verstorend gedrag aub.

Ja, natuurlijk wil je dit vergeten.

Nogmaals succes met je banaansmeer.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95568001
quote:

[..]

[..]

Suggereer dan ook niet dat je lid bent van e.o.a. vereniging en veel met wapens te maken hebt, maar geef gewoon toe dat je er een nogal bijzondere lust op nahoudt.
pi_95568079
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Suggereer dan ook niet dat je lid bent van e.o.a. vereniging en veel met wapens te maken hebt, maar geef gewoon toe dat je er een nogal bijzondere lust op nahoudt.
Wat doet dat er toe? Volgens mij is dit niet over mij persoonlijk, maar een topic die gaat over vuurwapenbezit.
  vrijdag 15 april 2011 @ 23:54:27 #8
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95568227
Trusten mensen. Zie morgen wel weer wat de zogenaamde pro-argumentatie is.

Maar ik weet alvast wel dat het qua hobby niet normaal is om in tien jaar doodleuk 33 doden te mogen tellen puur vanuit die schiethobby he. Het wordt hier zwaar genegeerd maar dat is niet normaal en ook absoluut niet te vergelijken met een honkbalknuppel.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95568273
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:51 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe?
Dat vroeg ik me ook af.

quote:
Volgens mij is dit niet over mij persoonlijk, maar een topic die gaat over vuurwapenbezit.
Kennelijk spelen je persoonlijke belangen een grote rol in het standpunt wat je aanneemt.
pi_95568330
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:54 schreef Staal het volgende:
Maar ik weet alvast wel dat het qua hobby niet normaal is om in tien jaar doodleuk 33 doden te mogen tellen puur vanuit die schiethobby he. Het wordt hier zwaar genegeerd maar dat is niet normaal en ook absoluut niet te vergelijken met een honkbalknuppel.
Ik geloof ook niet dat uitvaart-ondernemers een contract hebben met schietverenigingen.
pi_95568414
quote:

We tolereren op jaarbasis honderden doden in het verkeer, we tolereren duizenden doden en een boel maatschappelijke ellende door alcoholmisbruik (alcohol is in feite ook een hobby, je hebt het niet nodig om te overleven), we tolereren doden door medicijnmisbruik, we tolereren doden door steekpartijen en mesmisbruik (veel meer dan er aan vuurwapens doden vallen).

Zo kan je er nog veel meer dingen verzinnen, om nu vuurwapens eruit te pikken vind ik onterecht.

quote:
5s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:37 schreef Staal het volgende:

[..]

En naar deze achtergrond ben ik ook heel benieuwd. Het klinkt in mijn oren niet erg Nederlands en ben benieuwd wat hier de gedachte achter is.
Gewoon een Nederlandse (gedeeld Duitse) achtergrond, alleen wel in een familie van (reserve-)officieren / sportschutters / jagers. Dus in mijn jonge jaren heb ik niet alleen vuurwapens "meegekregen", maar ook dat daarmee een grote "verantwoordelijkheid" hand in hand gaat zodat je een verantwoorde omgang met vuurwapens hebt.
pi_95571516
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:59 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

We tolereren op jaarbasis honderden doden in het verkeer, we tolereren duizenden doden en een boel maatschappelijke ellende door alcoholmisbruik (alcohol is in feite ook een hobby, je hebt het niet nodig om te overleven),
In die gevallen is de dood een doorgaans indirect en ongewenst gevolg. (Verkeers)ongelukken zul je altijd blijven houden en mensen die zichzelf dood drinken moeten dat zelf weten.

quote:
we tolereren doden door steekpartijen en mesmisbruik
Hoe kom je daar nou weer bij?

Steekwapens, in allerlei verschijningsvormen, vallen onder de wet wapens en munitie en zijn, behoudens ontheffing, gewoon verboden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_95572329
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:45 schreef Zeeland het volgende:
De TT's worden steeds gekker. _O-
Je bedoelt deel #6 neem ik aan. :W
pi_95572393
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 01:55 schreef Argento het volgende:

[..]

In die gevallen is de dood een doorgaans indirect en ongewenst gevolg. (Verkeers)ongelukken zul je altijd blijven houden en mensen die zichzelf dood drinken moeten dat zelf weten.

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij?

Steekwapens, in allerlei verschijningsvormen, vallen onder de wet wapens en munitie en zijn, behoudens ontheffing, gewoon verboden.
Je gaat toch sterven, beter dat je vrij leeft en met wat spanning ipv als een mietje die bang is voor een paar vuurwapens her en der.
  FOK!fotograaf zaterdag 16 april 2011 @ 03:46:41 #15
145146 Andyy
pi_95572576
quote:

En toch is het het veiligste sport om te beoefenen :Y .
pi_95572619
quote:

Wat een idiote redenering. Wat dacht je van bobsleeën , schaatsen, parachutespringen, boksen, skiën, surfen, of gek, rugby? Ook allemaal verbieden want die sporten leiden tot vele doden per jaar en zijn uiterst geweldadig/gevaarlijk. :N
pi_95574073
quote:

[..]

[..]

En vooral met discussie op basis van argumenten zonder getroll en zonder ongeoorloofd op de man spelen.
Omdat deze discussie ook gaat over persoonlijke wensen en er nog wel eens tegenstrijdige uitspraken van dezelfde poster te lezen zijn, ontkom je niet altijd aan een persoonlijk karakter bij het uitwisselen van argumenten. Je kunt de uitspraken niet altijd los zien van de spreker, in deze.
Echter, mensen die het niet met je eens zijn betichten van simplisme en het hebben van hersenspinsels, terwijl de eigen argumentatie en manier van redeneren op zijn minst dubieus zijn, lijkt me idd. verstorend.
pi_95574120
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 03:56 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Wat een idiote redenering. Wat dacht je van bobsleeën , schaatsen, parachutespringen, boksen, skiën, surfen, of gek, rugby? Ook allemaal verbieden want die sporten leiden tot vele doden per jaar en zijn uiterst geweldadig/gevaarlijk. :N
Ik weet niet of deze doden de beoefenaren zelf betreft en ongelukken zijn, of misbruik?
Een vergelijking moet natuurlijk wel eerlijk zijn :P
pi_95574402
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik weet niet of deze doden de beoefenaren zelf betreft en ongelukken zijn, of misbruik?
Een vergelijking moet natuurlijk wel eerlijk zijn :P
Ik kan mij nog heugen dat een Duitse politicus (Althaus) een jaar of 2 geleden lekker voor zijn plezier de berg af ging en daarbij een vrouw de dood in heeft gejaagd, wegens roekeloos skigedrag.

Als je in de Alpen dan alle piste's bij elkaar neemt dan zullen daar elk jaar wel dodelijke ongelukken gebeuren die door iemand anders zijn veroorzaakt. Neem je dan de redenatie: "het is een hobby dus niet noodzakelijk" dan zou je ook skieën moeten verbieden.

Dat is natuurlijk een gotspe, maar je moet niet over mijn onderliggende punt heenkijken. Het gaat mij erom dat er in een maatschappij altijd mensen zullen zijn die anderen geweld willen aandoen. Dus als je nu vuurwapens gaat verbieden, dan zal het effect op het aantal moorden per jaar (illegale vuurwapens c.q. het criminele circuit uitgezonderd) niet afnemen.
Want van de 33 doden door vuurwapens zouden veel moorden op een andere manier zijn gebeurt. Als je naar de daad specifiek kijkt dan is het plaats delict niet in een winkelcentrum maar bijv. in huiselijke kring. Nu er geen vuurwapens voorhanden zijn pakt iemand die in rage is net zo makkelijk een bijl (was daar niet die vrouw die man en dochter vermoordde?) of een ander wapen om de daad mee uit te voeren.

Dus de veiligheid die het verbieden van vuurwapens, danwel het bewaren van vuurwapens op een vereniging zou bieden, dat is een schijnveiligheid. Het aantal vuurwapenslachtoffers per jaar zal niet teruglopen, als je gewoon puur kijkt naar de toedracht van de delicten (Alphen uitgezonderd).
pi_95575417
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:15 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik kan mij nog heugen dat een Duitse politicus (Althaus) een jaar of 2 geleden lekker voor zijn plezier de berg af ging en daarbij een vrouw de dood in heeft gejaagd, wegens roekeloos skigedrag.

Als je in de Alpen dan alle piste's bij elkaar neemt dan zullen daar elk jaar wel dodelijke ongelukken gebeuren die door iemand anders zijn veroorzaakt. Neem je dan de redenatie: "het is een hobby dus niet noodzakelijk" dan zou je ook skieën moeten verbieden.

Dat is natuurlijk een gotspe, maar je moet niet over mijn onderliggende punt heenkijken. Het gaat mij erom dat er in een maatschappij altijd mensen zullen zijn die anderen geweld willen aandoen. Dus als je nu vuurwapens gaat verbieden, dan zal het effect op het aantal moorden per jaar (illegale vuurwapens c.q. het criminele circuit uitgezonderd) niet afnemen.
Want van de 33 doden door vuurwapens zouden veel moorden op een andere manier zijn gebeurt. Als je naar de daad specifiek kijkt dan is het plaats delict niet in een winkelcentrum maar bijv. in huiselijke kring. Nu er geen vuurwapens voorhanden zijn pakt iemand die in rage is net zo makkelijk een bijl (was daar niet die vrouw die man en dochter vermoordde?) of een ander wapen om de daad mee uit te voeren.

Dus de veiligheid die het verbieden van vuurwapens, danwel het bewaren van vuurwapens op een vereniging zou bieden, dat is een schijnveiligheid. Het aantal vuurwapenslachtoffers per jaar zal niet teruglopen, als je gewoon puur kijkt naar de toedracht van de delicten (Alphen uitgezonderd).
Ik geloof idd. ook niet dat er veel zullen zijn die hun legale wapen misbruiken.

De vergelijking werd gemaakt met boksen en rugby. Dat mensen daarbij zichzelf en hun mede-beoefenaren soms blesseren is een heel ander verhaal. Daar is geen sprake van misbruik of betrokkenheid van buitenstaanders.

Mag je eigenlijk binnenshuis, laten we zeggen in een grote kelder onder je huis, of een garage, oid. schieten? Of mag dat uitstluitend op de schietbaan? En is er ook nog controle op de munittie die je aanschaft en daadwerkelijk gebruikt?
Ben nieuwsgierig geworden naar hoe het eea. werkt bij schietsport met vuurwapens. :P
  zaterdag 16 april 2011 @ 11:32:06 #21
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95575968
Komt er nooit een einde aan deze discussie?
  zaterdag 16 april 2011 @ 11:35:37 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_95576053
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 april 2011 11:32 schreef Zeeland het volgende:
Ja. Maar deze eeuw nog niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_95576123
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 11:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik geloof idd. ook niet dat er veel zullen zijn die hun legale wapen misbruiken.

De vergelijking werd gemaakt met boksen en rugby. Dat mensen daarbij zichzelf en hun mede-beoefenaren soms blesseren is een heel ander verhaal. Daar is geen sprake van misbruik of betrokkenheid van buitenstaanders.
In dit punt heb jij helemaal gelijk, maar ik probeerde de discussie om bovenstaande reden weer wat de andere kant op te trekken.

quote:
Mag je eigenlijk binnenshuis, laten we zeggen in een grote kelder onder je huis, of een garage, oid. schieten? Of mag dat uitstluitend op de schietbaan?
Weet ik eerlijk gezegd niet, maar uit het oogpunt van onveiligheid zou ik dit zeer onwenselijk achten en kan daarom begrijpen dat dit uit den boze is.

Maar hier is mijn kennis in gebreke, dat geef ik eerlijk toe.

quote:
En is er ook nog controle op de munittie die je aanschaft en daadwerkelijk gebruikt?
Je moet natuurlijk een verlof hebben om munitie aan te kunnen schaffen + je mag maximaal 10.000 stuks thuis hebben.

Alleen wat je er vervolgens mee doet hoef je nergens aan te geven, dat is ook onmogelijk te controleren (wie zou alle lege hulzen weer moeten tellen? Wat als je je eigen munitie herlaadt?).

De enige controle die er is zijn de verkooplijsten die de wapenhandelaren maandelijks moeten inleveren (daar staat op wie hoeveel en wat gekocht heeft).

quote:
Ben nieuwsgierig geworden naar hoe het eea. werkt bij schietsport met vuurwapens. :P
"Kuch": http://www.knsa.nl/index.asp

Of kijk gewoon waar bij jou in de omgeving een schietvereniging zit en vraag of en wanneer je daar eens kan komen kijken. Zijn normale mensen hoor, net als jij en ik. ;)

Waarschuwing: voor eventuele financiële schade tengevolge van het uitgroeien interesse tot een (duur) hobby ben ik niet verantwoordelijk. :P

quote:
13s.gif Op zaterdag 16 april 2011 11:32 schreef Zeeland het volgende:
Je hoeft niet mee te lezen.
  zaterdag 16 april 2011 @ 11:40:42 #24
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95576180
Machtig, dit topic is succesvoller dan welk topic dan ook in pol m.u.v. De SC's
pi_95576430
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 april 2011 11:40 schreef Zeeland het volgende:
Machtig, dit topic is succesvoller dan welk topic dan ook in pol m.u.v. De SC's
Het houdt de gemoederen wel bezig ja :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')